klopt, maar van het ziekenhuis mag het gerust 1 tot 2 keer per dag. Heb zojuist een poging tot duovoeden geprobeerd mijn jurk is nu een spuugdoek en de spuugdoek werd een dweil.. Maar wel allebei hun flesjes leeg en samen heel tevreden, gelukkig. Nu liggen ze op bedje. ze verslikken zich zo vaak tijdens het drinken, en moeten nu eigenlijk gewoon apart gevoed worden, maar ja als ze honger hebben moet ik ze direct voeden want anders dan drinken ze hun flesjes niet leeg door vermoeidheid en dat betekend dan weer een voeding erbij. Nou het was in elk geval heel lachwekkend en ik kon mooi even wat manieren uitproberen zonder de oudste erbij (komt vanavond weer terug)
@Anke, haha sorry. Ben nog niet helemaal genezen van de zwangerschapsdementie/verstrooidheid. Lekker, een schoon huis! Vraagje: Je schreef dat je je baby tegenwoordig wakker in bed kan leggen voor t slapen. Heb je daar iets speciaals voor gedaan of lukte het op een gegeven moment gewoon? @Supernova, t zou heel goed kunnen dat de thermometer niet stuk is, maar t schermpje ervan een beetje stuk gegaan is door de val. @Bd, hoe gaat t vandaag overdag met M? @Anneliesje, hoe is het nu met de koorts? @Julia, vervelend van de krampjes. Hopelijk zit de top idd op 6 weken, dat wordt wel vaak gezegd. Hopelijk hoef je dus nog maar even vol te houden. @Ien, veel plezier met je Engelse familie! @Ons kleintje, bedankt voor de thermometer-poep tip. @Elionorah, klinkt goed die venkelthee. Ik heb nu net cinababy (ipv infacol, wat wel iets hielp, maar niet supergoed...). Eerst is kijken of dat werkt en anders ga ik die venkelthee er ook bij drinken. We blijven proberen. @Meid, pff wat irritant van je werk zeg. @Sucre, klinkt als een lekker knusse ochtend, zo met zn 2en.
Ien: wij zijn ook blij dat de valkparkiet weer terug bij z'n eigenaar is. Sterker nog, we hebben afgesproken om contact te houden. Zij hebben 2 koppels en die hebben zo nu en dan een nestje, en mogen wij van hen een jong parkietje overnemen. Veel plezier met engelse fam! Anke: hoe doe je dat? op de roltrap met kinderwagen? Ik was gister in de hema in de stad en daar hebben ze roltrappen, maar ook een lift. Heb voor de lift gekozen, want had geen idee hoe je dat op de roltrap zou moeten doen. Dus tips van ervaren mamma's zijn welkom! Kleintje: wandelen met je kindjes, wat heerlijk moet dat zijn! Geniet ervan! Mooie foto van je jongste! Goed om zulke mooie verhalen van jouw kant te horen! Het is jullie zeer gegund! De tip van de thermometer die je gaf, is mij zeer afgeraden door de kinderarts. (zal wel weer zoiets zijn waar de een voorstander van is, is de ander op tegen oid). Hier werd aangeraden om iets van vaseline op z'n kontje te smeren, dat zou ook al prikkelend genoeg zijn. Duovoeden heeft dan toch succes, behalve dat de boel onder zit Annelies: Goed om te horen dat het met jouw ook de goede kant op gaat! Nog wel je rust nemen hoor! Lief dat je broertje speciaal voor T hierheen is gekomen! Meid: irritant dat je werkgever terugkrabbelt op die afspraak. Kan me goed voorstellen dat je rond gaat kijken voor wat anders, een woensdag vrij of een zaterdag vrij is toch wel een heel verschil en tijd met je gezinnetje is erg belangrijk. Doorslapen: de boot heeft een wonderwerking blijkbaar (schommelen en klotsen van water), want de kleine man maakt geen nachten meer zoals daar. Toch klaag ik niet hoor, maar ik ben absoluut geen ochtendmens en dan is en blijft 5:00 uur erg vroeg. Sucre: Super dat de Bondolino zo bevalt. Mooie foto's, heerlijk toch dat kleine lijfje zo tegen je aan! ik kan er zo van genieten met D in de draagdoek. Ik merk dat ik met de draagdoek soms best wat bekijks trek, hebben andere draagdoek/zak gebruikers dat ook? Anke: Mooie lodger heb je gemaakt! BD: Ik lees dat de voedingen nu goed gaan, ik duim voor je dat het het begin van betere tijden zal zijn! Julia: he bah, die krampjes. Misschien helpt babymassage? Ik zeg maar wat, dat de massage het lichaampje een beetje tot rust brengt? Jammer van passieve spa, maar oke, voor je kinderen waarschijnlijk wel fijn om opa te zien. Nog even een weekje uitzingen dan maar. Hier begon de dag donker en grauw, donder en bliksem en een hoop water wat uit de lucht kwam. Nu is het benauwd en zonnig. t'Is ook nooit goed he In oktober ga ik beginnen met sporten, ik kan mijn vaders sportschool abonnement over nemen. Hij kan vanwege een blessure niet meer sporten. De abbo moet hoe dan ook betaalt worden, dus zonde als er geen gebruik van wordt gemaakt. Iemand nog interesse in rode lief sokjes?
