De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Anke: ook een mooie oplossing zo toch, 50cc voor het slapengaan!
    Wow, latertje dus gisteren!

@ Annelies: drama 's nachts nog? Wat balen :( Hoe vaak komt ze? Hopelijk heeft ze 'm gauw weer door!
    Haha, komen ze bij jou ook weleens voor toch-niet-kapotte dingen?
    Heerlijk dat T zo lekker brabbelt! Doet S ook idd. Echt zo grappig!
    Rooklucht, vies! Roken ze binnen waar T bij is?
    Nou ja zeg, stom dat de afspraak per brief moet worden verzet. Die 10 minuten... ;)

Daffiee: fijn dat het goed ging gisteren! En nog lekker liggen slapen ook, helemaal goed!
    O wat naar, spruw. Heb je nystatine gekregen?
    Ff opletten dat je heel schoon te werk gaat, dus bij elke voeding nieuwe spuugdoek, evt schone speen, etc. Anders wordt ze steeds opnieuw weer besmet.
    En ook je borst zelf behandelen met nystatine he!
    En ipv de 4 keer (dacht ik) op een dag 1 ml, zou ik na elke voeding een beetje in het mondje verdelen.

Ohhh Julia zit gewoon lekker in BG!! Heerlijk hoor, geniet ervan! Hopelijk goeie reis gehad, ging het goed met Y in vliegtuig?

Bd, ja heb je het idee dat hij een achterstandje heeft? Wat naar, maar hij zal het vast snel inhalen nu er een oorzaak is voor het vele huilen.

Thx voor schouderklop, al heb ik niet het idee dat ik daar veel voor heb gedaan hoor ;) Doet ie helemaal zelf! Ik voed hem op verzoek dus hij bepaalt dat ie hier nu genoeg aan heeft! :)

Knapperd zeg die zoon van je!! :)

Anke: vervelend dat ze zo verkouden is!
    Heeft ze haar speen echt helemaal niet meer nodig? Handig!
    Daar zit ik hier nog op te wachten, hij heeft zn vingers wel gevonden maar snapt nog niet dat ie daar ook lekker op kan sabbelen om in slaap te komen.

Morgen weer werken, heb er wel zin in. Hij gaat weer naar sma, ben benieuwd of ze allebei weer zo moe zijn als vorige keer! ;)

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Julia: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Inderdaad, omdraaien zit er niet meer in! Ook nog gefeliciteerd met je middelste spruit! Veel plezier in Bulgarije!
    Mooi zeg, dat bulgaars aardewerk. Mijn moeder heeft een koffieservies met zo'n zelfde patroontje als op de link. Ik ben echt helemaal verliefd op dat servies en hoop het ooit te mogen erven. (zus vind er niets aan en broer kan er niets mee, dus ziet er goed voor mij uit :D)

Even nog terugkomend op kado's: het valt me op dat kado's steeds duurder ' moeten' zijn en steeds meer. Zo vond ik zelf de bedragen die voorbij kwamen in een ander topic op dit forum echt wel schrikbarend af en toe. Het is denk maar net wat je gewend bent van thuis uit oid. Wat Anke ook al zei, het uitpakken zelf is al spannend genoeg voor zo'n kleine spruit, en vaak boeiender dan een kadootje!

Anke: Mooie auto uitgekozen! ;) Vriend rijd een station, erg handig en kan veel in, in tegenstelling tot mijn c1. :p

Meid: geen kapster meer! Dat is vast een apart gevoel, maar je gaat nu iets anders leuks doen!

Annelies: Mooie motor! Ik hoop ook ooit nog mijn motor rijbewijs te gaan halen, lijkt me echt super.
    Vervelend van die rooklucht in de spulletjes van T. Hoe komt dat? Puur omdat T daar in huis is, blijft die lucht zo makkelijk hangen? Als dat zo is, dan krijg ik ook met dat probleem te maken als de kleine bij mijn ouders blijft.

Even over roken. Ik heb zelf 15 jaar lang gerookt (ik besete me laatst dat dat mijn halve leven is geweest :$). Ik ben nu bijna een jaar gestopt *trots*

Ientje: zo'n piano past best in een c1, gewoon kleppie open laten staan, komt helemaal goed :D. 25 euro voor een box bij de kringloop? Niet doen, dat is veels te duur!

Pina: R draait zich om, wat goed joh!Inderdaad misschien wel verstandig om de puckababy af te bouwen.

Sucre: Jij moet dus extra werken en de collega waarmee je dan zou samenwerken komt niet? Jeetje, volgens mij ben jij flink genaaid (sorry voor de uitdrukking!) Ah, jouw uitleg nuanceert de boel een beetje. Rot voor je collega,, maar ook gewoon balen voor jou! Misschien mogelijk te compenseren?

