@Anke, haha ja ik had nog niet zo lang nagedacht over de bijvoeding, maar dat was jullie vast al duidelijk. Wat fijn dat B weer helemaal de oude is! Voor het eerst uit logeren, spannend. Ik moet bekennen dat ik daar nog niet aan toe ben, maar dat heeft er voor een deel ook mee te maken dat de fles nog altijd moeilijk is. @Ien, snap je wel hoor, ik kan ook niet lang laten huilen 's nachts. Wacht wel altijd eventjes af, maar zodra het echt huilen wordt geef ik gewoon lekker de borst. Ik doe trouwens ook geen poging om haar op een andere manier in slaap te krijgen. Gelukkig is het wel max 1 keer per nacht. Wat fijn dat S zo goed de bijvoeding eet! We zitten meestal op zo'n 6 voedingen per etmaal (soms nog een snackje extra of een voeding minder als ze doorslaapt). Wat doorslapen betreft: Ja, J heeft nog vaker doorgeslapen!! Afgelopen nacht wel weer 1 nachtvoeding, ben benieuwd wat er vannacht gebeurt.
Volgens mij komt het doordat ik even ben weggeweest. Jeetje wat is er weer veel gekletst Even heel erg snel (morgen reageer ik wel weer). @ sucre, heftig van je vader. Hopelijk valt alles mee. @ eten, hier vers. Gewoon in de blender en anders iets water erbij. @ hier, heerlijk weggeweest. Even het hoofd leeg en vandaag in de nieuwe auto teruggekeerd
Wat een rust hier zeg Nog een eetvraagje: wanneer is het normaal om te beginnen met een broodkorstje?
Oh, en we zijn vandaag naar 3 autodealers geweest, en toen zagen we vanavond ineens de reclame van de Kia Picanto. Die leek ons ook wel leuk! Iemand met ervaring? Ben echt totaal niet bekend met dat merk!
Het is inderdaad megarustig vandaag. @ Ien, vrienden van mij hebben een picanto en ze zijn er erg tevreden over. Wellicht is een peugeot 107 ook iets om naar te kijken? Volgens mij mag je rond de 6 mnd mnd beginnen met broodkorstjes. Ik ben eerder begonnen (helaas), maar hou zoveel mogelijk het voedselintroductieschema van borstvoeding.com aan : Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden @ bd, zwaai terug @ hier, we hebben vandaag heerlijk gereden in onze kermitauto Alleen zitten er volgens mij nog geen winterbanden op, dus daar gaan we even mee terug. Ik heb vandaag al even gegoogled op de naam die op de banden staat en dat zouden dus inderdaad zomerbanden zijn. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan volgende week
Annelies, thx! Heb de lijst idd eerder gezien, maar nooit opgeslagen. Nu dus wel Zijn vandaag bij Toyota, Citroën en Peugeot geweest, naar de aygo, C1 en 107 gekeken dus. Het is op zich 1 en dezelfde auto maar dan in 3 verschillende jasjes. Hebben nu 3 offertes en dus even kijken wat de beste deal is. En volgende week dus nog even naar de Picanto kijken. Best moeilijk!
Julia: Het schema wordt op den duur wel wat 'losser' en kan je ook meer varieren. De eerste 6 weken zijn zo om een goede basis te leggen. Mijn zus is er uiteindelijk zo'n 20 mee afgevallen, en mijn moeder zit nu op 15 kilo gewichtsverlies. Beide volgen deze voedingsschema's niet meer, maar hebben in feite hun levensstijl veranderd qua voedsel. Maar met kerst hebben ze ook gewoon zitten schransen hoor! Fijn dat Y heeft doorgeslapen, hopelijk een blijvertje! Hier vond ik spruit soms overdwars en bovenin zijn ledikantje terug! In de box leg ik hem altijd op z'n rug neer, dan draait om, zet hij zich af enz enz, tot ie helemaal achterstevoren in de box ligt Sucre: Dat is schrikken, van je vader! Heel veel sterkte! Ien: Helaas, ik doelde niet letterlijk op een boek. Een heel pakket met papieren is het wel. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken bij de dichtsbijzijnde sportschool of ze daar instructeurs hebben die met diplan werken. Dan Kan je een programma helemaal op jou af kunnen laten stellen. Broodkorst: volgens mij vanaf 9 maanden oid? Ah, zes maanden volgens de link. Gister stond mijn buuf opeens voor de deur. Of ik misschien interesse had ik een peuterbed. Haar peutertje weigert er nog in te slapen, hij vind het te klein (en sliep steeds bij z'n moeder in bed ). Het bed was echt maar een paar maandjes oud! Ikke happy!
