Ha meiden, ik is ook weer alive. Jeetje, wat een dagen achter de rug. Flink ziek geweest, maar nu langzaam aan het opknappen. Hoe gaat het met jullie?
Anneliesje, wat heftig allemaal met je broer zeg. Juul, wat frustrerend dat met de BSO. En wat slecht geregeld ook allemaal. Bizar dat ze ook niet reageren op je klacht. Ben benieuwd of je er ook nog wat van hoort. Ga je nog een afspraak maken voor de evaluatie? Ah, je wacht tot zij bellen, zou ik ook doen hoor. En klachten in BG. Gewoon niet klagen daar, heeft helemaal geen nut zeker. Dus nog lekker doen, zolang je in NL woont. Jij bent goed bezig met je oefeningen. Knap hoor!!! Sneu van hubs rug zeg, maar op de grond slapen? Autsj! Doorslapen, ik zou lekker de borst geven, maar ja.. wie ben ik.. je moet juist doen wat jij denkt dat goed is en wat goed voelt voor jullie. Disney, never been there, maar lijkt me super! Ien, zo te lezen word je al een echte huismu(t)s. Wouw, jij bent echt de grootste kletskous van ons allemaal!!! Vermoeiend he, als ze niet doorslapen.. hopelijk snapt hij het gauw weer. Oeps, foutje van de enrgiemtsch. Maar wel heel vervelend!! Nee, hier geen geschijt na het fruithapje, gelukkig! Anke, gelukkig heeft je meisje niet al te veel last van het nognetnietdoorkomende tandje. Hopelijk blijft het hierbij! Onze oudste kreeg zijn 1e tand pas met 13 mnd, ben benieuwd wanneer het feest hier weer gaat beginnen. Supernova, leuk dat je samen met je mannetjes naar het vuurwerk hebt kunnen kijken! Balen dat het KDV zo belachelijk doet. Ik zou ook eisen dat zij het oplossen. Stelletje idioten! Oh en dat verhaal van je zwager, wat een ondankbaar verwend rotjoch. Sorry, mag ik misschien niet zeggen, maar het klinkt enorm egoistisch en asociaal. Kan me goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt! Meid, zulke avonden hebben wij ook regelmatig. Geen idee wat er dan is, maar slapen ho maar. Vermoeiend he. Ik geef er altijd maar aan toe, lekker knuffelen samen. daffie, wat heerlijk, zo veel vakantiedgn!!! Leuk dat je meisje zo toe lijkt te zijn aan bijvoeding. Ik heb gewacht tot 6 mnd, was hier ook prima.
Oh ja, iedereen ook nog een heel gelukkig nieuw jaar! Wij zijn thuis gebleven (zouden het met allemaal vrienden vieren), omdat ik zo ziek was. Oudste sliep overal doorheen, Daan vond het wat minder. Sliep tot 24 uur weinig, elke keer als hij in slaap viel en een knal hoorde, werd hij weer wakker, erg sneu! Juul, wat een leuke foto van Y en de appel. Een appel raplyen is ook niet zo handig, die moet je eerst koken of stomen. Anders verslikken ze zich er in! ben je de BV aan het afbouwen, omdat je nu KV geeft 's middags? Ik heb in mijn afwezigheid wrsch het verhaal gemist, sorry. Pina, fijn dat alles nu over is! Wat ontzettend dom zeg, even een gebakken visje geven. Zou er ook heel boos om worden. Anke, lekker al die bubbels! Ik geef overdag soms ook om de 2 uur BV en eigenlijk kost het geen moeite. Even tshirt omhoog, bh los, zoon de goede kant opleggen en na 3 minuten is het klaar. Sneller dan een flesje, haha. Eten, geven jullie potjes of koken jullie zelf? Ik had laatst wortels gekookt en gepureerd, maar het was toch nog te grof, meneer kokhlaste als een bezetene, zo sneu. Maar kreeg het niet fijner, hoe doen jullie dit? ien, super dat je vent een andere baan heef. Hoe bevalt het hem? Anneliesje, wat een heerlijk vooruitzicht, lekker samen een weekend weg!
