De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd: goed man, dat ie zo goed heeft geslapen!!

Annelies, wennen he, avondjes weggaan! 't Went hoor, heus! (hihi, zegt deze onwijs ervaren moeder :D)
    Irritaaaaaaaaaaaant, die sma van je! :x Hopelijk weet vriendlief tot haar door te dringen.
    Ik moet wel zeggen dat mijn sma ook heeeeel vaak belde de eerste 4 a 5 weken, en sinds een paar weken is dat ineens veel minder. Dus wie weet is er nog hoop voor je ;)
    Knuffie voor jou en T, hoe gaat het nu met haar?

Ahhw Juul, hopelijk geeft de spinning-class je een hele hoop energie! Vroeg naar bed jij!
    Ach dat is echt sip, leukste leidster weg :( Daar valt niks positiefs van te maken. Janken is dan zeer geoorloofd hoor. Knuffie!!!
    Hoe was het bij vk? Boeiend?
    Is er nog wel iets van je regeldag terechtgekomen eigenlijk?
    En goed bezig, je sportspullen van zolder gehaald :)
    Die moet ik nog aan gaan schaffen :D :)

Sucre, heeeeeele fijne vakantie meis!! Geniet ervan, en neem een paar zonnestralen voor ons mee terug!

Nova, hihi, hier hetzelfde met de schoenen, of eigenlijk ZONDER de schoenen :D zullen we een birkenstocks sportclubje oprichten? :D
    Ohh irri! Regen op je kop, balen!

Ah Anke, jij ook al een bui op je kop :(
    Leuk dat het zo leuk was met B's vriendinnetje :) En wat goed dat ze zo lekker heeft doorgeslapen!!

Hier viel het gelukkig mee met de regen. Vanmorgen viel er nog wat, maar daarna was het vrijwel de hele dag droog.
    Vanmorgen naar cb geweest, en het manneke is goed gegroeid! Hij weegt nu 6020 gram en is 58,5 cm.
    Z'n hoofd is aan de grote kant (dat wisten we nog niet, haha ;) ) dat moet effe in de gaten gehouden worden. Maar omdat de rest ook flink groeit, is er verder niks aan de hand.
    Hij heeft zn eerste prikjes gehad, zielig! Krijsen dat ie deed, het arme schaap!
    Daarna heel lang geslapen, ben toen met mn moeder best lang naar de winkels geweest, meneer sliep :)
    Eind van de middag wat huilerig, en hij had verhoging. Dus maar gelijk een zetpilletje para erin gepropt, en nu ligt ie alweer een aardig tijdje te pitten!
    Hopelijk gaat t vannacht ook goed. Hub is weer eens niet thuis, dus we staan er weer met z'n tweetjes voor...

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Anke: jij ook in een bui beland, jakkie!

Opeens herinner ik me dat ik me had voorgenomen om in de stad te kijken voor een paraplu voor in de auto, helemaal vergeten.

Ien: Mooi om te horen dat je manneke goed gegroeid is, een lekkere flinkerd zo te horen. Best zielig he, die eerste prikjes. Volgende week mogen wij komen ervoor, houd nu al mijn hart vast. Hopelijk gaat het vanavond/ vannacht goed!

3. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Dag mooie moeders,
    Nogmaals mijn spruw drama.
    Ik ben doorgestuurd naar ziekenhuis kinderarts.
    Maar huisarts heeft pas 13 sept een afspraak gemaakt :(
    En hij wil gewoon geen daktarin voorschrijven! :(

Daarom mijn vraag: is er een van jullie die nog een tube heeft liggen, wat ik over mag nemen?....

Oef JN huilt steeds meer, en de speen doet em pijn,
    Dus dat gaat ook niet zo fijn meer.
    Ik vind t zo sneu voor hem...

4. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @elio, ohhh wat zielig voor de kleine man, nog steeds pruw...wij hebben uiteindelijk van de ha daktarin gekregen, werkt super goed!
    kan je niet van het weekend een weekend arts bellen...??? had ook hier gelezen volgens mij dat je het ook zo bij de apotheek kan krijgen...

@bd, goed gehopt dus, heerlijk, leuk he weer even wat nieuws voor jezelf!
    wij maken s wakker voor de voeding van 22;30, anders denk ik dat ie midden in de nacht komt, en heb daar eigenlijk geen zin in! laatst fles nu dus om 19uur en dan 22;30/23uur- 7;30

@supernova, lekker hoor zo'n lang lees verhaal van je, hihi!
    en was die bon nog geldig? wel doen hoor, lekker even met z'n 2tjes nachtje weg.
    je hoopt in jan weer te werken...heb je op dit moment geen baan en ben je zoekende?
    leuk opleiding beginnen, ik ga er ook voor, tandartsassistente, lijkt me erg mooi beroep!
    heb vandaag een mailtje gehad van een praktijk in mijn woonplaats waar ik eventueel wel zou mogen 'stage'lopen, middag in de 2wk ofzo. zal ze volgende week even bellen.

@scure, lekker op vakantie, heerlijk! ga ervan genieten! vivalafrance hier komt sucre....!

@anke, *jarloers* een poets dame in huis! maar zou niks voor mij zijn, klinkt misschien beetje vreemd, maar ik vind het helemaal niet erg om schoon te maken...

@julia, nou is je shaggie bui alweer over??? wat jammer zeg dat de lieve juf weggaat! er is op dit moment op kdv bij y ook wat wisseling in leidsters en ik kan merken dat y dat ook helemaal niet leuk vind.
    oh hihi, ik denk dat je op dit moment zit te zwoegen op de fiets of niet?? haha al blaren op je billen??? vol houden hoor, tis echt super leuk, spinning!

vanmorgen naar de vk geweest voor nacontrole, zij heeft ook de bevalling gedaan, een erg spontane leuke vrouw, dus was erg gezellig! ze vond het ook erg leuk om s weer te zien, en wat een complimentjes kregen wij, werd er helemaal rood van, haha!

morgen met beide mannen naar het cb, y voor de ogen test, ben benieuwd hoe dat gaat, als y geen zin heeft, doet ie ook echt niet wat ze wil wat hij gaat doen... en s krijgt zijn eerste prikjes....

en dan vrijdag, lekker weekendje limburg!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Eli, ik zou geen tube van iemand overnemen. Het gaat immers niet voor niks op recept! Stel je voor, er gebeurt iets, en jij hebt hem iets gegeven wat niet op zijn naam staat, dan heb je volgens mij de poppen aan het dansen.

Ik zou als ik jou was een second opinion bij een andere huisarts vragen. Of ga desnoods van het weekend naar de huisartsenpost.
    Kreeg vandaag bij cb de tip om biologisch bosbessensap op zijn tong te smeren. Dat is erg zuur, en zuur is goed tegen schimmel.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Meid, leuk dat de nacontrole leuk was!

Veel succes morgen, hopelijk werkt Y mee (en de cb arts ook :D)

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo ik leef nog, maar daar is dan ook alles mee gezegd! En een bijkomend voordeel: de vraag of we nog voor een 4de spruit gaan is bij deze besloten: dat KAN niet meer! Man! Dat zadel! Nu begrijp ik waarom de mensen van die wielrennersbroekies aanhebben, die moet ik ook aanschaffen of gewoon 10 onderbroeken over elkaar heen...... auwieee!!!!

I survived. Kon al die oefeningen echt niet bijhouden, maar heb wel een uur zitten zwoegen. Tis maar goed dat het buiten donker was toen ik ein-de-lijk (een uur heeft nog nooit zo lang geduurd!) klaar was, anders waren echt ALLE auto's voor mij en mijn rode kop gestopt. Een tomaat is er niks bij.

Tot zover. Ben blij dat ik pas volgende week woensdag weer 'moet'.

