De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goedemorgen dames.
    JN heeft de laatste nachten last v Krampjes.
    En nu heeft m'n kraamhulp het volgende product geadviseerd.

Solgar Vitamins: ABC Dophilus

Klinkt wel goed, geen zoete troep zoals infacol.
    Geen homeopathie symptoombestrijding zoals cinanaby.

Wellicht heeft een van jullie hier ook wat aan.

#breek weer uit. :) en ga verder lezen op de website

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wat is er mis met homeopathie dan? :)
    Bij S werkt het als een jekko, het is natuurlijk dus je weet dat het sowieso geen kwaad kan!
    Fijn als dat andere spul voor jou werkt hoor, daar niet van, maar wilde toch even opkomen voor de homeopathie :)

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zomaar wifi bij de kapper en als ik dan toch moet wachten.....

Plannen vandaag dames?

Hier bezoek vanmiddag, daarna speeltuin verjaardags feestje en vanavond bbqen!!!! Yeahhh nu al zin in!

Oh wat betreft homeopathische goedjes, vet voorstander van vsm goedjes hier, als het werkt liever homeo dan andere 'troep'!

Geniet van het zonnetje allemaal!!

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hai dames, heerlijk op mn gemak met een bakkie. Manlief heeft B meegenomen naar de scouting, ga dr zo weer ophalen. Even niet vroeg op dus lekker geslapen. Half 7 meldde ze zich, manlief dacht dat ze nog wel even ging slapen na de voeding. So not!
    Vanmiddag even naar smoeder in zh, vanavond feestje, we nemen B mee incl wandelwagen en draagzak. Es kijken hoe dat gaat.

Kleintje, het is uiteraard wennen, voor je hele gezin ook zo te horen. En als ze het schema nu al weer oppakken, prima toch. Ahh je oudste, goede bedoelingen maar nog niet zo voorzichtig. Gelukkig mag tie kusjes geven.

Wat betreft de poep, het is fv hier en vannacht was er opeens weer een luier met herkenbare poep. Toch een beetje vastgezeten denk ik, ze had heftigere krampjes dan normaal ook, en een nachtelijke poepluier was er ook al even niet meer geweest.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ voeden om de vier uur. De wijkverpleegkundige gaf aan dat T. het gewicht er al voor had dus dat het daarom wel mocht. Wij hebben het er vandaag nogmaals over gehad en gaan het dus lekker nog niet even doen ;) Volgende week zien we wel weer verder en wie weet is het zoals Anke al aangeeft, gewoon iets wat automatisch gebeurd.

@ sucre, owww de kwaliteit van de melk is dus altijd goed lol, weer iets geleerd. Ik ging een beetje uit van mijn poezels, waar dit dus helaas niet altijd het geval is (bijvoorbeeld als moederpoes krols is of ziek is). Blijkt dus wel dat niet ieder zoogdier hetzelfde is :cool:
    Hopelijk kan de lactatiekundige van julia je een goed advies geven en weet zij wat er aan de hand is.

@ Anke, hier gisteren een dag met megaveel krampjes. Gisteravond was T. dus ook echt knock-out en vanochtend kwam dan de poepluier. Eerste beetje was iets te hard naar mijn zin, dus ik ga de link van Ien ook maar eens doorlezen.

@ bd, wat fijn dat de draagdoek lijkt te werken.

@ ons kleintje, logisch dat ze thuis moeten wennen, maar dat komt vast helemaal goed. Geniet van de couveusenazorg en laat je lekker verwennen, je hebt het verdient.

@ Ien, lekker nachtje dus :) Het is echt prachtig weer voor een parachutesprong.

@ elio, bedankt voor de link. Ik ga even een kijkje nemen.

@ Anke, hopelijk gaat het nu weer normaal met de poepluiers. Veel plezier op het feestje.

@ hier, vanochtend naar de Prenatal in Zwolle geweest. We hebben een wipstoeltje gekocht. Wat een chagerijnig mens stond daar achter de kassa zeg ;) Er stond een hele mooie aanbieding (20% korting op alle wipstoelen met de "wij jonge ouderspas"). Bleek die aanbieding gisteren afgelopen te zijn. Op zich geen probleem voor mij, maar tja kon het niet laten een opmerking te maken dat het dan toch wel handig zou zijn wanneer ze die reclame-uiting voor het openen van de winkel zouden weghalen. De niet-chagerijnige winkelmevrouw was het met me eens, dus we kregen nog 20% korting :D
    Wilde ik betalen met 100 euro, dat kan daar schijnbaar, begint dat mens achter de kassa opeens te miepen. Ze dwong me gewoon om te betalen met de pin, omdat ze anders niet terug had ??? Was 40 euri kwijt, dus op zich valt dat wisselgeld nog wel mee lijkt me.
    Pffff het was dat het stoeltje met korting te mooi was om niet mee te nemen, anders hadden ze dat ding mooi kunnen houden.

