Kleintje: knuffie voor jou!! Tis niet eerlijk! Jij krijgt ze wel op je bordje zeg.. 't is nu "maar" een verkoudheid, maar kan net zo goed gevaarlijk zijn voor de kleinste 2 natuurlijk! Hopelijk waait t over! Er is trouwens van die vsm kind lijn, ook een neusspray tegen verkoudheid, misschien kun je die uit voorzorg bij de jongsten gebruiken? Weet ff niet uit mn hoofd hoe die heet, maar dat weten ze bij de drogist/apo wel. Hier: ik zit "al" (sorry, dit is vroeg voor mij ) beneden, S ligt nog te slapen. Ik ga straks m'n zus helpen, die geeft een kinderkledingbeurs bij haar thuis. Dus dan leg ik S bij haar wel lekker te slapen Slaapzakkie mee, hoppakee! Gisteren begonnen met Sonja, heb daarstraks 2 crackers met halvajam op Straks mag ik een banaan, en tussen de middag yoghurt met een appel Het klinkt echt als veel te weinig, maar volgens mijn moeder valt dat echt heel erg mee. Ik moet het nog maar eens meemaken...
leuk dat jullie met Sonja zijn begonnen, ik heb me sinds gisteren weer aangesloten bij de 10 kilo afvallen club op deze site. Hoop er wat gemotiveerd door te raken zojuist het de jongste zijn hielprik gekregen, het was nu 92 dagen sinds zijn laatste bloedtransfusie. Hij heeft er ongeveer 15 gehad en daardoor konden ze zijn hielprik steeds niet doen. Hebben jullie er ook voor gekozen om alles te weten? zoals dragerschap van taaislijmziekte enzo? ik heb me er van te voren niet in verdiept. @neusspray, met zoutoplossing heb ik in huis, en spray sowieso 2 keer daags. Dan kunnen ze beter doorademen. Gisteren nog wat advies gekregen van de fysio, die ook ademhalingstherapie doet. We kunnen meeduwen met zijn inademing waardoor hij bij de inademing meer vers zuurstof in kan ademen. Klinkt wat vreemd, maar het werkt echt. waarschuwing: Niet doen bij je kind als je geen begeleiding erbij hebt gehad.
Ik heb gisteren maar niet meer gereageerd. Had een hele reactie geschreven en toen liep mijn explorer vast Dus nu maar een lekkere lange reactie. @ Julia, jammer dat de persoon die nu lesgeeft ermee gaat stoppen. Ik vind het altijd wel van belang wie de les geeft; hoewel de oefeningen niet veel verschillen. Merk gewoon dat ik bij de ene persoon net iets meer uit mezelf kan halen dan bij de andere persoon. Hoe is het vannacht gegaan ? Is uk braaf geweest en heeft hij lekker doorgeslapen? @ Supernova, geen idee of het een sprongetje kan zijn. Gaat het nu al wat beter? @ Pina, gelukkig herken ik dat niet. Als madam slaapt dan slaapt ze diep en is ze niet wakker te krijgen. Zelfs een stofzuiger die door haar slaapkamer dendert (en dan tegen de kast aanbotst) krijgt haar niet wakker @ Ons Kleintje, jij hebt echt goed gewinkeld. Ben benieuwd bij welke webshop Wat hebben jouw kereltjes van die schattige kleine voetjes. Mijn dame krijgt volgens mij maat zeeschuit. Ik ben zo blij dat ik ben blijven steken op maat 43. Ik gun mijn meisje een mooie maat 40 (max). Bah wat een baggernacht heb jij achter de rug zeg. Hopelijk slaat het niet over naar je kleintjes en is je oudste snel beter. Kun je vandaag nog even gaan rusten ? Wij hebben wel gekozen om alles te weten te komen. Ik denk dat je beter dingen van tevoren kunt weten, zodat behandeling op tijd kan starten. Gelukkig hebben wij niets te horen gekregen, dus de uitslagen waren goed. Dat meeduwen met de inademing klinkt heel erg eng. Wel mooi dat het werkt . @ Ien, voorlopig ga ik nog niet shoppen. Wil ze even opsparen, maar je mag die bonnen van jou ook gewoon naar mij opsturen hoor Die haren van mijn katten zijn drama, maar het is niet anders. Slechter zal ze er zeker niet van worden (en gelukkig zijn de haren creme/wit dus echt opvallen doen ze niet op het kleed). Is de spierpijn inmiddels over? Ahhh ookal fan van de sokjes van bambino. Knap dat je gaat SonjaBakkeren, maar dat is echt helemaal niets voor mij. Ik hoop