De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ien, ik heb de swing, maar voor nu even de symphony gehuurd. Als het niet gaat lukken, mag je de kolf van me overnemen, maar hopelijk voor mij is dat niet nodig, omdat alles goed gaat. Merk nu eindelijk dat ik wat meer melk ga produceren, zostraks 130 ml gekolfd, jeeeeeeej!!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    :D:D:D:D:D:D:D:D

Jammer he, dat je niet je moedermelk ergens kwijt kan, naar afrika of zo kan sturen, of wat dan ook.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Nederlandse Moedermelkbank - VU medisch centrum Amsterdam ;) Ik hoop dat ze dit ooit goed over geheel Nederland tot uitvoering kunnen gaan brengen.

@ bd, jij ookal werken. Knap hoor, moet er persoonlijk nog helemaal niet aan denken.

@ ien, gelukkig nog een lui iemand ;) Wat lekker dat S zo lang heeft geslapen. Hopelijk kun je van hier een kolf overnemen en anders is er vast eentje op marktplaats te vinden.

@ sucre, wat goed dat hij 50 gram is aangekomen. Hopelijk zet deze stijgende lijn zich voort.

@ Anke, ik moet echt nog even niet aan werk denken. Heb slechts één ding dat ik wil en dat zijn 6 overige, rustige kraamweken ;) Lekker genieten en geen gestress.

@ Hier, T. ligt behoorlijk te miepen vanaf 11 uur. Heb haar net een voeding gegeven en ze ligt alweer te miepen. Hopelijk straks droog weer dan kan ik nog een blokje met haar gaan lopen.

4. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    zoo weer heel wat bladzijdes doorgelezen....

volgens mij gaan de nachten hier bij de meeste al wat beter of niet, tis rustiger igg.

wij gaan komend weekend lekker een weekendje weg!
    vakantieveilingen, lachen hoor! weekend naar limburg, 13 eurotjes...jaaa echt maar 13 euro! goed gedaan he!
    lekker, zijn we echt aan toe.

zijn er al kleintjes van jullie wezen wennen op kdv? morgen moet s voor het eerst heen, van 9;15 tot 11;15, ben benieuwd. is het morgen ochtend zomaar even rust in huis, geen kids...wat zal ik gaan doen??

@julia, hoe gaat het met je? al wat minder keelpijn?
    en hoe was de gym?
    wij zijn vanmorgen weer voor het eerst wezen zwemmen, lekker hoor!y vond het ook weer geweldig!

@sucre, yeeehhhh goed zeg! gaat de goede kant op dus met de bv!
    @anneliesje, gaat het nu beter met t?

en anke en bd, alweer wat aan het werk, wat gaat de tijd toch snel he! aantal weken geleden moesten de kindjes nog geboren worden en nu gaan we zo langzamerhand weer aan het werk.
    ik moet de 27ste weer beginnen.

had ik trouwens al gezegt dat mijn werkgever en ik eruit zijn gekomen??
    ik werk nu; 1e 2wk van de maand di en zat. en de rest van de maand di en woe.
    daar kan ik mee leven!
    alleen zit er nog steeds in mijn hoofd om een nieuwe opleiding te gaan volgen...eerst de boel maar weer beetje op de regel en dan maar weer verder kijken.

@kleintje, fijn dat je hem lekker weer mag ophalen vandaag!
    mmm fruithapje, gekke toeten of ging het goed??? haha kodak moment!
    als ze de smaak eenmaal te pakken hebben...de oudste kreeg hier met ruim 3mnd ook al fruit, zat gewoon bijna mee te smakken als wij wat aten, en hij vond het heerlijk!

ah s. is wakker, zal zo even rondje lopen met de jongens tis hier nu droog[ voor even...]

tot snel!

5. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    #2365 Elionorah, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
    http://www.youtube.com/watch?v=ddRkI5wVIqQ
    :D

Hij zegt: Calming is a reflex
    En nu ik dat filmpje gezien heb, geloof ik het!
    Nu nog uitproberen op JN :)

Willen jullie het ook proberen, en dan reporten of het werkte,
    ik ben wel benieuwd wat de resultaten zijn.
    Hij zegt 98% lukt binnen seconden, minuten.

TOF!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd, wat voor kolf heb je? En issie fijn?
    O wacht, 50 liter bv, geen kolf nodig dus! :D:D

Sucre: jij gaat je swing nog gewoon heel lang gebruiken hoor!! Positief blijven! :)
    Maar mocht ie toch weggaan, dan is dat toch pas op zn minst over een paar weken denk ik?
    Ik wil 'm al wel eerder gaan gebruiken eigenlijk.
    Maar is het een fijne? Heb al een paar advertenties op mp gespot :)

Annelies, ik hoop voor je dat je de komende 6 weken heeeeeel erg kunt gaan genieten!
    Nog een stukje met T gelopen? Is het miepen al gestopt?

