@Kdv, Meid I get your point, hoewel ik er 1 kanttekening bij heb, 1 dag is vaak voor kindjes erg moeilijk wennen. Dan hebben ze wekelijks moeite om weer naar het kdv te gaan. Ik ben voorstander van 2 dagen, vind ik meer dan genoeg. Wel afhankelijk van de leeftijd van het kind. Yuri zo mini heeft er natuurlijk geen ruk aan en zou ik veel liever die ene dag dat hij nu gaat in de week naar mijn moeder brengen. Helaas pindakaas werkt zij op woensdag en zijn er geen mogelijkheden. Vandaar dus Y 1 dag in de week kdv en zijn broer van net 3 gaat 2 dagen, hij heeft het er erg naar zijn zin en leeft zich lekker uit. Voor hem beter 2 dan 1 dag, leren spelen met andere kotertjes enzo. Anyway, Y deed het prima. Geen traan gelaten tijdens die 4 uur dat hij daar was. Zijn broer - inderdaad Ien - apentrots! Leidster zag hem ineens van een heel andere kant, zoooo ontzettend trots! Leuk! Ben nu dus ook eigenlijk wel weer heel blij dat ze samen in 1 groep zitten, nu kan hij namelijk eindelijk eens 1 dag in de week de grote broer zijn ipv de middelste. Fijn voor hem, het deed hem zichtbaar goed. @Ien, hihi, dus jij dacht alleen in het midden. Nah, nee Niet mijn ervaring, vandaar dat ik dus ook alleen aan de zijkanten dacht. Alledrie op een rij hebben ze het gehad, altijd aan de zijkanten. Begonnen ze met een voorkeur voor links, hadden we die eruit kregen ze een voorkeur voor rechts, haha... schoot lekker op. Y. heeft inmiddels in het midden achter op zijn hoofd een flinke pluk haar en aan de zijkanten erg weinig, ik zie aan het haar waar de voorkeurshouding zit. Oh en mijn moeder zei dat zijn kapsel wel een beetje op dat van Hitler leek. En bedankt! Daarom had ik een paar weken terug al een plukje aan de voorkant afgeknipt, maar blijkbaar lijkt die kalende kring om zijn hoofd op Hitlers kapsel. Ik zal er eens een foto van maken en hier spammen Koe?! Goh, Hitlers kapsel volgens moemsie en nu kom jij ook met je koe aan. Gaat lekker vandaag zeg! *snik* @Daffiee, nee, niet 200cc per keer, meestal 120-130cc per keer, vanmorgen om 06.00 met 6u ertussen 200cc, vanmiddag tijdens die paar uurtjes ook nog een keer moeten kolven. Ach, misschien schepte ik wel een beetje op hoor (haha, het was een gokje, had het ook niet echt berekend) maar bij elkaar in 1 slaapdienst en die ene keer vanmiddag tijdens wennen kdv bijna 850cc. Is toch bijna een liter? hehehehe @Daffiee, ik wil ook proberen tot 6 mnd volledig BV te geven. Of misschien smokkel ik een paar weken en houd ik het op 5,5 maand Daarna zou ik best nog een paar maandjes door willen bv'en (vind 9 maanden wel een hele prestatie als 3e kindje). Beetje afhankelijk op hoeveel voedingen hij dan zit. Als hij nou eens heel snel een voorbeeld aan S van Ien gaat nemen, zou dat fijn zijn. Zo niet... dan zou ik er wel 1 of 2 vervangen voor fv en de rest bv'en. Stel hij zit tegen die tijd wel op 4 voedingen, dan zou dat prima zijn, scheelt een hoop gekolf. Ik vind het ook best een gedoe hoor dat kolven, dus ik moet nog maar eens even kijken hoe of wat. Ben iig wel blij dat het gewoon goed ging, al is relaxed anders. Hebben jullie een speciale kolfruimte op het werk beschikbaar? @Ien, veel plezier met bezoek morgen. S gaat dr vast verleiden! Oh ja, iemand nog een leuk idee voor een verjaardagsfeestje van een 5 jarige?? Zo, duik zo mijn bed in. Trusten!!
