De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ien: Jeeetje, da's ook klote zeg! Fijn dat je man toch de avonden thuis kan komen, scheelt toch weer een beetje, maar leuk is het niet. Enig idee hoe het komt? *knuff*

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia: al weer ingebroken? Neeeeee, Jee wat een brutaliteit zeg, niet normaal. Ligt het huis afgelegen of in een dorp?

Ien: jee das balen! En hakt er wat betreft energie flink in als jij de enige bent die hem stil kan krijgen. Hopelijk morgen beter.

Meid: ach ik krijg over anderhalve week ook nog kraamvisite. Kleine loopt al bijna dan ;) maar wel gezellig en lief dat ze toch nog komen.

Ons kleintje: zulke kraam visite wil ik ook wel. Ramen kunnen wel gezeemd worden hier ;)

Druk bezig met kleren wassen en spullen verzamelen. Volgende week weekje vakantie. Lekker burgelijk in NL, Landal. Hopelijk droog weer zodat we heerlijk kunnen gaan wandelen.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ach ien wat klote dat hub hem niet stil krijgt :( frustrerend! Heb je het idee dat hij pijn heeft? Hij heeft dus ook slechter geslapen, zou hij nu gewoon doodop zijn en daarom huilen? Misschien wordt hij rustiger als hij even plat ligt, in de box ofzo? constant op de arm kost ook energie.. Ik roep maar wat hoor!

Hopelijk vannacht een betere nacht meid, zet hem op!

Ik ga slapn dames, uitgesport en best heel moe, lig al in bed, heerlijk rustig! Truste!

4. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Wil ik hier net een heel erg ego berichtje plaatsen, zie ik dat Ientje mijn tekst al heeft opgeschreven. :(;)

R. is de hele dag al wakker op twee piepkleine slaapjes ( en 25 blokjes rond het huis) na in haar wagentje. Ik had vanochtend een babymassage aan huis voor haar geregeld, nou dat was een succes... NOT, ze worstelde alle kanten op! Heb al een paar keer "Oei, ik groei" er op nageslagen en alles wijst op een regeldag, wel erg vermoeiend... vooral voor haar, maar inmiddels liggen wij ook aardig op apegapen! Volgens mijn bijbeltje kan deze fase 1 dag tot 2 weken duren, dus ik ga duimen voor het eerste ( ook voor jou, Ien).

@ Julia: Balen zeg van die inbraak, als je nog tweedehands spullen kan gebruiken, zet maar een lijstje online, ik barst van de overbodige spullen!

Ga hier weer een rondje lopen, want begin een beetje doof te worden!!

Groetjes

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ meid, is het gelukt om de tijd te rekken of niet ? Hopelijk zit de nieuwe bank heel erg goed. Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.
    Wat leuk dat je collega's zijn geweest en de kleine is ook weer goed verwend.:D

@ julia, is je nieuwe boxkleed nog gearriveerd ? Wat lekker dat je soma zo actief is, een heerlijk mens dus :) Wat mooi dat je kids er ook zo happy mee zijn.
    Wat enorm asociaal dat er voor een tweede keer is ingebroken. Snel maar een alarmsysteem erin laten zetten (of zelf doen). Eigenlijk is het belachelijk dat je dat moet doen.
    Slaap lekker, dat zal vast wel lukken na het sporten.

@ ons kleintje, wat vervelend dat het een tijdje duurt voordat je aanvraag is behandeld.
    Wel lekker dat je kraambezoek ook heeft meegeholpen. Lief dat de mensen dit voor je willen doen. Al zit er natuurlijk voor hen ook wat eigenbelang bij he, wie wie er nu niet heerlijk knuffelen en bezig zijn met die mannekes.

@ Anke, lekker genieten van je eigen Bertha. Lekker relaxed dus. Ik weet niet zo snel een goed doel, maar er zijn er vast genoeg (even googlen?)

@ supernova, wat een prachtige wagen zeg. Als hij nu net zo lekker loopt als dat hij eruit ziet dan zit je gebakken.