Verder een beetje een off-day vandaag. Ik doe maar lekker rustig aan.

6. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pfff even een ego bericht hoor. Zit er echt ff doorheen. M heeft net twee uur lang lopen huilen en krijsen. Net gevoed en nu begint hij weer. Vannacht ook al drama. Vriend heeft twee uur met hem rond gelopen en bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Zelf dus ook ff slaap tekort dus wilde net ff tukken maar helaas. Vind zo moeilijk. Wil niet overkomen als overbezorgde moeder, ben ook helemaal niet zo maar het is toch niet goed als een kleintje zo veel huilt. Hij zit echt niet lekker in zijn vel....

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Wat enorm vervelend Bd, knuff

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bd kan me zo goed voorstellen dat je er doorheen zit. Wat ik me nu bedenk (sorry niet eerder) is dat je ook bij een osteopaat langs kan gaan, die schijnen baby's ook te kunnen behandelen. Met wisselend resultaat, maar een eerste afspraak is zo gemaakt, kan je altijd nog zien hoe dat gaat. Sterkte en een dikke knuf!

Annelies, chaggie winkelmevrouw, duidelijk geen zin om te werken. Maar mooi dat je het stoeltje nog met korting hebt gekregen!
    Dames gebruiken jullie al een wipstoel? Wij hebben er een van TopMark en vorige week kon B er nog niet in, dat ding is te groot en ze wordt niet goed ondersteund. Toen woog ze 3,7 kg trouwens. Wat zijn jullie ervaringen?

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik heb het nog niet geprobeerd :cool:

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zie nu ook dat ze van dat merk een verkleiner verkopen, had ik over het hoofd gezien. Misschien had ik die moeten kopen. We hebben het nog niet gemist dus binnenkort maar eens kijken of ze al past. Anders is het zo besteld

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd, meid wat klote en vermoeiend allemaal. Ik vrees dat jij elke avond met een rot gevoel de nacht ingaat, niet wetende wat te verwachten... :( osteo of een kinderfysio lijkt me idd geen verkeerd idee, wie weet zit er iets klem ofzo?! Ik noem maar wat hoor. Meid ik hoop zo voor je dat het vanavond en vannacht iets beter vaat zodat je een beetje kan bijtanken. Om de beurt met hun idd, en dan maar naar beneden zodat de ander boven kan slapen?

Euhm, klinkt maf, maar auto rijden? Valt hij daarvan in slaap? Mijn nichtje huilde ook ontzettend veel en mijn zwager reed dan 's avonds een stuk met de auto, dan viel ze in slaap en legde ze haar vervolgens heel voorzichtig in bed. Misschien werkt dat?
    Knuffel!

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Lief dat jullie meedenken en bedankt voor de tips. Osteopaat zijn we al geweest toen hij een week oud was. Konden niets speciaals vinden. Ik hoop dat het vannacht beter gaat anders moet er maandag echt wat gebeuren!!
    Autorijdn en in wandelwagen rijden helpt wel maar ja kan moeilijk snachts rondje buiten gaan wandelen.

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

Geen reet! Ons Preitje slaapt vanavond zonder krijspartijen! Krampjesloos dankzij Cinababy. Alle andere middeltjes werken blijkbaar niet zo, maar dit wel. Homeopathie is helemaal zo slecht nog niet. Stom toeval, de Infacol was op vanavond bij de Appie dus bij gebrek aan beter nu maar een keertje Cinababy gekocht en ze ligt te snurken als een voorbeeldig kindje!

Bd: wat onwijs naar. Als je bebeesje huilt en je er amar niet achter komt om wat, laat staan dat je er wat aan kan doen, dan kun je er zo onzeker van worden! Niet leuk, veel sterkte!