Goedenavond ladies! Ientje, toevallig zat ik vanmiddag te googlen voor brood/granen en vlees. Volgens de meeste sites vanaf 7 maanden. We gaan hier als B 6 maanden is maar eens een aardappel introduceren. De zoete aardappel van Julia vind ik ook wel een goed idee. Ook om zelf eens te proberen trouwens Gaan jullie nog proefritten rijden? Dan ervaar je zelf hoe die auto's rijden. Of doe je dat eerst met een auto, als je een keuze grmaakt hebt? Nova, klinkt goed, niet echt een dieet maar gewoon een gezonde manier van eten. Ik weet van mezelf dat als ik dat een tijdje volhou ik ook echt afval. Probeer het nu ook, hoewel het nog lastig was met kerst en alle feestjes/borrels eromheen. Desondanks al wel een paar kilo kwijt. Hier, net nieuwjaarsfeestje bij de scouting gehad, was erg gezellig. Manlief is er nog, B in bed en ik voor de tv op TVOH. Heerlijk avondje voor mezelf, niet verkeerd. Ging vanmiddag even langs dinnetje die hoogzwanger is en graag mijn sterilisator wil lenen plus dat ik nog wat dingen hier had liggen zoals van die bh inlegrondjes voor lekkende tieten en een boek over baby's tot een half jaar. Ik dacht, lekker weer dus ik fiets naar Delft, B in de fietskar kan ze meteen slapen. Nou, slapen is gelukt, heen en terug, ik was even de wind vergeten. Heen geen problee, ging lekker vlot, maar terug..... Poeh dat was even flink trappen. Ach in het kader van meer sporten was het prima en ik ben ook weer thuis gekomen. Ik was allang blij dat het niet regende Oja, de blender die het niet meer deed: de nieuwe kan bleek niet exact hetzelfde, maar de oplossing is gevonden dus ik kan weer pureren! Planning van vandaag was niet optimaal dus de pompoen moet even tot morgen wachten. Maar bijzonder prettig dat dat ding weer werkt!
Annelies, rijdt ie lekker? Fijn dat jullie hebben uitgewaaid! Nu proberen hoofd leeg te houden @Daffiee, oh lekker dat J wat vaker begint door te slapen! Super! Ze begint het te snappen dus @Laten huilen; tja.... euhm....hier eentje die niet zo vaak huilt, maar ik kan hem dus ook niet laten liggen dan. Of het nou in de box, wipstoel of bed is... Ik ben gewoon een mietje misschien, maar vreet mezelf dan echt helemaal op... 'kom maar bij mamaaaaaaaa' Oh ja: POEP! Was ik vergeten Ien, nee niet na 2 happen fruit, maar sinds en groente en fruit ingaat wel ineens echt wel 4x per dag! En het meurt! echt niet normaal meer! @Anke, B uit logeren dus binnenkort? Gaat vast goed Hier gaat de eerste keer over een paar maanden zijn denk ik. Ik bedacht me net dat wanneer ik bv-af ben, ik heeeeel snel een weekendje weg wil met hub. Een surprise weekendje. Heb het eerder gedaan, oppas geregeld, vlucht geboekt, hotelletje - toen Londen. Zit nu aan Madrid te denken, ergens eind maart. Net mijn moemsie al gewaarschuwd, maar dan vraag ik toch ook of de oudste een weekendje bij mijn vader kan slapen (zal tevens de 1e x zijn). Ik voel me enigszins bezwaard om 3 kinderen onder te brengen, mijn ouwelui zijn ook de jongste niet meer, maar heb het toch zelf ook wel heel hard nodig om even 2 dagen alleen met mijn man te zijn, zonder kindergekwek om ons heen. Heeeerlijk vooruitzicht! @Ien, Kia? Zwager heeft er 1, wel formaatje groot maar super tevreden. @Boekstart: geen idee, hier kost abo tm 18jr bijna niks, 5 euro, met dat boekstart gebeuren dus gratieeesss. Daar ging het mij niet eens om hoor, ik vind het gewoon wel fijn dat ik meer boeken kan lenen. Als je ziet wat koters uitzoeken, toch net iets anders dan wat ik wil lenen en nog belangrijker: wat ik wil voorlezen @Oh Annelies, handige site voor een vergeetachtige moeder, thx