BD: spannend, oudste zonder luier naar school. Heb je dan ook wat schone kleertjes meegegeven? Oooh, kijk nou, wat goed van je oudste! Maarre, waarom heeft hij niet geplast op school, vind ie het eng?

Boerenkool: Daar krijg ik ook weer zin in! Lekker! Hutspot eten wij altijd op 3 oktober, dat moet nou eenmaal met een Leidenaar als vriend. Ik hoef ook echt niet met wat anders aan te komen op 3 oktober. ;)

De afgelopen dagen ben ik met D een beetje met zijn voedingen aan het stoeien geweest. Nu al enkele tijd wordt meneer ergens rond 4 uur in de nacht wakker. Speen erin en hij slaapt weer verder en dat herhaalt zich elke 30/45 minuten tot hij de speen niet meer accepteerd, dan heeft hij echt honger. Zijn laatste voeding kwam ook steeds vroeger uit (eerst rond 23, toen 22, en nu soms zelfs 20:30), en ik dus maar proberen te rekken tot zo laat mogelijk met de laatste voeding. Nu was het ook zo dat na de op 1 na laaste voeding D naar bed ging en ik hem wakker moest maken voor de laatste voeding.
    Gisteravond heb ik hem tussen de laatste 2 voedingen niet op bed gelegd en de laatste voeding was 20:30, en wat denk je? Meneer sliep gewoon door tot aan 7:00 vanochtend! Hij happy, ik happy, iedereen happy!

Nu lig ik nog even lekker met hem te kroelen in bed, straks wandelen we even samen naar de Wibra. Ze hebben wee babyweken, misschien kan ik nog een boxkleed oid op de kop tikken. :)

3. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Daffiee: Ik heb weer een nieuw plan van aanpak wat betreft spruw, we gaan het nu proberen met Violet Gentiaan. Haar hele mond en lippen zijn paarsblauw, het ziet er niet uit. Volgens de lactatiekundige worden er wel hele goede resultaten mee geboekt.
    Ik heb ook per mail een anti-spruw document gemaild gekregen. Als je wilt kan ik het wel naar je toesturen, moet je me maar even pb-en.

@ Allemaal: Hoeveel huilt jullie kleintje? R. huilt eigenlijk altijd als ze niet slaapt of door ons wordt bezig gehouden. Alleen in de box liggen is eigenlijk geen optie wat haar betreft. Dat vindt ze hooguit 5 minuutjes leuk en dan begint ze te huilen. Als we haar op schoot houden of tussen ons op de bank leggen en met haar spelen is het meestal wel goed, maar soms heb ik daar echt even geen zin in/ tijd voor en als we haar laten huilen houdt ze dat rustig een uur vol.

@ Julia: Wat een mooi keramiek! Ga het je niet aandoen hoor om daar een berg van mee te nemen, ik moet dit jaar waarschijnlijk nog verhuizen, dus hoe minder hoe beter. Maar mocht je in het nieuwe jaar weer een keertje gaan....ik hou me aanbevolen.

Nou ik stop er weer mee, madam brult ontroostbaar met dikke krokodillentranen! :(

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Halloooooo allemaal, weeeeeeeekend!!!
    Hm nog wat huiswerk meegenomen, of ik nog even een offerte kan maken voor maandagochtend 9u ;) Oja, dat hoorde ook bij mijn werk....

Ientje, hier nog wel een speen hoor maar nooit met slapen nodig gehad, dat is wel fijn. Maar ook overdag steeds minder nodig.

Pina, wat sneu een paars kind. Hopelijk werkt het snel!

Nova, klinkt bekend, dat met die voedingen! Maar het gaat sinds we B niet meer wakker makenvoor late voedingen heel goed, een zeldzaamheid dat het vroeger dan 6u is en meestal nog wat later.

Nieuwe auto opgehaald, rijdt lekker. Vanavond me maar eens verdiepen in de boekjes van auto,radio etc!
    Nu B maar es eten geven.

5. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Anke, zielig dat ze verkouden is:(. Schaterlachen, wat leuk!

@Ien, idd nystatine gekregen. Bedankt voor de tips:). En hoe hebben sma en S het vandaag gehad?

@Nova, lekker dat D weer doorslaapt! Hopelijk blijft hij het doen. Hier eindelijk 4 doorslaapnachten gehad, maar afgelopen nachten weer totaal niet (werd ze al om 2.30 wakker!). Ach ja, ik moet het maar accepteren;). Ze zal de voedingen dan wel nodig hebben.

@Pina, ik heb je n pb gestuurd, thnx! Wat vervelend dat R nog niet zo goed alleen kan spelen. Hier was dat in het begin ook, maar na de 2 maanden sprong is dat veranderd en nu kan ik haar wel in de box oid laten liggen (soms ligt ze daar liever dan bij mij:(). Het komt vast bij R ook vanzelf wel als ze wat ouder wordt:). Je hoort vaak dat een baby de eerste maanden het heftigst is, het huilen schijnt vanzelf minder te worden!

