Kleintje, heerlijk zeg dat je huis weer lekker schoon is! Geeft ook weer een stukje rust in je hoofd lijkt me! Volgende keer vragen of ze ook gelijk je aardappels schilt Fijn dat cb bij je thuis komt! Scheelt ook weer een ritje en dus gedoe. Ook fijn dat de fysio positieve punten van je kindjes aangaf! Annelies, ja das wel duidelijk hoor, gelige schilfers op het hoofdje, en best wel dik. Soms zelfs een hele "plak" (gatsie, sorry!). Ik gebruik gewoon babyolie van zwitsal. Het schijnt dat je ook olijfolie kunt gebruiken, maar dat vind ik vies Die kortingscode he, kan ik die toevallig ook ergens vandaan vissen? Ik ben natuurlijk een echte Hollander en wil wat luiers betreft graag voor een duppie op de eerste rij Ik stuur je zo effe een uurtje slaap toe hoor!! Overijverig cb, oei. Naja, voor volgende keer weet je dus dat je dat niet moet zeggen... Hopelijk komt de boodschap over als je het aangeeft dat je zelf wel hulp zoekt als nodig.
Dank voor de tips allen, denk dat het een kwestiemis van wennen, slapend een fles leegdrinken. De eerste paar weken kon ze dat mog, kennelijk vergeten hoe dat moet . Ientje, koud washandje vind ik (nog wel) zielig, hoewel het wel meevalt natuurlijk. Meid, doorslapen van 7 tot 7 lijkt me wat teveel gevraagd, met net 2 maanden. Eerst dit ritme maar es oppakken. Annelies, lekkere aanbieding gevonden. Het CB, kreeg wel uitgelegd wat stevig ouderschap inhield en dat je dat misschien nodig hebt als gevolg van een slechte jeugd, maar geen enkele suggestie in die richting verder. Moeders informeren moeders zag ik ook, hier hangen ze posters en folders op in de wacht/weegkamer, en je moet altijd wachten, dus iedereen leest het wel. Kan me voorstellen dat ze het bij sommige mensen wel aanbevelen, maar niet standaard. Kleintje, hier 5x150 ml, toen we van 120 naar 150 gingen ook spontaan een voeding minder. Nova, getver, flink beschadigd door bevalling, hopelijk hersteld ze snel. Grappig om je eigen kleintje naast een pasgeborene te houden, lijkt het heel wat Ientje, Bd, lekker geshopt? B opgehaald van kdv, vond haar een beetje tam maar ze was net wakker. Na voeding zowat een uur gespeeld in de box em lekker veel lachen, denk dat ze niet erg onder de indruk was. Nu lekker aan het slapen, na een half uur protest. Ga mn indische stoofvlees maar es opzetten, mjammie!
@ Ien, ik heb nog voor je gezocht, maar kon niets vinden Ik ben ook echte Hollander wat dat betreft hoor haha. Vriendlief kwam net thuis en die gaf mbt het CB aan dat het wellicht hier een standaard iets is. Dus voordat ik de volgende keer op hoge poten daar binnenstorm, ga ik eerst maar eens vragen of het standaard zo is dat je hier voor wordt gebeld @ anke, heb je een receptje van dat indische stoofvlees? Klinkt heel erg lekker.
Anneliesje: Nou, dat is ook wat. Dat je zomaar gebeld wordt door zoiets als moeders informeren moeders. Oh, dat zou ook nog kunnen natuurlijk, dat het een standaard procedure is. Je kan het altijd even navragen natuurlijk. Iedere keer dat ik bij het CB kom, beginnen ze weer over Stevig Ouderschap. Dat wordt zeker wel vervelend. Kleintje: Lekker, een schoon huis! Ien: ah, gewoon zwitsal olie dus. Is dat even mooi, heb ik een flinke fles van. Gekregen van het ziekenhuis! Ik heb trouwens een poosje terug van Weleda badspul gekocht. Voor een goede nachtrust (weet even precieze naam niet meer en ben te lui om naar de badkamer te lopen). Ik vind het niet zo heel erg prettig spul. Het lost bijna niet op in het water, en als het badwater weggelopen is, blijft er een vettige laag achter in het badje. Dus wat mij betreft geen aanrader, ook omdat het gruwelijk duur is! Ik was 20 euro kwijt voor badspul en olie voor zijn lichaam. Kraambezoek was erg leuk! Wat een kleine meid! Maar zwaarder dan D was bij geboorte. Op zo'n moment besef je pas echt heel goed hoeveel hij gegroeid is! Wel grappig, de kleine meid heeft ook grote voeten, net als D. Toch een familie trekje dan? Voor geinteresseerden: Heb wat foto's aan mijn album toegevoegd, dus als jullie willen spieken, kan dat!