Goedemorgen iedereen. Ik kom even snel zwaaien en straks een mega-reactie geven. Eerst maar eens onze grote snotterdame uit bed halen en als ik het niet vertrouw dan gaan we de prikjes vandaag maar afzeggen
Goh Annelies, jij ookal aan de twijfel over wel of niet prikken vandaag? Hier nog 1. Snot is bijna verleden tijd maar hij hoest echt nog behoorlijk. Ik zou toch prikken tijdens weegspreekuur, dus ga er wel even heen, meteen even wegen en dan maar even kijken wat ik doe. Heb het de vorige keer ookal afgezegd, maar dat zou in principe niet uit moeten maken. Twijfel ook behoorlijk. Goeiemorgen all!
morning! Juul: goed man, dat ie het zo goed heeft gedaan gisteren! En wat leuk dat zijn broer zo leuk deed Oeps, hitler kapsel? Knap, dat je dat kunt knippen blijf dan maar van S z'n haar af ok? Die heeft trouwens haast geen haar meer, kun je weinig aan verknippen Bv: ik blijf het doen zolang het leuk blijft en makkelijk gaat. Hoe het nu met kolven gaat is prima te doen, dat kan ik nog wel een tijdje volhouden! Maar ik zie wel hoe het loopt. Kolfruimte: heb ik volgens mij weleens verteld, die is er echt absoluut niet op mijn werk. Geen enkele ruimte is daar geschikt voor, en ook niet te maken. Dus ik ga lekker naar huis. Super! Annelies: en, toch nog gegaan, of maar afgezegd? En Juul? Jij? Dinnetje komt straks, ze komen boterhammetje eten, maar moet ik wel nog ff gaan halen! Hopelijk wordt S gauw wakker. Ligt intussen al heerlijk 1,5 uur in zn bed te ronken. Ik ga eens stiekem om het hoekje koekeloeren. Wat eten jullie vanavond? Ik ben wel weer in voor nieuwe dingen! Wel makkelijk aub
Ien, veel plezier met dinnetje! Ik weet wel dat jij thuis kolft hoor, ik weet niet tegen wie je het had He, weer niet gelukt, wij proberen S in te halen qua gewicht, maar dat is vrij hopeloos omdat hij te hard groeit! Je geeft ons ook geen kans zo Ien! Anyway, net met prikken mishandeld en ook snel nog even gewogen, 6590 gr. Ikke tevree Makkelijk avondeten? Oef, don't ask me! Ik lees wel graag mee, het blijft namelijk echt behoorlijk irri dat koken en vooral dat bedenken. Dus.... kom maar op met de makkelijke recepten dames! (Ien, en dan te bedenken dat je dit nog jaaaaaaaaaaren moet doen he? bhehhhh!)
Oke, oke ik geef me gewonnen. Het gaat me niet lukken om een mega-reactie te plaatsen Dus ik probeer het vanaf nu maar weer bij te houden. Hier rommelt T. nog steeds in de nacht en ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen (sorry Julia). We houden dus maar aan 10 minuten huilen en dan er pas heen etc, etc. Madam blieft geen speen, want die trekt ze er zo weer uit. Ik vermoed dat het gewoon even doorzetten is. Eten, hier patatjes vandaag. Dus weinig bijzonders op het programma. Ik zie dat Julia heeft besloten om toch maar de prikjes te laten zetten en ik denk dat ik het ook maar laat doen. Ze snottert nog maar een beetje en het hoesten is zo goed als over, dus het zal wel goed gaan. Ik ben benieuwd hoeveel ze zal wegen, maar S. zal ze vast niet inhalen Oww wat ik laatst heb gegeten was kip jambayala (of hoe je het dan ook schrijft). Wel met salami ipv chorizo. Het was lekker en gemakkelijk.
Even afwezig geweest hier en zie dat er duidelijk weer een paar vakantie-gangers terug zijn, haha, het tempo zit er weer goed in! @ Anneliesje: Wow 6,4 kilo! R. is nu 63 cm en weegt 5,6 kilo. Zielig hoor de prikjes, hoop dat ze er weinig last van zal hebben. @ Julia: Bizarre foto's van het vee-kerkhof. Gelukkig duidelijk dieren skeletjes, anders zou je je toch erg onbehaaglijk gaan voelen op zo'n verlaten plekje. Makkelijk eten? Hihi, heb net spare-ribs gehaald ( met iets meer vlees dan op de foto's van Julia) en stoofpeertjes, dus erg simpel, maar kan het eigenlijk geen koken noemen, was alleen opwarmen. Borstvoeding: Hier bv t/m 6 maanden volledig en daarna nog zolang ik er zin in heb naast de fruithapjes e.d. ( dat is de planning, kan natuurlijk allemaal nog anders lopen). Vorige week een kolf gekocht en nadat ik maar 3 druppels had opgevangen na een minuut of 10 zo'n stofzuiger op m'n kostbaarheden heb ik besloten die maar weer ver op te bergen. Over een paar weken gaan we een nachtje stappen en dan gaat R. naar opa en oma, dus dat wordt waarschijnlijk een flesje kv als reserve, maar waarschijnlijk red ik het net om voor en na zelf te voeden.
