nee hij heeft er geen last van, maar het is wel heeeeeeeel erg. zeg maar een derde van zijn darmen puilt uit de breuken, dat is geen gezicht en ook niet veilig. Nadeel is dat wanneer die darmen teruggaan, hij weer last krijgt met ademhalen, omdat zijn longen in elkaar worden gedrukt. Ja we hebben nog heel wat voor de boeg helaas. Maar gelukkig was het niet zo acuut dat hij meteen moest worden opgenomen, maar heel lang gaat het niet meer duren. hij moet nu eerst lekker groeien en sterker worden en hopelijk wordt door de breukband zijn buikvlies een beetje opgerekt zodat hij straks na de operatie niet zoveel last van zijn longen heeft. Positief nieuwtje is dat ze alweer de nacht hebben doorgehaald, laatste voeding was dit keer om 2300 uur en vannacht hoorde ik ze wel wakker zijn, maar ze huilden niet. vanochtend om kwart voor 7 heb ik ze er maar uitgehaald. alleen dan drinken ze bijna niets. Morgen ga ik ze laten liggen tot de voeding van 9 uur.. eens kijken of ze dat graag willen. Overigens mag ik wel stellen dat ik nu heel gelukkig ben met mijn kids in de box te slapen en mijn oudste speelt nu met autootjes op onze grote tafel. Ik ben er achter gekomen dat hij daar ook heerlijk aan kan spelen. Hoe doen jullie het met jullie oudere kinderen? en slapen jullie kleintjes beneden in de box? hier zijn ze beneden vanaf uur of 7 tot 12 en van 16 tot 20 uur
Ientje de fysio, wel braaf je oefeningen doen he! Vervelend dat je er last van hebt, maar die gekke knakheup ben je al kwijt! Pina, balen van je internet. Wat ik wel eens deed bij gare connecties, je reactie typen in een wordfile en die in een keer kopieren. Mocht het dan misgaan heb je je tekst tenminste nog... Mijn werkmail knalde er nog wel eens uit, vandaar. Maar hopelijk kan de monteur je helpen. Kleintje, rotgezicht maar vooral gevaarlijk dus. Goed groeien dus de komende tijd. Lekker dat je jongens doorslaen, geeft jou ook meer rust en energie. Lekker dat je oudste zo goed kan spelen alleen, en dichtbij de box. Hier overdag een lang slaapje in bed, maar tussendoor lekker in de box hoor. Daar hangt ook een mobiel en dat vindt B erg leuk met de liedjes. Nu in de wipstoel maar die is nog wat groot, ze zakt steeds naar een kant.
Kleintje: oei dat klinkt heftig. Zit jullie ook niet mee he?! Trek je het nu dat ze thuis zijn? en de oudste? Jullia: kleine lekker gegroeid dus, fijn. Was je op tijd bij school? Ien / Anke: jullie hebben echt nog last van zwangerschapsdemenie! (zegt mien vergeetachtig hier ) Annelies: nog nieuws over de kleine? Hebben ze al iets gedaan? Ien: scheve! Hoeveel behandelingen heb je nodig denken ze? Pina: waar was je nou???? Ah internet, hmmmm.... Altijd leuk. Kleintje: ik probeer M na de middagvoeding ook op zijn eigen bed te leggen zodat hij alle rust heeft. Meestal slaapt hij dan ook wel wat langer dan dat hij beneden is. De ene keer is dat om 12u de andere keer om 14u, afhankelijk hoe laat hij eet. Ik wil, indien mogelijk, dat hij in alle rust kan slapen en bijtanken. Dames heb even een voedingsvraagje aan jullie. M krijgt nu afgekolfde bv in een flesje, maar merk dat mijn productie overdag al terug begint te lopen. Vrees dat ik binnen een paar dagen niet voldoende meer kan kolven voor de hele dag en nacht. Ik wil liever hem rustig aan flesvoeding laten wennen dus straks een voeding (bv) te gaan vervangen door fv in plaats van straks nadat bv op is en de vriezer leeg in een keer over te stappen. Zeker ivm zijn reflux en eventuele darmkrampen. Jullie tips of trucs? welke voeding het eerst vervangen (overdag of nacht. Begreep dat sommige op fv langer slapen?) Alle tips en adviezen zijn welkom. Hoor graag!
