De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wow 3 online; ik Julia en Ien het complete advies team :D

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pfff en we zijn nog steeds wakker....

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ach Bd, nog lang wakker geweest? :(

Nova, haha je vriend hoopt dus stiekem dat er niemand voor de vogel komt :D

Juul, ze blijven 3 dagen! :)
    Nope, nog geen spoor van Cooper. :( denk dat ie z'n record wel gaat verbreken...
    Gatsie, moet van de wk naar de tandarts! :(

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Jeetje Bd :x Wat enorm zielig voor je ventje (en voor jou natuurlijk ook). Hopelijk brengt de kinderarts een oplossing vandaag.

@ sucre, super dat D. weer is aangekomen.

@ de rest, wel gelezen, maar op dit moment geen puf te reageren. Ik beloof beterschap, zodra ik me weer beter voel.

@ hier, nog steeds koorts, maar niet meer zo megahoog. Ik heb net gemeten en ik had nog maar 38.9. Daarnaast enorme hoofdpijn en ik loop te wankelen op mijn benen. Mijn moeder komt om kwart voor negen en daar ben ik enorm blij mee. R. is vanochtend aan het werk gegaan (maar was er niet gerust op) en die heeft natuurlijk ook een niet zo lekkere nacht gehad. Ik dreef weg uit bed (had een kruik en extra dekens en had het nog steeds koud) en hij lag mee te drijven :D Hij heeft T. gisteravond/vannacht gedaan, dus dat was wel prettig.

Ik probeer hier een half broodje naar binnen te eten en dan de antibiotica te slikken. Hopelijk gaat het snel beter ;)

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Annelies, 38,9 is nog steeds hoog hoor! Wat fijn dat je moeder komt helpen vandaag, kun jij zoveel mogelijk slapen. Even flink gebruik van maken hoor! Tis dan wel ongezellig voor haar misschien, maar jouw gezondheid is even het belangrijkst. Beterschap!!!

Slaapzak: wanneer begin je daar normaal gesproken mee? Vannacht has S een paar keer z'n dekens helemaal van zich af getrapt. Is dat het moment om met slaapzak te starten? Heb een kleine liggen, denk dat ik die vandaag eens ga testen.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi allemaal! even gauw een berichtje alles gaat goed hier, maar reuzedruk :)

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo, hier nog een tasje met lelijke cadeautjes in de aanbieding. Allemaal in 1x gekregen gisteren:
    -fles van winnie the pooh, met vreselijke winnie the pooh vorm dop
    - speen met thermometer, weer van winnie
    - zeeman pakje, lekker met polyester

Wie wil? :)

Bd, al gebeld? Knuffel voor moeilijke tijden meid!

@Annelies, slapen jij! Ik vind 38.9 ook echt flink koorts, dus maak even goed gebruik van hulp in huis.

@Kleintje, fijn dat het goed gaat meid! Druk zal het zeker zijn!

Hier probeer ik de middelste op te geven voor peutergym, net een mailtje gestuurd. Even quality time met zijn mama en iets wat echt alleen voor hem is, dat gymen. Tevens een goede uitlaatklep voor energie enzo. Hopelijk kan hij volgende week al beginnen.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Waha, die fles heb ik ook! :D Kreeg van een collega een hele tas vol flessen. Dus als iemand soms 2 Winnie flessen wil... ;)

Speen met thermometer, wat moet ik me dáár nou weer bij voorstellen???

Leuk, peutergym! Doet me denken aan mn au pair tijd, daar deden we dat ook met de meiden. Zo leuk!!

