De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik ga de gyn in elkaar slaan. Heb ik ff zin in. Die knakker kan mij verlossen van dit drama en dan zal ie het doen ook! Hm, kan ik misschien beter nog even wachten... Tot ná de bevalling. En ´m dan voor z'n bek slaan. En mijn man ook. Hij is ook schuldig.

Nee zonder gein; pff, niet meer leuk hoor. Voel Prei niet zo goed meer. Ze schuift en drukt nog wel, maar dat enthousiaste getrappel en geprik is weg. Vannacht wakker, misselijk, handen als aardappels met 5 bananen erin, kriebel en moe. Arme, arme ik. Wat heb ik het even met mij te doen zeg. Ik meld me later, zo ff nar de gyn, hopelijk is dan mijn humeur ook wat opgeklaard en zwelg ik niet langer in mijn klaagbede.

*einde ego*

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ vive, bah wat enorm vervelend dat je er zo doorheen zit. Hopelijk gaat het in de loop van de dag iets beter en gaat het bezoek bij de gyn goed.

@ anke, wat zal jij geschrokken zijn van je buik vanochtend haha. Het zou trouwens wel heerlijk zijn om zo te bevallen (maar helaas gebeuren zulke dingen alleen in je dromen).

@ misty, succes bij de verloskundige. Hopelijk is alles weer goed. Het weer is inderdaad iets minder, hoewel er hier nu wel weer een zonnetje door aan het komen is.

@ flash, ik heb nog niets gedaan aan de kledingkast haha, heb het vermoeden dat dat vandaag ook nog niet gaat gebeuren. Het wordt vast zo'n luie-niets-doen-dag.

Wel lekker dat je goed hebt geslapen, minder dan van de wekker van je hubby. Mijn partner hebben ze deze week in Leidsche Rijn gedumpt en die vertrekt dus al dagelijks om vijf uur vanaf Steenwijk. Hij is helemaal kapot en baalt flink, want dagelijks om half vijf eruit dat vreet op een gegeven moment. Als hij nu eens om 2 uur thuis is of zo, maar nee hoor meneer is thuis om half zes ;) Zijn leidinggevende heeft nu aangegeven dat hij volgende week (waarschijnlijk) dichterbij wordt geplaatst.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Owww mag ik toch nog even juichen :)

Vriendin van me is eindelijk zwanger. Door IUI, dus het is niet gemakkelijk gegaan. Ik ben zo enorm happy voor ze, het is ze zo gegund.

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Vive, wat een nare klachten. Gelijk doorgeven hoor, dat Prei rustiger is dan anders. Samen met veel vocht en jeuk klinkt dat toch wel heel serieus. Vooral als je bedenkt dat ik al word ingeleid alleen maar omdat mijn bloeddruk wat hoger is (eigenlijk net over het randje) en Prei mag best komen nu met een dikke 37 weken.

Lekker nachtje he dames, hier ook hoor. Het was ook wel erg benauwd vannacht. Toen het tegen de ochtend hier begon te regenen (en af te koelen) heb ik gelijk de balkondeur open gezet voor de broodnodige extra frisse lucht en heb ik nog even kunnen slapen. Voor de rest geen voortekenen meer gehad van een nadere bevalling, al doet mijn onderlijf nu gewoon continu zeer, bleh. Vanmiddag check-up bij gyn en dan hoor ik of ik morgen word ingeleid.

Ik ben ff naar boven gevlucht voor de stofzuiger :D Arme Bertha poetst zich het zweet op haar bovenlip en ik zit lekker thee te drinken en te computeren. Nou ja, ik heb een excuus en ze krijgt ervoor betaald. Ooooh, klinkt echt lekker snobistisch. Moet nog ff wennen om personeel te hebben, LOL :D Het uitmesten van de kledingkast wordt denk ik een klusje om een keer samen met Bertha te doen. Maar dan pas als ik mijn eigen kleren weer aan kan...

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Ann, wat geweldig & spannend voor ze!