Pfff wat kunnen ziekenhuisverpleegsters en de hele gang van zaken je onzeker maken als moeder zijnde Vanochtend met kleertjes, puck-a-baby en fles naar het ziekenhuis gegaan. Mijn dame lag te slapen en ik heb haar lekker haar flesje mogen geven (en even heerlijk geknuffeld). Aangezien ze opeens over is op nutrilon, heeft ze meer darmkrampjes en is ze flink aan de diarree (zooooo zielig). Ze had gisteravond geslapen en vanochtend was er overleg met de verpleegsters en de kinderarts. Het overleg kwam weinig uit, omdat ze er nog maar zo kort was. Ze gingen haar die dag verder observeren, met name hoe ze dronk, hoe het komt dat ze zo onrustig is en veel huilt en hoe ze tussen de voedingen door is qua boeren/slikken/mondjes teruggeven. Vanavond weer geweest en het stonk op dr kamertje, had ze een diarreeluier . Je kon aan haar oogleden zien dat ze heel erg veel had gehuild. Toen ik er naar vroeg was er nogal een vreemde observering:"tja ze lijkt nogal bij voor haar leeftijd, wil al dingen volgen (en dat zou ze volgens hen pas op latere leeftijd horen te doen). Ze wil voortdurend draaien en het lijkt alsof ze meer wil dan dat ze kan. Dan begint ze te huilen en dan raakt ze daar van overstuur, etc, etc. Verder waren ze tot de conclusie gekomen dat ze toch wel errug gulzig is (dat wisten we zelf ookal), dus we hebben nu de opdracht gekregen om een andere fles aan te schaffen. Ze had ook wat mondjes teruggegeven, het slikken en is heel erg onrustig (loopt voortdurend te maaien en te draaien in dr bedje). Het zou ook kunnen zijn dat ze prikkelbaar is (dus gewoon veel dingen oppikt en dan moeilijk kan verwerken) in combinatie met het gulzige waardoor ze bij zichzelf veel buikpijn en darmpijn veroorzaakt. Morgenvroeg is er een gesprek met de kinderarts. Ik heb een aantal vragen opgeschreven, wil weten wat hij precies gaat onderzoeken (vandaag was nog voor het observeren) en hoe hij dat gaat doen. Oww trouwens wat is die nutrilon een vieze troep zeg. Pffff vieze bruine vlekken levert dat spul op. Geef mij maar mijn oude vertrouwde Friso Hmm errug lange reactie zie ik wel weer, mis mijn meisje verschrikkelijk. Het is zo stil hier in huis.
@ pina, heeyy je bent er nog. Wat vervelend dat de internetverbinding niet werkt naar behoren @ Anke, nacht was drama. Meende gewoon af en toe dat ik haar hoorde, maar dat kon natuurlijk niet . Heb je alles al gevonden ? Niets is vervelender dan wanneer je iets kwijt bent. @ Ien, hopelijk werken de oefeningen van de fysio goed. Veel plezier vannavond en hopelijk heb je de foto's nog kunnen vinden. @ Julia, de auto doet het weer iets beter, maar helaas nog niet goed. Ik baal als een stekker, maar heb op dit moment andere zaken aan mijn hoofd. Ik ben blij te lezen dat het bij jullie simpel de bobine was (en idd ik weet ondertussen wat dat is haha). Wat is je kleintje goed aangekomen zeg, knap hoor. Dan loopt bij mij de kinderarts te zeuren dat T. in 3,5 week tijd 550 gram is aangekomen, pffff gevalletje ene oor in en andere oor uit. @ bd, bah wat vervelend 2 nachtvoedingen, maar vannacht gaat het vast beter. Ik kan je geen tips geven mbt het overstappen, maar als je het idee hebt dat je productie zo dusdanig laag gaat worden dat je binnenkort moet overstappen op FV dan zou ik dus nu al geleidelijk aan FV erbij introduceren. Dat lijkt me ook het prettigste voor de darmpjes van M. Ik zou de voeding voor de nacht als eerste veranderen, maar dat is wellicht persoonlijk. @ ons kleintje, wat een raar idee dat de chirurg nog nooit zo'n grote breuk heeft gezien. Dat lijkt me toch niet prettig om te horen bij je kleintje. Hopelijk kunnen ze de operatie combineren en is dit de laatste operatie die hij moet doorstaan. Hij heeft al genoeg achter zijn kiezen (en jullie ook). Wat knap dat de kleinste al de vier kilo gepasseerd is. Lekker dat ze ook de nacht doorgeslapen hebben. Heb je het idee dat jullie als gezin al een beetje in een ritme komen ? en hoe gaat het met de oudste? Die heeft natuurlijk ook behoorlijk wat te verstouwen gehad de laatste tijd.
