De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nova, balen dat je baalt ;) avondje ons-time kan je goed doen inderdaad.

Vandaag met B naar het CB geweest. Ze weegt ny, met 9 weken, 4770 gram, gaat dus goed, maar dat is geen nieuws. Prikken gehad, heb d'r nog nooit zo hard horen huilen. Maar na een paar minuten was het over en viel ze in slaap zodra ze in de wandelwagen lag. Nu lekker in d'r bed, kijken hoe ze zixh straks voelt. Zal wel goed gaan.
    Manlief heeft verplichte sportdag van werk vandaag, soort teambuilding. Niet erg hoor maar het is in de middle of nowhere en het wordt dus laat. Morgen ook weer werken, cursus op z'n vrije dag :( Beetje saai dus. Morgen nog een late kraamvisite, dat is wel weer gezellig.
    Oja onze Bertha, alles lekker schoon terwijl ik een beetje zat te werken :). Leuk mens ook trouwens

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh Anke, lekker man, een Bertha :D Zou ik ook wel willen!
    Houd je B wel ff in de gaten? Ze kan wat verhoging/koorts krijgen.

Hier echt een goed dagje gehad zeg! (misschien roep ik nu een vloek over de komende avond af maar goed) Hij heeft een paar keer lekker in de box liggen slapen, merk het goed aan zijn humeur.

Hub komt net thuis, en wil eigenlijk over een half uur nog naar de voetbal gaan ook. Vind ik niet zo'n goed plan.
    Zucht. Echt tijd voor een avondje samen.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    B. werd om half 7 wakker, alleen maar gillen, zo zielig. Paracetamol gegeven, gegeten en viel meteen weer in slaap, terwijl ze normaal tussen 5 en 10 klaarwakker is. Nu helemaal knock out in bed, hopelijk doet de slaap haar goed en voelt ze zich straks weer beter.
    Overigens had ik niet het idee dat ze koorts had, ze voelde niet warmer dan normaal en ik wilde haar ook niet nog es vervelen met een thermometer.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O, wat naar Anke :( Straks misschien toch maar ff tempen, na een uur of 5/6 is de para uitgewerkt en zou de evt koorts terug kunnen komen.
    Ik hoorde laatst van iemand dat je altijd 2 para na elkaar moet geven (dus wel met 5/6 uur ertussen) om een koortsstuip te voorkomen. Weet niet hoeveel daarvan waar was hoor.
    Hopelijk knapt ze gauw op!
    Misschien had ze alleen wat last van haar beentjes. Zielig he :(

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie wel meiden!

Het is misschien inderdaad tijd om eens een avondje samen in te plannen. Naast dat, kijk ik heel erg uit om zondag te gaan boogschieten, even lekker iets voor mezelf.

Voor nu hebben we het een en ander uitgepraat, dus de grootste donderwolk is alweer voorbij, gelukkig maar!

Anke: aaaww, arme kleine meid! Hopelijk is het snel voorbij en vergeten!

Ientje: lekker dat vandaag zo goed ging. Hopelijk vanavond ook!

Volgens mij heeft D vandaag zo'n regeldag. Pffff, allemachtig, niets is goed, alleen maar huilen. Nu ligt hij lekker te slapen, maar het was een vermoeiend dagje.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nova: ook nog eens een regeldag, je hebt het getroffen meid! ;)
    Gelukkig is de onweerswolk weer zo goed als over.

