@Lisszy: fijn dat de nachten al wat beter gaan. En heerlijk dat ze het zwemmen zo leuk vond. @Daan: Wat knap van Noor! Aaron heeft net pas het tijgeren ontdekt dus die zie ik voorlopig niet op handen en knieën/voeten eindigen. Wij hebben ook laminaat trouwens maar we hebben een vloerkleed tijdelijk neergelegd om dingen te oefenen. Misschien een idee? En heerlijk dat je man onverwacht een paar dagen vrij is! Aaron sliep gister gelukkig vrij snel weer en kwam vanmorgen om 8.30. Lekker. Nu even druk in huis bezig (zo ver het kan). En even de fysio bellen zometeen. Aaron zit lekker met zijn auto's te spelen en heeft zoals gewoonlijk overdag wel een goed humeur (in tegenstelling tot mamma ).
@daan Haaaaai!! Daar ben je weer! Wat goed van Noor! Ze gaat dus ook als een speertje! Op handen en voeten staan, wauw! Dat doet Zoë nog niet! En helemaal goed dat ze zelf kan gaan zitten! En nu nog even genieten met je man samen! Wel gaaf hoor dat hij bij al die leuke evenementen kan zijn! Ik zal ook wel naar Guus willen! Love Guus! Over dat glijden, Zoë probeert te staan in de box maar het boxkleed glijdt dan weg waardoor het niet echt lukt. Dus ik denk, even 2 antislipmatjes eronder. Nou, dat is natuurlijk superinteressant, vindt mevrouw! Boxkleed omhoog, antislipmatje eronder weg trekken en even proeven hoe dat smaakt! @boefjesmama Ook fijn dat jij een lekkere rustige nacht hebt gehad. Dat hebben wij wel verdiend! Zoë tijgert me nu overal achterna. Waar mama gaat, gaat Zoë. Dus zaterdag was het weer hier redelijk lekker, dus Zoë mee naar buiten. Nou, dat ging maar even goed... Binnen no-time had ze d'r mondje vol zitten met modder en takjes! En dat tijgeren over de tegels is echt een aanslag op d'r kleertjes en slofjes! Hoe doen jullie dat buiten?
@Lisszy: Dat hebben we zeker verdient hihi. En over de matjes in de box. Heel herkenbaar. Ik ga eens kijken voor een plastic boxkleed. Misschien dat dat werkt. En dan zonder sokjes aan in de box. Aaron tijgert alleen maar als hij interessant speelgoed ziet (nog). Het gaat natuurlijk ook nog niet heel soepel en vlot (wel elke dag ietsje beter). Dus buiten nog geen problemen. We hebben sowieso een balkon dus veel ruimte heeft hij niet. Hij zit trouwens niet eens op handjes en knietjes. Laat staan handjes en voetjes . Ben wel benieuwd of dat snel gaat komen aangezien hij nu wel tijgert. Ik kan vanmiddag al terecht bij de fysio. Gelukkig. Ik kan Aaron niet eens meer tillen nu zonder echt pijn te hebben. Echt precies hetzelfde als wat ik tijdens de zwangerschap had, maar nu kan ik niet rustig aan doen.
@lisszy, ik ben niet altijd zo geduldig hoor! heb er ook dagen bij zitten dat ik het niet meer zie zitten,maar je wordt wel 'makkelijker', je weet idd dat het allemaal tijdelijk is! leuk dat het zwemmen zo goed bevalt! en fijn dat de nachten beter lijken te gaan!we gaan de goede kant op @daan, fijn dat het met noor goed gaat! leuk gezicht he als ze van lig naar zit gaan! ik merk ook duidelijk het verschil tussen vloerbedekking en laminaat hoor, demi kroop meteen(vloerbedeking),dinand was een billenschuiver(laminaat) en danique tijgert en begint nu aardig te kruipen echt op de knieen, alleen schuift ze erg vaak weg. wat stoer dat truitje van papa! is hij alweer een beetje bijgeslapen? @boefjes mama, fijn dat aaron toch weer snel sliep vannacht! en dat je lekker kon blijven liggen tot half 9, apart dat die kleintjes er helemaal geen last van hebben he als ze s'avonds en s'nachts lopen te donderjagen?! idd mama wel.. hopelijk helpt de fysio voor je bekken! vervelend hoor! lees net dat je vanmiddag al ben geweest..hoe ging het? oh aaron nog niet slapen, danique kan er ook niet tegen als ze zo lang wakker is geweest, heeft gisteren heeeel lang geduurd voor ze sliep..hopelijk slaapt hij nu wel! danique is vandaag op het kdv geweest, was erg leuk geweest, ze is daar nu ook echt aan het tijgeren en lekker aan het spelen! vanavond was ze hier ook lekker aan het spelen en kwam ze af en toe naar me toe voor een knuffel en dan ging ze weer verder...zooo lieff!!ze is net na 5 minuutjes huilen lekker in slaap gevallen, dus even afwachten nog! zou het einde nu echt in zicht zijn??!