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    zo hier ben ik ook weer! het hele weekend met de jongens bij mijn moeder gelogeerd....is toch wel even makkelijk met 2 kleine kinderen.
    sta je er niet alleen voor.
    gister zijn we gezellig naar het dolfinarium geweest, leuk! allen toen we aankwamen kwam de regen met bakken de hemel uit, niet leuk. maar al snel stopte het en gelukkig geen regen meer gezien.
    y. vond het geweldig ook allemaal, die nieuwe dolfijnen show, hij stond op een gegeven moment er zelfs bij te springen, hahaha!
    enne senn jaa die heeft het ook ontzettend leuk gehad.....zijn ogen niet open gehad de hele dag, wahahaha!

en nu even alles terug lezen wat hier gebeurt is:
    @sucre, oh jee meid, de kleine man afgevallen, dat hoort zeker niet nee! weet dat je het liever niet wil horen, maar is overstappen op de fles niet beter????? weet je iniedergeval dat ie genoeg voedingstoffen binnen heeft gekregen...want elke 2a 3 uur voeden met nu toch ook zeker niet meer nodig zijn.....! lees gelukkig dat ie aangekomen is weer, fijn.

@anke, weer poep verhalen, hihi, maar zo was het bij senn ook [fv].
    en waar ging de verrassing heen zondag? leuk hoor!
    @ons kleintje, ik hoop dat de jongens snel weer een beetje ritme hebben en er snachts wat langer tussen laten, wat leuk dat je weer dezelfde vrouw hebt als bij je oudste! geniet ervan!

@anneliesje, hier ging het ook vanzelf eigenlijk met de voeding. als je de voeding gaat verhogen zal je merken dat ze waarschijnlijk al meer tijd ertussen laat.
    ik zit nog maar op 5 flessen, 150water.[en niks voor gedaan]
    ojee anneliesje, baarmoederontsteking?? huh kan dat dan nog na die tijd?? ik had in de kraamweek ook de heleweek flinke verhoging maar mijn ha zei dat dat eigenlijk niet meer kon na 1 wk. maar je hebt gelukkig ab, dus wat het was...het zal nu iniedergeval weggaan!rustig aan.

@anke, ik heb een wipstoeltje van de prenatal eigenmerk, goed ding, hij kan heel plat liggen dus perfect voor een baby en je kan het kindje er ook goed in vastzetten. maar heb hem nu eigenlijk nog niet veel gebruikt, vind hem er nog wat te klein voor.

@bd, het gaat goed bij jullie zeg, pff wat een pech! hoe is het met de oudste? zielig hoor aangereden door een fiets! en brand brrr! het huilen heeft dat met het zeur te maken wat omhoog komt???reflux? dat gaat op een gegeven moment ontzettend irriteren in de slokdarm natuurlijk.

@hahaha julia, neeeuuhh dat spul mag je lekker zelf houden, wahahaha! i hate winnie the pooh! en al die overige figuren! zo heeft y ook een keer een truitje van mijn schoonmoeder gekregen met bob de bouwer erop, vrezelijk! hij vond het zelf prachtig [erug jammer] anders had ie hem helemaal nooit aangehad!

nou volgens mij ben ik weer aardig bij, het heeft even een uurtje gekost maar dan heb je ook wat he!

ga nu mijn mail maar even doorspitten.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ hier, lig nu lekker in mijn bedje en laat me verwennen door mijn mamsie. Zij is nu de stofzuiger door de woonkamer aan het trekken en T. ligt lekker te slapen. Ik kan trouwens niet anders dan me er aan overgeven, want ik ben tot niets anders in staat ;)

@ meid, klinkt alsof je een heerlijk weekend achter de rug hebt. Wij hadden ook nog een uitstapje naar Harderwijk op de planning staan, maar dat moet nu maar even wachten.
    Geen idee of het mogelijk is of niet. De baarmoeder staat nog wel gewoon open, dus lijkt me dat het dan nog mogelijk moet zijn ? Ach mij maakt het ook niet uit, als die antibiotica maar helpt :cool:

@ julia, sorry geen interesse in je tas met hele mooie dingetjes. Peutergym (ik wist niet eens dat dat bestond) lijkt me echt heel erg leuk. Hopelijk kan de middelste snel beginnen.

@ ons kleintje, mooi dat het goed gaat. Logisch dat het enorm druk is.