Gister gehoord dat mijn artikel is geaccepteerd in een journal en nog een goed tijdschrift ook! Ik helemaal happy:D.

6. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    grrrr had ik vanmiddag een heel stuk geschreven met allemaal reacties op iedereen gaat iets niet goed met knippen en plakken en .... weg!

daarna kraamvisite gehad en nu net de boys in bed gestopt dus nu maar even snel, hihi!

@julia, beetje laat maar niet minder gemeend, als nog van harte gefeliciteerd met je 33ste verjaardag!!
    hebben jullie een goede vlucht gehad? een hele fijne vakantie en geniet van bulgarije!

@bd, zindelijkheid, punt1; het gaat waarschijnlijk lang duren punt2;de wasmachine draait overuren en punt3; maar het komt helemaal goed!
    hier zijn we denk ik wel een klein jaartje bezig geweest van het eerste keer op het potje of wc plassen tot nu helemaal zindelijk dag en nacht.
    in het begin veel het potje in de woonkamer gehad, stickers plakken bij een goed plas of poging.in begin nog wel luier aan als we weggingen. oja tip, koop een paar goedkope joggingbroeken en een hoop onderbroekjes erbij.
    o maar lees net dat ie het goed gedaan heeft op school!toppie!

oh ik ben jaloers op jullie alle kids zo'n beetje al aan de 4 voedingen!
    s was heel snel met doorslapen [4wk] maar ik krijg de fles van 22;30 er nog niet af hoor, ik ben zo bang als ik hem door laat slapen dat ie dan snachts weer komt...
    ik ga na de vakantie beginnen met wat fruit geven, dan is ie zo goed als 4mnd, dus mooie tijd! misschien dat ik het dan eens ga proberen om hem te laten liggen.
    over fruit gesproken, houden jullie je strak aan schema van 6mnd!? tegenwoordig? bij de oudste gaf ik ook al fruit met 4mnd, keek het eten uit me mond.

@daffie wat voor werk doe jij eigenlijk?

@pina, hahaha je dochter nu al aan de paarse lipstift, haha! hopelijk gaat dit goed werken, zo sneu nog steeds spruw!

@huilen, s huilt eigenlijk nog maar heel weinig, hij krijgt de fles bv 11uur en heeft ie om 11;30 op doe ik hem even in box ofzo en als ie gaat jengelen of gaat gapen doe ik hem in bed en dan slaapt ie tot ongeveer 45min voor volgende fles, dan huilt ie dus, maar zodra ik hem ophaal begint ie te lachen en kan ie nog even in de box of op schoot ofzo en meestal 15min voor voeding moet ik hem echt bezig houden anders begint ie te huilen, dus eigenlijk huilt ie vrij weinig.
    dat was de eerste weken wel anders hoor, toen huilde hij zoiezo van 19uur tot 23 uur.

@anke, idd weekend, jeeeehhhh!beetje jammer van je huiswerk idd maar ach even kwaad worden en het is weer gedaan!

wij hebben lekker vakantie! maandag gaan we voor een week naar duidsland! lekker relaxen in een bungalow park. subtropisch zwembad erbij dus zal y het ook helemaal leuk vinden.
    en dan 1nov. beginnen op mijn nieuwe werk!
    ik zal op de vakantie mijn studie boeken maar meenemen...

oja nova, had jij nog gesolliciteerd naar apothekersassistent.?
    even benieuwd!

goed weekend meiden!

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Daffiee, artikel geplaatst, mooi zeg! Waar weet jij zoveel vanaf?

Pina, huilen, hier ook niet veel. Af en toe beetje jengelen maar 's ochtends vaak meer wat gebrabbel en gekir. Echt huilen heeft ze sowieso weinig gedaan, alleen met darmkrampjes en prikjes, of onhandige acties van papa en mama ;)

Meid, aiaiaiai je reactie weg, je hebt toch weer een mooie lap tekst geproduceerd. Tsja die laatste voeding, die hebben we snel laten zitten maar dat was alleen maar strijd om haar wakker te krijgen en dan werd ze alsnog om 4 of 5 uur wakker. Dus dat maakt het wel makkelijker. Hier nu nog wel een vijfde (mini)voeding, dan slaapt ze toch beter door merken we.
    Lekker vakantie! Geniet ervan met je mannen en succes met de studie!

B is trouwens flink verkouden nu, het arme poppetje zit helemaal vol met snot. Nouja ze heeft er niet zo veel last van, het klinkt alleen zo zielig. Hopelijk morgen weer beter, het wordt weer lekker weer dus een goede reden om lekker aan de wandel te gaan!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi meiden!