Een teken van leven en daar blijft t ook even bij. Prulleke heeft erg veel last van die rot prikken van vanmorgen. Wel weer super gegroeid, ik was er vorige week tijdens het weegspeeekuur en hij is in 1 week plus een dag 325 gram aangekomen! Yeahhh, proud mommy! 5,5 kilo schoon aan de haak! Maar goed, nu dus belabberd, hopelijk voelt hij zich morgen beter, hij eet ook slecht... Ik kom later of morgen reageren.
even een ontzettend ego stukje...mijn zusje is op dit moment aan het bevallen!!!jeeehhhh!! ze had om 5uur ruim 5cm ontsluiting en om 7uur 9cm...en nu wachten op het telefoontje...spannend! hopen dat alles goed gaat. @anneliesje, ohh haha het cb...je weet ondertussen denk ik wel hoe ik erover denk.....stelletje mutsen daar! ik kreeg bij de oudste ook zo'n formelier mee, ik voelde me gewoon beledigd daardoor, dus ik heb ze deze keer vriendelijk/dwingend verzocht om niet met dat soort onzin aan te komen. @ons kleintje, lekker zeg jij ook al een schoonmaakster, nou het lijkt me geen overbodige luxe met 3kleintjes, je komt zelf nergens aan toe denk ik. en nog even op bed geweest?beetje kunnen rusten? @anke, klinkt ook al zo lekker dit receptje, kook je graag? 2mnd is idd vrij vroeg voor doorslapen maar bij ons was de oudste misschien paar weekjes ouder toen ie ook al sliep van 7 tot 7. @julia, ohh wat sneu voor je mannetje, hou hem maar lekker bij je vandaag!morgen zal het vast stuk beter gaan!! @supernova, ik gebruik balneum badolie! is voor de droge huid, en vind het fijn spul,wel blijft het wat vettig achter in badje maarja tis olie natuurlijk. nou ondertussen nog niet gebeld dat ik tante ben geworden...dus ga verder wachten en hopen dat alles goed gaat, duurt nu toch wel lang...1,5uur geleden 9cm en nu nog geen baby....?!?
@meid van harte met de geboorte van de dochter van je nichtje! Leuke naam ook. @cb hier ook standaard een folder erbij, gaat ook over je jeugd en hulp bij opvoeden.
dank je voor de felicitaties! nee jammer genoeg kunnen we niet gelijk heen, mijn zusje woont ruim 2uur rijden bij mij vandaan...helaas... anders was ik gelijk gegaan, nu moeten we wachten tot zondag...
Meid, gefeliciteerd met je nichtje, leuk zo kort op je eigen kleintje. Balen dat het zover rijden is, maar de eerste foto's heb je vast al gezien. Julia, hopelijk goede nacht en zijn de prikjes snel weer vergeten!
@ Meid: Gefeliciteerd, wat leuk zo weinig leeftijdsverschil, wel jammer dat het twee uur rijden is! Lijkt me echt leuk, samen tutten! Een vriendin van mij heeft vorige week haar dochtertje gekregen en ik kan me nu al verheugen op dingen samen doen met de meisjes. Hier: eindelijk internetverbinding, haal ik meteen een virusje binnen ofzo, hele computer naar z'n grootje! Spoedoperatie ( met financiele aderlating) verder en alles lijkt nu weer redelijk te werken. Vroeg jij dat Julia, of Ronja van de roversdochter komt? Klopt! Een van mijn lievelingskinderboeken, grote kans dat ons dochtertje ook qua uiterlijk een beetje lijkt op het plaatje uit het boek, dus voor ons was het meteen duidelijk. We vonden beiden de naam en het boek erg leuk. En er vroeg ook iemand of ik mijn bedrijf samen met mijn vriend heb... het is van mij, maar hij helpt altijd waar hij kan, dus eigenlijk is het wel van ons samen. Ik heb zaterdag een etentje en krijg al dagen R. niet in slaap vanaf een uur of 5 tot de laatste voeding. Iemand tips, ik kolf nog niet en een gillende baby lijkt me niet feeststemming bevorderend?! In bedje leggen en om de 5, 10, 10, 10 minuten kijken is geen succes, ze blijft huilen ( sinds kort met dikke tranen, dus nog zieliger om te zien). Dus dan na die tijd toch maar rondjes lopen en bij ons houden, thuis geen probleem, maar in gezelschap raak ik toch sneller verhit merk ik. @ Anneliesje: Vervelend, fijn als ze iets aanbieden wanneer je daar behoefte aan hebt, maar ongevraagd niet erg leuk! Misschien als je het aangeeft dat het ook meteen duidelijk is dat het voor jou niet hoeft. Vind het trouwens toch wel een fijn idee dat ze in elk geval proberen kinderen te beschermen, een vriendin van mij werkt met jongeren die uit vreselijke gezinssituaties komen en af en toe denk je wel dat het heel goed was geweest, wanneer er eerder hulp was geboden, ( bedoel dat natuurlijk niet voor jou)!!