Nou zeg zalfje vent van mij nog eens een nachtvoeding laten geven; gister dat maar 30 dronk en dus na 2 u al weer kwam en manlief halve fles leeg liet lopen (en ik dus klaar wakker was) en nu hebben we m om21.15 fles gegeven en wordt hij nu pas wakker?? Snap jij het dan snap ik het ??!!! Als hijnu weer zo'n ruk maakt is het 7u en hoeft man dus geen voeding meer te geven haha. Ritme???? Sja .... Ach vind al lang best zolang m het maar goeddoet en zich er prettig bij voelt. Ga weer slapen, truste! Als mensen nog tips hebben voor overstappen bv -fv hoor ik het graag!
Hey meiden, Ik was ik weer. Moest even flink bijlezen, en sommige reacties van mij zijn misschien mosterd na de maaltijd, sorry daarvoor! Annelies: heb je de draagdoek al? En hoe bevalt het? Vind T. het wat? Drama dag, balen! Heb je geprobeerd om eer even met haar op uit te gaan, in de wagen? of met de auto? Soms mag dat nog wel eens helpen. Jeetje, je kindje achter laten? Oke, het is voor een goed doel en hopelijk komen ze erachter hoe of wat, maar makkelijk zal het niet zijn. *knuffel* Hopelijk weten ze snel wat er aan de hand is en kan jij ook wat rust krijgen. Julia: slaapt middelste zoon al weer beter? En komen jullie ook weer aan wat rust toe? Als ik het goed heb begrepen is spa vandaag vertrokken, is niet mis ook om 2 weken iemand in huis te hebben die je steeds bezig moet houden. Het zit er weer op, zal ik maar zeggen. Soma volgende week op bezoek, maar zo te horen is dat een bezoekje waar je naar uit kijkt. Wat je zegt hoor, als je iemand zo lang bezig moet houden is het niet echt leuk meer, gelukkig steekt soma de handen uit de mouwen, ook fijn voor jou! Wandelwagen: jeetje, wat bizar om te lezen hoe mensen zich kunnen storten op zo'n kleintje (of in ons kleintjes geval: kleintjes). Ik heb het hier nog niet zo meegemaakt. Wel dat mensen half hun nek verdraaien om in de kinderwagen te kunnen kijken, maar daar heb ik verder geen last van. Ik zou zeggen geef goed je grenzen aan hoor! Ien: wat goed dat S lekker in zijn eigen wiegje slaapt. Ik snap helemaal wat je bedoelt met die combimaten zoals 62/68, kan erg vervelend zijn. Had ik ook met sommige dingen die 50/56 waren. Inhammen bij beeb. D heeft dat ook, net als zijn vader. Maar dat komt wel weer goed dus? Mooie nachten maakt S zeg, 8 uur! Hopelijk blijvend! Cooper terug,, yay! Is ie alweer de hort op, of hangt ie nog een beetje daar rond? Wat lief dat je nog dekens naar de bank sleept voor dronken echtgenoot. Ik zou die van mij lekker laten liggen, zonder dekens. Wat goed dat S zo heeft doorgeslapen! Hele week alleen thuis, dat lijkt me balen! Bij moeder eten is wel een goed plan dan! Ons Kleintje: wow, 12-16 flesjes op een dag! Super dat ze beter leren drinken en zich minder verslikken! Ik ben wel benieuwd naar de namen, had je die al ergens genoemd en heb ik het gemist? Of wil je de namen niet en publiekelijk neerzetten? Wandelen: doen wij hier ook zeer regelmatig. Kleine man ligt dan lekker te pitten in de wagen. Ik merk dat als we er niet even uit gaan op een dag, hij best een beetje sjaggo kan worden. Versiering: na 3 weken heb ik de ooievaar van het raam gehaald. Nu hangt alleen nog de naamslinger in de keuken. Anke: wat lief dat je een muziekmobiel heb gekregen van je werk! Begrijp ik het goed dat er een aan en uit knop op zit? of moet je de mobiel opwinden? Ik zoek nog iets wat je niet steeds op hoeft te winden namelijk (D vind de mobiel hier erg boeiend, maar gaat huilen als dat ding ophoud, dus ik moet ;m steeds aanzwengelen. De mobiel dan, niet D) Autopapieren nog gevonden? Daffie: jouw meid slaapt ook al lekker door zeg, 7 uur tussen de voedingen, super! Wakker liggen, heb ik ook wel eens, en die kleine maar lekker doorsnurken, hahaha! Mama cafe klinkt gezellig! Meid: leuk dat de band je beviel en dat ze op de bruiloft gaan spelen. Ik ken ze niet verder, of ik kan ze me niet meer herinneren. Balen dat senn wakker wordt in de nacht, maar inderdaad merk je dan wel dat het inbakeren niet voor niets is. Fijn dat hij en jullie er zoveel baat bij hebben! Moet je nog veel regelen voor de bruiloft? (er staat me bij dat jullie ringen hebben, jurk, lokatie en band, klopt dat?) Sinds een paar dagen komt het onderwerp trouwen hier ook zo nu en dan aan bod. Irritant dat je werkgever zo moeilijk doet! Zulke bizarre eisen stel je toch ook niet, lijkt me. Ikea matras: dat was ik. Matras gekocht, thuis aangekomen blijkt het niet te passen. Ik snapte er niets van, het ledikantje wat ik heb is ook een Ikea ledikant (gekregen van mijn broer). Wat blijkt, het ledikant stamt nog uit de tijd dat Ikea andere maten hanteerden. Geen matras meer voor te vinden dus. Nu een nieuw ledikant gekocht, en oude staat bij s.ouders als logeerbedje. BD: Hoe was het CB bezoek? Vijf kilo, netjes hoor! He bah, nu weer twee nachtvoedingen, dat is wel even balen! Sucre: jammer dat je mannetje niet goed gegroeid is. Moet je nu nog speciale actie ondernemen, of is het nog even aankijken? Vive: gezellig met z'n allen op stap Dat is vast wel bijzonder geweest dan, voor het eerst met het hele gezinnetje er op uit! School: hebben jullie je beeb al aangemeld voor school? Hier krijg ik regelmatig te horen dat ik mijn mannetje nu al moet opgeven voor een school. Ik ben er alleen nog niet over uit naar welke school ik hem doe (ik zit tussen twee scholen in, beide met een andere insteek). De laatste dagen is D wat huilerig, en heeft wat last van krampjes. Wel windjes laten, maar ontlasting wilde niet zo lukken. Voor hem ook frustrerend, hard werken maar geen resultaat. Nu gaat het stukken beter, ben nog nooit zo blij geweest om een poepluier te zien . Van broer+vrouw en zus+man heb ik een wipstoeltje gekregen. Echt een schot in de roos! D vind het fantastisch, en ik ook. Helemaal geniaal, er zit een trilfunctie in . Zo'n luxe stoel heb ik niet eens! Ik zit nu al een tijdje rond te kijken voor een buggy (meer voor erbij, eentje die wat compakter is dan de combiwagen) Wat is nou het verschil tussen hele dure buggy's en hele goedkope? Ik denk dan aan een buggy met 5 standen en zonnekap (niet zo'n hele goedkope die je niet kan verstellen). Ik heb dat soort buggy's gevonden vanaf 40 euro tot aan 120 en duurder. Maar wat is nou het verschil? Zijn die duurdere echt zoveel beter? Iemand tips waarop te letten? Zo, en dan nu de reden van mijn nachtelijke bezoek. Beeb ligt heerlijk te slapen, vriend ook, dus daar ligt het niet aan. Ik kan niet slapen, want vanavond hebben we ervoor gekozen om mijn poezedame in te laten slapen. Kitty is niet meer. Zij was toch een beetje mijn steun en toeverlaat tijdens mijn scheiding, dus het doet me heel veel dat ze er niet meer is. http://tinyurl.com/missalexiskittycat *tot laters!*
Goedemorgen dames! Annelies, dikke knuffel om mee te beginnen. Het is niet makkelijk voor je, zo zonder je meisje. Hopelijk vinden ze snel een oorzaak. Krijgt ze nu standaard Nutrilon of forte? Dat kan ook het verschil maken natuurlijk. Dat ze d'r nogal bij vinden zou niet zo'n probleem moeten zijn, dat ze gefrustreerd raakt als ze iets wil wat ze niet kan herken ik wel hoor, maar dat leidt hier niet tot enorme huilbuien (en hier volgens de CB arts ook een snelle qua ontwikkeling). In ieder geval heel veel sterkte en laat je niks wijsmaken hoor, jij als moeder kan op je gevoel afgaan en dat klopt vaak wel. Bd, ritme kwijt zo te horen? Niet meteen je man de schuld geven hoor, straks moet jij alle nachtvoedingen doen! Had eerlijk gezegd ook wel es de neiging om manlief te verwijten dat B d'r fles niet leegdronk maar als ze niet wil dan wil ze niet. En de enige manier om handiger te worden is door te oefenen. Hopelijk komende nachten meer ritme. Wat hier helpt trouwens is om de laatste fles 's avonds elke keer op hetzelfde tijdstip te geven (23u). Hoewel dat pas de laatste 2 weken werkt hoor. Nova, welcome back en wat een megareactie! Mobiel heeft 2 standen, wakkere liedjes die je elke keer opnieuw moet aanzetten (per liedje) en slaapliedjes, dat duurt 5 minuten of zo. Het is deze: Muziekmobiel | Speelgoed | Baby-Dump. Haha, blij met de poepluier. Hier ook hoor Buggy, geen idee, hoewel ik me kan voorstellen dat de vering van de duurdere exemplaren wat beter is. School: wij zijn ook al aan het kijken (ellendig lange wachtlijsten) en zitten tussen 3 scholen in. We gaan eerst maar eens een gesprek aan met de verschillende scholen en op basis daarvan maken we een keuze. Ahhh, poes in laten slapen, dikke knuf! Je zal d'r wel missen... Hier, zo bezoek en vanmiddag weer dus leuke dag! Autopapieren nog steeds niets gevonden, liggen ook niet op werk (wat ik nog hoopte). Geen spoor dus, straks toch maar bellen en nieuwe aanvragen (incl. tankpas). Zucht... Dames fijne dag verder, tot later!