dat jij je doel gaat bereiken en veel plezier bij je zus vandaag. @ Anke, ik heb van mijn beste vriendin sock-ons gekregen. Het was zo grappig, want ze is totaal anti-baby/kind en ze was dus naar een kennis gegaan die een kindje van een jaar had. Ze had aan die kennis gevraagd wat handig was om te geven en dus kreeg ik sock-ons, bambino sokjes, nuby warmtelepeltjes en een labeldoekje . Overigens gebruik ik de sock-ons helemaal niet, omdat ik zweer bij de bambino sokjes. Die blijven echt geweldig goed zitten en ze zijn ook nog eens niet duur. Wat vervelend dat er helemaal niemand is langsgeweest. Hopelijk komt snel de juiste persoon voor je huisje. Wat lekker dat B. het zo naar haar zin heeft gehad op het KDV. Leuk dat ze al naar je lacht met geluid. @ BD, ookal de sokjes van bambino Wat een enorm goed nieuws na de observatie. Je zult wel gigantisch opgelucht zijn en stiekem ook een beetje lachen. Gisteren is T. voor de eerste keer bij de gastouder geweest en ze heeft het erg naar haar zin gehad. Verder was ze niet compleet over haar toeren toen ik haar meekreeg, maar later op de dag merkte ik toch wel dat ze iets nieuws had meegemaakt (lekkere huilbuien). Ze ligt nu heerlijk te slapen en straks moet ik haar wakker maken, omdat ze haar eerste prikjes krijgt. Ik ben benieuwd of madam nog steeds qua gewicht boven de lijn uitsteekt
@kleine voetjes ja nog lekker klein en ze worden waarsch wel heeeel groot want manlief heeft maat 47 en ik 41 haha webshop is Baby-kidsfashion.com | imps&elfs, kik-kid, oxxy, Dutch design Bakery, blond&blond - Baby-kidsfashion.com ps ik kreeg vandaag de WIJ en daar staat een stuk over sonja in
Hier weer een monster reactie! Sporten: Morgen moet ik eraan gaan geloven! Sportschool-abbo van mijn vader is omgezet naar mij, hij kan niet meer sporten vanwege een blessure en blijkbaar wil hij mij graag aan het sporten zien, want komend jaar betaalt hij mijn abbo. Erg lief van hem! Morgen eerste keer en dan doen ze altijd eerst metingen en tests. Dan zal ik ook weer voor het eerst in maanden een weegschaal zien. Meid: zo te horen is je stage erg leuk! Fijn dat de tandarts je ook er zo bij betrekt, zo leer je het het beste natuurlijk! Ien: hardloopschema als favoriet opgeslagen, lol! Jouw jongen ook grote voetjes dus. Ik heb D's voetjes nog niet gemeten, maar ben wel benieuwd! En dat die sokjes blijven zitten komt misschien omdat ik zulke kano's heeft. Bij D bkijven de sokjes ook goed zitten, zakken soms wat af. Sokjes van de Wibra kan ik echt iedereen AFraden, binnen no time geen rek meer in en dan ben je ze zo kwijt ja. Die van Bambino zijn inderdaad erg fijn! Hoe gaat het met de spierpijn vandaag? Sonja Bakker, veel succes ermee! Niet mijn ding, maar ken veel mensen voor wie het werkt! (en crash-dieten zijn voor niemand goed). Kinderkleding beurs bij je zus, doet ze dat vaak? En is dat dan 2e hands verkoop? Ben nieuwsgierig! Ik heb hier trouwens nog slofjes liggen van Bambino, spiksplinter nieuw, blauw met zilver. Als er geintneresseeerden zijn wil ik wel even een foto maken. Annelies: die foto! Zooo lief, poes die gezellig bij de kleine ligt. Gebeurt dat regelmatig of is dit een uitzondering? Ah, uitzondering lees ik al, maar dit zijn wel hele leuke foto's voor later! Anke: Open huizen dag: bleh, helemaal niemand joh? Tja, veels te mooi weer, maar wel balen! Julia: boot ligt bij schoonouders, maar mast is er af en verder al deels winterklaar, dus nee, varen zat er niet meer in. Andere boot (ja, we hebben er nog steeds 2) ligt nu op het droge met een groot bord te koop erop. Dus we hebben op een andere manier van het mooie weer genoten. Ben je nog wezen zwemmen? Wat Annelies ook schreef, niets om je voor te schamen toch? Je bent moeder van 3 prachtige mannetjes! Pina: Wat leuk zo'n wensballon, erg origineel! Wat een mooi ritme heeft