Anke: Hier ook eentje van Topmark. Prei ligt er af en toe eens in, helemaal liggend en dat gaa wel goed hoor. Maar niet te lang, het is geen vervanger voor een bedje. Langzaam opbouwen misschien?

Ik ga slapen, ben heul moe! But still standing! :cool: Hopelijk morgen meer reactie!

xxx

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd, hopelijk een goed teken dat je vannacht (nog?) niet online bent geweest.

Wipstoel: eentje van prenatal, wel al een oudje, bij eerste gekocht maar ziet eruit als nieuw en werkt als de tierelier! Y vindt het heerlijk om erin te zitten, bekijkt de wereld vanaf alle hoeken van de kamer en gisteravond tijdens bbq staat zit hij erbij. Valt er regelmatig in in slaap als ik niet op tijd in de gaten heb dat hij moe is.

Zo, ik ga verder slapen, morgen druk dagje in de randstad voor de boeg!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh bd, echt klote dit. Tis vooral heel erg zielig voor hemzelf, maar voor jullie ook gewoon kut. Je mocht de ka toch ook int weekend bellen? Ik zou er mooi gebruik van maken hoor.

Wipstoel, ik heb er 1 van koelstra, hele eenvoudige maar zonder verkleiner. Hij vindt t heerlijk!

Ik ga weer waterpas, tot later!

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook geen verkleiner trouwens, wist niet eens dat ze bestonden! Pff what a night! Elke 3u!! Gaaaaaaapppp, neem kussentje mee in de auto, heen en terug bij elkaar 3u slaap scoren! ;)

fijne zondag allemaal!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Gatsie zeg, balen om de 3 uur! Lekkere bijslapen straks.

Deze is nu wakker geworden van de kramp, elke paar minuten ineens gillen en daarna valt ie weer half in slaap. Tegen mijn buik aan, dat wel. Zo maar eens proberen of ik anders kan gaan liggen zodat ik ook nog een beetje kan slapen, m'n ogen vallen bijna dicht.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zit ff op de site van VSM en ze hebben ook druppeltjes om de ontlasting van baby's zachter te krijgen. Het heet kindicol, bij drogist verkrijgbaar.
    Dit stond erbij:

VSM Kind 0-6 Kindicol druppels draagt bij aan het zachter maken van de soms wat harde ontlasting van baby’s en jonge kinderen. Het helpt bij de (her)opname van vocht in de darmen en ondersteunt zo een zachtere darminhoud. Kindicol druppels draagt op die manier bij aan een betere darmpassage en een natuurlijke en regelmatige stoelgang.

Ik dacht: ik deel t effe! :)

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Haha was te verwachten hè poepverhaal van Ien. :) goed dat je het deelt hoor!
    Hier weer slechte nacht. Steeds 1,5u bezig geweest om m in slaap te krijgen. Daarnaast zelf hele zere borst (bo???) en daarnaast is oudste gisteravond aangereden door fiets. Die loopt nu met dikke lip. Kreeg vannacht sms van mijn vader dat bij burenvan mijn oma brand was. Was het nachtje dus wel weer haha.

Vandaag dus ff langs mijn oma en vanavond bbq.

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Pfff wat een nacht. T. heeft supergoed doorgeslapen, maar mijn off-day van gisteren bleek een kleine voorbode te zijn. Gisteravond kreeg ik het enorm koud en ik heb vannacht een ****nacht gehad. Koorts, overal pijn, koortsdromen en liggen in mijn eigen lichaamsvocht ;). Ik was echt doorweekt. Nu gaat het al iets beter, ben alleen heel erg moe en heb het nog koud. Hopelijk is het morgen zo goed als voorbij, anders mijn moeder maar even vragen of ze me wil helpen (R. gaat weer aan het werk).
    We zouden vandaag even naar een meertje hier in de buurt gaan (terrasje pakken), maar we blijven lekker thuis. Even het zekere voor het onzekere nemen.

@ BD, hoe is het gegaan vannacht ? Anders gewoon de KA bellen, zoals Julia aangeeft. Ze hebben het niet voor niets tegen je gezegd.

@ vive, hopelijk werkt de cinababy altijd zo ;)

@ Julia, geniet van je dagje randstad. Hopelijk kun je in de auto nog een beetje bijslapen.

@ Ien, de krampjes zijn zo zielig he. Hopelijk zijn ze snel over.Bedankt voor de tip voor het middeltje voor de ontlasting.

Deel Deze Pagina