Oh en dan vergeet ik jullie nog goed nieuws te melden: we hadden bij de creche van onze voorkeur maar 2 dagen en moesten bij een andere creche B. ook nog een dagje stallen. Gister met creche 1 gebeld, ze hebben de derde dag ook beschikbaar. In ieder geval tot eind maart maar die mw. dacht daarna ook nog wel. Dus opvang op 1 locatie, en ook nog degene die onze voorkeur heeft. Jippie!!
Goedemorgen allemaal! @Kleintje, jeetje zeg, 1/3 van zijn darmen?! Wow. Ik wist helemaal niet dat dat kon, ik heb me net even ingelezen op wikipedia. Heftig hoor. Gelukkig dat hij er zelf geen last van heeft en hopelijk ook na de operatie niet teveel last van zijn longen. Wat super dat ze weer de nacht door zijn gekomen zonder wakker te worden gisteren! Ons prulleke slaapt eigenlijk overal, ik ben er lang niet altijd op tijd bij om hem naar bed te brengen, maar probeer wel minimaal 1 slaap boven in bed te plannen. Hij slaapt eigenlijk zo'n beetje de hele dag tm een uur of 16-17. Af en toe doet hij een oog open, of als hij honger heeft natuurlijk, maar verder heb je er geen kind aan. 's avonds vanaf 17-18 is hij wat meer wakker maar ook dan ligt hij tot 22 nog wel een paar uur te slapen, regelmatig in de armen van zijn vader die dat heerlijk vindt omdat hij hem de hele dag niet heeft gezien. @Anke, was jij al begonnen met een beetje thuiswerken? Dat was je van plan dacht ik zodat je niet na je verlof meteen een bult werk en chaos te verwerken krijgt? Weet je al wanneer je eerste buitenland trip op de planning staat? @Bd, jep, ik was op tijd op school gisteren, precies een half uur lopen. Terugweg fietste mijn zoon voor mij met zijn regenpakkie aan, lekker door de plassen enzo. Best heel handig. Betreft afbouwen bv, ik zou voor de late avondvoeding gaan. 1. kindjes op fv slapen vaak sneller door, dus je hebt dan de kans dat hij een langere ruk maakt 's nachts. 2. Manlief kan hem dan ook geven voor hij naar bed gaat, en dan kan jij dus, mocht je willen, een keer om 20u je bed induiken om bij te slapen. @Annelies, jeetje zeg. Wat een gedoe. Ik zou vet gefrustreerd zijn als ik mijn kind met een volle luier aan zou treffen. Nu kan het zijn dat ze die natuurlijk net had volgepoept, maar dan nog. Bah, niet leuk! En wat betreft het feit dat ze nogal bij is voor haar leeftijd. Jee, kunnen ze zulke dingen zeggen over een baby van bijna 4 weken? Daar sta ik van te kijken, maar aan de andere kant... zij zien meer babies van die leeftijd dan ik natuurlijk. Je zal nu wel in het zk zijn, ik ben benieuwd wat de ka te vertellen heeft en wat het plan van aanpak zal zijn. Veel sterkte meid! Vast aftellen tot ze weer mee naar huis mag, knuffel! Oh ja, wat betreft aankomen. Het is wel normaal dat kindjes op bv in het begin een groeispurt maken en meer aankomen dan kindjes met fv. Op een gegeven moment stabiliseert zich dat en vervolgens gaat de lijn in het grafiekje een beetje naar beneden. Dat heb ik me door de cb arts laten vertellen. Dus als dat klopt is het te verklaren waarom ons prulleke in 1 week ruim 300 gram aankomt en bij jou 550 gram in 3,5 week. Bij bv nemen ze 150 gram per week als minimum aan, ik weet niet hoe dat met fv zit? Ik zou dat eens navragen bij de arts of CB, dan weet je meteen of de ruim 150 gram die T. per week aankomt normaal of weinig is. @Nova, nu al opgeven voor school? Nee, dat hoeft hier niet. Hier het volgende systeem: Met 2 jaar en 9 maanden krijg je