Ha Meid!
    Wow, voor 13 euro een weekendje weg, goeie deal zeg!! Die mazzel heb ik nou nooit!

S gaat niet naar kdv, dus ook niks te wennen ;)
    Wat je morgen kan doen? Ehhhhhh ZP-en natuurlijk!!! :D:D:D:D hihi! Nee joh, lekker ff naar winkels waar je met een kinderwagen moeilijk doorheen komt, of ff een bakkie gaan doen bij iemand die 4 hoog zonder trappen woont ofzo? ;)
    2 uurtjes zijn gauw gevuld hoor!

Ja je had het verteld dat je eruit bent gekomen met je werkgever, fijn zeg!
    Gewoon rustig nadenken of je die opleiding wilt gaan doen, misschien is het wel handig om eerst te kijken of er evt een instroom mogelijkheid is vanaf januari. Dan heb je tot november ofzo om erover na te denken, en anders nog bijna een jaar!

Hier: S is een beetje uit zn hum vandaag ofzo. Niet helemaal zijn dag. Slaapt weinig, huilt veel. Daarnet even naar de winkels geweest, en hij sliep lekker in de mc, ik thuis vast begonnen met het eten omdat ie lag te slapen, wordt ie opeens wakker, krijsen! Helemaal overstuur! :( zo zielig joh, geen idee wat er aan de hand was, denk een boze droom ofzo. Heel zielig in elk geval.
    Was redelijk snel weer over, maar ik schrok er wel even van!

Verder ruzie gehad met de printer, maar we hebben het weer bijgelegd. Er zat een plastic zakje vast in de printer. Hoe dat er komt mag Joost weten ;) Maar ik heb het eruit weten te pielen. Interessant he? :p

En ook nog een megawas babykleertjes gewassen, van vriendin. Had ze nog staan van haar zoontje en S mag ze gebruiken. Fijn! Ook gelijk een stapel slaapzakken erbij, altijd handig!

Straks om 18:30 nog een kraambezoekje (wat zijn dat voor tijden???? heeft hub natuurlijk zo afgesproken, grrr!) van hub's baas en collega.
    Dat zijn de laatste mensen voor wie ik beschuit met muizen ga maken, ben dr klaar mee.
    Ja, voor mezelf smeer ik ze natuurlijk nog wel af en toe, heerlijk! :)

Het eten staat al in de oven, veel te vroeg voor avondeten maar dat moet maar een keertje, met dat vroege gekraambezoek. Hebben we nog wel een lange avond over :)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi
    zitten er nogal doorheen, veel te druk en ben mezelf nog niet helemaal. kan me nog moeilijk concentreren en dan hier continue spits. Zoontje ken ik nog amper, omdat ik hem zoveel weken niet gezien heb, en nu vaak een paar dagen was is.
    we proberen hulp te krijgen.
    Breukbandje was niet helemaal goed, maar iemand is bij ons thuisgeweest en heeft een nieuw ontwerp gemaakt en als die klaar is krijgen we die.
    hij volstaat verder wel! (met aanpassingen dus)
    zijn wel heel blij dat we weer samen zijn als gezin, krijgen nu heel veel hulp van familie.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal!

@Kleintje, wat fijn dat jullie jongste spruitje weer thuis is. Toch nog wat aanpassingen dus aan het bandje? Vervelend, maar wel fijn dat het zijn werk doet. En dat je er doorheen zit, dat lijkt mij meer dan normaal. Jullie hebben zo'n heftige tijd achter de rug en om dan 'opeens' het gezinsleven op te pakken lijkt mij ook vrijwel onmogelijk. Fijn dat jullie veel hulp van familie krijgen. Naar wat voor hulp zijn jullie op zoek?

@Bd, jij dus ook een lekker nachtje? Oh Anke jij ookal! Bah bah! :(
    Hier lag ons hele ritme eruit gisteren en dus ook afgelopen nacht. Vannacht niet van plan weer zo'n nacht te 'surviven'. Meneer lag ook op zijn eigen kamertje, voor het eerst, maar ik vond het maar niks. Constant de gedachte of hij nog wel onder de deken lag etc etc. Ik sliep er super ongerust op en heb in the middle of the night het wiegje op onze kamer weer opgemaakt en hem verhuisd voor een van de nachtvoedingen. Maar als ik bij elkaar 4u heb geslapen is het veel. :cool:

En dan vandaag gewoon functioneren. Poeh! Best vermoeiend, maar tis gelukt.

