Tussen werken, voedingen en troosten door lees ik regelmatig even bij. Helaas niet zo erg veel tijd om te reageren, maar zag net staan dat de jongens eindelijk thuis zijn bij Ons Kleintje. Misschien ook kraamemoties, maar ik schoot echt vol, ben zo blij voor jullie!!! Gefeliciteerd!!! Hoop dat je een beetje onbezorgd ervan kunt/ mag genieten! Groetjes Pina
O leuk bd! Welke hebbie? Daf, het begin is er voor het doorslapen, fijn! Ik heb -heel slecht- nog niet geluncht. Ik ga dus nu lekker wentelteefjes maken! Net boodschappen gedaan en bij terugkomst was hub al thuis! Tss, parttimer Maar gezellig, maak ik voor hem ook wentelteefjes klaar.
Hmmmmmm lekker wentelteefjes!!! Geniet er van. Draagdoek; ik heb de tricot slen gekocht. Heb ook buikdrager om gehad, ideaal met kleine er in / uit halen maar ligt voor zo'n uk niet echt prettig denk. Wel aks ze wat groter zijn maar heb dus mede dankzij jullie, gekozen voor een draagdoek. Daarstraks snel geprobeerd en ging goed. Moet nog wel ff netjes leren knopen en werken want zag er nu niet uit. Tricot slen is volgens mij vergelijkbaar met de blykay.
Hello all! Hub, middelste en Spa zijn richting bos voor een wandeling en de oudste en jongste liggen te snurken. Even me-time Hoe is het hier? @Kleintje, ben ook heel benieuwd hoe jullie nacht is gegaan? En vandaag gedurende dag? En hoe voel jij je? @Anke, idd, je vrijheid is ietswat beperkt en een paar avonden achter elkaar alleen is idd niet leuk. Goed dat je het aangeeft. @Daffiee, fijn dat jullie ook een wat langere slaap tussen de voedingen hebben 's nachts. Scheelt aanzienlijk he? Oh Ien! Wat schrikken zeg van die vrienden in Belgie. Ik zag het gisteren idd op het journaal. Jakkie. Niet prettig. Heb je al nieuws hoe het met hem gaat? @Bd, draagdoek dus! En al uitgeprobeerd, goeie zaak! Hopelijk heeft M er baat bij en zorgt dat voor wat rust in huize Bd. Zou echt fijn zijn als hij zich er prettig in blijft voelen en wat minder last hierdoor heeft van reflux. Binnen hoeveel dagen zouden de medicatie aan moeten slaan en zou jij dus al verschil moeten zien? @Ien, yummie, wentelteefjes! Lekkerrrr!!!! Maar idd wel een late lunch, foei! Ik ga zo maar aan een 2de lunch, heb echt honger! @Sucre, hoe gaat het verder met jou en jullie? @Vive, jij heb het volgens mij (ook) knetter druk met jullie kotertjes. Gaat het allemaal goed?
Kleintje ik ben net als Julia benieuwd hoe de eerste dag / nacht is gegaan bij jullie. Julia lekker ff tijd voor jezelf. Heb je nog wat leuks gedaan of even uitgerust? Ik moet zeggen dat M vandaag wat rustiger is maar durf het bijna niet hardop te zeggen....
Oh trouwens, Bd, tricot slen is volgens precies hetzelfde als de ByKay. Alleen ander merknaampie erop waarschijnlijk en misschien een andere prijs? Geen idee. Maar hetzelfde principe iig. Ik ga vanavond eens de kommahouding testen. Lijkt me voor prul ook fijn, hoewel hij in die foetushouding lekker slaapt. Ien, heb jij die kommahouding al eens uitgeprobeerd? En en en?
Hier trouwens vandaag zo'n Landal reclame boekie ontvangen en er zitten leuke kortingsbonnen in joh, 30% korting tijdens najaar en voorjaar. Kijk, daar ben ik altijd wel voor te porren Jammer dat najaar pas in november ingaat, anders had ik hem meteen gebruikt in september als de tante van mijn mannetje weer een paar weken hier is. Maar goed, keertje alleen met gezin lijkt me uiteraard ook heerlijk.