een brief van de gemeente waarop je je keuze moet aangeven voor 6 basisscholen. In principe is het de bedoeling dat je kind naar de school het dichts in de buurt gaat, dit om 'zwarte' scholen tegen te gaan, zodat ze meer gemengd worden. In de praktijk werk het nog niet helemaal hoor, want je bent als ouder niet verplicht dit te doen. (wat bij ons school nummer 1 zou zijn, hier het dichts in de buurt is niet de school waar mijn zoon op zit). Wat betreft buggies. Ik heb 1 hele goedkope en 1 maclaren. Die maclaren heb ik van mijn zus gekregen en was dus al door 3 kindjes gebruikt, echt een erg fijne buggy en gaat nu nog prima mee. Die goedkope buddy staat klaar bij de: 'stort spullen', wat een rot ding. Zo;n maclaren kan je - mocht je het te duur vinden - volgens mij ook prima 2de hands kopen via MP. Als ik naar die van mij kijk, daar hebben dus al 5 kindjes in gezeten en mij hoor je niet klagen. Ik geloof dat ze nieuw zo rond de 150 euro zijn. Oh zie nu dat ze nog ietsje duurder zijn, maar het is de moeite eens te zoeken in verschillende (online?) winkels. Bij prenatal nu een aanbieding zie ik: Prenatal - Kinderwagens - Buggy - Maclaren Nogmaals, 2de hands kan ook prima. Wat sip van jullie poes. Was ze ziek? Knuffel! @Ien, die venkelthee werkt hier prima, ik zuip heel de dag venkelthee (bhehhhhh, vind er geen ruk aan) en hij heeft aanzienlijk minder last, joehoeee! @Berg. berg is in aankomst volgens mij. Ik zal zelfs als iets in zijn wenkbrauw. Ach, t hoort erbij he? Dadelijk met jongste en oudste zoon op mijn werk een kopje thee drinken, komt echt mega onhandig uit met voeden. Eens even kijken hoe ik dat ga oplossen. In het bijzijn van clienten wil ik namelijk echt niet voeden. Jullie nog plannen? Net bij de Praxis een klein lampje gekocht, met zo'n bewegingssensor. Led lampje. Die gaat op het bed van middelste zoon in de hoop dat hij er 's nachts iets minder vaak uitkomt.... De laatste paar nachten is het telkens raak namelijk..
@julia en op wikipedia staat weer dat de ingreep niet groot is, maar dat is relatief. ligt er gewoon aan bij wie de operatie wordt gedaan denk ik. Maar het geeft in elk geval moed, want ik las op een andere pagina weer dat het een zware operatie was. de chirurg had daar niets over gezegd, maar het leidt wel weer op tot een nieuwe opname ver van huis. Vanochtend hebben we een buikbandagebandje (ofzoiets) laten opmeten. Deze zal de darminhoud weer naar binnen duwen. Deze specialist had het ook nog nooit bij een baby zo erg gezien. volgende week is hij klaar en dan volgt een dagopname om te kijken of de kleine het aankan.(letterlijk en figuurlijk @annelies heel veel sterkte! ja met een kleiner gat in de flesspeen zal het moeilijker drinken zijn en haar zuigbehoefte is dan eerder voldaan, maakt haar dan minder misselijk en zorgt voor minder spugen. Wij hebben de dr Brown s fles, die is super! die gaat niet te snel. de fles daarop volgend is de difrax, die is iets sneller. Sneu he voor die kleintjes, in het ziekenhuis hebben ze gewoon geen tijd om ze ten aller tijde te troosten, ik heb het ook meegemaakt dat mijn kleine zich had ondergespuugd of had natgeplast en dat hij dan lag te gillen in zijn bedje. Dat gaat je dan echt aan je hart. ik weet ook wel zeker dat onze mannetjes heel wat af gehuild hebben in het ziekenhuis aangezien ze thuis helemaal die voedingstijden niet hadden, waarop ze kun eten kregen in het ziekenhuis. .