Oh en wat dat draaien en slapen betreft, Anke, ik bedoelde niet echt wat die spruiten doen als ze wakker zijn, hier draait meneer de hele dag alleen maar naar zijn buik, maar bedoelde meer of ze in hun slaap al draaien... snappie? Oh en die zoete aardappel, lijkt me erg raar bij een maaltijd met vlees enzo, maar voor zo, alleen een prakje aardappel echt wel lekker joh! Hij ziet er qua kleur een beetje pompoenerig uit trouwens Oranje! En zo ook datgene dat er uiteindelijk weer uitkomt.... Oh en wat brood betreft, 'vroegah' toen mijn grote jongens nog klein waren werd vanaf 7 mnd aangeraden, kijk... dat wist ik dan nog net wel @Supernova, wow, die zijn veel afgevallen! Knap zeg! En idd, het zal meer een verandering zijn dan echt een dieet en dus zul je het boekwerk na een tijd niet meer nodig hebben. Het zag er iig goed gezond uit! Wanneer begin je, of ben je al begonnen?
Juul we waren alweeeeer op hetzelfde moment aan het posten Ja snap het, B ligt braaf stil al zeslaapt inderdaad. In de box ligt ze wel altijd op haar zij of buik te slapen. Als ze wakker is draait ze ook altijd op haar buik, kan ze beter spelen denk ik. Uit logeren, we hadden al bedacht dat het een goed idee zou zijn om B een keer te laten logeren als we niet ver weg zijn, kunnen we daarna ook een weekendje weg met zn twee. Toen kwam dit feestje, mooie geegenheid dus. Gaat vast goed, en een keer weg met zn tweeën en daarna lekker uitslapen klinkt als een plan. Vermoed dat we ook eerst samen uit eten gaan, om het compleet te maken. Als je googelt op zoete aardappel kom je trouwens een hoop recepten tegen! Heb alleen nog weinig gezien dat me ook echt lekker lijkt . Ga zo maar naar bed, heb mog wel wat slaap in te halen en er is toch niks op tv. Tot later meiden!
Zo wat is het hier stil! Hoe is het met iedereen? Iedereen de hort op? Hier is het stil in huis, de 3 grote mannen slapen, Y en ik zijn op. Hij niet helemaal in zijn hum, dus ik heb de dentinox er ook eens bijgezocht. Aj, houdbaarheidsdatum tot begin 2011, morgen dus even een nieuwe kopen. Afgelopen nacht is hij een paar keer half wakker geweest, beetje mopperen met zijn ogen dicht om vervolgens weer door te slapen, tot maar liefst 08.00 vanmorgen! Yeahhh! Gisteren trouwens niet hoor, toen weer gewoon een voeding iets na 05u, nou dat is voor mij dus echt een nachtvoeding hoor, getsie wat vroeg! Gelukkig sliep hij erna wel weer verder... Ben benieuwd hoe het vannacht gaat Nou, jullie ook weer op de hoogte, how interesting.. not Ik ga eens iets nuttigs doen hier, doei en fijne zondag allemaal!!
Nee hoor niet de hort op! Gewoon saai thuis... Lekker dat ie ongeveer door heeft geslapen! Dat dacht ik van S ook, ik was er om 00:30 een keer uit geweest, en werd daarna om een uur of 8 wakker van hem. Ik blij, bleek hub er best vaak uit te zijn geweest oeps, haha. Ik had mn slaap blijkbaar nodig S lag net trouwens op z'n buik toen hub hem uit zn bed ging halen. Maar of ie dat nou echt zelf heeft gedaan of dat hub hem niet goed had neergelegd.. ik denk het laatste Hij was ook niet echt in zn hum, hebben Y en hij dat stiekem afgesproken ofzo Juul?! Hij ligt nu alweer te slapen, was echt even niet te genieten daarstraks! Straks even naar mn ouders, verder niet veel boeiends op de planning. Fijn zondagje allemaal!
