Kleintje: en, deze dag doorgekomen? Nu vast en zeker nog gesloopter dan anders... Morgen vast weer normaal! Pina, hier ook echt wennen hoor! Moet zeggen dat hub wel heel understanding is nu. Vroeg vanavond ook of ik erg moe was, omdat ik wat kribbig reageerde op sommige dingen. Klopte ook van die moeheid, en hij vroeg het echt uit liefheid zeg maar Oei ik groei, nee begin ik bewust niet aan. Ik weet niet, heb beetje hetzelfde als Julia. Nou heeft S wel duidelijk van die dagen, maar ik hoef dat niet zo nodig te verklaren ofzo. Ieder zn ding, prima als je je er fijn bij voelt, hartstikke goed juist, maar niet voor mij! Juul, ik vind dat je niet hoeft te twijfelen of je tekst moet deleten hoor. Het is gewoon hartstikke fijn dat jouw prul zo weinig huilt en daar mag je heus trots op zijn! En ach, hij slaapt nog niet door, heeft hij ook wat om over te 'klagen'. Maar ik begrijp ook heus wat je bedoelt. Wij zijn gewoon 2 mega lucky bastards met kinderen zonder grote problemen like reflux, vroeggeboorte, moeite met bv, en ik kan nog wel even doorgaan. Even een dikke RESPECT voor alle moedertjes waarbij het wat minder makkelijk gaat/ging!! Pluim! Oh Juul, hier ook even een vermanend vingertje, vreet die ab nou nog ff op, want anders zul je net zien dat die keelontsteking weer terugkomt! Hup! Annelies, regeldagje ook overleefd? Meid, gatver, wat een sukkel zeg, rij je effe 2x 40km voor jan PIEEEP. Snap ik echt niet, dat ze gewoon die brief niet lezen :x Geniet van je vrouwenavondje! Nova, cool, ik ga morgen onder de brievenbus liggen Balen man van die rekening. Irritant ook, dat je ook nog eens ongeveer weet waar het door komt Jammer dat de boot 'opgeborgen' is. Duurt weer zo lang he, voor ie weer van stal kan. Wel makkelijk dat ie bij schouders in de sloot kan! Hihi, ik zit op de bank met flaptop, en op de achtergrond 'hotter than my daughter' te kijken. Is er gewoon een moeder Echt Niet blij met haar metamorfose! Moeten ze haar haar gewoon nog een keer verven! Bizar! Gaat weer nergens over! Ik ga naar bed hoor meiden, ben moe! Morgenochtend gaat hubje voetballen, wij doen lekker rustig aan, 's middags bij goed weer ff lekker wandelen, en 's avonds krijgen we weer kraambezoek, pff, wel klaar mee onderhand. Maar ja, ooms en tantes kun je moeilijk weigeren he... Doei!
Goedeavond dames! Nog even bijlezen, ben nog niet erg moe. B wel trouwens, valt in slaap tijdens d'r flesje Julia, B was inderdaad ook een ukkie van 2930 gram, maar wel vrij lang, dus vooral slank. Ook geen huilerd trouwens, hooguit wat kreetjes. Na een minuut of 10 is ze meestal wel stil, echt slapen duurt meestal iets langer. En soms is het wel even huilen. Ja blij met Bertha (haha die naam past echt niet bij haar), alles schoon en fris! Zo te horen ben je lekker aan het genieten. Het was niet mijn idee om spullen mee te geven, hoewel een goed idee. Heb ook een roemeens vriendinnetje maar daar hetzelfde verhaal van volle tassen. Zal nog es googlen en anders vragen op het kdv of het kinderzh, dat is ook vlakbij. Pina, even lekker weg, goed idee! Vind het ook nog steeds wennen hoor, alles draait om die kleine gup. Hoewel wij er niet zo'n last van hebben, maar ik kijk wel uit naar onze vakantie over een week, even tijd voor elkaar. Meid, wat suf van die sollicitatie, duidelijk niet (goed) gelezen :x. B had geen last meer van de prikjes, hele dag lekker aan het lachen en spelen geweest. Lekker hoor, avondje bankhangen met lekkere hapjes. Hier, gesoftbald vanavond, was erg gezellig en dik gewonnen. Vandaag geconcludeerd dat B een favoriete knuffel heeft, eentje met ruitjespatronen, vind ze kennelijk interessant. Papa blij, het is namelijk een knuffeltrein, gekregen omdat papa van treintjes houdt, nu doet ze lekker mee . Tsja, kind van d'r vader he
Nou idd een auto vol pffff. Voor het kleinste manneke het meeste meenemen. Maar goed we zijn er en volgens mij niets vergeten. Vannacht nachtje wel gehad; m sliep bij ons op kamer en erg onrustig, steeds wakker dus. Oudste had gedroomd dus ook wakker. Man uiteindelijk maar naar oudste zijn bed gestuurd en toen tegen 6 in slaap gevallen. Nu is m wakker dus bed vol kids Zo een fles voor m maken en dan begint de dag weer...We maken er wat moois van!