@Meid, succes morgen op CB. Die oogtest! *proest!* Herinnert zich oudste zoon en ervaringen met oogtest.

Na het tweede rijtje had hij in de gaten dat de figuurtjes steeds hetzelfde waren maar in een andere volgorde, dus ipv goed te kijken flapte hij er op goed geluk een paar figuurtjes uit. Resultaat: gezakt, over een half jaar nog eens. Toen: wederom gezakt. En rond die tijd al genoeg ziekenhuis gezien ivm zijn dubbele beenbreuk, dus ik heb het naast me neergelegd. Voor zover ik kan zien, ziet hij prima.

@Spruw, geen ervaring, geen tube.

@Suc, oh lekker Fraaannceeee! Stuur je een paar zonnestralen deze kant op plsss???

@Ien, arm manneke, die slaap zal hij nodig hebben na die prikken. Die slaapt vannacht vast prima hoor. Hopelijk geen koorts, en je weet he, beter om elke 6-8 (Suc?) para te geven, dan maar eenmalig. Minder kans op koortsstuip.

@Anke, lekker buitje? :)

@Annelies, heeft hub al met sma gesproken? Echt laten doen hoor, dit lijkt me ver van bevordelijk voor een normale relatie tussen jullie....

@Hihi Nova, handig he, regen kinderwagen gedoe en gefrutsel en uiteindelijk geen wandeling! Hier andersom. Zoon duwt kinderwagen, ik winkewagen. Volgeladen, naar de auto, toch zoon beetje helpen met sturen anders zouden er heel wat auto's nu heel wat krassen hebben. 3 mega tassen volgeladen, toen de kinderwagen erbij gepropt. Toen we eindelijk alledrie in de auto zaten begon het me toch te regenen! WIj lekker droog, helemaal leuk! :)

Dames, ik hou het even hierbij. Val om van de slaap, duik bedje in, Y. voeden en lekker slapen. Ohhh, wat heb ik dat nodig! En dan morgenmiddag naar eindhoven om Soma op te halen. Toevallig nog iemand anders op eindhoven airport morgen? Het wordt bijna een maandelijks uitje :)

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Gefeli Juul, je hebt de 3000 berichtjes gehaald! Jémig zeg, jij kunt echt lullen, niet normaal!
    :D

Misschien wil je hub je zere kontje wel ff masseren :D:p:D

Maar je bent een kanjer dat je het gewoon hebt volgehouden hoor!!! :)

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Eli: Klote dat je HA niet echt haast ziet wat betreft spruw, maar ik zou geen medicatie van een ander gaan gebruiken hoor. Al snap ik heel goed dat je er klaar mee bent. Misschien andere arts bellen?

Meid: Ja, ik ben werkzoekende en geen idee waar te zoeken, aangezien ik een switch ga maken. Ik heb altijd in de jeugdzorg gewerkt, maar het is tijd voor iets anders.
    Tandarts assistente klinkt leuk, doe je dan een duale opleiding oid?
    Oh, en je vind het niet erg om schoon te maken lees ik, nou ik weet nog wel een adresje voor je...;) :D
    Wat leuk dat je complimentjes kreeg over S van de VK.

Julia: Hahahaha, dat had niemand je blijkbaar van te voren verteld, van dat zadel. Maar bekijk het van de positieve kant: jee bent er wel heen gegaan en je hebt het toch maar gedaan. Tomatenhoofd of niet!

Ik duik m'n bedje in. Truste allemaal!

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Goedemorgen dames! B ligt nog in dromenland, dus ff tijd om te reageren.

Ien, wat een flinkerd, al 6 kilo! Zo te horen vermaken jullie je wel met z'n tweeën hoor

Elio, bah pas de 13e een afspraak, belachelijk. Ik kan je helaas niet helpen, veel sterkte.

