De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Even ego, zal er de komende dagen weinig zijn.
    Vandaag weer bij CB geweest om te wegen met een slecht resultaat. Slechts 30 gram erbij sinds maandag.

In overleg met de lact.kundige ga ik nu een uur na de voeding kolven. Pfff... dat wordt even flink intensief. Ik hoop dat het gaat lukken, want ik wil zo graag BV geven, maar natuurlijk niet ten koste van alles...

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Julia, bedankt voor de link. Dat is het inderdaad. Schijnt echt heel goed te zijn! Fijn dat je moeder het even over neemt thuis. Kan jij even bijkomen en opknappen.

Ons Kleintje, hoe was het vandaag in het zkh?

Anneliesje, fijn dat ze weer mee naar huis mag morgen. Is er nog iets uit de opname gekomen? En is je meisje weer wat rustiger?

Ien, arme jij, geen sport. Wat zul jij balen! Maar goed, wel oefeningen doen dus. Hopelijk gauw verbetering.

Pina, idd, na elke voeding nystatine, maar ik zou dan weer niet elke keer 1 ml doen, maar die 4 ml over alle voedingen verdelen. Snappie? Verder doe je alles wat je maar kan doen. En blijven jullie er last van houden, dan toch naar de huisarts voor een kuurtje. Succes!

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ha dames!

Pina gaat het al wat beter met de spruw? Balen hoor, en dan ook nog geen verbetering ondanks de medicijnen.

Juul, beterschap, grote meid dat je een boterham hebt gegeten! Hopelijk snel weer op de been, maarre voorlopig rustig aan hoor. En altijd leuk als je van zo'n aanbieding gebruik kan maken!

Annelies, fijn dat je meisje morgen weer naar huis mag. Daar zal je wel naar uitkijken! Is er nu iets veranderd aan het huilen enzo?

Kleintje hopelijk werkt die breukband en komen jullie hier ook weer goed doorheen.

Sucre, succes, hopelijk helpt het kolven, goed dar je een lactatiekundige hebt ingeschakeld.

Het is wel rustig hier, hopelijk is iedereen van het lekkere weer aan het genieten. Vanmiddag naar het strand gelopen en gelunchd op de boulevard. Daarna afspraak met de makelaar, prijs gaat omlaag en wat nieuwe foto's, hopelijk levert het wat op. Binnenkort ook een openhuizendag, doen we ook maar weer mee.
    Verder weinig nieuws, vanavond feestje en morgen twee, zondag rustdag denk ik :D
    Fijn weekend allemaal!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Juul: heerlijk dat je moeder er is voor de kids!! Kun jij beetje uitzieken. Had ze Y ook meegenomen?

Die aanbieding van de WE heb ik ook gezien hier :D was er met vriendin, voor haar zoontje. Ik weet niet hoe dat zat met die 16 euro, maar wel 2e halve prijs, goeikoop!! :)

Sucre, wat balen en mega frustie dat al je moeite maar 30 gram heeft opgeleverd :(
    Is dat kolven om je productie op te schroeven of moet je dat gekolfde ook aan D geven? *voelt zich beetje dommig hier*

Thx trouwens ook voor die tip voor de berg, hier zie ik het ook aardig opkomen. Morgen maar een bezoekje aan de tuinen dus!

Anke, hopelijk leveren de nieuwe foto's en de lagere prijs wat op! Zou zo lekker zijn als het verkocht wordt!

Ik heb vanmorgen de dokter maar weer gebeld, ook hier is de spruw weer terug/waarsch nooit helemaal weg geweest. Eindelijk miconazol gehad, hehe, zou tijd worden. Na elke voeding maar op zn tong en rest van de plekken waar het zit smeren toch? Elke keer kleine beetjes, lijkt me het veiligste.
    En na de voeding op mn tepels. Ga maar eens kijken of dat wat oplevert.
    Violetgentiaan bewaar ik tot het laatst, blauwe mondjes vind ik best zielig haha ;)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Ien, oh nee! Weer spruw, hardnekkig zeg! Bah bah! Is het een kwestie van langer doorsmeren dan?

@Sucre, idd klote van die 30 gram. Hopelijk dadelijk weer lolo, zou fijn zijn toch? Wel erg intensief op deze manier, ookal is het voor een goed doel natuurlijk, petje af meid! Je bent een bikkel en ik hoop echt dat al je werk dadelijk beloond wordt.

