De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Joehoeee! Waar zit iedereen????

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Goedemiddag dames! Even bijlezen en een stukkie tekst dan maar:

Bd, hier ook regelmatig nog wat over als B genoeg heeft gehad, maar inderdaad liever zo dan niet genoeg. Soms is ze ook klaar na een halve fles om na een kwartier te besluiten dat ze toch wil, 't is net een meid ;)

Meid, mooi dat S goed gegroeid is, hopelijk wil Y de volgende keer wel. Helpt het als je vooraf vertelt wat hij moet doen? Kan je hem een beetje voorbereiden.

Ha Ientje, mooi dat S. geen last meer heeft van de prikken. De regenhoes, helaas moet ik ook verklaren dat dat een hele goede aankoop is geweest. Veel plezier op de bruiloft vanavond!

Nova, goed gepropt in je autootje! Wat een heftig werk heb je gedaan zeg, poeh. Kan me voorstellen dat je na een aantal jaar wat anders wil. En lekker je gevoel volgen hoor, wij bevestigen wel :D
    Succes met de afdruk! Buggies, geen idee, nog niet in verdiept.

Kleintje, fijn dat het klikt met de fysio. Spelletjes zijn altijd goed, als ze reageren.

Julia, lekker weekend! Veel plezier met soma! En op je werk geweest, hoe voelde dat?

Voeding, heb op meerdere plaatsen een richtlijn gelezen dat ze 150 ml per kilogram gewicht moeten krijgen (en max een liter). Hier is het iets meer, maar zit al een paar weken op dezelfde hoeveelheid voeding maar is nog steeds ruim voldoende. En de ene week voor de andere is ook weer verschillend, als ze een groeispurt hebben willen ze meestal meer en dan lijkt het daarna alsof ze minder drinken, valt ook wel mee. Annelies, geloof dat de kraamzorg in het kraamhotel dat tegen me zei, dat je dat ook kon doen, alleen 's avonds iets meer geven zodat ze langer doorslaapt. Nouja, als het maar werkt toch?

Voorkeurshouding, vriendinnetje met baby (4 dagen jonger dan B) was hier, had op een foto al gezien dat ze d'r hoofd helemaal kan optillen, vond ik wel knap. Vertelt ze dat ze bij de osteopaat zijn geweest vanwege voorkeurshouden, blijkt dat ze een scheve nekwervel had en dat ze daardoor d'r hoofd ging optillen om de pijn te vermijden, dus het was niet zo positief dat ze dat al kon. Het leek na 1 behandeling al wel beter te gaan trouwens. B heeft wel een voorkeur voor rechts maar merk dat ze steeds vaker naar links kijkt. We proberen er wel op te letten met neerleggen maar het lijkt goed te gaan.

Aardbeving, we hoorden het op het journaal en keken elkaar aan, zo van huh, heb jij wat gevoeld? Nee dus. Maar ten zuidoosten van Nijmegen, da's wel dichtbij mn ouders. Damn, de vorige aardbeving heb ik ook al gemist omdat ik in een zeilboot lag te slapen. Dus ik ook teleurgesteld! ;)

Vanochtend naar een seminar geweest, was erg boeiend en inspirerend. Wel apart, 5 uur eruit om B te voeden, kwart voor 7 ging de wekker alweer. Kom ik net thuis, is manlief met B. op stap dus ben helemaal alleen, gek he. Maar ook wel lekker even, zegt de ontaarde moeder :cool:. Kleine afknapper *sorry even ego*, manlief doet z'n best, de afwas is gedaan maar potje vitamine van B. stond nog open op tafel, vieze hydrofiel van gisteren ligt naast de schone van vandaag in de box en het laatste flesje is ff afgespoeld maar niet afgewassen. En als klap op de vuurpijl nog een vieze luier op de commode. Straks maar weer even "opvoeden", dat ie z'n rotzooi achter z'n kont moet opruimen (jammer hoor, dat z'n moeder em dat nooit geleerd heeft) en dat babyhygiene heel belangrijk is. Zo, de emotie is er weer af, kan ik het tenminste normaal zeggen. *Thanks voor de uitlaatklep en einde ego*

Gaan jullie nog wat leuks doen? Het is hier zowaar droog en niet meer zo koud, morgen nog wat beter geloof ik. Vanavond eerst een wedstrijd spelen, daarna B. ophalen want die gaat met papa mee naar de scouting. Nu maar bedenken wat het programma van morgen wordt, mocht het mooi weer worden.