@ ien, geen idee wanneer je daarmee kunt beginnen. Lijkt me op zich dat dat nu al wel kan, aangezien een puck a baby ook gewoon gebruikt mag worden ;) Denk dat het belangrijkste is dat de slaapzak in kwestie niet te groot is.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Good morning!

Ben vannacht door de wekker heen geslapen en Daan meldde zich niet zelf. Zal wel kunnen toch, voor 1 keertje? Vandaag maar extra aanleggen...

Anneliesje, wat fijn dat je moeder er is, maar wat klote dat je je zo voelt. Beterschap meis en doe het rustig aan!

Ientje, het is nu nog warm op de kamertjes, dus dan lijkt een slaapzak mij niet nodig. Ik begon er bij de oudste rond 2 mnd mee, op vakantie, omdat het toen 14 graden was in de caravan s'nachts.

Juul, ook druk dus!
    Peutergym, wat gaaf!!

Supernova, dat beestje heeft jullie dus uitgezocht als nieuwe baasje. Leuk dat je vriend hem wil houden! Heerlijk dat jullie zo hebben genoten op de boot.

Winnie-de-poe spullen, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa graag. Glapje. Hou er niet van, haha!!!

BD, knuf voor jou en je ventje.

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia peutergym erg leuk!! Mijn oudste heeft het ook jaartje gedaan. Kon zich helemaal uitleven.

Annelies; hoe gaat het nu?

Kleintje: druk? Kan het me helemaal voorstellen. Doen ze het wel goed thuis?

Hier overleg gehad met ka. Gaan eerst nog extra medicijnen gebruiken (zuurremmers) en dan belt hij donderdagochtend weer op. Ik verwacht er eerlijk gezegd niets van maar we doen het uiteraard wel. Anders donderdag verder kijken.

13. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bd, sh*t weer een slechte nacht dus! Laat je weten wat de ka zegt?

@ien, oje hopelijk komt Cooper snel weer aanwaaien! He, bah de tandarts, brrr.

@ons kleintje, mooi dat t allemaal goed gaat. En ik kan me voorstellen dat t druk is met een tweeling en een oudere broer. Ik vind 1 baby al erg druk!

@julia, peutergym, leuk! Dit is de wipstoel (de bruine): Prenatal - Thuis - Wipstoelen - Chicco

@anke, klinkt gezellig, een weekendje bij je moeder en naar t dolfinarium.

@annelies, wat fijn dat je moeder zo goed voor je zorgt. Kun jij je rust pakken.

@sucre, wat goed dat D weer aangekomen is, een beloning voor jullie harde werk! Hoe vaak leg je nu aan?

Gister bbq gehad met de familie van mn man. Ging hartstikke goed. J heeft heel veel geslapen. Ik wist niet wat ik meemaakte! Vandaag wil ze weer s niet slapen overdag (ja nu net 3 kwartier, maar ze wordt nu weer wakker...). Maar iig wel heel blij dat gister goed ging.

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Annelies: fijn dat je moeder je komt helpen, kan je goed gebruiken nu! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan! Wat Ien zegt, probeer veel te slapen. Rustig aan! :)

Ien: slaapzak: ik doe D. nu al zo'n 3 weekjes in een slaapzak. Je moet erop letten dat de slaapzak niet te groot is, zodat z'n hoofdje er niet in zakt. (kans op verstikkingsgevaar enzo)
    Ik vind het zelf ideaal zo'n slaapzak.

Julia: lelijke kadootjes, ik sla over. Winnie The Pooh, brrr!

Misschien kan ik iemand blij maken met rode sokjes van Lief! Ze zijn veels te klein voor mijn mannetje. Echt zonde, maar maak liever iemand anders er dan blij mee. Dus laat maar weten als iemand interesse heeft!

Meid: gezellig naar het dolfinarium, gelukkig dat het de rest van de dag droog is gebleven. Ik kijk er zelf echt naar uit om dat soort uitstapjes te maken met D. :D
    Vraagje, hoe heb je het flesjes van 150cc 'geintroduceerd 'bij S? Gewoon opeens mee beginnen en zien of hij het leeg drinkt? En wanneer verhoog je de voeding?