Pina, misschien werkt die neusspray bij jou ook wel, voor het kolven! Weet ff niet meer hoe die heet. Kun je via de ha krijgen, werkt bij mij als een tiet
@meid, wo dat zijn hoge kosten! Wij zijn dit jaar voor 2 dagen (1 kind) 270 kwijt. Ik heb nog maar niet naar de kosten voor volgend jaar gekeken... @ien, zo kolf-koning(in). Aha pap zou dus wel mogen. Wij geven nu altijd de vitamines met een lepeltje. Hopelijk went ze er zo ook een beetje aan. @julia, klinkt super lief dat je zoontje zo trots was op zn kleine broertje! En fijn dat t allemaal goed gegaan is. Ah 120/130cc klinkt meer als mijn hoeveelheden. Ennuh 850 is afgerond mooi n liter. Ja, wij hebben een hele mooie kolfruimte met bed, luie stoel, bureau met stoel, koelkast en wastafel. Echt super geregeld. Enige minpuntje is dat het helemaal aan de andere kant van het gebouw zit (5 min lopen), maar das misschien ook wel goed voor me. Hoe is die van jullie? @annelies, snik geen megareactie! Vervelend dat T nog rommelt 's nachts. Ik weet niet hoe het met kv zit, maar ik geef altijd nog gewoon 1 nachtvoeding (behalve als mevrouw niet wakker wordt natuurlijk). Duurt 20 minuutjes max en daarna slaapt ze tot de ochtend. Misschien heeft T dus gewoon honger? Nogmaals, ik weet niet hoe het zit met nachtvoedingen en kv. Ah T wordt ook al een grote dame, 6.4 kg. @julia, zo 6590 is ook hartstikke mooi! Wij moeten de 16e pas weer naar t CB. Eigenlijk vandaag maar door prive-omstandigheden kon dat niet. Ik ben echt razend benieuwd naar hoe J gegroeid is! @pina, wat betreft t kolven. Het klinkt alsof je geen toeschietreflex krijgt met de kolf. Dit kun je op verschillende manieren stimuleren, zie Toeschietreflex Opwekken | Moedermelk Netwerk . Er bestaat ook een neusspray voor (syntocinon). Het kan ook zijn dat je de verkeerde maat borstschelp hebt. En verder weet ik niet welke kolf je hebt, maar als je de medela hebt dan moet je hem wel in de 1e stand houden tot het toeschietreflex er is... Een heel verhaal, ik weet niet hoe graag je wilt kolven hoor, maar misschien lukt het wel met deze tips. Hier alles prima. J moest vandaag voor de 3e dag op rij naar het kdv (deze 3e dag is eenmalig, maar kon echt niet anders). Wel zielig dat ze gelijk in haar eerste week 3 keer moest. Gelukkig was ze erg vrolijk en kon het haar geloof ik niet zo veel schelen.