R! Da's zeker een mooi compliment! Gaaf he, om te zien hoe groot al onze kindjes al zijn als je ze naast een pas geboren kindje houd. Volgende week kan ik weer op kraamvisite bij een vriendin van mijn zus, ben erg benieuwd! Krakende deur/trap/wat dan ook is erg herkenbaar! Ons Kleintje: Leuk geslaagd dus, met je shopprojectjes. Die van Oxxy zijn wel erg leuk zeg, een een leuk prijsje ook! He bah, wat vervelend dat je oudste zo verkouden is! Kreeg je nu al wat extra handjes? Of was dat nog niet rond? Foto's voor het plakboek: ik neem echt overal mijn cameraatje mee naartoe (zit standaard in de luiertas), maak echt bijna-belachelijk veel foto's van mijn kleine mannetje. Doen jullie dat ook? Wat doen jullie uiteindelijk met de foto's? Afdrukken en inplakken, oof gewoon op de computer? Sucre: Nog wat gezegd tegen die vrienden die nog niet op kraamvisite waren geweest? Ik zou er niet teveel gedoe van maken, maar meer iets van ' jammer, dat jullie nog niet langs waren geweest'. Dan is het wel duidelijk, en je geeft gewoon je eigen gevoel aan zonder met een vingertje te wijzen. Hier zijn ook een aantal mensen (nog) niet op kraamvisite geweest. Van een aantal vind ik het wel echt jammer, zoals een oom en tante van vriend. Niet eens een kaartje of telefoontje, niet eens een mailtje of wat dan ook. Ja, dat vind ik wel erg triest eigenlijk, maar oke, je kan iemand moeilijk dwingen. Schoonmoeder heeft ze al een keer gebeld, want zij is er echt boos/bedroefd om om (is haar broer, en haar eerste kleinkind), maar dat haalde ook weinig uit. Meid: alleen op bezoek bij eerste kindje, wat belachelijk! Dat doe/zeg je toch niet? Alsof elk ander kindje niet meer boeiend is....pfff, rare mensen blijf je houden! Ontslag indienen viel wel mee, zo te lezen. Tja, kan de reactie van je werkgever ook wel begrijpen, zo lang daar al in dienst, maar ook een mooi compliment dat hij je nieuwe vakrichting wel iets voor jou vind. Annelies: boxkleed: ze hebben nu weer andere boxkleden bij de wibra. en inderdaad niet duur! Ik heb het kleed met blauw-groenige kleurtjes. BD: Nou, dan kan je heel tevreden zijn met die observatie. Niet jouw kindje is/heeft een probleem, maar de juffen zelf hebben een probleem. Ben wel benieuwd hoe zij reageerde op het observatieverslag. Hier: Ik ben tot de conclusie gekomen dat D's ritme iets aan het veranderen is. Ik probeerde hem aan mijn ritme te houden, maar dat werkt niet. Nu volg ik hem wat meer, want hij geeft heel goed aan waar hij behoefte aan heeft. Afgelopen dagen heeft me doen beseffen dat ik meer mijn intuitie moet vertrouwen ipv vaststaande schema's. Schoonzus gaf de kleine man afgelopen zondag de fles, drama! D kan erg onrustig zijn tijdens het drinken, maar dat ben ik al gewend, gewoon speen erin houden. Moet hij boeren dan stopt hij gewoon met drinken, wil hij de fles niet meer dan laat hij dat ook weten. Schoonzus misinterpreteerde alle signalen van D en resultaat: flesje erin, flesje eruit, boertje laten, nee toch geen boertje, flesje erin, 3 slokken, ook toch boertje laten, kind weer over de schouder, goh toch geen boertje, fles er weer in, misschien krampjes, fles er weer uit en zo ging dat nog even door. Gaf wel aanwijzingen, maar daar werd gewoon niet naar geluisterd, arme jongen uiteindelijk helemaal van pad (tja, hij wilde gewoon drinken!) en ik kreeg dus een kind terug wat helemaal overstuur was met de boodschap ' hij wil niet meer drinken' :x Nu afgesproken met vriend dat niet iedereen meer een flesje mag geven, want dat werkt gewoon niet! Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt hoor. Afgelopen weekend ' Leiden's ontzet' gevierd. Na de oliebollen, zuurstokken, suikerspin, spekkies en andere ' slechte' lekkere dingen, gaan we nu weer 100% voor gezond! Kijk er eigenlijk wel weer naar uit, lekker fruit en salade enzo!