Peutergym was leuk, al moest hij wel even wennen hoor, hij vond het behoorlijk spannend in het begin en klampte zich aan mij vast.

@Sucre, you go girl! Keep up the good work! Het werpt dus zijn vruchten af! Goeie zeg!!!!! Bikkel!

Wat een hoop gekolf hier! Ien, die van mij krijg je niet! Lekker puh!:p Maar ik hoop wel dat je snel de trotse bezitter bent een nieuwe tweede handse kolf. Gemolken zal er worden! :cool::D;)

@Annelies, is T inmiddels weer wat rustiger? Knuffel! Lijkt me toch heftig hoor, een baby die veel huilt. Soms vast even tot 10 tellen.

@Meid, lekker zwemmen! Neem je de oudste dan ook mee? Oh ja, ik zie het. 'Y' vond het ook fijn. Hoe heet Y? Toevallig dezelfde naam als mijn 'Y'? :)

He, moet je me toch eens vertellen over die vakantieveilingen. Heb je dat vandaag geregeld voor 13 euro of al langer geleden?

En heb je dan 1 kamer voor jullie 4tjes? Ik zou dat ook wel eens willen proberen maar zit er wel eens iets bij voor gezinnen van 5 man???? Zou dan echt 2 kamers of appartement achtig iets moeten reserveren. Sorry, geen ervaringen met dat veiling gebeuren maar hou wel van nieuwe dingen proberen, dus let me know!

@Ien, en lekker gegeten, wat zat er in jouw oven????!!!!???? :D :cool:

Leuk kraambezoekje? Kwam de baas van hub nog met een mooie cadeau of hoe zit het?

Ahh, S. baaldag? Je mag hem ook niet knijpen!

Nou. Hier alles koek en ei. Heb het idee dat door een paar keer kolven de boel hier ook weer wat beter op orde is, en Y. drinkt weer wat rustiger. Hopelijk ook weer een goeie nacht met maar 1 voeding, dan ben ik morgen weer wat meer mens.

Voor nu, bankhangen, heb nog een boek klaarliggen, daar zo eens in beginnen. Werd tijd. Kreeg ik van hub na de bevalling. Die had ik dus al lang uit moeten hebben!

Doeii

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo, ben de vakantieveilingen.nl site onveilig aan het maken! Best leuk! Wie weet vind ik iets voor een weekendje weg, misschien samen met Soma die a.s. donderdag komt. :)

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    haha best cool he die vakantieveiling site!
    nee ik heb het gisteravond geboekt, je moet wel even kijken hoe en wat precies maar wat wij hebben is voor 6pers. dus daar zou jou gezinnetje ook prima in passen!
    ook leuk voor concerten of musicals enzo. met een beetje geluk kan je ergens heen voor paar euro!
    tis gewoon lachen!

onze y, is niet die van jullie maar yerven.

@ons kleintje, doe je rustig aan. niet verkeerd om hulp te vragen. zal ook niet meevallen allemaal!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Kleintje: niet zo gek dat je er doorheen zit. Steeds het heen en weer gerace naar het ziekenhuis, de zorg om en voor je kindjes, gaat je niet in de koude kleren zitten!
    Fijn dat jullie familie bijspringt. Is geen overbodige luxe lijkt me.
    Vervelend zeg, dat het bandje niet helemaal goed was :( kon dr ook nog wel bij.
    Hopelijk is die nieuwe wél goed!

Juul, wat een dramanacht voor jullie zeg! :(
    Peutergym dus beetje spannend, joh, over een paar weken rent hij heel die zaal rond, mark my words! :)
    Beter dat het kolven heeft gewerkt, maar wie weet scheelt het ook dat jij je weer beter voelt hoor!
    S heeft idd een off day, maar misschien komt dat ook wel door mijn niet-helemaal-lekker zijn. Gaat nu al stuk beter overigens, alleen nog beetje hoesten.

In mijn oven zat lasagne, en in de jouwe? Of jij geen ovenmaaltijd? :)
    Baas kwam met leuke kleertjes, in de maat die hij bijna past! Helemaal goed dus!
    Alleen heeft hij nu echt zo vreselijk veel spijkerbroeken :$ volgens mij heeft ie haast geen andere!

Welk boek heb je liggen?

Ahhh balen man, heb ik het grootste deel van Fort Boyard gemist net!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Meid, idd echt leuk dit. Nog niet echt iets gevonden voor a.s. weekend, niet dat er niets is, maar niet iets dat me erg aanspreekt. Geeft niet, tante blijft 2 weken, dus wie weet voor een volgend weekend. Ik ga het in de gaten houden!