Hier ook ongeveer zoiets, ik was not amused dat hij wilde gaan voetballen, aangezien hij de hele week al niet thuis eet, en zaterdag ook moet voetballen, ik vond het niet echt eerlijk dat ik dan 's avonds ook nog eens helemaal voor S opdraai. Voel me dan ineens zo opgesloten ofzo.
    Dus hier ook even gepraat, en uiteindelijk is meneer even gaan hardlopen. Dus in plaats van 2,5 uur is ie nu 3 kwartier weg. Vind ik een betere deal.
    En hij stopt waarschijnlijk volgend jaar met voetballen :) Niet omdat dat van mij moet hoor, maar hij ziet zelf wel in dat het voor ons heel ongezellig is als hij vaak voor zn werk weg is en er nooit is op zaterdag. Hij twijfelde voor dit seizoen al of ie nog wel door zou gaan, maar vindt dat ie het voor z'n team niet echt kan maken om nu nog af te haken.
    Vooruut dan maar weer ;)

Maar Nova, lekker dat je zondag weer kan gaan boogschieten! Idd, ff tijd voor jezelf, daar knap je vast van op!

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nova, de lucht weer geklaard, mooi zo!

Ientje, lastig voor je, als je vent al veel weg is ook nog voetballen. Gelukkig ziet ie dat zelf wel in en hobby's zijn leuk maar als je daardoor je kind nog minder ziet is de lol er ook wel af. Maarre, goeie dwal dus, ff hardlopen ipv hele avond weg.

Tnx voor de tips, zal straks met de laatste voeding nog even thermometeren en evt vannacht als ze erg onrustig is. Ga geen paracetamol geven als ze geen koorts of pijn heeft verder, denk dat het vooral pijn aan d'r beentjes deed, ze voelde helemaal niet warm aan.

Nu ff the nanny kijken, leren hoe het (niet) moet :D

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!!

Anke, hoe is t gegaan met B vannacht?

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen!

Allemaal een beetje lekker geslapen? Ik zie geen nachtbrakers hier, maar dat wil niets zeggen natuurlijk.
    Nu eerst even een bakkie koffie! :)

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Iets grappigs: ik liep vanmorgen het kamertje van D in, hij lag nog heerlijk te slapen..... bijna overdwars in zijn bedje :D :D :D
    Hoe krijgt ie het toch voor elkaar! Gelukkig heeft ie een slaapzakje aan, dus koud heeft hij het niet gehad.
    Ik ben nu op zoek naar winter slaapzakjes, met afritsbare mouwen. Iemand nog tips waar ik leuke kan vinden, prental en hema heb ik wel al leuke gezien.

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Goedemorgen!

Nova, die D van je, dwars in zn bed, haha. Hier ook een dame die vaak schuin omhoog kruipt, tot ze met haar hoofd of hand het ledikant tegenkomt.

Vannacht ging wel goed, om 11 uur had ze geen koorts en ging meteen weer slapen. Helaas wel om 4 uur wakker, fles erin en nog steeds geen koorte. Toen geslapen tot half 7, kennelijk vond ze dat ze genoeg had geslapen. Niet zo gek, vanaf half 4 gistermiddag ;). Gelukkig weer vrolijk en niks te zien op haar benen, dus is allemaal weer goed.
    Zo kraamvisite, gezellig! Fijne dag allemaal, geniet nog even van de zon.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wat een rust hier zeg! :$

Hihi, die D. Knap he, dat ze dat al kunnen :D Trouwens, dat kan S helemaal niet, die blijft stil liggen!

Net weer bij de fysio geweest. Bekken begint wel iets soepeler te worden maar nog niet helemaal optimaal. Ik wil vanaf nu wel om de 2 weken aangezien ik het zelf mag betalen...
    Trouw mn oefeningen blijven doen en dan kan ik over een poosje wel gaan beginnen met hardlopen - jeej ;) - Tja de kilo's moeten er echt vanaf! Begin die zwemband wel een beetje beu te raken.

Wat is het lekker weer he! Misschien vanmiddag ff lekker eropuit met de kinderwaggie!

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier een echte regeldag.......
    typ nu al baby voedende..:)

14. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ OK: Hebben ze allebei een regeldag? Knap hoor dat je toch nog een berichtje kan sturen tussendoor!

