Hee meiden, ik reageer morgen weer. Ben echt supermoe. Mijn ene collega is nu dus overspannen, echt sneu, maar betekent wel dat al het werk voor 3 nu door 2 gedaan moet worden. Einde klaagmodus! En genieten jullie ook zo enorm van het gekraai en gebrabbel en gegil en geschater van jullie kids? Daan kan dan wel niet omrollen maar wat hij allemaal uitkraamt is echt geweldig!!! Tot morgen, hier gaat mama in de ruststand. Kusssssssssssssss
Oh en 11 november: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sint Martinus aan. Of.. 11 november is de dag, dat mijn lichtje, dat mijn lichtje, 11 november is de dag, dat mijn lichtje branden mag. Of te wel, lampionnen maken en langs de deuren liedjes zingen en snoepjes krijgen. Echt geweldig!!!
Hier wordt niks aan St. Maarten gedaan, kennen ze hier niet eens! Sinterklaas komt zaterdag aan, best gek dat voor onze spruiten deze man 'de echte' zal zijn, terwijl voor mij Bram vd Vlugt toch echt de echte zal blijven. heb de nieuwe al gezien in het Sinterklaas journaal (jaja we kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen ) en ik ehhm.. moet ff wennen. Ik ga nu slapen, vanavond was drama met S. Hij wist gewoon niet waar hij het zoeken moest, en ik daardoor ook niet. Heb hem nu met veel moeite in slaap gekregen, ben nu gesloopt! Ff een dikke RESPECT voor de mama's met kindjes die veel huil(d)en, dat moet echt mega zwaar zijn! Ik was nu met maar 1 avondje huilen al de wanhoop nabij! Trusten!
Hier kwam mevrouw vannacht om half drie weer en ik ben tot vier uur in de weer geweest Lekker nachtje, of zoiets. @ sint maarten, hier wordt er wel aan gedaan. Ik heb wat fruitella's gekocht, maar verwacht hier niet veel kinderen. Zo groot is onze nieuwbouwwijk nog niet. @ Anke, is het nog gelukt met de presentatie. Oww wat sneu dat B. zo'n last van de prikjes had. Gaat het vandaag alweer wat beter? @ meid, credit management totaal iets anders dan tandartsassistente Wat heeft s een mooi gewicht zeg en wat is hij al lang. @ nova, succes in de sportschool @ sucre, owww bah wat vervelend dat je collega overspannen is Ik hoop voor je dat de werkdruk snel iets minder zal worden, maar vaak duurt het wel een tijdje Jij gaat dus wel de deuren langs, veel plezier vanavond. @ ien, oww bah wat vervelend dat s zo'n huilavond had. Heeft hij de rest van de avond/nacht wel lekker geslapen ? Hier ging de telefoon om acht uur; de gastouder. Ze vroeg zich af waar ik bleef. Heb ik dus doorgegeven dat ik T. vandaag om half acht kwam brengen, maar ik hoef pas om half twaalf te beginnen Echt weer iets voor chaotische ikke.
Aaah, sint Maarten. Dat wordt hier niet gedaan. Is een katholiek iets toch? Ien: zat je manneke gewoon niet lekker in z'n vel? Vandaar dat je zo met hem bezig was? Gelukkig is ie uiteindelijk lekker in slaap gevallen! Annelies: Jij ook op vanacht dus. Dan kunnen we elkaar de hand schudden, Ik ben er elke twee uur uit geweest. Sucre: He jammer van overspannen collega, hopelijk is het werk een beetje goed op te vangen! Veel plezier met St. Maarten! Zoals gezegd ben ik elke 2 uur vannacht het bed uit geweest, dus de sportschool sla ik over. Ik ga volgende week wel een keer extra. Geen idee wat er met de kleine man is. Misschien nog een nasleep van z'n prikjes?