Meid, prikjes bij het cb, niet leuk maar hopelijk valt het mee. Schoonmaken, als je het niet erg vindt, lekker zelf doen. Ik vind het vreselijk, nu met kind doe ik veel beter mn best om het schoon te houden maar als iemand anders dat voor me wil doen, graag. En goed voor de economie, geld moet rollen :D. Veel plezier in Limburg, hopelijk een beetje beter weer dan nu!

Julia, auwie van het zadel.... De eerste keer is het ergst, vanaf nu wordt jij alleen maar beter en je conditie ook! Succes met de spierpijn :cool: Testen van het CB, heb wel eens vaker gehoord dat ze zo basaal zijn dat sommige kinderen er wat recalcitrant van worden en er een potje van maken. Zo ook jouw oudste ;).

Hihi hoor B geluidjes maken maar echt wakker worden doet ze nog niet. Lekker laten liggen, kan ik nog even de krant lezen. Fijne dag allemaal!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen, wat een rust hier zeg!

Nova, lastig hè, kiezen wat je moet gaan doen. Weet je bv wel. Of je in de zorg wilt blijven? Dat scheelt al een hele hoop beroepen ;)
    Misschien moet je eens een lijstje maken met alles wat je wel leuk lijkt en dan je verdiepen in die beroepen ofzo.

Hier: we zijn de nacht goed doorgekomen! Hij slaapt deze ochtend wat minder dan normaal, maar heeft gisteren natuurlijk erg veel geslapen.

Hoe was jullie nacht? En nog plannen voor vandaag?

12. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Kleine stinkerd ligt hier ook nog te slapen. Ben net met de stofzuiger door zijn kamertje gegaan, maar meneer slaapt lekker door :D

Hier een geweldige nacht gehad! Heb de kleine man om 23 uur een flesje van 150 gegeven en hij heeft doorgeslapen tot 6:30. Ik denk ook dat ik de andere flesjes misschien wat meer moet ophogen, want ik hheb het idee dat hij niet zo verzadigd raakt van wat ie nu krijgt. Hoe doen andere FV mamma's dat? Overleggen jullie eerst met CB, of volgen jullie je instinct?

Ien: Een aantal dingen heb ik voor mezelf inderdaad wel duidelijk wat betreft werken. Ik zil absoluut niet meer in de zorg en welzijn sector werken. Ik heb een nieuwe uitdaging nodig. Verder is mijn grootste probleem dat ik veel en vaak heel uiteenlopende beroepen aantrekkelijk vind. Daar komt ook nog eens bij dat ik weinig besluitvaardig ben momenteel. Over anderhalve week mag ik me weer melden bij het CWI (dan loopt zw.verlof af), misschien dat ik dan een stapje verder kom.

Anke: Leuk he, die geluidjes die ze maken als ze net wakker worden. :)

Zo, tijd om mijn kleine stinkerd uit bed te vissen en aan te kleden. Mijn beste vriendinnetje komt hierheen en dan gaan we met z'n allen naar een overdekt winkelcentrum.
    Ben benieuwd hoe we met z'n allen de auto in passen. Ik heb een Citroen C1, en met wandelwagen, Maxi Cosi en mezelf zit de auto vol, dus dat word even puzzelen :D

Laters dames!

13. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    en julia, kon je vanmorgen je bed uitkomen of ben je helemaal stijf van de spierpijn, hahaha!:p
    maar echt die zadelpijn, het went en word alleen maar minder....echt!:D

@supernova, o de jeugdzorg, vond je dat niet leuk meer, zwaar ook denk ik of niet?
    ik ben nog wat aan het rondkijken voor de opleiding, het is voor mij niet mogelijk om bv bbl te gaan doen, daarvoor moet je minimaal 3dg werken en 1dg naar school, dus 4dg ben ik dan weg, is niet te doen met 2 kids en nu nog mijn baan.
    dus ga denk ik via nha of loi doen, dat kan ik naast mijn werk doen en kijken of ik ergens 1keer per week een middag kan meelopen om zo in de praktijk te kijken.
    er is jammer genoeg geen avond opleiding...
    moeilijk als je niet weet wat je wil he, je hebt echt geen idee dan?