Ik loop vet achter hier en da's niet best! Net een paar uurtjes liggen pitten naast mijn prulleke. Lekker zeg! Ik was echt moe! Nog steeds wel, maar dit is wel gezond een keer. @Anke, wij hebben dat ook een keer geprobeerd, vroeger naar bed, maar dat was eenmalig hoor. Ik had toen ineens 2 nachtvoedingen en dat heb ik er echt niet voor over. Hij ligt nu trouwens dus sinds 19u te slapen terwijl hij normaal wakker is. Maar goed, nu voelde hij zich ook ellendig, dus hopelijk heeft dit geen invloed op de nacht. @Annelies, ahhhhh, een extra zwaai naar jou dan vandaag! ZWAAAAAIIIIIII, zal voortaan ook zwaaien naar de slapende mama's, deal? @Daffiee, hopelijk voor jou een betere nacht vannacht! @Ienke, oh ja, dat jij een oude zeiksnor bent dat weten we, maar stiekem valt het best wel mee hoor, want met al die kwaaltjes zeik je toch vet weinig. Dus je bent wel een bikkeltje. En dat je been nog steeds korter is dan die andere is gewoon kl*te. Ik wil er best een keer hard aan trekken, maar vrees dat dat weinig uit zal halen. Oh en zo stoer was die kerel van mij niet hoor, vanmorgen. Zelfs al na/tijdens de eerste prik liet hij zich heeeeel hard horen. Volgens mij schrok hij zich dood, arm ding. Niks gewend, of het is gewoon een mietje. Maar ja, ik heb het altijd al gezegd, ik heb 3 jongens, er moet er toch 1tje met een schoonzoon thuiskomen, en nu weet ik niet of dat standaard degene zal zijn die huilen om een prikkie, maar goed.... Beetje kromme zin, ben net wakker, dus heb een excuus. Begint S kale plekken te krijgen? Had hij haar dan????????? @Nova, mooie foto's meid! Sterk kereltje. Gek trouwens hoe je je (onbewust) een voorstelling maakt van elkaar hier en van de babies. Toen ik D. zag was ik verbaasd dat hij blond was. Ik had een baby verwacht met donkere haren! Maf he? Gefeli met dochter van je nichtje! Leuk zeg! Berg? Hier ook, ik zal ook eens met olie gaan smeren. Verder gebruik ik die lotion van Zaraq tegen berg. Haarlotion is het, maar ik heb niet de indruk dat het voorkomt of dat het minder wordt. Dus ik zou het niet direct aanraden, zonde van je geld. @Meid, haha, gelukkig dat hij het goed heeft gehad op het kdv. @Kleintje, wat fijn zeg dat ze bij jullie gewoon thuis komen van het CB. Scheelt een hoop gedoe! Helemaal met 2 lijkt me dat wel even pittig. Uit en aankleden etc. Y. heeft trouwens iets met plassen op het CB. Vorige keer de weegschaal onder gepiest, vandaag nadat hij gewogen was en ik hem onder zijn oksels vast hield om zijn koppie te laten meten, het halve bureau en grond onder geplast. Ik ga me dan dus echt niet staan schamen ofzo hoor, ik bedoel.. kan gebeuren toch? Moest er stiekem wel om lachen en heb netjes de grond met een spuitbus vol zeep bewerkt en schoongeboend. @Kleintje, heb je interesse in mijn bunker? Ik kan je wel even een fototje mailen als je wilt? Of ik zet een foto in mijn album hier op zp? @Annelies, hier eigenlijk best tevreden met verpleegkundige op het CB. Met de arts heb ik wat minder, hoewel ik de eerste keer blij verrast werd toen ze mij vertelde dat ik de reguliere bezoekjes wel mag overslaan omdat dit ons derde kindje is. Hulp is vaak goed bedoeld, maar moet natuurlijk wel aan diegene gegeven worden die het ook nodig hebben. Zonde als ze daar bij jou tijd en energie in gaan steken terwijl je het helemaal niet nodig hebt. Zou het dus ook even aangeven als ik jou was, maar dat was je zelf ookal van plan. Jeeej, Meid, gefeliciteerd met je nichtje! Wat leuk! Lekker dicht op elkaar, die kunnen later samen opa en oma gek maken! @Pina, is R ook echt moe als je haar naar bed brengt en ze dus tranen met tuiten huilt? Zo. Ga dit bericht snel verzenden voordat ik per ongeluk op een verkeerd knoppie druk en mijn tekst kwijt ben.