@ Ien, wat vervelend dat S zijn dag niet heeft :(Gelukkig dat je nu niet alleen bent, dan kan je man het af en toe even van je overnemen. Ik duim dat hij zich snel weer beter voelt.

@ Bd, hoe is het gegaan vandaag met M? Voorpret voor volgende week dus.

@ Pina, ookal een slechte dag :( Hopelijk gaat het morgen beter, maar wel jammer dat die babymassage dus niet zo'n succes was.

Vandaag bij de kinderarts geweest en madam woog 5170 gram. Ze is nu boven de bovenste lijn uitgestegen :p Haar hoofdomtrek was net iets groter dan gemiddeld. Hij vond het niet erg en zij had het toch wel heel erg naar haar zin daar. Scheet ondertussen lekker van zich af (stinken joh haha).
    We moeten contact blijven houden en mocht het minder goed gaan dan moeten we direct aan de bel trekken. Oww hij heeft er eindelijk het stickertje op geplakt "verborgen reflux".

Verder nog even in de stad gelopen en wat stretchrompers gekocht bij de hema. Jeetje wat zijn die dingen eigenlijk duur :eek:

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ah Pina, jij ook al :( 2 weken????? :$:$ hoop het niet!!

Nee Juul, alles al geprobeerd. Box, bed, wipstoel, met speen, zonder speen, niks hielp.
    Ach, ik hoop maar dat vannacht een beetje goed gaat. Scheelt al de helft ;)

7. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij een meisjes vest. In ieder geval niet iets voor mijn mannetje. Er staat maat 68 in. Kan ik iemand van jullie hiermee blij maken?

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2568 Ons Kleintje, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2011
    @ientje beetje laat, had het niet gelezen
    wat sneu zeg.
    Heb je hem ook al eens laten huilen? of een speen gegeven met een rolletje erachter (hydrofiele doek, als hij de speen niet lang vast kan houden) en dat je dan een beetje in de buurt omskyed (zodat je de doek in gaten kunt houden?
    Maar jij schrijft `stil houden`maar sommige babies hebben het nodig om eventjes te huilen (lees een klein half uurtje, en elke 5/10 min even kijken) Niet dat ik dat overigens lang aan kan horen, maar ik kwam erachter nadat mijn zoontje op het kdv zat, dat hij 10 min moest huilen en dan als een blok in slaap viel en dat hij de eerste was van het stel dat sliep:$
    Voordat we dat wisten, liepen/wiegden we soms uren met mijn oudste toen hij een baby was van enkele maanden. En als we hem dan in bed legden, werd hij weer wakker en huilde hij weer.
    Nu is door het huis lopen en wiegen niet echt een optie vanwege de drukte en omdat het er 2 zijn, dus doen we het met speentjes, of geven eerder de fles.
    @jongensvest, ik heb er hier 2 groene liggen, zelfde maar dan van de H en M. staat denk ik wel leuk hoor!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen! Goed nachtje gehad allemaal?
    Wij wel!! Meneertje viel vrijwel gelijk in slaap toen ik hem erin legde, en ligt nu nog te slapen! Begint wel wakker te worden nu, maar dat duurt soms wel een tijdje.
    Kheb goeie hoop dat t vandaag beter gaat!

Pina, hoe was de nacht bij jullie?

Nova, das wel een jongensvest hoor, maar wel kak, lijkt wel op degene die S van hub's collega's kreeg. Daar moet nog een bloesje onder. Ik pb je wel ff :)

10. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde verhaal: ze heeft haar slaapbehoefte blijkbaar opgespaard voor 's nachts.
    Om 11 uur laatste voeding en geslapen tot half 8, we zijn alledrie weer een stuk opgeknapt geloof ik!

@ OK: Hoe leg je die doek tegen de speen? In het begin spuugde ze dat ding al kokhalzend ver weg, maar nu lijkt ze het af en toe toch wel prettig te vinden, mits wij hem vasthouden, anders valt hij er meteen weer uit.

11. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons Kleintje: Fijn dat je kraambezoek een handje me helpt!

BD: heerlijk hoor zo'n weekje burgerlijk naar Landal. Geniet er van!