Hey dames! Boefjesmama, het is wel raak he met Aaron de laatste dagen? Ik weet wat het is. Ryan ligt vanaf 20.15uur op bed en slaapt nog steeds. Denk telkens dat ik hoor haha maar dan is hij gewoon stil. Ben er gewoon allergisch voor geworden geloof ik. Toen hij fases had waarin hij heel veel huilde hoorde ik hem ook overal, buiten...in de auto...zelfs als hij naar het kdv was. Stom he. Dat huil-geluid zat gewoon helemaal in m'n oren. Edit: Er wordt op dit moment een nieuwe banner voor me gemaakt (door Queenbee) en ben heel benieuwd hoe die gaat worden!
@sjanienu, ja dat herken ik ook wel,ik heb heel vaak gehad dat ik onder de douche dacht haar te horen, snel eronderuit etc en dan was er niets aan de hand...ben benieuwd naar je nieuwe banner!
Nou, wederom een heerlijke nacht hier! 2x speentje en that's all! Zoë kan iets nieuws, ze probeert je na te praten! Zo schattig! @boefjesmama Hoe is het gister overdag, avond en nacht met Aaron gegaan? En hoe ging het bij de fysio? Voel je je al wat beter? @Suze Bij jullie ook nog lekker rustig? Wat goed dat Danique aan het tijgeren is! @Sjanienu Allergisch voor geluid en haar idd overal horen. Onze buren 3 verder op hebben een meisje van 3,5 maand. Als ik die hoor huilen als ik in de tuin ben, denk ik gelijk dat het Zoë is! Oh en je hebt nu ook zo'n reclame van de KPN, dat je je tv op pauze kan zetten. Dan laten ze een baby huilen met zo'n muziekje erbij. Vreselijk irritant vind ik dat! Kan het niet meer horen! Ben benieuwd naar de nieuwe banner!!! Even over de slaapjes. Normaal slaapt Zoë 2x per dag, na eerste voeding en 's middags. Maar nu lijkt het wel of ze 's morgens niet meer wil slapen. Ze ligt te kletsen, omgekeerd in bed. Ze is wel moe maar het lukt d'r gewoon niet. Mijn vraag (voornamelijk ook aan Suze aangezien zij onze ervaringsdeskundige is! ), wanneer ongeveer gaat een kindje naar 1 slaapje per dag?
Hier een drama nacht:x alleen maar huilen,huilen en huilen, ook hoest ze verschrikkelijk veel het is ook net of ze er telkens in blijft, vanmorgen toch weer koorts en weer aan de oren trekken, om half 10 even bij de ha langs geweest en idd ooronsteking en ze hoorde geroggel bij de longen. dus nu een ab kuurtje, hopelijk knapt ze nu snel op! ze is nu ook erg huilerig, maar dat kan ook bijna niet anders he @lisszy, bij die 2 van mij was het heel verschillend, de oudste sliep met 9 maanden nog 1x per dag en dinand heeft tot 14 maanden 2 slaapjes gehad, even goed naar haar kijken, het kan ook dat ze in de overgangsfase naar 1 slaapje om de dag 1 slaapje doet en de andere dag wel 2 slaapjes, totdat ze het aankan om elke dag 1 slaapje te doen. leuk dat napraten!!ze leren echt elke dag dingen bij he
He meiden, ik kreeg geen melding van een nieuw bericht, dus vandaar dat ik nu pas reageer. Zouden jullie eens willen kijken in het voedingstopic? Ik heb daar een bericht geplaatst. Noor moet opletten met wat ze eet en ik zie er echt geen gat in. Wellicht hebben jullie adviezen of een hart onder de riem? xxx
@Suze: Wat balen van je nacht, maar wel logisch als Danique zich niet lekker voelt. Hopelijk slaat de AB snel aan en heb je snel weer je lieve meisje terug. @Lisszy: Voor de sprong zat Aaron al op één keer slapen per dag. Van 12.00 tot 14.00/14.30. Dus kan zeker dat ze er al aan toe is. Hier trouwens ook zo'n kletskous die alle kanten op ligt. Vanmorgen lag hij helemaal links in de hoek met zijn benen tegen het hoofdeinde en zijn knuffels kriskas door het hele bed . Fijn dat Zoe al wat beter slaapt weer 's nachts trouwens. Zo kun je zelf ook een beetje bijtanken. @Sjanienu: Wat is dat toch met onze ventjes he? Bij jou dus ook nog steeds bal elke avond. Krijgt Ryan toevallig tandjes? Ik heb het vermoeden dat dat bij Aaron wel meespeelt namelijk. Hoewel ik nog niks zie, maar hij