Nova, ik denk dat ik weet welk topic je bedoelt met die bedragen. Heb ik ook gezien. Ik vind het ook echt totaal onnodig hoor. Die kinderen hebben toch nog totaal geen besef van geld en waarde. En dan nog, moet het allemaal maar zo duur mogelijk zijn?
    Maar goed, die discussie woedt daar al denk ik ;)

Roken, heel goed man dat je al een jaar gestopt bent! Hier ook zoéén :D
    Heb je er nog weleens moeite mee? Ik echt nauwelijks, vind het echt bizar hoe weinig ik eraan denk!

Trouwens, precies een jaar geleden was ik al zwanger! En dan daadwerkelijk zwanger, niet de 2 'gratis' weken ;)
    Best apart als ik me dat zo bedenk!

Goed man, dat je hebt uitgevogeld dat ie beter niet naar bed gaat 's avonds voor de late voeding!
    Nog wat leuks gescoord bij wibra?

Pina, o jee, de violet gentiaan! Ik ken het idd, paars mondje, beetje balen. Maar het schijnt idd een goed middel te zijn! Hopelijk gaat het ermee weg!

Wat naar dat R zo veel/snel huilt :(
    En als je haar bijv onder een babygym of mobiel legt, dat ze daarnaar kan kijken en beetje kan (proberen te) grijpen?
    S vond het eerst niet zo lang leuk in de box, totdat hij op een gegeven moment iets te doen kreeg, nu kan hij een hele tijd zoet zijn met wat boven z'n hoofd!
    Verder geen tips helaas...

Anke: pff ook nog huiswerk mee :$ Hou je nog tijd voor jezelf over? ;)
    Lekker, nieuwe auto!

Daffiee, fijn dat je artikel is geaccepteerd! Wat voor soort artikel is het en in welk tijdschrift komt het te staan? Als ik vragen mag?

Meid: balen van tekst weg! Ctrl Z al geprobeerd? Dat werkt bij mij nogal eens namelijk :)

Fruit: ik wilde eigenlijk wel met 4 maanden beginnen met fruit, maar het schijnt nog iets te vroeg te zijn ivm mogelijke allergieën. Denk dus dat ik toch maar wacht tot de 6 maanden.
    Fijne vakantie!!

Wij gaan morgenochtend vroeg ook met vakantie!!! We gaan naar de Ardennen, hebben een mooi huisje gevonden en hub heeft vandaag geboekt!
    Helemaal zin in :D Net alle spullen gepakt, morgenochtend de laatste spulletjes erbij, in de auto en karren maar!

We hebben WiFi, dus ik zal heus wel langskomen hier hoor! :p (jammer he :D) Zal misschien niet dagelijks reageren, maar jullie niet verwaarlozen ;)

Dus doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Meid bedankt voor de zindelijkheidtips. Vooral nr 1 zal ik in mijn hoofd prenten :) het gaat al steeds beter maar nog niet vlekkeloos. Ach we houden vol.

Pina; huilen? Erg vervelend. M heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild of geslapen dus ik weet hoe vervelend het is. Nu gaat het een heel stuk beter. Toch wil hij graag aandacht en ligt niet graag alleen in box (met muziekding). Sja aard van het mannetje denk ik.

Ien heel veel plezier in de Ardennen. Jij gaat natuurlijk super actief zijn; hardlopen, vlotten bouwen, kanoën, klimmen... ;)

Hier vandaag dagje beurs op de planning. Gaat over nieuwbouw en verbouw en aangezien ons huis over ong 5 maanden wordt opgeleverd gaan we ideeën op doen.

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ientje, ohh ook lekker met vakantie dus. leuk hoor de ardennen!
    haha in de auto en karren maar.....

mijn vriend kwam vanmorgen dus bij de auto en ...dikke scheur in de voorruit van ongeveer 15cm en tja maandag dus naar duidsland...vanmiddag maar even de carglass gebeld en gelukkig is er ruim 50km bij ons vandaan nog een garage met vanmiddag om 16;30 plek. haha dus nu moeten we vanmiddag onze ruit maar even later vervangen.
    als we het nog redden, mijn vriend heeft om 13uur een stip met stift erop gezet en nu 14;30 is ie als 3cm verder gescheurd...oeps!
    zal je altijd zien he!

@bd, wat spannend dat jullie huis word opgeleverd over 5mnd! lijkt me ook zo leuk om ooit nog eens een nieuwbouw huis te laten bouwen en dan helemaal naar mijn wensen. maarja we wonen waar we nu wonen erg mooi, vrij uitzicht en heel ruim huis.

11. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @meid, wij zitten nog lang niet op 4 voedingen hoor! Hier 6 tot 7 voedingen en ook nog gewoon een avondvoeding (ik denk dat die ook nog wel even blijft). Wat betreft werk, ik ben aan t promoveren. Fijne vakantie!

