Niemand??? M wil niet slapen, maar .... Huilt niet heb hem vandaag de voedingen via de fles gegeven (gekolfde melk) en dan zodat hij heel rechtop zat. Dit gaat tot nu toe erg goed. hopelijk geen toeval
Oh wat fijn bd! Nog steeds geen slaap voor jullie dus, maar ook geen frustratie! Dat scheelt al de helft!
Klopt dat is hier ook het geval, ik moet ze gewoon wakker maken omdat ze anders niet op hun voedingen komen. Oooooooooch wat een scheetige foto sucre!!!!!!!!!!!! ik kende die draagdoek niet. Gelukkig kun je het nu bijstellen en dan gaat hij vast lekker groeien! Alhoewel, soms dan wordt 1 van de tweeling ook wel eens niet wakker, dan valt hij meteen in slaap als ik bijvoorbeeld te lang heb gewacht doordat ik hem even was bijvoorbeeld. Of omdat de voeding niet snel genoeg klaar is. Jammer... Een van de mannetjes heeft vannacht doorgeslapen HOERA! om 22.30 de laatste en vanochtend de 6.30 voeding, hij had gisteren overdag heel veel gegeten en daarom lukte het hem. ben zo trots Hier mijn jongste in de minimonkey, iets minder fijn als de draagdoek van Bykay maar wel wat makkelijker om snelsnel om te doen.
@ ons kleintje wat een superlieve foto zeg en wat knap dat een van de mannetjes vannacht al heeft doorgeslapen. @ sucre, nog zo'n geweldige foto en ik kwam op hyves ook een paar enorm lieve tegen. Mooi dat je achter de oorzaak bent gekomen waarom Daan niet meer groeide en dat het nu opgelost is. Zal wel een hele opluchting zijn. @ Bd, jammer van de nacht, maar super dat hij in ieder geval niet huilde. Hopelijk zet vandaag de stijgende lijn zich voort. @ ien, knap hoor een bericht zonder smileys. Dat is mij nog niet gelukt @ supernova, ligt aan het ding in kwestie en hoe het neerkomt. Hier ligt er sinds gisteren ook eentje in de container. De punt was krom en dan gaat het meten zo lastig (en weer een smiley). @ hier, het gaat de goede kant op. Vanochtend gemeten en nog steeds koorts, maar lage koorts 38,1. Dus goede hoop op verhoging vanmiddag (duim, duim). Ik voel me ook iets beter, hoewel ik nog lang niet de oude ben. Mijn moeder komt vandaag weer en ik laat me de hulp lekker aanleunen. Bovendien vind zij het alleen maar leuk om met T. te lopen knuffelen/voeden/verzorgen dus het is geen straf voor haar haha. Gisteravond nog een heel bijzonder bezoekje gehad. Mijn broertje was speciaal voor T. even snel vanuit Zwitserland naar Nederland gekomen. Niet echt handig getimed nu ik ziek ben, maar wel enorm lief.
Goeiemorgen! Wow, Annelies, wat onwijs lief dat je broertje even over is gekomen!!! @Kleintje en Sucre, wat een mooie plaatjes! Kleintje, ik begin stiekem toch ook wel heel nieuwsgierig te worden naar de namen van die 2 kanjers! Maar begrijp als je deze niet zou willen onthullen hoor. Maar goed, nee heb ik, ja kan je krijgen he? @Anke, fijn dat het goed ging met het OV. En de roltrap? Ik ga echt nooit met de lift, heb een hekel aan wachten op dat ding, dus hier al jaren met kinderwagens en buggy's per roltrap. Piece of cake, je moet het even doorhebben en gewoon een keertje doen. Lekker dat het goed ging! @Ien, wat een saai bericht van jou, zonder :x Vandaag weer back to normal? @Sucre, nu je dat schrijft... ik heb het er met de kraam nog over gehad, maar denk er nu pas aan. Er zijn dus idd kindjes die te weinig binnenkrijgen maar daar tevreden mee zijn. De ergste honger is dan gestild. Ze vertelde mij ook dat babies erg snel aan meer of minder wennen. Je zou denken dat ze aan meer melk eerder wennen dan aan minder, maar niets is minder waar. Gelukkig dat je er redelijk snel achter bent gekomen en dat er nu weer een stijgende lijn inzit. Fijn! Weer wat bijgeleerd ook! Heb je er weer/nog een beetje vertrouwen in? Hier alles goed. Y. heeft wel veel last van kramp of poepprobleem of combi 's ochtends vroeg, onmenselijk vroeg. Zo vanaf een uurtje of 05. Dat betekent dus ook dat er de laatste dagen maar minimaal 2 uur tussen de nachtvoeding en het moment dat hij wakker wordt door pijn zit. Zo zielig. Ben er ook nog niet helemaal achter hoe of wat. Vanmorgen maar bij me genomen, met pink in zijn mond en hand op zijn buik. Dit leek iets te helpen, maar voor mijn nachtrust niet erg optimaal natuurlijk. Hopelijk worden de krampjes snel minder, ik hoop echt dat bij hem, zoals bij veel babies de top bij de 6 weken zit en dat het dan langzaam minder gaat worden. Vind het erg zielig voor hem. Stiekem voor mijzelf ook, helemaal zo vroeg in de ochtend. Gaaap!!! Gelukkig lag ik er gisteren op tijd in.. Het is nu droog hier, maar een dreigende grijze lucht. Hub is vrij en zou met Spa een flinke wandeling gaan maken, dan zou ik lekker alleen zijn met mij Y. Of het doorgaat..... Spa (Bd, jij vroeg dat geloof ik) blijft nog precies een week. Zucht. Kop op. Voor de kindjes en hub is het leuk. Al vindt hub hem ook wel een beetje vreemd en ERG passief.