Dag dames, iedereen heeft de weg naar ons topic weer gevonden. Het was wel erg rustig afgelopen weekend! Nu maar weer es bijlezen. Meid, aha voor een dag is het wel te doen, zo lang. B gaat 3 dagen, daarom wil ik de dag niet heel lang maken. Hoewel ik blij ben dat ze tot half 7 open zijn, manlief haalt haar normaal op maar reist met OV, dat zit soms tegen. Gelukkig is het nooit later geworden dan 6 uur, hoewel ik begrijp dat er dan nog genoeg kinderen zijn. Nouja, 's ochtends is ze een van de eersten om 8u. Wel heftig, zo'n drukke dag, dan ben je blij dat het spul in bed ligt en je even bij kan komen. Medisch onderzoek, wordt aangeboden door werk en uitgevoerd door de arbodienst. Op zich niet slecht zo'n algemene check en geeft het bedrijf een idee of we gezond zijn en er wordt ook gekeken hoe men de werkdruk ervaart etc. Julia, het blijft een voorbeeldkind he, die Y van je Leuk dat je middelste nou eens geen middelste of jongste was maar grote broer! Hihihi dat haar, lekker vergelijkingsmateriaal hebben jullie zeg. Gelukkig heeftie nog geen snorretje Zozo allemaal 6+ kilo kids, wij mogen volgende week weer maar B is er nog niet hoor. Maar ze groeit goed hoor, maatje 62 zakt van d'r pamper maar mouwen en pijpen zijn precies lang genoeg. Zoiets als R van Pina gok ik. Daffiee, gelukkig maar dat J het niet erg vond om weer naar het kdv te gaan. Hier, vandaag thuiswerkdag dus om 8u achter de laptop terwijl B nog sliep. Lekker gewandeld in de duinen, boodschappen gedaan en toen we bijna thuis waren viel B in slaap. Eenmaal thuis wilde ze niet meer slapen, pas 20 min. voor we weer weg moesten. Zo ging het dus de hele dag. Gelukkig tussendoor nog een beetje gewerkt, dus wel alles gedaan wat ik moest doen. Vanavond alleen, manlief is bij een vriendje eten. Na het eten de lekkende afvoer in de badkamer gerepareerd na twee pogingen van manlief. Tsja, je bent technisch of je bent het niet he . Overigens mn lekke band nog niet geplakt, kon het gaatje niet vinden en toen ik aan de slag ging met een emmer water was het al te donker... Morgen weer een poging! Fijne avond allemaal, es kijken wat ik ga uitspoken vanavond. Vroef naar bed, denk ik
Hello!!! Stille boel hier zeg! Is Ien soms aant werk vandaag? Pina, balen dat kolven niet lukt, hoe doe je dat met werken? En over kolven gesproken, wow Daffiee, wat relaxed zeg, zo'n kolfruimte! Hier? Geen! Irri joh! Ik zit dus gewoon op kantoor, deur op slot, maar alle collega's hebben een sleutel en de deur zit eigenlijk altijd op slot ivm een client die graag jat. Van binnenuit kan ik hem alleen op slot draaien dus ook dat geeft geen garanties. Gelukkig had Ien nog zo'n deurhanger en die stuurt ze nu naar het mooie Nijmegen op. Maar goed. Het ging tijdens mijn eerste dienst best oke, qua opbrengst, ik zit alleen niet zo relaxed zeg maar. @Anke, nee gelukkig geen snorretje Enne Ien, wat betreft dat haar, dat waren niet mijn knipkunsten hoor die zijn kapsel op dat van H. doen lijken. Dat komt omdat hij achter en aan de zijkanten gewoon bijna geen haar meer heeft door het op de rug liggen en draaien met zijn koppie! Dus. Als je durft.... ik heb een tondeuse liggen. Oh nee. S is al zo goed als kaal Ik ga op zoek naar een leuke traktatie voor mijn zoon zijn verjaardag voor op school. Doeii
Julia, dan typ ik snel n berichtje. @anke, jij dus ook n thuiswerkdagje? Hoeveel uur kun jij werken op zo'n dag? Ik ga ook eens in de 2 weken n dagje thuis werken, wil dan zo'n 5 uur proberen te maken. @Julia, o wat irritant de ruimte waar jij moet kolven! Ik wilde je net van zo'n bordje vertellen, maar die krijg je al. Wat betreft relaxed zitten tijdens kolven, zelfs met zo'n luxe als ik heb zit ik eigenlijk ook niet zo heel relaxed. Gister trouwens in de auto gekolfd, geen aanrader. Vandaag na 3 dagen, lekker weer n dagje met mn meisje. Was echt leuk! Nog samen met n vriendin geshopped en gelunched in de stad, J heeft de hele tijd heerlijk liggen slapen. Verder doet J de hele tijd allemaal nieuwe dingen, zo leuk om die ontwikkelingen te zien! Nou, nu snel the Voice kijken!
Bleh, grote teleurstelling hier. Heb ik een half uur zitten kolven, 75 ml gevangen. Papa helemaal blij dat hij nu een keer kan voeden.... camera in de aanslag voor dit historisch moment...... huilen, brullen, krijsen. Ze was zo verdrietig en wou absoluut de fles niet in haar mond hebben. Daar ging mijn vloeibaar goud, zou het haast dan maar zelf opdrinken.