@bijvoeding, ik ben van plan om pas na 6 maanden te beginnen. Heel misschien ietsje eerder. Dit oa ivm allergieën (mijn man heeft er een aantal) en ik zie ook niet echt n reden om eerder bij te gaan voeden (hoewel het me wel leuk lijkt, hoe naïef;))

@Anke, hoe is het vandaag met de verkoudheid van B? Lekker wandelen vandaag dus, was t leuk?

@Ien, ook al lekker op vakantie! Fijne vakantie! Gelukkig maar dat je nog langs komt volgende week:p. Iedereen gaat maar weg zeg. Volgende week mijn laatste verlofweek, dus ook maar even proberen te genieten. Grappig idd om te bedenken dat we vorig jaar nu ongeveer net zwanger waren. Hoe anders is onze wereld nu!

@Anke en Ien, t artikel gaat over Parkinson en hersensignalen die we bij ze hebben gemeten (ik ben vooral van de signaal-analyse...). Het tijdschrift is Movement Disorders (maar ik neem aan dat jullie dat niet kennen of je moet ook in dit vakgebied zitten...). Ik moet voor mn promotie 2 tot 3 publicaties hebben. Dit is de 2e, dus t gaat eindelijk de goede kant op:).

@Bd, veel plezier op de beurs.

Hier vanmiddag een feestje van een meisje dat 1 jaar wordt! Gezellig:). Zo lief om J en haar samen te zien. Dan gaat ze J heel lief aanraken.

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames, wat een lekker weertje vandaag!

Ientje lekker naar de Ardennen. Neem je wat lekkere belgische biertjes voor me mee ;)
    Hier voorlopig ook nog geen fruit, met 5 maanden maar es kijken hoe de interesse is.

Bd hoe was de beurs, nog wat leuke dingen gezien? Heerlijk, een nieuw huis, jaloers! :$ Maar het is je gegund hoor :)

Meid baaaaaalen van de auto, is het nig gelukt met repareren? Lekker vakantie, veel plezier!

Zozo Daffiee, aan het promoveren. Pittig hoor, lekker dat het weer een stapje dichterbij is met je artikel. Manlief hier is bijna klaar (al een tijdje trouwens, die laatste loodjes....)

B zit vol snot, je hoort het met ademen. Verder geen last van, af en toe een dikke snottebel en die vind ze kennelijk wel vervelend. Ach hopelijk morgen of maandag weer voorbij. Manlief is begonnen en nu ben ik zelf aan de beurt, keelpijn enzo.
    Vandaag lekker gewandeld in een bos hier vlakbij. Daarna meteen boodschappen gedaan en me serieusverbaasd over het feit dat ik meer kindeen in de supermarkt zag dan in het bos. Ik snap het niet.... En sowieso, 2 ouders met kids in de winkel? Ik zou snel alleen gqan en daarna echt leuke dingen, zoals dat bos... Ach ik woon dan wel in de stad maar het dorp gaat er niet uit hoor :cool:
    Zit nu tv te kijken, de zwangere man. Apart....

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hoi, hoi, hoi allemaal :D

Jeetje wat een geregel als je weer aan het werk bent, maar wel heel erg leuk allemaal. Ik reageer even niet op iedereen, maar ik heb gelezen dat er een aantal verkouden zijn. Hier ookal, zo sneu :(

Ien, Meid, Julie, veel plezier.

T. roept dus ik moet snel weer die kant op.

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zwaai uit Sofia! Probeer hier en daar een beetje bij te lezen maar hier volle programma's om vrienden en familie enzo te zien. Wel leuk hoor! Ben weer een beetje 'thuis' in hometown Sofia, maar het blijft raar, nu als toerist terwijl het jarenlang mijn thuis was.

Anyway, ik ben niet de enige op vakantie. Meid en Ien, fijne vakantie in Dld en Belgie!

Ik ga even verder bijlezen, maar of ik het haal en overal op ga reageren... vast niet! Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar de andere kant van het land om de rest van de familie te zien.

Fijne avond allemaal!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Pina, laat maar weten hoor, ookal is het tijdens een volgende vakantie wat ik voor je mee kan nemen. Ik vind het ook erg mooi :)

Wat huilen betreft, wat balen dat R. snel huilt. Hier eigenlijk (sorry!) het omgekeerde, hij huilt bijna nooit. Maar! Dat zegt niet alles, net zoals babies moeten leren om zelf in slaap te vallen, zo moeten ze volgens mij ook leren om zelfstandig te spelen. En dat begint nu al, met alleen in de box liggen. Echte tips heb ik niet voor je behalve dan dat het volgens mij wel wijs is om te blijven doen/proberen. Laat haar elke keer wat langer liggen en loop er vaak even voorbij zodat ze ziet dat je er nog bent. De aanhouder wint. En idd, als ze iets heeft waar ze graag naar kijkt en ook mee gaat spelen zal het haar vast gaan lukken om steeds wat langer alleen te spelen.