Oh ja, thermometer, zal eens kijken of het batterijtje misschien verschoven is oid. Bedankt voor de tips!
Prei lacht!!! En hoe, zo lief!! Meid: Hm, je werkt toch niet bij euh, die kapper die doet denken dat de eigenaar een dame is maar in werkelijkeid door 'n kerel met een ringbaardje geleid wordt!? Hoe dan ook, niet leuk hoor. Je wordt op die manier aan het lijntje gehouden en dat is niet fair. Zijn er sportieve mama's met een dochter? Ik heb een joggingpakje (broekje, met sportieve rand en hoodie met capuchon) van Noppies. Leuk setje, maar niet erg Preiïg. Enniewan? Ik heb voor 'n jongen een setje maat 62 (rompert, slapje nogwat) Enniewan? Heb ook blauwe leren slofjes van Difrax (beetje Puma-achtig) die mijn zoon nooit echt gepast heeft. Enniewan? Ons Kleintje: ik ben zoooooo blij voor je dat je mannen thuis zijn! Ik hoop dat je kunt wennen aan wéér een ander ritme en dat je gauw je draai kunt vinden. Het zijn prachtige knullen hoor! Daffie: ik haak even in op je vraag over het in bed leggen zonder gebrul. Gisteren heeft Preitje het licht gezien ofzo, ze lacht sinds gisteren en ze is sinds gisteren heel helder! Ik kan haar nu ook in bedje leggen zonder dat ze gaat huilen. Op den duur wel hoor, maar het is niet gelijk met het liggen gesnotter. Dus wie weet gaat dat bij jou ook zo! Doorslapen; i wish. Hier nog steeds 19.00, 23.00, 03.00, 07.00. Man doet de 03.00 en ik ga eruit om 07.00. Da's goed te doen tot nu toe. Heerlijk dat de eerste beebsen hier doorslapen! Het is iedereen gegund! We zijn op het CB geweest. 4 kilo! En o jaa, ze is gekrompen. Héél vreemd. Maar de superieuren zijn van mening dat mijn lieve Barthaatje niet goed gemeten had. Onzin, de CB-dame hield Preitje zo scheef als een banaan en ze had haar beentjes opgetrokken. We hebben haar net gemeten, wij kwamen toch echt op 55 cm uit hoor. Verder is ze dus wat licht, klein etc etc. Ene oor in, andere oor uit. Ze is gewoon niet zo hongerig en we kunnen onmogelijk haar dwingen tot meer drinken. 6 keer 90 cc is gewoon genoeg voor haar. Anke: mooi hoor! En lief ook met die kaboutertjes! Nova: sporten, goed plan! Ik ga na de vakantie ook maar weer wat aan mijn lijf doen. Ga je fitnessen?
Vive, dat klinkt hoopvol! Thnx voor t delen. Ik moet dus gewoon nog even geduld hebben. Wat leuk dat de kleine nu naar je lacht!
Kleintje, ik kan me er eeinig bij voorstellen maar je jurk een spuugdoek, hahaha. Knap hoor, ik heb 2 handen nodig voor 1 baby. We proberen wel eens tegelijk te computeren of zo en dan met je mond de fles op de goede plek te houden maar dat werkt maar even. Ben benieuwd wat jij voor truc hebt om met 1 hand per baby te voeden, Daffiee B kan heel lang slaperig zijn maar niet echt slapen. Keer geprobeerd wat er gebeurd als je dr dan in bed legt. Nou dan valt ze in slaap. Ze wordt vaak wakker als ik haar slapend in bed leg, dus dit is wel een verbetering. Ze moet overigens niet huilen of klaarwakker zijn, dan werkt het niet. Roltrap: omhoog achterwaarts, omlaag vooruit. Op die manier kan je met de duwstang de achterkant van de wagen omhoog houden en de voorste wielen op de tree onder je. Vive, geweldig he, dat lachen. En goed dat je het CB laat praten, dat prei tevreden is engroeit is het belangrijkste toch. Welke maat is dat joggingpakje, lijkt me wel leuk. Hier, net bezoek gehad, zo 3 dames van werk op bezoek, lekker kippenhok dus. Fijne avond allemaal!