Iedereen gaat morgen massaal naar de tuinen. Ik iig wel, dwz, als mijn keel een beetje normaler doet. En laat daar nou ook een WE zitten, als ik een beetje geluk heb scoor ik nog 2 broeken, want al die gaten op de knieën.......

@Anke - strand! Jaloers!!!!!!!!!

6. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia: fijn dat je moeder je kids ff mee heeft genomen. Hopelijk heb je beetje uit kunnen zieken.

Annelies: gehoord wat er bij buren was?

Sucre: Jee zeg, balen meid. Maar inderdaad als het niet gaat, dan gaat het niet hoor. Zo denk ik er nu ook over (lees mijn verhaal hieronder maar ff). Denk vooral aan jezelf en aan je kleintje.

Anke: strand geweest? Lekker. Was heerlijk vandaag (tenminste hier wel)

Ien: Spruw nog niet over? jee wat hardnekkig zeg.

Nou ik voel me wel een beetje een slechte moeder hoor; M doet het op de kv gewoon beter dan op mijn bv :( We hadden van de week 1 flesje geprobeerd en dat ging hartstikke goed. We hebben hierna nob bv flesjes gegeven maar toen was het ineens weer drama. Nu sinds een goeie dag alleen maar kv in een fles en dat gaat eigenlijk best goed. Moeders melk was dus toch niet goed ofzo denk ik :( Jammer maar heb me er wel bij neergelegd. Dan maar over op kv hoor. Alles voor het kind toch?!
    Ben nu alleen nog wel aan het kolven want kan niet in eens stoppen. Heb vandaag de middag er uit gelaten, kolf nu alleen s'ochtends en s'avonds dus.
    Heb een vriezer vol dus als iemand nog wat nodig heeft ;)
    Begreep dat er een moedermelkbank is ofzo maar ja daar zitten erg strenge eisen aan begreep ik en voor mij niet makkelijk omdat het meer dan een uur rijden van mijn huis af is. Vrees dat het straks dus allemaal in de duobak beland. Erg zonde maar ja.... Baal dus wel maar vind wel belangrijk dat M het met minder pijn afkan.

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd: knuffie meid, je hoeft je écht geen slechte moeder te voelen!! Kun jij niks aan doen, dat M's maagje de kv beter kan verdragen dan jouw bv! Onwijs balen, dat wel. En ook wel een beetje verdrietig lijkt me.
    Hopelijk krijg je er een enorm tevreden mannetje voor terug, en dan weet je (nog zekerder dan nu al) dat je het juiste hebt gedaan voor hem.

Ik ga naar boven, S effe tubben (hopen dat ie er dit keer niet in poept, zoals van de week ;) ) en dan hopelijk heel lang tukken! Op de late voeding na dan.
    Ben nu snipverkouden, keelpijn, kriebelhoest, bah! Merk echt dat mn weerstand nog niet goed is.

Trusten allemaal!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ps Bd, je kunt er altijd nog pannenkoeken van bakken, van je melk

:D:p:D:p:D:p

Met alle respect, maar GATSIE! Hihi!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja Bd, en dan nodig je Ien uit een hapje mee te eten! We weten immers allemaal wie hier de grootse vreetzak is! (gele M, de eeuwige cornetto's, speciale frituur voor speciale frietjes en ga zo maar door...) :D

Haaaiiiii Ien!!! Wat dacht je? Ikke keelontsteking, dus zal daar niet op reageren? :p Dagutnie!

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Enne lief Bdtje, jij bent helemaal geen slechte mama, maar doet waar prul en jij je goed bij voelen. Dus. Jaag dat schuldgevoel weg, gooi het raam open en gooi het naar buiten zoals ik met de nachtmerries van mijn middelste zoon ook doe. (niet dat dat helpt, maar goed....;))
    Je bent een top moeder, niet aan twijfelen!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hihi, laf joe toe hoor :D

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    BD, gewoon in het badje gooien! Baby's krijgen een superzachte huid van moedermelk badjes. En weet je, je bent een supermama! Je doet wat het beste is voor jou kindje.