Pina, is ze dan wel moe en jengelig of gewoon wakker? Ik zou denk ik gewoon kijken hoe het loopt en je erop instellen dat ze de hele tijd wakker blijft. Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter je kindje is. Zij merkt het als jij gespannen bent en daar zal ze ws op reageren. Je kunt haar tenslotte ook niet dwingen om te gaan slapen he Je zou misschien wat kunnen schuiven met voedingen, dat zij bijv net gedronken heeft als het etentje begint. Ofzo, ik roep ook maar wat Nova, ik las net in een topic iets over buggy's, en daar werd ook gesproken over of ie op de fiets kan. Da's misschien ook een goeie om mee te nemen in de overwegingen! Van de maclaren weet ik dat ze op de fiets kunnen met een speciale drager. Ik ga eens kijken of meneer slaapkop hier wakker gaat worden, hij ligt alweer zo lang te slapen! Trusten allemaal!
O hee Juul, zie jouw bericht nu pas! Deed dus erg lang over mijn vorige bericht. Nee, trek maar niet aan mn been hoor, alsjeblieft niet, gaat straks mn heup weer knakken daardoor!
Oke dan, zal niet trekken! Kunnen alle buggy's niet op zo'n rekje aan de fiets trouwens, zijn toch de wielen die je erin haakt als het ware? Oh trouwens, die 3 wieler buggy's passen er misschien idd niet in?! Nah ja, zoals Ien ookal zei, die van Maclaren wel, hier ook wel eens gedaan. Ik ga de nacht in, ben benieuwd! Slaap ze allemaal!
Oh wat leuk! die naam van je dochter bedoel ik, ik zie hem nu voor het eerst. was ook een meisje uit Gtst toch? Over het niet in slaap krijgen, dat is vrij normaal. Bijna alle babies zijn onrustig ergens tussen 4 en 8. Meestal noemen mensen dat `het huiluurtje`. Ze voelen zich dan niet zo happy, meestal hun buikje speelt dan op. In je buik werden ze lekker heen en weer gewiegd op dat moment omdat je bezig was met eten koken (zegt men) Maar ik houdt er zelf ook niet van om de kinderen te laten huilen als ze onrustig zijn. wij pakken de wandelwagen en we gaan naar de speeltuin met alle3 de kindjes, 3 vliegen in 1 klap. En anders pakken we de auto en gaan we boodschappen doen want door het wiegen worden ze lekker ontspannen. Bij gezelschap zijn onze jongens een stuk blijer, omdat ze dan ook lekker de aandacht kunnen krijgen, als ze niet willen dan hoeven ze niet te slapen van mij. Als ze snachts maar slapen toch? Maar soms zijn ze al een tijd (uurtje of 4) wakker geweest en dan laat ik ze eventjes huilen, binnen 20 min dan vallen ze in slaap, onder begeleiding van een lief muziekje. Is een draagdoek anders een optie? @julia, nee alleen een kleine buggy zoals die van Hema en een kleine maclaren past ook, een grote niet hoor. en als het al wel kon zou ik het niet doen, je bent zo uit balans met een buggy in de fietsstandaard. @hier een super onrustige nacht. 3de achterelkaar, ben kapot. Nu zijn de kleintjes verkouden en ze `kruipen`omhoog tegen het hoofdeinde van de bedjes en dan gaan ze huilen. Heb gesneden uien naast hun bedje gezet, Luuf gesmeerd, neusspray.. Vandaag overdag maar eens proberen een slaapje te krijgen. Kinderen liggen overigens tegenwoordig wel lekker vroeg erin, tenminste om 10 uur ben ik helemaal klaar.
Pina wat leuk zeg, Ronja de oversdochter heb ik ook echt stuk gelezen en staat hier nog steeds in de boekenkast. Geweldig boek en het maakt de naam ronja ook erg mooi/stoer. Ien, ik zwaai NU naar je terug maar weetje? Ik had heel de nacht wel kunnen zwaaien of zp'en maar wilde dat jullie niet aandoen. Men! Wat een horrornacht! Ik moet er nu maar om lachen, het sloeg gewoon helemaal nergens op. Als ik 2u slaap heb gepakt is het veel en ben dan ook blij dat ik gisteravond een paar uur heb liggen pitten. Eens kijken wat de dag brengt. Hub gaat toch - ondanks een of andere release op zijn werk - soma naar t vliegveld brengen en ik schakel mijn vader in om de oudste van school te halen en naar huis te brengen. Heb echt niks op de planning staan, zal dus wel aan middelste prul een halve boekenkast voorlezen en de draagdoek zal goed gebruikt worden want y is echt verre van 'lekker in zijn vel'.... Oke, nu even een hammetje eten, geeft de mens weer wat energie