Oh ja Ien, ik vergeet t steeds ze zeggen, mooie nieuwe banner! Genoeg voor nu, hier begint t ochtendritueel!
Juul, S begon om 6u te pruttelen dus toen werd ik wakker. En ik fungeer de laatste dagen ook als wekker voor een vriendin. Haar telefoon is gejat en ze heeft geen andere wekker, ik ben dus haar wake-up call! Tja, ti's maar wiens stem je het liefst hoort 's morgens vroeg
Goeiemorgen! Hier ook een nachtdienstje, het experiment met B om 8u in bed leggen ipv na de laatste fles werkt iets te goed, ze slaapt om 11u zo diep dat ze nauwelijks wakker wordt en maar een halve fles drinkt. Gevolg, weer een nachtdienst... Iemand nog tips om haar wakker te maken/houden? Tussendoor luier verschonen helpt wel even. Kdv, gister beetje jengelig maar niet overdreven, kan ook zijn omdat er wat langer tussen de voedingen zat vanwege het vroege tijdstip van de eerste fles. Vandaag een hele ochtend. Juul, wegbrengen vind ik niet zo erg hoor (ontaarde moeder die ik ben ), het is een heel leuk kdv. Moet alleen wel wat doen thuis, anders is het wel stil. Dus, nu aan het werk! Annelies, balen dat T haar ochtend niet heeft, hopelijk wordt het beter na een voeding of slaapje. Ientje, nog steeds sprus? Bah... Juul, sterkte bij het CB! Bd, hoe was het op het kdv? Was S erg onrustig 's avonds? En istie meteen een hele dag geweest?
Gelukkig ze ligt eindelijk te slapen. Hopelijk een behoorlijk tijdje, dat kan ze wel gebruiken (ikke ook lol). @ julia, heb je nog iets leuks kunnen kopen gisteren ? @ Bd, groot gelijk dat je je partner ook even aan het werk zet. Ook jij moet aan je rust toekomen. Die potten van Friso kun je inderdaad los kopen. Ze hebben ze vaak gewoon bij de supermarkt en anders bij de drogist. Kost 5 euro (ongeveer) en er zit een pakje standaard voeding bij. Je zou het ook gewoon in een ander bakje kunnen doen. @ Julia, je maakt me erg verdrietig Je zwaait niet eens naar mij. Moet Y vandaag zijn eerste prikjes krijgen ? @ Ien, is ie nog steeds aan het pruttelen ? @ Anke, hmm geen tips eigenlijk. Hier doen we om 9-10 uur de laatste fles en dan komt ze rond 5 uur. R. pakt deze voeding altijd, omdat hij er toch al uit moet.
pfff, hier slechte nacht achter de rug. Ze kwam om 1.15 4.45 en toen ging ze om 6 uur ineens weer huilen. Vanochtend was ze gelukkig wel vrolijk. @Anneliesje, balen dat T haar ochtend niet heeft. Naarmate ze ouder wordt en ook minder last krijgt van de reflux wordt t vast beter. Ik moet 1 november weer aan de slag, dus ik heb nog even om t flesje aan te wennen. Ik maak me alleen nogal snel zorgen, dus toen ze begon te weigeren zag ik mezelf al elke lunchpauze heen en weer fietsen naar t kdv. @Anke, hier hetzelfde 'probleem'. Op de link baby staan wat tips: Maak ze wakker in de remslaap en maak ze wakker voordat ze 2.5 á 3 uur geslapen hebben (verdere uitleg zie link). Verder merk ik nu ik haar elke avond consequent wakker maak voor de avond-voeding, het steeds beter gaat... (op vannacht na). @ien, thnx voor de tips @meid, en hoe was het gegaan op het kdv?
serieus met warm water? doe ik al die moeite hier voor niets Was advies van de kraamhulp. en water gewoon in de magnetron? geen idee waarom ik dacht dat dat niet mocht, ga ik dus voortaan doen, scheelt weer een hoop gepruts. Ik vind het ook moeilijk om de juiste temp te krijgen, dus steeds verkeerd. hier zo de fysiotherapeute aan huis straks en tegelijk de schoonmaakster, vind het moeilijk om de boel de boel te laten. maar heb nu even (lees 5 min) tijd voor zzp. wat een drukte steeds. niet geslapen omdat de kleintjes zo nu en dan huilden en ook de grootste, hij is nogal verkouden en kon niet slapen, wat een nacht! ben dus al vanaf 5 uur op na een nacht amper geslapen te hebben en nu mijn eerste drinken en eten. echt slecht. @opberg doos voor friso.. gewoon een oude verpakking van nutrilon gebruiken? deden we bij de eerste ook steeds, ah eigen merk en dan in de oude opbergboos van nutrilon.
