Nou zeg Bd, dat is ook raar dat ze dat roepen. Ik zou daarbij zeker niet gelijk aan autisme denken, idd wat je zegt, dan nog eerder hoogbegaafd. Of misschien is het gewoon een slimmerd? Kan toch ook nog? Mensen willen kinderen zo graag in hokjes plaatsen Hopelijk komt er gewoon niks uit dat onderzoekje! Succes straks bij de tandarts!
Nou ja zeg! Ik vind echt dat men niet gelijk iets moet gaan roepen, je krijgt gelijk zo'n labeltje opgeplakt. Hopelijk wordt er goed geobserveerd. Wat je zelf al zegt best kans dat jouw knulletje meer uitdaging nodig heeft ipv in zo'n kring zitten!
Helleu! Druk jah.. Heb h.e.e.a teruggelezen en een enorme kuif voorbij zien komen! Wat ´n knapperd zeg! Hier slaapt S ook nog niet door, hoor! Weet niet wie erom vroeg, maar hier is het 23.00, 03.00, 07.00. Bd: niet in de kring willen zitten en er gelijk een IB'er op willen zetten. Let's shake hands... Mijn middelste doet het ook heel erg slecht volgens de juffen. Lekker laten joh, je weet wel beter. Wij hebben geen toestemming gegeven om er een IB'er op te zetten trouwens. Dat is wel mooi makkelijk weer, de PSZ heeft zijn plicht weer gedaan en an er hopelijk nog een subsidie uitslepen ook. Tot een jaar of 7,8 is het heel moeilijk een kind een diagnose te geven, laat staan dat een juffie van PSZ bevoegd is zelf met dit soort termen te gaan smijten. Hier verder alles goed hoor!
Wij hebben ook expliciet afgesproken dat er niets in een dossier gaat en al helemaal niet zonder overleg. Hopelijk is de onafhankelijk persoon inderdaad onafhankelijk en deskundig genoeg om te kijken hoe of wat. Ben beetje bang dat de juffrouw vooraf hem al in een hokje wil stoppen en er dus al met een vooroordeel gekeken wordt. Ach we zien wel, er gebeurt toch niets zonder onze toestemming.
Hee Viv! Druk dus. Trek je 't allemaal wel? Hmmz. Ook al een peuter die zo nodig in de gaten gehouden moet worden Zucht. Groot gelijk dat je er een stokkie voor hebt gestoken! Bd, idd hopen dat het een echt onafhankelijk iemand is die niet per se een labeltje wil plakken!
R. is wakker geweest vandaag, maar daar is alles ook mee gezegd hoor Resultaat een leuke woordenwisseling, want ik had toch wel stiekem gehoopt dat hij op een vrije dag even wat meer T. zou pakken/verzorgen/voeden/troosten. Toen ik dat dus uitte, tja toen viel dat niet zo heel erg goed bij hem. Dat krijg je er van als je een hele nacht doorgaat, daar kan een wat ouder lijf schijnbaar toch niet zo goed meer tegen. In ieder geval staan de koppen op dit moment weer dezelfde kant op en dat is wel prettig. @ Ien, het is hollands next top model, project catwalk en ford boyard avond. Dat je dat nu niet weet @ pina, lees dat ik dus bij zo'n hempje rekening moet houden met mijn voorgevel. Dat is wel handig om te weten. Haartjes terugplakken gaat waarschijnlijk niet lukken. @ julia, wat enorm leuk dat alle drie je kids zo'n prachtige bos haren hadden. @ supernova, het is enorm handig inderdaad en hij is (normaalgesproken) ook niet te beroerd om eruit te gaan. Hier heeft T. iets meer dan donshaartjes dus de kapper is totaal nog niet aan de orde haha. @ Anke, het wennen komt zeker goed hoor. Wat leuk dat je de kast hebt uitgemest. Ik heb hier vanavond ook de maatje 50 de kast uitgedaan en de maatje 62 erbij gehangen. Ze past van maatje 56 alleen hetgeen nog wat ruim