Wijkverpleegkundige is langs geweest en heeft een vragenlijstje ingevuld/afgenomen. Verder nog even naar T. haar naveltje gekeken, omdat dat nogal stinkt , maar dat zag er verder allemaal netjes uit. We moeten het even in de gaten houden (en dat deden we al). Volgens haar mogen we volgende week naar 6 voedingen, met 4 uur tussenpauze en dan de hoeveelheid iets ophogen. Ze hoopte eigenlijk dat T. dan echt ook 4 uur gaat wachten voordat ze voor haar voeding komt, maar wij vragen ons af of ze hier al aan toe is. Aangezien haar darmpjes/maag vorige week al zoveel te verduren hebben gehad, denken we dat we nog even afwachten. Daarnaast hebben we een vragenlijst gekregen voor "stevig ouderschap", dit is een service voor extra begeleiding wanneer er in het verleden van (een van de) ouders minder leuke dingen zijn gebeurd. Het is gelukkig niet verplicht , maar op zich wel goed dat ze zoiets aanbieden. @ Ons kleintje, hoe is het gegaan ? @ Ien, wat eng dat je mensen kende die naar Pukkelpop zijn gegaan. Hopelijk herstelt degene die in het ziekenhuis ligt. Een schedelbasisfractuur is niet niets . Grappig dat je hubby toestemming aan je vroeg, die heb je in ieder geval goed opgevoed. Wat lekker wentelteefjes (schrijft het op voor morgenmiddag). @ Daffie, wat goed dat J. gisteravond 4,5 uur heeft geslapen, hopelijk deze nacht ook weer (duim, duim). Ik lees ook enorm veel, maar het kan ook voor een hoop onzekerheid zorgen @ Bd, hopelijk werkt de draagdoek goed. @ Pina, zwaai, druk als altijd. @ Julia, wat lekker dat je even tijd voor jezelf hebt. Dat is ook wel heel erg belangrijk. Heb je nog iets leuks gedaan ? Om 21 uur moet T. nog gevoed worden en daarna duik ik lekker mijn bedje in. Ik ben hartstikke moe
Ff snel weer.. Daan is vandaag zelfs afgevallen 30 gram ten opzichte van 3 dagen geleden. Ik snap er niks van... Een kindje van zijn leeftijd moet groeien, mag niet afvallen. Ik ben nu begonnen vaker te voeden, dus op mijn verzoek, ipv de zijne, al voelt dat vreemd, want je zou toch denken, als hij honger heeft, dan meldt hij ich en krijgt hij wat. Maar goed, nu om de 2,5-3 uur voeden en vannacht de wekker maar zetten, zodat hij meer melk binnen krijgt. Maar vind het wel zwaar, wil zo graag BV geven en manlief begint nu al over flesjes. En dat terwijl ik juist zijn steun nodig heb... BD, hoe gaat het met jouw mannetje nu? Ik heb niet alles terug gelezen, maar zag dat je de tricot slen hebt gekocht, hoef ik je PB ook niet meer te beantwoorden. Prima keuze die draagdoek, tricot doeken zijn heerlijk voor pasgeborenen en makkelijk te knopen! Ons Kleintje, hoe is de eerste nacht thuis gegaan? De rest, hopelijk gauw meer en een wat meer ontspannen Sucre...
Hmmm afvallen is inderdaad heel erg eng. Dat is het nadeel van een weegschaal in huis Heb je enig idee dat je melkkwaliteit achteruit gaat of zoiets? Anders wellicht even bellen voor advies ?