*zwaait naar bd* Oh, wat een nacht zeg... Hopelijk is dit geen voorbode voor de rest van de week! Was vast alleen een kwestie van wennen. Hoop het! Meid, geniet er lekker van, lekker quality time met je gezinnetje!!
Goedemorgen allemaal! Bd: dat was me het nachtje wel dan! Was afgelopen nacht al in het Landal huisje? Dan is het misschien gewoon even wennen voor de kindjes en hopelijk komende nacht alles weer wat rustiger. Veel plezier! Kleine man heeft heerlijk geslapen, en ik heb vriend vanmorgen de eer gegeven om de vroege fles te doen, dus mamma heeft ook heerlijk geslapen. Nu spullen bij elkaar zoeken, tas inpakken en in de auto naar Anna Palowna, op bezoek bij vrienden die ik sinds oud en nieuw niet meer heb gezien. Laters! *zwaai*
Wat is het hier lekker rustig vandaag @ supernova; veel plezier bij je vrienden. Wat jammer dat het seizoen er weer op zit, maar alvast veel voorpret voor volgend jaar. @ bd, geniet van het uitje. Ik hoop dat de overige nachten echt lekker verlopen, zodat je kunt bijkomen en genieten. @ anke, duidelijk dat B. een kind van dr vader is haha. Nu maar hopen dat ze de voorkeur voor deze knuffel blijft houden Me is jaloers, lijkt me echt heerlijk om een beeb te hebben die niet zoveel huilt. Niet dat ik daardoor minder van T. hou hoor, maar het zou zoveel prettiger voor haar zijn (en ook voor ons ) @ Ientje, dagje overleeft en we zitten alweer in het weekend. Vandaag weer haar huilbuitjes zoals anders, maar dat is wel te behappen. We waren vanochtend in de supermarkt en toen kreeg ze me daar dus een jankbui Hotter than my daugther ?? Hmm dat programma klinkt heel erg kansloos. Ik ga eens even kijken of ik daar nog een aflevering van online kan bekijken. Veel plezier vanavond met het kraambezoek en mooi dat het al beter gaat door de fysio. @ meid, belachelijk dat ze je voor niets hebben laten komen. Als ik ergens niet tegen kan dan is het dat ze een brief niet goed lezen. Wat mooi dat je nieuwe bank goed zit, lekker genieten dus. Hmmm toast met brie en filet, jummie. Op dit moment gaan we gewoon door zoals we nu doorgaan, mochten de symptomen verergeren (bijvoorbeeld dat schorre of meer huilen, slikken etc) dan moest ik direct opbellen en dan kon ik medicijnen krijgen. Ik wil alleen zo min mogelijk medicijnen in mijn meiske pompen. Dus ik hoop dat we zo door kunnen gaan (voeding is al aangepast, bedje staat al schuin, tijdens voeden rechtop houden en na voeding ook minstens een kwartier rechtop houden). @ julia, ik begin nu door jouw opmerking toch wel heel benieuwd te worden naar dat "oei ik groei" boek. Volgens mij bestaat het ookal een behoorlijk tijdje toch ? Wat leuk om te lezen dat je voor de eerste enorm druk bent geweest om een basisschool te zoeken en dat de andere kids gewoon naar deze school gaan (zo zou het bij mij ook gaan haha). Waarom zou je iets niet neerzetten of deleten als het bij jou zo is ? Heerlijk toch dat je ukje niet zoveel huilt. Je moet je absoluut niet ***lig voelen om zoiets neer te zetten hoor. Dus gewoon doen. Bedankt voor je tip, hier doen we dus ook zoiets alleen dan met een kwartier. T. slaapt sowieso niet eerder dan na 7-10 minuten huilen en alles dat ik eerder naar binnen loop dan dat zorgt ervoor dat madam weer van voren af aan moet beginnen. Dat kwartier voelt voor mij aan als 1,5 uur Hopelijk