Hopelijk is de spruw snel verleden tijd!

@Meid, lekker vakantie vieren in Duitsland! Ruit nog op tijd gemaakt?

Hier ook nog lang niet over op 4 voedingen, heb er geloof ik nog 6/7! Wat betreft fruit, ik probeer net als bij mijn andere kereltjes te wachten tot 6 maanden. Maar, waarschijnlijk zal het wel een maand of 5,5 worden als ik het welletjes vind. Die eerste maanden is het toch echt bijvoeden met fruit/groente en nog niet vervanging voor melk, maar ivm zware astma en allergien (vroeger) toch liever proberen het zo lang mogelijk te rekken. You never know. Geen garanties, maar toch..

@Daffiee, klinkt interessant, dat artikel! Geneeskunde gestudeerd?

@Anke, nog verkouden, jullie prulleke? Hier wel! Wow! Maar goed, zijn broers zijn ook verkouden, dus niet vreemd. Gelukkig een gezond gezinnetje wat verkoudhoud betreft, volgens mij is het dik een jaar geleden dat ik bezig was met neuzen snuiten, dus dan mag het wel weer een keer... :) Maar ja, bij die kleintjes wel sip, dat geproest en gedoe en die kleine snotjes die zitten te klieren in die mini neusjes, irritant gedoe he?

@Ien, een jaar geleden zwanger he? Wie weet over een jaar wel weer ;) :) :D

@Bd, hoe was de beurs? Over 5 maanden dus? Spannend! Wanneer gaan jullie ongeveer over?

@Annelies, druk druk? Wel lekker weekend gehad?

Hier alles prima. Druk maar gezellig en leuk om vrienden en familie weer te zien. Gisteravond bioscoopje, vanmiddag feestje van de dochter van beste vriend, daarna een afspraak met een vriendinnetje in een speeltuintje (ja, je moet wel combineren he, kinderen wat en wij ook :) )
    Morgenmiddag karren we 300 km naar het oosten - geen zin in, in oude ragbak - maar daar woont veel familie van hub. Ook zijn oma en wie weet de laatste keer dat we haar zullen zien. Dus niet veel keus. Daar blijven we een paar dagen en dan aan het eind van de week naar ons buitenhuisje. Vol programma, maar wel gezellige dingen allemaal.

We slapen bij soma en toen we vanmiddag even bij spa op bezoek waren was ik daar helemaal blij mee. Pfff, dat appartement van spa is echt vre-se-lijk. Vies, stoffig en vol met zut en dozen en rotzooitjes, tis er donker en voornamelijk zo giga oud allemaal. En als iets zo oud is (bank, tafel, bedden, dekens maar ook vloer, vloerbedekking, tegels in badkamer WC (ieks!) gordijnen etc) is het gewoon viezig van ouderdom en niet meer schoon te krijgen. Ikke dus blij dat we bij soma slapen, tis dan wel helemaal aan the other side of town, maar tis een fijn plekkie. Ze heeft zelfs ons ledikantje teruggetoverd en in elkaar gezet voor Y. Dat was het ledikant van onze oudste toen wij nog hier woonden. Die andere 2 mannen op een apart kamertje, wij in soma's grote kamer en soma zelf in de huiskamer. In vergelijking tot spa's flatje echt meer dan ideaal!

He, fijne avond allemaal en excuus als ik op de helft bent vergeten te reageren!

16. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo, wat een rust hier! Nou dan is het iig makkelijk om bij te blijven:).

@Anke, jouw man dus ook aan t promoveren. Ja, de laatste loodjes wegen het zwaarst, hopelijk is hij snel klaar!
    Zielig die verkoudheid. Hopelijk gaat het allemaal snel over. Hier zelf ook een heel klein beetje, maar het lijkt niet door te zetten. J gelukkig ook (nog) geen verstopte neus, maar merk wel dat ze zich niet helemaal top voelt.

@Annelies, ja zal wel weer heel anders zijn nu je weer aan t werk bent met de kleine. Ik ben ook erg benieuwd hoe het volgende week zal gaan, als ik weer moet.

@Julia, zo jij hebt een druk programma! Fijn dat je het daar wel leuk hebt:). Gelukkig maar dat jullie bij soma slapen en niet bij spa.
    Nope, geen geneeskunde gestudeerd, maar ik werk idd wel veel samen met clinici.

Vanochtend naar mn werk geweest om J te showen. Gelukkig heeft ze zich voorbeeldig gedragen:). Ik had ook wel geluk dat het met slapen en eten net lekker uit kwam.

17. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Julia: Gezellig, met z'n allen bij soma. Spreek jij ook vloeiend Bulgaars? Ik heb lang een arabische partner gehad en vond het altijd supergezellig om bij familie te logeren, maar vooral door het taalprobleem was ik na zo'n "vakantie" niet erg uitgerust, vond het erg vermoeiend om elkaar net niet goed te begrijpen.

Hoe kleden jullie je kleintje aan nu het zo fris buiten wordt? Ik heb iedere keer een rompertje, truitje, ( dun) jasje en dan onder de deken van de wagen, maar zie hier baby's vermomd als eskimo voorbij komen... mutsen, sjaals en handschoenen en een soort ski-pak. Ik voel vaak even in haar nek en die blijft lekker warm, maar haar handen lijken wel ijsklompjes ( handschoenen vliegen in een grote boog uit de wagen, niet echt een succes).

Afgelopen weekend twee keer op stap gegaan zonder luiers in de tas.... ben in elk geval geen ezel, maar voelde me wel knap stom. :)

R. Heeft een baby-gym, maar vindt de speeltjes tot nu toe "boring", ze is meer bezig met haar eigen handjes ontdekken, omrollen ( driftig als het niet gelijk lukt) en sinds gisteren probeert ze zich aan van alles op te trekken om te kunnen zitten ( lukt ook meestal niet, dus ook daar pissig over :p).

@ Anke: Bos of supermarkt??? Tja, ik zou het ook wel weten! Boodschappen doet mijn vriend tegenwoordig alleen, gaat ook veel sneller dan toen we het samen deden, het woord impuls-aankoop is hem vreemd en binnen no-time heeft hij het lijstje afgewerkt.

Fruithapjes en aantal voedingen: Ik wil het fruit proberen te rekken tot 6 maanden, maar sinds een paar dagen geef ik i.v.m. veel spugen een beetje jbpm met een lepeltje en dat vindt ze erg interessant.
    Ik zit nu nog steeds op zo'n 6-7 voedingen per dag met een lange slaap van 23:00 tot 9:00.

@ Daffiee: Leuk he, als ze voorbeeldig zijn tijdens het showen! Zie je al verbetering met de spruw?

Ga zo even naar het cb-weeguurtje, op onze eigen weegschaal woog ze gisteren 5200 gram en een uurtje later 5700 gram en ik had haar niet eens gevoed, dus kan wel stellen dat hij niet erg nauwkeurig is.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Helleuuuuuu! Bonjour vanuit het prachtige Conneux, Belgische Ardennen! Het is hier fantásties! Tis prachtig hier, mooie omgeving, mooie (oude) huizen, kastelen, grotten, alles erop en eraan!

Bd, nog handige ideeën opgedaan op de beurs?

O Meid, wat irritant, zo'n scheur komt nooit op het goeie moment, maar dit komt wel heel onhandig uit. Hopelijk is het nog gelukt! Fijne vakantie!

Daffie, lijkt me best heel moeilijk, zo'n opdracht. Knap dat je dat kan! Mooi zo dat je de goeie kant op gaat, nog 1 te gaan dus!

Anke, ja hoor ik neem wel wat biertjes voor je mee, wanneer kom je ze halen? ;) We zitten trouwens vlakbij Ciney, daar hebben ze ook hun eigen bier. Zie je overal hier, zal vast lekker zijn!
    Denk dat we wel het eea meenemen, hub is ook wel te porren voor een lekker biertje.
    O irritant, verkouden! S heeft wel wat snotjes gehad, maar dat was vrij in het begin en daarna niet meer *knock knock*

Kinderen in supermarkt, nee lijkt mij ook niet zo'n goeie. Nu kan het nog wel ;) maar over een poosje ga ik mooi alleen en blijven de mannen maar lekker thuis!
    Ik doe liever zelf de boodschappen hier, ik weet dat ie anders toch echt met een hoop verkeerde dingen thuiskomt ;)
    En ik vind het niet erg om te doen.

@ Annelies: ja heb je het zo druk meis, tis ook ff omschakelen he, weer aan het werk!

@ Juul: hihi tja wie weet over een jaar weer! Jij ook dan he ;)
    Succes met al het heenenweer gesjees in die ouwe bak van jullie!
    Gelukkig maar dat je bij soma kunt logeren ipv bij spa!
    O het is ook zo'n lieverd he volgens mij, die soma. Met haar ledikantje :) Schattig!

