De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Marrie, hoe laat moest jij naar de gyn vandaag? Al nieuws aan de horizon, of hebben ze je daar gehouden?

@Vive, vive, vive? Waar ben je? Jij ook meteen maar gebleven, aan de puf? Hope so!!!!

*wat een rustige bevalling op rtl 8 zeg, daar teken ik voor!*

@Meid, lekker aan het genieten van alledrie je mannen? Heerlijk he? Zo herkenbaar ook, wat een rijkdom!

Kan je ondanks de hechtingen een beetje normaal lopen en zitten, of is het allemaal erg 'strak' en pijnlijk?

Meid, jij lacht om ons als nachtbrakers, maar neem aan dat jij er ook eentje bent? Je gaat me toch niet vertellen dat Senn direct heel de nacht doorsnurkt?

@Sucre, jij eigenlijk ook hechtingen?
    Wat balen dat de kraamzorg er weer opzit, maar wel lekker dat je man nog een tijdje thuis is. Dat is extra genieten he? Zo'n heerlijk vakantiegevoel en ineens zo leeg en bijna een normaal dagelijks leven als hij de draad op zijn werk weer oppakt. Tenminste... zo ervaarde ik dat. Alsof het nieuwe van de nieuwe baby er ineens vanaf is wanneer hub weer aan het werk gaat/moet. Kan het niet ander/beter uitleggen. Maar misschien ben ik wel een mafkees hoor en is het helemaal niet herkenbaar. ;)

@Bd, jij toch met zoontje die naast zijn luier had geplast vannacht? Was dat laatst ook niet het geval? Heel praktisch hoor, maar een grotere maat proberen? Daarvoor wil je namelijk echt je bed niet uit 'snachts!

@Sucre, yeah remember, ook die borstvoedingsnachten breken op, maar dan ben je in ieder geval nog nuttig bezig. Ik DOE liever iets dan dat ik nutteloos lig te liggen en me af lig te vragen wanneer het gaat beginnen, waar de kindjes op dat moment zijn etc etc.

Wil Daan helemaal niet in zijn wiegje slapen? Op de borst alleen? Vermoeiend, ookal is het zo lekker :)

@Flash, goeie deal, doe mee!

@Ien, nee... hier ook nog niks. Maar ik dacht ik heb je tuk met mijn 'ook', alleen trap jij daar natuurlijk niet in :p

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha lieverds

Ben weer thuis.. Tegen mijn zin in aan de ctg gelegen, t was erg druk op de verlos. Maargoed, uiteindelijk vond de verloskundige daar Prei ook aan de stevige kant; "maar gelukkig wordt u ingeleid over anderhalve week, mevrouwtje" en bij vliesbreuk "maar dat gebeurt zelden voor weeën uit hoor, mevrouwtje!" zijn we dan toch met een aai over onze hoofdjes weer naar huis gestuurd. Geen echo gehad, maar Prei bleek zich naar de andere kant gedraaid te hebben en heeft nog heel veel ruimte. Dus daarmee komt de theorie dat ze eerder kan komen omdat ze te groot wordt voor mijn lijf, te vervallen. De verloskundige was van mening dat er ook tienponders geboren elders werden. Dus ja. Geen kloot opgeschoten. Voel me toch een beetje een tikkend tijdbommetje maargoed, wie weet blijft ze wel zitten of krijg ik gewoon weeën en geen kapotte vliezen.

Dank voor jullie meeleven!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou Vive, of je hier nou blij mee moet zijn?? Oke, niet te groot voor je lijf, maar als je erdoorheen zit + een baby die af is lijkt me toch dat een beetje een menselijke arts daar wel anders op in zou spelen. Dat zou je in ieder geval wel mogen verwachten.

Stel je was 32 weken zwanger, ander verhaal, maar kom op zeg he, je bent 37+!

Het valt me een beetje tegen en jou vast heel erg. Dikke knuffel! Hopelijk begint het dan gewoon met weeën en wel NU!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hier eigenlijk precies dezelfde gedachte als Juul.
    Wat een domper weer zeg. Ik hoopte eigenlijk dat je al lekker lag te puffen en dat je over een paar uurtjes een lief mooi vadsig :)P) preitje in je armen zou houden.
    Zoiets. Alleen dan wat vadsiger ;)
    Bekijk bijlage 165107

Maar effe zonder gekheid. Vind 't echt kut dat je weer met een preitje in het riet bent gestuurd.
    Knuf!
    Enne.. 4 op 1 dag bevallen kan natuurlijk ook he, kunnen we kwartetten! Doen? Morgen dus. Deal!

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Viv jee balen. Ik snap niet dat ze ons soms niet serieuzer nemen. Net of we zomaar ergens over klagen pffff.
    Hopelijk komt het lekker snel op gang bij je en hoef je niet te wachten op inleiding.

