De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh, over die fv trouwens, hij krijgt dan max 1 fles kv per dag, de rest gewoon bv.
    In principe als ik werk, 1 keer kv en 2 keer bv (hij komt nog steeds om de 3 uur).

Haha, die poepluier, zie het helemaal voor me!

Nova, nee niet meer gespeeld. Hij heeft zowat heel de middag geslapen!
    Wat ik trouwens heel schattig vind, is dat ie soms tijdens het slapen ineens moet lachen. Zou ie dan een leuke droom hebben? :)

Nova, D ook al ineens in slaap gevallen zonder huilen, goed man! Net als T van Annelies!

O kak, er zit nog een was in de wasmachine. Zucht, die gaan we maar even ophangen.

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hee dames, lekker als ze meteen in slaap vallen he! Soms hier ook even huilen maar met 10 minuten is het altijd wel stil. Hihi geluid opnemen, goed idee!

Ientje ga je als je werkt dan 2x naar S toe om te voeden? Of ga je kolven?

Wat een weertje trouwens, en het blijft de hele week mooi! Goede week uitgezocht voor vakantie :)
    Nu weer verder met desperate housewives

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Anke: het is de bedoeling dat ik ga kolven, maar ik wil het zo gaan rekken dat ik maar 1 keer per werkdag hoef te kolven. De eerste tijd wil ik nog wel 2 keer per dag gaan kolven maar wil het zo snel mogelijk naar 1 keer gaan brengen. Alleen wel uitkijken dat de productie niet ineens mega achteruit gaat dan. Dat zou ik wel zonde vinden!
    Maar ik ga deze en volgende week een voorraadje aanleggen, zodat ie maximaal 1 fles kv per dag krijgt.
    Het zal er dan wel op neerkomen dat ie vanaf morgen iedere dag 1 fles kv krijgt, en ik die voeding kolf en invries, maar dat lijkt mij beter dan de helft van de week alleen maar bv en dan een paar dagen ineens 2 flessen kv.
    Zit misschien tussen mijn oren maar voor mijn gevoel is dit het beste. :)

O, Anke, jij zei dat toch, van Valkenburg? Heb effe gekeken en dat ziet er echt superleuk uit! Gaat 'm waarschijnlijk worden dus, thx voor de tip! :D

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Trouwens, zit nog eens te denken. Als hij dan nog steeds zo strikt om de 3 uur komt, kan ik net zo goed wel daarheen gaan om hem zelf te voeden!
    Ik zat er een beetje mee dat ik dan gebeld zou worden als hij honger had, dat ik dan ineens alles uit mn handen zou moeten laten vallen en op 't fietsje springen om mn (inmiddels dan al flink huilende) kind te gaan voeden. Lijkt me aardig stressvol!

Het is een kwestie van uitproberen denk ik.

Haha, ik dacht dat ik er helemaal uit was, maar ik geloof dat ik ineens weer een beetje ga twijfelen ;)

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Te vroeg gejuicht.... meneer heeft net een uur lang flink lopen huilen. Vriend is steeds om de tien minuten naar hem gegaan om hem weer goed in bed te leggen en speen er weer in te doen en nu net sinds 5 minuten lijkt het dan echt stil. Ik zall voortaan niet meer te vroeg juichen! ;)

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ientje, graag gedaan hoor! Nog een tip voor je verblijf: elke dag limburgse vlaai! :D Wanneer ga je eigenlijk, veel plezier!
    Over dat heen en weer met bv: check even of je werkgever dat ok vindt, mijn werkgever vond dat niet echt een puik plan (bij collega). Is ook een kwestie van proberen natuurlijk.

Nova, balen dat het weer lang duurde, hopelijk nu stil.

Ging net mijn mail bekijken, het is eindelijk gelukt om een babyreunie te plannen, half oktober. Zijn alle beebs al minstens 3 maanden en eentje zelfs al bijna 5, maar wordt vast gezellig. In ieder geval leuk om die meiden weer eens terug te zien.