@ ons kleintje, ik ga er een kijkje nemen. Eens kijken of ze nog iets leuks hebben. @ supernova, groot gelijk dat je niet iedereen de fles laat geven. Hier is dat hetzelfde, anders een compleet overstuur kind. Wat jammer dat er bij jou ook een aantal mensen niet zijn langsgeweest waarvan je had verwacht dat ze zouden komen. Veel succes morgen op de sportschool. Hier heeft T. haar tweede bezoekje op het CB erop zitten. Madam is bovengemiddeld lang, heeft een bovengemiddelde omtrek van dr hoofd en is boven/bovengemiddeld zwaar. Ach ze houdt gewoon van dr flesje en dat is toch niet erg? ? Ze is nu aan het huilen, ben benieuwd hoe het zal gaan vanmiddag.
Goedemiddag! Jeetje, Kleintje, gaat het lekker met je tweeling, is de oudste weer verkouden. Hopelijk snel weer over en pakt de rest het niet op. Kom jij ook weer aan je slaap, hier knap je niet van op.... dikke knuffel voor jou! Fijn dat de fysio jullie ook wat leert zodat je zelf je kindjes kan ondersteunen met ademen etc., kan me voorstellen dat het prettig is dat je kan helpen in plaats van machteloos toekijken. Ientje, klinkt inderdaad als weinig, hopelijk valt het mee en hou je het goed vol. Annelies, balen van de lange reactie. Fijn dat T. het zo goed heeft gedaan bij de gastouder, tuurlijk was het weer wat nieuws maar dat went wel. Hoe was het voor jou, je kind in "vreemde" handen te geven? Succes met de prikjes! Tip van de CB verpleegkundige hier: geen koud washandje op doen (deden ze vroeger namelijk) maar benen laten "fietsen" en als je er aan mag komen, plek masseren. Door de prik worden de spieren stijf namelijk en dat voorkom je op die manier een beetje. Bambino sokken, die hebben we hier ook. Maar ik heb veel sokken gekregen, dus ik weet niet van alles het merk. Alles wat niet blijft zitten gooi ik gewoon weg trouwens. Hier ook goede ervaringen met sokken van de Hema. Overigens heeft madam al een keer met d'r hand aan een sok getrokken, min of meer per ongeluk maar ze weet al wel hoe het moet dus Jeetje wat leven jullie allemaal op grote voet . Hier een maat 39 (en ik ben 1.80m). Maar B. heeft al best grote voeten, al behoorlijk wat sokken die niet meer passen. Nova, aan het feesten voor 3 oktober, leuk hoor! Hihi altijd je camera mee, herkenbaar. B. staat bijvoorbeeld op 95% van onze vakantiefoto's . Flesje geven, wij hebben heel in het begin mijn moeder B. een flesje laten geven en spontaan wilde ze de uren erna alleen maar bij mij zitten. Daarna bedacht dat we dat gewoon zelf doen. Inmiddels geeft mn moeder wel weer de fles en bij het kdv natuurlijk, maar dat zijn allemaal mensen die dat heel vaak doen (en mn moeder heeft er 4 grootgebracht). Hier ook een drinker met gebruiksaanwijzing trouwens Nou, zit ik hier nog te mopperen over een mislukte open huizendag, belt de makelaar. Morgen een bezichtiging... hoera! Hopelijk een succesvolle *duim duim* En zojuist... ein-de-lijk het plafond in de douche gerepareerd. Hadden lekkage gehad en het stucwerk was doorgezakt. Stukkie eruit gesloopt en opnieuw gestuct. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf , had ik allang niet meer gedaan. Maar weer zo'n klusje waar een streep door kan, heerlijk!