Kleintje, pittig nachtje! Over dat water, enige reden waarom warm water uit de kraan wordt afgeraden is vanwege het oplossen van metalen, maar magnetron is geen probleem en inderdaad veeeeel makkelijker dan kokend met koud water mengen of af laten koelen. Ik warm trouwens eerst water op voordat ik meng, magnetron warmt niet gelijkmatig op en dat kan ten koste gaan van de voedingsstoffen. Daffiee, tnx voor de tips, ga ff lezen zo. Ik maak B nu na ongeveer 3 uur wakker en dan slaapt ze heel diep. Dus half uurtje schuiven maar. En wat ik ook al dacht, tis ook een kwestie van wennen.
Juul, tietjeuk, niet meer zo vaak gelukkig! Knakheup is over, korter been is nog net zo kort Ach ja, JIJ bent de ouwe l*l hier, ik ben gewoon een ouwe zeiksnor Bd, groot gelijk dat je de taken even verdeelt hoor! Aahww Annelies, zielig dat T haar ochtend niet heeft/had, ik lees dat ze intussen slaapt, lekker hoor! Die luiers, waren die erg voordelig dat je 8 pakken hebt besteld? Zo ja, waar dan? Anke, hier ook eigenlijk geen tips. Tja een koud washandje helpt hier weleens, maar dan moet je even kijken of je dat niet te zielig vindt Maar deze is ook niet wakker te krijgen als ie eenmaal goed slaapt, dus dat washandje heb ik helaas af en toe wel even nodig. Tja, en slecht is het niet voor hem Ah Juul, ik denk dat Y ongeveer NU zn eerste mishandeling ondergaat Ik hoor nog geen gekrijs hier, ik denk dat die stoere kerel van je jou gewoon met een scheef oog aankijkt met een blik van 'als je me aan het huilen wilt krijgen moet je harder je best doen hoor' Laten we 't hopen... S is intussen klaar met pruttelen, hij is nu gaar. Straks effe een hapje nemen Hij ligt weer lekker te slapen, gelukkig. Hopelijk slaapt ie vandaag lekker veel! Kan ik ook lekker tukkie doen tussendoor! --- zijn intussen alweer een klein uurtje verder, heb hem uit bed gehaald, gewassen en aangekleed en half gevoed, en toen bedacht ik ineens dat ik hier nog aan het typen was Intussen al meer posts zie ik! Daffie, balen, slecht nachtje. Lekker straks ook tukkie doen joh! Kleintje, ah ook al zo'n rotnacht Hopelijk is er ergens een moment dat alle kids liggen te slapen zodat jij dat ook even kunt??? Of even liggen zonder te slapen, kan ook al schelen. Maar kan me ook voorstellen als dat gewoon echt niet mogelijk is. In dat geval hoop ik dat komende nacht véél beter gaat worden! S begint kale plekken te krijgen waar hij op ligt. Als hij wakker is, draait hij ook heel veel met zn hoofd, hij had net gewoon een rode plek waar hij lag! Laat er maar gauw een flinke bos haar gaan groeien, dan valt het niet zo op
Anke: Het bewaren van voeding wist ik niet, maar de rest was mij ook verteld inderdaad. Ik leg D ook in bed na zijn flesje rond 20:00 en maak hem weer wakker rond 23:00. Ik denk dat je kleine meid er nog een beetje aan moet wennen. In het begin was D ook amper wakker te krijgen en dronk hij maar een klein beetje. Nu is ie nog steeds heel slaperig, maar drinkt wel lekker. Ik geef 190 met 6 schepjes (iets meer water ivm ontlasting), de ene keer drinkt hij alles op, de andere keer rond de 150. In de morgen word hij ergens tussen 7:00 en 8:00 wakker. Ik den datt je nog even moet blijven volhouden, zodat ze eraan gewend raakt. Het ging hier ook niet super in het begin. Joh, dat wist ik dan weer niet, dat het beter zou zijn om eerst water te warmen en dan pas mengen ivm voedingstoffen. Weer wat geleerd! BD: je hebt groot gelijk om vriend het even over te alten nemen. Kan jij even lekker tot rust komen en energie opdoen. Ien: aaah, jij doet wake up calls. Dan heb je vast een hele zwoele ' goedemorgen-stem', of niet? Ons Kleintje: Wat een rotnacht zeg! Zie je nog kans om misschien wat uurtjes kan pakken vandaag, als je kindjes ook slapen? Julia: hoe ging het met de prikjes? Vandaag verder met de sollicitatiebrieven en vanmiddag op kraam bezoek bij mijn nichtje. Ze is vorige week bevallen van een dochter. De bevalling duurde 2 dagen, dochter is gezond, maar moeder had een totaal ruptuur. Ik ben erg benieuwd naar de kleine meid.