Pina: Jij ook een regeldag. Ik duim met je mee dat het snel over is. Hopelijk kom je nog een beetje aan rust toe.

Anneliesje: Toch verborgen reflux joh? Hoe gaat het nu met je kleine meid?

Vest: aha, beetje kak houd ik op zich ook wel van. Maar met dit vestje kan ik echt niets. Ientje, heb je terug gepbt!

Huilen: wat kleintje al zei, soms is huilen nodig. Hier zat ik ook soms de hele avond met D in m'n armen, want zodra ik hem neerlegde was het hek van de dam. Nu hebben we ons eigen avond ritueel, dan leg ik hem in zijn bedje. Zolang hij huilt ga ik om de 10 minuten even naar hem toe, tot hij niet meer huilt. Meestal ligt hij na 10 minuten al te slapen.

Oei, ik groei!: Ik heb gehoord dat het een heel prettig boek is. Aanrader om aan te schaffen?

12. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb "Oei, ik groei" gekregen van een vriendin met de woorden: dit wordt je bijbel de komende 75 weken! Tot nu toe ben ik er erg blij mee, dus zeker een aanrader wat mij betreft.

In het kort komt het er op neer dat na onderzoek is gebleken dat alle baby's wereldwijd sprongen maken in hun ontwikkeling rond de 5, 8, 12, 19, 26, 37, 46, 55, 64 en 75 weken ( gerekend v.a. de uitgerekende datum).
    Rond die tijd zijn ze erg huilerig en hangerig ( terug naar mama) en daarna blijken ze dan weer iets te kunnen wat ze daarvoor nog niet konden. Er staat heel duidelijk omschreven wat ze per sprong ongeveer kunnen bijleren en wat je kan doen om ze te helpen en te stimuleren.

13. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    p.s. zie net dat ze ook een site hebben: www.oeiikgroei.nl waar je je aan kunt melden. Je krijgt dan een berichtje wanneer de volgende sprong eraan komt, zodat je je een beetje kunt voorbereiden.

Heb zelf nog niet gekeken, maar misschien wel handig.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@#Pina
    jammer dat het bij ons niet klopt van oei ik groei, zou het wel willen weten. ik doe gewoon een beetje met jullie mee. Bij welke sprong zijn we nu? :)
    Hydrofiel doek in 4en vouwen, en dan oprollen. speen aan een tuttel/ spenendoekje vastmaken, dan de rol tegen het tutteldoekje aanleggen, ver van de neus af. soms past het rolletje dan ook tegen een bedspijltje aan. En dan natuurlijk heel vaak gaan kijken of je baby het nog fijn vindt en of de doek niet tegen zijn neusje aankomt.
    Succes!

15. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ok, ga ik zo eens proberen als ze weer wakker is.

Ik zit bij de 8 weken sprong en heb die van 5 weken ( bij ons al met 3 weken) ook duidelijk herkend.
    Er staat in het boek dat als je kindje te vroeg of te laat is geboren, je die weken er van af of bij op moet tellen. Ze is nu 6 weken, maar doordat ze veel te laat kwam, zitten we nu bij de 8 weken sprong.
    Maar bij jou is het geen kwestie van een paar weekjes, dat is wel erg extreem, maar misschien dat je toch een beetje kunt rekenen vanaf de uitgerekende datum. Bij een vriendin van mij was haar zoontje 10 weken te vroeg en die kon ook de sprongen toch nog goed herkennen.

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo, ik heb even tijd om bij te kleppen! Ik loop een eind achter, dus het zullen een hoop spuit 11 reacties zijn, maar goed.

S en ik zijn dinsdag op visite geweest bij Bd en M! :) Ik heb Bd's kolf overgenomen, vandaar.
    Bd, het was gezellig! Jammer dat de 2 jongens elkaar geen blik waardig keurden :D
    Ben erg blij met de kolf, heb vanmorgen voor het eerst fatsoenlijk kunnen kolven, maar hij doet het super!! Bedankt he! :)

Corrigerend hemd: nee ik heb er geen last van dat het opkruipt. Na het plassen wel weer goed in fatsoen trekken, anders gebeurt het wel. Heb trouwens een strapless top. Was ik nog vergeten te vermelden. Zo is het dus wel handig om hem alleen over je buik te spannen.