Pfff wat een weer vandaag zeg. Is het avond en dan begint de zon te schijnen, beetje de omgekeerde wereld. Partnerlief was er wel blij mee, zodat die even zijn spanning eruit kon fietsen. Ik heb vandaag de telefoon maar opgepakt en een afspraak bij de fysio gemaakt voor hem. Hij heeft ooit door een val (geen idee welke het was, maar het was niet de drie-na-laatste, want toen kwam het naar voren bij een mri)iets niet helemaal lekker gedaan met een van zijn bovenste wervels. Hij heeft dus vrij snel last van nekklachten/hoofdpijn en als er teveel gebeurd/spanning in zijn leven is dan is het iets erger. Dan kan vrouwlief weer een afspraak maken, want hij vertikt het. Tja mannen zijn nu eenmaal eigenwijs Het was trouwens een druk dagje qua reacties, dus moest even de tijd nemen om alles door te lezen (gaat nog niet zo heel erg snel op het moment). @ Julia, wat enorm vervelend dat Y. zoveel problemen/krampjes heeft in de ochtend. Hier is het ook in de ochtend, alleen dan vanaf een uur of 8-9 en dat is toch net een wat beter tijdstip. Echte tips heb ik niet voor je (sorry). Ik denk dat baby's allemaal weer een ander iets hebben wat het beste bij hem/haar werkt. Hier werkt de pink (en sinds kort de speen ook een beetje) in combinatie met een lichte wrijvende beweging over haar buikje het beste. Ze heeft op zulke momenten gigantische zuigbehoefte en begint anders te brullen (zo zielig). Jammer dat spa zo passief is Is de wandeling nog doorgegaan of die letterlijk in het water gevallen? Wat kijk jij trouwens vaak naar de mensen die meelezen. Het is me nog nooit opgevallen @ anke, owww een bertha dat is wel heel erg lekker (en luxe). Hopelijk heeft ze nog wat extra tijd/ruimte voor jou huisje, maakt het net iets gemakkelijker. @ Ien, mijn broertje is nogal ontspoord geweest in zijn jong-volwassenheid. Verkeerde vrienden, verkeerde keuzes, drugs, gokken etc. Hij is toen ook van school afgekickt (koksopleiding), enorm jammer, want ze waren op zijn stageplek enorm tevreden met hem. Hij heeft toen via de kok van zijn stageplek (wat nogal een goed restaurant was) een aanbod gekregen om te komen werken in een restaurant in Zürich. Die kans heeft hij gegrepen en sindsdien gaat het heel erg goed met hem. Ik ben erg trots dat het nu zo goed met hem gaat, maar hij blijft een beetje apart Hij heeft nog een contract voor 2 jaar in Zwitserland en wil dan een wereldreis van een jaar gaan maken (heeft vorig jaar ook een half jaar gebackpackt). Daarna wil hij een relatie en gaan settelen (sure ) en hij heeft al meerdere aanbiedingen gehad voor een volgende baan; hij had het over australië... Wat leuk dat je familie uit Engeland komt. Hopelijk kom je tussendoor nog even bijpraten, zal anders wel heel erg rustig worden zonder een van de drie experts en al die smileys. @ meid, wat enorm vervelend dat je werkgever nu zo doet. Het lijkt me ook wel heel erg eng om je baan dan op te gaan zeggen. Een vast contract heb je natuurlijk niet zomaar weer (vooral niet in deze onzekere tijden). Hopelijk was het bezoekje van je vriendin leuk. Heb je de mogelijkheid om tijdelijk een opleiding te gaan volgen en dan te stoppen met werken of ben je echt afhankelijk van je inkomen? Anders zou ik het wel weten en zou ik een opleiding gaan volgen, maar het kan ook zijn dat je gewoon kapster in hart en nieren bent en dan heb je meer aan een nieuwe baan @ ons kleintje, bedankt voor de tip. Geen idee of het goed of slecht is, maar als ze echt dusdanig veel en lang last heeft kan ik het best een keer proberen. @ Anke, die lodger is echt mooi geworden. @ elio, venkelthee is ook een tip die de kraamverzorgster mij gaf. Ik vind het alleen heel erg vies haha. @ sucre, nou mooie hollandse zomerdag hoor haha. Gelukkig is het alweer bijna voorbij. Wat lekker dat het de goede kant op lijkt te gaan met je manneke. Om de drie uur voeden is best wel weer heavy lijkt me, vooral wanneer hij eerst minder vaak kwam. @ ons kleintje, ik heb echt gelachen om je omschrijving van het duovoeden. Echt heel veel respect hoor, hopelijk lukt het je ooit, want ik denk niet dat het mij zou gaan lukken. Naast chaotisch ben ik ook nog eens gigantisch onhandig. Heb je wel even een fototje voor in hun fotoboek gemaakt @ supernova, leuk dat er in de toekomst toch een klein parkietje bij gaat komen. Goed van je dat je weer gaat beginnen met sporten. Hier ook een abonnement waar ik straks weer gebruik van ga maken. @ vive, wat goed dat prei sinds gisteren echt goed lacht. Dat lijkt me heel bijzonder om mee te maken. Mooi dat ze groter is geworden en knap dat een kindje al kan krimpen. Nog knapper dat ze zelf niet eens doorhebben dat ze scheef meten hahaha. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Wanneer ze meer nodig is dan komt ze vanzelf voor meer. Zowww dat was weer een enorm lange reactie. Ik lig op de bank te zweten en ga zo even douchen en dan lekker naar bed. Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter.
Anke, maat 62. Noppies Vest Birch Dark Shadow - Winkels en Prijzen de bovenste twee items, vest en broekie!
Vive: Mooi he dat lachen! Vanmorgen zat D ook weer uitgebreid te lachen, ik smelt iedere keer weer! Hier wel interesse in het jongens spul wat je kwijt wil, tenzij iemand anders me voor is.. Ja, ik ga beginnen met fitnessen, maar wil op den duur ook groeps dingen gaan doen/proberen, zoals zumba ofzo. Annelies: Jeetje wat een lange reactie!Hoe gaat het nu met jou? Is de koorts weg? Komen er nog hulptroepen morgen? Hier heeft de kat besloten dat het speelkleed van de kleine heerlijk ligt om op te slapen. Ik wil haar eigenlijk niet eraf jagen, ze ziet er zo lief uit.
@ supernova, heb toevallig net gemeten (jaja sta onder strenge controle) en had alleen nog verhoging. Wheee, 37,8 is best netjes al zeg ik zelf. Verder morgen nog hulptroepen, maar waarschijnlijk net iets minder lang dan vandaag (alleen als het goed gaat). We kijken het even per dag aan hoe het gaat. Gelukkig enorm veel hulptroepen. Ik heb zelfs keuze, maar zal blij zijn als ik het huis weer voor me alleen (en T.) heb. Zumba is trouwens superleuk, zo hadden we vlak voordat ik zwanger raakte een gastdocent. Dat was een superknappe braziliaanse man, die wel op hele vrouwelijke wijze met zijn heupen kon ronddraaien. De hele groep heeft toen haar ogen uitgekeken hahaha, was geweldig om mee te maken. De kat zou ik gewoon laten liggen @ vive, leuk setje
Kleintje: zo he duo voeden dat is knap haha. Geen handen meer vrij dus. Sja dan komt je kleding er automatisch uit te zien als een grote spuugdoek. Roltrap: eng!!! ik vermijd die dingen liever als het niet hoeft. Omhoog gaat nog wel, maar naar benee.... nee liever niet. Vive: dus jij hebt al een lachende prei, cute!!! en ze is gekrompen nog wel, heeeeeel knap Wat voor setje heb je voor een jongen, stoer iets? Sporten: wanneer beginnen jullie weer? Ben niet zo'n fanatieke hoor, maar wil de kilo's er wel af. Heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het slim is om te beginnen. Meid: neeeeeee dat meen je niet?! Wat zijn dat nou weer voor streken. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is. Misschien nog een gesprekje wagen voor je op zoek gaat naar iets anders? Ik werk ook altijd (iedere week) op zaterdag. Als mijn oudste straks naar school gaat en het werkt niet ga ik ook om de tafel op mijn werk hoor. Werk is leuk maar moet niet ten koste gaan van gezin. Ien: veel plezier met de family from England. Anke: Chique ding hoor! Hier lijkt het enigszins de goede kant op te gaan (wel gevaarlijk als ik het zo hardop uitspreek). M is een stuk rustiger. Hij huilt nog wel maar minder erg en minder lang dan voorheen. Hij was vannacht wel wakker maar heeft maar heel kort gehuild. Ook vandaag slechts een keer weer zoals vanouds. Ik heb de maagzuurremmers dus ook nog maar niet gegeven. Zolang we het zo dragelijk voor hem en ons kunnen houden vind ik het fijner dan dat we er troep in moeten stoppen. Ik gebruik nog wel dat spul voor zijn maag en darmen (dat het makkelijker doorgaat), dat is geen zwaar medicijn. Hopelijk ben ik morgen nog zo tevreden. Hij wordt zo wakker dus ga nog ff met die uber charmante koplamphouders aan de gang om m'n titties leeg te krijgen (kolfapparaat )
Rustig vannacht!! M doet het nog steeds redelijk met het zittend voeden via fles. Gaan er dus maar mee door. Hij is alleen wel klaar wakker na zijn nachtvoeding. Grote ogen staren je dan aan. Als je hem dan in bed ligt begint hij na paar minuten te huilen. Lastig dus, iemand tips?