Hai allemaal Ientje goed hoor, zonder smilies Bd, slim van je om rechtop te voeden, fijn als het helpt. Nog wel wakker maar niet meer huilen, stuk rustiger. B heeft ook wat keertjes met grote ogen naar me zitten staren terwijl ik graag mn bed in wilde, inmiddels kan ik haar wakker/slaperig in bed leggen en gaat ze zelf slapen. Hopelijk komt dat bij jou ook snel. Sucre, fijn dat je achter de oorzaak bent van het niet groeien. Doorslapen is leuk maar dat mag natuurlijk niet ten koste gaan van de groei. En wat een schetige foto! Lekker kleurtje heb je trouwens Anneliesje, wat lief dat je broertje helemaal uit Zwitserland komt om z'n nichtje te zien! Goed te horen dat jij weer de goede kant uitgaat met koorts, hopelijk snel weer op de been. Maarre, rustig aan he! Gelukkig is je mams er, kan me ook niet voorstellen dat ze het erg vindt om je te helpen met T. Hier, het regent al een tijdje en nu begint het te onweren. B gaat zo slapen (hoop ik), ga ik maar es de huisvrouw uithangen. Huis is bijna schoon, manlief heeft zowaar ook z'n steentje bijgedragen en dan ben ik er wel klaar mee. Vrienden hebben een Bertha die nog wat extra werk zoekt, ga d'r maar es bellen van de week.
Wow! Zwaait naar Daffie, Ien, Meid, Misty, die allemaal onderin hangen! En Kinderwens88, wie ben jij? Spiekt regelmatig mee hier!!!
Sucre en kleintje, wat een heerlijke foto's van jullie kereltjes in draagdoek/-zak!! Kleintje wat heerlijk dat er 1 heeft doorgeslapen! Ann, fijn dat het de goeie kant op gaat. Lief van je broertje!! Woont ie 'voorgoed' in Zw of tijdelijk? Fijn hoor dat je moeder zo heerlijk helpt, vindt zij ook vast niet erg! Juul, hopelijk gaat de wandeling door vandaag, jij ff lekker wat tijd alleen met de kleine man! Hoewel het er op buienradar niet heel positief uitziet... M'n Engelse fam komt vanmiddag!! Zin in! Zal dan wel wat minder hier te vinden zijn. Ze blijven tot vrijdag, dus daarna kom ik weer flink spammen hoor!
