De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vive2

vive2 Fanatiek lid

Anneliesje: je mag het setje hebben heur als je 'm leuk vindt!

Sporten: zo veel mogelijk te voet en te fiets mijn dagelijkse dingetje doen, wat vaker aan de wandel en buikspieroefeningen. Daarnaast heel gezond eten, brandnetelthee en tomaten. Zit nu op 89 kilo, kom af van 106. Nog 14 kilo te gaan! Volgende week ga ik beginnen met joggen.

Nova: Sjopze! Bepaald geen verkeerde bezigheid lijkt me zo. Dat setje, tja ik vond het niet héél bijzonder hoor. Volgens mij staat er iets als Mama's monstertje op ofzo..

Onze Prei heeft voor 't eerst van 23.30 tot 04.30 geslapen. Yay!

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ vive, ik vind het setje errug leuk. Wat wil je er voor hebben? Ik heb nu nog geen sportief spruitje (maar wel een supersportieve papa lol).

Verder doe ik met je mee met afvallen. Alleen de brandnetelthee laat ik even voor gezien als je het niet erg vindt ;) Ik hoop ook weer snel te kunnen bewegen, want binnen zitten is echt niets voor mij.

@ Daffie, wat leuk dat jij ook spint. Dat durf ik voorlopig nog niet aan :) Veel plezier met J. in de stad, volgens mij is het weer wel aardig op het moment.

@ nova, shop ze en ook nog eens heerlijk voor jezelf. Hopelijk kun je iets leuks vinden ennuh het is overal opruimen dus dat is nog eens mooi.

@ Bd hoe gaat het overdag vandaag ?

@ hier, de papieren van de kinderbijslag zijn binnen. Heb het direct maar ingevuld online, zodat dat ook is geregeld.
    Verder ben ik nu voor het eerst sinds dagen 3 uurtjes lekker alleen met T. Owww heerlijk zeg. T. ligt lekker op bed te slapen en ik lig op de bank te hangen/rusten. Vanmiddag om 15 uur komt mijn zusje als hulptroep (stiekem om T. te bekijken natuurlijk) en ze komt haar trouwjurk showen. Die heeft ze gisteren gevonden, ben zo benieuwd.
    Morgen komt de vrouw van het gastouderbureau. Contract tekenen etc, dan kan ik de kinderopvangtoeslag aanvragen. Schijnt dat de belastingdienst ongeveer 8 weken nodig heeft om dat te verwerken.

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    vive, hahaha hoe raar je het zoooo, hahaha! ervaring of aanvaring gehad met hem ofzo??
    gekrompen....mmm bizar, maarja babytjes meten is ook niet zo makkelijk natuurlijk.

@anke, dat is ook een goeie wat jij zegt, ouderschapsverlof, maar moet dat ook niet altijd in overleg dan????
    nee ik heb ook zeker geen zin in gezeur, kan ik niet de zat. vrij ga ik gewoon kijken naar iets anders. hoe jammer ik het ook vind, want ik heb veel plezier in mijn werk.
    heb al voorstel gedaan, om de week zat. werken...

@supernova, ja ik begrijp wel dat ie zo lekker slaapt in de boot, zou ik ook doen, heerlijk beetje dat deinende...
    maar de roltrap met een kinderwagen is niet zo moeilijk hoor, gewoon de voorwielen erop zetten en wagen vasthouden en je gaat vanzelf naar boven.

@ientje, gezellig met je familie! hoelang blijven ze?

@bd, fijn dat het wat beter gaat, met zittend rechtop voeden komt de voeding ook minder snel naar boven. zo kan ik aan s merken dat ie het bv helemaal niet fijn vind om na de voeding gelijk op zijn rug gelegd te worden...even kwartiertje rechtop eerst. maar moet zeggen dat s graag rechtop is, lekker om zich heen kijken.

@lachjes, oohh zo mooi kan je van smelten he!

@afvallen, ik kon vandaag mijn spijkerbroek weer aan.....jeeehhhhhh!
    maar weeg nog steeds geen 60kilo...nog 4 tegaan. ach die gaan vanzelf wel denk ik.
    heb het idee dat ik nu sneller gewicht verlies als bij de oudste toen kon ik pas na mijn verlof weer spijkerbroeken aan.

@anneliesje, ohh fijn dat je je weer lekkerder voelt! is je antibiotica ook al op?
    rustig aan nog hoor!

