Net heel verhaal getypt, nu weg aagghhh! Gaat met M nog niet heel lekker. Vandaag op andere voeding overgestapt, Friso comfort (ipv standaard nutrilon). Net eerste voeding op en nu... Brullen... Oei. Merk dat er poepbroek dwars zit dus hopelijk is het dat. Iemand ervaring met Friso comfort? Merk dat het in koud water niet goed oplost, hoe doen jullie dat?
Hai allemaal, het is hier zeker rustig. Bd, ik los de voeding op in warm water, gewoon uit de kraan, dat gaat prima. Maar dat is met Nutrilon, geen ervaring met Friso. Hopelijk helpt het, is die comfort een speciale voeding? Meid, genoten van je dagje rust, of was het erg stil? Wel een schoon huis weer, zo te horen. B is vandaag een paar uurtjes op het kdv geweest, heeft vooral geslapen maar ook even wakker. Het was niet erg druk met kindjes, dat was wel prima. Ze is na dr slaapje vanmiddag bijna alleen maar aan het jengelen en mopperen geweest, hopelijk niet door het kdv. Morgen gaat ze de hele ochtend, ben benieuwd. Ik lekker gewerkt, gaat toch een stuk beter als er geen kind bij is
Nou Juul, heb jij ff mooi pech met je amper-huilende mannetje Daffie, ik begrijp 'm niet helemaal. Je geeft bv, maar ook fles? Is dat om te oefenen voor als je straks aan t werk gaat, of..?? Misschien andere fles of andere speen proberen? Nova, handige harrie hoor met dat snoer! Ahh hopelijk vind je gauw een hele leuke baan hoor!! Meid, was het gek vandaag, zonder kinderen? Lekker gepoetst? Ohh bd wat balen dat het weer niet lekker ging vandaag. Hoe gaat het nu? Poepbroek al geproduceerd? Hier: meneer wil gewoon niet slapen vandaag. Hij is ook niet erg huilerig ofzo, dus prima, maar wel gek! Hij heeft wel een paar kleine tukjes gedaan, maar die stelden niet zoveel voor. Zal morgen wel bijslapen worden.
Ien, ik geef borstvoeding, maar wil haar idd ook laten wennen aan flesje met afgekolfde melk. Dit voor als ik straks weer aan het werk ga en J naar de opvang. Eerst pakte ze t flesje wel. Toen is ze het gaan weigeren. Gelukkig ging het vandaag voor de 2e keer goed, dus hopelijk gaat het weer de goede kant op.
Ok, dan had ik het toch goed begrepen Zo doe ik het idd ook. Ik zou gewoon elke dag een fles proberen, dan went ze er goed aan. S weigerde ook een paar keer, maar dan had ik maar 1 kant gekolfd. Dan kreeg hij eerst de andere kant, zodat zn ergste honger voorbij was en hij meer rust in zn kont had, dat werkte wel!
Ien: dan krijgen Annelies en ik wel heeeeeele wijze kids Anke; comfort is voor kinderen die last hebben van spugen en krampjes. Helaas nog geen poepbroek hier
hoi even niet zoveel tijd om te reageren en alles bij te lezen maar ik zag de vraag voorbij komen over het oplossen van kunstvoeding in water Vol verbazing las ik dat iemand het met lauw water uit de kraan doet, dat is echt Not Done! In lauw water zitten veel meer bacterieen dan in koud water. In koud water in Nederland zitten erg weinig bacterien, en daarom kun je het beste water koken, en koud water mengen met gekookt water tot de gewenste temperatuur, en dan de poeder erbij doen. Wat nog beter is, is gekookt water (bijv voor een halve dag voeding) af laten koelen, dan in de koelkast in een fles bewaren, dat opwarmen in de magnetron, en dan pas de poeder erbij. Nog een optie is: (voor een halve dag) water af laten koelen tot het handwarm is, dan de poeder erbij, dan helemaal laten afkoelen, in porties verdelen en dan kun je het in de magnetron opwarmen. Nutrilon zegt zelf ook dat je tot je kind een half jaar oud is, je geen kraanwater gebruiken mag, alleen gekookt water. -poeder lost niet goed op in koud water alleen in handwarm water. Succes! PS iemand hier de Lodger Bunker? bevalt die? heb er een gezien en ben helemaal in love. En zijn er hier ook dames die medicijnen moeten geven aan de baby?