*zwaai terug naar julia* moest eerst eventjes weer terug lezen hoor, kan nie zo snel! hier is het nog steeds droog.....maar hoorde al dat ze raar weer opgeven vandaag... ohh ik had gister echt even een flinke baal dag! had toch hier wel verteld dat ik di woe en zat. werk en dat ik voor mijn verlof aangegeven heb de zat. te willen stoppen of nog maar 2keer per maand te werken, toen was mijn werkgever heel positief, nu ben ik vorige week op de zaak geweest en krabbelde hij al terug, belde hij gister...kan ik niet te zat. vrij!!! ben zooo vrezelijk kwaad, wees dan een kerel en had het toen [5mnd geleden] al gezegt, voel me een beetje genaaid... hij kan me wel de woe vrij aanbieden, wat heb ik daar aan, wil meer tijd voor het gezin als alleen de zondag maar! dus ik ga vanmiddag maar eens uitzendburo's langst, kijken voor wat anders, tis niet anders, maar ik vind af en toe de zaterdag vrij nu toch wel belangrijk worden, aangezien de oudste volgend jaar naar school ook gaat. sorry voor dit echo berichtje trouwens, maar ik zit hier echt even mee, heb er hoofdpijn van..zucht... verder gaat alles prima hoor, senn slaapt nog steeds lekker door snachts, tis ook steeds vaker dat ik hem maar om 7;45 wakker maak. @anneliesje, ik gaf eerst 120 water maar al snel sliep s door dus werden dat 5flessen 120 en dat was voor zijn gewicht te weinig dus toen gewoon 150 aangeboden, hij dronk het lang niet altijd leeg hoor, maar nu sinds 2wk wel. ze geven zelf heel goed aan of ze genoeg hebben gehad. oh vriendin staat voor de deur, tot snel!
Oh meid, ik kan me voorstellen dat je je flink genaaid voelt zeg! Bah! Wat voor werk doe je? Zou ook op zoek gaan naar een leuke vaca. Succes!!
Ok hier komt een tip tenminste als het om een poepprobleem gaat, want daar hebben ze hier ook last van. Krampjes ook en daar is gewoon niet zo heel veel tegen te doen, maar je kunt een gelbeertje erop doen of een kersenpitkruikje dat is wel lekker voor ze. onderstaande is best wel getsie maar oke.. doe dit voor de voeding want anders gaan ze geheid spugen.. Men neme een thermometer, doe er vaseline op. Ga met de punt van de thermometer bij de sluitspier een paar rondjes draaien stop even en masseer zijn buikje met de klok mee. til de beentjes de lucht in, en duw ze richting het buikje, herhaal dit hele gebeuren 2 of 3 keer en het lukt hoor. tenminste hier altijd. Succes!!!!!! @meid wat ontzettend balen zeg..vind dat je gelijk hebt hoor. is het niet een mondelinge overeenkomst?
Kleintje, dat met die thermometer schijn je niet te vaak te moeten doen, want dan kan de kringspier lui worden. Las ik toevallig van de week.. Maar effectief is het wel ja, hier nog niet echt nodig gehad.
Meid: o wat onwíjs klote! Vind het echt een naaistreek van je baas hoor. Werk je er al lang? Vind het echt zo aso dat ie eerst zegt dat het wel kan en nu niet meer. Zou je niet nog 1 keer kunnen proberen hem aan zn woord te laten houden? Hij heeft het toen wel toegezegd toch?
@Julia, ik weet niet in hoeverre het direct verband heeft met elkaar: sinds enkele dagen drink ik dagelijks (2liter) venkel Thee van zonnatura. Gewoon een zakje op een volle pot, gemengd met rustgevende thee van een speciaal winkel. En sinds die dag is het ontlastingspatroon van m'n kleine rustiger. Hij heeft nauwelijks/geen Krampjes meer, poept minder vaak, grotere hoeveelheden per keer. Dus wellicht kan het jou ook helpen? Ik dacht ik deel het maar, een potje thee op een dag uitproberen kan zowieso geen kwaad toch Extra info: Algemeen: Venkel werd in vroegere tijden al door gelovigen gegeten als hongerverdrijver tijdens de vastentijd en door moeders ter stimulering van de borstvoeding. Venkel wordt in de kruidengeneeskunde vooral gewaardeerd vanwege de positieve invloed op de spijsvertering. Bovendien is venkelthee heerlijk zoet van smaak. Probeer het zelf! Eigenschappen: -Zuiverend -Van nature theïne- en looizuurvrij