valt. Vermoed dat ze snel zal overgaan op 62. Ondertussen ben ik al maatje 68 aan het inslaan Heeft B. nog lekker kunnen slapen of is het de hele middag een beetje onrustig gebleven ? @ Bd, hij had flink wat spierpijn. Het viel mij nog mee, maar er was een masseur aanwezig dus die heeft al een boel verholpen gisteren PSZ is wel een beetje boel snel hoor met die conclusie. Tegenwoordig lijkt het wel alsof er op bijna alle kindertjes de stempel ADHD of autisme (en anders PDDNOS) geplakt moet worden. Je wilt niet weten hoeveel kids ik gezien heb waarbij dat gedacht werd door PSZ/school, terwijl dit helemaal niet aan de orde was :x @ vive, pfff ookal zo'n raar verhaal @ Elio, hoe is het met je uk ? Hopelijk gaat het al iets beter of ben je naar de HAP geweest en anders moest je morgen toch naar de kinderarts ? Morgen naar de tandarts (jaja het is weer zover). Het ontdekte gaatje moet gevuld worden. Ik ben benieuwd
Annelies: Balen van de woordenwisseling. Ik weet trouwens precies wat je bedoeld, zo'n woordenwisseling is hier ook wel eens voorbij gekomen. Gelukkig staan de neuzen weer dezelfde kant op! Succes bij de tandarts morgen. Kleding uitzoeken: moet ik ook eens gaan doen, al past D nog redelijk goed in 56. Vanavond kregen mijn s.ouders weer een lading kleding en babyspullen van die vrouw waar we al eerder kleding van kregen. Morgen ga ik eens langs om het te bekijken. Vandaag belde het kinderdagverblijf om een afspraak te maken om eens te komen kijken. Ik had D vorige week ingeschreven en kreeg een paar dagen later al een brief dat hij op de aangegeven dagen per 1/1/2012 terecht kon. Ik was helemaal verbaast, ik was ingesteld op een enorme wachtlijst. In ieder geval ga ik volgende week eens langs om te kijken. Ik vind het wel een raar idee, om mijn mannetje weg te brengen naar een kdv. Morgen naar het CB voor de eerste prikjes, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!
goedemorgen! lekker weekend gehad allemaal? wij zijn heerlijk naar limburg geweest, super lekker weer gehad zaterdag, en lekker naar de dierentuin eindhoven geweest, helemaal geslaagd, de batterij is weer opgeladen....hihi! joehoeeee! ik had jullie toch verteld dat ik de opleiding tandartsassistente wil gaan doen, ik heb nu een plek gevonden waar ik stage kan lopen, voor 2 woensdagmiddagen in de maand. [werk namelijk de 1e 2wk van de maand di en zat de overige di en woe.]dus nu kan ik naast mijn werk op woe middag al een beetje meekijken in de praktijk en kan ik mijn opleiding starten en hopen dat ik op deze manier makkelijker een nieuwe baan kan vinden. donderdag ochtend even langst de praktijk voor kennismaking. helemaal happy! zullen pittige komende 2jaar gaan worden maar heb het er wel voor over! @julia, wat een liefe soma!misschien heeft ze wel expres wat geld opzij gelegd om jullie te kunnen verwennen, lief! wat een leuke foto! en dat haar, wouw! jaloers hoor...hier een kale... @super, ik kan me voorstellen dat je wat anders wilt nu ja, geweld is niet fijn en helemaal niet als je kindjes hebt, je moet er niet aan denken dat er echt wat met je gebeurd door je werk. de quinny zapp extra, ik zeg doen! die heb ik ook, echt een super ding! erg stevig en mooi klein op te vouwen. rijd ook beter als de meeste buggy's!ook erg makkelijk dat je de maxi cosi erop kan zetten, voor even