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Even spammen hoor :D

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Vive wow, al een hoop kwijt, knap hoor! Ik blijf hangen rond mijn gewicht van voor de bevalling maar er mag nog zeker wel 10 kilo af, wilde eerder al gaan afvallen maar dat mag niet als je zwanger bent. :) Sporten doe ik alweer, softbal duurt nog tot eind september, dan weer hardlopen. Nu zoveel mogelijk lopen en fietsen en braaf elke dagoefeningen voor rug en buik. Kan mn kleren wel weer aan maar zit nog strak.

Annelies, lekker genieten in je eentje, leuk dat je zusje komt met trouwjurk(plaatje?).

Nu weer verder met de schoonmaak, ook goed voor de lijn.
    Ohja, makelaar belde gister, kijker die we eerder hebben gehad is nog steeds geinteresseerd maar haar eigen huis is niet verkocht ondanks een bieding, dus ze kan nu geen bod doen. Balen! Hopelijk komt ze snel terug, volgende week met de makelaar overleggen wat we nog aan opties hebben nu. Waarschijnlijk prijs maar omlaag, daar is gelukkig nog wel ruimte voor.

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Even ego, ben net pas thuis. Leuk geshopt! Ik ben 2 spijkerbroeken rijker, een maat kleiner dan ik voor mijn zwangerschap had, dat is leuk nieuws dus. Verder nog een shirtje gekocht, maar de nieuwe herfst collectie mag grotendeels aan mij voorbij gaan, niet mijn kleuren.

Strakkies even wat eten, kom ik later terug om te reageren op iedereen!

Wat een droppie op de foto, btw! :D

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo ik kom even aanwaaien en duik daarna op de bank en heel kort daarna in bed. Best wel een beetje heel erg moe namelijk!

@Annelies, dat heb je goed, bij iedere beeb werkt iets anders tegen die verdomde krampjes. Hier ook de pink of speen, helemaal bij erge krampjes werkt dit redelijk. Buikje masseren ook wel, maar hij blijft er toch steeds van wakker worden zo vanaf een uur of 5 's ochtends. Zo zielig! Nog een paar weken dan wordt het hopelijk wat minder.

Hoe voel jij je? Beetje meer mens?

@Bd, wat Daffiee al zei over niet de beste tip - daar ben ik het mee eens! Zou het hem er niet aan laten wennen, in slaap vallen door aan te leggen. Bovendien ben je nu met de kolf in de weer dus kan dat ook niet. In slaap vallen moeten die ukkies ook leren! Dus leg hem - als je dat nog niet doet - ook overdag geregeld wakker in bed. Hij moet ook leren in slaap te vallen wanneer hij daar ligt waar hij ook daadwerkelijk slaapt: zijn bed. Als hij op een arm of aan een borst in slaap valt en al slapend in bed wordt gelegd, kan hij nog wel eens flink schrikken wanneer hij wakker wordt met het nodige gehuil en gedoe. Dus. Als het lukt en je doet het nog niet, zou ik hem vooral ook overdag wakker in bed leggen op momenten dat je er zeker van bent dat hij moe is.

Sporten? Ik wil ook echt van de kilo's af. Bd, jij was toch van het spinning? Ik ga morgen eens bellen om te vragen hoe of wat. Trouwens ik kan dadelijk hun site wel eens even bekijken. Hopelijk iets op de dinsdag, dan is hub vrij. Ik wil ook echt aan de slag namelijk.

@Annelies, wat een mooi meidje! Super foto!

@Vive, wow! Wat ben jij al een hoop afgevallen! Goed zeg! Keep up the good work. Die laatste kilo's vind ik echt killing. Het duurt mij te lang, terwijl we natuurlijk pas 5 weken geleden bevallen zijn. 9 maanden op 9 maanden af zeggen ze toch? Hmmz, niet dat ik bij die gedachten nou echt heppie word. Hoelang denk je dat je nodig hebt voor die 14?

@Anke, stop eens met boenen zeg! Jeetje, je boent al dagen! Da's niet gezond hoor! :)

Zo, hier alles goed, druk met kindjes, speeltuinen, boodschappen, huishouden, schoonpa en meer van dat soort gedoe. Morgen nog een kraambezoekje op de planning staan.

@Nova, maatje kleiner? Wow!!! Jaloers!!! Wat goed zeg!!!!

Fijne avond allemaal!

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sporten: wat voor sport? Nog geen idee als de kilo's er maar af gaan en snel :)
    Viv: jij bent al wat kilo's kwijt dus, goed bezig. Ik moet er nog 5 voor mijn gewicht voor zwangerschap maar wil er dan nog wel 5 af zeker. Wordt weer ff zwaar...

Nova: lekker geshopt? ja dus. Jee en al een maat kleiner dan voor je zwangerschap. Jaloers!

