Annelies, heeft ze nog effe een lekker tijdje geslapen? O heerlijk he, die geluidjes, ze gaan het helemaal ontdekken nu! Meid!! Gefeliciteerd man!!! Jeetje wat goeeeeed!! Balen van die 2 maanden, maar als je er misschien niet zelf over begint, houdt je baas 1 maand aan?? Vast niet hoor, maar je kunt het altijd proberen toch? Juul, wat een dappere kerel zeg die oudste van jou! Gewoon effe in het diepe springen! Toen ik moest afzwemmen stond ik nog jankend aan de kant omdat ik het zo eng vond, kun je nagaan hoe stoer ik hém vind! (is overigens goedgekomen hoor, heb 2 diploma's en niet meer bang ) Moest even in de agenda kijken, was effe kwijt wat er deze week allemaal op de planning staat. Morgen niks op de agenda. Woensdag wat dingetjes, donderdag oppassen op een nichtje en zaterdag nog een kraambezoekje. Meiden, ik ga zo lekker richting bed! Trusteee!
Meid, gefeliciteerd! Mooi dat je nieiwe baas zag dat je zo gemotiveerd bent! 2 ,aanden opzegtermijn, als zowel jij als je huidige werkgever er vanaf zien, kan dat gewoon hoor. Scheelt hem een maand salaris en een ongemotiveerde werknemer. En misschien heb je nog vakantiedagen die je op moet maken? Leuk hoor, zo te horen heb je er wel heel veel zin in! Julia, trotse mama van je sportieve mannen! Leuk die zwemles, belangrijk dat kinderen leren zwemmen, kan ie maar beter met plezier gaan. En lekker klein groepje, dat is lekker zeg. Annelies, veel huilbuien, balen. Merk zelf dat het steeds minder wordt (was al niet veel), B. kan zich nu ook vermaken met een speeltje, scheelt ook. En geen darmkrampjes meer. Vandaag naar designer outler center geweest, 2 spijkerbroeken, aantal shirtjes en een lingeriesetje gescoord, goed geslaagd dus. Vanavond een krijsende B, lag echt te gillen in bed en werd maar niet stil. Bedacht dat ze al een paar dagen wat eerder wilde eten enzo, na een uur krijsen maar wat extra voeding gegeven, meteen stil en slapen.... Tsja, kind was gewoon uitgehongerd, slechte ouders zijn we toch Oh ik moet stoppen, manlief gaat mijn ipad inpikken.
Even ego opscheppen hoor, om 22u voor het laatst gevoed en bij bgint nu langzaam wakker te worden! Yeahhh!
Eentje voor M van Bd, en 1 voor Y van Juul! Ze hebben het door!! En nu hopen dat ze t volhouden! Bekijk bijlage 185913
bedankt voor de felicitaties! beetje raar hoor...vandaag mijn eerste werkdag, ga zo naar mijn werk toe. eerst moet ik nog even mijn nieuwe aangepaste contract aan mijn werkgever geven en van de week, even voor einde van de maand mijn ontslagbrief... raar, nu nog doen of mijn neus bloed, maar wil eerst van de nieuwe baan, de dingen op papier hebben, geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt, is mij altijd geleerd! nou meiden fijne dag vandaag............ik ga werken..........zwaaaaiiii!!!
Verstandig van je dat je eerst zorgt dat je alles op papier hebt voor je ontslag neemt. Lijkt me ook wel gek, om nu te doen alsof er niks ad hand is. Zal ze straks wel overvallen als je ineens na 10 jaar opstapt! Werk se vandaag!
Meid: Super dat je bent aangenomen! Van harte gefeliciteerd! Je zou kunnen probberen om in goed overleg met je werkgever 1 maand opzegtermijn te doen. Hij hoeft er niet mee akkoord te gaan, maar als je het niet probeert weet je het nooit! Julia: gelijk in het diepe joh, gaaf! Ik vin het juist gaaf als een kind je zo kan doen laten verbazen! Beter dat, dan een ouder die de lat erg hoog legt en veel verwachtingen heeft en daarin teleurgesteld wordt. Toch? Y heeft een mooie lange nacht gemaakt dus! Helemaal goed joh! Geluidjes maken: Grappig is dat! Ik hoor hier de meest aparte geluidjes langs komen. Een van de grappigste is waanneer hij niest, het klinkt dan een beetje zo: atsjoejoejoe Anke: slechte ouders? nah, je krijgt nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij je kind. Het is dus steeds maar weer proberen! En je meisje lag daarna heerlijk te slapen, dus niets aan de hand toch? En om je gerust te stellen, hier gebeurt dat ook soms. Spelen jullie met jullie kindjes? Wat doen jullie dan zoal? Ik leg D zo nu en dan op een groot kleed op de grond. Laat hem dan op zijn buik liggen, of leg een speeltje neer waar hij naar kan grijpen. Zo laat ik hem ook wel eens van z'n buik naar z'n rug rollen (met een beetje hulp van mij), zo leuk om dat verbaasde gezichtje dan te zien. Alsof hij wil zeggen ' hoe kan dat nou!'