@KLeintje, hopelijk waait het idd over die verkoudheid en is jullie oudste uk snel opgeknapt. Killing die nachten zo, ik spreek uit ervaring helaas.... Gelukkig hier nu een stuk beter hoor, al vond ik vannacht ook een kind in mijn bed die ik daar niet in had gelegd gisteravond Ja, wij hadden er ook voor gekozen om alles te weten, betreft dragerschap etc. Ook ik had mij er niet in verdiept, vond ik ook niet nodig, als het slecht nieuws zou zijn zou ik me er voldoende in verdiepen. Ik wilde me geen zorgen gaan maken over iets waarvan ik helemaal niet wist of het zou gaan spelen of niet. Beetje onnodig. @Annelies, ja ik baal er ook wel van hoor, dat ze weggaat. Morgen weer les, dan horen we meer. Er is een minikans dat ze blijft, maar daar ga ik maar niet vanuit. Eerst vanavond hardlopen, he Ien? Dan kan ik woensdag mijn spierpijn eruit spinnen @Ien, respect hoor, dat Sonja gebeuren. Ik heb zojuist 4 boterhammen op, zou het niet volhouden volgens mij op een banaan, appel en yoghurt. Maar dat compenseert zich vast ergens, meer verspreid over de dag misschien? Wel genoeg voedingsstoffen toch, ivm bv? Al merk je dat ook vanzelf, als S ineens minder tevreden is, dan zou je Sonja de schuld kunnen geven. Hihi... altijd makkelijker dan jezelf En ach, dan is die slaapkop misschien eens een keer wat vroeger wakker. Volgens mij kunnen we S. bombaderen tot grootste slaapkop spruit. Volgens mij zijn er hier geen andere babies die tot 09u 's ochtends liggen te snurken (na al een hele nacht slapen)!!! Mijn ukkie had ineens weer een paar nachten met nachtvoeding rond 03.30, vannacht was het 04.30, dus gaat weer de goede kant op al weet ik ook dat het makkelijk weer kan veranderen. Vind het nog steeds goed te doen. Heb vanmiddag een paar uur geslapen. Heerlijk even bijtanken terwijl oudste op school zit en middelste vandaag op het kdv. Annelies, hoeveel katten lopen er bij jullie rond dat je zoveel "haaroverlast" hebt? @Anke, ohh lekker die lachjes met geluid. Daar moeten we hier nog heeeel erg ons best voor doen en als hij dan een paar lachende geluidjes maakt krijgt hij standaard de hik @Voeten. Ik begon ook nieuwsgierig te worden. 9 cm lang zijn ze! Toen werd ik helemaal benieuwd en heb ik bij mijn middelste zoon ook even de meetlat ernaast gehouden, scheelt bijna 3 jaar en zijn pootjes zijn (maar?) 13 cm. Nah ja, lekker boeiend. @Nova, oh jammer van de boten. Gaat dat een beetje lukken denk je, de verkoop van de andere boot? Plaats eens een foto, misschien wordt mijn hub wel enthousiast. Hij wil dolgraag een boot! Nee, ik ben niet meer gaan zwemmen, maar deels ook omdat ik het stiekem we even heel lekker vond om alleen met Y thuis te zijn. Wat een rust! Foto's? Plakken! Dat is hub zijn ding. Eens in de zoveel tijd gaat hij zitten en besteld hij echt honderd foto's ofzo. Als we ze ontvangen koopt hij een nieuw fotoboek en gaat ze avonden achter elkaar in zitten plakken. (tevens brand hij ze op cd's en heeft hij ze op een externe harde schijf staan) @Sucre, was vandaag nou jou eerste werkdag? En? @Nova, hoe duur zijn die boxkleden van de wibra en wat voor afmetingen? Fototje?? Nova, jij was toch op zoek naar een baan, of niet? Ben je al iets leuks tegen gekomen? Ohh jij ook aan de sport. Lief van je vader, maar voor jou wel spannend. (vond ik tenminste, die eerste keer weer...) Succes alvast! Hoe laat ga je? Misschien gaan we samen, ik zit om 20u weer op die spinfiets. Alvast veel succes! Ja, goede deal die je met man hebt gesloten over flesjes geven. Jullie kennen hem het best, er zal heus een moment komen dat hij rustiger drinkt en dat ook andere mensen hem een fles kunnen geven, tot die tijd..... (maar wat als jullie allebei een keer een avondje uit plannen? Dat is dan wel even lastig of?) @Annlies, alleen een kijkje nemen dan he, op die site van Kleintje! Haha.. jij had toch een shopverbod in oktober? Hier begon Y na ongeveer 4/5 u na de prikken ontzettend veel last te krijgen. Dan weet je dat vast. Hopelijk reageert T er minder op. Fijn toch, dat ze bovengemiddeld groot en lang enzo is. Fijner dan inimini en kopzorgen over of ze wel goed groeit. @Bd, wat is het melkresultaat? Ik kwam dit tegen op Facebook. Geen idee of jullie het al ergens gezien hebben, vond het wel indrukwekkend. Ik kopieer even op de makkelijkste manier de link, maar je kan hem geheid ook gewoon via google vinden. Foto's van Haithem Abdelfattah | Facebook
Zien jullie mijn banner? Want ik zie hem zelf niet, is ie foetsie??? Anke, hier ook geen grote poten hoor, ben blij met maatje 38, gna gna gna.... En sommige sokken zijn ook echt heel erg klein gewoon. Ik vond sokken tussen onze kinderkleren die echt zo mini zijn dat ze voor een pop nog te klein zouden zijn. Deze heb ik ook in de tas met kleren voor Roemenie gedaan. Hopelijk komen ze daar dan terecht op bijv. de babyafdeling van een ziekenhuis.