heb je je ab-kuur wel netjes afgemaakt. Je weet vast wel dat als je dit vaker niet doet, het zo kan zijn dat de kuur de volgende keer niet werkt (of minder goed werkt). Dus gewoon doorslikken tot het op is. Heb je vandaag nog leuke dingen gekocht voor soma ? @ pina, heel erg herkenbaar je situatie. Hier ook het geval en volgens mij moet iedereen gewoon even zijn/haar plekje vinden. Goed idee om even een midweekje weg te gaan. Lekker relaxen. @ ons kleintje, hoe is het vandaag ? Hopelijk een beter dagje dan gisteren. Gisteren even naar mijn werk geweest, sta ik daar in Groningen op de Europaweg voor een stoplicht, stopt mijn auto dr mee Na 4 pogingen, om de auto te starten, sloeg ie weer aan. Gelijk begon er zo'n mooi lampje te branden en de toerenteller deed het niet meer. Zucht, krukassensor bleek kapot te zijn (geen idee wat het is), zit nu een nieuwe in en alles doet het weer. Ook houdt het autotje nog steeds af en toe een beetje in, maar de opel-monteur (vakgarage) wist niet wat het kon zijn, omdat we alles ondertussen al zo'n beetje hebben vervangen Hopelijk snel centjes genoeg gespaard voor een nieuwer autotje. Oww fysio was geweest donderdag en heb nog een aantal tips gekregen (die ik nog niet kende). Ze heeft nog geen afplatting, gelukkig, dus hier gaan we mee aan de slag. Verder verwees ze me naar de osteopaat/chiropractor. Dus die heb ik ook maar gebeld. Donderdag kon ik al terecht in Staphorst. Die schijnt heel goed bekend te staan, dus ik ben benieuwd.
@ Annelies, oh meid wat een pech heb jij zeg met je auto Hopelijk kun je hem binnen afzienbare tijd inwisselen voor een betrouwbaarder exemplaar. Tis fijn, een auto, zolang ie doet wat je wilt... Hopelijk kan de osteopaat wat voor jullie betekenen! En hopelijk hoeft ze niet aan de medicijnen. Ben het met je eens hoor, liefst zo weinig mogelijk rommel erin. Maar soms heb je weinig keus he... Heb de kleertjes van S weer even uitgezocht, te kleine spullen in een tas, passende kleertjes netjes in de kast. Bovenop de kast stond het vol met speelgoed en boeken, ook dat maar uitgezocht en in de kast gezet. Anders wordt het allemaal zo stoffig he. Is wel lekker opgeruimd! De wieg verhuisd naar onze slaapkamer, ik ga vannacht eens kijken of hij net zo lekker in z'n eigen wiegje slaapt als in het grote bed. Vást niet, tis veel te gezellig zo met z'n drietjes Maar pap en mam willen dat bed misschien ook ooit wel weer eens voor zichzelf hebben en al helemaal als hij ooit een broertje of zusje zou willen - OOIT zeg ik he
Oh, en Annelies, wat een lekker ernstig koppie!! Past wel bij S, die kan ook héél ernstig kijken! *hoopt dat er nu geen jaloerse Prei-maffia langskomt, don't worry! Prei is heus de ware!*
Hee Annelies, wat een dotje! Oh balen van de auto zeg, hopelijk dat ie het nu weer gewoon blijft doen.... Ientje, een klein naweetje van nesteldrang? Wel lekker als het weer opgeruimd is, hou ik ook van. Verstandig dat S. nu in z'n eigen bedje moet, jullie je bed weer terug. Hahaha, ja ooooit een broertje of zusje, hier ook hoor, moet er nog even niet aan denken! We gaan zo weer op pad, team van manlief heeft deutsche fleisch- und bierabend, dus schnitzel und bratwurst mit weizenbier verorberen! Ga even de kartoffelsalat afmaken en dan kunnen we weg. Hopelijk een beetje droog nog. Fijne avond allemaal!