Oh meid, jij bent de eerste die aan de slag gaat! Raar zeg! En al helemaal met de wetenschap dat je over een paar dagen je ontslag gaat indienen! Nou, je bent vast al weg, maar veel succes vandaag! Wel leuk om collega's weer te zien? Nova, zo op een kleed op de grond nog niet, maar kan ik ook wel eens doen. Echt 'lichamelijk' spelen met helpen omrollen ook nog niet trouwens, wel veel kletsen. Hij in wipstoel bijv, ik ervoor op de grond. Oh trouwens, ik bedenk me ineens iets wat ik vorige week op het CB begreep. Voor degene die dat interessant vinden/willen: Voor de babies die na 1 aug. dit jaar zijn geboren, bij ons dus alleen T. van Annelies toch? zit vaccinatie tegen Hep. B in het pakket. Bij mij zit het er sowieso in, omdat mijn hubke uit BG komt. Maar waren er hier nog meer kindjes met vaders van andere afkomst? Dacht het niet. Anyway, mocht je nou willen dat je kindje ook tegen Hep. B wordt gevaccineerd, kan je dit via de huisarts regelen. Oh Ien, dank je wel! Bd, neem jij de blauwe, ik de rode? Past mooi bij mijn rode muur en rode bank!
@ Meid: gefeliciteerd met je nieuwe baan! En succes op je eerste werkdag, verwacht je scheve gezichten als je je ontslag in gaat dienen? Kan me wel een beetje voorstellen dat ze er niet erg gelukkig mee zijn, 3 dagen nadat je terug bent van zwangerschapsverlof. @ Julia: Geldt de Hep vaccinatie voor kinderen ( van voor 1 aug) van een vader of moeder die buiten Nederland geboren is? Of gaat het om bepaalde landen?
Hepatitis B-inenting voor alle kinderen - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Hier staat het e.e.a., maar nog geen lijst met landen kunnen vinden, wie weet staat die ook wel op hun site hoor, en anders even bellen? Zoeken ze zo voor je op. Hebben jij en/of je man een andere nationaliteit? Ik ben nieuwsgierig
Hep vaccinatie is nu standaard voor alle baby's die na 1 augustus geboren zijn. Ik kreeg al een extra uitleg van het CB hierover en ook bij de entingspapieren van het RIVM zat wat extra informatie. Hoe het zit met baby's voor 1 augustus, geen idee. @ meid, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Spannend hoor, maar hopelijk kun je zo je dromen waarmaken. @ nova, hier "speel" ik ook veel met T. Alleen nog niet op een kleed op de grond, maar dat is nu ook nog niet echt handig. De katten zouden het overigens wel mega-leuk vinden. T. begint het nu echt leuk te vinden om in de wipstoel te zitten en naar de speeltjes te slaan. Daarnaast vind ze het mega-interessant om gekke bekken te trekken. @ Anke, hahaha dat van die extra voeding zou ook echt iets voor mij zijn. Je bent dus goed geslaagd met de kleding. @ Julia, heerlijk de nacht door. Dat is wel een feestje waard. @ Hier, net met T. bij de osteopaat geweest. Ik merk wel duidelijk verbetering in de soepelheid van dr nekje, maar ja dat kan ook net de gewone ontwikkeling van T. zijn. In ieder geval "behandeling" weer gedaan en naar huis gereden. Madam op bed en tot mijn verbazing sliep ze in zonder te huilen (vaagggg). Ze heeft vast iets goed te maken van gisteren hihi.
Annelies, fijn dat het lijkt te helpen, die behandelingen. En nu dus lekker aan het pitten - houden zo! Wat betreft die hep. B, idd bij jou (en bij om die andere reden) zit hij gewoon in het pakket. Ze gaan niet alle babies oproepen die voor 1 aug. geboren zijn, maar ook de ouders van die babies kunnen zonder probleem via de huisarts de vaccinatie aanvragen en dan krijgen ze hem ook gewoon vergoed dat ik.