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    He jakkie bah!

Heel stuk tekst getypt, wil ik kopieren dmv ctrl+c verdwijnt de hele tekst, omdat ik per ongeluk wat anders intyp. Heel handig die snel toetsen, maar niet altijd.

Ons Kleintje: De quinny Zapp Extra kan helemaal plat bij mijn weten, maar vouwt inderdaad nog vrij groot op als ik hier en daar de reacties zo lees. Dat de buggy plat kan vind ik inderdaad wel belangrijk.
    Je hebt nu vast zo'n tweeling wagen. Heb je er eentje naast elkaar of achter elkaar? Is het een beetje te doen in winkels? Je gebruikte ook toch een draagdoek?

Ien: balen van je rug. Heb je veel last? lukt het een beetje met S, tillen enzo?

Even wat van me afschrijven. Ik ben boos op m'n vriend. Was ik vanochtend al, maar toen hadden we het uitgesproken. Ik vond dat hij nogal weinig tijd en aandacht aan D besteedde en dat heb ik hem ook gezegd. Vriend had beloofd om daar meer op te letten en zou mij een beetje ontlasten vandaag wat betreft de zorg voor D.
    Mooie beloften, maar puntje bij paaltje komt er niets van terecht en ik irriteer me mateloos. Volgens mij vraag ik niet zo heel veel van vriend, in ieder geval niets geks. Toch?
    Nou ja, gewoon wat irritatie en frustratie, moest het gewoon even kwijt.

En nu dus het kliederwerkje van mijn kleine stinkerd. Uiteraard werkte de kleine alles behalve mee, zodat de verf echt overal zat :D. Het is ook niet geworden wat ik voor ogen had, maar het was wel leuk om te doen. Het is de gedachte wat telt! :)

Foto volgt!

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Anke: D heeft ook een voorkeur voor rechts, en ik merk de laatste dagen dus ook dat hij toch vaker naar links kijkt. Jij ook al een uitlaat klep nodig :D. Wat je zegt is helemaal waar, de emotie is er dan vanaf en dan blijft de boodschap over.

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik had trouwens eerst een proefje op papier gemaakt, die was echt perfect! En op het canvas lukte het niet. Ach, picasso is er niets bij! :D

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2466 Ons Kleintje, 9 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2011
    wat een grappige schilderijtjes!! leuk juist dat het niet helemaal perfect is.
    Doet me denken aan een geboortekaartje die ik kreeg van een prematuurmama. Daar stond op: De kleinste afdruk maakt vaak de meeste indruk!
    @ankeM
    Over de rommetjes, ach mannen die zien dat niet zo, ik zou het zo laten. Enne de fles hoeft alleen maar omgespoeld te worden, doen ze ook in het ziekenhuis, en dan laten ze hem nog buiten de koelkast staan ook. Wees gewoon trots op je man dat hij liever met de kleine op stap gaat, maak je liever niet druk om zulke `kleine` dingen maar wees blij met hem dat hij iets probeert. Het komt vanzelf als ze meer handigheid hebben gekregen (ziet eigen man voor zich in lichte stress.. hoe moet die luier om/ oww t is een poepluier Helpp.. enne hoeveel drupjes waren het ook alweer.. Haha)
    Eerlijk gezegd vind ik het knap dat hij de druppels heeft gegeven.:)