Zit net even op internet te kijken, en blijkbaar heeft D berg. Het is onschuldig lees ik, maar volgens mij heb ik hier iemand eerder erover gehoord. Ik vroeg me af of degenen die hier ook mee te maken hebben iets doen, of het zo laten?
@julia, oeps sorry....hihi! ik geloof wel dat s het goed heeft gehad, al heb ik het idee dat ze op deze leeftijd er erg weinig van mee krijgen! ze vertelde op het kdv dat ie veel geslapen had....duuuhhhh! het is een baby....!!! ik ben ook totaal niet een emo type dus om heel eerlijk te zijn, voel ik er niet zo veel bij dat ze op het kdv waren. ga er van uit dat er goed voor ze gezorgd word en dat ze het naar hun zin hebben, en het is maar 1dag per week, gelukkig[dat dan weer wel...] en hoe was de cb mishandeling?? is y goed gegroeid? @anneliesje wow 8pakken luiers, was er een goede aanbieding ofzo? of poept die van jou gewoon zoveel, hihi! ik heb nog 3 pakken maat 2in de kast, haal ook vaak aanbieding van pampers, 3halen 2 betalen enz. dan zijn ze goedkoper als bv de luiers van kruitvat of c1000. @anke, poeh hier haal ik s ook slapend uit bed voor de fles van 22;30, maar hij drinkt hem slapendewijs gewoon leeg, af en toe even de fles eruit en dan gaat ie weer. wat ook helpt, onder aan voetjes kriebelen of kinnetje. toen de oudste opeen gegeven moment de fles niet meer leeg dronk om 23uur, lieten we die vervallen en sliep ie door van 19tot7uur. en als je nou de fles van 19uur later geeft, flessen 180cc 6schepjes en dan kijken of ze het red tot 7uur smorgens??? zou heerlijk zijn, maar denk nog wel wat te vroeg, ik red het niet met s iniedergeval. @ientje, och een kale plek, zonde! hij heeft al zoveel mooie haartjes....kijk een voordeel dat s nog erug weinig haren heeft, er valt niks kaal te worden, hihihihihihihihihihihi!!! @supernova, yak klinkt niet als een fijne bevalling! veel plezier bij babytje kijken, d zal al groot zijn bij haar denk ik. o en berg is idd niks ernstigs hoor, je hebt van zwitzal wel van die wattenschijfjes ervoor, zitten in en rond doosje.daar kan je het mee insmeren. als je maar niet met kammetje ofzo van hoofd af gaat halen, want dan komt er alleen maar meer terug. je kan er ook niks aan doen, gaat vanzelf over. heel veel baby's en kinderen hebben berg. ik ga zo maar even richting het winkelcentrum lopen met de kleine man, hij moet een schooltas hebben! kan ik mijn calorieen weer verbranden van mijn broodje hamburger die ik net op heb
Nova: S begon ook een beetje berg te krijgen, ik smeer zn hoofdje nu 's morgens lekker in met olie. De kleine plekjes die er zaten, zijn weggegaan, maar ik blijf lekker nog even smeren. Lekker op z'n hoofdje en gezichtje. Meer doe ik niet. Oef, wat een bevalling zeg van je vriendin Maar wat Meid ook al zegt, D zal al wel groot zijn, vergeleken met die kleine! Meid: fijn dat het goed ging gisteren Moet S al een schooltas? O, voor het kdv natuurlijk, met zn boterhammetje erin Net ff door mn moeder bij de winkels afgezet en weer opgehaald, zij moest daar ook toevallig in de buurt zijn. Handig zo'n lift! Gelijk een nieuwe krabpaal gekocht voor de kat. We hebben er 1 staan, die is intussen 4 jaar oud en compleet afgeragd. Het touw is er al een paar keer van losgegaan. Hub heeft hem al een paar keer opgekalefaterd (leuk galgjewoord ) maar nu is ie toch echt wel op. Deze nieuwe is gelijk een flinke slag kleiner. Hopelijk pikken ze het! (weinig keus haha maar zal wel hoor ) Verder kwam ik erachter dat er pas een xenos is geopend hier!! Jeeeej! Slecht voor mijn portemonneeeee!! S slaapt al een aardig tijdje, die is dus echt ff aan het inhalen van gisteren! Ik had verwacht dat ie om 13:30u al honger zou hebben, maar slaapt nu dus nog steeds. Prima! Ik ga nog ff wat doen hier, voordat hij besluit om wakker te worden. Krabpaal installeren ofzo