Zo, even mijn berichtgemiddelde omhoog gebracht, haha. Hier gaat alles nu goed, op nieuwjaarsochtend zat ik gezellig op de huisartsenpost en inmiddels mag ik weer bijna stoppen met mijn AB-kuur. De koorts is weg, de pijn in mijn oor nog niet helaas. Daan doet het super, hij vindt het eten echt leuk/lekker. Hij leert steeds beter happen en smikkelt alles lekker weg. Behalve de wortels dus van laatst, hij liep paars aan onder het kokken, echt eng! En de oudste doet het ook prima, helaas heb ik deze vakantie niks leuks met hem kunnen ondernemen, voel me er best schuldig over, maar aan de andere kant, ik kon niet anders dan ziek zijn en me er aan overgeven. Hopelijk voel ik me maandag weer wat beter, dan eens naar de kinderboerderij of zo. Nu even de kleine man voeden, die heb ik net uit bed gehaald en ligt nu lief te spelen in de wipstoel. En hij is heerlijk aan het brabbelen, vooral paaapaaapaaapaaa!!!
Shit, krijg net een berichtje dat mijn vader met spoed is opgenomen. Hij heeft mogelijk een aneurysma in zijn hersenen.
O Sucre wat erg van je vader! Hoe is het nu? @Supernova, goed bezig met de eetplannen! Ik moet binnenkort ook weer wat beter op mijn eetpatroon gaan letten. Ik eet nu echt veel koekjes enzo. Met de borstvoeding op zich geen probleem, kom er niet van aan. Maar als ik straks stop en ik blijf zo door gaan... Ah jij dus ook niet (meer) aan de bijvoeding. @Julia, ah Y slaapt overdag dus erg lekker. Hier lijken we ook steeds meer naar 2 lange slaapjes overdag te gaan. Ik weet eigenlijk niet wat 'normaal' is op deze leeftijd, maar ik vind het wel een lekker ritme. Vandaag de stad in geweest en lekker veel kleertjes voor J gekocht. Nog een bijvoedingsvraagje. Hoe doe je dat eigenlijk in het begin? Begin je bijvoorbeeld met 's ochtends een groentenhapje en 's middags een fruithapje? Of begin je met maar 1 bijvoedingsmoment per dag?
Hallo allemaal, Wauw er is weer flink gekletst hier, heb het even niet. Ijgehouden. Dus voel je niet persoonlijk genegeerd door mij, ik ben het overzicht een beetje kwijt. Julia, netjes hoor, buikspieren trainen. Ik ben ook net begonnen, valt me niet tegen. Ik heb niets van de bieb gezien, maar wij zijn ook geen lid. Wel een goed idee, er zit een bieb vlak bij souders, kunnen we B ook met oma sturen, vindt ze vast een goed idee. Ai, man last van rug, vervelend. Ik kan me juist wel voorstellen dat je op de grond gaat liggen! Uiteindelijk nog gelukt om hem bij Y te leggen? Nova, ik zou ook boos worden bij een actie als die van je zwager. Erg onvolwassen, als je het mij vraagt. Fijn trouwens dat jij zo'n goede band met smoeder hebt. Voedingsschema, ziet er gezond en normaal uit. Ik ben ook niet van de dieten, beter gezond eten en niet snoepen, hou je ook veel langer vol. en uiteindelijk gaat het niet om je kledingmaat maar dat je lekker in je vel zit, dat straal je uit. Meid, die bruiloft begint je langzaam steeds meer bezig te houden hoor ik, mooi zo! De tijd ervoor is minstens zo leuk als de dag zelf, je leeft er echt naar toe. En die dag.... Is zo voorbij! Dus geniet er van hoor, en niet te veel stressen, maar ik gok dat je daar niet zo het type voor bent. Ientje, balen van het niet doorslapen. Hopelijk heeft ie het binnenkort echt goed door! Sucre, fijn dat je weer beter aan het worden bent. Wortel, hier gaat ie in de blender. Nu iets korter dan de eerste keer, merk dat B snel went aan het eten met lepel en het gaat steeds makkelijker. Dit weekend beginnen we met banaan en pompoen. Ik maak trouwens alles zelf, potjes zijn handig voor de meeneem maar vind vers toch echt beter en meer smaak hebben. Wat erg van je vader, sterkte gewenst! Daffiee, ook bijna aan de hapjes! Wij zijn dag 1 begonnen met een wortelhapje, ging prima. Nu 's ochtends fruit en 's avonds groente. Groente kunnen we dan langzaam uitbreiden naar een hele maaltijd. Ah manlief heeft een ovenschotel gemaakt, we gaan eten!ja wat laat maar het is vrijdag, gebeurt wel vaker. Tot later!
