Ohhhh vet balen Pina Wat jammer dat het niet lukte! Heb je al eerder een fles geprobeerd? De allereerste keer dat ik S een flesje aanbood pakte hij hem, maar daarna ineens niet meer. Dan was ie helemaal kwaad (ik denk net zoiets als R daarstraks) en het ging van kwaad tot erger. Ik gaf hem toen maar gauw een kant gewoon via de borst, daarna nog een keer geprobeerd en toen had ie wel het geduld om even te kijken of ie de fles wel leuk vond. En dat ging heel goed! Moesten ook wel even uitzoeken welke fles het fijnst was hoor. Ben uitgekomen op difrax. Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken meid!
Balen pina, maar idd is dat een goeie tip van Ien, zorg dat de ergste honger voorbij is, dan wil ze misschien wel uit een fles drinken? En bv kan je best in de koelkast bewaren hè, niet meteen wegmikken! Borstvoedingorganisatie LLL - Bewaren van afgekolfde melk. Maar die ken je misschien al? Oh Annelies, jij ook werken vandaag? Mooi, dan gaan we samen. Ik begin om 10.30, jij? Suc, hoe is het met jou??
Goedemorgen dames! Zozo iedereeen aan het kolven, op de raarste plaatsen! Lastig dat dat toch moeilijk te regelen valt bij de meeste werkgevers. Ik werk in een bedrijf met bijna alleen maar mannen, nu moest er opeens eenkolfkamer komen, voor 3 vrouwen nota bene! Hebben ze wel slim gedaan uiteindelijk, het keukentje achter de bar, kan op slot en hebben ze een relaxstoel neergezet. Ik ben blij dat ik niet hoef maar begrijp dat het te doen is. En zelfs een apart koelkastje, dat je niet de melkflesjes tegenkomt op zoek naar de drank Daffiee, thuiswerken, ik moet een halve dag dus 4 uur en dat lukt prima. B kan best een tijdje spelen in de box en verder slaapt ze 3x minimaal een uur. En dan heb ik nog genoeg tijd voor een flinke wandeling. Gisteravond speelkleed gemaakt, plastic aan de onderkant dus ook voor buiten geschikt, bovenkant allemaal verscillende lapjes stof. Zal straks wel een fotootje is mn album zetten. Is leuk geworden en groter dan de box, waardoor B wat meer bewegingsruimte heeft. Als ze op haar buik ligt, probeert ze vooruit te komen. Nu gaat of haar hoofd, of haar kontje omhoog, erg grappig. Verder heeft ze d'r stembanden ontdekt, hahaha, lekker kraaien! Erg gezellig!
@Annelies, werk ze vandaag! @Pina, das balen! Maar, net zoals bij Ien, hebben wij dat probleem ook gehad en is t weer goedgekomen. En bij ons is het uiteindelijk ook de difrax fles geworden! Nouja om precies te zien wel de difrax speen (kersen-I-II-III speen op stand 2) met een medela flesje (dat superhandige ontluchtingssysteem op de difraxflesjes vond ze maar niks). Verder pakt ze bij ons juist het flesje beter als ze honger heeft en dus niet na de bv. Maar als je op dit onderwerp googled zul je n hoop tips vinden. Blijf het elke dag een keer proberen, op een gegeven moment lukt het! @Anke, ik ging net in je album kijken, maar zie dan bijlage verwijderd. Kan je foto van je speelkleed dus helaas niet zien, maar hij klinkt mooi!
Hoi hoi allemaal Ik moest vandaag werken vanaf 9 uur tot 13 uur. Daarna nog even de stad in geweest met R. en T. om wat boodschapjes te doen. T. kwam vannacht weer om drie uur, dus ik ben echt kapot nu @ pina, wat vervelend dat het zo lastig gaat met kolven/flesje @ julia, werk ze. Tot hoe laat moet je ? @ Anke, wat een mooi kleed heb je gemaakt. Ik zag ook een leuke foto van B. in je album. Ze kijkt zo lekker ondeugend. @ Daffiee, hoe is het daar verder ?
Anneliesje, zondag rustdag voor jou! Ik was nogal verbaasd dat je een kleed had gezien in mijn album aangezien ik nog niet toe was gekomen aan het uploaden van de foto's . Maar wat jij zag was het boxkleed. Het speelkleed staat er nu ook op. Met plastic aan de onderkant, dus ook geschikt voor nat gras etc. Ben nu wel even klaar met crea bea, de naaimachine gaat de kast in tot de kerstvakantie denk ik zo. Rustig hier, verder. Pina ook zonder google stromen de tips binnen zie ik! Manlief is naar feestje met B. Ik ga zo hardlopen (jaja!) en daarna gezellig avondje met mn softbalteam. Uit eten en daarna vast de stad in, dansen & een drankje doen!