Anke, nou eigenlijk had hub meer last van nesteldrang. Die pakt dan alles op wat hem in de weg ligt, en gooit veel te veel weg naar mijn zin. Dus dan duw ik hem weg om het zelf maar te doen, dan weet ik tenminste zeker dat er niet teveel wordt weggegooid Veel plezier vanavond, klinkt gezellig!
Ien: dus kolf bevalt? Lukt het ook goed? Wat groeien ze snel he! Hier ook al in maat 62 (en zelfs daar gaan we al hard doorheen). Slaapt S tussen jullie in normaal gesproken of in een wieg bij jullie op de kamer? Meid: wat, hebben ze jou gewoon voor niets laten komen? Aso! Annelies: heel slim zo min mogeijk medicijnen. Zo zijn wij ook begonnen. Helaas werkte dat niet dus toch aan medicijnen gegaan. Op een gegeven moment werd M ook heel erg schor dus moesten we de maagzuurremmers gaan gebruiken. Ben er ook geen voorstander van hoor. Kind krijgt bijna meer medicijnen dan voeding We merken wel verbetering, dus ja.... Fijn dat je snel bij chiropractor terecht kan, wie weet helpt dat ook bij reflux. Julia: lekker toch dat je kleintje niet veel huilt. Gewoon lekker melden hoor, is een goed vooruitzicht voor ons Hier vandaag heerlijk limburgse vlaai op ( ja ja, na de vakantie ga ik echt sporten en lijnen ). Hopelijk vannacht een betere nacht. M is net goed wakker geweest dus hopelijk zometeen goed in dromenland.
Hoi ben ik weer even Ja... ze willen altijd op het zelfde moment eten, ook al heb ik er soms 1 uurtje tussen zitten, ze gaan steeds gelijk zitten qua alles. Het is echt een een-eiige tweeling. Heel bijzonder in elk geval! Gelukkig eigenlijk ook wel, ik zou me anders wel gauw druk gaan maken wanneer alleen de kleinste zou huilen ivm zijn liesbreuk en littekenbreuk (kans op beknelling en dan gaan ze veel huilen als dat zo is) Nu weet ik dat wanneer zijn broertje ook huilt, er niets aan de hand is Hier wat meer overlegt met manlief en dat werkt heel goed om beter van elkaar te weten wanneer we wie en wat gaan doet (duh) We liepen elkaar wat mis zeg maar, door alle hectiek en steeds mensen over de vloer. @Annelies wat een prachtige meid heb je zeg! moooooooooooi @maten, hier ook richting de 62. gaat goed dus met de groei, 26ste weer een weegmoment. @hulp, eindelijk geregeld! volgende week komen ze ons helpen, gezinshulp en huishoudster. Thank God... @ik ga nu gauw de kleintjes een fles geven! schema is alweer een beetje anders geworden, maar past nu wat beter bij de oudste zijn schema dus ik klaag niet.
@supernova, he jammer dat het vaarseizoen alweer voorbij is.... @julia, bruin orange......brabrantia..........whaahaha vrezelijk! basisschool moet wel een beetje vrolijk zijn ja! @anke, haaha hobby van vader moet er vroeg in bij de kleintjes, hier net zo, die van mij is gek op de rally, zit ook in de organisatie en nu is de oudste ondertussen ook al helemaal gek gemaakt, tijd geleden zijn ze zelfs naar a'dam geweest ,samen naar de rally kijken, net 3 jaar oud he!hihi! maargoed beter die hobby als die van zijn moeder...shoppen! @anneliesje, klopt die in staphorst is goed! wij zijn daar met de oudste geweest. ik had tijd geleden al gezien dat s ook voorkeur heeft naar rechts, meteen even de kinderfysio gebeld en vorige week al geweest. de problemen voor zijn deze keer. balen van je auto zeg! nou sparen dan maar! wat een mooie meid! en het leven is toch ook heel serieus..haha @ientje, ik hoop dat het goed gaat in eigen bedje. en dan de volgende stap in zijn eigen kamer. beetje prive is toch wel weer fijn he, anders komen er zeker geen broertjes of zusjes meer, je zou niet de eerste zijn hoor die nu al weer zwanger is, hoor je zo vaak. hier geen broertjes of zusjes meer, maarre dat zeg niet dat s.bij ons op de kamer mag slapen, papa en mama willen hun pleziertje ook nog wel... @anneliesje, klopt die in staphorst is goed! wij zijn daar met de oudste geweest. ik had tijd geleden al gezien dat s ook voorkeur heeft naar rechts, meteen even de kinderfysio gebeld en vorige week al geweest. de problemen voor zijn deze keer. balen van je auto zeg! nou sparen dan maar! wat een mooie meid! en het leven is toch ook heel serieus..haha hier spannende tijden, mijn zusje is de 23 ste uitgerekend van hun 2e kindje, de eerste is met precies 39wk geboren, had ze gister toch allemaal buikpijn/rugpijn, niet te houden, vk gebeld, en nog alles potdicht...jammer! vandaag toch maar even leuke kleertjes gekocht, loop naar een winkel daar recht tegenover zie ik het hangen voor 7euro goedkoper! ben weer terug gegaan en heb gezegt dat het daar 7euro goedkoper is, kreeg het verschil terug, erg netjes. en heb een mooie luiertaart gemaakt! ze krijgen een meisje dus met allemaal roze loly's, spekken, sokjes, haarspeldjes van lief [zoo leuk, zoo jammer dat ik jongens heb]en heb er boven op een open paraplu [roze] ingestoken, zo leuk geworden! ga zo senn de fles geven en dan lekker slapen, ben moe!