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nova, balen zeg dat het te vroeg gejuicht was :( Maar gelukkig is het nu stil! De aanhouder wint ;)

Anke, heb het er al over gehad met mn baas. Ik ga sowieso het pand ervoor uit. Er is namelijk echt geen ruimte geschikt om te kolven. (ik weet dat het verplicht is en al die bla bla, maar die ruimte is er gewoon niet, punt.)
    Maar ik woon zelf op 150 meter afstand van mn werk, dus ik kan thuis kolven. Mn schoonouders wonen op ongeveer dezelfde afstand en mijn ouders wonen er 3 minuten fietsen vandaan. Das dus het probleem niet.
    En ik mag er 2 uur aan besteden per dag, en mijn baas weet ook wel dat ik die 2 uur never nooit niet vol ga maken, dan mag hij ook wel beetje flexibel zijn vind ik ;) en dat is ie wel hoor.
    Thx voor de tip van de vlaaien, ik had nog geen zwembandjes ofzo hoor :p:D

8. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    haha anke, ohhh echt heel herkenbaar van manlief en de kleine, voet in de poep en vervolgens de schone luier weer helemaal vol bouwen!
    mannen meteen in paniek!
    ik lees dat jullie dus ook overgegaan zijn op 180 en 6schepjes, wij zijn ook sinds vandaag over, hij kreeg al de fles van 19uur en 22;30 180 cc maar merkte dat hij overdag wat minder tevreden was...
    lekker genieten van jullie vakantie, heerlijk weer erbij!

@ientje, ben je nou helemaal in verwarring? ik zou eigenlijk niet weten hoe het gaat met bv en kdv.
    ik zet gewoon s zijn fles neer en bakje met poeder, en ze redden zich wel.

@supernova, slaapt het mannetje?

ik heb vandaag mijn eerste werkdag er weer opzitten, wel raar hoor, maar het voelde ook wel weer heel vertrouwd, alsof ik nooit 16wk weg ben geweest.
    maar ik denk dat ik wel de goede keus heb gemaakt om weer te gaan leren en ergens anders te gaan werken.
    zit er alleen nog wel mee, hoe ik mijn ontslag moet brengen, mijn werkgever zal echt not amused zijn! en als ik deze week mijn ontslag nog in kan dienen en 2mnd opzeg termijn is mijn laatst werkdag eind nov. en dec. is altijd een verschrikkelijk drukke maand ivm kerst.

de jongens vandaag naar kdv geweest en morgen gaan ze naar mijn moeder, zodat ik kan stage lopen.
    zal de korte broek voor de kids in de tas stoppen want het word lekker weer!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Meid, nee geen kDv maar KV, kunstvoeding :D
    Het is ook een onsamenhangend en ingewikkeld verhaal geworden geloof ik...

Tja, je baas zal zeker niet amused zijn, maar dat zal hij ook niet zijn als je nog weken wacht. Tja, als hij niet zo onflexibel was geweest, had jij misschien wel een andere keus gemaakt.
    Maar goed, blijft niet leuk om te doen natuurlijk.
    Succes en plezier morgen!!

Meiden, er ligt hier iemand in een half coma zo te zien, eigenlijk moet ie nu drinken maar zal hem echt nooit wakker krijgen denk ik. Ik denk dat we maar gewoon naar bed gaan, lekker vroeg, en dan kijk ik wel hoe het loopt!

Trusten!

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Meid, herkenbaar, al die mannen zijn ook hetzelfde... Weinig paniek hoor, maar meer zo van : waarom ik? Heb ook al een paar keer laten zien hoe je die luier neerlegt dat de meeste poep is afgedekt maar tja, eigenwijs.... Oeps toch weer een poepverhaal :D
    Wat betreft ontslag, zo snel mogelijk maar, toch? Heeft je baas tijd om een vervanger te zoeken. En je redenen zijn helder, weinig aan te veranderen. Succes morgen met je stage!

Ientje, elke dag een stukkie wandelen, dan is die vlaai wel goed te praten. Enne, zit fruit in, das goed voor je :D Goed geregeld met je baas, geen kolfruimte dus lekker naar huis of ouders. Wauw, 150m van je werk wonen, zou niks voor mij zijn, dan houd ik helemaal niet meer op ;) Maar wel lekker, reistijdtechnisch gesproken :)

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat enorm vaag; had vannacht toch een mega-lange reactie gegeven, maar nu staat het ding er niet ;)

@ Ien, hoe is het vannacht gegaan ? Heeft hij gewoon in één ruk doorgeslapen of niet ?