Ik heb mijn meisje weer heerlijk geknuffeld en trof haar weer aan in een poepluier Duidelijk een luier die al langer om haar kontje zat, aangezien hij aan de zijkanten was doorgelekt en de poep op de romper al droog was. Gesprek met de verpleegster gehad en even het over een paar dingen gehad. Op dit moment voelt het alsof ze ons als onervaren ouders erg overbezorgd vinden. Dat gevoel had ik al en dat gevoel kreeg R. gisteravond ook. Ik ben wat gemoedelijker en communiceer iets voorzichtiger, maar als bij R. iets verkeerd binnenkomt dan kan hij dichtklappen en nogal bot uit de hoek komen. De verpleegster van gisteravond had dit genoteerd als zijnde dat paps geen dingen van haar wilde aannemen Klopte ook wel hoor, maar zij was ook nogal kortzichtig en pushte haar idee door. Nu kon de verpleegster van vanochtend dus lekker met mij een gesprekje aanknopen en het nieuws brengen (dat is ook altijd handig he iemand anders dat laten doen) dat wanneer T. weer naar huis mag dat ipv alleen mams ook paps mee moest rooming-innen. Dat vatte R in het telefoongesprek daarna natuurlijk op als zijnde dat hij als vader het niet goed deed. Hij was helemaal kapot hier van, van de zekere papa is helemaal niets meer over en dat vind ik nog wel het ergste. Dus vanavond maar een gesprekje met de verpleegster in kwestie aangaan, want ik wil niet dat mijn partner met een ***gevoel zit, alleen maar omdat er tussen hen geen klik was. Ondertussen heeft de kinderarts dingen onderzocht, alles nagekeken en lijkt T. gewoon een gezonde baby te zijn die een beetje boel reageert op alles. Dit uit zich in gefrustreerd huilen, rust en regelmaat moeten de oplossing zijn (alsof we dat nog niet deden ). Daarnaast heeft ze last van haar buikje/het slikken/het boeren/het oprispen, omdat ze dus nogal gulzig is. Dat gulzige zorgt voor buikpijn en buikpijn zorgt voor extra huilen. Er is geen sprake van een onsteking of iets dergelijks, want alle waardes waren goed. Niets ernstigs verder aan de hand, tenminste dat was hetgeen wat ze vandaag zeiden. Ze wilden haar voor de zekerheid nog even extra in de gaten houden. Owww leuke anekdotes/dingen die gezegd zijn in het ziekenhuis: "kinderen van deze leeftijd maken nog geen maagzuur aan, dus kunnen geen last hebben van verborgen reflux", "kinderen van deze leeftijd hebben geen last van darmkrampjes, dat komt later pas", "Sommige baby's huilen nu eenmaal veel. Je kunt ze gerust een half uur laten huilen hoor. Als ik er tegenin breng dat ik na tien minuten krijsen mijn kind toch echt wel oppak en troost, dan verstoor ik haar rust en regelmaat" @ anke, wat fijn dat ze straks naar dezelfde creche kan gaan. Dat zal wel een hele opluchting zijn lijkt me. Jeetje nu al kijken voor een school Misschien moet ik maar eens gaan nakijken hoe dat bij ons in de gemeente gaat, voor het geval er hier ook wachtlijsten zijn. Wat vervelend dat je de autopapieren nog niet hebt gevonden. T. krijgt nu de standaard en ook nog eens houdbare (daar werken ze mee in het ziekenhuis). Het is bruinig, stinkt nog erger dan andere voeding en levert gigantische vlekken op die ik er niet uit krijg. Dus de eerste kleding is al richting Oma die hopelijk wonderen kan verrichten met vage vlekken. @ julia, ik vind niet dat T. weinig is gegroeid hoor (ze is hollands welvaren), maar de kinderarts vond het teveel. Dus vandaar dat ik opkeek dat de groei van andere kindjes meer is en dat dat dan niet als teveel is bestempeld. Vreemd he dat ze dat soort dingen nu al zeggen (van de ontwikkeling), ach er zijn wel meer dingen vreemd. Had vandaag nog een leuke van de verpleegster: "ik zal niet vreemd op staan te kijken als zij met 8 maanden zou lopen". Die ga ik onthouden en eens even kijken of ze gelijk heeft (als ze papa volgt dan loopt ze lekker met een maand of 15 ). Veel plezier op het werk, kan me voorstellen dat je niet wilt voeden bij cliënten in de buurt. Hopelijk werkt het lampje, kan het niet een fase zijn waar hij doorheen moet ? @ Nova, de draagdoek is er en hij bevalt supergoed. Wat vervelend dat je je poes hebt moeten laten inslapen. Dat zal absoluut niet gemakkelijk zijn geweest. Mbt de buggy; ik zou gaan voor een middenklasser. De goedkoopsten zijn vaak prut dus ik ga altijd net iets boven de middelste prijs zitten. Diegene die Julia aangeeft is echt mooi, maar pff niet goedkoop. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hem wilt gebruiken. Als het echt af en toe is dan zou ik er niet zoveel geld aan uitgeven dan wanneer je hem veel vaker wilt gebruiken. Je bent dus een matrasje en een ledikantje rijker. Dat is echt typisch Ikea Wat sneu dat D. wat huilerig is en veel last had van de darmpjes. Hopelijk is dat snel weer voorbij. @ Bd, babies kunnen af en toe echt vaag zijn @ ons kleintje, mooi dat het aanmeten goed ging, maar wel confronterend dat hij nog nooit dit had gezien bij zo'n kleine baby Je drie kindjes hebben er natuurlijk veel langer in gelegen dan T. op dit moment. Vind het superknap dat jij je zo goed hebt gehouden hoor, niets dan respect voor je (als ik kijk wat voor een vaatdoek ik op dit moment ben )
Hee Annelies, nou als je nog niet onzeker was zou je het wel worden zeg, wat een onzin kramen ze daar uit. B. was na vier weken 8 ons aangekomen, dat was goed volgens het CB. En geen darmkrampjes? Geloof dat die spruiten van ons (en prei) er allemaal last van hebben. Belachelijk dat ze jou en je man bestempelen als overbezorgde ouder en ook nog eens commentaar hebben op hoe jullie het doen. En dat terwijl je T. aantreft met een volle poepluier. Hopelijk is er een arts/verpleegkundige waar het wel mee klikt, zodat je met diegene even een gesprek kan voeren over de manier waarop je behandeld bent. Ik vind het in ieder geval niet normaal dat ze jullie zo behandelen. Je huisarts nam jullie wel meteen serieus toch? Misschien ook even met hem/haar bespreken hoe dit gaat. Misschien vast het overwegen waard om naar een osteopaat te gaan als ze niks vinden? Heel veel sterkte en hopelijk hebben jullie je meisje snel weer bij je.
Heel even snel, ik hou het kort, voel me echt mega beroerd. Vanochtend al keelpijn maar wordt steeds erger, ik heb het mega koud en wil slaaaapennnn.... hoop zo dat dit geen beginstadium van griep of keelontsteking ofzo is. boehoeeee....
@ vive, Ahhh namens T. heel erg bedankt voor het superschattige, sportieve pakje. Mams is er very happy mee (vermoed dat dochterlief het ook erg snel aan zal kunnen ) @ julia, ik hoop voor je dat je niet ziek gaat worden. Het weer werkt niet echt in je voordeel (brr wat is het koud). @ Anke, ik zal behoorlijk wat uit de kast moeten trekken om R. weer wat zekerder te krijgen (vermoed ik). Het is nogal een binnenvetter, dus dat gaat heel lastig worden. De verpleegster van vanochtend belde op en gaf aan dat ze nog eens overleg hadden gehad en dat ik geen andere fles hoefde te kopen Niet dat ik niet alles voor T. over heb, maar ik blijf aan de gang met verschillende flessen te kopen. Beetje zonde van het geld ook (omdat tot nu toe niets heeft geholpen tegen het gulzige). Morgenvroeg overleg met kinderarts, ben benieuwd. In staphorst schijnt een hele goede osteopaat/chiropractor te zitten die veel ervaring heeft met huilbaby's (en baby's met voorkeurshoudingen). Daar stond al een afspraak gepland, aangezien T. het nogal leuk vind om halsstarrig naar links te kijken. Was wel grappig, omdat de verpleegsters van mening waren dat ze zich niet kon omdraaien (van dr rechterzij, strak ondergestopt onder de lakentjes). Tja ik vond madam toch weer op dr rug, dekentjes losgewoeld, lekker naar links kijkend en dan ook nog eens tot dr kruin onder de dekentjes (schuin liggend). Tuttebel dat het is Hebben jullie ookal die oproepkaarten voor de entingen gehad?