Goedemorgen dames! Meid, S is goed gegroeid. Gelukkig weinig last van de prikjes. 11 november, nee geen StMaarten maar onder de rivieren is de 11e van de 11e de dag dat bekend wordt gemaakt wie Prins Carnaval gaat zijn, dus hele andere associatie. Hier wel StMaarten maar ook manlief deed er niet aan. Sucre, balen van je collega, dus nog drukker, vervelend. Leuk he, dat gekraai en geschater! En dat omrollen komt nog wel, hier ook nog niet, we merken het wel. Ientje, balen zeg een huilavond. Heeft S wel een beetje doorgeslapen vannacht? Inderdaad groot respect voor ouders met baby's die veel huilen! Annelies, hm nachtelijke activiteiten, balen. Mooi dat je toch die opleiding kan doen. Creditmanagement, ah je wil naar een andere afdeling. Succes ermee! Nova, ook al zo'n nacht, balen. misschien ergens wat opgepikt qua virus? Hier, drama avond en vervelende nacht. B had last van dr prikjes dacht ik, had ze ook wel maar kennelijk niet het enige. Manlief was niet lekker, niet gegeten, uiteindelijk alles eruit gegooid en tegelijkertijd met B zn bed in. Die had toen al twee uur lang op mijn arm liggen kreunen en jengelen. Ook een deel van dr fles uitgespuugd, best veel. Ik was nog aan het werk, B werd steeds wakker, uiteindelijk maar een zetpil gegeven zodat ze goed kon slapen. Dat werkte gelukkig. Wordt ik vannacht om 3 uur wakker, misselijk etc. Uiteindelijk zelf ook boven de pot gehangen. Toen viel het kwartje wel, dat B niet alleen last had van de prikjes. Gelukkig is B weer redelijk ok nu, geen koorts meer en vrolijk. Manlief gaat weer redelijk, ik nog misselijk en dus ziek thuis. Enorm balen, presentatie was af dus ik was er klaar voor! Ben benieuwd of de afspraak doorgaat, ik ziek en een van de directeuren kon ook niet komen. *einde egobericht* Fijne dag allemaal!!
Zo, tijdens t kolven maar eens n berichtje typen... @Ien, ah even je huis weer voor jezelf nu dus. Half 8 beginnen, pff hopelijk hoef je niet elke dag zo vroeg? Oje, S was dus niet zo goed te pas gisteravond. Hopelijk gaat het morgen weer beter en was je nacht niet al te zwaar... @Supernova, morgenochtend 1e hapje dus. Dat wordt vast leuk! En lekker gesport vanmorgen? Oh, je had n slechte nacht lees ik, balen! @Annelies, super dat je toch de opleiding mag doen! Ah jij ook al zo chaotisch? Ik ook, maar dat is eigenlijk vooral sinds de zwangerschap. Ook is mijn concentratie soms nog ver te zoeken (niet handig in een vergadering waar er opeens iets aan je gevraagd wordt en je geen idee hebt waar ze het over hebben, oeps...). Jij ook al n slechte nacht, balen... @Anke, en jij ook al een slechte nacht! Beterschap! @Meid, zo dan is S flink gegroeid! Ah, jij begint dus ook met bijvoeding. @Sucre, ja dat gebrabbel is echt fantastisch he. Thnx voor alle flestips. Ik ben nu nog steeds bezig met de brede difrax. Eerst eens kijken of dat wat wordt (gaat op zich nu aardig...). En anders genoeg tips achter de hand.
Anke: Jeetje mina, wat een ellende bij jou thuis! Hopelijk knapt iedereen vlug weer op! Inderdaad jammer van je presentatie! Zo te horen is iedereen wel in de weer geweest vannacht, in meer of mindere mate. Ik zit een beetje met m'n handen in het haar wat betreft de voedingen van de kleine man, sowieso is het ritme er helemaal uit, dus ik ben maar weer een soort van voeden op verzoek begonnen. Verder drinkt hij ook belachelijk weinig. Hopelijk gaat het in de loop van de dag beter, we kijken het even aan. Prins carnaval, ja joh, dat ook. Ook iets waar hier helemaal niets aan gedaan wordt. Ik hoop carnaval in Spanje te gaan vieren, nu al een aantal keer geweest en is me goed bevallen.
Ha ladies, rustig hier. Inmiddels is iedereen weer min of meer hersteld. Manlief ging met B naar opa en oma, ik lekker naar bed! Vanavond ook maar vroeg naar bed en hopelijk morgen weer fris en fruitig. Veel plezier met St Maarten voor degenen die dat vieren en de snoepjes vooral uitdelen he! Dit weekend naar de andere opa en oma dus waarschijnlijk wat minder online.