@kinderwagen, valt me heel erg mee hoor! Ik kan overal langs, alleen mijn eigen woonkamer niet in;) die heeft een smalle deur. De wagen is 80 cm breed en ik kan alle winkels in. Alleen bij het kruidvat moet ik eerst alle rekjes aan de kant schuiven. Ik kwam een tweelingmama tegen in die winkel en ik zei toen voor de grap: ik heb de baan al voor je vrijgemaakt, en ze wist precies wat ik bedoelde haha! Toen zij het vervolgens had over klotsende oksels wist ik 10 minuten later precies wat zij bedoelde:p want afrekenen met een tweeling en een peuter, dat is niet makkelijk.
    Ik heb een Kees K2, met 2 nestjes. Zo`n wagen waar iedereen in kan kijken (helaas!) en daar maakt men graag gebruik van. Ik ben echt een ware attractie als ik ga winkelen en daarom doe ik dat nog niet zo vaak. Ik wordt zo`n 50 keer tegengehouden in 1,5 uur tijd. Het is niet te geloven. Soms stoppen mensen op de stoep met een fiets en dan wordt ik gewoon geblokkeerd. Of mensen in de winkel roepen hun kinderen erbij, terwijl ik dan vriendelijk (probeer te)zeg(gen) dat ik graag wil doorlopen omdat ik anders helemaal nergens kom.
    Maar ik weet ook wel dat het alleen een groot compliment is van alle die lieve mensen. Alleen is het wel een beetje eng nog, omdat ze niet verkouden mogen worden. De kleinste piept en kraakt heel erg met zijn ademhaling en dat vind ik doodeng.

7. Ons Kleintje

even een foto van mijn kroost tijdens onze eerste wandeling samen!:)

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Leuk gedaan Nova!! Zul je idd altijd zien, dat t op papier beter lukte dan op canvas ;) Maar ze zijn echt leuk!
    Als er iets fout gaat met bijv knippen en plakken, kun je ook ctrl+z doen, da's ongedaan maken. :)

Kleintje: wat een leuke foto zeg! :) Hihi, je oudste is net zo hoog als de kinderwagen, leuk gezicht! Hij is hem grondig aan het bestuderen zo te zien ;)
    Mooie wagen is het trouwens!

Ik ben effe chago! Straks naar een bruiloft en ik heb gewoon echt NIKS om aan te trekken! Al mn leuke kleren van voor de zwangerschap pas ik nog niet, en de rest is positiekleding, pas ik dus ook niet meer.
    Kom ik uiteindelijk beneden in een spijkerbroek en een shirtje, meer kon ik er echt niet van maken, dus ik chago tegen hub: Moet je kijken hoe ik naar die bruiloft moet!
    En in plaats van een gewenst antwoord te geven, zegt ie: nee das inderdaad niks voor naar een bruiloft. :$ :x:x:x
    Ik ga zo nog maar een keer naar boven, nog een keer alle kasten door. :(

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie voor de complimentjes op het kliederwerkje. Ik ben heel benieuwd hoe opa en oma erop reageren (oma schildert heel veel, ik heb 3 schilderijen van haar hangen, dus zal vast enthousiast zijn).

Ons Kleintje: Dat valt dan best mee met de breedte van jouw wagen. Ik vind het bij mij af en toe al irritant hoe mensen die kinderwagen in duiken en z'n wangetje aaien (weet ik veel waar die hand nog meer is geweest). Maar als ik jou zo hoor.... Wat een leuke foto!!!

Ien: whaaaaaaah, wat is dat toch met die mannen! Is echt naadje om naar zoiets als een bruiloft te moeten in kleding waarin je je niet prettig voelt. Heb je niet een leuk rokje oid? Misschien kom je toch nog iets tegen wanneer je de kast doorgaat, misschien gewoon wat dingen aantrekken om te proberen?

De ruzie is hier alweer over gewaaid. Ik heb wraak kunnen nemen dmv een spelletje Magic The Gathering (een soort kaartspel). Ik heb hem flink ingemaakt :D (en dat terwijl hij het al jaren speelt en ik net een paar weken). Morgen wordt er zelfs een toernooi georganiseerd waar ik eens ga kijken. (/einde nerd-praat :D)

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lieve, lieve mama's!
    Sorry voor de verwaarlozing. Ik kom gewoon nauwelijks toe aan reageren door de drukte hier thuis. Hopelijk komt daar na de vakantie verandering in, als ik helemaal ben uitgerust.

Geniet allemaal van jullie lieve, mooie kindjes.
    Ik ga de zon tegemoet en neem hem mee terug op de weg naar huis. Maar dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang!!

Ciaoooooooooooo, oh nee, au revoir!

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Oh Juul, we rijden vannacht om 4 uur, is de planning. Maar jeetje, wat een troep hebben we verzameld. Wat moet je veel mee voor 2 mannetjes. Maar tot nu toe past alles in de auto, zonder koffer op het dak, jippie!!!!
    Vorige zomer zijn we naar Spanje geweest, maar toen was hij 1, dus toch makkelijker dan nu. Maar we zullen zien hoe het gaat.