@Sucre, welcome back! Dat doe je goed, in 1 keer 3 berichten! Wat heftig zeg van je vader, ik moest wel even googelen op aneurysma, wist namelijk niet wat dat is, maar poeh poeh.... hopelijk valt het mee. Weet je al meer? Veel sterkte! *Knuffel!* Pureren of prakken? Hoe heb je die wortel gepureerd? Met een vork of een staafmixer? Hier ligt het eraan wat ik hem geef. Banaan prak ik met een vork, wortel ook, maar de zoete aardappels (erg lekker trouwens, had ze nog nooit op!) heb ik gepureerd met een staafmixer. Meloen ook en bloemkool al helemaal, anders krijgt hij het niet weg. Dus... tis een beetje van alles wat. Afgelopen maandag waren we in de kinderboerderij en toen heeft hij voor het eerst een potje fruit op. Ging er ook prima in. Vers heeft mijn voorkeur maar zodra ik op pad ga is zo'n potje wel errug makkelijk. Geef jij soms nog om de 2u bv omdat hij honger heeft, of ivm de productie? Of? Ik heb 1 bv laten vallen voor kv omdat hij er echt niet meer voldoende aan had. Ik vind het met 3 kids best wel een drukke bezigheid en om nou extra te gaan kolven, ik vind dat een beetje too much. Tevens hoopte ik dat door wat extra nep krachtvoer hij 's nachts door zou gaan slapen. Hij drinkt overigens maar iets van 100cc kv, het wordt zo wel heel veel eten met die fruit en groente hapjes erbij. Hebben jullie dat ook? Ien, jij zei het laatst al; meer ruimte tussen de melk door fruithap, toch? Het begint er hier ook op te lijken. Nu tussen ochtend en middagvoeding iets van 5u. Daartussen zit dus fruit. Herkenbaar? @Nova, jee wat een schema zeg. Je zou bijna niet zeggen dat je daarvan kan afvallen, zoveel bruine boterhammen. Wel lekker! Ja, dat koekje hebben ze ingewisseld voor een heuuuleboek fruit, niet verkeerd, maar zit er tussen die alternatieven soms ook een snackje, of is het echt alleen maar 100% gezond? Daar zou ik namelijk een punthoofd van krijgen. Hihi. Af en toe moet er toch een beetje suiker in, en dan niet in de vorm van FRUITsuiker Maar, petje af dat je ermee begint hoor! Bikkel! Ik hoop dat je het gaat volhouden! Nee hoor, klinkt mij niet gek in de oren, maatje 42/44, de een is gewoon wat groter/flinker gebouwd dan de ander en maatje 38 zou je waarschijnlijk idioot staan. Is je zus er veel mee afgevallen? @Meid, ik ben eigenlijk helemaal geen disney mens, vind er zelf geen drol aan, maar voor kindjes natuurlijk een groot feest. Ik wist eigenlijk niet eens dat er allemaal attracties waren... dan is het eigenlijk handiger als ze wat ouder zijn. Ach, en ik zat voor de lol die prijzen eens te bekijken, nou de lol was er snel vanaf. Ik schuif het dus nog een jaar of wat naar voren..... @Annelies, lekker aan het uitwaaien in het westen? Hoe bevalt jullie hotel? @Ien, hoe heeft S afgelopen nacht geslapen? Ik wilde nog even iets zeggen na mijn (eer?)vorige post over 'geduld', klonk misschien wat makkelijker dan bedoeld. Het is gewoon vet