Bd: hopelijk helpen die medicijnen!

Vogel: het is zo'n eentje als de link -> http://www.huisdiereninfo.nl/uploads/huisdieren/valkparkiet.jpg
    Vriend heeft de dierenbescherming in Aalsmeer gebeld (daar hebben we het beestje gevonden). En er was een vermiste valkparkiet bij hen opgegeven. Contact gezocht met die mensen en grote kans dat wij hun vogel hebben. Het beestje is 12 jaar oud en heeft een partner die nu helemaal van pad is, omdat ze alleen is. Dus we zijn wel blij dat we gebeld hebben naar de dierenbescherming.

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nah ja zeg, geen pooh liefhebbers hier, wat moet ik met die troep??

Ien, das zo'n speen: Vind uw Speenthermometer Babythermometer op Twenga.nl en dan van Winnie. Temp meten met zo'n ding - heb er geen vertrouwen in. Hier gaat het gewoon tussen de billen, tob het meest betrouwbaar dacht ik zo. Maa ik ga hem voor de gein wel een x testen, zou hij de waterkoker overleven????? :)

meid, klinkt als een heerlijk weekend! Hub weer terug?

Nova, goed dat jullie gebeld hebben, er zit vast iemand met dikke tranen omdat zij vogel foetsie is!

Bd, tm donderdag proberen dus, ik snap dat je er weinig vertrouwen in hebt maar veel keus heb je natuurlijk niet, het is waarschijnlijk een kwestie van proberen en onderzoekjes. Wat zegt je moeder gevoel/intuïtie?

Sucre, zal geen kwaad kunnen denk ik, jij lekker geslapen? Slaapt Daan echt al door joh? Dan heb je supermelk!!!

Daffiee, lekker bbq! Gelukkig ging het goed met beeb! Wij laatst ook, gewoon thuis en y in wipstoel erbij nadat de meeste rook inmiddels boven de tuin vd buren hing ;)

ga mijn zoon van school halen en naar de kinderboerderij!

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Over thermometers gesproken, als je zo'n ding laat vallen is ie dan gelijk kapot?
    Het schermpje is niet duidelijk meer, alsof de batterij leeg is, maar dat lijkt me sterk, zo vaak wordt ie nou ook weer niet gebruikt.

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hee Nova, leuk je weer eens te zien. Wipstoel, dat mag vanaf het begin dacht ik, maar hier pas succesvol vanaf 4 kilo / 5 weken, daarvoor zakte B steeds scheef.
    Lekker genoten van de boot en je mannetje doorgeslapen, klinkt goed! En nog meer gezingsuitbreiding :)

Kleintje leuk om van je te horen ondanks de drukte :)

Ientje, naar de tandarts, bah! En moet dat van de vk?

Anneliesje, balen dat je je zo rot voelt, neem even tijd voor jezelf nu hulp van je moeder er is, beterschap!

Julia, leuk gezicht moet dat zijn, peutergym. Lekker stoom afblazen. Spenen, ik heb er ook een paar kado gehad, onzinnig zeg. Met thermometer, nog erger. Gaan in de tas met knuffels, in de kast tot ik er een mooie bestemming voor gevonden heb (desnoods het ronde archief :D).

Meid, lekker weekend gehad dus, mooi zo! Het uitje is een wandelingetje en een ijsje eten geworden vanwege onze brakke staat na het feestje de dag ervoor :D

Sucre je had kennelijk je rust nodig en Daan vond het kennelijk ook goed, prima toch? Maar voed je normaal volgens schema of zo?

Bd hopelijk werken de medicijnen, afwachten maar weer. Sterkte!

Daffiee het was meid die naar het dolfinarium ging ;). Maar al die info hier, het is wel veel, vergeet ook vaak wie wat aan het uitspoken is.