@anke, die is goed gelukt, mooi hoor! knap dat jij dat zelf kan maken, zo handig ben ik niet achter de naaimachine..van het weekend heb ik zelf inbakerdoeken van katoen gemaakt, en dat omzomen vind ik al heel wat van mezelf, hihi! @julia, ik ben kapster, en ik werk hier volgend jaar al 10jaar![ass bedrijflseidster] maarja als we het niet eens kunnen worden over de werktijden, ik hou mijn poot stijf maar hij ook denk ik. ik denk dat ik dan ook beter het kappersvak uit kan. want ben gewoon wel klaar met die zaterdagen. misschien een nieuwe leuke opleiding gaan volgen [deeltijd]. ehhhmm maar wat? @ientje, hij heeft nooit letterlijk gezegd, is goed, jij bent de zat. vrij maar wel, dat het goed zou komen en dat ie er open voor stond bla bla bla en dat ik eerst maar eens moest genieten van mijn zwangerschap en verloftijd enz. maar ja genieten nu?????? maar over op iets positiefs, vriendin met kids vanmorgen geweest, heb even haar zoontje geknipt en daarna hebben we lekker de sauna [zwaluwhoeve] geboekt voor as dinsdag! lekker lekker lekker! gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
Goeiemiddag!! Wat een weer he, het lijkt wel herfst. Lampen aan in huis, continu gedonder in de lucht, regen die loodrecht naar beneden valt en het zwembad dat overstroomt. Een echte Hollandse zomerdag! Ja, we lijken idd wel de goede weg in te gaan met de kleine man. Ik heb altijd gedacht dat voeden op verzoek altijd het beste is. Dus moet wel even wennen nu. Maar goed, sinds ik hem vaker voed, meldt hij zich ook vaker. En vannacht weer de wekker gezet, maar ik was zo moe, dus heb hem uit gezet. 10 minuten later werd hij uit zichzelf wakker. Perfect toch! En vanochtend heerlijk de hele ochtend samen in bed gelegen. Dat warme lijfje tegen me aan, wat is dat zalig! Ons Kleintje, wat groeien je mannetjes goed! Wat heerlijk dat de draagdoek zo goed bevalt! Die van mij heb ik gekocht omdat ik 1 wilde hebben die je makkelijk omdoet en waar ook manlief wel mee wil lopen. Hij is echt superfijn en hele makkelijk. Van binnen heerlijk zacht, als een geweven draagdoek. Ientje, huphup, gooi weer eens wat smileys in de strijd. Ging nog bijna denken dat iemand anders onder jouw naam aan het typen was. Have fun met de familie!! BD, wat fijn dat je mannetje meer tevreden was door het rechterop voeden! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan. Krijgt hij nu zantac? Anneliesje, fijn dat het ietsje beter gaat en super dat je moeder weer komt. Wat gaaf van je broer, maar idd, jammer dat jij er zelf nu niet veel aan had. Rustig aan he meis! Julia, alles goed in het Nijmeegse? Wij nemen ook altijd de roltrap, al is het meestal manlief die de wagen dan vasthoudt. Ik ben nogal een schijtluis. Dat stukje wat jij schreef over tevreden zijn en gewenning, dat was hier waarschijnlijk ook wel aan de hand ja. En ja, ik heb weer vertrouwen, nu nog een man die er ook weer helemaal voor wil gaan en dan is ikke blij. Oh wat sneu dat Y zo last blijft houden van de krampjes. En je hebt natuurlijk alles al geprobeerd. En poept hij wel of niet? Heb je die foto van Ien al gezien waar je het voetje kunt masseren? Boven de billen, in dat kuiltje zit ook zo'n darmstimulerend plekje. Kleine cirkeltjes draaien met 1 of 2 vingers. Wie weet helpt dat ook nog. Echt zielig voor jou en voor je mannetje. Knufs! Anke, vind mezelf behoorlijk wit nog! Vergeleken met andere zomers dan he. Heerlijk dat je meisje zo tevreden in slaap valt. En wat een heerlijke foto. Huisvrouwse vandaag!! En zo'n hulp lijkt me ook geweldig!!! Meid, wat een klotestreek van je baas!! Hopelijk kan je ander werk vinden, want idd, familytime is zo fijn en belangrijk. Elio, wat fijn dat de thee zo goed werkt!!
Meid, balen van je baas. Misschien handig om voor jezelf te bedenken wat jij wil, helemaal niet meer op zaterdag of om de week bijv? Doe je dat als voorstel en leg je erbij uit dat dat het is of je gaat om je heen kijken. Wel balen dat er geen goede afspraken over gemaakt zijn, heeft je baas uiteindelijk ook niks aan. Je hebt trouwens ook nog recht op ouderschapsverlof (26x het aantal uren dat je per week werkt), die mogen niet geweigerd worden, daar zou je het ook op kunnen gooien. Maar beter eruitkomen in overleg, anders krijg je zo'n gespannen sfeer. Sucre, fijn dat jullie je draai weer gevonden hebben en de kleine zich weer meldt. Denk dat je reactie van je man ook uit onzekerheid voortkwam. Hier weer een schoon huis en een slapende baby, erg relaxed. Het is hier na een hele ochtend regen en onweer weer droog, hopelijk blijft het zo!