Moguh ien. Was me het nachtje wel weer vannacht. Tot half vier geslapen, toen flesje en daarna ...... Wakker tot nu. OMG, ben kapot!! Oudste mag vandaag trakteren op school en daarna voor eerst naar cb met M. Gelukkig druk dagje anders stort ik in Jullie nog plannen voor vandaag?
@ Bd, jeetje wat een nacht zeg. Ik sluit me bij je aan. Pffff, T. is om drie uur vannacht eindelijk gaan slapen. Is nu rustig, maar vermoed dat dat maar voor even is. Ik zit er echt doorheen Ik ben rond gisteravond tien uur maar op bed gaan liggen met T. bovenop me. Dat was nog het rustigste en zo pakte ik in ieder geval nog iets wat op rust lijkt. Vanmiddag om half drie kunnen we bij de huisarts terecht. Als ik het voor die tijd niet trek dan ga ik wel even naar mijn moeder toe. Mag zij haar even knuffelen etc en dan duik ik heel even mijn bedje in. @ meid, ik zeg ook gewoon doen. Als het je leuk lijkt waarom niet ? Bovendien vragen ze volgens mij altijd assistentes, dus genoeg keuze voor een baan.
Hee meiden, leuk weekend achter de rug, maar ben kapot. Daan sliep bij ons op de kamer en nu weet ik weer waarom we hem thuis al snel naar zijn eigen kamer hebben verhuisd. Tot half 5 heb ik nauwelijks geslapen, toen hem maar gevoed en toen ging hij lekker slapen, maar toen werd de oudste wakker uit een nare droom en die is niet meer gaan slapen. Aaaaaaaaaaaaaaarrgggghhhhhhhhhhh!!! Flink koppijn dus. Gisteren wel naar een leuke kinderboerderij geweest en vannacht goed geslapen. Zo voor het eerst prikjes halen op het CB. Vreselijk vind ik dat altijd. Maar... ben vooral heel erg benieuwd hoe Daan is gegroeid. Duimen jullie mee dat hij goed is aangekomen? Later meer!
@ sucre, ga duimen voor je dat hij goed is aangekomen. Hier zit de voeding er weer in, duimen maar dat ze gaat slapen. Ze lag al weer behoorlijk te kreunen en met dr hoofdje te bewegen
Sucre ik duim mee. Wij ook vandaag naar cb, eerste keer met m. Annelies ik weet wat je doormaakt. Vreselijk is het. Je verhaal lijkt erg op dat van ons; reflux. Geef je bv of fv? Als je fv geeft zou je kunnen proberen rechtop te voeden en daarna 15 minuten rechtop te houden. Het is dan niet over bij ons maar helpt wel. M is wel wat rustiger dan. Hier een regeldag denk pfffff. Vanaf 3.30 niet meer geslapen en tussen het doezelen in alleen maar huilen. Hij zit nu aan de fles. Moet over kwartier weg en eigenlijk nog kolven ook. Dat wordt als Lolo de straat op denk ik....
vandaag gaan we naar de chirurg met onze mannetjes een hele onderneming, ik heb alvast wat spullen ingepakt, die laten we in de auto. Maar voor de zekerheid, mocht het tot een acute opname leiden. eigenlijk denk ik dat wel. nog even wat leuks: Mannetjes hebben vannacht voor het allereerst de nacht doorgeslapen!!!!!!!!!hoera
@ Bd, wat waren de symptomen bij jouw mannetje ookal weer ? Heb al lopen zoeken in het topic, maar kom je post niet tegen waar het in stond (terwijl ik zeker weet dat ik het heb gelezen). Herinner me wel dat M. ook heel erg veel huilde. Ik geef flesvoeding en we hebben het bedje al schuin staan, voeding geven we sinds de suggestie van Ientje ookal recht op. Aangezien ze al voeding voor hongerige babies krijgt, is het al ingedikt zeg maar. Verder doen we er al veel pauzes tussen en het overeind houden deden we eigenlijk al (omdat de ervaring was dat ze begon te huilen als we haar direct neerlegden en ze dan meer slikte/het meer omhoog kwam en ze telkens wat terug gaf gedurende de vier uur tussen de voeding). Ik kon eerst pas morgen terecht, maar heb een beetje doorgedramd Verder zal ik gelijk van mijn oerlelijke wrat op mijn grote teen verlost worden. @ ons kleintje, succes in het ziekenhuis. Ik ga duimen voor je. Wat lekker dat ze hebben doorgeslapen. @ Ientje, nog iets leuks van plan vandaag ?