snel de stad in, hoef je niet met de hele kinderwagen te sjouwen! wat een schattige kunstwerkjes!moooi! handboogshieten, cool! lekker even wat voorjezelf te doen. @sucre, en al uitgeshakedddddd?? was wel raar of niet die aardbeving, hier was er niks van te merken. hele fijne vakantie! haha de hele auto vol, hadden wij al voor een weekendje weg! stukken beter als we straks over een heel wat maanden de kinderwagen bak niet meer nodig hebben, wat neemt dat ding een plek in zeg....en dan hebben we nog wel een grote station...hmmm @anke, mannen......haha! schattig he dat de kleintjes nu echt bewust gaan lachen, zoo lief, hier ook als ik s op de knieen zet en hobbel wat heen en weer gaat ie ook lachen en soms al met een heel klein beetje geluid erbij...*smelt* @kleintje, mooie foto. om trots op te zijn!!!!! @bd, leuk feestje gehad? goed weer erbij igg. @ientje, haha gelukkig ben je nog wat tegengekomen voor de bruiloft, want in spijkerbroek neeehhh dat kan echt niet! lekker shoppen! ga binnenkort maar eens kijken voor winterjas, meestal ben ik erg laat met dat soort aankopen en is er niks leuks meer...[maar stiekem wil ik er nog lang niet aan, liever nog wat rokjes en shirtjes, haha] en lees dat kleine s ook gedoopt is zondag, gefeliciteerd. gelukkig niet zijn mooie witte pakje ondergepoept dus, valt wel op he, die gele poep op een wit pakje...hihi! 11 sept. heftig allemaal...........vreselijk wat er toen gebeurd is............. jee wat een hoop geschreven hier zeg...ben er nog niet door..... @bd, wat een raar verhaal van je zoontje zeg, het klinkt idd zoals vive zegt dat ze gewoon subsidie willen hebben. ik hate die hokjes waar ze kinderen in willen stoppen, ieder kind is een eigen persoon! als je kijkt hoeveel kinderen er tegenwoordig adhd ofzo hebben, niet normaal toch!!dat had je niet toen wij klein waren, toen waren het kinderen die gewoon, een sterke eigenwil hadden... wij hebben hier ook een slim jochie, ook tellen tot ergens in de 30 en kan het alfebet ook a lopnoemen, niks mis mee toch, kinderen zijn gewoon sponsen, ze zuigen zoveel op, zeker als ze er interesse in hebben. je niet teveel zorgen maken hoor! zoo ik ben erdoor! tis een lap teks geworden, sorry! wij hebben gister trouwens nog gekeken voor een basisschool voor de oudste. wij gingen een beetje sceptisch naar een jenaplan school maar zijn helemaal omgeslagen...dacht echt aan zo'n geitenwollen sokken school maar is gelukkig niks van waar, het kind staat wel heel centraal en word ook heel veel aandacht gegeven aan 'hoe om te gaan in de maatschappij' maar ook zeker een heel doordacht leerstysteem. wij zijn om! en de cito cijfers liegen er niet om, gemiddeld scoort de school boven gemiddeld. [als ouders wil je natuurlijk het beste voor je kind...] ga even bij s kijken. hij moet om 13;15 weer een middagje proefdraaien op kdv en dan vanaf volgende week al hele dag heen..wat gaat de tijd toch snel! nog 2wk verlof en dan weer werken.... vinden jullie de tijd ook zo snel gaan?
Even kort... Net bij CB vandaan, kleine vent heeft zijn prikjes gehad. Hij heeft het allemaal goed doorstaan, bijna geen kik. Merk wel dat hij nu toch wat meer behoefte heeft om lekker bij mij te zitten en te kroelen, dus dat ga ik vandaag ook lekker met hem doen. Oh, en hij is gegroeid!! nu 61 cm en weeg 5755 gram! Tot later!