Bd, weet je al wanneer je oudste geobserveerd gaat worden?

Annelies, R alweer helemaal op en top sinds het weekend?
    Nog last van je kies?

Nova, beter zeg dat het kdv plek heeft voor D!

Meid, lekker opgeladen dus! Heerlijk meis! En nog lekker weer ook, geweldig toch?
    Wat fijn dat je kunt gaan stagelopen zeg! You lucky girl!
    Zal idd wel pittig gaan worden, maar je bent volgens mij supergemotiveerd, dus dat komt vast goed!
    Jenaplan, weleens van het woord gehoord, en daar houdt het wel mee op (behalve dat ze leren dat baby's halverwege de zwangerschap zo groot zijn als tandenborstels :D). Zal eens gaan googlen. Als ik ooit klaar ben met reageren hier :D
    Geldt overigens ook voor Dalton onderwijs.

Ja de tijd gaat echt megasnel trouwens! S is alweer 'ruim' :D 2 maanden! :$
    Over een maandje moet ik alweer aan het werk, brrr!

Nova, wat een bink die kerel van je! Niet eens gekrijst bij prik no.2? :$ Stoer!! Is ie nog ziekies geweest ervan?
    Wat super dat je weer zo'n hoop spullen hebt gekregen! En een kinderwagen met lekke band, tja die moet nodig bij het grofvuil hoor ;)
    Snap het echt niet, hebben die mensen dan een nieuwe kinderwagen gekocht??? Kopen ze ook een nieuwe fiets als hun band lek is? Geef me ff hun nummer dan, ik heb nog een nieuwe fiets nodig :D:p:D
    Maar het is natuurlijk wel een heerlijke meevaller voor jou! :D Mazzelaar! Rijdt ie fijn? Mooi is tie!

Woordenwisselingen: yup, die zijn hier ook niet van de lucht. Moeten echt binnenkort eventjes saampjes weg, uit eten ofzo. Er is vast wel een oma die op wil passen een paar uurtjes.
    Hebben wel een beetje ons-tijd nodig merk ik.
    Hub is natuurlijk alleen 's avonds thuis, en dan is S niet altijd op z'n gezelligst. Worden wij ook niet leuker tegen elkaar van.

Annelies, wat fijn dat het zo goed was gegaan bij je sma!
    Misschien effe een dikke veer in haar reet proppen, dat je het zo fijn vond dat het goed was gegaan, dat ze haar goed rustig had gehouden? Misschien is dat wel positief voor jullie relatie :) Misschien doet ze het de volgende keer wel weer zo goed!

Kleintje: Wat vervelend dat de hulp op zich laat wachten zeg :(
    Naar dat de oudste zo jaloers is. Ook logisch hoor, het is voor hem natuurlijk ook een complete omschakeling! Maar wel lastig.
    Fijn dat de kraamvisite wel lekker meehelpt!
    Dank voor compli over foto's :)

Bd, balen dat M weer een slechte avond had. Gaat het nu weer beter?

Annelies, sorry! Dat ik je niet heb tegengehouden! Maar jeetje, wat een leuke kleertjes! Blij dat ik geen meisje heb, ik zou me helemaal blut kopen! :D

Anke, haha leuke tandarts heb je! :D
    Fijn, campingbedje gescoord! :)
    Je had het weleens eerder verteld dat je je zo vroeg al had opgegeven voor kdv. Maar jeetje, bij 5 weken al :$ bizar!
    Knuffels: Wij hebben er niet megaveel gehad eigenlijk! Gelukkig maar.
    Maar ik zou ze ook idd richting Roemeniƫ sturen. Genoeg kindjes daar die behalve kleding ook een knuffel kunnen gebruiken :) Gaat bij ons via de kerk. Misschien bij jullie ook?

Kleintje, wat Juul zegt over hulp via kerk ofzo, is misschien wel een idee? Ben je op 1 of andere manier verbonden aan een kerk? Zou er dan zeker wel gebruik van maken hoor!