Hoe gaat het met jou? BV weer op peil? Drinkt Y weer goed?

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ohh Sucre, heeeeeeeeeeeeele fijne vakantie meid! Geniet ervan!! Goeie reis en succes! Komt vast goed! Knap dat alles id auto past zeg! Die dakkoffer moet er bij mij al haast op bij een middagje weg :D :D

Ik ben weer happy, er ging ineens een lampje branden dat er nog een jurkje in de kast hing dat ik kocht toen ik al zwanger was en net een buikje begon te krijgen. Een maatje groter dan normaal dus, en ik heb mezelf erin weten te wurmen!! Voel me weer een vrouw :)

Zit nu ff turbo te voeden in een zaaltje, jurkje is niet bepaald geschikt voor voeden dus zit half naakt haha, niet echt slim om dan in de gewone zaal te voeden ;) maar ik vermaak me prima! :)

Later!

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien: oh met die kleren, ik weet wat je bedoelt! Ben van de week van frustratie gewoon gaan shoppen. Ik denk bekijk het maar; heb geen zin meer in die zwangerschapskleren maar mijn oude broeken zaten nog eruggggg strak. Dus maar gewoon 2 broeken gekocht en een hele hoop truitjes en jurkjes die ik straks ook gewoon nog aankan. Helemaal fijn als manlief dan nog ff mee helpt je verder de grond in te boren....
    Uiteindelijk nog iets kunnen vinden?

Kleintje: Ik kan me wel voorstellen dat iedereen in je wagen kijkt hoor, ziet er super schattig uit! Wat leuk zo die drie bij elkaar op de foto he? Hoe vind je oudste het nu ze thuis zijn?

Nova: wat een leuke schilderijtjes.
    Ja en die mannen he .... Ik heb er ook zo een thuis zitten (nou hij kan soms ook lief zijn hoor ;) ) Moet ook regelmatig tot 10 tellen. Gelukkig is het dus weer bijgelegd.

Sucre heeeeeeeel veel plezier meid en als je toevallig internet ergens hebt laat ons dan even weten hoe je het hebt.
    Wij gaan volgende week ook een weekje weg (lekker burgelijk naar Landal) maar idd wat je allemaal mee moet nemen pfffff. Zeker die kinderwagen, die neemt mega veel plek in beslag.

Morgen hebben we een uitje van mijn vriend zijn werk, Word goed weer dus heb er zin in.

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wat een mooi kunstwerkje Nova! Super mooi gelukt toch!?!?! Zullen ze vast heel blij mee zijn! Had je nou vanavond of morgen feestje?

@Kleintje, mooie foto meid! Vervelend die mensen die in je wagen duiken, maar als ik even verder denk: toch fijn dat ze die mogelijkheid nu hebben, want dat betekent natuurlijk wel dat jullie mannekes lekker bij jullie thuis zijn en niet meer in het zk! Niet om het weg te relativeren hoor, moest er gewoon even aan denken!

@Ien, gelukkig, dus toch nog iets leuks gevonden achter in de kast! Dus als ik binnenkort een feessie heb, stuur je dat jurkje dan even deze kant op - ik heb namelijk een soort gelijk probleem!

@Sucre, fijne vakantieeeee!!!!!!!!!!!!!!!! Lekker!!!! Succes met de trip, hopelijk verloopt die voorspoedig en gaan jullie 2 heerlijke weken tegemoet! Geniet ervan!

@Bd, idd, gewoon af en toe even geld uitgeven, lak aan hebben!

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Zwaai.... (niet dat iemand het ziet.... Jullie met jullie voorbeeldige doorslaap kids ;) )

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nou... Zo voorbeeldig is ie op t moment niet! Best onrustig nachtje gehad, zal misschien wel komen door die bruiloft. Maar nog klaag ik niet hoor!
    Er komt echt een dag dat M door gaat slapen hoor!! O en je bent niet de enige hè, Y van Juul, B van Anke(toch??), nog meer?

