@Anke, hier ook een biertje, lekker herfstbokje. Mooi dat de speech goed ging! Ah jij dus ook thuis efficiënter. Is dit voor het eerst dat B in een slaapzakje slaapt? Hopelijk bevalt het haar. Wij gebruiken ook een slaapzakje. We hebben gemerkt dat J daar veel beter in slaapt. Zo, nu snel Expeditie Robinson verder kijken!
@daffie, jaaa erg he, zo verwend zijn we dus met een vaatwasser, haha!maar afwassen schijnt wel goed voor je relatie te zijn... @supernova, broodpudding, kan je niet een stukkie opsturen?zag ik de folder van de c1000 dat ze cakjes van zwarte piet en sinterklaas hadden, [die je zelf kan maken dan he], moest vanavond nog bij de c1000 zijn, maar kon ze nergens vinden, jammer, leek me leuk om met de oudste te doen, hij is gek op koekjes bakken[ of was het nou het opeten daarvan??....] @anneliesje, t, is geen slapertje dus? ik merk dat s ook steeds ouder word, eerder sliep hij bijna van fles tot fles maar tegenwoordig nog maar 1e slaapje 1uurtje, 2e slaapje 2uur en 3e slaapje ong.45 min, maar gister en vandaag helemaal niet meer geslapen na de fles van 15uur. wel moe, maar zo tegen vechten.en na de fles van 19uur slaapt ie gelijkt tot de fles van 22;30 en dan gelijk tot aan de ochtend. @anke, je speech was geslaagd dus, leuk! s. kan met zijn slaapzak ook rustig tot boven in zijn bedje komen, en ook nog wel op zijn buik. hoe ze er toch bijkomen dat baby's onder de dekens terecht kunnen komen...kweet het niet, die van mij kropen allebei naar boven en nooit naar beneden. ga ook nog even tv kijken, morgen nog een dagje werken en dan weekend! kreeg vandaag een telefoontje dat onze trouwringen klaar zijn, dat we ze kunnen komen halen en maandag gaan we in ondertrouw. nog een half jaartje en dan zijn we echt burgelijk, 2kids, station en getrouwd, wahahaha!!
Ien: poepbroek, tja, met je slaaphoofd denk je daar toch ook niet aan? Ik heb het met D ook gehad, huilen 's nachts en het duurde even voor ik me bedacht dat z'n luier misschien vies kon zijn, kwam gewoon omdat ik nog half aan het slapen was. Wel fijn trouwens dat je op zulke momenten het bed niet uit hoeft. Jouw spruit heeft al een mobieltje dus, die is er op tijd bij. Ook al twitter accountje aangemaakt? Anke: was een goede speech dus! Leuk, want kan me voorstellen dat er toch wel wat tijd in gaat zitten! Daffie: jeetje, dat is best veel slaap. Maar als ze de nacht ook gewoon slaapt dan is het prima toch? Blijkbaar heeft ze dit nodig. Meid: jammer dat je die cakejes niet meer kon vinden. Anders gewoon lekker koekjes bakken met je oudste, deeg voor zandkoekjes is ook heel simpel te maken. Broodpudding opsturen: tja, TNT kennende, krijg je dan een heel interessant stukje broodpudding (lees: geplet, danwel overdatum oid. ) Ooh, heerlijk burgerlijk! Heb je een foto van de ringen? Ben wel benieuwd! Hier: gewoon weer zere keel, hoofd vol watten, koppijn! Bah! Baal als een stekker. Weer geen sport school, en het is ook nog een bagger weer, dus even eruit voor een frisse neus gaan we ook niet doen. Ik baal! [/einde klaagzang] Nu eerst even de stinkluier van de kleine man verschonen en dan duik ik lekker onder een hete douche!
