*meldt zich even* Sorry voor de afwezigheid, ik ben zaterdag weer present en dan zal ik voor een megalange reactie zorgen! Het is megagezellig met de fam, maar wel beetje vermoeiend. Merk toch wel dat ik sneller moe ben dan normaal. O, beeb huilt in box. Later!
Julia spinning is supergoed voor vetverbranding, en zoals Bd al zegt, je kan op je eigen tempo meedoen, je houdt niemand op. Wat dat betreft top. Heb ook wel eens wat maanden sportschool gedaan, niets voor mij, zowel de apparaten als de hupsklasjes moet ik me naartoe slepen. Ga weer hardlopen, met schema. En net afgesproken dat ik ga squashen met een vriendin. Dat is denk ik de enige sport die in indoor doe, ben liever buiten. Net vanuit de stad naar huis gewandeld ipv de tram genomen, de zon scheen.
hee meiden! @julia, wat goed zeg y. 6 uur tussen de voeding, dus je kon bijna helemaal doorslapen [op je andere zoon na dan] lekker zeg! kan je het verschil goed merken sinds je y in de puckababy hebt? @bd, hoe was het bij de ka? mmm mannen, tja ze zijn af en toe zooo zielig he! ik begrijp je volledig, hier ook een peuter van 3 en baby, hoop je s'avonds even tijd te hebben om lekker tv te kijken of achter de laptop te kruipen, ligt er nog speelgoed op de vloer, en ja mannen kunnen daar gewoon overheen stappen en gaan relaxen, maar ikke niet. wij geven s altijd de laatste fles in bed, zei ik van de week tegen mij vriend, wil jij deze voeding even doen, kan ik nog even wat doen....nou pfff zucht klaachhh...'vind dit niks hoor moet nu zo haasten'. ehhhmmm ikke niet dan???!!! maar goed wij kunnen [en willen] ook niet zonder ze! mag eigenlijk zelf niet klagen, hij doet alles voor me. @jem, kun je overdag niet iets langer tussen de voedingen laten zodat ze wat meer trek heeft en dan de flessen leeg drinkt? maar als s overdag of savonds de laatste fles niet leegdrinkt, maakt het niet uit voor de nacht, hij slaapt gewoon door, vanmorgen ook weer tot 8 uur! @julia, spinning, jaaaaa hier ervaring! en ik vind het echt super geweldig leuk! ik deed 2keer per week spinning en 1 keer per week body pump, is trouwens ook super! bij spinning heb je op de fiets een knop zitten die je strakker en losser kan draaien zo bepaal je eigenlijk het niveu [ zwaarte] het is lekker afwisselend op opzwepende muziek. eerst paar keer wel auwie billen maar dat went en op een gegeven moment heb je daar geen last meer van. heerlijk lekker zweten! knap dat je je hebt opgegeven! ik heb voorlopig geen 'tijd' *wat een slap excuus* om te sporten, heb al amper tijd voor mezelf... ach ik ren behoorlijk achter de oudste aan en loop regelmatig richting het centrum achter kinderwagen [toch snel 20 min en 20 min terug] heb vandaag een mooie nieuwe broek gekocht een een leuk dingetje erop! lang geleden... morgen gaan we met vrienden naar sassenheim...de band die wij op de bruiloft willen treed daar op dus stappen in de auto rijden 2uur heen en gaan gezellig avondje van maken maar! kids bij opa en oma! goed geregeld weer, hihi!
Gefrustreerde zwaai door middelste zoon die een vb kan nemen aan zijn kleine broertje wat slapen betreft. Zucht. Morgen gaat er een haakje op zijn deur hopelijk helpt dat......
Tja bd ik zie geen andere oplossing... Voor zijn rust en die van zijn ouders. Hij komt bijna elke nacht wel 100x uit zijn bed en kamer onze kant op. Echt om enigszins gestoord van te worden! Jij een beetje een goede nacht gehad? Thx nog voor spin reactie! Meid, jij ook! Geeft me een beetje moed!!!