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lieve Vive, wat een teleurstelling meis. Had echt gehoopt dat ze actie zouden gaan ondernemen, omdat het voor jou gewoon echt niet te doen is. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk wordt het gewoon te zwaar. Hopelijk beginnen de weeen gauw en zorgen die ervoor dat Prei mooi voor de uitgang komt te liggen. Knuf meis!

Julia, je hebt helemaal gelijk hoor. Wakker liggen door de pijn in je lijf, voorweeën, of wat dan ook, is echt veel minder fijn dan wakker liggen, omdat je pasgeboren kindje niet zonder jouw warmte en liefde kan. Sorry voor mijn geklaag, ik weet wat jullie doormaken. Maar ben zelf gewoon een beetje moe...

Heerlijk idd dat manlief vakantie heeft. Petje af voor de papa's die na 2 dgn meteen weer moeten beginnen. Lijkt me enorm zwaar.

En geen hechtingen nee, inimini scheurtje, maar daar heb ik geen last van. Erg fijn!

Ientje, BD, Julia en Vive, hopelijk bevallen jullie allemaal gauw! Morgen zou helemaal geweldig zijn natuurlijk.

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Geen ge-sorry hier Sucre!!!!! :cool: Ik heb nog makkelijk praten hoor. Geen voorweeën of lichamelijke klachten. Ik slaap gewoon licht en slecht en heb een kleine koter die te vaak naar mijn zin wakker wordt 's nachts.

En ik weet dondersgoed hoe moe uitgeput je je kunt voelen door de nachten die jij momenteel maakt. Man, ik heb lopen huilen van vermoeidheid omdat ik zo graag eens een nacht wilde doorslapen. En dit gaat geheid in de nabije toekomst weer zo. Je wil zo graag bv geven en als het lukt helemaal trots, als die eerste week voorbij is en de pijn afneemt nog trotser, maar feit blijft wel dat alleen JIJ het kan geven. Ja. Hele dagen kolven en manlief de fles laten geven snachts, maar dat heb ik nooit gedaan. Dan mis je ook het intieme van bv geven vond ik altijd, en dan gaat het allemaal wel erg onlogisch naar mijn idee...

Gelukkig stond mijn mannetje altijd klaar om poepluiers te verschonen snachts of zelfs om het ukkie terug in zijn wiegje te leggen, maar dan nog.... Het is gewoon bere vermoeiend die eerste weken/maanden met relatief veel voedingen.

Dus petje af voor jou meid! :)

Slaap je 'smiddags wel? Ik probeerde het bij de 2e trouwens wel al snel te plannen hoor met die voedingen zodat ik zo uitkwam dat wanneer de oudste zijn middagslaap deed, ik net ervoor de baby ging voeden en dus alledrie op 1 oor rond 13u zodat ik ook echt even kon slapen. Maar goed. Jij bent niet onervaren dus waarom zeg ik dit in hemelsnaam allemaal?! ;):)

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Licht slapen en om alles wakker worden is ook zwaar irritant! Kleine man nog steeds zo aan het spoken dus?

BV geven is idd helemaal geweldig! Je kindje zo dichtbij, dat groeit door jouw melk, er is niks mooiers. En ja, het vergt veel energie, maar ke krijgt er meer voor terug. Alleen duurt dat laatste nog ff. En nee, ik ga ook niet kolven, als ik het zelf kan geven. Vind dat ook wat vreemd. Maar idd.. ik zou het heerlijk vinden om eens 2 uur achter elkaar te slapen.

Ik ga smiddags altijd wel even liggen als Lucas ook slaapt. Vanmiddag was Daan echter zo aan het spoken, dat ik geen oog dicht heb gedaan. En dan neem ik me voor savonds vroeg te gaan slapen, maar savonds leef ik weer ff op. Haha, dus dat lukt ook niet echt. Ach ja, het komt wel weer goed, dat weet ik ook wel.

9. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Vive: aaw, toch wel een tegenvaller dan. Jammer dat ze ook niet naar het psychische aspect van de aanstaande mamma hebben gekeken. *knuffel*

Hier weer horeca drama's op vriend z'n werk. Vriend kwam vanmiddag helemaal over z'n toeren thuis, ruzie met eigenaar van het restaurant. Vriend heeft zich ziek gemeld. Morgen heeft ie een gesprek met de chefkok en de bedrijfsleider daar (niet de eigenaar dus), ben benieuwd wat zij willen. Ik ga in ieder geval mee.

Morgenmiddag ook naar het ziekenhuis voor controle. Zal wel standaard gedoe zijn, bloeddruk, hartslag beeb, buik voelen.