ben ik weer even, schoonmaakster heeft het huis super gepoetst! dus helemaal blij, alles is weer schoon! echt genieten. Fysio is langs geweest en wist ook aan te stippen wat de goede punten zijn van onze kindjes en ook de jongste heeft hele goede punten, fijn. Zit nu te twijfelen of ik aardappels ga schillen of even op bed ga, denk toch het eerste, dan is dat maar klaar. Liever rust in mn hoofd dan in mijn lijf, gek he. Hopelijk is de oudste straks weer helemaal fit, is nu een dag op kdv. @Anke M Bedankt voor uitleg van waarom geen warm water uit de kraan @berg, ligt eraan waar het zit. Sowieso werd vanuit het ziekenhuis aangeraden om er olie op te doen, en standaard haarlotion op te smeren. In het gezicht hebben ze het hier ook gehad, en dan deed ik er babyolie op, en daarna met een tissue een beetje wrijven, dan gaat het eraf. Op t hoofdje olie in laten trekken en dan met een ansichtkaart eraf schrapen, maar dat doe ik zelf niet want het is niet zo goed te zien op t hoofd van mijn kleintjes dus ik houdt het bij insmeren met olie en haarlotion. @voedingen, hier momenteel de eerste 4 voedingen 100ml en de laatste 2 voedingen 135 ml en jullie? ik geef 1 keer daags een fles bv uit de vriezer.
@ berg, wanneer je beeb het heeft is dit dan overduidelijk ? ennuh wat voor een olie gebruiken jullie dan? @ ons kleintje, T. krijgt 5 voedingen van 150 ml en die gaan allemaal schoon op. Rust in je hoofd zorgt ook weer voor rust in je lijf. Tenminste als ik geen rust in mijn hoofd heb dan kan ik gaan liggen wat ik wil, maar bijkomen doe ik dan toch niet. Wat mooi dat de fysio de goede punten van je beebs aanstipte. Dat is ook wel prettig om te horen denk ik. @ luiers, ik heb ze bij truus besteld (zie link Pampers Baby Dry Luiers Maat 3 « Absorberende broekjes | Truus.nl) Ze waren daar in de aanbieding en bovendien had ik nog een kortingscode. Dus ze waren voordeliger dan de kruidvatluiers die ik normaal gebruik. Ik vind het voordeel van pampers dat ze lekker soepel zijn. Die van de kruidvat zijn wat stugger, maar ja zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur denk ik. @ Ien, wat jammer dat S kale plekken aan het krijgen is, maar het zal vast wel weer aangroeien @ supernova, hoe was het op kraamvisite ? Zal vast een flink verschil zijn tussen D. en de kleine prul. Heb je nog wat sollicitaties kunnen versturen ? @ meid, grappig hoe stom sommige opmerkingen kunnen zijn haha. Wellicht was de opmerking gewoon bedoeld om je gerust te stellen. T. poept gemiddeld 2 keer per dag dus dat valt best mee, maar ik heb een goede voorraad ingeslagen. Hoewel ik ongeveer 2 extra luiers per dag gebruik door mijn eigen stommiteiten Heb je nog een mooie schooltas kunnen vinden ? @ Ien, is het nog gelukt om de krabpaal in elkaar te zetten ? Een iets kleinere krabpaal moet niet uitmaken, maar tis wel handig dat een kat zich helemaal kan uitstrekken bij het krabben. Anders heb je een grotere kans dat ze toch een bank/stoel pakken (of het behang). Wat lekker dat S. al een tijdje slaapt. Je mag hier wel wat extra slaapuurtjes heen sturen, omdat T. echt een dramadag heeft. Hebben er nog meer mensen last van een overijverig consultatiebureau ?? Tijdens het eerste gesprek met de wijkverpleegkundige kwam de vraag hoe mijn jeugd was. Ik heb dus gewoon gezegd dat dit niet je van het was, omdat ik niet inzag waarom ik dit niet zou zeggen. Nou dat gebeurd me echt niet nog een keertje. Die wijkverpleegkundige kwam al met zo'n extra ondersteuningsprogramma aan, die we netjes hebben afgeslagen. Echter nu belde er iemand voor "moeders informeren moeders", verwezen door de wijkverpleegkundige... Ga ik toch maar even gesprekje aan de volgende keer. Als ik ergens niet tegen kan is dat er dingen worden opgedrongen, als ik in de problemen zit, hulp nodig heb of advies nodig ben, dan vraag ik het wel