De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @Bd: ja hallo, jíj bombardeert mij tot poep- en schijtdeskundige hoor!! Ik neem mn taken uiterst serieus! :D
    Weer een nare rotnacht gehad dus :( klotezooi. Jeetje, alles bij mekaar ook nog eens.
    Je oma's huis niet afgefikt? Wel vet schrikken man!
    BO, moet je effe in de gaten houden. Heb je zo'n soort stuwing gevoel? Met van die harde stukken in je borst? En houd je temp in de gaten. Daar merkte ik het als eerste aan, hoge koorts.

Geldt trouwens ook voor jou, Annelies, koorts zo snel na je bevalling mag niet. Ik zou vk ff bellen! Verder andere klachten? Hoe hoog is je koorts? Klinkt aardig hoog, aan de symptomen te zien.
    Verstandig, om thuis te blijven hoor! Wel balen met dit lekkere weer, maar je gezondheid gaat voor.

Ja, die krampjes zijn erg zielig ja. Denk dat het trouwens echt buikpijn was, hij zat ook te persen en er kwam maar niks. Nog steeds niet overigens. Maar hij is nu wel rustig. Hij heeft vanmorgen nog een tijd op mijn buik liggen tukken, toen gedronken, in bad en nu ligt ie lekker bij zn paps te snurken.

Wij hebben weinig plannen voor vandaag, lekker rustig aan. Gisteren lange dag gehad, tot laat op spa's verjaardag gezeten. S doet het echt goed op verjaardagen, hij slaapt zowat alleen maar! Gisteravond gingen we rond half 9 naar souders toe, hij moest toen ongeveer gevoed worden (ik dacht, doe ik daar wel want anders wordt het zo laat voor we er zijn). Werd ie pas om half 11 wakker! En na 1 kant sliep ie zo lekker dat ik hem heb laten liggen, ik dacht, als we thuis zijn doe ik andere kant wel.
    Werd ie gewoon niet wakker! Uiteindelijk heeft ie tot 3 uur liggen tukken op 1 tiet! :$
    Die andere was trouwens echt mega auwie, had bijna de handkolf erbij gehaald. Maar die lag beneden en ik was te lui.
    Het was ook nog eens Lolo, dus het verschil was groter dan ooit :D
    Zou dat trouwens ooit nog goedkomen? Of heb ik voor de rest van mn leven 2 mega ongelijke tieten?
    Niet dat je het met een shirt aan kan zien hoor, maar ik vind t toch gek.

2. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vive, jij dus ook al goede ervaringen met Cinababy. Wij hebben nog infacol. Dat lijkt wel aardig te werken, maar nog steeds soms wel last van krampjes. Misschien toch ook n keer dat Cinababy proberen. Ben eigenlijk niet zo van de homeopathie, maar na jullie goede ervaringen sta ik er natuurlijk wel voor open:).

@Julia, aai om de 3 uur, das niet best! Hopelijk vannacht een betere nacht. Veel plezier in de randstad!

@wipstoel, hier een fancy wipstoeltje gekocht met muziekje en licht dat van kleur verandert. Gelukkig vindt J het heel fascinerend dat lichtje (was n beetje zonde van t geld geweest als ze er niks aan had gevonden;))

@Ien, hier 's ochtend na de voeding van 8 uur ook vaak last van krampjes. Zo zielig! En dan ligt ze ook vaak t liefst tegen mn buik. Hopelijk zijn de krampjes snel over gegaan.

@Bd, wat n ***nacht zeg:(. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit, dat je überhaupt nog de puf op kan brengen om straks naar een bbq te gaan.

@Annelies, wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Ik zou wel even in de gaten houden of de koorts aanhoudt. Door de kraamverzorgster wordt de temperatuur ook in de gaten gehouden. Dus ik weet niet of het na 2 weken nog steeds geldt, maar kennelijk is koorts na een bevalling iets om in de gaten te houden. Maar misschien heb ik t mis, Sucre weet t vast wel:).