Bd, jij ook succes op cb! En wat een kort nachtje weer voor je zeg Kleintje, ik duim voor géén opname! Waarom denk je van wel? Wat heerlijk dat ze door hebben geslapen!! Annelies, goed van je dat je hebt doorgedramd. Ben benieuwd naar mening dokter, laat je niet te makkelijk afschepen he! Doet dok die wrat met stikstof? Hier: S heeft t doorslapen helemaal door! Vannacht van 2230-0615! Hij werd wel om 5 uur al wakker, maar niet echt huilen, beetje gepruttel. Maar ik ben erg blij! Geen plannen voor vandaag. Hub is vanmorgen vroeg vertrokken en komt vrijdag pas weer thuis Dus dat wordt een lang weekie vrees ik! Morgenochtend naar fysio, dan komt mn zus oppassen, en 's avonds is de eerste kooravond, wil ik eigenlijk ook wel een uurtje naartoe! Denk dat ik sma maar even vraag om op te passen, vindt ze vást niet erg! Straks maar eens boodschapjes doen... Heb niet eens veel nodig, maar dan zijn we even onder de mensen he haha, voel me nou al eenzaam!
@ons kleintje, meid wat spannend weer joh, zo'n ziekenhuis bezoek. Ik hoop toch echt dat ze wel weer mee naar huis mogen. Ze doen het wel goed hoor, wat betreft slapen!!! Heerlijk hè doorslapen, daar zie ik ook wel naar uit. (ook al is een half uurtje wakker zijn en voeden in de nacht nog niet slecht hè). @alle meiden met een slechte nachtrust, sterkte sterkte! Oh ah JN sliep zonder een kik te geven in, in z'n wiegje! Ik fluisterde 'slaap lekker lieverd' in z'n oor, en hij was direct rustig. Ik liep weg en nu, 2 uur later, slaapt ie nog steeds, heerlijk Dus heb ik ff het huis, de was en de keuken gedaan whoeiii! Ff blij met m'n inbaker herinnering
Ha mamaatjes!! Sorry wederom voor mijn niet altijd tijdige posts, maar itz kaindaa bissie hiar! Alles goed verder hier hoor, gisteren naar de Burgers Bush geweest en dat ging goed! Nootmans en ik zaten in de auto met de gedachte: dit wordt de vuurdoop. We zijn wel vaker een dagje weggeweest maar dna in een straal van 30 km ofzo of met alleen Prei en één van de jongens. Maar het ging van een leien dakje. Dan zie je ineens hoe de andere kinderen gegroeid zijn in een paar weken. Erg mooi om te zien! Het laatste weekje zomervakantie is aangebroken. Wel vreemd, ik ben zo gewend aan 3 kinderen thuis... Mijn man is vandaag ook weer aan het werk gegaan dus ik kom in de avonden weer meeposten! O echt? Whahaha, ik herkende wel wat in de "we komen er wel uit" ja Hoewel het voor jou wel heel erg balen is omdat je baan nu gewoon op het spel staat! Wat 'n fukkert zeg! Wel fijn dat je in de andere zaak staat btw, bij die andere loopt vaak ook zo'n langharig kwijlend mormel rond. Blegh. Mijn zoon heeft nu een "vooroorlogs" kapseltje (lange kuif en bovenop lang, kort achter en de onderste centimeters op 3 mm) dat staat 'm ook zo cool! Maar dna kan het ook makkelijker doorgroeien. Want de mat-fase vind ik zo vreselijk bij jongetjes die lang haar willen! Ik kijk het maar even aan hoe het doorgroeit en of -ie over een halfjaar er nog zo over denkt Anneliesje: Prima hoor, dat je het erdoor hebt geramd. Medische zorg vraag je neit voor niets aan, dan is eht ook te gek voor woorden dat je er nog op moet wachten ook! OK: succes vandaag. Ik hoop dat je ze gewoon lekker mee naar huis krijgt hoor! Heerlijk dat ze doorslapen nu, dat geeft wel aan dat ze zich goed voelen bij jou thuis toch?! Sucre: ja ik hoop dat hij is aangekomen! Ook je onzekerheden van afgelopen weken.. Het zou heerlijk zijn als blijkt dat het achteraf gezien niet nodig was geweest! Juul: Hmm, lazy schoonpa. Voor twee weken... Sfeerverlagend lijkt me jah... Nog even afzien dus. Hoe is het er verder mee? Ben je nog naar de ridders geweest? BD: Hm, regeldag... Sterkte ermee!