frustrerend en dat 'geduld' viel misschien wel in het verkeerde keelgat. Niet zo bedoeld dus. Je doet je uiterste best en zo'n kereltje die zo goed door kan slapen maakt er ineens een prutje van - not funny! Hopelijk van korte duur en hopelijk pakt hij zijn oude ritme snel weer op! @Anke, hoe is het met B? Is ze weer helemaal opgeknapt? En jij? Lekkere strandwandeling dit weekend? Wind door je haren, voor jou bijna normaal, ik snak ernaar! Heerlijk! @Daffiee, bijvoeden: rond 10u dus fruit en rond 17/18u groente, dat is vrij gebruikelijk in NL Die groente wordt dadelijk dus gewoon met de pot mee eten, over een half jaartje ofzo. Gek idee he? Afgelopen nacht heeft hub op de grond (tja, hij zegt dat dat het beste is voor zijn rug: HARD!) bij de 2 oudste gelegen. Ik vroeg hem vanmorgen (na de EERSTE!! voeding van vandaag iets na 07u - joepieeeee) hoe het was gegaan vannacht. Hij zei: 'hoe wat is gegaan vannacht?' Ik: met Yuri natuurlijk! Hij: ik heb hem niet gehoord, hij is niet wakker geweest! Yeahhhhhhhh! Wat een toeval! Hij heeft gewoon de hele nacht doorgesnurkt. Ben benieuwd! Zo, ik ben weer een beetje bij - voor nu - zie Anke al onderin hangen *zwaai!* Tot later! Oh, enne jullie nog weekendplannen??
Goh Anke, spammen we WEER precies op dezelfde tijd! Zwaait ondertussen ook naar Daffiee en Ien, ik nok hem - big spammer on the way!
O Sucre, wat een rotnieuws, ik hoop dat het meevalt met je vader! Super kl*te om je vader zo te zien lijkt me. Sterkte meis!
Oh nee, nog iets vergeten (ja ik ga stiekem Ien inhalen), is er al een spruitje onder ons die zich in bed zelf omdraait 's nachts? Of liggen ze 's ochtends allemaal nog in dezelfde houding (rug/zij) waarop wij ze 's avonds in bed geknikkerd hebben?
@Anke en Julia, ah van dat 's avonds groente zodat je naar de hele maaltijd uit kan breiden had ik helemaal niet bedacht. Misschien toch maar eens wat meer inlezen. @Anke, eet smakelijk! @Julia, jeej Y doorgeslapen! Lekker hoor. Hopelijk blijft Y zo doorgaan en anders kan je man hem hopelijk troosten. Hoe ben je trouwens op die 100cc kv gekomen? Ik wil met 6 maanden de voedingen overdag langzaamaan vervangen voor kv en vraag me af hoeveel ik dan moet gaan geven. Aangezien ik de andere voedingen (zo lang als ik genoeg heb) bv wil blijven geven, weet ik niet hoeveel ze in het totaal binnen krijgt. Op het kdv krijgt ze nu 180cc per flesje bv, misschien moet ik dat aanhouden? (maar krijgt ze dan niet teveel?). Hmm, lang verhaal. Zwaai terug! @Omdraaien, hier wordt J gewoon op haar rug wakker, dus zoals ik haar weg leg. Maar ze kan ook nog helemaal niet van rug naar buik draaien (andersom wel trouwens). Op zich wel fijn, want ze mag op het kdv niet meer in het wiegje als ze zich kan draaien en ze slaapt zo fijn in dat wiegje (laatst 3.5 uur achter elkaar, midden op de groep). Haha, nu vraag je dat dus Julia, maar verteld niet hoe of wat bij jullie.