Hier slaapt mevrouw eindelijk in haar ledikantje. 's Nachts gaat dat gelukkig altijd wel goed, maar overdag... Gister heeft ze helemaal niet in haar eigen bedje geslapen. Soms lukte het wel om, als ze in mijn armen (of aan de tiet) in slaap gevallen was, haar in haar eigen bedje te leggen. Maar gister werd ze elke keer na 10 minuten in haar eigen bedje weer wakker en begon te huilen. Ik snap er niks van! En ik zit er ook mee dat ze soms echt niet in slaap wil vallen, behalve aan de tiet. Weet niet zo goed wat ik ermee moet:(. Jullie nog tips hoe ik haar in haar eigen bedje in slaap kan laten vallen? Of moet ik er maar gewoon aan toegeven, ze is natuurlijk nog geen 4 weekjes.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ koorts, heb geen idee of dat mag na 2 weken. Vandaag in ieder geval niet meer aan de orde, maar ik voel me echt moe en mijn lichaam doet pijn. Mocht het morgen niet beter gaan dan zal ik wel even de huisarts bellen voor de zekerheid.

@ Daffiee, hier ook een dame die overdag niet in dr bedje wil slapen. Het is standaard vanaf 9 uur tot 15 uur een dik drama :D Ik geef er maar aan toe, omdat mevrouw dan ook de meeste krampjes heeft.

@ Ien, wat vervelend dat je twee ongelijke boobs hebt. Hopelijk gaat dat nog veranderen, ookal valt het niet duidelijk op.

Wat is het hier trouwens rustig.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Annelies, kan best nog een reactie zijn op de bevalling en het herstel ervan. Ik had na een week een avondje koorts, vroeg mn bed in en toen ging het wel weer, maar de volgende dag nog wel moe. Misschien voor de zekerheid vandaag nog even de huisarts of de verloskundige bellen? In ieder geval je temp in de gaten houden, koorts kan wijzen op baarmoederinfectie.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Hmmm toch weer koud/snikheet. Dus temp gemeten en de VK maar gebeld. Ik moest contact met de huisartsenpost opnemen, dus daar gaan we nu naar toe.

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Even snel een berichtje van mij. We zijn een paar daagjes weggeweest met de boot, vandaar de stilte van mijn kant. We hebben echt genoten met ons drietjes!
    Ik heb volgens mij wel heel wat pagina's terug te lezen, daar ga ik vanavond maar eens rustig mee beginnen.

*zwaaizwaai*

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja logisch natuurlijk, Julia is een dagje weg! :p:D

Overdag slapen in eigen bedje: hier ook nog niet zo'n groot succes.
    Maar ik ben van plan om deze week een beetje ritme te gaan creëren daarin. Gaat hem vast niet worden, maar ik kan best een voornemen hebben toch? ;)

Annelies, goed van je dat je vk hebt gebeld. Laat je ff weten wat de dokter zegt?

Nova: wat heerlijk zeg, een paar dagen weg!
    Good luck met teruglezen, haha. Trek daar maar een paar uurtjes voor uit :D

Sucre, hoe gaat het nu met Daan? Komt ie alweer aan?

En Vive, hoe is tie bij joe? Trek je het allemaal nog?

Van de week krijgen we logé's!
    Van de familie uit Engeland waar ik au pair ben geweest, komt de moeder met de 2 jongsten. 2ling van intussen bijna 9 jaar.
    Moeder is half Nederlands, ze komen ieder jaar wel even naar NL maar dit keer speciaal bij ons logeren, heb er zo'n zin in! :)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Kraamvrouwenkoorts/baarmoederonsteking, mooie antibioticakuur en binnen 48 uur moet het beter gaan. Krijg ik vannacht de rillingen/koortsdromen etc dan moeten we direct bellen, dan moet ik opgenomen worden en aan het infuus.