Iedereen een hele goede, vrolijke, zonnige, maar vooral mooie goedemorgen . Volgens mij ben ik een beetje ubervrolijk, maar ach dat mag toch ook wel een keertje ? Als iemand er niet tegenkan, gewoon even over mijn berichtje heenlezen. @ Julia, niet bang zijn voor de eerste les spinning. Je zit dan wel in een groep, maar iedereen volgt zijn eigen niveau. Je zit op een soort hometrainerfiets (alleen dan niet zo oudbollig) en daar zit een knop aan. Met die knop stel je de zwaarte van het trappen in. Zo kun je het dus zo licht/zwaar maken als je wilt voor jezelf. Ik heb het jaren gedaan (en hoop het straks ook weer te gaan doen), ben er 22 kilo mee afgevallen Het is echt heerlijk om jezelf af te matten en de muziek is lekker opzwepend en modern. Lijkt me inderdaad handig een haakje op de deur. Enig idee waarom hij opeens er de hele tijd uit gaat ? @ Bd, lastig is dat als je niet weet wat je precies wilt. Hopelijk kun je iets vinden wat bij je past, zodat je het ook vol kunt houden. Hopelijk hoef je niet terug naar de kinderarts en helpt de infacol voor de bubbeltjes. Hoe is het trouwens vannacht gegaan ? @ Ien, geen sorry, gewoon lekker gaan genieten. Ik kan me wel voorstellen dat het best vermoeiend is. @ meid, leuk dat je geslaagd bent voor kleding. Veel plezier vandaag in Sassenheim. @ nachtbrigade, zwaait nog even @ Hier, ik ben een ontaarde moeder. Heb vannacht zomaar door de voeding van 12 uur heengeslapen. Madam melde zich om 3 uur vanzelf (laatste voeding was 8 uur in de avond). Dus heb haar toen maar gegeven. Voelde best erg Vandaag maar eens een blokje hier in de buurt lopen. Ik moet er nodig weer eens uit.
Hey mamma's! Jeetje, ik heb gewoon haast geen tijd om te reageren op iedereen. Op een of andere manier komt er steeds van alles tussen, onverwachts bezoek, flesje, telefoontje, luier verschonen. En tegen de tijd dat ik op de bank zit ben ik gewoon te moe om alles door te lezen. Begrijp me goed het is geen klaagzang, ik geniet met volle teugen, alleen voel ik me nogal lullig tegenover jullie! Meid: Sassenheim is hier 'om de hoek', ben benieuwd welke band. Veel plezier! Julia: Haak op de duur lijkt een goede oplossing dan. Enig idee waarom hij uit bed komt? nachtmerries? Annelies: jij mag best ubervrolijk zijn hoor, fijn juist dat je je zo lekker voelt! BD: hoe gaat het met M? beter? Ik hoop het wel voor je! Maatje kleiner: Ben er echt heel blij mee, maar heb nog een lange weg te gaan hoor . Voor een 'normale' bmi zou ik nog zo'n 25 kilo moeten afvallen, ik ben al tevreden als ik 15/20 kilo zou afvallen. Voor mijn zwangerschap had ik maatje 50/52 broeken, nu maat 48. Vanmiddag naar Ikea, ik wil een nieuw matrasje voor D. Ik heb nu nog het 'oude' matrasje van mijn broer gebruikt, maar ik wil toch echt een nieuwe. Iemand nog tips, welk matrasje is goed?
@Julia, wat bij ons hielp was dat nachtlampje op een tijdschakelklok. Van 19.30-07.30 staat ie aan. En andere tijd uit. We leerden haar 'lamp aan is in bed, lamp uit is uit bed' Hele simpele woorden, geen lange uitleg. En ze begreep het direct. Na wat 'oefenen' in de avond lukte het al! Nu is het lampje helemaal handig! (soms zet ik em een kwartier later kan ik ff langer liggen Hihi) Wellicht heb je er wat aan. En ja, samenwerken met je kind is toch fijner dan opsluiten toch. Sterkte ermee!!