Hello! @Anke, hoe ging dde speech? Brrrr! Wel grappig dat we het eerder hier met dit clubje eens hadden over presentaties geven en gesprekken met hoge piefen en dat jij toen aangaf: 'het zijn toch ook gewoon maar mensen'. Sinds ik dus van functie veranderd ben en de angst mij om het hart slaat als ik denk aan mijn eerste bespreking over een maand of 2 met ouders client, orthopedagoge, leidinggevende, arts en who knows wie nog meer denk ik maar even aan wat jij toen zei. Inderdaad, het zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed. Kon je daar niet aan denken tijdens die speech? En waar moest je over speechen? @Daffiee, nog om de 3 uur dus, weetje, wij hebben niet gewacht tot hij zelf over ging naar 4, we hebben hem erin gepropt. Ja klinkt lekker lomp, maar hij groeit als kool en gaat echt niet dood van de honger. Heeft ook geen kik gegeven, dus ik ben er blij mee. Voelt alsof ik ineens veel meer tijd heb voor andere dingen. Oh en ik vind 45cc nakolven niet verkeerd hoor. Hoeveel kolf je dan wanneer ze naar het kdv gaat per keer? Hier 150cc, dus dan zou 45cc ongeveer 1/3de zijn... Maar goed, weet natuurlijk niet hoeveel je normaal kolft. Ah, fijn vaatwasser! Ja, als je eenmaal gewend bent aan zo'n ding... @Nova, ik kom op bezoek als je een gewone cake maakt, voor broodpudding/broodcake/brooddrap doe ik het niet, haha! @Ien, oh irri he, die speen! Zo gaat dat hier dus meestal (pas) vanaf een uur of 04. Ahhhhh, echt om gek van te worden. Word jij ook van elk geluid wakker? Ligt in de box met zijn mobiel te praten? Jee, de jeugd van tegenwoordig... ze zijn er wel erg vroeg bij. Ook een eifoontje? Hebben ze die in miniformaat soms? Leuke ringtone erop? Slaap kindje slaap ofzo???? @Anke, oh goeie, speech dus geslaagd! Goed man! Hier alles goedddd. Beetje moe, maar daar zijn we inmiddels wel aan gewend. Gisteravond een date met 3 vriendinnen in Utrecht gehad, echt super gezellig. Vandaag een beetje aanklooien, met de kindjes even bij mijn vader op bezoek en nu denk ik me suf over het avondeten. Wat zal ik vandaag weer koken. Wie heeft heel snel HET (makkelijke) recept waar ik ook nog eens alle ingredienten voor in huis heb????
Julia: nou vooruit dan maar, bak ik voor jou wel een gewone cake. Of misschien chocolate chip muffins? Tijd niet gemaakt, dus je brengt me wel op een idee. Enne, we houden het altijd netjes toch
Choco muffins? Ik ben denk ik de enige vrouw die over deze aardbol loopt die niet van chocolade cake/taart/mousse/muffin/ijs etc houdt... Dus doe dan maar gewoon een gewoon cakeje. Of die ene lekkere, appel kaneel cake van.... euh... koopmans?! Oh jazeker, wij zijn zeeeeer netjes!! Helemaal niks te vrezen zolang Ien niet onderin hangt....
Hallo dames! Hm cakejes, taartjes, chocolade of wat anders, ik lust het allemaal hoor! Maar is het wat geworden met die broodpudding? Nova vervelend dat je je zo rot voelt, beterschap! Julia dank voor de tip . De speech was voor een collega die 65 werd. Iemand die oprecht vindt dat bij zo'n feestje een speech hoort en dat zelf ook heel goed kan. Publiek was verder bekend, allemaal collega's, ongeveer 40 . Maar ik vond het verhaal erg leuk, de rest gelukkig ook en dan is het wel leuk om te doen. Heb trouwens wel eens een presentatie moeten geven voor 300 man, als de enige vrouwelijke lijnmanager in een bedrijf met vooral mannen ben je wel vaker de pineut . Overigens heb ik toen in de presentatie gewoon gezegd dat het best indrukwekkend is, zo'n grote groep mensen die allemaal naar je kijken, dat brak het ijs wel, hihihi. Dat kan je dus ook doen, uitleggen dat je iets voor het eerst doet en daarom zenuwachtig bent, werkt meestal wel. Manlief is op kroegentocht, net B in bad gedaan, die ging slapen zonder een kik te geven. Dacht ff snel mijn strijkgoed weg te werken, viel flink tegen, ben een uur bezig geweest! Ik zal noooooit meer klagen dat ik te weinig kleren heb, hihihi. *Dat ben ik over een uur weer vergeten hoor * Zit nu TVOH te kijken, eigenlijk nog nooit gezien maar erg leuk!