Ien!! Ook al een doorsnurkert!! Wat goed zeg! Hahaha, boodschappen doen. Groot gelijk, paar calorietjes eraf en er even lekker uit hé! Ik ga, als het ongezellig is in huis en de kinderen bovenop elkaar zitten, "toet halen" bij de supermarkt. Even eruit. Kom altijd wel bekenden tegen en je bent zo anderhalf uur onder de pannen
Goedemiddag allemaal! Annelies hopelijk komt de ha met een oplossing, dit is niks. Bd balen zo'n gebroken nacht, sterkte vandaag. Ons kleintje, doorslapen heerlijk! Ikke jaloers En Ientje ook al. Ik duim dat je jongens niet hoeven te blijven. Sucre ook duim voor de groei en sterkte met de prikjes. Hier, normale nacht. Jammer dat B om 7u wakker werd met krampjes want daarna sliep ze weer tot 8. Die ene nachtvoeding vind ik wel te pruimen. Overdag slapen wordt wat lastiger, in de wandelwagen wil ze nog wel maar in dr bed kost meer moeite. Gelukkig vind ze haar mobiel heel leuk, dus ze is wel stil. Nu ligt ze op schoot weg te dommelen. Hopeljk slaapt ze mog een uur, kan ik ook nog wat doen.
Hee meiden, ff kort, jullie wennen er al aan, haha. Kleine man niet goed gegroeid. Balenbalenbalen. Snap er niks van hoor. Ik leg hem nu al om de 2-3 uur aan... Pfffff.... Hoefde hem niet 's nachts te gaan voeden, maar ik blijf onzeker... En de prikjes, ja, echt niet leuk, maar hoort er bij. Hij ligt nu wel heerlijk te snurken.
Elio, fijn dat het inbakeren zo goed werkt! En wat lief!! Meid, leuk dat je weer een studie op wilt pikken! BD, hoe gaat het nu? Hopelijk vannacht een betere nacht. Hoe was het op CB? Anneliesje, jij hebt het ook zwaar, poeh. Hopelijk kan de huisarts jullie helpen. Knuffie! Ons Kleintje, succes in het zkh! Hopelijk snel weer allemaal thuis. Wel heerlijk dat ze hebben geslapen vannacht, jij ook? En hoe gaat het verder met je nu? Ientje, heerlijk he, doorslapen! Hopelijk onthoudt je mannetje hoe het moet. Wat is je mannetje lang weg, gek idee. Maar de week vliegt vast voorbij. Leuk lekker shoppen! Vive, leuk Burgers!! Vlakbij mij. Fijn ook dat het zo goed ging zo met de hele familie op stap. Is toch een hele onderneming. Anke, lekker dat je meisje zo goed slaapt. En overdag gewoon in de wandelwagen laten slapen? Is dat een idee?