Oh ja, Yerven. Dat had je idd eens verteld hier.

@Ien, mooi dat ook jij je wat beter voelt weer. Morgen nog beter hoop ik!
    In mijn oven zat een heel simpel macaronischoteltje. Echt een kindermaaltijd. Macaroni, ham, kaas, sausje. Geen drol aan. Ik vond een of ander zakje saus achter in mijn voorraadkast... had ook echt geen puf om iets 'echts' te koken. Ik had hier alleen wat champignons ofzo door moeten gooien, dan was het niet zo saai geweest.

Boeiuhh

Leuke cadeautjes dus, mooi zo! Teveel spijkerbroeken?! Oh, ik zal eens kijken of ik nog wat nodig heb dan. In welke maat kom je om? :p:D

Ja peutergym, ach, de laatste 15 minuten wilde en durfde hij ineens alles. De held.....;) En nee, dat heeft ie niet van zijn moeder! :cool:

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

Juul; Peutergym, ben je daar niet wat te oud voor inmiddels? :cool:

Ien: nou, vette buit binnegehaald of wordt er op alle fronten bezuinigd op defensie? Maar wél leuk dat er toch aandacht aan besteed wordt, dat kan ok anders hoor! Half zeven, lekkere tijd ja ;)

Ok: Waaauw, al 'n fruithappie! leuk hoor!

Meid: gelukkig kun je tot een compromis komen!

Sucre: 50 gram! Goedzo!!

Hier alles goed hoor!

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ viv: over die kleertjes en bezuinigen: het waren ha-en-emmetjes, dus misschien wel beetje bezuinigings-budget. Maar helemaal niks mis mee hoor, ze hebben echt leuke dingen gekocht! Ik denk dat ik morgen ga kijken of ie het al past, dan zal ik ff fotootje spammen, tis beetje kak, kraagje, en v-hals trui eroverheen, snapje? :)

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Juul, ik zal ff voor je kijken naar die broekies hoor! :)

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #2376 AnkeM, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt: 5 sep 2011
    Haai, zwaai naar iedereen!

Annelies hoe gaat het met T? Beetje rust al?

Kleintje, goed dat je een oppas zoekt, fijn dat je hulp krijgt van familie. Woon je toevallig in de omgeving van Den Haag? Kreeg net een oppas aangeboden namelijk.

Julia leuk die peutergym, laatste kwartier was de kat ui de boom zeker ;) Hopelijk vannacht betere nacht. B ligt trouwens geregeld onder de deken uit maar ik heb het idee dat ze zich pas eronderuit wurmt zodra ze wakker wordt. En ze slaapt met kleren aan dus echt koud krijgt ze het nu niet.

Ientje, balen dat S een baaldag heeft. Rare tijd voor kraambezoek idd, was het nog eenbeetje leuk?

Meid, fijn dat je eruit bent gekomen met je werk. Nadenken over opleiding kan je nu ook nog, kan je rustig de tijd nemen. En S al wennen, jij lekker iets voor jezelf doen en ook wennen ;). Ff shoppen, of een stukkie fietsen, of lekker in bad?

Net vergaderd met directie en management van 4 tot 8, was interessant en heerlijk om even met werk bezig te zijn. Ga morgen ook nog even bijpraten met wat mensen, ben erg gemotiveerd om weer wat te doen!
    Kdv belde vandaag, over 2 weken intakegesprek, dan blijft B meteen een paar uurtjes en de dag erna de hele ochtend. De week erna zijn we op vakantie en dan gaat ze al voor het echie naar het kdv. Wat gaat dat snel.....
    B had zelf denk ik ook last van haar slechte nacht, vandaag veel geslapen. Hopelijk vandaag weer normaal.
    Alvast slaap lekker allemaal!

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
  18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
  19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  20. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sjonge we zijn weer lekker bezig :)

Gister even naar cb geweest. Meneer woog 5400 gram en is 58cm!! Pffff, wat een beer. Hij is ook nogal schor (vermoedelijk door reflux) dus maar ff gevraagd. Ze raadde aan hiervoor ha te benaderen ds gedaan. Moet nu maag zuurremmers gebruiken hiervoor. Gisteravond mee gestart dus.
    Sinds gister ook 4u tussen voeding en gaat goed (tot nu dan). Geven hem 150 en dan zien we wel hoeveel hij opdrinkt.

Ien; heb ff naar mijn kolf gekeken, is Ameda lactaline personal

Deel Deze Pagina