Julia: ook lekker, even samen met Y thuis! Dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk! Ik ben inderdaad op zoek naar een baan, maar het wil nog niet lukken. Op zich wel leuke vacatures te vinden, maar psychisch lukt het niet. Ik weet het, dat klinkt stom, en voelt ook stom! volgende week begint ook mijn behandeling bij de GGZ dus dan kan ik ook daaraan werken. Morgen heb ik om 2 uur een afspraak, dus we zijn niet tegelijk aan het sporten, zolang het nog kan ga ik overdag sporten (zus kan oppassen). Flesje geven: schoonmoeder, zus en moeder weten wel hoe het ' goed moet', dus avondjes weg kan nog steeds, gelukkig! En jup, je banner is kapot! Zeg, kleine man doet hier steeds pogingen om overeind te zitten op schoot, bij jullie ook? Nog een vraagje, ik wil andere kv gaan geven, ander merk. Moet ik dan eerst nog wat mengen met elkaar of ineens over gaan? Annelies: alles bovengemiddeld, als zij maar tevreden is, toch! Wij gaan naar de Action, kijken voor raamdecoratie, de keukenramen zijn erg kaal nu!
Kleintje: jij ook succes met de strijd tegen de kilo's! Hielprik, ja wij wilden ook alles weten. Heb me er ook niet in verdiept. Niks van gehoord, dus tis goed. O, ben benieuwd naar het stuk over de wij! Heb hem ook gehad vandaag, ga hem morgen ofzo lezen. Apart, van dat doorademen! Maar fijn dat het werkt! Annelies, balen dat je internet vastliep Ook al grote voeten, ik heb 42 Fijn dat T het goed deed bij gastouder! Nova: goed man, sport abo! Geen wibra sokken dus, goed om te weten. Foto's maken: ik maak meestal foto's met mn telefoon, en af en toe pakken we de goeie camera erbij om wat mooie foto's te maken. We hebben een foto album gekregen, die wil ik met wat mooie foto's gaan vullen. Niet alleen van het eerste jaar ofzo, dus moet erg selectief zijn Boxkleed bij de wibra, ik ga gelijk kijken! Goed van je dat je het fles-geven-gebeuren bij jezelf en je vriend houdt. O, hoor iemand huilen. Hou het effe hierbij, ga zo slapen!
Ff snel, 1e werkdag achter de rug. Mannen gingen 5 minuten eerder weg. Gelukkig, want ik moest mijn makeup bijwerken na al die tranen. Vreselijk, wat heb ik ze gemist en wat was ik blij toen ik ze kon ophalen. Het werk zelf viel mee. Ik kwam ons kantoor binnen en er was niemand, beetje vreemd. Ook moest ik gewoon weer flink aan het werk.. En het kolven verliep ook niet zoals ik had gehoopt. Dus nog erg wennen. Nu moe, dus zo lekker naar bed. Truste allemaal, tot gauw
Druk druk druk .... Voeding lijkt iets te helpen. Kan nog niet zeggen dat het een mega verschil maakt maar het gaat de goede kant op. Van de week weer flesje gewone voeding en dan kijken of er reactie komt. Hoop van de week weer op gemak te kunnen reageren.