@anke, idd geld moet rollen! anders gaat het nooit beter worden met de economie, soms schaam ik me er wel eens voor hoeveel geld wij uitgeven aan grote dingen, vooral de afgelopen 2 jaar, niet normaal; nieuwe keuken, nieuw dakkapel, nieuwe openslaande tuindeuren, muur tussen keuken, kamer eruit, nieuwe auto, nieuwe bankstel +stoel, volgend jaar trouwen...oeps....maarrre geld moet rollen! whahaha aan ons zal het niet liggen igg!:):):)
    lekker dat je dame nog ligt te slapen! uitslapertje dus!

@ientje, hebben jullie lekker kunnen doorslapen vannacht? heerlijk!
    hoe is het nu met de kleine man? geen last meer van de prikjes?

@supernova, nee ik doe het op gevoel, maar goed ik ben ook niet zo bang aangelegd, tis ook al de 2e natuurlijk!
    op de verpakking van de voeding staat ook wel ongeveer hoe het moet, maar ik ben toen op 150ml overgegaan, toen s dus doorsliep, toen kreeg ie nog maar 5 flessen, en 5 flessen van 120 was te weinig voor zijn gewicht.
    maar volgens mij kan je gewoon over hoor, toen s zo oud was, kreeg ie ook al al de flessen 150 ml [5 flessen]

ik ga zo s uit bed plukken, moet hem maar wat vroeger de fles geven, moeten om 11.10 op cb zijn, laat hij nu altijd om 11u de fles krijgen...handig.. maar goed!

tot snel! fijne dag:)

14. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hai meiden! Eindelijk weer probleemloos internet hier!
    Hoewel... ik bleek op 1 van de computers nog even een virusje te hebben opgepikt ( dat was dan de derde in ons huis, buiten R. en mijn vriend), waardoor er geen explorer meer werkt en eigenlijk de rest ook niet meer. Ik kan de computer alleen nog gebruiken om foto's op te bekijken, dus dat wordt weer naar de computer-dokter!

Nu nog "even" goed bijlezen, of misschien skip ik dat... sorry als ik dus iets belangrijks heb gemist!

@ Elio: R. blijft ook last hebben van spruw, of in elk geval heb ik er last van dat zij het heeft. Maar bij mij waarschuwden ze bij het CB dat Daktarin vrij veel bijwerkingen heeft, dus ze raden aan om het vooral te blijven proberen met Nystatine.
    Maar moet zeggen dat het nu na de derde fles wel erg vervelend begint te worden, ik ben ook bang dat ze dalijk resistent is voor dat spul.

@ Julia: Goed van je, alweer aan het sporten! Kan je nog bewegen vandaag? Met hoeveel weken kan je alweer intensief buikspieren trainen? Ik weeg inmiddels iets minder dan voor ik zwanger was, maar ik ben niet erg gelukkig met dat randje en dat slappe velletje.
    Mijn vriend heeft een fitnessapparaat gekocht, zogenaamd voor zijn eigen buik, maar daar tel ik ongelogen minimaal 6 broodjes op, dus ik ben bang dat het een hintje is :p.

Ik had hier gelezen over o.a. de puckababy en heb nu zelf een Pacco gekocht. Eerste nacht gelijk 7 uur geslapen achter elkaar, moest haar zelfs wakker maken. Afgelopen nacht ging weer erg goed, behalve enorm gesnurk, vanwege een flinke verkoudheid.
    Maar volgens het CB moet ik haar bij ieder slaapje in de doek vouwen, ik wou het eigenlijk voor 's nachts bewaren. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Pina

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nova, hier hetzelfde, B begon vorige week te protesteren als d'r flesje leeg was. Naar 150 ml gegaan met elke fles, ging spontaan naar 5 voedingen en doorslapen tot ongeveer 6 uur! Goede ontwikkeling en geheel vanzelf :) zonder overleg met CB overigens, heb mn gevoel gevolgd.
    Haha, volle bak naar het winkelcentrum dus, letterlijk. Niet teveel shoppen hoor, dan past het echt niet meer!