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nou geweldig. Als mijn vliezen breken dan kan ik beter gaan liggen, bidden en 112 bellen omdat prei scheef ligt. Eerder inleiden; ho maar. Nog ruim anderhalve week tot inleiding. En dan gaan ze het ook weer anders doen want dan moetne mijn vliezen gedaana worden en gelijk het kind draaien. Zo kut dit.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Owww bah wat een gigantisch ***nieuws zeg. Het zit je echt niet mee :(

@ marrie, ik ben inderdaad heel erg blij voor ze. Het lieve is dat ze altijd gedurende mijn zwangerschap heeft geinformeerd over hoe het met mij en de kleine ging. Ik vond (en vind) dat zo enorm knap en dapper. Heb hier al lang een cadeautje liggen voor ze (kleinigheidje), zodra ze de eerste echo hebben gehad gaat dat hun kant op :)

8. Flash

Flash Lid

23 feb 2011
    82
    0
    0
    He Vive wat een rottigheid allemaal! Spreek Preitje maar eens vermanend toe dat ze recht moet gaan liggen! Zeg maar dat haar broertjes heeeeeeel benieuwd naar haar zijn en dat ze er uit moet komen!
    Marrie, hopelijk goed nieuws vanmiddag, dus mogelijk morgen inleiden, spannend!
    Annelis, fijn dat je vriendin na IUI zwanger is geworden! En jouw mannetje ook ver van huis deze week. Is niet fijn he!
    Ik moest wel lachen hoor, mijn hubbie werkt bij een klein bedrijf. Daar hebben ze geregeld dat de OK's van een ziekenhuis ergens ver weg 2 dagen niet ingepland worden, zodat ze er aan de slag kunnen voor onderhoud. En dit plannen ze in in de week dat ik uitgerekend ben, slim van ze hoor! Als mijn man nl. weg moet is er maar 1 iemand over die dit kan doen, die zal dan heel de nacht moeten doorwerken. Maar goed, het is niet dat ze dit niet al een half jaar weten of zo... Eigen schuld als ze straks een probleem hebben.
    Zometeen even een tukkie doen denk ik, half zes is toch wel weer vroeg als je het eventjes niet gewend bent.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Vive, this sucks zeg! Hoe scheef is scheef btw? koppie nog wel naar beneden maar naar rechts/links kijkend of zit ze echt weer overdwars in je buik? Baggerzooi! Leef met je mee meid.

Hopelijk heb je de jongste vandaag op de psz en heb je net een paar uurtjes kunnen slapen voordat je de oudste weer van school gaat halen zo. Dat was de mazzel hier, na gebroken nacht. Jongste kdv vandaag en gelukkig net 2 uurtjes kunnen bijslapen. Anders was het wel een erg chagerijnige dag geworden...

@Marrie, spannend, jij dus dadelijk een echte due date! Ben benieuwd. Hoe lang duurde de bevalling van P?
    Was die nou ook ingeleid trouwens?

@Annelies, wat fijn dat dinnetje zwanger is! Super voor ze! En inderdaad hoe lief dat ze altijd zo geinteresseerd is gebleven, knap hoor!

Zo, nu even bakje met cherry tomaten leegvreten, voel me gammel maar heb echt geen zin in brood en dan maar weer richting school om zoon op te halen. Nog 3x voor zijn zomervakantie.
    Dan boodschappen doen, god knows hoe vaak nog en dan met zoon naar fysio voor de LAATSTE x.

Ik tel af. Kon ik nu ook maar zeggen dat die fuckige bevalling morgen zou beginnen, dan heb ik nog 1x een bagger nacht op mijn afstreeplijstje staan. Ik hunker inmiddels naar gebroken borstvoedingsnachten, das toch ook niet gezond?!

Zwaait en nokt hem, al relativerend..... het kan altijd nog erger..... ;)

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Vief, kom es hier. Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikke knuffel! Ik duw gelijk effe tegen je buik zodat prei weer recht komt te liggen. Opstekop dus welteverstaan.
    Jemig zeg. Wat een gedoe, en wat k*t dat je je zo k*t voelt. Kids thuis? Of hebbie ff de gelegenheid om nog een klein tukske te gaan doen? Doen hoor!!
    Trouwens de gyn nog een paar flinke klappen verkocht net? Heeft ie wel verdiend na zulk nieuws :x

Ann, wat een heerlijk nieuws voor je vriendin!

