wie heeft tips? vakantie met dochter van 1,5

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sas26, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi dames, de vakantiekriebels beginnen weer! We wilen in juli op vakantie met onze dochter van dan 18 maanden. Vorig jaar hebben we het rustig aan edaan met een vakantie in eigen land. Nu zou ik dit jaar best wat verder willen..... En ben benieuwd naar jullie ideetjes en tips?

we kunnen met de auto gaan, maar ik zou niet helemaal naar Zuid Frankrijk bijvoorbeeld willen rijden!

Dacht ook aan een fly en drive in bijvoorbeeld Spanje?

vliegreis is ook prima, maar niet meer dan paar uur vliegen.... hoewel ik stiekum ook wel kijk naar bijvoorbeeld Thailand.......

Iemand daar ervaring mee?

Ikzelf denk aan een vakantie op bijv. Grieks eiland. Mijn man denkt dat dat echt te warm is... En iemand misschien ervaring er mee hoe dat is emt een kindje van 1,5? Kunnen die lekker spelen op t strand of bij eht zwembad of heb je snel het idee gehad: jee wat meoten we nu weer gaan doen?

Verder, iemand ervaring met de Azoren?
    Groetjes, sas!

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    even kort, kindje wil aandacht ;)
    via dit forum zijn wij in 2008 naar hotel tamariscos geweest op menorca, was echt een supergeweldige vakantie!
    onze dochter was toen ook anderhalf!
    met de rest geen ervaring

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Dank je Juut, ik ga even kijken!

Niemand verder?

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Royal Son Bou, in het plaatsje Son Bou op Menorca
    Helemaal op kids gericht, mooi zwembad + kinderbad, vlak aan het strand en maar 2 uur vliegen. De transfer van luchthaven naar complex ongeveer 15 minuten.

Als je specifieke info wilt, pb gerust!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wij zijn vorig jaar ook naar menorca geweest...hotel weet ik zo ff niet uit het hoofd meer. Maar ideaal, zeer kind gericht. Ook voor kleinere kindjes dus!

Tussen 1 en 4 hoorde of zag je daar niemand omdat alle kleine kinderen een siesta deden...en na half 9 was het daar ook stil..

Niet echt als je van uitgaan houdt, maar ja dat doe je toch niet lijkt mij met een kindje op de kamer.... Oppas dienst was er ook, maar geen gebruik van gemaakt hoor.

Eten en alles was afgesteld op kleinere kinderen, dus Menorca!

Vliegen is goed te doen, enkel inchecken en zo duurde lang...omdat kleine meis aan het huilen was mochten we voor hihihi...Al die mensen kijken.....(schaamde me wel...maar kind was doodop van slechte nacht en lang wachten was echt uit den boze!!)

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Wij gaan ook in juli op vakantie. Iris is dan 20 mnd. We gaan 2 weken naar Mallorca.
    We hebben ook lang afgewogen wat we zouden gaan doen; met de auto naar Midden-Frankrijk (het zuiden vinden we echt te ver) of vliegen.
    We hebben uiteindelijk voor vliegen gekozen en dan naar Mallorca (ruim 2 uur vliegen), vanaf Rotterdam (klein half uurtje rijden) en in een appartement in Can Pastilla (een kwartier vanaf de luchthaven) om de reistijd maar zo kort mogelijk te houden.
    Ik ben erg benieuwd, maar heb er ook wel erg veel zin in.

Succes met je keuze!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey meiden, dank jullie wel voor de reacties!! Is Mallorca ook een mooi eiland om e.e.a te gaan bekijken? Ik beodel een leuk stadje, mooie natuur e.d.?

en ik ben erg benieuwd hoe jullie dag er dan uit zag, met een kleintje van jonger dan 2. Wat kon je zoal doen?

en sliep de kleine dan bij je op de kamer? En hoe deed je dat dan 's avonds na kinderbedtijd? of had je een aparte woonkamer of ouderslaapkamer? Want ze gaat om 7 uur slapen.... en dan? in een huisje kun je dan nog alle kanten op (binnen haha)

Meteen nog een vraag, hoe neem je die babyspullen mee in t vliegtuig? Ik bedoel de buggy en kleding voor de kleine.... Want je hebt zelf je koffer, maar moet je dan xtra betalen voor de buggy?

Hoop vragen weer! Groetjes, Sas

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik bedoel Menorca!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    P en K je hebt pb!

Ben ook benieuwd of iemand mijn vragjes kan beantwoorden! Thanks, sas

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Je mag je buggy meenemen tot aan de gate. Bij het inchecken krijgt de buggy ook een label want deze gaat later gewoon het ruim in, net als de bagage.
    Als je een kindje hebt va. 2 jaar (die dus gewoon een eigen stoel heeft in het vliegtuig), mag je 20kg bagage meenemen (ga er vanuit dat je economy class vliegt).
    Is je kindje jonger, en zit bij je op schoot, mag je in principe 10kg bagage meenemen.

Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met Eva gaan kamperen toen ze 18 maanden was (en toen ze 8 maanden was, maar dat is totaal anders ;)). 's Ochtends brood halen en ontbijten. Dan even wassen/douchen en dan speeltuin of kinderboerderij (allebei op de camping), of boodschappen of ergens winkelen/plaatsje bekijken. Dan naar het zwembad. Dan middagslaapje (al lukte dat nauwelijks omdat het zo warm was, in de tent was het helemaal te warm en buiten was ze snel afgeleid), dan vaak nog even naar de speeltuin, avondeten (bij tent of uit eten), naar de kinderdisco (vanaf 20 uur (niet elke dag), terwijl Eva normaal rond die tijd wel in bed ligt. Maar in de vakantie was ze geregeld rond 21 uur nog op).
    En sowieso regelmatig rond de tent spelen, we hadden ook een klein opblaasbadje mee.
    Er was een zwembad wat afliep, net als op het strand, dus ideaal voor die kleintje om met emmertjes en bekertjes te spelen.... Maar niet voor Eva ;), die wilde alleen maar van de glijbaan (samen met ons) en ook van de grote glijbaan, vond ze echt helemaal geweldig! Echt relaxed was het daardoor niet voor ons bij het zwembad, maar wel heel leuk!

Deel Deze Pagina