@bd: ja de kolf bevalt heel goed! Lukt aardig, van de week wel een mega verschil tussen de 2 kanten, 40/110! vond ik wel heeul bizar. Maar ja, nog steeds Pam en Lolo hè.. S sliep tot nu toe bij ons in bed. Nu heb ik z'n wieg naar onze kamer gesleept en tussen mijn bed en de muur gepropt. Het past! hij ligt er nu ook in. Het zal me benieuwen! Wie weet zien jullie mij vannacht ineens weer voorbij hobbelen Kleintje: grappig dat ze zó 1-eiig zijn dat ze echt zowat alles tegelijk hebben/doen! Wel een handige graadmeter idd Slaap lekker!
Sorry meiden, hij heeft idd heerlijk geslapen in de wieg tot 6 uur, toen moest ik een aantal keer z'n speen terugstoppen en daarna sliepen we weer tot zonet. Ik kan jullie vertellen, ik ben best wel opgelucht! Hebben jullie kindjes ook zulke koude handjes 's morgens? Vind het gewoon een beetje zielig! Hij wordt echt niet te koud ingepakt hoor, romper, shirt lange mouw, dun broekie, slaapzak, dekentje. Je zou dus eerder zeggen te warm. Maar ook dat valt wel mee hoor. Maar z'n ene arm ligt nu om mijn middel en z'n andere handje heb ik maar onder mijn nachthemd gestopt, beetje opwarmen die ijspegels! Iemand tips? Behalve van die handsokkies? Oh enne, goeiemorgen trouwens
Ja ja Ien wrijf het er nog ff in, zes uur!!!! Dat is gewoon complete nacht!!!! Ben helemaal niet jaloers hoor.... Fijn toch dat het zo goed is gegaan. Hier ook koude handjes hoor. M slaapt in romper met lange mouwen, zomer slaapzak en dekentje. Voor de rest heerlijk warm. Die er niet zo veel aan, handjes worden vanzelf weer warm. Ga hem nu ff in bad stoppen, om 8u moet hij eten maar hij heeft ff zijn broek vol gemaakt.
Ja Ien, je kan niet alles hebben hè? Heel de nacht door MET warme handen is echt too much to ask! Nee, zonder gein: geen oplossing maar zeeeeeer herkenbaar. Behalve nu even, omdat hij in Puck slaapt en zijn pootjes dus in het slaapzakje zitten (niet vast overigens dus hij kan zich vrij bewegen in zijn slaapzak, kan zich alleen niet zelf een blauw oog slaan ) Anyway, ik vond het ook tijd erg zielig die koude handjes en propte ze altijd tussen de... Ja daar, tieten! Haha, waren xenon no time warm. Wij gaan hier dadelijk ook de koude handen fase is als Puck te klein is binnen nu en een paar weken... Verder ook helemaal niet jaloers op de lange nacht die je gemaakt hebt! Weet je hoe leuk, die nachtelijke uitjes? Voel me weer helemaal jong, frips en fruitig! Hai bd, was gezellig hé? Vannacht?