@ julia, hoe was het bij het consultatiebureau (of moest je niet vandaag?) @ supernova, blij te lezen dat die woordenwisseling bij anderen ook wel eens voorbij komt. Ik vind het ook niet meer dan logisch hoor; er verandert zoveel met zo'n kleintje erbij. Je moet weer een geheel nieuw ritme vinden en niet alles is meer mogelijk zoals het voorheen ging. Wat is dat snel gegaan met het KDV. Je hoort dat er vaak zo'n lange wachtlijst is. Ben benieuwd wat je er "in real life" van vind. Ben je nog wezen kijken bij je souders voor de kleding? Hopelijk zat er nog iets moois tussen. Wat is hij lekker gegroeid zeg. Netjes hoor; hopelijk voelt hij zich snel iets beter. Het is ook niet niets die prikjes @ meid; jeetje jij hebt me een lap tekst geschreven. Wat lekker dat de batterij helemaal is opgeladen. Mooi dat je een plekje hebt gevonden om ervaring op te doen en nog beter dat je de beslissing hebt genomen om de stap te wagen. Knap hoor om zo een andere richting in te slaan. Hoe is het middagje proefdraaien gegaan ? Pfff ik ben weer van die tandarts af, maar auwww het doet weer flink pijn. T. is bij mijn smams geweest en die was helemaal happy en trots. Ze heeft (tot mijn verbazing) zich aan mijn advies gehouden. T. was wel heel erg moe toen ik haar kwam ophalen (ze had amper geslapen, omdat ze alles in de gaten moest houden natuurlijk), maar smams heeft haar dus absoluut niet overprikkeld. Dikke opluchting natuurlijk. Thuisgekomen T. de fles gegeven en in bed gestopt en ze heeft heerlijk geslapen en ik moest haar zelfs wakker maken voor de fles van 16 uur
Meid: Goed om te horen dat de batterij weer helemaal is opgeladen. Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin gehad. Supercool dat je stage kan lopen en met die opleiding kan beginnen. Misschien wel pittig, maar ook wel weer wat anders, is soms ook goed! Die school klinkt ook wel erg goed. Fijn als je kindje naar een school gaat waar je als ouder ook helemaal achter staat. Even over scholen. Hier een moeder die bekend is met het Dalton onderwijs? In theorie klink het erg mooi, maar vraag me af of dat in de praktijk ook zo is. Annelies: Fijn dat smoeder je advies heeft aangehouden! T was zo te lezen wel bekaf van haar interessante uitje! Met mijn kleine man gaat alles prima, vanmiddag heeft ie lekker kunnen kroelen met zijn oma. Ik heb weer een enorme lading kleren gekregen via schoonouders (van dezelfde gulle gever als eerder), en sommige dingen zijn volgens mij zelfs amper of nooit gedragen. In feite hoef ik tot volgend jaar zomer geen kleding meer te kopen. Er zat ook een lading schoentjes bij, sommige nog in de originele verpakking Ook hebben we een kinderwagen gekregen. Ziet er erg mooi uit, en kan kleiner opgevouwen worden, zodat ie beter in mijn autootje past. Ze deden de kinderwagen weg omdat ie een lekke band had (s.pa had dat binnen een half uur gefixt). Ik ga vanavond dus de hele avond kleertjes sorteren!
@supernova, zooo goed gegroeid zeg!hopelijk krijgt ie geen last van de prikjes...s had igg geen last ervan gehad. hihi fijn zo'n gulle gever. @anneliesje, nou ik verwacht dat je ondertussen geen angst meer hebt voor de tandarts ofwel, zo vaak als jij bent geweest afgelopen maanden!!! hoe is het met t? nog steeds lekker rustig? s ligt hier ook steeds meer tevreden erbij, lekker in de box, echt naar de dingen kijken en proberen aan te raken [gaat natuurlijk erg ongecontroleerd] vanmiddag zat ie even op schoot en zat met hem te kletsen, ging ie gewoon echt elke keer geluidjes terug maken...zoooo schattig! het word steeds leuker!