Nou hier ook een saaie zondag hoor enne Y. ligt hier ookal weer te slapen. Chagie? Dan maar slapen! Geen idee of ze het hebben afgesproken maar als dat idd het geval is, laten ze dat dan voor vanavond een slaapdate afspreken Oh die link 'somebody that I used to know' die ik van jou FB heb geplukt is echt te cool gewoon! Net 3 keer bekeken! Hihi, hub eruit dus vannacht, jij lekker geslapen! Goeie. Moet ook wel eens kunnen toch?
@Supernova, en hoe gaat het met je voedingsschema? Is het een beetje vol te houden? Ah relaxed dat je dat peuterbedje kan krijgen! @Anke, klinkt leuk en handig dat fietskarretje! Het bevalt dus? Wel handig dat je dan ook gewoon met de fiets kan en niet altijd met de auto hoeft bij de langere afstanden. Welke heb je? @Julia, lekker dat Y vannacht doorslapen heeft! Ik heb J vannacht 2 nachtvoedingen gegeven om 1 en 6 uur, grrrr! Daarna wel tot half 10 uitgeslapen en ze was vandaag heel vrolijk, dus dat maakt t wel weer goed. Denk je dat Y een tandje krijgt? @Ien, balen dat S zoveel wakker was vannacht. Maar gelukkig jij niet. Jij combineert nu toch ook nog de bv en kv? Wat is jouw schema? Beetje zoals die van Julia? Jeetje, wat kunnen er hier al veel baby's rollen! J nog niet, die is trouwens nu heel veel aan t babbelen. Ze verzint de laatste tijd elke dag nieuwe geluidjes zoals 'die', 'gie' en de beste heeft ze vandaag verzonnen. Tussen tong en lippen doorblazen met veel bellen wat een erg cool geluid geeft! Ik vind het echt zo schattig om te horen (en het andere winkelende publiek ook)!
@sucre, oh nee, hoe is het met je vader.... ik hoop dat jij ook snel weer opknapt, je hebt het echt flink te pakken, hopelijk word de rest niet ziek. S. deed ook kokhalzen bij te grote stukjes, daarom heeft ie de eerste keren echt uit een potje gehad, nu prak ik het fruit of doe het in de blender, dus meneer is nu wat gewend aan stukjes. met groente of hij eet met ons mee, anders een potje, eigenlijk ben ik erg van vers gemaakt, maarja soms is het wel makkelijk om wat potjes in huis te hebben. @daffie, lekker wezen shoppen dus, er is nu ook veel uitverkoop. ik geef smorgens fruit en als wij savonds warm eten, krijgt hij groenten. ze moeten op een gegeven moment gewoon met jullie mee eten, dus ontbijt, lunch en diner. ben begonnen met alleen fruit en sinds paar wk groenten erbij. @supernova, toppie van je hoor, je klinkt goed gemotiveerd!!! maar wat veel brood zeg, 4plakken smorgen, yak! ik krijg er met moeite maar 1 weg, en de rest van het schema is zoals ik normaal eet ongeveer. moet goed te doen zijn. @julia, ons spruitje draait zich om, hij is een echte buikslaper. en dan met zijn duimpje in zijn mond, echt zoooo schattig!hihi! wat goed van Y.! helemaal doorgeslapen, zo moet het, hopelijk heeft hij de smaak te pakken en slaapt ie vaker lekker door! @ientje, geen ervaring met kia, maar geloof dat je bij kia standaart 6jr garantie hebt.[bij koop van nieuwe auto] ik vind trouwens van kia de 'ceed' erg mooi. maar je bent opzoek naar wat kleins toch? wat vind je van de nieuwe fort ka? vind ik ook wel lief. @brood, op het cb vertelde ze me, dat ik vanaf toen ook al brood kostje mocht geven met wat margerine eraan, toe was S. 5,5 mnd. maar dat krijgt ie nog niet hoor, veel te bang dat ie erin stikt. voorlopig heeft ie genoeg aan fruit en groenten. hij heeft momenteel ook geen strak schema meer, normaal was fruit om ongeveer 10;30 en fles om 12 uur, maar steeds vaker is de fles pas rond 1e omdat ik hem dan geef, want hij vraagt er zelf bijna niet meer om en de fles van 19;30 laat ie steeds vaker ongeveer 60 van staan.... zo maar eens kijken wat er op tv komt vanavond. morgen met Y. weer lekker zwemmen en hopen op beetje goed weer, kunnen we lekker naar buiten.