Oh ja dat rechtop voeden doen wij vaak ook, dat heet toch therapeutisch voeden, dan houdt je de fles horizontaal en kunnen ze zelf aanhappen. misschien niet genoeg gedronken? hij is misschien net als mijn zoontjes te zwak om alles in 1 keer te drinken. Soms zet ik zoontje 1 dan weer in de wipstoel zodat het eten wat kan zakken en dan ga ik zoontje 2 voeden, en daarna zoontje 1 weer verder voeden. OF hij moet nog een boer doen. Hier dan ook de eerste dagen veel gehuil savonds, achteraf hadden ze gewoon honger Nu we meer flesjes aanbieden, die ze dus niet leegdrinken, gaat het beter. Als er gehuild wordt (dat is savonds om 8 uur dan he, terwijl ze om 1900 uur de fles nog hebben gehad) dan gaan we met een flesje omhoog en dan drinken ze nog wat en gaan ze heerlijk slapen Hoop voor je dat dat het is, want het klinkt heel vervelend. @bij ons.. we doen niet echt aan kraambezoek. Gisteren hebben we heerlijk gewandeld voor het eerst met zijn 5en, oudste zoontje liep mee. Toen kwamen we bij mijn schoonouders aan en hebben we daar bezoek ontvangen, schoonzus en kids. Dat vind ik veel meer ontspannen dan thuis zitten en bezoek ontvangen. Voor het eerst in de AH geweest met de kinderwagen, wist niet hoe gauw ik eruit moest komen want ik kreeg een paniekaanval. Er wordt zo geaasd op de kinderen bah, ik vindt het niet erg als het bekenden zijn, maar wildvreemden...... gewoon aso! heb zo`n wagen met nestjes en die staan van mijzelf af, dus ze duiken er zo in. en toen verslikte de jongste zich ook nog eens 2 keer heel erg. Maar vond het toch knap van mezelf, weer een stap gezet richting de gewone wereld. de kindjes hebben superveel gedronken gisteren, volgens mij een groeispurt aan het maken. Ik zie ze echt groeien, en ze zijn heel tevreden gelukkig.
Kleintje: wat heerlijk om te lezen dat het langzaam steeds beter gaat. En al naar de Appie geweest; you go girl, goed bezig!! Ik vind het zelfs al vervelend als er wildvreemde in de wagen duiken, kan me voor jou dus helemaal voorstellen. Maar goed, wordt vanzelf minder denk ik maar. We gaan zo nog even naar de stad om wat shirts voor de oudste te kopen. Eten daar dan meteen happie. Kwam hub mee aan dit idee. Goed bezig is ie he haha.
T. heeft haar dag niet. Ze heeft erg veel last van haar buikje en krijst het soms uit. Zo zielig Morgen komt mijn draagdoek en nu maar hopen dat ze dat prettig vindt. @ ons kleintje, wat kunnen mensen asociaal zijn he. Ik verbaas me er ook echt over en dan heb ik maar één baby. Jij hebt er twee, dus mensen zullen dan vast nog extremer doen. Knap dat je weer je stappen zet in het dagelijkse leven, zal je vast niet meevallen. @ sucre, kuss terug @ elio, dat is ook een handige tip. Die ga ik onthouden @ nova, drukke tijd dus. Ik weet niet wat een goed matrasje is van de Ikea. Ik zou eentje van gemiddelde prijs nemen, dan zit je vast goed. Knap dat je al een maatje kleiner hebt. @ Bd, soms hebben mannen nog wel eens goede ideeën
Hallo allemaal! Annelies, wat een heerlijk vrolijk bericht zo op de vroege ochtend! En wat ben jij veel afgevallen met dat spin gedoe zeg. Petje af. Ik heb het 1x gedaan vorig jaar tijdens een uitje met clienten van werk. Toen was ik wel zwanger, dus kon niet voluit gaan maar vond het helemaal te gek, vandaar ook nu dus, maar dan voor het echie @Nova, ach, als er een beetje een ritme in komt en je bent gewend aan kind(eren) hebben gaat alles vanzelf sneller en makkelijker en wie weet krijg je dan weer wat meer tijd voor zp - mocht je willen natuurlijk Wat betreft haakje op de deur. Hij heeft veel last van nachtmerries gehad. Dit constant uit zijn bed komen heeft daar echter niks meer mee te maken. Hij zoekt de grenzen op, beetje aan het testen hier en daar. Dat was al zo tijdens de zwangerschap maar nu allemaal wat extra en meer. Zijn reactie op de gezinsuitbreiding denk ik. En