Plannen voor vandaag meiden?
    Ik ga kleren kopen. Sowieso is het tijd voor wat nieuws(dat past) en morgen wordt S gedoopt! Dus dan mag z'n moeder er ook wel een beetje netjes bijlopen ;)
    Moet natuurlijk allemaal weer op het laatste moment, dus ik hoop dat ik slaag...

Fijne dag allemaal!

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien veel plezier vandaag met shoppen. Jammer dat de uitverkoop al voorbij is, was bij mij van de week al wel tenminste. Ach geld moet rollen toch ;)

Doorslapen; komt vast goed hoor. Vannacht vond ik het ook niet erg. Hoorde hem huilen dus snel fles klaar maken en ik hoor m niet meer. Ik denk nee hè is ie in slaap gevallen, dus stiekem ff kijken; ligt hij met grote kijkers rond te kijken. Kom ik binnen, dikke smile .... SMELT!!! Super vrolijk, alleen maar lachen. Ach dan maakt het niet uit dat hij 's nachts wakker wordt :)

Vandaag uitje van vriend zijn werk. Gaan naar een of ander landgoed en daar beetje rond hangen. Worden allerlei activiteiten georganiseerd; boog schieten, roofvogelshow, poffertjes bakken voor kids dus zal vast leuk worden. Zeker met weer dat ze opgeven. Nu snel boodschappen doen en dan om 10u in de auto.

18. Ons Kleintje

:)
    hier was het ook best vroeg vandaag.. kwart voor 6, valt wel mee he? en om 7 uur de volgende dus kon er nog net een half uurtje in. Zit nu met de oudste een tekening te maken.
    Hebben nieuw schema en werkt nu wel aardig, een van 6 voedingen
    05.30/07.00 (ongeveer) en de oudste wordt wakker om 7.00
    09.00/10.00
    12.30/13.30 12.45 middagslaapje van de oudste
    15.30/16.00
    18.30/19.00 Oudste gaat op bed om 20.15 uur.
    21.15/21.45
    Netjes he?

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd-tje, you're not alone! Hier kwam Yuri om 03u en 07u en had ik 1 bepiest bed van zijn broer ergens daartussen in. Gelukkig sliep iedereen vervolgens wel tot 08.15u

Ien, shoeby ze!!!

Bd, leuk dagje voor de boeg, laat de zon maar schijnen!

Ik duik onder de douche, potdorie nog steeds keelpijn, nu aan de andere kant dus vrees voor nog een kuur ab?! Zou de hap dat telefonisch voorschrijven? Heb geen zin om te gaan, ik weet toch wat het is en ook geen zin om tot maandag te wachten....

Eens kijken wat er op de planning staat vandaag of beter gezegd welk speelgebeuren....:) maisdoolhof of een zoiets zal het wel worden, kunnen de kindjes zich even uitleven!

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook nog iedere nacht eruit hoor ;), zo te lezen ben je absoluut niet de enige BD.

@ julia, pfff jij hebt ook wel weer een nacht achter de boeg. Hopelijk wordt het niet weer een keelonsteking, maar met dit weer van dit moment zou het goed kunnen. Hoe is het met soma?

@ Ientje, wat vervelend dat je niets leuks had om aan te trekken. Die opmerking van je vent is echt niet handig :( Ik lees dat je vandaag gaat shoppen, veel plezier gewenst.

@ Ons kleintje, jij hebt er een mooi schema van gemaakt. Wat een drukte met twee van die kleintjes. Supermooie foto trouwens.

@ supernova, dat is toch hardstikke mooi/leuk geworden. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet blij mee zal zijn.

@ sucre, geniet van de vakantie. Het is daar vast prachtig weer en je kunt heerlijk tot rust komen. Knap dat je niet eens een koffer op het dak hoefde te hebben.

R. heeft vandaag de start van de 24 uurs wedstrijd. Laat T. net niet helemaal lekker in dr velletje zitten. Ze lijkt wat snotterig te zijn en last van haar keeltje te hebben. Wat klinkt huilen typisch als ze schor is :cool: Ik zou langskomen met haar, maar het schijnt er nogal modderig te zijn.
    Aangezien ik er echt even uit moet en ook even kleding moet halen voor mezelf. Laat ik haar even bij mijn vader ipv haar mee te nemen.

Deel Deze Pagina