Hoi allemaal! Annelies, oei, een kwartiertje is niet zoveel! Idd misschien ff overleggen met sma. Anke, stoer hoor dat gespeech! Had B nog niet eerder slaapzak aan? S slaapt hier al een hele tijd in slaapzak omdat ie de dekens steeds van zich af schopte. Doet ie idd met slaapzak ook, maar dan vind ik het niet zo erg Oma heeft dus net zoveel naaitalent (heum, eh, meekijkende modjes, ik bedoel dit dus echt letterlijk ) als mama! Foto? Daffie: ik hoefde er niet uit omdat S z'n wiegje pal naast mn bed staat Veel slapen is volgens mij niet erg hoor! Alleen maar goed lijkt mij, ze heeft het blijkbaar nodig. Slaapt ze 's nachts ook goed? Meid, leuk dat de ringen klaar zijn! Haha, burgerlijk hoor jullie Nova, vet balen man dat je je nog zo rot voelt. Beterschap hoor! Juul, nee ik word niet van élk geluidje wakker, dus als ie een beetje luidruchtig "draait" ofzo dan hoor ik dat niet. Maar als ie geluidjes maakt dan hoor ik dat wel direct. Hee pas dr op he, anders schakel ik een mod in O ik bedoelde met mobiel, zo'n boxmobiel! Daar praatte hij tegen. O meiden, gegil boven en hub is daar al even. Ik ga even ingrijpen. Later!
Hahaha Ientje, weet wat je zegt hoor met een monitorend modje! Mijn moeder is coupeuse van beroep, zou willen dat ik kan wat zij kan, ze heeft zelfs mijn trouwjurk gemaakt! Vandaar ook dat ik het een en ander kan. Wat betreft die andere uitleg, dat wil je uiteraard niet weten van je ouders, maar ik heb wel 3 broers Slaapzak, ja voor het eerst, kon geen slaapzak vinden die lang genoeg was en waarbij de nekopening klein genoeg is voor haar hoofd. Overigens is het meer omdat ik alleen een dekentje te koud vind, ze blijft meestal keurig liggen onder de dekens als ze slaapt.
Zo, de boel weer even gered/gesust, kleine man slaapt weer, grote man gamet weer Die broodpudding, wel toevallig, een nicht van me had diezelfde dag op fb een linkje geplaatst naar een artikeltje over.... broodpudding! Toeval? Maar doe mij ook maar een lekker cakeje hoor Bij mij mag er wel lekker chocola inzitten hoor, maar zonder mag ook. Anke, ja strijken gaat gauw een hoop tijd inzitten! Daarom doe ik dat dus ook haast nooit Wieglakentjes enzo dan weer wel, want mn baby moet er tenslotte wel netjes bij liggen he Over lakentjes gesproken, we gaan binnenkort over naar het ledikantje. Heb daar een deken voor, maar nog geen lakentjes. Gebruiken jullie echt lakentjes, of dekbedovertrekje? Overtrekje lijkt me namelijk véél handiger! Die lakentjes en dekentjes gaan bij mij altijd scheef zitten, mega irri! Ik hoor graag jullie ervaringen! Vannacht was weer ongeveer hetzelfde drama als de nacht ervoor, alleen moest ik vandaag ook nog werken! Vet balen dus. Hopelijk gaat het vannacht gewoon weer wél goed! Ik hoefde S vandaag niet naar sma te brengen, hub was thuis. Ik hoefde dus alleen te voeden om half 7, legde hem daarna weer terug in bed. Heeft ie gewoon tot 10 uur weer liggen tukken! Aso gewoon, wat een snurkerd! Welterusten voor straks, en een fijn weekend allemaal!