Gelukkig komt mijn moeder vanaf morgen heel erg vroeg, zodat zij me kan helpen met de verzorging van T.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja, haha... lekker is dat. Ik ben er niet en daardoor is het rustig hier?! En bedankt he Ien! Leuk ook trouwens, dat zwaaien bij afslag Capelle, jij houdt je ook niet aan de afspraak! Wij maar toeteren, maar nee hoor... geen zwaaiende Ien!

Maar goed, ik ben er weer. MOE!

Oh Annelies, wat rot. Hopelijk slaat AB heel snel aan en voel je je morgen wat beter.

Bd, jij nog de arts gebeld dit weekend? Meid, trek nogmaals aan de bel voordat je zelf instort he? Dat moment moet je echt voor proberen te zijn. Knuffel!

@Daffiee, linkje van die wipstoel? klinkt mega luxe! Ik ben retebenieuwd! Niet dat ik er een ga aanschaffen hoor, die van mij doet prima werk, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

@Nova, lekker hoor, boottripje! Waar zijn jullie geweest?

Ok, even kort want ik duik op de bank. Verjaardagsfeestje bij mijn zus was leuk. Beetje bijgekletst enzo, de nieuwe vlam van mijn broer ontmoet etc.

Na het feestje is hub met Spa en onze 2 grote jongens nog naar Hoek van Holland gegaan, even een strandwandeling gemaakt en de Noordzee aan Spa laten zien. Ze komen ieder moment thuis en dan snel naar bed. Oudste moet morgen weer naar school!

Hou het even hierbij, zien jullie? Zo'n ouwehoer ben ik niet, valt reuze mee!

Oh maar wel even naar Sucre vragen, hoe is het met Daan? Aangekomen?

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sucre; is je kleine al aangekomen ?

Annelies; oh dat is niet zo mooi. Hou jezelf goed in de gaten hoor!

Julia; je weet meteen hoe we over je denken :)
    Lekker dagje gehad dus? Hoe lang blijft je schoonvader?

Hier oudste morgen ook weer naar school. Morgenochtend belt de ka mij dus maar ff kijken wat hij zegt. Zo kan het in ieder geval niet door gaan!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja, jij muts! Ik stond aan de andere kant! Ik zwaaien, maar nee hoor... Alleen maar van dat asociale getoeter... ;)

:D

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ annelies: goed dat je bent gegaan. Vet balen van de baarmoederontsteking! Hopelijk slaat AB gauw aan.

@ Bd: ben benieuwd wat de KA morgen zegt. Sterkte vannacht, hoop dat het ineens een goeie nacht wordt, al bereid jij je waarschijnlijk voor op een rotnacht.. :(

trusten!

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Even vertellen dat Daan is aangekomen!!! Super he.
    Maar wel een tepelkloof rijker, auwieeeeeeeee. Iemand tips??

Anneliesje, sterkte meis!

De rest, hopelijk tot gauw, ben niet echt geselli nu he..

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Sucre: auwiee, tepelkloof! :(
    Ik heb geen tips, behalve degene die je al kent, melk en purelan.

Gaat t verder ook goed met je?

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sucre, fijn dat D weer is aangekomen, stelt je wel gerust. Auwie, kloof, sorry geen tips.

Annelies, beterschap. Goed dat je gebeld hebt, hopelijk werkt de antibiotica snel.

Bd succes morgen met de ka, hopelijk snel vooruitgang, weinig genieten zo.

Julia,lekker dagje weg, slaap lekker!

Hier, gister feestje, B in de draagzak tot half 12. Daarna voeding en in de wandelwagen. Veel te gezellig, pas om half 2 thuis, oepsie. Gelukkig sliep B door tot 5 uur, daarna tot 8 uur. Vanmiddag nog maar even geslapen, verder een brakke dag. Enige activiteit was een wandelingetje en een ijsje eten.
    Morgen naar werk van manlief, met de trein. Nu lekker slapen.

Tot morgen allemaal en goede nacht toegewenst!

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Oja, nog even over de wipstoel, B kan er inmiddels wel in, in de ligstand. Hiervoor was dat ding gewoon te groot zonder verkleiner.