bijt weer op zijn vinger en er komen bakken met kwijl uit. Nou gister dus bij de fysio geweest. Mijn bekken was hartstikke stijf en stroef en overbelast. Daardoor dus ook de spieren er om heen en daardoor dus zo'n pijn. Ze heeft de spieren even los gemasseerd (AUW! even vergeten hoeveel pijn dat doet) en heb oefeningen mee gekregen om mijn bekken weer soepel te krijgen. Over 2 weken moet ik weer terug. Btw...Aaron heeft per ongeluk ontdekt dat hij kan billenschuiven. Doordat hij steeds vanuit zit naar buiklig wil en dat niet helemaal lukt op een enkele keer na (er blijft telkens een voetje steken). En zo heeft hij ontdekt dat hij ook kan schuiven. Ik had hem met zijn speelgoed voor de TV neer gezet en ging even stofzuigen. Toen ik in de woonkamer kwam, zat hij opeens een paar meter verder op. Met speelgoed! . En zo kwam hij ook naar de stofzuiger toe en ging er meteen aanstaan! Kleine mannetjes worden groot opeens .
@daan, heb gereageerd @boefjesmama, apart gezicht he dat billenschuiven! dat heeft de middelste hier ook gedaan en op een gegeven moment kon hij ook heel snel, leuk gezicht! dan zie je idd hoe snel ze groot worden he! hopelijk wordt het met de bekken nu weer wat beter met de fysio!!
Bedankt voor je reactie Suze. Ik vind het toch moeilijk hoor. Wie doet een baby nou op dieet. Ik weet het verstandig allemaal net zo goed als jullie denk ik, maar mijn gevoel draait overuren momenteel. Irritant. Ik voel me ook gewoon helemaal niet goed bij 1 fles, dus heb besloten om de 2e fles, die bij het brood, weg te laten en te vervangen voor water of thee. Met 1 broodje heeft ze al moeite, ze eet meestal een halve of 3 kwart, dus 2 duurt nog wel even voor ze daar aan zit. Ga wel yoghurt als toetje toevoegen en dan een kleinere fles voor de avond. Ik wil gewoon ook graag die laatste fles nog doen, omdat ik het zo knus vind. (egoïstisch) @Boefjesmama, klinkt pijnlijk hoor dat van je bekken. Hoop dat er snel verbetering in komt. Hihi, Aaron kan billenschuiven. Lijkt me zo'n grappig gezicht. Way to go! Dat is weer een 'stap' vooruit. Naja, bil voor bil dan he
Hier ging het 2 dagen goed maar meneer zit nu weer net beneden. Ach jaaaa @ Boefjesmama, wat grappig joh dat Aaron het billenschuiven ontdekt heeft! Dalijk gatie als een speer! Ryan's 4e tand komt nu ook door, maar denk niet dat dat het is want toen zijn 1e tandje doorkwam zat hij steeds met zijn handjes in de mond en dat doet hij nou niet, en bij de andere ook niet. Ik denk dat dit gewoon verlatingsangst is. s'Nachts slaapt hij uitstekend, dan hoor ik hem ook niet. Hij is ook niet zo extreem vroeg wakker gelukkig meer. @ Daan, ik ga even je topic zoeken en lezen. @ Suze, hoe gaat bij jullie nu?
@daan, ja ik ken het dat je gevoel overuren draait!! heel vervelend..probeer(makkelijk gezegd) je gevoel te volgen, als er ook maar iets is waar je geen goed gevoel bij hebt NIET doen! komt best goed met die kleine meid van jou! jij voelt haar feilloos aan! is niet egoistisch hoor, demi heeft tot 2 jaar een laatste fles gehad en dinand wilde hem vanaf 11 maanden zelf niet meer(helemaal geen melk meer) lust hij nu nog niet! dat vond ik wel jammer, wat het is idd een intiem momentje en zoveel willen/zitten ze niet meer (rustig) op schoot! @sjanienu, gaat nog een beetje kl*te hier, ze hoest echt werkelijk de longen uit dr lijf, net een zeehondje en bij elke hoest,gilt ze het uit, ik denk dat ze ook keelpijn heeft, daar heeft de ha niet naar gekeken en de oren doen natuurlijk ook pijn, daar komt natuurlijk druk op te staan bij het hoesten..sneu is dat! dus ryan toch weer wakker?! hopelijk slaapt hij nu weer??!! merk je ook evt dat er een reden voor is, of tenminste ik bedoel is hij vandaag drukker geweest als de afgelopen 2 dagen of naar het kdv geweest? mss dat,dat ook mee speelt??