@ SuperNova: Boogschieten lijkt me erg leuk, en ook fijn om eens even iets anders te doen. Wij zijn ook nog behoorlijk aan het wennen aan de nieuwe situatie. Van een relatie waarin wij altijd samen met de zaak centraal stonden, is er nu opeens een ander middelpunt. Wanneer ze gewoon liefjes ligt te slapen, lachen en eten draait alles al om haar, en helemaal als ze niet wil slapen en ( heel hard) huilt. Relatie-kwali-tijd is ver te zoeken, vanaf een uur of 6 's avonds tot de laatste voeding om 11 uur slaapt ze nauwelijks, dus samen eten of even ontspannen is lastig. En na de laatste voeding ben ik versleten, dus erg gezellig in bed is het ook even niet.
    We hebben gisteren besloten een midweekje weg te gaan, even met z'n drietjes, geen zaak, beetje bijpraten en uitrusten voor zover mogelijk. Ben soms een beetje bang dat het hem allemaal erg zwaar/tegen valt, waardoor het voelt alsof ik haar bij ieder huiltje moet verdedigen.

He, wat een lang verhaal aan het worden... ga gauw weer voeden, voor ze afkickverschijnselen gaat vertonen.

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hellooo!

@Oh Nova! Wat balen van die eindafrekening! Daar wordt niemand vrolijk van. Bhehhh, zo zonde van je geld he?

@Oei ik groei. Ik ben geen 'oei ik groeierd'. Heb er niet zoveel mee, maar misschien komt dat omdat ik bij mijn kotertjes nooit echt van die dagen heb meegemaakt waarvan ik dacht: 'dit is een sprongetje'. En eerlijk is eerlijk, van het woord 'sprongetje' krijg ik de kriebels.... Niet helemaal mijn ding. Ik had wel een ander boek (cadeautje van mijn zus na de geboorte van mijn oudste), waarin over het eerste levensjaar van de baby per maand de hoogtepunten worden verteld. Best een leuk boek, maar ik kan hem nergens vinden! *grom!* Weet ook niet meer wie de auteur is... Als ik erop kom, zal ik hem eens spammen hier.

@Meid, ik ben het even kwijt hoor, maar moet jij nu S. nu al opgeven voor de basisschool of had je het over zijn broer, of ben ik compleet van de wijs en heb ik geen idee waar ik nu op reageer. Zag stukjes over basisscholen staan vandaar.

Wel weer een keuze ja. En ook weer niet. Weetje, voor je eerste kind ga je alle scholen in de buurt af (dat deed ik tenminste) om de beste eruit te pikken, degene waar je je 'thuis' voelt. Vooral dat laatste vond ik een erg belangrijk aspect, het gevoel hebben dat je je kotertje wel door die gangen ziet lopen.
    Maar nummer 2, hoe anders hij ook kan zijn qua karakter dan zijn broer/zus, die gaat gewoon naar dezelfde school als zijn broer/zus. :D

Neemt niet weg dat een fijne/goede school belangrijk is hoor, maar na al mijn zoekwerk en gesprekjes op allerlei scholen moest ik daar toch ook wel om lachen. Hier gaat zijn broertje over ruim eem jaar gewoon naar dezelfde school natuurlijk, terwijl het een compleet ander kind is.

En uiteindelijk leren ze allemaal schrijven en rekenen en maken ze dezelfde cito toets, alleen de weg erna toe verschilt wat en de methodes waarmee gewerkt wordt natuurlijk ook.

@Vive, op wat voor basisschool werk jij eigenlijk?

@Nova, wat balen van het balen van vriend. Niet leuk! En inderdaad, misschien een avondje samen erop uit om de neuzen weer dezelfde kant op te laten wijzen?