Kids liggen op bedje, nog even 2 voedingen straks en dan kan ik op bed, ik ben echt moe! Helaas nog geen externe hulp gekregen. Oudste begint zo nu en dan behoorlijk jaloers te worden op de kleintjes. Ik doe heel erg mijn best om hem aandacht te geven,maar hij vind het niet genoeg. Verder is hij ook heel gek op ze, maar af en toe probeert hij ze te slaan/ knijpen en moet ik ze echt bij hun weg houden. joepie mijn kleding is binnen (Hema) en dus ook mijn corrigerende body! maat L heb ik, en hij kleedt enorm af dus ben heel blij! moeten nog een paar kilo af. Wat zijn de meesten hier slank zeg, maat M en maat S hoor ik voorbij komen. @ientje mooie fotos zeg van de doop! Leuk om eens te zien hoe jij eruit ziet. @afgeplat hoofd, hier geen last van. Ze slapen op hun zij in de safe t sleeper dus vandaar. Wel aan 1 kant heeft de jongste een afplatting aan de zijkant van zijn hoofd, maar dat komt omdat hij zich zo naar voelde in het ziekenhuis en toen kozen ze ervoor het hem zo comfortabel mogelijk te maken dus naar zijn positieve kant te laten kijken. Nu heeft hij erge voorkeur naar die kant en ik probeer het hem wat af te leren. @BD hoezo denk jij dat je zoon geen autisme heeft? waaraan zie jij dat? Niet dat ik zeg dat ze gelijk hebben (ik ken je zoon niet) maar heb je er zelf kennis van? mag ook via pb Hier maat 56, en soms 62 door het corset van de kleinste. Vanmiddag kraambezoek gehad van 2 vriendinnen die ook pas bevallen zijn, erg leuk! @Julia, groene poep, hier ook, is normaal @jenaplan school, mn neefje gaan er ook naartoe en hij vindt het er heel leuk. mn zus is niet apart ofzo, of gelovig, maar vond het gewoon een goede school. alleen die gekke juf met haar tandenborstelverhaal (zie eindje terug )
@ meid, ehm tandartsangst blijft hoor haha. Het was een stuk minder, maar als je dan een tijd niet bent geweest dan komt die angst weer terug. Oke het is niet zo erg als het was, maar het is nog steeds niet normaal hoor Moet in november voor een controle, maar daar zal hopelijk niets ontdekt worden. Wat heerlijk dat S. lekker in de box ligt en al dingen probeert aan te raken. Owww en geluidjes terugmaken, zoooo schattig. T. heeft even een huiluurtje gehad, maar ligt nu relaxed te slapen. Ze wordt ook steeds helderder qua blik en doen en laten. Ligt alles heel goed en intensief te bekijken en te bestuderen. @ supernova, blijkbaar zijn het mensen met teveel geld hihi. Een kinderwagen weg doen, omdat er een band lek is. Ach jij zult er vast heel erg blij mee zijn haha . Ik ben benieuwd hoelang je met sorteren bezig bent geweest... Ik probeer me ondertussen in te houden, heb erg leuke kleertjes van Z8 gezien (in de aanbieding). Zucht...
Tandarts; hier ook geen fan! Heb ook bijna altijd wat van de week moest ik weer en ja hoor een gaatje... Maar Annelies jou hebben ze wel erg moeten hebben afgelopen jaar zeg! Kleintje; ik weet zeker dat mijn zoon geen vorm van autisme heeft omdat hij helemaal geen kenmerken vertoont. Hij maakt contact met anderen, is sociaal, netjes, speelt met andere kids maar kan ook alleen spelen. Gewoon een normaal kind maar dan een met een sterke wil. Observatie heb ik dus ook vertrouwen in. Vanavond weer slechte avond met M, erg veel huilen en alles kwam weer omhoog...