Vandaag precies 4 maanden! @meid, oh de trouwringen klaar, spannend! Toen wij ze eenmaal in huis hadden heb ik hem vaak stiekem even aan gedaan. Moeten jullie nog veel voorbereiden voor de grote dag? @supernova, balen dat je je nog steeds niet goed voelt. Beterschap! @Julia, gezellig in Utrecht geweest dus. Heb je al een keer op zolder geslapen en je man de boel op laten lossen 's nachts? Ok jullie dus over naar een 4-uurs ritme. Lekker dat dat lukt, scheelt voor jou ook veel tijd en zolang hij goed blijft groeien. Thuis doe ik het sowieso nog volledig op verzoek. Het kdv houdt dat 3-uurs schema aan, maar als ze lang slaapt dan kan er zo 4 uur tussen zitten. Ik kolf 3x140, maar inc de avondbeurt kom ik wel aan een kleine halve liter. Ik heb het ondertussen met de lk besproken en die raadde zo'n 160 aan. Als ze graag meer wil kan 2x200 ipv 3x160 ook. Ze zei ook dat je nooit teveel moedermelk kan geven, dus meer mag altijd. Ik moet het alleen wel aan kunnen leveren natuurlijk. @Anke, ik kijk ook TVOH. Wel leuk, maar ik vind eigenlijk vooral het begin met het stoel-omdraaien leuk. Daarna wordt t wel minder. @Ien, het wiegje naast je bed dus, handig! Waar komt het ledikantje? Wij gebruiken een slaapzakje. Wij hadden daarvoor laken + dekentje, want ik heb wel eens gelezen dat een dekbed tot een bepaalde leeftijd wordt afgeraden. Ja ze slaapt prima 's nachts, van 7 tot 7. Wel vaak nog een nachtvoeding hoor, maar dan liggen we na een kwartiertje beiden weer in bed. Vandaag mijn J-dagje gehad en we hebben het erg gezellig gehad! 's Ochtends naar de stad en 's middags op kraamvisite. Baby'tje van 8 weken. Wat zijn die nog klein en licht zeg, was erg lief en schattig om vast te houden! Vanavond ga ik voor het eerst J niet wakker maken voor een avondvoeding. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren vannacht...
Daf, S slaapt in een slaapzak, met laken + deken eroverheen. J dus alleen in slaapzak? Ledikant staat in zijn eigen kamertje. Ik ga eerst overdag oefenen en als dat goed gaat, gaat ie er s nachts ook heen. Maar zolang ie s nachts zo vaak ff wakker is, blijft ie mooi naast mijn bed hoor! Dekbed is idd pas na 2 jaar. Maar ik bedoelde dus, het dekentje in een dekbedovertrek. Snapje? Ik ga nu echt slapen hoor! Trusten!
Goedemorgen dames! Heerlijk geslapen, B heeft geen kik gegeven van 8 tot bijna 7, fles erin en weer doorsnurken. Ze zal zo wel wakker worden. Daffiee, slim om de lk te bellen, zo te horen heeft ze je wel een bruikbaar advies gegeven, fijn. Zo'n kleine baby, leuk hoor. Dan lijkt je eigen kind al heel groot! Ientje, haha alle mannen weer rustig hun ding aan het doen . Die van jou ook al een gamer, ik snap het niet. Af en toe een spelletje op de ipad, en we hebben ook een wii en een DS voor spelletjes, maar schietspelletjes vind ik dan weer niks aan. En zeker geen hele avonden. Hier trouwens nu pyjama, slaapzak, lakentje + dekentje. Lakentje en dekentje maak ik dwars op, zit wat beter vast. En ja, dat lakentje zit wel eens scheef, kan ik wel tegen Hier, manlief kwam gister thuis na de kroegentocht, was erg vrolijk . Versliep zich vanochtend bijna en begon zodra hij wakker was weer dezelfde verhalen te vertellen, hihihihi. Hij was nogal verbaasd dat ik al wist hoe het afliep en kon zich niet eens meer herinneren dat ik wakker was. Zal wel een brak dagje worden. Hij is nu naar de scouting, ochtendprogramma met 20 jongens van 11 tot 15, dat is wel een fijn vooruitzicht in zijn staat. Typisch gevalletje self inflicted damage Verder weinig op het programma staan, nog een beetje werken en verder lekker relaxen. Tot later en fijn weekend allemaal!
Anke: self inflicted damage = LOL En wat graqppig, dat je twee keer hetzelfde verhaal krijgt en hij de eerste keer was vergeten. Oh, en de broodpudding was heerlijk! Handig recept als je nog oud brood hebt liggen. Ien: je zou een dekbedovertrek om het dekentje kunnen doen, dat mag weer wel. Waarschijnlijk handiger dan een los lakentje. Ik irriteer me dood aan die lakens (ik kan dus echt niet tegen scheven lakens ). Wat grappig dat je nicht ook net een recept van broodpudding linkte! Daffie: Hoe is vannacht gegaan. Je had je kleine meid niet wakker gemaakt toch? Ben benieuwd! Ik had vanacht koorts. Alleen maar liggen rillen en zweten in bed. Nu geen koorts meer maar wel belabberd, dus ik spring zo weer eens lekke ronder een hete douche. De kleine man is een rondje box aan het doen, letterlijk, als rollend en wurmend 360 graden rond. En als hij ziet dat ik kijk, kijkt hij met een grote glimlach terug, lekker ding!