@Laten huilen... ben ik nou heel erg als ik zeg dat prulleke bijna nooit huilt? Gaat wakker zijn bed in en slaapt zelf in. Soms met speen, soms zonder. Zelfde verhaal in de box, wipstoel en kinderwagen. Erg aso dat ik dit hier nu neerzet trouwens..... Sorry! *twijfelt of ze het zal deleten*

Bij de oudste trouwens ook dat dilemma gehad: laten huilen of niet. Hij moest echt leren om in slaap te vallen en dat ging gepaard met huilen. Wat wij toen deden was het volgende (zolang het huilen was, geen krijsen he?!!!). In bed leggen, onderdekken, welterusten zeggen, kamer uit. Meneer begint te huilen, hem bijv. 3 min. laten huilen. Erna toe, onderdekken, kus geven, welterusten zeggen, vooral IN bed laten liggen en het niet te gezellig maken. Daarna weer de kamer uit. Als hij weer gaat huilen, 5 minuten wachten en het onderdek ritueel herhalen. Vervolgens wacht je 7 minuten. Etc. Het idee is dat je steeds wat langer wacht, maar wel telkens laat merken dat je er bent. En hoelang je ertussen laat is aan ieder natuurlijk. Hier werkte dat heel goed en hij viel dan altijd binnen 10 minuten in slaap.

Wie weet heeft iemand er iets aan, zo niet: ene oor in, andere uit. Very simple!

@Anke, fijn dat B goed gegroeid is! Zij woog toch ook rond de 2900 bij de geboorte, net als Y? Volgens mij hadden wij de 2 ukkies van het groepje, of vergis ik me?

Gelukkig is Bertha een fijn mens, is alles weer spik en span?

Geniet er maar van, ik zou het ook wel willen, maar......

@Para geven, idd Ien, beter een paar x elke 5/6 uur dan maar 1 ivm koortsstuip. Klopt als een bus.

@Nova, overdwars? Hoe krijgt hij het voor elkaar joh? Hier echt niet hoor, die beweegt niet!

@Ien, gelijk heb je, om de week fysio. Geen idee om wat voor bedragen het gaat, maar als het belangrijkste is dat je consequent je oefeningen doet, lijkt me 1x per 2 weken wel voldoende.

Hier? Hier gaat alles zijn gangetje. Eindelijk geen keelpijn meer - hoeraa! Betekent ook wel dat ik nu dus telkens die AB vergeet te nemen, heb er nog een paar liggen. Ik geniet van het feit dat soma hier is. Jeetje, wat een luxe zeg! Zo'n Bertha die dan niet je huis schoonmaakt maar wel zo'n beetje al het andere doet. Zit nu weer achter de naaimasjien, speelt super veel met de kindjes en tis ook gewoon gezellig. Echt vette luxe, daar zal ik volgende week van af moeten kicken hoor. Mijn oudste speelt bij een vriendje uit zijn klas nu, dus als ik hem over een uur ga ophalen kan ik heel makkelijk die andere 2 kotertjes thuis laten. Relaxed joh! :D

Morgen met zijn allen de stad in, ik heb stiekem begrepen dat ze een paar schoenen uit een of ander reclame krantje van de Bristol leuk vindt, dus die ga ik stiekem voor haar kopen. En even langs een 2de hands winkeltje, ze wil (ik betaal uiteraard) kijken wat voor spullen ze hebben voor in de keuken in het buitenhuisje.

Anke, zei jij dat? Over spullen over hebben? Super lief, maar het punt is altijd hoe we het daar krijgen. Als wij in oktober gaan zitten onze tassen vol. Soma neemt nu vanuit hier eea mee... Maar tis wel heel lief dat je het voorstelt! :):)

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Volgens mij hangt er iets in de lucht of zo ;) Hier ook een dame die haar dag niet heeft, maar even een dagje lekker bij mij hangen. Zo sneu.

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje wat is het stil hier!

@Pina, het heeft idd een behoorlijke impact op je leven, zo'n eerste gup in the family! Normaal dat jullie daaraan moeten wennen, nieuwe taken, nieuwe verantwoordelijkheden en een soort van nieuwe relatie. Nu ineens 'ouders'... Lekker dat jullie er even tussenuit gaan! Wijs plan!
    Begrijp ik goed dat jij en hub samen een bedrijf hebben? Van jou wisten we natuurlijk!