@ mannen en poep, heel herkenbaar. R. doet altijd heel schattig als T. ligt te poepen. Ik hoor hem dan tegen haar zeggen: "oww wat een nare poepjes he, toe maar meisje maak er maar een mooi drapje van" :D

@ meid, ontslag brengen is altijd lastig. Dus als je het andere op papier hebt staan dan zou ik het zo snel mogelijk doen. Dat is wel het netste ten opzichte van hem. Dat hij not amused is dat is zijn probleem en dat zou ik daar lekker laten.

@ Ien, wat woon jij lekker dicht bij je werk :D Ideaal met borstvoeding geven.

@ Anke, leuk een babyreünie.

@ Supernova, niet zo snel juichen he ;). Hier was het gisteravond ook drama, maar toen R. haar op een andere manier instopte toen was het goed. Vanochtend gaf ze 1 kik en toen sliep ze weer (en nu nog steeds).

@ sucre, ben je alweer gewend in Nederland?

@ fv, hier krijgt ze 5 keer per dag 150+5 en het gaat schoon op.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!

Annelies, wat fijn dat ze nu ook soms zonder (veel) huilen gaat slapen. Voelt vast als een kadootje! Hopelijk heeft ze het nu door!

Toen ik gisteravond naar boven ging werd S wakker dus heb hem uitgebreid omgekleed en gevoed. Om 2300u lagen we allemaal waterpas. :) en vanmorgen was het 800u dat ie echt wakker was! Wat een luxe! Iets minder was het dat ik er om 730u achter kwam dat hub en ik allebei vergeten waren dat het woensdag-klikodag is. Ik liep dus al vroeg buiten op m'n slippertjes en in m'n pyjama :D ;)

Nu gaat meneer nog even lekker z'n nest in (ligt nu uitgebreid te lachen naar het hemeltje vd wieg, waar een kind al niet blij van wordt hè :D) en ik blijf stiekem ook nog ff liggen - ssst!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh, enne mannen en poep? Haha, wat een drama zeg. Gisteren had S een mega poep overstroming, romper ook helemaal vies. Krijgt hub het voor elkaar om dat kind van top tot teen onder de poep te krijgen, en al z'n kleertjes vies! :$
    Maar echt, niet normaal. S poept 1 keer per dag, maar dan ook echt hoeveelheden waar je U tegen zegt! Of zoals hub het omschreef: het schommelt helemaal! :D:D

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goeiemorgen.

Op deze blz. staan 6 berichtjes en welgeteld hebben jullie het voor elkaar gekregen om 10x het woord POEP te gebruiken. Lekkahhh!!!!!!! Stelletje viespeuken! Houden jullie het toch eens een keer netjes zeg! :D

Hier wordt er ook maar 1x op een dag gePOEPT en ook deze ervaren mama krijgt het wel eens voor elkaar dat er een voetje in de POEP belandt, maar voor die POEPerijen deins ik niet terug, ben allang blij als de POEP eruit is en meneer geen buikpijn heeft door POEPverstoppinkjes.

Zo. En toen zaten we op 15. Genoeg voor vandaag of kan er nog meer bij?

Hoe was jullie nacht? Hier werd ons prulleke gewoon weer om half 5 wakker, dat was gisteren dus misschien een vergissing. Hij huilt dan overigens niet (remember: huilt nooit, ideaaaaale baby - kotsbakkie!!!!:p:cool::D) maar ligt zo erg te kreunen dat ik hem er maar uithaal, want als ik moet wachten tot hij ECHT wakker is, kan ik wel een uur wachten. Ik zou er volgens mij ook gewoon de speen in kunnen douwen, maar twijfel daar toch nog steeds over. Volgens mij redt hij het makkelijk tot een uur of 06-07 namelijk... twijfel de twijfel.

Oh Ien, charming, in je pyjama naar buiten! Maar dat doen wel meer mensen in achterstandswijken toch?