Pina: kindje aankleden: romper met korte mouwen, longsleeve, vestje en dan in de maxicosi waar een warme voetenzak in zit. Hij komt er altijd erg warm uit, dus hoef geen dikke jas aan te doen.
    In de kinderwagen doe ik hem nu een iets dikker vestje aan, met capuchon. Dan onder het dekentje en de stormkap erover. Voor nu is dat wel prima, als het nog kouder wordt krijgt ie zn winterjasje aan. Heb geen hele dikke gekocht, leek me niet zo handig met zo'n kleine frummel. Wordt alleen maar extra proppen in mc, lijkt me niet fijn!
    Mocht het nou echt 100 graden gaan vriezen, blijven we gewoon binnen :D
    Oeps, zonder luiers de deur uit... Kan iedereen overkomen hoor!
    Succes op het weegspreekuur!

Hihi, wilden we net naar grotten hier in de buurt gaan, stonden we binnen om kaartjes te kopen, kregen we te horen dat je daar helemaal niet met kinderwagen in kunt. Oeps, dom!
    Toen we zaterdag onderweg waren, bedacht ik me dat het wel handig was geweest om mn draagdoek mee te nemen....
    Maar toen ik hoorde dat je 600 :$ treden op moest, was ik stiekem blij dat ik doek was vergeten! :D

S kan zich nog niet omdraaien, maar sinds ik begon met dit bericht typen, is hij wel bijna helemaal rond zijn as gedraaid! Hij rolt steeds op z'n zij als hij zn benen omhoog doet. En als hij dan weer terug op zn rug rolt, is ie toch een stukkie gedraaid. Erg grappig! Hij heeft ook megaveel lol om zichzelf, hij heeft ontdekt dat hij niet alleen geluid, maar ook herrie kan maken! De raarste kreten komen eruit :D En grappig dat hij het vindt! Soms zelfs tijdens het drinken, laat hij ineens los en moet ie effe gillen en kraaien. Na een paar minuten is het weer klaar en gaat ie weer verder drinken, die rare. Echt niet dat ik hem eerder weer aan het drinken krijg hoor :p

We gaan weer even de hort op, het is weer veel te lekker weer om binnen te zitten!

Fijne dag allemaal!

19. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    K*****, ik had op iedereen gereageerd, krijg ik een melding in het Engels dat het niet goed is.. Grrrrrrr...

FF snel en kort dan.

Pina, misschien moet je R leren spelen. Ga lekker samen met haar op een speelkleed op de grond liggen met een speeltje dat rammelt of geluid maakt en leer het haar te pakken er naar te kijken etc. Dan zal ze vanzelf leren hoe leuk dat is.
    Succes met de spruw!

Meid, balen van de ruit, maar wel een fijne vakantie voor de boeg.
    Fruit, ik start pas na 6 mnd en dan eerst met groente want dat is milder voor de darmen.

Ientje, veel plezier in de ardennen!

Juul, ik hou me ook altijd aanbevolen voor keramiek, geweldig, love it! Geniet nog lekker van familie en vrienden!

Daffie, fijn dat het artikel wordt gepubliceerd. Interessant onderwerp ook.

Anke, ik vind het bos ook veel leuker, maar onze oudste vindt de supermarkt echt het einde, haha.

Super, gaat het nog goed met de voedingen?

Hier een regeldagje volgens mij. Meneer hangt elk uur aan de borst en heeft nog niet geslapen vanmiddag. Pfffff..
    Ik denk dat ik ook nog 6-7 keer per dag voed. Vandaag al 6x tot nu toe. Oei...

Ben er weinig geweest, was echt heel erg moe van het harde werken. En druk weekend gehad, zaterdag verlate verjaardagsvisite en gisteren naar Burgers Zoo geweest. Dat was super.

Ook kreeg ik nieuws van mijn beste vriendin dat de 20wkn echo niet goed is. En dat raakt me toch wel behoorlijk!

20. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    #3140 Daffiee, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
    @Pina, hoe was het weeguurtje? Irritant he zo'n onnauwkeurige weegschaal. Ik moet volgende week naar t CB, wel spannend of ze goed is aangekomen ivm het eerdere borstweigeren.
    Grappig he als die kleintjes hun handjes ontdekken:).
    Spruw ging de goede kant op. Alleen had ik het herhaalrecept niet op tijd aangevraagd waardoor ik niet genoeg medicijn had (domdom), dus nu is het weer ietsje minder. Net nieuw gehaald, dus hopelijk straks weer beter. Hoelang heb jij de nystatine in het totaal gebruikt?

@Ien, fijn dat je zo'n mooie vakantieplek hebt. En ook nog lekkere biertjes:D, mazzelaar! S klinkt echt superlief:). Lekker lachen om zichzelf.

@Sucre, volgende keer crtl+a en ctrl+c dan hoef je je berichtje niet meer opnieuw te typen:).
    Das grappig, jij ook al n regeldagje? Hier precies hetzelfde. Vandaag al 5 voedingen er op zitten. Gelukkig slaapt ze wel tussen de voedingen (afkloppen).
    Wat ontzettend naar van je vriendin:(.

Deel Deze Pagina