Daffiee, tis hier een beetje gek, de ene keer drinkt hij 160, heel soms 180, maar meestal gewoon 100-120cc. Volgens mij door de behoorlijke fruithap die hij in de ochtend krijgt en tevens voed ik hem rond 13u nog zelf. (kv rond 16u) Ik denk dat binnenkort die bv en die kv 1 voeding zal worden. Snap je hem nog? Oh en hier blijft hij ook gewoon op zijn rug liggen, zoals we hem in bed leggen. Ik ben een beetje kwijt vanaf ongeveer hoeveel maanden ze in bed wat andere poses gaan aannemen, vandaar mijn nieuwsgierigheid hoe dat bij jullie gaat. Ik dacht dat het nog wel een maandje of 2 kan duren voordat je in de ochtend je prul ineens op een zij/buik vindt. Ik vind dat er overigens veel natuurlijker uitzien, zo'n lekker frummeltje in een slaapzak op zijn zij of buik, al kan ik me bij jullie goed voorstellen dat je hoopt dat het nog even duurt sinds ze zo lekker slaapt op het kdv in de wieg.
Julia, ok als ik het goed begrijp kijk je gewoon hoeveel kv hij wil drinken? Wat is je schema nu dan eigenlijk? Wij hebben hier helemaal geen schema eigenlijk. Dus zit sowieso nog te dubben hoe ik het allemaal moet gaan doen, maar dat komt vast vanzelf wel goed.
Ik keek gewoon op het pak KV, daar staat op met hoeveel maanden, hoeveel KV je geeft, maar dat gaat hier dus niet op in combi met de hoeveelheid bv en fruit/groente hij krijgt. Is gewoon teveel. Nu ziet het er ongeveer zo uit, en ik loop ook te klooien hoor, echt een vast schema is het niet, maar de meeste dagen zien er ongeveer zo uit. 07/08: bv +- 10: fruit slapen +- 13: bv +- 16: kv slapen +- 17.30: groente 19/19.30: bv +- 23: bv En als die van 13 en 16u nou 1 voeding wordt zo rond 14u, dan zal hij wel 200cc drinken en dan is weer de vraag of ik hem dat nog kan bieden of dat dat kv gaat worden.... Oh en een laatste wijziging; die 2 slaapjes, ik weet niet meer wie het vroeg, worden bij de meeste kindjes uiteindelijk 1 middagslaap. Maar volgens mij pas rond de 1e verjaardag Erg handig als je 2 kindjes hebt die allebei een middagslaap hebben, de jongste slaapt 's ochtends en eind van de middag, de oudste alleen tussen de middag en jij kan geen kant meer op, haha!
Ja precies vanwege die combi met bv en bijvoeding, lijkt mij dus idd ook dat de hoeveelheid op het pak niet opgaat. Vandaar dat ik het vroeg. Thnx voor de info iig. Wat t schema betreft: Ik neem trouwens aan dat hij 's middags en 's nachts ook slaapt.
Juul ja dat was weer op hetzelfde moment, goed van ons Lekker dat Y heeft doorgeslapen! Hier nog weinig te merken van de extra happies, 's morgens fles een half uurtje later terwijl er toch een halve appel of een hele peer ingaat. Morgen banaan, kijken wat er dan gebeurt. 's Avonds bij de groente een half flesje, dus on totaal nog 900 ml melk. Dinsdag weer naar het CB, ben benieuwd wat B inmiddels weegt. Hihi Daffie, wat voor menu wilde jij je kind voorzetten? Ontbimt met gebakken aardappels en diner met bambix Ach als student heb ik het ook gedaan hoor! By the way ik vergeet het steeds maar met B gaat het goed hoor! Woensdag eerder opgehaald maar ze had later geen koorts meer en is erg vrolijk de hele dag, gelukkig maar. En Juul, hier dus een draaier. 's morgens hoor ik haar altijd een kwartier kletsen, dan laat ik haar nog even liggen. Als het jengelen wordt sta ik ook op . De laatste dagen ligt ze dan boven in haar bed, op. haar zij of zelfs op haar buik. En als ze in slaap valt in de box is het altijd op haar zij of buik. Kreeg net een uitnodiging voor een feestje, dinnetje wordt 30. Net besloten dat B dab maar bij opa en oma uit logeren gaat. Mooie test, dinnetje woont vlakbij dus als het moet zijn we er zo. Es kijken hoe dat gaat. Is pas over 3 weken, dus kan nog even aan het idee wennen Annelies, lekker uitgewaaid op Kijkduin? Ik ging even wandelen gisteren, waaide zowat met kinderwagen en al weg! Wel verfrissend moet ik zeggen, en B viel gewoon in slaap. Vanochtend naar mn werk gefietst, had wind mee, was er snel . Terug waaide het een stuk minder gelukkig