Flash: Mannen..... soms... :x

Marrie: logisch dat je je bezwaard voelt dat je Bertha al het werk alleen laat doen. Maar je moet niet vergeten dat
    1. je hoogzwanger bent
    2. je haar niet voor niks hebt aangenomen
    3. ze ervoor betaald krijgt
    4. ik wel durf te wedden dat zij het absoluut niet raar vindt!
    Dus. Op de bank jij, laptoppen! Stofzuigen doet zij wel!

Pff, allemaal van die verweg hubbies, die van mij komt vanavond gelukkig weer thuis. Vannacht echt k*t geslapen omdat hij er niet was, daarom bang dat t zou beginnen.
    Maar mag niet klagen, heb tot een uur of 10 nog geslapen na mijn berichtje van vanmorgen.
    Net ff boodschappen gedaan, nou wat mij betreft ook de laatste keer totdat dat kind eruit is. Iedereen begon "ben je nou nog niet bevallen?" Is echt nr 1 van de stomste vraag ever. Zie je toch? :x
    1 vrouw keek naar mn buik, begon te grinniken en zei: "zooooooo dat duurt niet lang meer!" HAAL DIE GRIJNS VAN JE SMOEL MUTS! (het was echt vooral de manier van grinniken waar ik haar voor op dr bek wilde rammen! :x)
    Hm. Ik heb ook een lekker humeurtje vandaag dus.

Zometeen even stofzuigen als ik zin heb (of Marrie, stuur Bertha hier ff langs :D) en daarna mag de zon weleens goed doorkomen, zodat ik met de nieuwe viva en flair buiten kan gaan zitten.

Is er nog iemand aan het bevallen vandaag? Volgens mij kunnen we met zn allen wel weer wat leuk babynieuws gebruiken!

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hoofdje zit tussen mijn lies en navelhoogte rechts, kontje onder mijn linkerribben. Zo scheef als een banaan, maar niet overdwars.
    De bevalling moet nou met 2 gynaecologen en een riedel andere verpleegkundigen. Ik heb hier zo geen zin meer in, de stress gaat die hele bevalling nekken. Kutkukut. Nootmans heeft helemaal niet door wat er nou eigenlijk gaande is.. ge-wel-diggg

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    haha Anke, als die droom nou eens werkelijkheid was, maar helaas! Kan me voorstellen dat je even baalde toen je de dikke buik weer zag bij het wakker worden.

Controle bij de VK was goed. Bloeddruk 105/70, plasje goed, hartslag kleine oké. En ze ligt nu echt helemaal vast. Kan geen kant meer op (Hopelijk wel snel naar beneden, haha).

@Anneliesje: wat fijn dat je vriendin ondanks alle ellende zwanger is geworden met IUI. Heb zelf ook 4x IUI met hormonen gehad en is niet altijd een pretje kan ik je zeggen. Fijn als het dan beloond wordt met een zwangerschap.

@Vive: Balen dat preitje scheef ligt en dat je er zo doorheen zit. Lijkt me ook geen fijn vooruitzicht om te weten dat je met zoveel mensen aan je bed moet bevallen. Is er geen mogelijkheid meer dat de kleine zelf nog draait? Hoop het zo voor je!

@Humeur: Hmm, veel meiden die er door zitten zo te lezen. Hier heb ik het ook wel gehad moet ik zeggen. Dit zullen wel echt de laatste loodjes zijn?! Als kleintje beweegt en dat doet ze nogal veel doet echt heel mijn buik zeer. De VK zei ook dat het alleen nog maar baby is, dus dat het wel kan kloppen. Ja, lekker als ze dan nog 3 weken blijft zitten! Hoop echt van niet.

@Marrie: Succes vandaag nog bij de gyn.

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Viv: voel me net zoals jij; helemaal klaar er mee. Oh nee wat lees ik nu, dwars in je buik. Oh meid kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit.