Meid: zo he je spijkerbroeken weer aan Super! Heb van de week ook een poging gedaan. Kreeg 'm aan hoor en dicht ook, maar moest niet gaan zitten; auwie buik!

Annelies: Wow wat een knapperd zeg! Die gaat wat mannenharten veroveren!

Daffie / Julia: aanleggen om in slaap te komen. Hij krijgt de borst niet meer dus dat gaat helaas niet lukken. Ga de omslagdoek vannacht proberen. Hou ik hem lekker warm en hopelijk tukt hij dan weer verder.
    Overdag leg ik hem altijd na de middagvoeding (12-13u) in bed. De ene keer is hij dan al net ingesukkeld, de andere keer nog wakker. Haal hem er pas uit als hij flink huilt en niet zomaar wat jammert. Dat gaat goed.
    S'nachts is hij gewoon super wakker en wil daarom niet slapen denk ik. Za vast ooit goed komen hoor, maar ja probeer gewoon al jullie tips. Je weet maar nooit wat bij M helpt toch?

Ook vandaag ging het rechtop voeden met een flesje goed. Vanavond was het alleen weer drama. Vriend had heel de dag gewerkt en ging na het eten fietsen. Kwam hij om 9u thuis ging hij nog EVEN naar de achterburen. Komt hij om 22u thuis en ik maar een huilend kind stil proberen te krijgen. Hormonen kwamen dus weer ff omhoog; janken. Hij snapte er niets van, zit nu ook boven. Lekker gezellig dus. Hij snapt soms gewoon niet dat het best zwaar is 2 van die mannen waarvan de oudste aandacht van mama wil en de jongste veel huilt. Ik gun hem ook zijn ding maar soms mag hij mij wel iets meer bijstaan.
    Vanochtend ook; werd hij wakker, ik vraag of hij mij kan helpen krijg ik als antwoord: ben zo moe heb bijna niet geslapen.... NEE IK!!!! Pffff, mannen.

Oke genoeg geklaagd. Morgenochtend komen we met de mama's en de baby's van de zwangerschapsyoga bij elkaar. Ben benieuwd naar de andere kleine prullekes. FF mijn fototoestel nog opladen, moet natuurlijk wel op de gevoelige plaat vastgelegd worden.

M moet pas om 23.30 eten, dus nog ff wakker blijven. Duik zo wel alvast mijn bedje in.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd, is het weer koek en ei tussen jou en vriend? Ze zeggen altijd dat thuisblijven voor de kinderen in combi met huishouden etc met een dubbele fulltime job te vergelijken is. Misschien moet je het even nazoeken op internet en een printje ervan onder zijn neus wrijven als grap met stille hint :) wel vervelend hoor! Zelfs na een dag met kinderen/babies die niet veel huilen is het heerlijk om alles en iedereen even uit handen te geven. *knuffel*

Vandaag weer contact met ka toch?

Wat is het stil hier? goed teken?
    Ik ben even heel blij met de bijna 6u tussen de voedingen vannacht. Middelste werd wel een x wakker en ik dus ook maar snel weer in slaap gevallen. Wow wat lekker zeg!

Nou, ik ga nog een paar uurtjes slaap pakken! Doei

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wow lekker 6u er tussen. M heeft net gegeten en hopelijk slaapt hij snel in. Kunnen wij ook nog tukken.

Mijn vriend is echt een schat hoor maar soms .... Ik denk echt dat mannen en vrouwen ieder van andere planeet komen ;)

Vandaag inderdaad weer overg ka. Laat het jullie natuurlijk weten. Ga denk ik weer verdere tukken, het is stil

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goeiemorgen,

Hier is de dag al begonnen want Lieke is klaarwakker en misselijk dus ik zit al beneden. Vanmiddag dus nog maar even lekker slapen.

BD, ik herken jou verhaal heel erg met dat van Lieke. Lieke had ook heel erg veel last van de borstvoeding en verborgen reflux. We gaven haar daar medicijnen voor maar dat hielp niet en daar zijn we dus mee gestopt.
    Lieke kreeg eerst afgekolfde melk en daar ging het al een heel stuk beter mee en wat je nog zou kunnen proberen is nutriton bij de fles in doen dan wordt het wat dikker of doe je dat al?
    Wat de andere meiden ook aangaven met een omslagdoek om door te slapen. Wij bakkeren Lieke nu in en dan ligt ze nog lekker in de warme doek en wordt ze niet wakker als we haar in haar koude bedje terug leggen.

Julia wat lekker zo'n nacht zeg met bijna 6 uur tussen de voedingen.