Weer even bijlezen hoor, dankzij Sucre weer uuuuuren bij te lezen Boekstart: nee, dat hebben ze hier dus niet Maar volgens mij ben je hier tot je 18e (? ofzo) gewoon gratis lid van de bieb. Dacht ik. Doorzetten, tja we sulle wel motte he We zien wel. Hij zal toch ooit wel door gaan slapen, en anders ga ik gewoon eens een nachtje op zolder slapen! Geen Disney ervaring hier trouwens. Wow, die hub van jou slaapt op de raarste plekken zeg Nova, voedingsschema is ook wel wat voor mij! Dat boekwerk waar je het over hebt, is dat echt een boek, zoja, dan wil ik graag de titel Balen dat je vriend zo lauw reageerde. Dat zou ook echt een actie zijn voor hub hier hoor. Mannen.. Meid, ja haha, ik zat al te denken, ik zeg ook weer eens iets over poep hoor.... Laten huilen, nee dat kan ik niet. Niet zo lang in elk geval. Laat me dan een softie zijn, maar dat kan ik gewoon niet! (tuurlijk, eventjes mekkeren, maar echt huilen nee.) Fijne dag morgen! Sucre, nou bedankt he, huismuts Ik denk toch dat ik mn forumnaam maar ga veranderen Vers/potjes: in principe vers, maar ik vind een potje op z'n tijd niet erg. Fruit in principe altijd vers, omdat hij dat gewoon makkelijk eet. Ik merk dat ie groente uit een potje veel lekkerder vindt dan vers dus ik vind het voorlopig wel even makkelijk om daar wat van op voorraad te hebben. Maar bloemkool en pompoen ging er makkelijk in. Om het gladder te krijgen, misschien wat water erbij? Dat was ik in elk geval van plan om te gaan proberen. Ik zal het proberen en mn ervaringen delen, ok? (hier bleef wortel ook erg grof namelijk) Hubs werk bevalt goed, hij heeft z'n eerste week erop zitten. Wel druk en intensief, maar het is natuurlijk ook allemaal nieuw enzo. Wel even wennen dat ie nu niet meer zo vroeg thuis is! Hij was altijd uiterlijk 5 uur thuis, en nu moet ie tot 5 uur werken en dat loopt nogal eens uit. Vandaag was ie pas om 7 uur thuis! Zijn dus niks gewend, haha. Hopelijk knap je nu echt gauw op meid, je hebt het flink te pakken! Daffie, leuk, kleertjes geshopt! Fruit en groente, ik ben begonnen met een paar dagen alleen fruit of alleen groente, en na een paar dagen al allebei. Ik zou gewoon kijken wat ze zelf aangeeft hoor, met die flessen kv. Hoeveel voedingen krijgt ze nog per etmaal? Slaapt ze nu door trouwens, of was het eenmalig laatst? Juul, S krijgt nu 2 keer bv (s morgens en 's avonds) en 2 keer kv. Het is een vreetzakkie, hij drinkt 2 keer een fles van 180 schoon leeg, fruit ook echt veel en groente een heel potje. Krijg vast op mn lazer van cb dat ie te dik wordt, haha Ik had het al gezegd, maar je opmerking viel helemaal niet verkeerd hoor Ik moet ook gewoon geduld hebben! Weekendplannen, yup, morgen ws even naar de toyota dealer Slaaphouding: ik leg hem op z'n zij in bed en meestal ligt ie 's morgens op z'n rug. Maar dat gebeurt pas als ie wakker wordt, van het woelen. Als we het nou toch over eten hebben, vanaf wanneer is het handig om meer dan alleen groente te geven? Dus aardappel (en vlees) erbij? En gooien jullie het dan allemaal door mekaar of alle dingen apart?
wow, wat een boel tekst ineens, enne daf, ik heb hem al minstens 5x veranderd, hahaha! Tis laat he, bovenkamer werkt niet meer optimaal!