Goedemorgen dames! Lees wat over krampjes 's ochtends, hier ook weer vanochtend om half 6. Grlukkig ging manlief eruit. Wat zijn de ervaringen van jullie, wordt het ook weer minder na een week of 6? Hier is het allemaal niet zo erg, periodes met krampjes worden wel korter maar lijken nu iets vaker op te reden. Bd fijn om te horen dat het in ieder gevsl nu beter gaat. Duim voor je dat het zo blijft. Dat je liever geen medicijnen gebruikt kan ik me voorstellen. Ien, leuk je bezoek, daar heb je zo te horen zelfs een uurtje kostbare slaap voor over.
Bd wat hier wel leek te helpen: ik ging op de bank zitten/liggen in een donkere kamer, toen het wat minder warm was met een omslagdoek over B heen. Na een kwartiertje sliep ze meestal wel.
@ bd, hier ook na de voeding lekker in een omslagdoek. Dat geeft T. geborgenheid en daardoor slaapt ze sneller (soms). Ik heb het idee dat ik weer in het land der levenden ben Eerst maar eens wat te eten pakken en daarna ga ik wel even reageren.
Anneliesje: Dat gaat de goede kant op dus! Mooi! Wel fijn dat je nog wat hulptroepen hebt, maar snap goed wat je bedoelt om het huis weer voor jezelf te hebben. Goh, op die manier wil ik wel zumba gaan doen, met het uitzicht op een knappe Braziliaan! Helaas hier alleen maar Hollandse meiden die die les geven. BD: ik begin ergens eind september met sporten, dan is mijn moeder terug van vakantie en gaan we samen, wel zo gezellig! In de tussentijd heb ik ook nog wat lessen van de zwangerschaps juf, fit NA de zwangerschap ipv tijdens. Zo te horen gaat het echt de goede kant op met M! Ik zal voor je duimen dat het zo blijft! Ik had met D ook wel eens tijdens de nachtvoeding dat ie niet meer wilde slapen. Ik ging dan een beetje met hem lopen, en wiegen, dan werden zijn oogjes op den duur vanzelf zwaar en vielen dicht. Misschien helpt dit voor jou ook? Het ziet er weer grijs en grauw uit hier, bleh! Vanmiddag shoppen gezellig shoppen met zus. Ik heb nieuwe broeken nodig, spijkerbroeken ipv positiebroeken
@anke, thnx voor de wakker in bed leg tip. Eens kijken of t hier werkt en anders nog even geduld hebben tot ze n paar weken ouder is. @supernova, ah lief katje! Hier hebben ze ook n voorkeur voor baby-gerelateerde items. @bd, jeej! Fijn dat t wat beter leek te gaan met M. Slaaptip: Wat bij mij werkt is aanleggen (ik wil hier eigenlijk juist vanaf, dus miss niet de beste tip, maar soms wil je zo graag dat ze gaan slapen). Meestal valt ze dan al snel in slaap aan de tiet (moet ze natuurlijk wel moe zijn). @sporten, Mij is verteld (door de vk) dat ik na 6 weken weer mocht, dus dat is t plan. Moeten mn hechtingen eerst nog wel wat minder pijnlijk worden, maar daar heb ik nog 2 weken voor. Ik wil (weer) gaan hardlopen en af en toe squash en spinnen. Wat is jullie plan? @anneliesje, wat goed dat je weer herstellende bent! Verder hier alles goed. Gister was J n beetje van streek 's avonds. Drie uur achter elkaar wakker geweest! Nou hopen dat t vandaag lekker weer wordt, dan wil ik voor t eerst alleen met J naar de stad.