Wij hebben geen St Maarten gelopen hoor. Maar kom zelf uit het hoge noorden en daar liepen we wel altijd. Dus goede herinneringen aan
najaaa zeg kennen ze sinte maarten niet....bizar! is heel leuk voor de kinderen, is voor kinderen van jaar of 3 tot eind lagereschool ongeveel, lampion maken en langst de deuren liedjes zingen en dan snoepjes krijgen.... het is idd iets katholieks [maargoed denk dat hier maar weinig mensen katholiek zijn,haha] @anke, ohhh neeeee! dat is balen met z'n 3e ziek! je zult er heel gauw achter komen dat je als je kids hebt veel sneller ziek bent, ik had voor dat de oudste geboren was nog nooit de griep gehad en hij was er en nu bijna elk jaar wel keer paar dagen ziek. @sucre, lekker druk dus op je werk, geef jij ook wel aan als het teveel is want volgens mij ben jij wel iemand die snel 'ja' zegt en 'ach vooruit dan maar'. lekker he dat gekraai en gebrabbel enne hier ook gegil, jee zeg af en toe...hij is duidelijk zijn stembanden aan het ontdekken, haha! nou de snoepjes van st.maarten zijn dus niet allemaal aan mij voorbij gegaan, ja, je moet natuurlijk wel kopen wat je zelf ook lekker vind toch! dus heb al weer kilo eraan gegeten, ach, lekker belangrijk! we zijn vanavond even met y naar opa en oma gelopen en naar wat buren, maar voor de grap, hij is er nog te jong voor en gaat dus echt niet staan zingen voor de deur. vannacht een drama nacht gehad, we hadden s een keer niet ingebakert om te kijken hoe dat ging, maar dat gaat dus niet goed, hij werd om 3;30 wakker, maar even flesje gegeven. is ie weer gaan slapen tot 5;30, was ie weer wakker..maar in bed bij ons genomen en toen werd de oudste ook nog om 6;00wakker omdat ie moest plassen kortom korte nacht.. maar we hebben weekend!!!!heerlijk!!!! fijn weekend allemaal!
Anke, lekker naar bed, dan kan je er weer tegen het weekend! Maar wat een vervelende avond/nacht zeg. Beterschap! Super, wat vervelend dat je mannetje even helemaal uit zijn ritme is. Moeilijk wat je dan moet doen. In ieder geval je eigen gevoel volgen. Hopelijk snel weer rust! Carnaval in Spanje lijkt me leuker dan hier. Daffie, onder het kolfen op mijn werk hang ik ook altijd rond op internet Anneliesje, jij ook al sterren geteld vannacht, balen! Valt me op dat veel kindjes rond 3-4 mnd wat onrustiger worden. Hier lijkt het weer beter te gaan! Ook het drinken gaat best goed, afgelopen dgn helemaal geen flesje hoeven geven 's avonds. Ientje, gek he, als onze kindjes een dag uit hun doen zijn, hebben wij daar ook "last" van. We zijn ook zo gewend dat het wel lekker en makkelijk gaat. Ook hier veel respect voor mama's en papa's waarvan de kindjes veel huilen. Ik vind Bram ook de enige echte, hij was altijd zo geweldig bij Paul de Leeuw. Ik had vroeger een vriendje en die zijn beste vriend was de zoon van Bram. En Bram kwam zijn zoon toen ophalen, zei ik toch bijna, hee, sinterklaas!! Oeps.... Meid, wat is hij al groot!!! Wat super zeg! Trotste mama zeker.
Helleu! @Anke, beterschap! Balen van presentatie, maar je was dus niet de enige afwezige. Gelukkig dat iedereen weer enigszins opgeknapt is. Fijn weekend bij opa en oma. @Sint Maarten? Er is hier niemand voor de deur geweest, terwijl er behoorlijk veel kinderen in de straat wonen. @Meid, lekker nachtje jullie! Lijkt een beetje op een standaard nacht bij mij! Boehoeeee! En een partij wallen onder mijn ogen joh, je zegt er u tegen! Vanavond S. maar weer inbakeren? @Nova, ritme weg? Alleen 's nachts of ook overdag? bv toch? Of fv? @Suc, waar valt je dat op? Uit werkveld/ervaring/collega's of ervaringen uit ons clubje hier dat veel babies onrustig worden zo rond de 3/4 maanden? Je hebt het over slapen toch? Die van mij past er namelijk bij. Hij heeft stuuuuuukkkkkkennnn beter geslapen dan de laatste 1,5 maand. Hoe is het verder hier? Ik zal eens even iets zeggen: precies 5 jaar geleden braken ongeveer een uur geleden ineens (uit het niets, maar wel met 39.6) mijn vliezen. Begonnen nu de weeen ongeveer en werd mijn eerste spruit over 3,5 uur geboren. Ahhhhhhhhhhhhhh! Mijn kleine grote mannetje wordt morgen 5! Vanavond samen Sinterklaasjournaal gekeken. Hij onder een dekentje op de bank, had het koud. Daarna avondeten, maar meneer lag inmiddels op de bank onder hetzelfde dekentje. Koude pootjes, heet koppie. 38.6 graden. Niet giga hoog, maar schiet niet op. Vind het zo sip voor hem en hoop zoooo dat het morgen over is en dat we gewoon zijn verjaardag kunnen vieren. En al helemaal zondag zijn kinderfeestje. Oke, einde ego. Ik ga slingers ophangen met the voice op de achtergrond. Iedereen ff meeduimen dat hij morgen weer de oude is!