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Vive: potverdorie, niks geen prei, een dwarse banaan heb je! Ga jij eens gauw een beetje recht liggen en maak je moeder het niet zo lastig! Grrrr, dat je die vlos niets hebt aangedaan. Nou ja, hopen dat mevrouwtje Prei bedenkt dat haar koppie naar beneden moet als ze er uit wil en dat mams dan héél blij wordt ;)
    @ Nova: die apothekers van tegenwoordig die sporen niet helemaal. Ik had laatst ook al bijna ruzie. Of zou het toch een beetje aan ons liggen :cool:
    Salaris tandartsen: toevallig weet ik dat een (beginnend) tandarts ongeveer 6.500 Euro per maand verdient… Dus valt je rekening nog mee, Ann :$
    @ Sucre: dat valt idd nog niet mee, die slaapjes coördineren. Borstvoeding geven heb ik altijd heel knus gevonden, maar het kan je wel slopen. Hoewel ik het nooit heb gedaan, kan het natuurlijk best een uitkomst zijn om een (nacht)voeding door hub te laten geven. Als je na de ochtendvoeding een paar keer kolft, heb je zó een voeding bij elkaar gesprokkeld (ook al klinkt het een beetje raar om te kolven als je zelf kan voeden...). Je moet het zo zien: als mams niet blij is, is niemand blij! ;)
    Oh, meiden, ik gun jullie allemaal een eigen Bertha, wat een heerlijkheid! Net heerlijk in mijn schone badje gelegen, met uitzicht op een sprankelend schone badkamer :D Vandaag zijn ook nog eens de lamellen voor Pepijns kamertje bezorgd, dus die kleine man hoeft niet meer met een laken voor de ramen te slapen. Ook nog een schilderijtje opgehangen in de babykamer, dus wij zijn er helemaal klaar voor!
    Alles was goed bij de gyn, hoefde niet te blijven, maar nog één nachtje slapen en het circus wordt opgestart! Tenminste, als ze tijd hebben voor me. Morgenochtend om 7 uur bellen om te checken of er plek is en dan mag ik mij om 8 uur melden. Bij Pepijn ben ik ook ingeleid en duurde het uiteindelijk 1,5 dag voordat hij er was, maar ik heb de hoop dat ik – door wat voorweeën – al wat ontsluiting heb, dus dat het nu wat vlugger gaat. We shall see. En als ik er aan toe kom, zal ik ff een update sturen (vooral als morgen een wacht-dagje wordt, heb ik tijd genoeg om alles en iedereen bij te houden)
    Morgen 7/7, is toch een prachtige geboortedatum. :p Al 4 kandidaten? Zou toch echt fantastisch zijn :D
    Meisjes, een goede nacht gewenst, ik ga lekker dromen van kleine babietjes met blauwe oogjes (suf; we weten niet of het een jongen of meisje is, maar dat het blauwe oogjes heeft, dat kan niet anders met 2 blauwogige ouders ;))

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Marrie alvast heel veel succes morgen!!

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja Marrie, succes, toi toi toi en puf ze! En hou ons op de hoogte he!! As het effe ken dan!

Rest: trusten! Hopelijk slapen we effe met zn allen een nachtje door! Zijn we morgen tenminste wat gezelliger :p;)

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Marrie, zet hem op morgen, goodluck!!! Enne, ik ga dan voor bruine ogen hoor! Hier beide ouders met bruine ogen maar onze oudste spruit heeft toch echt fel blauwe ogen! Nee, niet van de melkboer!!!

Succes morgen, hopelijk geen 1,5 dag nodig! :)

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Zet 'm op Marrie!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Niemand aan het bevallen hier??? Zelfs geen nachtbrakers? Tss saai zeg..... ;)

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo. Zelfs alle verwaarloosde paarden uit animal planet zijn bevallen en tevens ben ik voor t eerst in mijn leven helemaal up to date betreft het show nieuws in Nederland... moet niet gekker worden! Nu poging 287 om nog 2,5u te slapen voordat mijn wekker afgaat....

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ juul: he, als je nou toch wakker was, had je net zo goed vast kunnen bevallen! Nog in slaap gevallen? Hoop t voor je, kut he die nachten zo :( Ik heb wel aardig geslapen, al sliep ik pas laat en ben ik nu alweer zo wakker als maar kan ;) ik denk dak maar ff wat ga eten en dan nog een poging waag. Tot later!

18. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ben ook al een tijdje wakker. Ff douchen en checken of vandaag doorgaat... Later!

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Juul hier ook een brakke nacht hoor. Vriend was vanochtend chagerijnig omdat ik blijkbaar veel heb lopen draaien. Kan goed kloppen want heb bijna niet geslapen. Word heftig op het eind nu hè pffff.

Marie en gaat het door??

20. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb voor de verandering eens redelijk geslapen, wellicht komt het omdat ik R. naar de zolderverdieping had verwezen. We zaten elkaar wakker te houden de nachten ervoor en waren allebei gebroken. Wilde eens kijken of dat zou helpen en het heeft voor deze nacht aardig geholpen.

@ marrie, hopelijk gaat het door en kun je vandaag je kleine in je armen houden.

Deel Deze Pagina