Nova, proest, ik lig in een deuk om die atsjoejoejoe! Hahaha, zie het helemaal voor me! S heeft heel vaak dat ie moet niesen, maar dan op het laatst toch nèt niet ook zo grappig, krijg je er zo'n uitgebreide zucht bij! Spelen met kindjes: ehh beetje zoals Julia doet (maar ik zet het wipstoeltje gewoon op de bank, nog makkelijker ) Maar S grijpt echt nog nergens naar ofzo. Als ik hem iets in zn handen geef, dan gaat ie er wel mee zwaaien, maar zelf dingen pakken, nee. Wel een goed idee om met een kleed op de grond te gaan zitten. Als ie nog eens van plan is om wakker te worden vandaag, ga ik het effe proberen. Hij kletst wel de oren van mn kop trouwens. Echt te schattig Die inentingen, dat vind ik wel interessant! Dus in principe zou S ze ook kunnen krijgen, als ik dat gewoon ff aangeef bij de huisarts?? Ook met 2 gewoon NLse ouders, geen risicogroep en voor 1 aug geboren???? Dan ga ik straks dok nog ff bellen! (Die zal wel denken, wat heb ik haar lang niet gesproken ) Annelies, fijn dat je verbetering merkt! Lekker dat ze zonder huilen in slaap viel. Misschien wel juist doordat je net bij osteopaat was geweest! Heb gelijk nog ff een vraagje over bv. Hoeveel moeten ze daar nou van binnen krijgen? Als ik kolf, krijg ik er zo'n 150 ml uit. Is dat ook hoeveel hij normaal zou drinken? Ik heb nu 3 zakjes van ruim 150 in de diepvries liggen, is 1 zo'n zakje per voeding dan genoeg? Bd misschien weet jij dat wel? En met de kv, gewoon aanhouden wat er bij zijn gewicht staat? Er staat namelijk dat ie bij 6+ kg 180 ml + 6 schepjes moet, maar dan zou ie per etmaal maar 4 keer drinken. Denk dat ik het gewoon probeer, hij zal vast wel laten staan wat ie niet meer wil. Zo. Ik ga kijken of ik de dokter te pakken krijg.
@ Julia: Mijn vriend heeft een franse moeder en een surinaamse vader, hij is wel opgegroeid in Nederland, dus denk dat hij als Nederlander wordt gezien. Spelen met R. is vooral heel veel papegaaien: oh, ooohhhhh, ah, aaahhhhh, huh, huhhuh!! Speeltjes pakt ze nog niet uit zichzelf vast en laat ze al snel weer los als ik ze in haar handje stop. Wel vindt ze het erg grappig als ik haar kietel en kroel, mijn tong uitsteek en overdreven gekke bekken naar haar zit te trekken. Kan ze echt van gaan schateren. Niesen vind ik ook erg grappig, meestal niest ze twee keer en daarna een lang gerekte aahhhhhhhh-zucht! Heb er op gelet en zo doe ik het ook vaak! @Ientje: In een boekje wat ik heb staan de volgende richtlijnen voor voeding: 8-10 weken: 5 tot 7 voedingen 140-160 ml per keer 10-12 weken: 5 tot 6 voedingen 140-160 ml per keer maand 3-4: 5 voedingen 160-170 ml per keer
Waaahhhhhh ben mn getypte tekst weer es kwijt, boehoe. Nog maar es proberen Spelen met de baby en geluiden. Ja hier ook. Elk oogcontact is een brede lach en een poging tot schater *smelt* en spelem is vooral met knuffels die ik naast haar leg in de box. In de wipstoel met de boog, slaat ze hard tegen de beestjes die dan terugzwaaien tot haar grote schrik, hihihihi. Meid, aan het werk terwijl je eigenlijk al weggaat. Verstandig dat je dingen wil vastleggen, misschien isndat ook handig voor je resterende vaksntiedagen en eventueel eerder stoppem dam over 2 maanden bij je oude baas. Ientje, hier nu net overgegaan op 180ml en 6 schepjes. Zou dat gewoon aanhouden en schema dat je al had. Is waarschijnlijk 5 keer, 4 keer lijkt me nog wat vroeg. Maar dat merk je snel genoeg. Wij hier ook 5 keer, bij 5 kilo trouwens, maar dat gewicht is ook maar een richtlijn natuurlijk. Doorslapen, lekker hoor. Sinds B wakker gemaakt moet worden voor haar laatste voeding is het weer wat eerder en nu op vakantie nog eerder, maar dat wijt ik aan de onrust en het weinige slapen daardoor overdag. Maar nu kunnen we zelf ook nog uitslapen . Van het weekend proberen weer wat ritme te krijgen overdag met slapen. Doorslapen
Deze wil ik jullie even niet onthouden: manlief zit B net te voeden, gaat tussendoor dr luier ff verschonen. Poepluier blijkbaar, hoor vervolgens manlief roepen, oh nee, oh nee. Zit ze met dr voeten in de poep. Eindelijk weer alles ok, zit ze net weer te drinken, horen we prrrrt, prrrt. Hoera, nog een poepluier. En B kijkt dan ook zo rond van: wie, ik? Nou je kan me wegdragen hoor, hahahaha.
Ien: ja, het klinkt echt heel grappig, misschien moet ik eens proberen het op te nemen, leuk voor later. Ben je nog aan het spelen geweest? Pina: zo'n langgerekte aaaaaaaaah, doet D ook wel eens. Zo grappig! Net D op bed gelegd en in plaats van flink te gaan huilen, valt meneer in 1 keer in slaap . Niet dat ik klaag hoor! Maar het is even wennen.