Annelies: waarom nu al 4 uur tussen de voedingen?? Is dat niet een beetje vroeg voor een baby van 2 weken? Vragenlijst van stevig ouderschap hebben wij ook gehad. Goed dat ze het doen, maar niet van toepassing op ons gelukkig. Draagdoek werkt wel. Normaal huilt hij zeker een uur achter elkaar en nu in de draagdoek een half uur en viel meteen in slaap. Heb m vandaag 3x 20 minuten er in gehad denk ik en ging hartstikke goed. Ben er nu al happy mee M. is vandaag ook een stukje relaxter. Hij huilt nog wel maar ziet er meer ontspannen uit. Hopelijk komt het door de medicijnen en is het niet toevallig een goede dag. Hij heeft ook veel geslapen vandaag.
Ip is de kwaliteit van BV altijd goed. Het zal eerder aan de kwantiteit liggen. Vandaar dat ik nu vaker aanleg, om de productie te verhogen. Maar snap gewoon niet dat hij zo tevreden is en goed slaapt, maar toch niet groeit... Die weegschaal gaat zondag weer terug, hopelijk voor die tijd weer wat gegroeid.. Zo niet, dan bel ik maandag een lacht.kundiige. Juul, die van jou was toch fijn? Heb je daar een naam en nummer van?
Sucre, meid wat balen! Ik zou precies hetzelfde doen als wat jij nu doet, vaker aanleggen en hopelijk brengt dat de productie wat omhoog, maar een beetje raar is het wel. Ik pb je de gegevens van 'mijn' vk/lactatiekundige. Ik vind het een moordwijf. Veel ervaring, ze is op leeftijd. Geloof dat de prijs wel normaal is, zit het in je zorgverzekeringspakket? Ik pb je even. Knuffel, echt klote dit!
Annelies, zou lekker zijn om de 4 uur. Wij zaten op twee weken op een schema van 6 of 7 voedingen per dag, dat ging eigenlijk vanzelf. En sinds anderhalve week denk ik op 6 voedingen per dag. Niet op gestuurd, ging vanzelf. Sinds 3 dagen een echt ritme met elke dag om dezelfde tijden eten. Had geen zin in een huilende hongerige baby en dit gaat vanzelf. Volgende stap is langer doorslapen snachts maar dit is prima te doen dus we wachten rustig af. Dat stevig ouderschap hebben we ook besproken, maar de verpleegkundige kan ook aangeven of zij denkt dat het nodig is. Bij ons niet overigend, maar inderdaad fijn dat ze dit aanbieden en ik weet ook dat ze je extra in de gaten kunnen houden als het nodig is. Sucre begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Al contact opgenomen met het CB, die kunnen je misschien helpen. Oh ik lees dat je je hulptroepen al op het oog hebt. Veel succes maar laat je niet gek maken door de weegschaal, stress is ook niet zo goed voor je bv. Bd fijn dat de. Draagdoek werkt! Hier nog een poepvraag (jaja daar is tie weer). De consistentie van B dr luier ging van met stukjes naar zonder stukjes en toen van dun naar sinds vandaag wat dikker. Is dit door de ontwikkeling van de darmpjes? Heb de indruk dat ze hier wat meer last mee heeft namelijk, dus hopelijk geen opstoppingen. Het is nog wel zacht. Manlief heeft me gehoord trouwens, we gaan zondag ergens heen, het is een verrassing. Ben benieuwd!