Anke, gied opgelost de kolfruimte op werk! Bij ons echt not done, erg onhandig! Veel plezier vanavond, klinkt als een leuke avond, behalve dat dansen dan, hhehe! En nu ga ik ook even dat kleed bewonderen en daarna duik ik maar eens mijn bed in. Trusten allemaal! Annelies, jij vroeg erin vanavond? Zullen we daten vannacht? Hier was het afgelopen nacht 01 en 05u... Voel met je mee! Ik moest van 10.30-17.30 werken en morgen van 15.00-23.00. Met een beetje geluk kan ik een half uurtje eerder weg.
Hee meiden, sorry hoor dat ik er zo weinig ben. Ben ziek geweest en druk geweest met het overlijden van de kleine meid van onze vrienden. Heeft me behoorlijk aangegrepen allemaal! Kussss voor iedereen!
@Annelies, oje! Hopen dat T weer snel een lange slaap gaat maken 's nachts. Is ze dan ook lang wakker als ze 's nachts wakker wordt? @Anke, goed bezig met het hardlopen! Doe je het nog vaak? Ik wil binnenkort ook echt weer structureel beginnen. Misschien maar eens n leuke loop opzoeken, dan heb ik tenminste een doel. @Julia, aai bij jou dus ook al veel wakker. Ik doe met jou en Annelies mee. Vannacht kwam J ineens om 1.30 en 4 uur (miss zit ze stiekem mee te lezen op dit forum), terwijl normaal 's nachts niet of maar 1 keer om 3 of 4 uur. Hoe was afgelopen nacht? @Sucre, kan me voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt... Hier verder alles prima. Niet zoveel bijzonders meegemaakt afgelopen dagen. Straks lekker naar de stad om wat nieuwe kleren te shoppen.
Goedemorgen allemaal @ Sucre, logisch dat je hoofd er niet naar staat @ Anke, ik zag inderdaad je boxkleed haha, maar heb nu even gekeken en het speelkleed ziet er ook erg goed uit. Was het nog gezellig gisteravond? @ Julia, ik wil best met je daten, maar niet op die tijdstippen. T. komt stipt om half drie/drie uur en blijft dan gerust twee uur wakker (kreun). Werk ze. @ Daffiee, oeps J. ookal aan de hobbel in de nacht. Winkel ze, hopelijk vind je iets leuks in de stad.
*Knuffel voor Sucre* Meiden, Ik zal even wat minder rondhangen hier. De reden: mijn laptop is kapot en doet he-le-maal niets meer. Ik probeer weer snel bij te lezen!
@ Anke: goed bezig jij met je speelkleed, knap hoor! Handig die plastic onderkant! Lekker hardgelopen? Annelies, wat naar dat T zo wakker is joh 's nachts! Sucre, balen dat je ziek bent geweest, nu weer opgeknapt? Ja logisch dat het je aangrijpt, komt zo wel heel dichtbij he Nova, o balen dat je laptop er helemaal mee is gekapt! Dit keer dus niet je snoertje (dat was jij toch een poosje geleden?) Weet je trouwens dat vestje nog dat je me hebt opgestuurd? Dat er zo onwijs klein uit zag? Hij past het nog steeds Tis echt meegroeispul, haha. Straks past ie het nog als ie 4 is Hij draagt 'm best vaak, ben er erg blij mee! @ Juul, werkse vandaag! Hier: een vreselijk snotterig manneke. Zodra hij ligt gaat het fout. Ik ben al steeds in de weer met neusspray en zo'n zuigdingetje (ieehhhks, vies!) maar hij is ook niet helemaal lekker geloof ik. Vanmorgen viel hij gelijk na het voeden weer in slaap, terwijl hij normaal dan minstens een uur wakker is. Daarna even in de box gespeeld maar weer jengelig en ligt nu weer op mijn arm te slapen. Straks naar 2 verjaardagen, ff een uurtje, en vanavond komen mijn Engelse aupair-moeder en haar 2 jongste meiden om weer hier te logeren. Dit keer niet voor de gezelligheid, want haar vader is plotseling overleden (haar ouders wonen dus in NL). Ik woon veel dichterbij dan de rest van haar familie, vandaar dat ze hier logeren. De reden is dus echt niet leuk, maar het is natuurlijk wel fijn om elkaar weer te zien. Ze blijven een week, dus ik zal misschien wat minder hier te vinden zijn. Wat zal het weer rustig zijn dus
Ohja, gisteren heeft meneer echt het duimen ontdekt! Nog even en de speentjes kunnen de deur uit en ik 's nachts niet meer op spenenjacht Ja, ik weet het, speen is beter, maar ik geef toch de voorkeur aan duimen. In mijn familie duimde zowat iedereen, en niemand heeft er wat aan overgehouden. Mijn nichtje had een speen en haar gebit ging naar voren staan. Ikke is dus blij! Zag net in mijn banner dat S vandaag 3 maanden, 3 weken en 3 dagen is
Heel snel, haai zwaai, ik moet zo werken! Ik zal eens een leuke foto spammen ipv die van die koeienkop, vers van de pers. Nu ga'k werken, dus ook ik kom vandaag minder spammen. NOG meer rust! Kunnen jullie dat aan dames? (nacht, wie vroeg dat? Bagger! Tis alsof ik een mini baby in huis heb, zit gewoon weer op elke 3/4 uur! NIET volgens afspraak, maar ja, daar heeft hij echt dik vet lak aan!) Doei!