dat is heel normaal en goed allemaal maar er zijn wel grenzen. @Elio, ik ben zeker ook voor samenwerken, mits dit mogelijk is. Er zijn echter wel grenzen en zodra die overschreden worden blijf ik wel de ouder en hij het kind. Hij weet op een gegeven moment niet meer waar hij het zoeken moet, zo moe is hij dan, dus ook voor zijn eigen rust is zo'n haakje - die ik overigens nog niet gekocht heb - hopelijk een oplossing. @Kleintje, wat fijn dat het zo goed gaat! En winkelen met beebs, gatsie, ik hou er ook niet van als iemand in mijn wagen duikt. Afblijven! Dat is MIJN kroost! Helaas snappen veel mensen dat niet..... @Annelies, ah sip! Voelt ze zich al wat beter? Welke draagdoek heb je ookal weer gekocht? Hopelijk voelt ze zich er lekker in. Ik ga nasi koken. Heb al een kwarktaart gemaakt, die staat in de koelkast. Goed voor de lijn, I know. @Ien, trek je het nog? Blijft het bezoek nog eten vanavond of zijn ze voor het eten weg en stort jij op de bank om er voor de aankomende 3 dagen niet meer af te komen? Nog leuke uitstapjes gemaakt? @Vive, meldplicht! @Sucre, knuf terug! Ga jij naar al het middeleeuw gebeuren morgen of overmorgen in de stad? Ik duik de keuken in, doeiii
Ik heb een hoppediz en een bykay. Ik denk dat ik eerst de bykay ga gebruiken. Die lijkt me iets simpeler in gebruik, maar die is niet handig voor als de baby zwaarder wordt (dan rekt het teveel uit). T. heeft gepoept net, eindelijk dus die valt zo vast in slaap. R. is haar nu aan het verschonen haha Hopelijk smaken de nasi en de kwarktaart lekker
Anneliesje: ik hoef er niks voor hoor! Hij ligt hier ook maar te liggen, dus pb je adres maar, dan stuur ik 'm op. Kan wel ff duren trouwens, ik heb de eigenaardige neiging om pakketjes en brieven te vergeten (Sucre, zo ook jouw behaaz, maar ze komen wel hoor!) Maar tis gelukkig maat 62, dus heb nog wel eventjes, hihi! Juul: O ziet er puik uit, zo'n middeleeuws gebeuren! Dan zit je in Nijmegen ook wel goed, was Nijmegen niet de ouste stad van NL? Morgen en overmorgen zijn we onder de pannen, dus ik vrees dat ik moet overslaan. Maar ik zou zeker gaan als ik jou was! Slotje... Groot gelijk. Leuk en aardig, die koters van tegenwoordig, maar zeker jongetjes moeten af en toe ff ondervinden dat gedragingen consequenties met zich meebrengen! Meid: Ja. Er moest redelijk wat aan mijn haar gebeuren en mister ringbaard keek mee. Wat lowlights, wat highlights, spoeling en knippen, maskertje tussendoor, fohnen... "we maken er wel een goede prijs van" was de mededeling. Prima. Tot ik 189,- kon dokken. Grr, zak hooi. Nooit weer heengegaan. Wat een vals figuur. Het bonnetje heeft trouwens tot een halfjaar geleden aan het prikbord gehangen in mijn keuken Hier is alles goed, Preitje is en blijft helemaal geweldig. Mijn hemel dat een baby zo leuk was, was ik blijkbaar vergeten. Anderen vindne Preitje ook leuk, ik moet de mensen uit de kinderwagen slaan af en toe. Heel vervelend, dus OK: ik snap je helemaal! Je trekt ook de aandacht met twee babies, Prei ook met haar enorme bos haar en grote ogen. "Is je man soms een buitenlander?" vroeg iemand. Noujaaazeg. Al was het zo, lekker belangrijk. Maar ik antwoordde (heel arrogant) dat mijn man een Ariër was. "O welk land is dat?" wilde ze weten. Jeuzes, lagere school zeker niet eens afgemaakt? Dilemma: Mijn zoon van 6 wil lang haar. Nu wil het dat ie klein van stuk, uitermate ijdel maar bovenal heel kwetsbaar is en vatbaar voor andermans mening. Wat vinden jullie? "kan" het?
Viv; m heeft ook een bos haar en hier hetzelfde; het lijkt wel een buitenlander.....pfffff. Vind dat juist mooi een beeb met haar (sorry mama's van kids met minder haar). Net ff naar de stad geweest, shirts voor mijn oudste gekocht. Lekker om met gezin op pad te zijn. Morgenmiddag even een uurtje naar kermis in de buurt. Morgenochtend boodschappen doen, bleh.