Fijn weekend meiden. Ik ga voeden en kolven en de wekker vannacht om 3 uur zetten. Ik voel de wallen al komen, haha.

En ja ien, ik moet kolven om de productie op te schroeven. Hoe vaker er melk wordt gevraagd, hoe meer mijn borsten moeten gaan maken. Dat is de bedoeling. En dan hopen dat Daan ook steeds langer gaat drinken. Lk zei verder dat ik ook gewoon een fles moet geven na de voeding, zodat Daan gewend raakt om helemaal propvol te zitten na de voeding, zodat hij meer gaat vragen van mij straks. Snap je het nog? Het klinkt logisch, nu maar hopen dat het werkt.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    #2313 annneliesje, 3 sep 2011
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
    Gaapp, wil slapen, maar dat lukt niet omdat ik blij ben dat mijn meisje vandaag weer naar huis komt.

Uiteindelijk niets medisch uit de onderzoeken gekomen (gelukkig maar). Het huilen doet ze nog steeds veel, maar dit is binnen de perken (geen 12 uur en meer per dag). Het enige dat ze echt hebben gevonden is dat madam nogal harde ontlasting kreeg van de andere voeding, dit zorgde voor veel pijn dus veel huilen. Daarnaast het enorm gulzige, waardoor ze dus snel drinkt en dus haar zuigbehoefte te weinig wordt voldaan en daarnaast zorgt het voor extra buikpijn en pijn in haar darmen (jaaahh darmkrampjes mogen we het niet noemen he ;)).
    Ze kreeg al voeding voor hongerige baby's (dat is ingedikt uit zichzelf), maar we zijn nu overgeschakeld op andere voeding (wat ook aangedikt is, maar dan gewoon op de ouderwetse manier) en haar ontlasting is al een stuk beter. Dus minder pijn in haar buikje/darmen.
    Het gulzige, tja dat zullen we er nooit uitkrijgen. Onze ervaring is dat ze met de difrax fles het beste (lees langzaamste drinkt). Met de Dr Brown fles is het sneller, maar een goede tweede. De tommie tippiee is nog sneller en avent etc is drama ;)
    Daarnaast is het nogal een hittepetit en vangt ze snel prikkels op en reageert ze hierop door te huilen + de dingen die ik de vorige keer noemde. Het zorgde voor een neerwaartse spiraal, waardoor ze zo dusdanig moe werd dat ze hierom natuurlijk ook meer ging huilen (en natuurlijk niet in slaap viel) etc etc etc.

Waarom gisteren nog niet naar huis ? Ik wilde haar het liefste direct meetrekken, maar kinderarts gaf aan dat ze graag nog een dagje wilde kijken hoe ze op de andere voeding reageerde.

We mogen nog wel op controle terugkomen, gewoon om te kijken wat ze nu thuis weer gaat doen. We shall see, sta te popelen om dr mee te nemen.

Owww heel erg leuk gisteren (de 2de september dus). R. was jarig en ik had gevraagd aan de verpleging of ze, met mijn fotocamera, even een fototje van mij en T. wilde maken, omdat papa jarig was. Dus zij hebben dat heel mooi gedaan en papa was blij toen hij het fototje kreeg.
    Kwamen we gisteravond, had de verpleging zich dus uitgeleefd 's middags. Er hingen ballonnen, slingers en er stonden drie hoedjes (papa, mama, feest). We hoorden van de verpleegster dat ze bij het begin van haar avonddienst op een uitgestorven afdeling was gekomen. Bleek iedereen in de speelzaal te zitten voor een fotosessie van T. Ze hadden T. gefotografeerd met het hoedje op, in een stoeltje en die foto's hadden ze erbij opgehangen (met hoera met mijn papa is jarig). Was echt geweldig leuk om te zien, paps emotioneel :D
    Hopelijk hangt het er vanochtend nog, want dan kan ik even een foto er van maken.

@ buurjongetje, die bleek dus schuintegenover T. te liggen. Volgende ochtend aan buurpaps gevraagd wat er aan de hand was. Bleek dus dat hij koorts had gehad. Hij was zomaar in een koortsstuip geraakt (kreeg een soort epileptische aanval) en was gestopt met ademen (ongeveer een minuut). Doodeng lijkt me dat, hij is inmiddels weer thuis dus ook goed nieuws.

