De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hee Annelies, lekker dat T zo rustig is vandaag! 120 om de 4 uur, hebben we van 4 tot 7 weken gedaan ongeveer. Toen wilde B duidelijk meer. Met 120 sliep ze door tot half vier, soms zelfs half 5, nu met 150 in ieder geval tot half 6. Het enige wat je in de gaten moet houden is dat ze per dag niet meer dan een liter krijgt want dat kunnen haar nieren nog niet aan. En met 6 voedingen van 150 zit je daar wel heel dichtbij (mits ze alles opdrinkt). Overigens drinkt B ook niet alles leeg nu, terwijl ze 6x120 wel leegdronk vaak. Maar dat kan ook een groeispurt(je) geweest zijn.

Bd haal je die verkleiner er toch uit? Als ie niet scheef zakt of wegglijdt is het goed toch? En als dat wel gebeurt heeft ie de verkleiner nog nodig. Viel me hier ook al op dat het wat krap wordt, en zo groot is B. niet

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Net ergens gelezen dat je ook alleen het kussentje onder billen er uit kan halen en gedeelte dat hoofd beschermt kan laten zitten. M zit nu een stuk beter! Volgende stap is ook hoofd ding er uit maar kan nu nog wel ff zo. Toch fijn idee dat hoofdje nog beschermd blijft.

M krijgt nu 6x 150 maar drinkt bijna nooit leeg. Soms zit er nog wel 70 in! Ach ja beter dat ik iets weg moet doen dan dat hij te weinig krijgt.

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hee pina, gezellig jij dan dus ook weer meekletsen! balen he als het stomme internet het niet doet!oja over die doeken, wij doen het ook alleen snachts, het inbakeren, overdag vind ik het niet nodig, en werkt al een week of 6 prima zo. dus gewoon doen!

nou vanmorgen naar cb geweest, wat een feest zeg!!!
    jeee, die vrouw vroeg aan y of ie even zijn kleren uit wou doen voor het wegen en meten.....had hij daar dus even geen zin in en tja als ie ergens geen zin in heeft, gaat ie het ook echt never niet doen,,,,dat resulteerde in een gezellige woede aanval , voor degene met kids weten hoe leuk dat kan zijn,,,niet dus! dus niet gewogen en gemeten, toen die ogen test, now way dat ie dat brilletje op wou dus, hahahaha dus niet gedaan! en nu over een maand weer proberen. heb al even tegen mevr cb gezegd dat als ie niet wil het haar ook echt niet gaat lukken...

maargoed met senn was alles prima, hij is nu 59cm [6cm gegroeid] en weegt nu 5400 vorig maand was ie 4310. dus ging prima!

morgen lekker weekendje weg!
    dus alvast voor jullie, fijn weekend en tot volgende week!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Lekker Nova, dat ie zo lekker heeft doorgeslapen!
    Is het nog gelukt met de kw en alle mensen in de c1 te proppen? :D

Meid, ik wil je even bedanken. Voor het in stand houden van de economie! :D
    S heeft geen last meer gehad van de prikjes gelukkig! :)
    Hoe is het gegaan op cb? Senn last van de prikken?
    Oh, ik lees nu je bericht. Oef, woede aanvalletje dus. Balen, maar niks aan te doen hè.
    Senn dus ook goed gegroeid, mooi zo! :)
    Fijn weekend, geniet ervan!

Ha Pina, fijn dat je internet het weer doet!
    Je moet zelf bepalen hoor wat je doet met die doek. Volg je gevoel!

Boodschappen doen, ik ben blij met m'n regenhoes voor over de kinderwagen! ;)

Juul, oké die had ik verdiend! :p
    Maar jij hebt vast het merendeel van je berichten getypt tijdens je laatste zwangerschap, wedden? :D
    En als je alleen maar van zulke lange lappen tekst neerzet... Tja, zo kan ik het ook! :p
    Soma veilig geland? Tuin al onder handen genomen?
    Grrr, die eigenwijze zoon van je!

Bd, haha, je gelooft het niet hè dat ik in het echt rustiger ben. Is echt zo hoor :D
    Mc verkleiner, ik heb vorige week pas dat ding eruit gehaald. Vond hem er al een tijdje raar in zitten, maar het kwartje viel vorige week pas :D dat hoofdding zit er ook nog in. Lekker zacht :)

Annelies, heb je het over opperkwekkers, heb je jezelf al gezien?! :p:D
    Gezellie, je mams op visite. Leuk dat ze kleertjes meebracht!
    Wie komt er langs voor de voorkeurshouding?