Pina leuk dat je er weer bent, fijn dat je weer online bent. En een lekkere doorslaper, fijn hoor! Hoe bevalt het jullie inmiddels, jij werken en vriend thuis?

zo maar de buienradar checken en kijken wanneer we droog boodschappen kunnen doen. Alweer regen, pfffff :$

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Morguh!

@Ien, haha... 3000, ja ik ben een ouwehoer. Maar zullen we eens een rekensommetje maken? Jij en ik samen? :D
    Ik ben lid sinds 3,5 jaar. In 3,5 jaar 3000 berichten.
    Jij bent lid sinds 1 jaar en hebt er 1300 op je naam staan.

1300x 3,5 = 4550 berichten :cool:

Wie is hier nou de grootste ouwehoer? Jij of ik? ;):p

Zo. Mensen. Ik ben er weer. De op een na grootste ouwehoer, dus dat zal ik dan maar even waarmaken. Uiteraard nadat Ien, de opper ouwehoer reeds 1 bericht gespamd heeft hier en mij ook nog een pb heeft gestuurd, dus al 2 berichten op haar naam heeft staan vandaag. ;)

Ik begin aan nummer 1. :)

@Pina, fijn weer internet!
    Wat betreft trainen. Ik dacht vanaf een week of 6 na de bevalling. Maar qua buikspieren... euhm... Bd, had jij niet een mooi schematje? Eerst de schuine buikspieren enzo dan die andere? Ik weet het niet precies, maar dacht dat Bd of Meid beter hiervan op de hoogte zijn.

Fijn dat de Pacco zijn werk doet. Ik heb de puck en gebruik hem overdag alleen als hij in zijn bed slaapt. Vaak is hij me voor en ligt hij in de box of wipstoel te snurken, dan dus zonder Puck.

@Anke, alweer regen? Hmmm, en dat komt vast en zeker deze kant op dadelijk? Tis hier (nog) droog gelukkig. Al ben ik heel de ochtend al bezig met was wegwerken, beetje schoonmaken, opruimen... pffff wat een tijdverspilling. Ik wil niet alleen een schoonmaakster, ik wil ook een opruimster. Bestaan die??? ;):)

@Meid, ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat kiezen, wat opleiding betreft. Er is veel he? Moeilijke keuze!
    Hoe was het op het CB? Geslaagd voor de oortest? :)

@Nova, wat een lekkere nacht heb jij erop zitten! Jaloers!!!

@Sucre, jullie vertrekken zaterdag toch? Alvast fijne vakantie! Geniet ervan, maar je komt nog wel even doei zeggen he? Ben je nog steeds aan het kolven?

@Vive, where are you? Drukkkkkkkkkkkkkkkk zeker? Pffff herkenbaar!

Ik? Ik leef nog. Wel spierpijn, maar tis te doen. Vooral in rug en schouders, je zou denken in benen maar blijkbaar heb ik daar meer spier zitten dan in de rest van mijn lijf.

Dadelijk met mijn 2 jongste spruiten naar Eindhoven om Soma op te halen. Ik heb er wel zin in. In dat ze komt dan he, niet in het heen en weer rijden, al is het maar 45 min. vanaf hier.