@ Bd: dat hebben jullie dan ook wel verdiend hoor Had daarstraks weer even een héél ontevreden mannetje, en toen bedacht ik me weer dat ik zoveel geluk heb dat ie dat maar af en toe heeft! Kleintje: nee geen medicijnen, wel een poedertje (orthiflor start) dat ik door zijn melk heen moet doen, elke dag 1 keer kolven dus. Dat is ivm de spruw, waar we nog stééds niet helemaal vanaf zijn.
Volgens het voedingscenntrum mag je flesvoeding gewoon met kraanwater (warm) aan maken. De eerste week heb ik ook nog gekookt water gebruikt (ook omdat ik geen magnetron had). Het CB vertelde mij dit ook (die houden richtlijnen voedinscentrum aan hier). Misschien is het anders als je kindjes ziek zijn, of meer risico hebben om ziek te worden? Hier merk ik geen verschil tussen het gebruik van gekookt water, opgewarmd in magnetron of kraanwater. Ik had juist begrepen dat je geen voeding van te voren mag bereiden en later opwarmen
Flesvoeding, onze kraamzorg maakte ook voeding met warm water uit de kraan. Zelf eerst wel met de magnetron gedaan, niet met gekookt water maar gewoon koud. Water, warm of koud, komt uit dezelfde kraan en bevat evenveel bacterien. Het is wel verstandig even de kraan te laten lopen omdat bacterien zich wel kunnen vermenigvuldigen in stilstaand water, en daarvoor geldt wel hoe warmer hoe meer bacterien maar dat spoel je dus weg. Waar je wel naar moet kijken is loden leidingen maar die komen alleen voor in huizen gebouwd voor 1940 (wij hebben zo'n huis maar de leidingen zijn vervangen). Voeding bewaren mag ook wel maar in de koelkast, max 24 uur dacht ik. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit hoor, water in nederland is echt heel schoon. Je kan beter goed je handen wassen en het aanrecht schoonhouden. Ik snap wel dat Nutrilon adviseert om met gekookt water te werken, maar dat is voornamelijk om claims te vermijden.
zo dat was een raar dagje zonder kids....wel even lekker rustig, kon ik even poetsen, hihi! @supernova, ik kan het goed begrijpen hoor dat je niet te veel tijd kwijt wil zijn aan reistijd! en al brieven de deur uitgedaan?? @ons kleintje, tegenwoordig mag je gerust lauw kraanwater gebruiken, juist door die bacteriën! ik vind het wel goed eigenlijk ook, moet je eens kijken hoe veel allergieen en eczemen er zijn bij jonge kinderen, wij zijn hier in nederland veel te hygiënisch. ik kan me voorstellen dat het bij jou kindjes not done is omdat ze prematuur zijn, zijn al zo kwetsbaar... @haha anke, dus jij vandaag ook even kinderloos..rustig dan in huis he! je bent zo snel gewent aan dat je kinderen hebt. @ientje, wat sneu voor je zoontje, nog steeds niet helemaal van zijn spruw af, hopelijk helpt dit!
Ien: nog steeds spruw? Hmmm minder. Kleintje; ik maak het klaar met koud water en dan in magnetron. Met kokend water en koud water krijg ik het nooit op de juiste temp, steeds verkeerd. Maar magnetron werkt ook prima. Medicijnen; yep 3 verschillende. Moet met spuitje toedienen en dat gaat goed (alhoewel hij al precies weet wat er gaat komen en hij het heel vies vind)
Zo, zp verwaarlozing vandaag! Haha! Geen tijd! Lekker de stad in geweest vandaag, niet veel bijzonders, maar wel gezellig. Vanmorgen beetje administratie weggewerkt en vanavond niks. Goh, klinkt wel als een erg nutteloze dag als ik dat zo eens lees. @Meid, jij schoon huis, kom je nog posten als de kindjes al op bed liggen maar vergeet je te vertellen hoe hij het heeft gehad op het kdv!!!! Kom eens terug en let us know! @Flesvoeding met warm/koud/lauw water/kraanwater. Geen kaas van gegeten. NOG niet. Oh, paar jaar terug wel hoor, toen ik bv ging combineren met fv, maar ik weet dus echt niet meer hoe ik dat toen deed, met wat voor water Ik hou mij er dus buiten! @Ah shit zeg, ik krijg dus echt een super dom kind omdat hij zo stil is? Tellen geluidjes maken ook niet mee? Dat doet hij namelijk wel! Net een dik half uur tegen een niet draaiende mobiel liggen 'kletsen' en hij zegt ookal bijna 'urruh'. Das toch wijs man?! Zo. Kan jij niet tegenop Ien, kom maar op - opscheppen met die handel! Wat kan S. al allemaal? @Kleintje, lodger bunker? IDEAAL! Tis dat ik nu een 2de hands kinderwagen op de kop heb getikt 2 weken geleden waar een voetenzak bijzit, daarom dus mijn bunker op marktplaats gezet. Ik vond hem super. HEERLIJK warm! @Anke en Meid, hoe vonden jullie het wegbrengen van jullie prullekes naar het kdv? Getsie, ik ben geen emo typetje, maar vind de gedachte alleen al 10x niks, terwijl ik het kdv zo goed ken inmiddels er al jaren wekelijks kom en iedereen die er werkt ken... gek, maar moet er nog even niet aan denken. @Ienke, tijd voor die spruw om voor eens en altijd op te rotten! Heb je nog tietjeuk trouwens? En waar had je allemaal nog meer last van? Oh ja, knakheup.... en korter been. Haha, als ik dit zo eens teruglees zou je toch niet denken dat jij PAS 29 lentes jong bent he?! Ouwe lul! Zo. I am back! Fijne avond allemaal!