Hier, heel de middag en tot het eten bij vriendin geweest. Gezellig!
    De weekendboodschappen gedaan en ze laten thuisbezorgen, ga ik vaker doen!

Fijne avond ladies!

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: Jeugdzorg was vrij pittig. Aantal jaren in een jeugdgevangenis gewerkt, met dak en thuisloze jongeren en in een jeugdcentrum. Veel te maken gehad met fysiek en verbaal geweld, en dat wil ik niet meer.
    Ik zit te denken aan de richting van personeel en organisatie, maar ben me nog eerst een beetje aan het oriënteren.

Pina: welkom terug!

Julia: Jammer dat het nachtlampje niet werkt en je de middelste weer elke nacht naast je bed hebt. Is het een idee om hem te belonen voor elke nacht dat hij netjes in zijn bed is gebleven. Een positieve insteek, ipv straffen? Ik weet het verder ook niet hoor, dus ik roep maar wat! Veel succes!

Annelies: ben benieuwd hoe er wordt gewerkt aan de voorkeurshouding bij jou. Ik neem aan dat de fysio hiervoor langskomt? Ik wil het bij mijn volgende cb bezoek toch ook aankaarten, ik krijg het er gewoon niet uit met de tips die ik tot nu toe heb gehad.

Ien: boodschappen thuis laten bezorgen, klinkt als een goed plan. Supermarkt hier in de buurt doet dat ook, ik zie hier regelmatig ook de bezorger in de flat wat afleveren. Lijkt me super, misschien toch eens doen.

Voeding: meiden, dank jullie wel, ik volg mijn intuitie (maar stiekem is een beetje bevestiging toch wel fijn). Kleine man heeft gewoon meer nodig, want na 2,5 uur is het alweer pruttelen. Ophogen dus.

Na veel passen en meten, maxi cosi achterin, reiswieg erin, stoel naar voren, onderstel erbij gepropt enz, is het gelukt om 2 volwassenen, kind in MC en kinderwagen in de C1 te krijgen :D. Ik ben trots op mijn kleine autootje!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2446 Ons Kleintje, 8 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2011
    hoi

Hier zegt de kinderarts dat ze ongeveer 600 ml op een dag moeten drinken, ja die van mij drinken niet zoveel als die van jullie..
    Ze drinken nu ongeveer 6x 100 ml. soms maar 65 en de andere keer 135 max.
    Vandaag begonnen met toch maar steeds zelfde erin te doen (dus niet elke keer 135), behalve de nachtfles.
    ik probeer dus te voldoen aan die 600, al vinden ze het wel heel moeilijk en kost het veel energie van ons om het erin te krijgen.

Vandaag is de fysio langsgeweest, supermens. ook over de voorkeurshouding gehad en ze heeft laten zien dat we spelletjes kunnen doen op het aankleedkussen. En een speeltje in zijn ledikantje gehangen zodat hij daar naar gaat kijken. Ook gebruiken we de safe t sleeper. Dat is enorm handig.
    Wat ook wel wil werken is onder het matras aan de ene kant van het hoofd (achterkant van het hoofd) een handdoek eronder leggen zodat het scheef afloopt en kindje wel de andere kant op gaat kijken.

Onze kindjes wegen nu 4700 en 4200 gram en zijn 55 cm lang.
    de kleinste ligt in de maxicosi-verkleiner en de andere niet, ik had er maar 1 en ze wogen al aardig wat toen ze uit het ziekenhuis kwamen. ze kunnen beiden wel zonder omdat ze al goede nekspieren hebben ontwikkeld.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ Ien, ik kwek nooit veel :D behalve in het echie dan. Hoor regelmatig dat ik een ratelkont ben. Als ik gestressed ben dan word het zelfs nog erger haha.
    De fysio komt langs en mocht dit niet werken dan gaan we naar de chiropractor/osteopaat. T. kan dr hoofdje wel draaien, maar het is net alsof ze net niet helemaal kan doordraaien naar rechts. Ze heeft geen afplatting hoor;)

Wat luxe de boodschappen thuis laten bezorgen haha.

@ ons kleintje, je kerels hebben al een mooi gewicht hoor. Bedankt voor de tips voor de voorkeurshouding.

@ supernova, jeps fysio komt langs. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat aflopen (en vooral hoe T. gaat reageren haha).
    Wat knap dat je al dat spul (plus de mensen) in één autotje hebt gekregen. Was het verder gezellig ?