@ sucre, jeetje wat een doorzettingsvermogen zeg. Knap hoor dat je dit kunt. Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken.

@ Ien, hoe gaat het zonder hubby ?

@ julia, gaat het alweer wat beter ?

@ bd, ik kan me je gevoel voorstellen. Kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent, maar het heeft echt niet aan jou gelegen hoor.

@ Anke, hopelijk wordt jullie huisje snel verkocht en leveren deze dingen wat op. Nog beter zal zijn dat er tijdens de open huizendag iemand binnen hopt die helemaal vliefd wordt (op het huisje natuurlijk :D)

Ik ga maar mijn bedje in, kijken of ik nog wat slaap kan pakken.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2314 Ons Kleintje, 3 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2011
    hoi anneliesje
    kan me voorstellen dat je niet meer kan slapen:):) fijn dat ze vandaag naar huis mag en dat er op medisch aspect geen bijzonderheden naar voren zijn gekomen.
    oh wat raar, bij ons is de difax juist sneller dan de dr brauns,
    dan loopt het uit hun mondje bij het drinken, (wel jammer, ik vind het zelf zo`n mooie fles). Maar waarsch drinkt zij anders. Gelukkig heb je nu een goede fles gevonden, die aan haar zuigbehoefte tegemoet komt.

vandaag gaan wij naar het ziekenhuis. gelukkig ken ik bijna iedereen daar al en weet ik waar ik naartoe ga, dus is het niet heel spannend. Maar wel spannend hoe het met die band gaat natuurlijk.

@sucre dat heb ik ook een tijd gedaan, voeden en daarna kolven. Bij de oudste maar later ook bij de tweeling toen zij nog in het ziekenhuis lagen. Het is slopend.. Maar het is wel goed voor je productie en je voorkomt er ontstekingen mee. Knap van je!
    Dat van de fles nageven dat klopt helemaal. Hopelijk gaat hij dan gauw meer drinken omdat hij er minder moeite voor moet doen.
    Speen-tepelverwarring bestaat niet hoor..dat heb ik al bij 3 kinderen aan den lijve ondervonden.
    Moedermelkbadje, bedankt voor de tip want ik heb een vriezer vol, maar ze doen net alsof ze een glas water met een vitaminepil hebben gedronken, want ze komen dan binnen 2 uur weer wanneer ze moedermelk hebben gehad. Dus geef liever kunst en heel soms nog wat moedermelk tussendoor. Maar kan altijd nog badjes ervan maken en pannenkoeken haha (GATSIE:p:p:p)

Vanochtend om 4.44 kwam de eerste, en om 05,30 heb ik de tweede er ook uitgehaald om te voeden. Eindelijk weer een `goed`flesje voor beiden:), soms drinken ze veel te weinig en zit ik met een fles waar meer dan de helft nog inzit.
    en nu ben ik maar op gebleven om zelf alvast te gaan eten aankleden enzo, heb allerlei voorbereidingen getroffen en ik wacht nu tot de oudste wakker gaat worden, dan ga ik pyamapapje voor hem maken.
    en nu nog even tijd voor zzp, oftwel MEtime. Heb ik echt nodig en werkt beter dan slaap!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @Sucre: ja ik snap 'm! :) hopelijk werkt t meid! Aan de moeite en tijd die jij erin stopt zal het in elk geval niet liggen!! Petje af hoor!

@ Annelies: weehooooo!!! Ze mag naar huis vandaag!!! Hopelijk gaat t helemaal goed komen met die andere voeding!
    Apart hè, dat elke fles bij elk kind anders werkt!
    Wat onwijs leuk, wat de verpleegsters hadden gedaan zeg! Lief!! Hopelijk hangt het er nog, ben zeer benieuwd naar de foto's!
    Wat eng van je buurjongetje zeg! Gelukkig is hij weer thuis.
    Jullie vandaag ook mega genieten van jullie meissie hè!!

Mijn hubbie is gister weer thuisgekomen! :)

@ Kleintje: spannend meid, of de band gaat helpen! Hoop het voor je!
    Lekker, even tijd voor jezelf. Die tijd zal wel heel schaars zijn bij je!