Supernova wat heerlijk dat je goed geslaagd bent met shoppen en dan ook gelijk een maatje kleiner!

Anke hopelijk gaat het snel lukken met de verkoop van eht huis, staat het al lang te koop?

Anneliesje wat een leuke foto van jullie kleine meid, leuk truitje ook!

Daffie is het nog gelukt met je uitje naar de stad?

Hier gaat alles goed, merk dat Lieke nu veel rustiger is als we haar overdag ook inbakeren en in haar bedje leggen. Ze lag eerst vaak nog in de box te slapen.
    Ze krijgt nu volledig kunstvoeding maar ik merk dat ze haar ritme wel wat moet veranderen weet iemand hoe je dat een beetje kan doen. Gisteravond heeft ze beide flessen niet leeggedronken en liet ze zo'n 40 tot 80 cc staan maar dan komt ze dus ' s nachts wel voor een volledige voeding.. Vind het niet erg om in de nacht een voeding te geven (al is doorslapen wel erg fijn) maar ik denk dat als ze overdag voldoende binnen heeft dat ze 's nachts wel langer doorslaapt..

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wie had ook alweer de tip van de omslagdoek gegeven? BEDANKT!!!! Na de voeding in zijn bed gelegd en na 5 minuten sliep hij, heerlijk!!

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Gaaapp, beetje belabberd geslapen vannacht. Geen koorts of verhoging meer sinds gistermiddag en ik voel me verder al een stuk beter. Dus lekker maar even bankhangen nu T. nog stil in haar bedje ligt.

@ Jem, geef het gewoon even de tijd. Doorslapen gaat niet in één keertje en mijn ervaring is dat ze wel de fles voor de lange ruk regelmatig geheel leeg moeten hebben gedronken (of bijna leeg) om door te kunnen slapen. Hoeveel/vaak geef je haar op een dag ? Je moet het ook even de tijd geven, aangezien je net volledig bent overgestapt op de fles.
    Wat vervelend dat Lieke misselijk is, hopelijk is dat snel beter.

@ Bd, ik ben het met je eens, mannen komen inderdaad van een andere planeet ;) Ben benieuwd wat het overleg met de kinderarts gaat brengen, maar belangrijkste is natuurlijk ook hoe jij vindt dat het nu gaat.
    Veel plezier vanochtend met de mama's van de zwangerschapsgym.

@ julia, lekker joh 6 uur tussen de voedingen. Dat gebeurd hier alleen in de nacht ;)

@ Nova, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent in de stad. Knap dat je nu al een maat kleiner hebt, hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan zeg ? Ik denk dat bijna iedereen in dit topic dat graag wil weten :D

@ Anke, ik hoop voor je dat de geinteresseerde haar/zijn huis ook snel kwijt is. Dat zou wel heel erg mooi zijn, maar het is (helaas) wel logisch dat deze wacht met de koop in deze crisistijden.
    Geen fototje van de jurk van mijn zus, zal eens vragen aan haar welke het is, zodat ik even een fototje kan zoeken op internet. Hij stond haar in ieder geval echt prachtig.

@ meid, knap dat je je spijkerbroek ook weer aankunt.

@ hier, spijkerbroek kan ik aan en met moeite dichtkrijgen, maar dan kan ik niet fatsoenlijk lopen en al helemaal niet zitten :D Dus dat doen we ook maar even nog niet haha. Verder zit het ook helemaal niet prettig, maar het was wel leuk om even te proberen. Dus ik hang lekker verder in mijn joggingbroek :cool:
    Vandaag mevrouw van het gastouderbureau. Heb ik weinig zin in, maar moet toch echt even gebeuren.

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ Bd, super, hopelijk dat het de volgende keer ook zo werkt ;)

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Goedemorgen! Hier weer een normale nacht met 1 voeding en lekker geslapen.

Bd fijn dat het beter gaat en dat M zo snel sliep vannacht. Ja mannen, het zogenaamde sterke geslacht maar bevallingen en slaapgebrek trekken ze toch slecht :cool:. Valt hier heel erg mee hoor, in ieder geval geen geklaag. Lijkt wel of mannen soms vergeten dat een baby eigenlijk continu aandacht nodig kan hebben. Ach van de andere kant, goede tegenhanger voor onze bezorgdheid en hormonen ;). Zolang je maar blijft praten en elkaar blijft steunen komt het wel goed.

Annelies mooi dat je weer beter bent. Nog wel even rustig aan hoor.

Jem, hier ook vaak niet-lege flessen, slaapt B niet perse korter van. En het verder maar laten gaan, ritme gaat niet in 1x lukken.