@nova, bah jij ookal wakker vannacht Hopelijk gaat het vanavond iets beter. Grappig (nou ja of zoiets) dat jij niet de enige bent die aan het klungelen is met de voeding, hier zit T. ook duidelijk niet lekker in dr velletje. @anke, bah ziek dat is vervelend. Ik hoop dat je er net zo snel overheen bent als B. en je man. Het is wel irritant wanneer je de presentatie hebt voorbereid en dan er niets aan hebt. @ meid, pfff jij ookal zo'n ***nacht. Het inbakeren doe ik gelukkig al een tijdje niet meer, maar ik weet wel dat het even een aantal dagen drama was toen ik T. niet meer in dr puck had. @ sucre, hoop dat je gelijk hebt en dat het straks weer is afgelopen haha. Mijn wallen komen tot op mijn knieën inmiddels @ julia, hopelijk is je zoontje morgen beter. Zou echt sneu zijn dat hij ziek is/zich niet lekker voelt op zijn verjaardag. Vandaag achter de opleiding aan gegaan, maar de persoon die erover ging was er niet. Ik kwam thuis en R. had duidelijk zijn dag niet. Hij was chagrijnig en voelde zich niet lekker. Of ik T. vannacht wilde doen als ze kwam, ehm eigenlijk niet (aangezien ik het de hele week al doe), maar ik heb maar over mijn hart gestreken
Juul, gefeliciteerd met je grote vent!!! 5 jaar, jeetje! Ik duim héél hard dat hij morgen euhhhhhh vandaag beter is! Niks sippers dan ziek zijn op je verjaardag Ik ga gauw slapen, een mega fijne avond met eng.fam gehad, ik slaap nu bij m'n ouders. S was echt het tegenovergestelde van gisteren, hoe frustie hij gister was, zo relaxed en lief was hij vandaag. Hopelijk slaapt ie vannacht ook weer lekker.. Trusten, ik denk zondag weer een fatsoenlijke rea ipv zo'n egobericht!
Julia, ik zie het hier op het clubje, maar ook in mijn omgeving. Het gaat beter worden dus. En dan weer minder en dan weer beter, sssssssttttttttt!!! Wouw, ben je gewoon alweer 5 jaar moeder! Van harte gefeliciteerd met jullie oudste! Ien, fijn dat S weer helemaal happy was. Goed geslapen? Anneliesje, jeetje, wat lief van jou. Die van mij zou echt pech hebben hoor. Hopelijk heeft ze goed geslapen!
Julia: fv hier. De nacht gaat op zich wel, al moet ik er zo'n 2 tot 3 keer per nacht uit omdat meneer dan ligt te pruttelen. Van harte met je oudste! Vijf jaar! Aaaww, wat rot dat hij ziekig is. Hopelijk voelt hij zich vlug beter. Veel liefde en vertroetelen! Sucre: Inderdaad, hier dus ook met ongeveer 4 maanden erg onrustig manneke. Ik had ergens voorbij zien komen dat het te maken heeft met een groeisprong. Zo rond de 4 maanden schijnt er een flinke sprong te gebeuren. Nu volg ik die sprongen niet zo heel erg, maar als ik kijk naar m'n manneke dan zou er misschien best iets van waarheid in kunnen zitten. Annelies: Niet lullig bedoeld, maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben die aan het klungelen is met voedingen. He jammer dat je vannacht weer nachtdienst had! Mijn vriend ging heel laat naar bed, maar hij mocht toch echt vanochtend de eerste fles gaan geven (volgens mij had hij iets last van een houten hoofd, maarja, pech voor hem dan). Ik heb in ieder geval wat bij kunnen slapen, ook al moest ik er vannacht een keer uit. We hebben daarstraks voor het eerst fruit gegeven. Het is banaan geworden, geprakt met een beetje fv. Volgens mij vond hij het wel lekker. Hij zat echt continu te lachen. Foto's zet ik later in mijn album. Nu gaan we shoppen, nog steeds zoekende naar een winterjas.