Joepie Juul! Hij groeit gewoon als kool, die Y van je! Niet meer zorgen maken dus!
    Heb je je boxkleed nou al binnen? Fotoooo!
    Grrr, stelletje klootzakken die 2 keer ingebroken hebben :( Kun je niet een alarm installeren dat een fikse stroomstoot geeft als er een onbevoegd iemand met zn tengels aankomt? :x
    Ook sneu voor soma trouwens, ze brengt er haar eigen spulletjes heen en ook die worden meegejat.
    O grrrrrr ik word er zo evil van he :x

Hihi, soma-stoma :D Nu moet ik daar ook steeds aan denken :D:D

Annelies, dus toch verborgen reflux? Hadden ze die conclusie niet eerder kunnen trekken? Nja. Je weet het nu tenminste. En nu?

Joepie, ik ben bijna een vest en broekie rijker, bedankt Nova! :D

Zo, ik ben weer redelijk bij.

Ik kan S vrij moeilijk laten huilen. Maar vandaag ben ik hem en mezelf een beetje aan het testen. Vanmorgen klaarwakker in bed gelegd, en na wat gepruttel ging hij lief slapen.

Nu ligt ie in de box, hij moest huilen toen hij er een poosje in lag, maar toen ik een dekentje over hem heen legde en zn speen met een spuugdoek vast legde, ging hij ook vrij snel slapen. Hij begint nu net weer wakker te worden.
    Ach, we moeten het allemaal leren he.
    Maar het echte harde huilen, dan kan ik hem echt niet lang laten liggen hoor. Beetje mopperen en jammeren, dat kan wel. Maar zodra het krijsen wordt, dan breekt mn hart. Mietje dat ik dr ben :p

Ik ga hem eens knuffelen, want dat hebben we nog maar amper gedaan vandaag!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Mooie score he, 29 smileys in 1 post :D

18. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha Ientje, doe je goed! Jij en je smileys!

Ik ben net terug van mijn laatste bezoekje bij de verloskundige in het ziekenhuis. Ik heb haar vooral de laatste weken gezien en gesproken tijdens mijn zwangerschap. Erg fijne vrouw en ik vond het leuk om haar nog een keertje te zien.

Ientje: Kleertjes gaan morgen op de post.

Ik heb ook nog gloednieuwe sokjes liggen. Rode van Lief! (waar Lief! op staat (kleine maat) en witte van Prenatal (3-6 maanden). Kan ik daar nog iemand happy mee maken? Ben aan het opruimen.

Net jaarafrekening van gas en stroom gehad. Drama en flink bij betalen. Zucht!
    Verder Baal ik met een hoofdletter B van vriend. Ik ga jullie er niet teveel mee lastig vallen, maar ik heb er even goed de pest in. Soms krijg ik het gevoel dat ik voor twee moet nadenken en dingen regelen. En puntje bij paaltje zeurt meneer dat ie te weinig genegenheid krijgt. Grrr!

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wat vervelend dat je zo baalt zeg, is dat zo sinds de geboorte van D? Misschien ook eens een avondje D-loos plannen?
    tis in elk geval niet leuk, knuffie!

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ientje en Pina, balen zeg! Vannacht een beetje doorgekomen? Hopelijk wat verbetering. Ah ik lees dat jullie een goede nacht hebben gehad. Speenspugen, hier ook een favoriete bezigheid ;)

Kleintje, leuk je kraamvisite, en handig :).

Laten huilen, vind ik heel moeilijk, maar doe het nu wel. Spreek altijd met mezelf af hoe lang ik dr laat huilen (10 minuten of zo) en ga dan ook wat anders doen, dat werkt. Maar meestal is ze na een paar minuten wel stil. Als ze echt krijst lukt het me niet hoor, maar dan is er ook echt wat.

Annelies, flinke dame heb je! Gelukkig dat ze goed groeit ondanks alle ellende :) Realiseer me nu pas (dankje Ien) dat het de bellende sma is die wel goed oppast. Ze zal het ongetwijfeld goed bedoelen en heeft ze niet door dat ze jou op je lip zit.

Deel Deze Pagina