Dames, wat zijn de weekendplannen?

18. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @bd, heerlijk vooruitzicht hoor, lekker burgerlijk naar landal! hihi je zal merken dat de auto nu met 2 kids helemaal vol gepropt is...!

@anneliesje, madam is goed gegroeid dus! en toch dus verborgen reflux, gaat het al wat beter met haar? heb je tips gekregen of medicijnen ofzo zodat ze niet zo'n last ervan heeft?
    o en de nieuwe bank zit heerlijk! we hadden tijdelijk de lounge set binnen staan maar zit toch niet zo lekker voor een langere tijd, maar ach we hadden tenminste wat, hoefde niet op een matras te zitten met 2 kids, whaha, buurt zal anders wel denken...

@oei ik groei, dat boek heb ik ook, had hem ook al bij de oudste, ik vind niet dat het altijd helemaal over een kwam maar in grote lijnen wel! staan ook goede tips in en ik vind dat je je huilende baby wel wat meer gaat begrijpen.

ik kan senn gelukkig wel even laten huilen, en ik merk ook erg aan hem dat ie van ritme houd, fles, even half uurtje in box of op schoot, word ie wat hangerig, naar bed of eventjes huilen of gelijk slapen en dan tot ongeveer 45 min voor nieuwe voeding, dan word ie wakker.

@ientje, 29 smileys, niks te doen ofzoooo??ga knuffelen met je kind of man......!!!!!

@supenova, ga eens even lekker een avondje met z'n 2e weg! het is voor een man denk ik ook niet altijd makkelijk dat ie 'ineens' nr 2 geworden is!
    vooral de eerste maanden ben je zo druk met de kleine en is alles nog niet op de regel, maar het komt goed.
    leuk zondag weer handboogschieten!

@anke, hoe is het nu met b? nog lang last gehad van de prikjes? zielig hoor,ik weet dat de oudste bij ons en tot nu toe s er nooit last van heeft gehad, wel wat meer slapen maar zeker geen koorts ofzo. gelukkig.

@ientje, langzaam gaat het dus wat beter met je bekken/heup, fijn!
    en die zwemband kan er altijd nog af hoor! komt vast goed, nu alvast beginnen met vaak achter de kinderwagen te lopen!

@julia, klinkt heerlijk die soma van jou! een lievert volgens mij.
    wel je kuurtje afmaken hoor *wijst met haar vinger!*
    nee joh we hebben s niet opgegeven maar kijken voor y voor een school, hij is eind juli 3 geworden vandaar.
    weet je hoe ik vooral eigenlijk naar de school keek, naar wat ik voor mij gevoel gemist heb ofzo...klinkt raar maar bij ons was het altijd best wel streng, 2aan 2 zitten enz. hier zijn het gewoon leuke groepjes van 4 en de uitleg van bv rekenen word in groepjes van 8kids gegeven, ipv hele klas van 30 kinders. ik vond het bv altijd doodeng om een spreekbeurt te houden of een stukje hardop te moeten lezen in de klas, hier word het allemaal veel spelender wijs gedaan en vaker, er is bv elke dag gesprek in de klas, kunnen de kids even wat vertellen en ook zijn er weekafsluitingen.
    ach uiteindelijk gaat het erom dat je wilt dat de kinderen het de komende jaren naar hun zin krijgen en dat ze goed kunnen meekomen in de maatschappij en gelukkige volwassenen worden.

afgelopen woe ochtend had ik kennismaking bij die tandartsprakijk.....t was wel even wennen zo gezegd, mijn eigen tandarts is heel luxe en 1 van de grotere hier in the city. hier is het toch wat primitiever en stuk chaotischer, maar ben heel blij dat ik de kans krijg om mee te lopen. en zal er zeker veel van op kunnen steken.
    belde vanmorgen een tandarts op of ik op sollicitatie kon komen, ik blij! 40km heen gereden, kom ik daar verteld ze dat ze een ervaren ass. nodig heeft.............grrrr had mijn brief beter [lees; überhaupt] gelezen!!!
    stond duidelijk in dat ik momenteel nog werkzaam ben als kapster en dat ik ga beginnen met de opleiding! dus was snel weer thuis.

nou ik ga even bankhangen, vriendlief is naar de rally in hellendoorn, morgen ook weer dus vanavond 'vrouwen avond' zal zo de toast met brie en filet American pakken!