Hier, vandaag met B naar werk van manlief geweest, met trein en tram. Ging prima, ook de roltrap genomen met kinderwagen. Weten we ook weer hoe dat werkt. Nu lekker op de bank, avondje tv kijken.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi,
    hebben meer van jullie een draagdoek van Bykay? ik heb er een, zelfgemaakte, en hij draagt zo superdesuper. Bij mijn oudste te weinig gebruik van gemaakt, toen heb ik veel met de kinderwagen gewandeld. Maar ik wilde het dit keer anders doen, want als je vroeg begint, dan train je je rug (en ik hoop ook mijn buik haha) en dan kun je veel langer doordragen doordat je het langzaam opbouwt.
    Vanmiddag hebben schoonmama en ik samen gewandeld (voor de tweede keer in hun leven), zij met de duowagen en ikke met de draagdoek. We kregen veel bekijks haha, men dacht dat het een drieling was.:p
    Ondertussen ligt mijn kleinste schat in mijn draagdoek te slapen en ik heb mn handen vrij. Zo lekker!
    Snachts slapen ze goed, maar ze komen wel 2 keer per nacht, 1 x om kwart voor 2 en een keer om 6 uur (samen, ze drinken tegelijk dus man en ik moeten er samen uit)
    Het drinken gaat nog niet heel super, maar je ziet dat het elke dag beter gaat. er is nog veel aandacht nodig voor het drinken en daarom duurt elke voeding een half uur. Maar ze groeien als kool. de kleinste is in 2 dagen 125 gram gegroeid.
    ze wegen nu 4400 en 3800 gram. we beginnen onze draai nu wat te krijgen.
    @pooh oh daar hou ik juist wel van:) maar geen flesje:p
    @annelies, jeetje! veel beterschap

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @Bd: zucht, ben benieuwd of deze medicijnen gaan helpen, hoop het zo!

@daffie: das hier ook hoor, S slaapt veel als we niet thuis zijn, hoe drukker het is, hoe beter hij slaapt!

@ Nova: Ah, fijn voor de valkparkiet dat zn baasjes weer gevonden zijn (oh, dat klinkt niet aardig voor jullie! Bedoel ik niet zo hoor!)
    Wel jammer voor je vriend, maar misschien kan hij er eentje kopen?
    Thermometer: kun je hem uit elkaar halen? Dat je de bat er ff opnieuw in doet. Misschien is ie stukje verschoven ofzo?

@ Juul: wat een dom ding zeg. Denk dat ie de waterkoker niet overleeft, dus gooi 'm er maar mooi in haha!

@ Anke: leuk he, met openbaar vervoer! Wel een uitdaging hoor!

@ Kleintje: ja ik heb er ook één, fijn he!!! Vind het ook heerlijk hoor! En S ook!
    Voeding van half uur, valt wel aardig mee toch?
    Ik heb nog een koektrommel van winnie, wil je die soms? hihi

Is jullie niks opgevallen? Een bericht van mij, ZONDER smileys! Goed he! *praut of mie*
    Truste!

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Even ego,

Ik voedt niet volgens een vast schema. Daan sliep al een week door van 24-8 uur ongeveer, maar groeide toen niet meer. Ook overdag liet hij met gemak 4 uur tussen de voedingen. Ik dacht altijd dat als je voedt op verzoek, dat je het dan helemaal goed doet. Blijkbaar is dat niet altijd het geval. Sommige kindjes doen zichzelf daar blijkbaar mee te kort. Zoals mijn mannetje. Hij kreeg genoeg om tevreden te zijn, maar niet genoeg om te groeien. Vandaar dat ik nu weer de wekker zet en overdag zorg dat er niet langer dan 3 uur tussen elke voeding zit.

Vanavond voor het eerst mijn Bondolino uitgeprobeerd, wat ben ik er blij mee! In 1 minuut had ik hem om en Daan lag er heerlijk in te snurken. En ook helemaal niet zwaar, ideaal!

Morgen dagje alleen, dan kom ik uitgebreider reageren...

Deel Deze Pagina