Goedemorgen meiden, wederom hoop ik dat iedereen een goede nacht heeft gehad. Hier was ze weer vroeg wakker 5 uur, maar heeft daarna nog geslapen tot 7. Ik mag niet klagen. @Suze, hoop dat je meid snel opknapt. Pff oorontsteking doet zo'n pijn. Arme meid. Beterschap. Bedankt voor jullie reacties meiden. Echt super lief! Toen mijn man gister thuis kwam zei hij direct: "We gaan dit advies toch niet opvolgen he?" We halen de middag fles er af, maar we gaan gewoon nog 2 flessen aanbieden. (Mannen zijn ook zo lekker nuchter he en direct). Dus we hebben besloten dit te doen. 2e flesje iets minder ivm het toetje. Zo voelt het goed.
Goeiemorgen!! @Daan Heel goed dat jullie je eigen gevoel gaan volgen! Noor is gewoon een heerlijk meisje met wat extra reserves (net als Zoë ) en daar isn iks mis mee. En ja, dat ze nou toevallig niet in de maatstaven van het cb valt, moet jij je geen zorgen om maken! Zolang Noor maar gezond en vrolijk is, toch? @suze Oh, die arme lieverd! Ik hoop echt dat de AB snel aanslaat! En toch een oorontsteking dus? Zoë krabt al wat minder aan d'r oortje, ik denk dat het eczeem is, aangezien het ook rood is. Ik heb nu Weleda billencrème gekocht voor d'r hoofdje en ruwe plekjes. Op aanraden van een buurvrouw die ook zelf 3 kleintjes heeft. Ik hoop dat het werkt... Hier wederom een rustige nacht! De sprong lijkt nu echt voorbij (klop weer 3 keer af)! Gisteravond om 8u naar bed en moest haar om 23u15 wakkermaken voor de laatste voeding (tussendoor nog wel even geluisterd of ze nog ademde ). Vannacht om 5u wakker, maar na speen weer lekker verder slapen tot 9u. Ik merk aan mezelf dat ik ook wat tot rust kom nu. @Sjanienu Hoe is het bij jullie gegaan? Gisteravond weer prut dus? Nou, ik ga even douchen, van het zonnetje genieten en vanmiddag naar mijn vriendin die net een klein meisje heeft gekregen!! Even wegzwijmelen!!!
goedemorgen meiden, @daan, heel goed dat jullie gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! lekker he die nuchterheid van die mannen, het zou ons een hoop kopzorgen besparen als wij ook zo dachten lekker dat noor om 5 uur nog even verder sliep! @sjanienu, hoe is het gisteren verder gegaan? hopelijk is ryan toch lekker gaan slapen! @lisszy,ohh eng om te zeggen he... maar hartstikke fijn dat het allemaal weer lekker loopt nu! en een heerlijk gevoel dat je zelf ook weer wat bij komt, dan voel je,je weer een heel ander mens he! @boefjesmama, hoe gaat het? hier gaat het ietsje beter, ik heb dr vanmorgen wel meteen een pcm gegeven, meestal wacht ik daar even mee, want ze is zovaak ziek, dus ze heeft al meer van die dingen gehad dan me lief is. maar de ha zei ook, dit doet zo'n pijn dan kun je ze het eigenlijk niet aandoen om de hele dag zonder pijnstilling te doen.. ze is verder eigenlijk goed te pas, ze heeft weer even lekker gespeeld! en kruipt nu echt hele stukken op handen en knieen, ik heb even een klein filmpje gemaakt, moet hem zo even op de hyves zetten, foto's etc hierop zetten lukt me niet zo best en wat dat betreft heb ik niet zo heel veel geduld maar als er hier iemand hyves heeft en eens bij de foto's wilt kijken moet je me even aanmelden, weet zo niet mijn eigen hyvesadres maar als je zoekt susanne megens arnhem, dan heb je hem te pakken