Dames vraagje; wanner zijn jullie overgegaan of gaan jullie over naar 180 ml? M drinkt nu 5 flessen van 150 ml maar merken dat hij in ochtend vroeger wakker is en ook echt honger heeft! Doen jullie dan alle voedingen naar 180 of eerst alleen avondvoeding? Hoor het graag!
Sucre: Je eerste werkdag liep dus een beetje vreemd zo te lezen. Wat apart dat je dan voor het eerst komt en er niemand op kantoor is. BD: D krijgt 4 x 150+5 en 1 x 180+6 (de laatste voeding). Vanaf vandaag wil ik proberen om de eerste en de laatste voeding 180 te geven. Toen ik begon met de avondvoeding van 180, merkte ik al dat D langer doorsliep. Dus misschien is dat het handigst om mee te beginnen? Luiers: Ik ben hier en daar eens wat nieuws aan het proberen, gewoon om te kijken welke luiers (of billendooekjes) prettig (en goedkoop) zijn. Gister eens luiers bij de Action gehaald. Geen aanrader. Dingen meuren enorm! Ik kon de plasluier al ruiken terwijl D nog in zijn bedje onder de dekens lag . Ook zit er niet echt rek in, dus lijkt me weinig prettig zitten voor zo'n kleine spruit. Wat wel weer een aanrader is, zijn de wegwerp washandjes voor baby's bij de action!
Ach Sucre, afscheid nemen van je mannen, niet leuk! Werken is vast weer zo gewend. Beetje jammer dat er niemand was toen je binnenkwam. Bd, B. begon op een moment te huilen na d'r fles, zoals ze ook huilt als je haar halverwege laat boeren. Conclusie: ze wil meer. Volgende dag weer, maar nu bij meerdere flessen. Besloten om maar alle flessen 180 te geven. Ging even goed, toen dronk ze haar flesjes niet meer leeg, behalve die om 19u. Nu geven we 's ochtends 180ml en om 7u, dus de 1e en de 4e voeding. Lekker dat de andere voeding lijkt te helpen. MIsschien niet te veel experimenteren met verschillende voeding, dat maakt het alleen maar moeilijk om te zien of het ook echt effect heeft. Nova, Kassa heeft ooit een test gedaan, zie Details / Vara Kassa Heb zelf pampers en kruidvat luiers geprobeerd, pampers vind ik het fijnst want lekker soepel, kruidvat luiers zijn ook ok. Die gebruiken ze ook op het kdv trouwens (zijn ook een stuk goedkoper, hoewel Pampers vaker in de aanbieding zijn en dan maakt het weer niks uit). Hier, Birgit voor de derde dag weggebracht naar het kdv. Ze gaat er lachend heen en komt lachend terug, helemaal ok. Maakt het voor mij ook makkelijk trouwens. Overigens geen probleem om haar om 8u af te leveren, ben ik zelf ook al gedouched etc. Handig om te weten dat dat lukt, als je zelf ook moet werken Maar ook weer leuk dat ze morgen weer de hele dag thuis is! Gister had manlief met collega gesproken over doorslapen en 's avonds wakker maken voor fles, zij is er na 2 kids mee opgehouden (ze heeft er 4). Wij inmiddels wel klaar met een baby proberen te voeden die steeds in slaap valt, dus we hebben haar om 20u in bed gelegd naar d'r badje. Wat denk je.... tot 6 uur doorgesnurkt! Daardoor wel een voeding overgeslagen maar kennelijk was dat geen probleem. Heerlijk zeg! Heb d'r vannacht wel een keer onder d'r dekens gelegd toen ik toch naar de wc moest, maar geen kik gegeven.