Wat voeden betreft, ik loop nog steeds te klooien. Gisteren bijna de hele dag elke 2 uur. Vervolgens wil meneer vandaag (natuurlijk) ook meer. Ben even beetje kwijt wat nou handig is.
    Middelste zoon maakt er echt een prutje van. Eergisteren zowaar een nacht doorgeslapen maar vannacht stond hij weer minstens 6x in onze kamer. Ik word er zoooo moe van. Heb inmiddels zo'n lampje met bewegingsensor op zijn kamer maar lijkt niets uit te halen. We komen toch wel steeds dichterbij het haakje op de deur..... Al ben ik ook wel erg bang dat hij dan midden in de nacht tegen de deur gaat lopen schoppen of rammelen omdat hij eruit wil. Maar goed... dat kan alleen de praktijk uitwijzen. Mocht iemand nog een idee hebben?? Die nachtvoeding van Y. is een eitje in vergeleken het constant wakker worden van zijn broer.....
    Ik ga anders - ja zo desperate ben ik inmiddels - het volgende week eens aankaarten op het CB waar ik toch een afspr voor Y heb staan. Who knows hebben zij de gouden tip.....:):(

Oh, ik ga er 1 uit bed vissen.

Laterr

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Eli: ik zou ook niet zomaar medicijnen van iemand anders gebruiken. Desnoods gewoon het weekend bellen dat het onhoudbaar is. Sterkte

Julia: leef je nog ;). Stelletje ouwehoeren jij en Ien. Ien komt binnenkort bij mij langs, zegt ze "maar in het echt ben ik niet zo'n kwebbel hoor" hahaha, sure!
    Hmmm zoon maakt er dus een potje van. Ja ik ken het wel een beetje. Hier gelukkig maar 3 dagen en daarna over maar hakt er inderdaad in. Sterkte

Pina: ik heb geen doek dus kan je helaas niet helpen. Als je kleine overdag gewoon goed slaapt zou ik het ook alleen voor de nacht doen, maar goed heb geen verstand van inbakeren.
    Voor de buikspieren: eerst schuine en na week of 8 pas rechte.

Meid: oh jullie zijn de grootste hulp voor de economie :) Ach je moet maar zo denken, als je het niet kon zou je het niet doen. Lekker genieten dus!

Hoeveel in flesje: Sja volg gewoon mijn gevoel. Op CB hadden ze gezegd dat hij naar 5 voedingen (excl nachtvoeding) zou kunnen op 150ml maar M dronk zijn 120 nog niet eens op. Nu een paar dagen later zijn we over gegaan naar voedingen om de 4 u (dus 6 per dag) en dat gaat beter. 9 van de 10 keer drinkt hij zijn fles niet leeg hoor, maar we zien wel. Wat hij opdrinkt drinkt hij op, daar doe ik niet moeilijk over.

Hebben M gister om 23u wakker gemaakt voor fles (hij was zelf al een beetje aan het wakker worden). Heeft bijna de hele fles op maar helaas, "doorslapen" van gister was een vergissing denk ik haha. Was weer gewoon 3.30u wakker. Daarna om 7u wakker en heeft mijn hub hem bij ons in bed gelegd en heeft M tot 8u geslapen. Niet verkeerd dus. Goh die ene keer per nacht overleven we ook wel.

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Zo rustig als het gisteren was, zo druk is het hier vandaag :D

Ik zal eens kijken wat de opperkwekkers hebben gepost :cool:

@ Sucre, owww lekker de Ardeche. Geniet er van en het is er heel erg mooi (plus lekker warm).

@ supernova, leuk een nieuw paar schoenen. Ik moet ook niet zomaar even naar de stad gaan, want ik kom altijd met iets nieuws thuis hihi. Je bent in ieder geval lekker nat geregend.

@ Anke, zou ook een optie kunnen zijn. Alleen heb ik eigenlijk geen behoefte om haar twee keer in de week aan de telefoon te hebben :) Aan de andere kant zou het een goede manier zijn om het dan later nog wat minder te laten worden.
    Wat leuk dat je vriendin met haar dochtertje op bezoek kwam. Wat een verschil kan er dan zitten tussen twee kindjes, maar dat is wel weer zo leuk.

@ Ien, hopelijk wordt het bij mij dan ook minder na 4-5 weken. Met T. gaat het stukken beter, had gisteren duidelijk haar dag niet, maar vandaag is ze heel erg rustig. Zo rustig dat ik denk huh what happened ??