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Annelies; voel je je al iets beter?

Sucre; kloven altijd vervelend. Zorg dat je goed aanlegt; kleine met neus thv tepel en goed voor contact zorgen (mondje in borst). Wat je nu kan doen is de zere borst ontzien door die te kolven en "goede" borst te geven. Na dagje kan je dan weer om en om doen. Wissel houdingen af waardoor tepel aan alle kanten wordt aangekapt en de zere plek dus ontzien wordt. Helaas moet de kloof herstellen dus dat zal eventjes duren. Auw!

Hier weer drie uur lang krijsen. Ligt nu half uur te slapen. Gaan m zo in bad doen, voeden en dan hopelijk lekker slapen

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Moehoeeee dus kom morgen kletsen! Nu slapen want mijn ogen vallen dicht!

Enne Ien, tis goed met jou en dat zwaaien, mijn toeter komt niet meer door de APK joh! Volgende x een bakkie thee ipv een snelweg date :D

sucre, yessssssss, aangekomen! Auw kloof! nooit gehad maar als purelan niet helpt de bepan maar proberen, maar goed das niks nieuws.

Ach bd, vind t echt rot voor jullie, hopelijk morgen goed gesprek met ka

annilelies, nog koorts?

Ga nu echt slapen voordat mijn ogen dichtvallen!

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij loop ik nu alweer wat achter en vergeten te reageren op sommigen :$, maar ik heb mijn best gedaan!

Ons Kleintje: Gefeliciteerd met de thuiskomst van je zoontjes! Eindelijk meid, geniet van je gezinnetje! Zal zeker wennen zijn voor je?

Sucre: Gelukkig is Daan aangekomen! Maar nu die weegschaal de deur uit hoor! Ik zou er zo onzeker van worden. Maar gelukkig heeft ie nu weer toch goed gegeten!

Annelies: Lekker zo'n sjago mens achter de kassa, maar wel een mooie korting meegenomen!
    Ik krijg van zus en schoonzus een wipstoeltje als kraamkado, maar kado is verlaat, dus nog niet kunnen proberen. Vanaf welke leeftijd, gewicht mag dat?
    Hoe gaat het nu met de koorts, wat zeiden ze op de huisartsenpost? Oh jeetje, ik lees het net. Goed dat je gebeld hebt/ bent langs gegaan! Ik hoop dat het snel beter zal gaan!

BD: Niet gek hoor, moet echt slopend zijn! Misschien is het idee van Julia iets, in de auto zetten en rijden maar? Een kennis van mijn ouders deed dat ook met haar kind, en dat hielp wel. En dat deden ze ook gerust midden in de nacht.
    Hopelijk slaapt ie lekker door na z'n badje, hier is een badje voor het slapen een groot succes!

Ien: gezellig, logees!

Hier: wij zijn dus een paar daagjes met de boot weggegaan. De kleine man vond het heerlijk en heeft de laatste 3 nachten doorgeslapen. Hopelijk vannacht weer en was het niet iets tijdelijks. Verder heeft ie wel een standaard huiluur (wat nooit een uur is, maar altijd veel langer!) ergens tussen 18:00 en 22:00.

We hebben een tijdelijk huisdier erbij. Een valkparkiet kwam vanmiddag letterlijk aan komen vliegen toen we op de boot waren. Beestje was harstikke tam, en is misschien wel ontsnapt ergens. dus morgen eens rondbellen met dierenasiels in die omgeving. Vriend hoopt stiekem dat de oorspronkelijke eigenaar zich niet zal melden. Hij heeft al een nieuwe vogelkooi online uitgezocht :D

Ik duik nu mijn bedje in, hopelijk heeft iedereen een fijne en rustige nacht! Truste!

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goh Nova, grappig van die parkiet zeg! Wat voor kleur heeft ie?

Ien, is cooper al terug van weggeweest? En wat leuk, bezoek uit The UK! Hoelang blijven ze?

Deel Deze Pagina