Annelies: wat super voor je vriendin, gefeliciteerd!

Maire: lekker toch je eigen Bertha thuis :) Je betaald er voor hoor dus gewoon van genieten!

Buikklachten zijn gelukkig een stuk minder. Geen idee wat het nu was. Niet echt weeen maar echt mega harde buiken en steken onderin. kon bijna niet lopen. Nou ja is weer gezakt.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames,

Druk druk hier weer, ff bijlezen

@Vive Kom op meid, je kan het! Geef in gedachten die gyn een knal en probeer te relaxen.... balen van ligging van preitje. Heel veel sterkte, je bent in ieder geval in goede handen.
    @Annelies: Balen dat je partner zo ver weg zit, maar hopelijk na deze week niet meer.... Leuk van je vriendin dat ze zwanger is, zeker na zo'n heftige toestand met IUI
    @Marrie: Hihi lekker laten poetsen en genieten van de schoonmaakgeur!
    @Flash: handig van het bedrijf van je man.... half 6 is echt veeeeeel te vroeg!
    @Ientje: ooooh ik snap je zo goed, die stomme opmerkingen! Sommige mensen snappen echt niet dat je niet zomaar alles kan zeggen, tegen een "normaal" mens al niet, maar een zwangere, halloooooo!

Ben net even bij een collega langs geweest, die zit thuis met z'n been in het gips, al twee maanden. En hij moet nog een maand.... (geneest slecht van enkeloperatie). Toen ik hem in z'n rolstoel zag dacht ik wel even: oef, ik kan nog rondlopen/fietsen/rijden, hij zit echt de hele dag thuis. Was gezellig.
    Hihi ik baalde niet eens echt van die buik vanochtend, was stiekem wel blij dat ik niet een bevalling had gehad zonder em bewust mee te maken, was al die voorbereiding met yoga enzo voor niets geweest ;)

Maarre alle dames met slecht humeur etc, zoek wat afleiding! Ik liep zondag ook met de bokkepruik op, toen maar een eindje gaan fietsen, dat helpt toch wel. Sterkte allemaal en een grote knuffel!

Dan ga ik nu fudge maken, nog nooit gedaan, kijken hoe dat uitpakt...

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik krijg net de rekening van de tandarts binnen en ben echt in shock. Hij bedraagt (effe slikken) 633,04 euro. Ze hadden hem dan wel weer mooi verspreid geleverd over drie verschillende enveloppen, waarschijnlijk om de schok te verdelen.
    Nou ja ik ga het ding opsturen naar de verzekering en ben benieuwd wat mijn eigen bijdrage zal zijn. Ik ga er maar vanuit dat ik zelf zo'n 1/3 deel moet gaan betalen, maar misschien valt het nog mee.

@ anke, succes met het maken van fudge. Dat klinkt wel heel erg lekker, misschien even het receptje spammen ? Wat vervelend dat die collega zo slecht hersteld van de operatie.

@ bd, gelukkig dat de buikklachten een stukje minder zijn. Het zal er wel bij horen :(

@ misty, mooi dat de controle bij de VK weer goed was. Vervelend dat je hele buik pijn doet als de kleine beweegt. Dat valt hier op zich nog wel mee, maar ik ben ook nog niet zo ver als jij.

@ vive, gewoon even een dikke knuf.

@ flash, slaap lekker

@ julia, lekker dat je net een paar uurtjes bij hebt kunnen slapen. Eet lekker de cherry tomaatjes op (ik zit aan de watermeloen).

@ ientje, gelukkig dat hubby vanavond weer thuis komt. Je humeur laat een beetje te wensen over ;) heel herkenbaar die stomme opmerkingen. Volgens mij is er nog niemand aan het bevallen.:(

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Helemaal zonder pijnstilling ook, super hoor! Geniet van elkaar! Mooie naam ook! Ik weet het, beetje late reactie, maar lees het grote nieuws net pas!

Sucre: Wat een lieve foto van je twee mannen!