Haha Anke, moet erg lachen om je man! Fijn dat ie vrolijk thuis kwam! Oei, lekker ochtendje voor hem, zal wel ff doorbikkelen zijn! Nova, ahhhh koorts, niet tof! Rustig aan doen he, en waar het kan, manlief laten helpen! Haha, rondje box, bekend fenomeen hier S is weer een aantal keer voor z'n speen wakker geweest vannacht - zucht! Wel minder vaak dan de nachten ervoor gelukkig, hopelijk gaan we de goeie kant op nu. Fijne dag dames!
Ik vergat nog helemaal te vertellen: wij gaan in februari naar Spanje! Whoohoo! Carnaval, maar dan op z'n spaans! Ien: Langzaamaan, maar wel de goede kant op! Wat ik me afvraag, reageer jij direct op S als hij z'n speentje wilt? Of laat je hem ook wel eens pruttelen? (al lijkt me dat wel lastig als hij naast je ligt). Ik vroeg het me gewoon af, want het lijkt me echt heel anders of je beebje naast je ligt, of in de kamer naast je.
Ohhhhh wat heerlijk Nova!! Lekker vooruitzicht! Reageren: ik reageer wel snel, omdat ie echt anders door blijft sputteren. Een heeeeeele enkele keer valt ie wel weer in slaap zonder speen maar dat is echt sporadisch. Misschien dat het idd verandert als ie straks op z'n eigen kamertje ligt hoor. Misschien is dat ook wel rustiger voor hem zelf, misschien wordt hij wel van ons wakker! Heb daarstraks een overtrekje gekocht, die ga ik ff gauw wassen en dan kan het op zn bedje! Morgen kan ie dus vast oefenen in zn ledi
@Ien, ah ok op die manier. Tja, dan is dekentje in overtrek misschien wel een goed idee. Ik heb zelf geen moeite met scheef liggende lakentjes. Wij hebben idd alleen een slaapzakje. Wel zo'n winterding. Maar het is ook nog steeds best warm op haar kamer ~19 graden. Niet dat we daar de verwarming aan hebben, maar ons huis is nogal goed geïsoleerd. @Anke, oh een dronken man. Haha, heel herkenbaar dat je dan tig keer hetzelfde verhaal te horen krijgt (hoewel dat ook wel zonder drank gebeurt). @Supernova, wat balen dat je zo ziek bent! Wel lief dat je dan lachjes van je kleine mannetje krijgt, dan voel je je gelijk een stuk beter. Vannacht ging aardig. Ze werd om 1 en 6 uur wakker voor een voeding. Nog wel veel dus, maar als ze het naar 1 uur later verschuift, hebben we weer 1 nachtvoeding. Wat we normaal dus ook hebben. Vannacht nog maar een keer proberen en kijken of het beter wordt. @Ien, die S weer wakker vannacht? Gelukkig maar dat hij zo dichtbij ligt. Val je wel weer makkelijk in slaap daarna? @Supernova, op vakantie naar Spanje, lekker hoor! Hier heeft mijn man vanochtend de tv gerepareerd. Een aantal nieuwe condensatortjes erin gesoldeerd. Was best een dure tv, dus ben blij dat het gelukt is!
Supernova, echt ziek dus, balen. Gelukkig is je ventje wel vrolijk, dat scheelt. Beterschap! Naar Spanje met carnaval, vieren ze dat daar? Hoe dan ook, de kans op mooi weer daar is groter dan hier, dat is al een goed vooruitzicht. Ientje, ah de kleine man gaat oefenen in zijn ledikant. Hier dachten we na een middagje oefenen, dat gaat goed, dat houden we zo! Hopelijk gaat het bij jou ook zo makkelijk. Ik werd heel snel wakker dus ik was blij dat B wat verder weg lag. Daffiee, kmappe man heb jij, de tv maken. Wel relaxed dat ie het weer doet. 2 nachtvoedingen, ai... Nouja als je weer makkelijk slaapt valt het mee. Belangrijkste vind ik zelf dat je ergens in de nacht in ieder geval 4 uur ongestoord kan slapen, dan is het wel te doen. B zit naast me op de bank, tussen twee kussens. Vind ze leuk zo te zien, verder vooral veel aandacht voor haar vingers want die moetenvin haar mond, liefst allemaal tegelijk. En mijn glas rode wijn volgt ze van tafel naar mond en weer terug.... Tsja wat moet je daarvan denken