Hier: s heeft na de voeding van 20:30u doorgeslapen tot 06:30u!!!!!!!!! :$:$ had hem gisteravond na die voeding nog in bad gedaan, heeft blijkbaar goed gewerkt! :)

Vandaag verjaardag van zwager en neefje in Arnhem. Ik rijd met S met m'n ouders mee, hub gaat naar de voetbal.

Fijne dag vandaag!!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Wheee she's home en ligt na een fikse huilbui ;) in haar bedje te slapen. Over twee weken controle bij kinderarts ennuh nog even een verpleegster aangesproken. Ik vond madam in een vieze (oude) poepluier. Ze zat van voren naar achteren onder. Verder vond ik de fles met nog een restje voeding erin (van de voeding van 5 uur in de ochtend). Moeten wij zo netjes zijn etc, doen zij het niet. Aangezien T. na haar voeding van 9 uur een hele luier volpoepte, weet ik dat ze in die andere poepluier echt megalang heeft gelegen (ze heeft er nooit twee zo snel achter elkaar).

Ze is in stijl, ala vive, naar huis gereisd.

@ ons kleintje, veel succes vandaag. Hopelijk werkt het bandje goed en komen zijn longetjes niet teveel in de verdrukking.

@ ientje, wat lekker dat je hubby weer thuis is en dat S. zo goed heeft doorgeslapen. Veel plezier op de verjaardag vandaag.

@ flesjes, ik vermoed dat het bij ieder kind weer anders is (net zoals luiers). Ik ben blij dat we gekeken hebben wat het beste werkt :)

Zo ik ga even lekker bankhangen en R. de deur uitsturen voor de boodschapjes.

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Goedemorgen dames! Het is hier stralend weer, daar wordt ik blij van!

Ientje, balen van de spruw, hopelijk snel weer onder controle! En verkouden, balen. Rustig aan hoor, niet ziek worden.

Julia hoe is het, koorts weg en minder pijnlijke keel?

Bd juist een goede moeder hoor! En die bv heb je maar mooi gegeven, met alle afweerstoffen etc etc. Wel fijn dat M het goed doet met de fv, dat geeft wel rust. Jammer van de voorraad bv inderdaad.

Sucre, succes en hopelijk werkt het. Lekker volstoppen dat jochie van je!

Annelies, je meisje weer thuis, gefeliciteerd. Wat ellendig allemaal met voeding enzo, maar met de ouwerwetse ingedikte voeding en de difrax fles moet het lukken. Zo zielig ook van die harde ontlasting, en je vond het al niks, die kant en klare melk. Maar wat ontzettend leuk dat ze zo'n moeite hadden gedaan voor de verjaardag van papa! Geeft je toch een fijn gevoel lijkt me. en papa op de emotoer, dat doet ie normaal niet toch? Hihihi leuk hoor en heel mooi dat z'n dochter dat met hem doet (hier idem dito trouwens, fantastisch vind ik dat).
    Geniet weer lekker thuis, gelukkig geen ernstige dingen aan de hand en verder denk ik dat je een heel eind komt met de draagdoek en lekker wandelen. Dikke knuffel!

18. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Anneliesje, schrijf ik net iets over lekker gevoel lees ik je laatste post over oude poepluier en restje voeding. Belachelijk! Maar goed, ze is lekker thuis, at is het belangrijkste.

Ientje wat een snurkmans heb jij! Veel plezier vandaag.

Hier lekker rustig, vannacht heeft B geslapen van 12 tot 6, gaat de goede kant op. Fijn weekend allemaal!

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ach ja kan me er niet meer druk om maken hoor, madam is thuis en dat is het allerbelangrijkste :D:D

@ Anke, nee paps is normaal niet zo emo, maar nu dus wel. Was heel erg schattig om mee te maken. Echt onwijs lief van de verpleging.

Wat lekker dat B. zo goed heeft geslapen. Ga je nog iets bijzonders doen dit weekend ?

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Annelies ja druk weekend, zo housewarming in Turnhout Belgie en vanavond een feestje dichtbij. Morgen weer rustig aan, behalve dat ik mn eerste softbalwedstrijd ga spelen, joeeeehoeeee! Vorige week was verregend, hopelijk morgen niet al vrees ik het ergste. Maar eerst vandaag genieten van het mooie weer in diverse tuinen!

Kleintje is het gelukt met de band? Dat was toch vandaag?

Deel Deze Pagina