Hallo dames, hier eventjes rust Meid, voor jou dus wel St.Maarten, nouja, soort van dan Heb je al mooi geoefend met Y, volgend jaar voor het echie! Hihi, een kilo snoep? Geniet van het weekend! Sucre, jij ook al van slag als je kind het is, hier ook hoor! En ik prijs me gelukkig dat dat niet zo vaak is. Haha, jij kent Bram dus "echt"! Wauw, *onder de indruk* Julia, ach je grote schat ziek op de dag voor z'n verjaardag... Ik hoop van harte dat hij morgen lekker staat te springen en kan genieten van alle verwennerij! Veel bezoek? En ook nog een kinderfeestje, leuk! Ik duim voor je! Annelies, wat ben je lief voor je vent! Vervelend dat ie zich niet lekker voelt, hopelijk helpt een nachtje ongestoord slapen Balen dat je de persoon van de opleiding niet gesproken hebt, kan me voorstellen dat je dat snel wil vastleggen. Ientje, heeeeerlijk dat S weer lief en relaxed is! Veel plezier bij je ouders! Nova, bij jou ook al onrustig. Hm dat van die sprongen volg ik niet zo maar het is wel herkenbaar. Hier, ik ben gister met koorts in bed gaan liggen en rond 12u was B hard aan het huilen. Manlief kreeg haar niet stil, ja op de arm maar niet in bed. Uiteindelijk wat te drinken gegeven en toen was het weer goed. Merkte dat ik nog niet zo lekker op mn benen stond. Vanochtend om half 7 was B weer wakker, manlief fles geven en weer terug in bed, maar helaas werd er niet meer geslapen. Dus om 7u zaten we met een kopje thee op de bank met B te spelen, ook heel gezellig. Gelukkig voel ik me weer helemaal top! Vandaag een hele toer de familie gemaakt, eerst langs mijn peettante, vanmiddag kwam de moeder van mijn vriendinnetje even langs en daarna nog een wandeling langs wat ooms en tantes. Lekker druk en gezellig, gelukkig heeft B tussendoor goed geslapen (en nu ook). Hier ook onrust, hopelijk kwam het omdat ze een beetje ziek was. We zien het wel, heeft ook weinig zin om me er druk om te maken. *En denkt ondertussen: toch maar ff googlen op dat sprongetje * Tot later allemaal!
@julia, gefeliciteerd met je zoon! 5alweer, wat gaat de tijd hard he. @nova, lekker banaaaannn, wij zijn vandaag ook begonnen met fruit, het is peer geworden, uit een potje,haha! ik ben echt van het verse, maar ik heb bij de oudst ook de eerste paar keer een potje gepakt, dan is het lekker vloeibaar en helemaal glad zonder stukjes. vriendlief erbij met de camera..maar s vertrok geen spier en na een paar keer deed ie zelf zijn mondje al open als ik met het lepeltje kwam. was er blijkbaar echt aan toe! @anke, gelukkig voel je je al beter!lekker druk dagje dus. ik heb het boek van oei ik groei en het klopt dat er rond nu een sprongetje is merk alleen wel dat het soms ook wat eerder kan of later kan zijn. s. is ook wat onrustig, hij is nog niet tevreden na zijn fles en normaal als ik hem in bed doe, hoor je hem niet en de afgelopen paar dagen sputtert hij wat tegen, nouja gaat vanzelf wel weer over. @anneliesje, dus t. moest ook wennen aan het niet meer ingebakerd zijn...op hoeveel dagen moet ik me voorbereiden...hihi! voorlopig laat ik hem nog lekker ingebakerd slapen, hij word ook alleen na de fles van 22;30 ingebakerd, de rest niet. vanmiddag zijn we naar de sinterklaas optocht geweest, was zo leuk, allemaal leuke sinterklaasliedjes, voor de papa's en mama's gluwijn en voor de kids zwarte pieten met pepernoten. we hebben vanavond de schoen ook maar even gezet en liedjes gezongen, er een wortel ingedaan en wie weet komen de pieten dan ook hier vannacht even langst.... nu alleen maar schoen zetten in het weekend want het duurt nog wel even voordat het sinterklaas is. volgende week zat. naar de fotograaf om even mooie foto's van de jongens te laten maken. laten we meteen 2 extra afdrukken voor de opa's en oma's kunnen die ook gegeven worden bij sinterklaas.