@ Wat is je mannetje al heerlijk gegroeid zeg. Heeft hij verder nog gereageerd op zijn prikjes of viel het mee? Waar haal je eigenlijk die zetpilletjes. Doe je dat bij de apotheek of zijn ze ook gewoon bij de drogist te verkrijgen?

@ Elio, als aandringen niet werkt gewoon vanavond naar de huisartsenpost bellen. Zeggen dat hij niet stopt met huilen en heel veel last heeft en dat je zo niet verder wilt gaan. Wellicht dat die arts het voor wil schrijven of anders is er wellicht een kinderarts aanwezig.
    Ik heb het spul niet in huis en zou het ook heel eng vinden om aan je te geven. Stel je voor dat er iets gebeurd met een bijwerking of zo (geen idee of dat spul bijwerkingen heeft hoor).

@ meid, wat mooi dat je toch voor die opleiding gaat. Hoe is het vandaag op het CB gegaan ?

@ julia, ehm spinnen zonder fietsbroekje.....
    Brrr jij liever dan ik haha, dat doet echt mega-veel pijn. Hopelijk gaat het volgende week iets beter. Echter de vraag is vond je het echt leuk ? Als het antwoord daar ja op is, dan raad ik je aan om snel een fietsbroekje aan te schaffen.

@ supernova, heb je niet meerdere interesses? Zo ja, wellicht kun je naar zo'n bedrijf bellen om te vragen of je een dagje mag meelopen om te kijken of het iets is. Je zou natuurlijk ook altijd een beroepen/interessetest kunnen maken.

Hier gaf het CB aan dat je wel merkt wanneer je meer moet geven qua flesvoeding. Ze zei dat je beeb dan eerder kwam ? Nu komt T. altijd eerder, dus geen idee hoe en wat.

Hier is het 120 en dan om de vier uur. Wil volgende week eens proberen om 150 te geven om ongeveer 23 uur en dan te kijken hoe laat ze dan gaat komen.

Hopelijk heb je een leuke dag gehad met je vriendin. Ben benieuwd of het allemaal goed in je autotje paste.

@ pina, eindelijk weer internet. Wat zul jij daar blij mee zijn :)
    Ik heb hier de puck a baby en ze slaapt hier altijd in. Aangezien madam zich anders toch weer wakker maakt. Ik denk dat je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Als ze overdag goed slaapt dan zou ik het niet gebruiken, maar als je merkt dat ze erg onrustig is dan is het wellicht toch een goed idee.

@ Julia, jeetje wat een lange reactie :$
    Qua voeden kan ik je helaas geen tips geven en ook niet voor je andere zoon :(. Wellicht is het gewoon een periode waar je even doorheen moet ? Kan me voorstellen dat het slopend is, omdat je ook nog Y. hebt.
    Die spierpijn is vervelend, maar zo weet je tenminste wel dat je echt iets hebt gedaan.
    Veel plezier met het ophalen van soma.

@ bd, één voeding per nacht is te doen, dat doen we hier ook nog. Hoe gaat het nu verder met M. Huilt hij nog steeds zo veel of zie je het nu echt minder worden ?

Mijn mams is vandaag geweest en nam een leuk setje van de hema mee. Ze heeft nog even met T. geknuffeld en was weer helemaal happy.
    Verder heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag voor T. haar voorkeurshouding. Ze komt zelfs bij mij thuis langs en dat is wel heel erg prettig. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe en wat precies.

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Even een snel vraagje; wanneer ging / gaat jullie kleintje uit de verkleiner (maxi cosi)? M begint aardig in elkaar gefrommeld te worden als ik hem in verkleiner leg...

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier heb ik de verkleiner er uit gedaan toen ze afgelopen zaterdag uit het ziekenhuis kwam. Ze zat er duidelijk te opgevouwen in ;)

Deel Deze Pagina