Julia, heeeeeeerlijk 6 uur tussen voedingen. Hier ongeveer 5 uur, niet slecht.

Hier, B lacht steeds meer, zooooo leuk. Krampjes lijken langzaam ook wat minder te worden, dat is ook erg fijn.
    Zie zowaar ook een zonnetje, wordt een lekkere dag!

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ohja Annelies, bedoelde niet dat ik een plaatje wilde zien maar kon me niet voorstellen dat je zus met jurk en al zou langskomen. Wel dus :D Maarre plaatje mag altijd natuurlijk

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    hahahaha volgens mij zet ik het er heel krom neer of zo ;)

Ze heeft haar jurk gevonden, gekocht, maar hij komt pas daadwerkelijk volgend jaar in juni of zo. Ze kwam foto's van zichzelf in de jurk showen:D Ik heb helaas geen fototje hier op mijn computer, maar stond dus mooi.

Wat lekker dat B zo lacht.

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Annelies, fijn dat je je weer wat beter voelt! Spijkerbroek weer aan maar ook snel weer uit dus? Haha. Herkenbaar, hoewel ik jammer genoeg nog niet in dat stadium zit. Ik ga na dit bericht de sportschool bellen, kijken of ik mijn verlopen abo weer kan activeren en wanneer er plek is. Trouwens, wie had er ervaring met spinning/incycling?

Kijk wat voor verschillende vormen ze hier hebben: Endurance, Sprint en Strength.

Wat zou het beste zijn? En is dat spinning wel een goeie om ook mee af te vallen??? Bd of Meid of wie had ookal weer spin ervaring en geeft mij advies??

Even voor Vive. Dus VIIIVVVEEEEE sla dit berichtje niet over:

Jij hebt toch een broer in Nijmegen? Misschien een idee, als je nog een lege agenda hebt en voldoende energie, om met die jongens van je een dagje of weekendje Nijmegen te doen. Bekijk deze link: http://www.gebroedersvanlimburg.nl/PDF/GVL-programmaboekje-2011_72dpi.pdf

Als ze van ridders, zwaarden en dat soort ongein houden, kom dan snel deze kant op!

@Sucre misschien ook? Hoewel L. misschien nog wat jong is? Geen idee? Extra koopzondag trouwens a.s. zondag, vast ivm dit festival.

Rustig hier, komt vast doordat Ien bezoek heeft uit de UK :p

Ik ga even naar bieb zo, doeiii

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ok... wat spinning betreft.... ik heb ze net gewoon gebeld, die 3 dingen komen in elke les aan bod. Getsie, ik heb me gewoon maar opgegeven. Vind mijzelf echt geen held, want je zult zien dat ik in een groep kom met allemaal ervaren fietsers en dan kom ik voor geen meter mee. Ahhhhhh.... 7 sept eerste les............

20. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia: ik heb zelf geen spinning ervaring (oh jawel trouwens, een keer en nooit meer haha), maar mijn vriend fiets fanatiek en in de winter dus ook binnen. Spinnen is zeker een vetverbrander. Je hoeft niet perse een intensieve training mee te volgen. Vetverbranding gebeurt op laag niveau, daarvoor moet je hartslag dus niet te hoog zitten. Langer op lager niveau fietsen is beter dan een half uur vol uit gaan.
    Oh ik zie dat je je hebt opgegeven; you go girl. Maakt helemaal niet uit hoor wat voor niveau je hebt. Groep is altijd heel divers en ieder doet het op zijn eigen tempo. Instructeur gefet aan wat je moet doen maar als het te heftig is doe je gewoon tandje minder.

Ik ga straks wel weer aan het sporten, weet nog niet exact wat dus alle tips zijn welkom. Ben eigenlijk geen sportschool type dat op een fiets of roei apparaat gaat zitten. Groeplessen vind ik wel leuk, dus ga nog even kijken. Ben nu pas 3,5 week na bevalling, dus wacht tot ong 6 weken na bevalling en dan ga ik ergens mee beginnen.

Hier net overleg gehad met kinderarts, topvent! Gaf aan door te gaan hoe we bezig zijn en maagzuurremmers niet te gebruiken als het niet nodig is. Infacol lekker gaan gebruiken om gassen makkelijker er uit te laten gaan. Hoeven niet meer terug alleen als het niet goed gaat. Mogen we meteen aan de bel trekken.

Ook net bij yoga geweest, nou ja bij iemand thuis en daar met alle meiden van yoga. Leuk hoor al die kleintjes bij elkaar.

Deel Deze Pagina