@ meid, wat is senn goed gegroeid en je hebt wel een zoon met een lekker eigen willetje :D

@ bd, mooi dat je eruit bent gekomen met de MC

@ Anke, hier wil ik alleen de laatste voeding van de avond iets verhogen. Ze komt nu een tweetal dagen al een uur eerder dan normaal. Echt heel erg hongerig, dus wilde alleen die verhogen en dan eens kijken wat ze de rest van de dag doet (want dan lijkt ze nog wel genoeg te hebben en ze laat ook wel eens wat staan nu :) )

Expeditie Robinson gekeken en ik duik nu mijn bedje in. Hopelijk voor iedereen een lekkere, lange nachtrust.

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Heelllooooo!

Weekend! Dwz, hubke heeft weekend en dat voelt voor mij ook als weekend. Heerlijk! Vanmiddag soma opgehaald, nou die heeft goed inkopen gedaan. Koelkast te klein, en voorraadkast ook. Kindjes ook mega verwend, super lief maar ook moeilijk. Ik weet dat ze geen cent te makken heeft en hier heeft ze echt een half maandsalaris aan lopen besteden. (ze zal denk ik 200 euro netto per maand verdienen ongeveer)

Maar goed. Leuk en gezellig dat ze er is. Zij al voor pampus en ik zo ook, dus hou het kort.

Verkleiner: ik heb hem er nog in, maar heb er zo'n badstof hoes omheen, dus misschien zonder hoes eens kijken of hij er nog goed inzit. Denk van wel hoor, tis een ukkie :)

Oh jee. Ukkie valt in slaap terwijl het etenstijd is nu. Sorry. Ga voeden, later meer. Of morgenvroeg meer!

Goeie nacht allemaal!

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    truste allemaal vanuit een shaking gelderland!!

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Annelies: Was super gezellig! Wel weer meer geld uitgegeven dan gepland :D

Julia: Lief van soma!

Morgen rustig aan, volgens mij is de kleine wel flink overprikkeld vandaag. Zaterdag vieren s.ouders hun x-jarig huwelijk (20 of 25, vergeet het steeds) en morgen hoop ik D's hand afdrukje met verf op een ieniminie canvas doek te krijgen. Leek me wel een leuk cadeautje voor opa en oma :). Ik hoop dat het gaat lukken, ik zal wel foto's maken van de kliederboel :D

Ik ga de kleine even wakker maken voor het laatste flesje, en dan duik ik er ook in. Moe!

Truste!

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Niet uit bed gerold sucre? :)
    Hier ook poging tot slapen. M zou eigenlijk om 0.00u moeten eten ben benieuwd hoe laat hij komt. Ga nu gewoon slapen. Truste!

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nova: Cool idee! Onze kraamverzorgster heeft dat gedaan met S zn voetje!
    Ik zou eerst ff testen op papier trouwens (met dik boek eronder), en als handje niet lukt, kun je ook voetje nog proberen :) Gebruik wel water- of vingerverf he! :D:p Hihi, zie het al voor me. Over 10 jaar: hoe kom je aan die blauwe voet? Oh, mn moeder had 10 jaar geleden een leuk idee :D:D:p

Trusten!

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahahahaha! Ik zie het al helemaal voor me! :D :D :D

Wilde inderdaad eerst een proefje doen. Voetje gaat 'm niet worden, vrees ik. Is niet zo'n heel groot canvas dingetje, en D leeft nu al op grote voet. Dus dat gaat nooit passen! :D :p

Even wat anders..... wat vinden jullie van de Quinny Zapp Extra? Is dat wat? (ben leuke aanbieding tegen gekomen). Oke, verder met de fles en dan echt naar bed!

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Nova: die QZE ziet er goed uit! Volgens mij heeft een vriendin van me die ook, heeft hem al erg lang en hij doet het nog prima!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!
    Tjee wat een rust hier zeg!

Zie trouwens dat we alweer bijna op de helft van het toegestane aantal berichten zitten! Gaan we toch 2 keer zo snel als het vorige topic!

O, er wordt iemand wakker, ga hem even voltanken :)

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Alleen een berichtje van Ien vannacht. Hopelijk houdt dit in dat iederen lekker heeft kunnen slapen.

@ julia, wat leuk dat soma er is en wat lief dat ze zoveel heeft gekocht, ondanks dat ze het niet ruim heeft. Veel plezier vandaag en de komende dagen.

@ Sucre, voelde je de aardbeving goed? Lijkt mij echt een hele aparte gewaarwording.

@ supernova, oepsie meer geld uitgegeven dan gepland. Ach als je er iets moois voor hebt gekocht dan is het niet erg ;)Succes met het maken van het canvas "schilderij".
    De Quinny wagen ken ik zelf niet, maar ik hoor er alleen maar goede verhalen over (rondom me).