*run for cover!!!!*

Meid, ik ben kei benieuwd hoe het gaat vandaag, eerste stage dag. Heb je er zin in? Is toch de eerste of vergis ik me?

Annelies, oh balen, tekst weg? Frusti!

Het zonnetje schijnt. Ik twijfel me dood of ik een abo zal gaan nemen op de dierentuin of niet. Manlief vindt het (en gelijk heeft hij) een beetje een te grote smak geld. Maar tis zo leuk om regelmatig een dagje quality time (1 op 1 dus) met die 2 oudste koters te hebben. Zo'n uitstapje is dan natuurlijk wel errug leuk!

Jullie nog plannen vandaag?

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Julia je hersenen werken deze ochtend nog niet helemaal goed. Als het betreffende woord voor je berichtje 10 keer is genoemd, dan kom ik met jouw berichtje niet op 15 keer :D:D

Niet twijfelen, gewoon eens proberen.

Ik zou trouwens wel een abo nemen. Hier straks ook een abonnement voor Emmen, maar dan moet T. eerst nog iets ouder zijn.

@ Ien, hopelijk heb je nog even een lange tijd kunnen liggen :cool:

@ hier, weinig bijzonders in de planning voor vandaag. Eerst maar eens een hapje eten.

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Annelies *oeps*! Je hebt gelijk! :)

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    *maakt een dansje* :D

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Tja Juul, jij praat tenslotte nooit over poep en plas, er moet toch iemand zijn die het doet he! En effe voor de duidelijkheid: dit keer begon ik niet he ;) Ondanks die achterstandswijk :D

Jahaa, nou weten we wel dat jij een ideale baby hebt, opschepster!

Wb dierentuinabo: doen! Je hebt het geld er binnen 2 keer uit geloof ik.

Zo, net meneer een fles gegeven, ik heb hem 200 ml aangeboden, en hij heeft er 195 van op, de zuipschuit :D
    Hij heeft alleen speen nr 1, en dan nog heeft hij die fles binnen het kwartier op. Iemand tips? Tussendoor laten boeren ofzo? Hij lijkt er verder geen last van te hebben.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zit iedereen buiten ofzo?? Heerlijk he, dat weertje!!!

Meid, hoe was je eerste stagedag? Ben benieuwd!!

O, enne.. ik hoef niet meer terug naar de fysio... en als ik wil mag ik langzaamaan gaan beginnen met hardlopen... eerst sportkleren en schoenen kopen... zucht ik moet er echt aan gaan geloven geloof ik

20. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Zo ff proberen enigszins bij te lezen....

Meid: gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk!!! Ik zou inderdaad wel zsm je huidige baas op de hoogte brengen, des te meer tijd heeft hij om een vervanger te zoeken.

Ien: lekker doorslapen, doet een mens goed he?
    En 195 gedronken? wow! Hier drinkt hij zijn 150 niet eens altijd op.

Flesvoeding: hier 5x per dag 150ml + 5. En meneer slaapt inmiddels door :)

Hier inderdaad een lekker dagje buiten. Eerst even naar het bos geweest en daarna bij vliegveldje in de buurt vliegtuigen gekeken en wat gedronken.

M heeft gister zijn eerste prikjes gehad. Gisteravond erg veel last van maar vannacht goed geslapen. Vanochtend ook erg veel geslapen en vandaag erg vrolijk. Ik denk dat het nu begint uit te werken want hij valt weer in zijn oude patroon terug :S

Morgen gaan we beginnen met koemelkvrije voeding. Ik ben benieuwd of dat de oplossing is. Jee wat een prijs voor zo'n pot; 35 euro!!!!!!!! Maar goed wel het proberen waard vind ik. Als het dat echt blijkt te zijn krijg je het vergoed dus we kijken maar of het werkt. Eerst nog maar een nachtje op de huidige voeding en dan over. Hoop jullie morgen avond dus goed nieuws te kunnen vertellen.

Ja Ien ook ik ga er aan geloven. Vnavond mijn eerste sport avond. Moet over een half uur weg en moet nu echt de kast in duiken om sportspullen te zoeken :)

Deel Deze Pagina