Iedereen bedankt voor de lieve reacties hoi, zit nu ff te wachten tot de ferro (ijzer) is ingewerkt, een half uur voor de voeding, en dan mag tweede mannetje de fles en dan kunnen we de tweede nacht in. Vannacht ging het bagger ze hielden zich niet aan de voedingstijden, werden om 3 uur ipv 5 uur wakker voor een fles en toen weer om 6 uur. maar ze moeten wennen denk ik. In de loop van de dag toch weer ons schema kunnen oppakken dus dat was wel fijn. Oudste kleintje moet wennen aan minder aandacht, dat is wel sneu hoor. EN hij wil ze zo graag vasthouden en knuffelen, maar dat mag hij niet meer van ons omdat hij steeds perongeluk pijn deed omdat hij nog niet zo voorzichtig kan doen. hij mag wel een kusje geven zonder zijn handjes te gebruiken en dat doet hij dan ook vaak Verder maak ik me wat zorgjes hier en daar, eentje verslikte zich zo erg dat hij er bijna niet meer uitkwam en de ander heeft een balletje dat klem zit, onder de liesbreuk die hij heeft. Heb dus net nog met de afdeling gebeld, en ze overleggen het zo nog met de kinderarts en bellen als ik er voor terug moet komen. Hij ligt nu heerlijk te slapen dus denk dat het niet erg is. Verder zijn ze wel een beetje uit hun doen, vooral s avonds (half 6 tot half 10) huilen ze veel. Maar ben supersupersuperblij dat ze nu bij ons mogen wonen en het voelt ook al alsof ze heel lang bij ons zijn, terwijl ze nog maar 30 uurtjes thuiszijn haha Oja iemand vroeg of we veel bezoek gehad hebben. In het academisch ziekenhuis alleen 1 x onze broers en zussen in 15 weken tijd. en om de week onze ouders. Heel weinig, het was toen ook een heel slechte tijd voor de kinderen. In ons eigen ziekenhuis hebben alleen 2 van mijn vriendinnen een bezoekje gebracht en onze zussen en broers 1 keer in 3 weken tijd. en onze moeders zijn heel vaak langsgekomen. Bezoek is in een ziekenhuis best wel vermoeiend vind ik. en nu is de buuf langsgeweest en mijn broer en onze ouders, mijn man zijn zus en dat was het tot nu toe. Ik had niemand verteld dat we naar huis gingen, pas gisteravond een mail gestuurd. wilde het rustig aandoen thuis. Ik krijg in totaal 5 dagen 3 u per dag couveusenazorg. een hele leuke vrouw die ook ge-couveusenazorgd heeft bij onze oudste. Ze geeft wat advies en helpt mee met de voeding. ik mocht vanmiddag een uur slapen en toen heeft zij gekookt en gestofzuigd en gedweild en de afwasmachine uitgeruimd, wat een genot! en niet te vergeten ze heeft op de kinderen gepast nou ik hoop dat na deze fles de mannetjes heerlijk de nacht doorslapen tot een uur of 5/6! iedereen een goede en hopelijk veel slaap toegewenst! @sucre oh wat erg dat hij afvalt, dat klinkt niet goed. Kan het zijn dat hij een beetje vocht heeft vastgehouden en dat nu kwijtraakt? of dat hij heel weinig poepte en nu ineens veel gepoept heeft? succes meid!
Oef 3 uurtjes er tussen doet toch weer pijn. Kleintje; logisch dat je kleintjes van slag zijn. Gaat er thuis toch anders aan toe dan in het zh. Gewoon rust en tijd nemen dan komt het vanzelf goed. Fijn dat je nog kraamhulp kreeg. Ontlast het gezin wat.
Anke, hier een stukje over ontlasting bij baby's. Misschien heb je er wat aan. Ontlasting van baby's - Babyopkomst.nl Kleintje, het is echt niet gek dat ze even uit hun doen zijn. Tis voor hun ook een hele verandering! Hoe hebben ze t vannacht gedaan? Sucre, wat klote dat hij zelfs afvalt nu! Zou idd de lact.kundige ff bellen. Knuffie! Bd, balen zeg, weer kort ertussen. maar hoe is de nacht verlopen qua reflux? Hier goed nachtje gehad, half 9 tot half 2, en daarna half 7. Gaan er straks gelijk uit, hub's broer heeft voor z'n verjaardag van z'n fam en vrienden een parachutesprong cadeau gekregen en die gaat ie vanmorgen maken! Vet spannend, haha! Dus op deze mooie zaterdagmorgen staan wij voor dag en dauw op om erbij te zijn om te kijken! Fijne zaterdag allemaal!