@ Ien, tja we gaan zo snel door een tweetal opperkwekkers he :p

R. is vrij vandaag, zodat hij uitgerust en relaxed aan de wedstrijd van morgen kan beginnen. We duiken zo even de stad in voor wat boodschapjes, hopelijk is het nog droog en anders ga ik de boodschapjes wel even alleen doen.

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goeiemorgen!

@Nova, geniet van rustig dagje en succes met verf gebeuren! Nu mag jij nog kliederen, over een jaar doet hij het zelf! Heb je een verf proof tafel staan?

Wat betreft die buggy, geen ervaring mee. Heb hem even bekeken net op internet en ziet er mooi uit. Ik zag volgens mij laastst tijdens dat ridder gebeuren iemand lopen met zo'n buggy en het viel me op dat hij wel erg laag was. Ik weet er het fijne niet van hoor en ben ook niet eens helemaal zeker dat het idd die QZE was, maar als dat zo is, is het het wel waard even goed na te kijken. Verder vind ik hem super hip! Helemaal in rood! Maar ik ben dan ook een rood-fan :)

@Annelies, ik spreek vast ook namens Sucre, die aardbeving voelde we onwijs goed. Ik schrok me echt dood! Het was maar 1 schok, ik zat te voeden op de bank en het was alsof iemand een flinke schop achter tegen de bank gaf. Mijn oudste zoon was vet teleurgesteld, toen we het hem vanmorgen vertelden. Hij wilde het ook 'zien'.

Lekker dat R vrij is vandaag! Hier ook eentje vrij. Normaal gesproken op dinsdag maar ivm soma's komst heeft hij ipv dinsdag vandaag vrij.

@Bd, goed nachtje gehad? Is M nog wakker geworden vannacht?

@Sucre, klaar met pakken? Hoe laat vertrekken jullie morgen? Of vannacht al?

Al ervaring met L. en lange stukken rijden?

Zo. Net zoon naar school gebracht en ik heb dadelijk om 11u een afspr op mijn werk. Afspraak met de collega die een aantal zaken van mij heeft overgenomen. Even beetje bijpraten en ze heeft hier en daar wat hulp nodig. Ben benieuwd. Vanmiddag even met de mannen naar de bibliotheek en verder niet veel op de planning staan.

Jullie nog plannen?

18. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Lijkt me echt raar om een aardbeving te voelen. Hier hebben wij er dan ook helemaal niets van gemerkt! Voor kinderen is het denk ook heel boeiend. Julia: kan me dan ook best de teleurstelling van je oudste begrijpen ;)

Tafel is hier verf proof, dus kliederen is geen probleem. En inderdaad, volgend jaar kan hij zelf kliederen!

Buggy: Ik twijfel nu dus voornamelijk tussen de QZE en de MacLaren. Pluspunt van de QZE vind ik dat de zitting ook nog naar je toe kan worden geplaatst. En ja, die rode ziet er erg stoer uit!
    Aangezien de combiwagen vrij groot is (helemaal voor mijn autootje :D) wil ik dus een goede buggy. Omdat ik de combiwagen voor goedkoop op de kop heb kunnen tikken, wil ik wel wat meer uitgeven voor een buggy. Helemaal als het er naar uitziet dat die goed gebruikt zal worden.
    Waar ik nu nog over zit te dubben is, zitting naar je toe en van je af kunnen plaatsen en 3 of 4 wielen.
    Kijk, we komen er wel :p het neemt alleen wat tijd in beslag :D

Maar nu eerst verven!

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Juul, jij ook al naar je werk dus! Hoe wast?

Nova, veel kliederplezier! :) resultaat wel ff showen he!

Aardbeving, hier ook niet gevoeld.
    Net naar fysio geweest, ik ben toch nog niet van dr af hoor. Mn onderrug/kont zit helemaal vast. Heeft ze goed losgemasseerd, deed zeer!

Vanavond naar bruiloft van collega, ik neem S wel mee. Kan ik hem daar gewoon voeden.

Verder gewoon erg weinig te melden hier!

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi
    ik heb de Quinny gehad (vast een andere) bij de eerste, dat is een heel stevige. Maar de buggy kon niet helemaal plat. daarom hebben we toen mijn zoontje te groot werd voor de wandelwagenbak, de MClaren buggy geleend van mijn nicht. Deze kon wel helemaal plat. Ik ben ook niet meer teruggegaan naar de Quinny want die vond ik minder pratisch, veel te groot.
    Nu heb ik helemaal een bakbeest, maar ook een grotere auto:p:D

Deel Deze Pagina