Waarom heeft niemand me nu tegengehouden?? Nu moest ik dus wel die leuke kleding kopen n de Z8shop. Het was wel in de aanbieding en ik heb een iets grotere maat gekocht, dus zo gek is dat toch niet . @ Bd, wat vervelend dat het met M. niet zo lekker gaat vanavond @ ons kleintje, owww wat vervelend dat er nog geen hulp is . Het is ook niet meer dan logisch dat de oudste vervelend/jaloers is, maar het is wel heel erg vervelend en ik vind het ook zielig. Alles zal natuurlijk ook wel zijn weerslag op hem hebben gehad. Hier ook geen M of S hoor
Hi allemaal, weer een hoop berichten hier. Zwaai naar iedereen die moe is en naar bed wil! Bd autistisch of niet, vind de diagnose van het juffie wel ver gaan, ze kan toch ook alleen melden dat er mogelijk iets is en dat er een deskundige bij moet komen? Annelies, fijn dat sma oppast en het goed oppakt. Jak, tandarts, heb 12 kronen en mijn tandarts heeft dus al genoeg vakanties van mijn rekeningen gevierd. Ben ook een soort showcase van de tandtechnicus. Maar, laatste keer geen gaatjes, maakte een grapje dat dat wel champagne waard was, trekt ie een fles uit de kast voor me! Hihihi, niet meer bang voor die man . Nu is de mondhygieniste mijn new BFF. Nova, relaxed zulke mensen, al snap ik niet dat je een kinderwagen wegdoet om een lekke band. En allemaal nieuwe kleren, leuk hoor! Meid, top dat je een stage hebt weten te regelen. Succes met de opleiding, hihi, hopelijk ben jij niet bang voor de tandarts Hier, vandaag mams op bezoek, bij babydump verkeerd geleverde bak van wandelwagen voor het bestelde zitje geruild. Campingbedje gescoord met mooie aanbieding. Van mams speeldingen gekregen voor in wandelwagen en aan de wipstoel, heel lief. B zat er meteen mee te spelen in dr wipper, heel leuk. Poppetje ligt nu knock out op schoot, zo fles erin en allebei naar bed! Bah hoor het alweer regenen, typisch weer om in bed te liggen! Slaap lekker alvast allemaal!
Nu ik zo laat pas mijn eerste berichtje van vandaag type vraag ik me af wat ik dan toch allemaal gedaan heb vandaag?! Gewoon bijna koos - computerloos! Nu even snel een berichtje dan! @Bd, jee, dat is wel een hele snelle conclusie van de psz juf zeg... Ik zou echt niet blij worden van mensen die zulke etiketten op mijn kind plakken... Wat is dat voor iemand die komt observeren? Iemand verbonden aan de psz? Wat voor papiertje heeft hij op zak? 't valt misschien een beetje binnen mijn werkveld, dus ben wel nieuwsgierig. @Annelies, Z8 shop? Wa's da nou weer???? Zal eens even googelen zo. Al fortuinen uitgegeven? @Nova, wow! Hij kan snel terecht zeg! Dat zou hier never de nooit niet lukken. Hoeveel dagen zal hij gaan? Succes morgen met de prikken! @Meid, lekker bijgekomen? Oh wat super, al een stageplek joh?! Goeie zaak! Wanneer begint de studie? @Nova, jemig een kinderwagen weg doen ivm een lekke band? Oke... ik tel tot 10......... adem in adem uit @Kleintje, balen dat jullie nog geen hulp hebben gevonden. Ik heb helemaal geen idee van wat voor hulp jullie precies zoeken hoor, dus doe maar een poging, maar wat in me opkomt en misschien kan Ien bijv. of iemand anders die gelovig is meer vertellen, is dat je misschien via de kerk hulp kan krijgen? Mits je gelovig bent? Geen idee hoor. Ik ben niet gelovig, dus geen lid van een kerk, maar kan me zo voorstellen dat je via die weg misschien hulp kan krijgen? Het zal vast ook afhangen van de soort hulp waarnaar je op zoek bent. Zoals ik al zei, ik heb er geen kaas van gegeten maar dit kwam gewoon in mij op. Hier alles koek en ei. Niet veel bijzonders. Vanmiddag met de buuf (haar 2de is 13 dagen jonger dan Y) wandelingetje naar het weegspreekuur. En dat was tevens de laatste keer. In 2 weken tijd is meneer weer 550 gram aangekomen. Hij weegt nu 5170 en dat is RUIM 2 kilo meer dan zijn geboortegewicht. Hij is pas 8 weken jong. Ik vind het goed zo. Het gaat gewoon goed en behalve de CB afspraken voor de prikken zie je mij niet meer terug daar. Die zijn dus op 1 hand te tellen zo ongeveer. Joepie! En nu duik ik mijn bed in! Morgen meer, doeiii