Sucre: heel logisch. Kan me voorstellen dat het voor jullie vrienden en voor hun vrienden, kenissen en familie erg zwaar is. Sterkte! Daffie; ik ben ook aan het hardlopen gegaan. Erg zwaar (heb het nog nooit gedaan) maar je merkt snel effect. Ik doe het via "start to run" met Evy, zoals geloof ik bijna iedereen doet momenteel. Shoppen, altijd leuk, veel plezier! Anneliesje: oei nachtbrakertje dus! altijd heftig. Ien: oh leuk dat ze overkomen, reden alleen minder inderdaad. Hopelijk kunnen jullie toch nog beetje plezier maken. Speen / duim; oh makkelijk een duim ja, die kunnen ze zelf pakken als ze het nodig hebben, speen gaat nog zo lastig. Julia; werkse. En wat een leuke foto, cute! Hier gaat alles ook goed. Druk met werken, sporten, 2 kids en huishouden, maar goed vol te houden. WE multitasken (hardlopen met kleinste als hij s'ochtends uurtje slaapt in wandelwagen, daarna meteen boodschappen doen). Met M gaat het echt heel goed nu. Zo veel vrolijker dan een paar weken terug. Je merkt echt dat de speciale voeding hem goed doet. Hij groeit ook als kool. Morgen weer naar CB en krijgt hij weer prikjes Oudste zit echt even in peuterpuberteit, dat is wel heavy soms. Zindelijkheid heeft hij soms letterlijk en figuurlijk schijt aan, dus dan kan mama weer wassen. Ach even volhouden, over een paar maanden zal het vast minder zijn (positief blijven he hihi)
Bedankt voor de tips, we hebben een compleet assortiment flessen aangeschaft ( net als destijds de spenen, helaas bleef dat zonder resultaat) en gaan nu experimenteren. Difrax vandaag geprobeerd en gaat ietsje beter, niet huilen, maar ook niet happen. Gelukkig ook nog geen noodzaak, pas de 19e moet ze er aan geloven.... @ Julia: Wat een schatje! @ Anneliesje: Bakerde je T. in? Toen R. niet meer gelijk doorsliep na een nachtvoeding gaf ik 1 borst zonder inbakerdoek en 1 borst "als toetje" met inbakerdoek ( nu alleen nog maar rond 23:00 en daarna slaapt ze de hele nacht door). Dan viel ze altijd tijdens het voeden al bijna in slaap en hoefde ik haar alleen maar voorzichtig over te leggen in haar eigen bedje. Misschien dat je er iets aan hebt, twee uur uit je slaap is echt killing. @ Sucre: Sterkte en knuffel! @ Bd: Fijn dat de voeding zo goed werkt! Sterkte met de prikjes voor M. morgen! Ik heb gisteren een heel gesprek gehad over een tweede kind, ik wil het heel graag en aangezien R. vrij lang op zich heeft laten wachten wil ik geen anti-conceptie gebruiken.... maar voorlopig speelde het nog niet zo heel erg, want ik was toch nog niet ongesteld geweest. Wat denk je? Vandaag is het begonnen, toch wel een schok na ruim een jaar, was bijna vergeten hoe het voelde!
@Annelies, oh das echt zwaar, 2 uur 's nachts wakker! @Ien, arme S ook al verkouden. Hopelijk is hij snel weer beter. Fijn he dat duimen! Hier ook een duimer. @Julia, wat supercute die Y! Hij ziet er echt vrolijk uit. Nou, hopelijk vannacht weer een betere nacht. @Bd, ah jij ook al aan het hardlopen, goed bezig! Hoe vaak ga jij per week? Ja, die Evy ken ik. Nooit gedaan, maar wel goede verhalen over gehoord. Ik heb voor de zwangerschap ook al een aantal jaar hardgelopen. Liep toen behoorlijke afstanden, maar dat zit er nu nog niet in. Opbouwen dus maar weer... @Pina, hopelijk lukt het snel met de difrax. Hier was de 1e stap ook het niet meer huilen bij de fles. Na een aantal keer dronk ze ook echt. Hopelijk bij jullie ook! Vandaag twee truien in de stad gescored. Beter! Had niet verwacht om daadwerkelijk hetgeen te vinden waarvoor ik naar de stad ging. Mijn man is nu gezellig samen met J schaatsen aan t kijken. Ziet er lief uit zo samen. Nou wij gaan hier eten, doeg!