@ voeding, hier gaf de kinderarts, het CB en de kraamzorg aan dat je gewoon warm water uit de kraan kunt gebruiken om flesvoeding aan te maken. Dus dat doe ik dan ook braaf @ Daffie, wat leuk om weer iets van je te lezen. Wat prettig dat J. nu heel snel inslaapt, hier is het nog steeds drama. Maarehm dank je voor dat weetje. Dan hebben Bd en ik toch wel hele slimme kids hihihi. Wat vervelend dat het wennen aan de fles nog niet zo goed gaat. Heb je nog lang voordat je aan het werk moet ? @ Supernova, mooi dat de adapter tijdelijk gemaakt is. Hopelijk houdt hij het lang genoeg uit. Ik hoop echt dat je snel een baan vindt. Het afwijzen op een lullige reden is erg irritant. Zie dat je best flexibel bent, dus op zich zou je toch wel een baan moeten kunnen vinden. @ meid, hoe is het gegaan vandaag ? Wat een rustige tijd zul jij hebben gehad " @Bd, geen ervaring met friso comfort, maar wel met forte. Drama om aan te maken. Het schuimde als ik weet niet wat en daarnaast klonterde het ook nog eens heel erg. De Friso Standaard ben ik erg tevreden over. Wanneer je over gaat op een andere voeding dan kunnen beebs daar heel erg op reageren (darmpjes/maag). Het duurt ongeveer 2 weken voordat je echt resultaat ziet, maar het brullen lijkt me niet echt handig. Was het niet een optie om je standaard voeding aan te lengen met johannesbroodpitmeel ? Of werkte dat niet bij M ? @ Anke, ben benieuwd hoe het morgen gaat met B. op het KDV. Heeft ze vanavond ook nog lopen jengelen ? Ik vind het niet gek hoor, zoveel prikkels en nieuwe geluiden. Aan de andere kant is ze natuurlijk wel wat gewend @ Ien, aahh jij dacht er al net zo over als ik haha. Wat lekker dat hij vandaag zo wakker is. Wel minder dat hij net even heel ontevreden was. Die spruw is echt hardnekkig zeg, pff. @ ons kleintje, volgens mij hebben meerderen hier de lodger bunker. Ik hoor er in ieder geval alleen maar goede verhalen over. Gelukkig hoef ik nog geen meds te geven, hoop het nog even over te slaan voorlopig. Gaapp ik ga zo richting mijn bedje. T. ligt echt in coma (is ook niet gek na een dag zoals vandaag). Hopelijk slaapt ze lekker door tot 5 uur.
Heeyy Julia, jij denkt ik grijp mijn kans in mijn eerste post van de dag hahaha. Owww ik heb net 8 pakken luiers besteld (maatje drie). Daar kunnen we voorlopig wel mee vooruit
Zo ben ik weer ff snel! M net fles op en ligt nu in bed, nog wakker hoor ik nu. Ach zolang hij niet huilt geen probleem. Morgennacht mag vriend het doen hoor. Heb vakantie dus wil ook een keer "uitslapen". Hij is het weekend ook nog eens weg dus dan moet ik het alleen doen. Tijd voor rust dus deze week. Friso zit in een navul verpakking. Hartstike handig maar niet als je niet zo'n pot hebt. Zag dat je die wel los kunt kopen? Sorry dat ik niet overal op reageer maar dat maak ik volgende week helemaal goed hoor!
Gaaaaap, zwaaaai, maar alleen naar de mama's die ook nog nachtdiensten draaien... anders is het simpelweg niet eerlijk doei! Later meer!