@Nova, kan idd nooit kwaad, beetje uitproberen hier en daar. Ik ben zelf ook van de Pampers en Kruidvat en zoals Anke ookal schrijft, als je alleen voor de Pampers actie gaat, scheelt het geen drol. Ienke had het eens uitgerekend, die is goed in wiskunde @Anke, relaxed dat B zo goed heeft geslapen zeg, overdag dus genoeg melk om de avond en nacht door te komen. Het zal misschien ook (deels) komen door het kdv. Is toch vermoeiender, meer indrukken etc dan wanneer ze thuis is. Benieuwd of dat idd impact heeft op haar slapen of dat ze tijdens een aantal dagen achter elkaar thuis ook zo lekker lang slaapt. Laten we het hopen, zou natuurlijk super zijn! Hier overigens ook sinds gisteren wat eerder naar bed. Hij begint 's avonds wat sneller moe te worden en is overdag iets meer wakker. Zo'n lange nacht als B maakt hij niet, maar ik was al erg tevreden dat hij van 21 tot iets voor 05 volhield. @Bd, fijn dat je het idee hebt dat het werkt, hoe lang heeft een baby nodig om er helemaal aan te wennen, enig idee? Ik bedoel, is er een kans dat als je hier nog een paar weken mee doorgaat het resultaat nog beter kan worden? @Sucre, ohhh jakkie! Lijkt me moeilijk! Waarom ging het kolven niet zoals gehoopt? Heb je een speciale kolfplek? (hier niet namelijk, ik moet gewoon op kantoor waarvan al mijn collega's de sleutel hebben en dus naar binnen kunnen) Ik moet dus iets op de deur gaan hangen, kan hem vanaf de binnenkant ook niet op slot doen zodat er niemand binnen kan komen. Beetje ongemakkelijk maar we gaan ervoor. Wat is er toch een verschil tussen moeders in het algemeen... ik zit er echt niet op te wachten mijn prul dadelijk naar het kdv te brengen. Heb vannacht ook besloten om ipv 2 dagen er 1 dag van te maken sinds mijn man sinds kort 4 dagen is gaan werken ipv 5. Ik heb er een veel beter gevoel bij. Hij heeft dan dadelijk een 'quality day' in de week zonder grote broers om hem heen (totdat de oudste uit school komt 's middags). Vind dat wel een goede start voor zo'n klein ukkie en ben nog steeds van mening dat het kdv voor een baby geen meerwaarde heeft. Wel voor de moeder, die kan dan namelijk haar batterij opladen op het werk. Ik denk dat hij sowieso het eerste jaar 1 dag blijft gaan, kijken we daarna wel verder. Mijn middelste gaat 2 dagen, maar goed - hij is bijna 3. Heel ander verhaal natuurlijk. Ik ben blij dat ik het per kind kan bekijken, wat voor wie het beste is en dat we deze mogelijkheid hebben. Ik ga eens wat dom huishoudelijk werk doen en daarna mijn knul van school afhalen. Blij dat hij nog (net) 4 is, ik hou hem vrijdag denk ik een dagje thuis, die herfstvakantie komt eraan maar meneer is toch wel erg moe. Dan gaan we vrijdag een dagje naar de dierentuin, ik met 3 zonen en mijn moeder gaat voor de gezelligheid ook mee. Dus laat het zonnetje schijnen vrijdag!
Luiers: ik weet inderdaad van die testen, maar ben zelf toch altijd wel benieuwd. Het is ook maar net wat iemand prrettig vind. Zo vind ik de billendoekjes van de action gruwelijk stinken, maar anderen zweren erbij. Er is toruwens ook een website waar alle lopende aanbiedingen op staan, en omgerekend per stuks prijs. Ik weet even niet de site uit mijn hoofd. Ben zelf overigens voornamelijk fan van Kruidvat met pampers op een goede tweede plaats (vanwege de prijs). Anke: Super dat je kleine meid zo lekker doorgeslapen heeft! Groot gelijk hoor, en dat ze een voeding heeft gemist, dat haalt ze wel weer in, toch? Julia: Fijn dat je de middelste nog lekker thuis kan houden als jij dat wilt. Klinkt als een leuk plan aanstaande vrijdag, ik zal duimen voor goed weer! Kleine man heeft vandaag besloten om zijn stembandjes uit te proberen . Nee, hij iis niet aan het huilen, maar de meest aparte geluidjes komen eruit. Volgens mij probeert hij ook te lachen met geluid, zo grappig!
Dit is die site voor de luieraanbiedingen, staat al bij de favorieten: luierinfo.nl - Aanbiedingen luiers - Alle reclames op een rij En merk luiers en doekjes, het is inderdaad persoonlijk wat je prettig vindt. Nova leuk he, die geluiden. Voer je ook al hele gesprekken met hem? Julia, knap hoe je dat doet, elk kind z'n quality time. Lekker dat je man ook een dag thuis is, ben het met je eens dat kinderdagopvang meer noodzaak is dan nut. Het is ook niet goedkoop, by the way. Als ze zo klein zijn spelen ze toch nog niet met andere kindjes. Maar ja, mama wil ook wel meer dan huisvrouw zijn