Hee meiden, ff snel, druk weekend gehad maar wel gezellig! Julia, wat een scheetje! Sucre, hopelijk weer beter en je vrienden, heel heftig natuurlijk, maakt diepe indruk. Sterkte! Pina, succes met de flesjes! Bd, druk druk zo te horen, maar volgens mij jan jij dat prima aan met het multitasken. Gister uit eten met softbaoteam, was erg gezellig maar om half 12 had niemand meer zin om nog te gaan stappen, nog een drankje gedaan in het restaurant en toen naar huis, wel prima ook. Vandaag op de boulevard afgesproken met collega en zoontje. Ging steeds harder waaien en wind werd steeds kouder, helaas toch iets te lang buiten gezeten, hoewel beschut, want B was duidelijk niet lekker vanavond. Veel slapen, niet zoveel drinken. Hopelijk slaapt ze vannacht wel maar ik vrees van niet. Ook nog uit eten met studievriendinnen, was heel gezellig. Zo vroeg naar bed, wij ook allebei keelpijn en moe. Hardlopen, had even verzaakt en de vorige keer ging echt niet lekker dus moest even moed verzamelen. Ik ging voor mijn gebruikelijke rondje met de hoop dat ik wat verder zou komen dan de vorige keer zonder te stoppen. Wat denk je.... Ging vanzelf, 5 km aan een stuk in 40 minuten! Me very proud Nu dus wel spierpijn... maar dat gaat wel weer over. Zo nu mn mandje opzoeken, welterusten allemaal!
Anke, jij hebt leuke dgn achter de rug! En wat fijn dat hardlopen weer goed ging. Keelpijn inmiddels over? En je kleine meid nog wel geslapen?
Pina, wat balen dat R niet uit de fles wilde drinken. Als Daan dat deed, baalde ik ook zo enorm. Ik kon het hier dan nog wel aan de oudste geven, die smulde er ook van. Maar als ik net had gekolfd en Daan dronk dat niet, zette ik het gewoon in de koelkast, of deed ik het in de vriezer, als voorraadje. Hier werkte de fles juist alleen als Daan heel erg honger had. is toch een beetje uitzoeken wat werkt voor jullie. He, balen, alweer ongi. Wil je niet gewoon aan de condooms? Ik ben er nog steeds niet over uit wat voor anticonceptie ik wil. Liever geen hormonen. Maar liever ook geen ongi meer. Anke, goed dat ze het kolven goed hebben geregeld op je werk. Bij mij is het ook niet super. Ik kolf vaak op mijn eigen kantoor. En gaat mijn pieper, dan moet ik het toch onderbreken en dat is niet echt prettig.. Ook wordt er geen rekening gehouden met mijn spreekuren. Die heb ik van 12.30-17.00 uur. En in die tijd geen pauze... pfff... Wat leuk dat je zelf een speelkleed hebt gemaakt! Julia, bij jou op het werk dus ook niet echt een geschikte kolfruimte, balen! En je kleine man die 's nachts weer vaak komt. Heel herkenbaar, deed Daan ook toen ik weer begonnen was met werken. Vermoeiend he.. Maar als je mannetje je dan zo stralend aankijkt midden in de nacht, zoals op die foto, dan maakt het niks meer uit he Anneliesje, wat vervelend dat ze zo lang wakker blijft! Hopelijk snapt ze gauw weer hoe het moet. Super, hopelijk is je lapje gauw gemaakt! Ientje, ja ik ben weer fit gelukkig. Wat sneu dat je mannetje zo snotterig is. Heb je al eens geprobeerd wat BV in zijn neusje te doen? Schijnt ook erg goed te helpen. En het bed een beetje schuin zetten, zodat de druk op de oortjes wat afneemt. Wat fijn dat je aupairmama er is. Maar idd, de reden is wel heel sneu! Handig die duim! Ik heb tot mn 12e of zo geduimd en heb een enorme overbite. Dus sja.. wat is beter, beide niet. De oudste heeft de speen, Daan wil niks. Ook wel fijn! En als een kindje duimt, kan je er het beste ene doekje bij geven. Dan weet hij, doekje = duimen. Dan wordt het afleren ook makkelijker later... BD, wow, hardlopen met kinderwagen??? Hoe doe je dat? Fijn dat het wel weer een stuk beter gaat nu je die andere voeding gebruikt. Hoe was het op het CB? Sneu he, die prikjes! Peuterpubertijd, hier ook. Wil de oudste af en toe graag achter het behang plakken Daffie, fijn dat je bent geslaagd! Ik moet ook nodig shoppen. Maar heb nooit tijd :/