Sucre balen dat je kleine man niet goed groeit. Wat zeiden ze erover op het CB? Misschien borstvoeding blijven geven in combinatie met bijvoeding? Vive, leuk met z'n allen op stap, fijn dat het zo goed is gegaan! Zo te horen wel druk druk druk maar gaat het wel allemaal lekker! Slapen waar dan ook is een uitdaging, vanochtend gewandeld en toen sliep ze heerlijk, na d'r fles om 4 uur viel ze tegen me aan in slaap en ze ligt nu nog in d'r bed. Dus het is niet zo zeer de plaats hoor maar we zijn echt nog zoekende naar een soort slaapritme. Maar het lijkt erop dat dit iets wordt, 's ochtends een slaapje en einde van de middag. Is niet zoveel maar echt jengelig was ze eigenlijk niet vanmiddag en af en toe heeft ze van die hazeslaapjes in de box. Nouja als het werkt, prima toch. Zo ik ben nu he-le-maal klaar met schoonmaken, letterlijk en figuurlijk. Lekker fris en stofvrij huis nu, voorlopig niet meer nodig. Morgen mn werklaptop maar es voor de dag halen...
Even snel een reactie vanaf mijn foon. Vanaf de huisarts doorgestuurd naar de kinderarts en T. moest blijven. Dikke jankbui natuurlijk. Ze gaan nu dingen bekijken en uitsluiten. Ondertussen is het de bedoeling dat ik bijkom en dat de negatieve cirkel ook wordt doorbroken. Het is hardverscheurend om haar daar achter te laten, alsof dat rust geeft.
Oh jee Annelies wat erg. Maar bedenk goed dat het misschien maar goed is dat ze nu meteen actie gaan ondernemen. Hoe moeilijk het ook is maar probeer vannacht goed te slapen zodat je weer helemaal bijgeslapen bent morgen. Gingen ze nu meteen al onderzoeken doen? Sucre; nog niet aangekomen? Hmmm en nu? Advies gehad van cb? Kleintje; hoe is het? Nieuws? Vandaag cb geweest. Durf het bijna niet zeggen maar m weegt 5 kilo pffff! Hij groeit super dus. Vandaag heeft hij volgens mij regeldag. Doet niets anders dan huilen. Heel vermoeiend. Jullie ook gehad rond deze periode? Hopelijk slaapt hij vannacht wel anders wordt het nog wat ...
@ bd, denk niet dat er veel van slapen terecht komt vannacht Voelt totaal niet goed dat mijn meiske niet thuis is en dat ze nu in het ziekenhuis ligt te huilen. Hier kan ik haar tenminste troosten, maar daar moet ze maar hopen dat een zuster tijd heeft (zo voelt het tenminste). Ik ben blij dat ze het zo op pakken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar damn wat is dat moedergevoel dan intens. Van wat ik begreep is dat ze haar daar nu eerst gaan observeren vanavond/vannacht. Ook kijken hoe ze het doet met haar voedingen/het drinken/het gulzige. Dan is er morgenvroeg weer overleg met de kinderarts. Ik ben er morgen rond half negen, dan kan ik haar zelf rond negen uur een flesje geven. De afdeling is van 12-3 verboden terrein voor mij, omdat ik net bevallen ben. Zo hopen ze dat ik ook wat extra rust kan pakken. Verpleegkundige gaf aan dat ze dacht dat ze er een kleine week (rond de drie/vier dagen) zou moeten blijven. Wat is M. lekker gegroeidt zeg. Hier woog T. vandaag 4550, dus 550 gram aangekomen in 3,5 week. Dat is wel heel erg netjes, de kinderarts vond het een beetje veel Ik hoop dat M. inderdaad een regeldagje heeft en morgen weer rustiger is. @ Anke, heerlijk een schoon huisje. Geniet er van, voor iedereen is een slaapritme anders. Doe waar jij (en B.) je goed bij voelen. @ sucre, wat ik me af vroeg is hij ook niet goed gegroeidt vanaf dat je vaker voedt? Of komt het nog door die ene week waarin het niet goed ging ? Kan me voorstellen dat je hier heel erg onzeker van wordt. @ Vive, Wat leuk een dagje Burgers Zoo met het hele gezin. Nog mooier (en leuker) als het ook nog eens goed ging Genieten dus. Succes met het weer naar school gaan van de kids, zal inderdaad wel wennen zijn. @ elio, super dat het inbakeren werkte. Heerlijk en nu maar hopen dat hij naar je blijft luisteren @ Ien, Succes met de eerste week zonder je hub. Zal wel heel erg wennen zijn. Ahh mijn mams is arriving, die komt dochterlief even troosten