Ah weer wat actie hier! Nova wat relaxed, zomaar een peuterbed, niet verkeerd! Juul, al je mannen aan het snurken, wat een heerlijke rust. Ach weer een veel te vroege voeding, ik zat rond dezelfde tijd ook met een kind en een fles... Ik twijfelde gister al of ik wel goed telde met de schepjes, ik vermoed dat het er maat 5 waren ipv 6. En de groentehap ook al overgeslagen, daar wordt ik voor gestraft. Uiteindelijk wel geslapen tot 9u, lekker hoor. Ah Ien, lekker toch, dat je ff een nachtje bijtankt en je hub het overneemt? Fijn trouwens dat z'n werk goed bevalt, wat doet ie nu precies? Daf, balen dat J nog zo vaak wakker is 's nachts. Hopelijk wordt het snel doorslapen! Hihi die geluidjes, leuk. Vind het sowieso steeds leuker worden, meer interactie, minder gehuil, elke week kunnen ze wel weer wat nieuws. Dat karretje, wij hebben een roady roller, best een dure maar heel robuust en er zit een zitbankje bij, nu hebben we nog een leeg karretje, de maxicosi kan erin en die zetten we dan vast met spanbanden, net als de veiligheidsgordel in de auto. Dan past het campingbedje en luiertas er proces bij, dus handig als we 's avonds op bezoek gaan. Manlief gebruikt het karretje trouwens ook best veel om allerlei zooi me te slepen. Auto is niet altijd handig hier in de stad, parkeren is soms best lastig en in onze buurt rij je altijd 3 rondjes en je loopt een heel stuk omdat er niet genoeg parkeerplekken zijn. Meid, hoe bevalt het zwemmen, ga jij speciaal naar babyzwemmen of het normale vrijzwemmen? Hier is op zaterdagochtend babyzwemmen, denk dat ik binnenkort eens een kijkje ga nemen, is vanaf 6 maanden en extra verwarmd water, dat is aan mij ook wel besteed Hier, net de kerstboom opgeruimd, scheelt weer wat ruimte. B was wat snel uit haar hun vandaag, die tandjes zitten haar dwars. Overal op bijten, en kwijlen, kwijlen en nog eens kwijlen. Dr kin, wangen en handen zijn schraal, ik smeer nu overal mee bepanthen op. ook op dr billetjes, die zijn ook rood van de luieruitslag, gelukkig niet zo erg. Gelukkig is ze wel vrolijk maar als er iets gebeurd moet ze wel sneller huilen en ze is snel moe, ze heeft wel 4 slaapjes gedaan vandaag en zeker 2 uur meer geslapen. Dat is niet erg, heeft ze ook nergens last van. Verder vanavond voor het eerst gekookt in een tajine, zo'n stenen pot met puntvormig deksel. Kip, paprika, abrikozen en olijven met kruiden en couscous. Lekker! En heel gezond, beetje olie en verder niks, helemaal prima. Dat zit ik nu trouwens mooi te verpesten met een chocolade kerstman
Goh Anke, jullie dagje lijkt verrekte veel op die van ons en op die van Ien haar dag. Het lijkt wel spruiten slaapdag vandaag! Hier dus ook echt mega veel geslapen vandaag! En een beetje chagie was ie ook wel En ja, volgens mij ook last van kriebelend tandvlees, maar ik voel nog niks doorkomen.... Ben even kwijt of er bij B al eentje door is gekomen? Dacht het niet toch? Klinkt erg lekker en gezond wat jij gekookt hebt, ik heb jammer genoeg niet zo'n pot! @Meid, hier een zelfde door de war schema als bij jou trouwens, wel fijn om te lezen, haha! Denk dat die 2 middagflessen of 2 bv's dadelijk 1 worden, de lunch @Daffiee, lekker dat gebrabbel! En van dat draaien, je lijkt je er geen zorgen over te maken en dat zou ik ook niet doen. Volgens mij is J zich nu heel erg op een ander gebied aan het ontwikkelen: spraak/taal, dat rollen komt er vast na. Hier trouwens echt nog geen 'die' 'gie' geluidjes gehoord, hij ontwikkelt zich in rollen en zet zich af met zijn pootjes in de box, of schuift rondjes om zijn eigen as op een kleed op de grond. Die geluidjes die komen hier dus wat later denk ik