Ik lees dat er meer zijn geweest die een baggernacht hadden, ben ik in ieder geval niet de enige geweest. Rare dromen, veel draaien voor zover dat mogelijk was en gewoon raar slapen.

AnkeM: zulk soort dromen heb ik dus ook, echt te maf voor woorden!

Viev: Knuffel voor jou! Wat naadje allemaal! Waarom wordt er niet eerder ingeleid dan. Het schiet toch ook niet echt op als de moeder er helemaal doorheen zit vóór de bevalling? Lekker ruk allemaal!

Marrie: Heerlijk dat je onderuit kan zitten en de boel wordt geshopt! Om eerlijk te zijn heb ik momenteel niets te klagen wat dat betreft want mijn moeder komt nu een paar keer per week om de boel bij te houden. Volgens mij is zij degene die nesteldrang heeft.

Zo te lezen is het voor de meeste/ vele hier een sjago dag en ik sluit me daar lekker bij aan. De aardappel met bananen-handjes van Vive zijn ook hier van toepassing. Het meest irritante eraan vind ik nog de wetenschap dat dit een blijvend verschijnsel zal zijn tot aan de bevalling, op z'n minst! Elke ochtend wakker worden met stekende pijnen in m'n handen.
    De kinderen van de onderburen zou ik ook graag achter het behang willen plakken. Kut ouders sturen ze naar buiten, het regent, dus koters blijven gillend en schreeuwend heen en weer rennen op gallerij, en het is uiteraard wachten tot het janken is, ah, zojuist dus bingo en janken. *zucht* Ik kan echt weinig hebben!

Gister kreeg ik wederom de vraag 'weet je zeker dat het geen tweeling is?'. Waar ik nog de glimlach vandaan haal om vriendelijk te antwoorden, weet ik niet.
    Bij het ophalen van mijn medicijnen bij de apotheek was ook weer een enerverend moment. Mevrouw weigerde mij mijn medicijnen mee te geven, omdat ik zwanger ben. Puntje bij paaltje, en wat felle woorden van mijn kant, kreeg ik in plaats van de normale 30 tabletten en 2 herhaalreceptjes, maar in 1 keer 90 tabletten mee. :$ Zal de psych vast grappig vinden, dat patienten genoeg medicatie meekrijgen voor een eventuele overdosis. (oh, geen zorgen hoor meiden gaat hier niet gebeuren, maar is wel heel slecht van de apotheek. Ze wijken in feite af van de voorschriften van de psych).

Pffff, nou, ik heb m'n hart weer even kunnen luchten. Dan ga ik nu mezelf verwennen met een heerlijk gebakken eitje en wat fruit! Tot laters!

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

O meiden, ik ben zo´n egotripster... Ik beloooooof dat ik weer ga reageren!

Ik ga weer naar het ZH. Mijn man heeft gebeld en we kunnen zo terecht. Prei was niet opgemeten namelijk dus voor hetzelfde is ze "uitgedaald" omdat ze geen ruimte meer heeft, ik verlies ook iets (plas?) en dat was ik vergeten te vertellen plus dat deze hele situatie niet te lijen is. De mededeling: bel maar 112 als je vliezen breken is niet uit te voeren met twee kinderen hier. Ik kán niet zomaar weg

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Vive, denk je nu echt dat het uitmaakt dat je ego bent ? Lijkt me niet meer dan logisch in jouw situatie he.

Dikke knuf en heel veel succes.

19. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja nou, ik heb er zelf zo´n hekel aan als er niet wordt gereageerd en nu maak ik me er zelf schuldig aan. Ik lees wel mee in het ZH maar ikj kan niet reageren vanwege een Java/Script defect op mijn telefoon. Maar als er wat is dan hou ik mijn buddy BD81 op de hoogte hoor. nou man komt zo weer is ff de kidneren weg bregen nar d eoppas

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Vive dat kan je hier gewoon kwijt hoor, je ego verhalen, zo te horen heb je het nodig. Succes in het ZH en maak daar ook een flinke egotrip, hier wordt je ook niet happy van!

Deel Deze Pagina