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ientje: Echt balen dat je de fysio zelf moet gaan betalen, hopelijk ben je er snel vanaf. Kleertjes zijn onderweg, 2 flopjes op de bus gedaan, had geen hele grote enveloppen.

Ons Kleintje: Ik vraag me hetzelfde af als Pina, hebben de jongens allebei dan een regeldag?

Pina: Ooh meid, zo herkenbaar wat je hebt opgeschreven. Hetzelfde verhaal hier! Lekker dat jullie een midweekje weg gaan. Heel goed plan, denk dat ik ook eens ga kijken voor een weekendje oid.

Julia: Jup, zeker zonde vaan het geld. Was helemaal pissig, want ik loop al zo lang te zeiken tegen vriend dat ie licht uit moet doen, pc uit en niet dagen aan laten staan enz enz. En dan krijg je zo'n afrekening, tja, dat schiet ernstig in het verkeerde keelgat dan.
    Ik vind je echt niet aso hoor, je mag toch best trots/blij/tevreden zijn met een mannetje wat niet/weinig huilt?
    Wat jij beschrijft trouwens, zo doe ik het ook. Laten liggen, maar wel even troosten, weer toedekken, weltrusten zeggen en dan gaan. En inderdaad, alleen bij huilen.
    Fijn dat het zo genieten is met soma!

Meid: Je slaat de spijker op z'n kop, dat mijn vriend 2e is geworden. Nog steeds belangrijk, maar de aandacht gaat voornamelijk naar de kleine.
    Zeker een mooi kans om mee te lopen in de tandarts praktijk! Lekker slim van die andere tandarts, kan je reiskosten declareren? :p ;) :D

Vandaag hebben we de boot naar de winterstalling (lees: bij schoonouders in de sloot) gevaren. Het was lekker weer, dus we hebben er wel van genieten, maar toch ook jammer, want het seizoen zit er gewoon weer op. :(
    Wel hebben we plannen voor volgend jaar gemaakt. Dan gaan we 3 weken met de boot naar Zeeland. :)

Zo, en nu even bankhangen!

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Nova, dan is het helemaal zwaar frustri, die rekening. Hub even onder handen nemen!

Goedkope winterstalling voor jullie boot dus? Wel handig! Ik begrijp dat het ook wel sip is hoor, sluit je het seizoen af van iets dat je nog graag even had willen doen. (kromme zin, I know, tis bijna bedtijd!)

@Meid, jee wat balen dat je dus voor piet snot daarheen bent gegaan. Lekker snugger idd zeg, hij had wel even je brief kunnen lezen voordat hij je op gesprek uitnodigde. Bah bah.

Wat school betreft, snap dat je je eigen ervaring meeneemt hoor. Ik was in eerste instantie helemaal voor een bepaalde school. Wist dat het een goede school was, etc etc. Toen ik er binnenkwam vond ik het echt mega donker. Overal bruin, de aula net opgeknapt maar er hingen bruin met oranje gordijnen (die tijd hebben we toch al gehad?!). Ik knapte er zo ontzettend op af. Heb dus ook niet voor die school gekozen. Misschien stom, maar ik vond het er echt depri uitzien. Gelukkig hier veel keus, ben bij elkaar bij 6 scholen geweest, allemaal in de buurt met als max. 10 min. fietsen.

@Pina, nieuwsgierig vraagje. Jullie naamkeuze, heeft die iets te maken met het boek Ronja de roversdochter?

Deel Deze Pagina