Anke wow spannend een nieuw huis. Zelfde omgeving? Heb je al iets op het oog? Ien; goedkoop shoppen jij, leuk Hmmm dus misschien de late fles laten vallen, maar dan zou hij maar op 3 flessen zitten... We hebben het nu als volgt 8.00 180+ 6 10.30 fruit 12.30 180+6 13.00 slapen 16.15 groente 17.30 180+6 19.00 slapen 21.30 wakker maken fles In de ochtend slaapt hij ook nog een uurtje ong. Wil die 21.30 fles wel laten vallen, maar 17.30 is erg vroeg voor de nacht in te gaan. Goh lijkt wel of ik het moeilijker vind aanbik de eerste....
Bd lastig he! En de flessen iets korter op elkaar en dan de 4e om een uur of 8? Wel lekker dattie normaal tot 8 uur slaapt. B heeft nog 5 flessen, 4 hele en een halve om half 6. Denk dat ze een groeispurt heeft, het kind wil alleen maar eten
I'm back. Ik moet mijn babbelfunctie toch wel weer even aanzetten @ Anke, spannend dat jullie nu eindelijk de stap gaan nemen, maar wel logisch. Hebben jullie al iets op het oog ? Het zal bij jullie in de omgeving niet echt goedkoop zijn. Wat grappig dat B. opeens zoveel honger heeft. Hier ook een dametje veelvraat Heb je vandaag nog last van spierpijn? @ Bd, wat een dilemma die flessen. Ik weet eigenlijk niet goed wat je dan moet doen. Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel over naar drie flessen, maar gevoelsmatig is het al wel erg vroeg. Hier hebben we ongeveer hetzelfde schema als jij, maar T. krijgt alleen nog wat fruit in de ochtend. Ze is natuurlijk nog geen 6 mnd en qua ontlasting gaat het ook niet zo lekker dus ik durf eigenlijk niet om nog meer aan vaste voeding te geven. Veel succes in het ziekenhuis vandaag. Laat je even horen hoe en wat? @ Ien, owww dat is nog eens mooi shoppen. Grappig dat S. opeens in de middag 3 uur slaapt. Hoe doet hij het nu 's nachts ? Of is dat een stomme vraag van mij @ Daffiee, wat enorm knap dat je het kolven zo lang hebt volgehouden. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig voelt KV, maar je hebt het toch maar even gedaan. @ Julia, oww wat heftig met Y. Gaat het vandaag al iets beter ? Het lijkt me echt doodeng om zo'n kleintje zo ziek te zien. Ik heb nu niet op alles gereageerd, omdat het opeens wel weer heel snel ging. Afgelopen maandag uitslag gekregen en het is het beste nieuws dat we konden krijgen. De uitzaaiingen beperken zich alleen tot zijn lymfeklieren en ze gaan hem opereren. Dan halen ze het aangetaste lymfeweefsel weg en een deel van de spier. Daarna zal hij nog bestraald worden. Realiteit blijft wel dat hij er uiteindelijk aan dood zal gaan, maar gelukkig niet binnen korte tijd. Theoretisch gezien kan hij er nog jaren mee leven, maar het kan ook zo ergens anders in het lichaam opduiken en dan uitzaaien (eng). Daar denken we nu even niet aan, omdat eerst die operatie maar eens moet zijn. Dus een dikke opluchting, heb toch nog wel effe gejankt maandag. Verder heb ik het enorm druk met mijn werk, opleiding, huishouden en T. T. is nu de hele box aan het doorrollen. Van rug naar buik heeft ze goed door, maar andersom nog niet echt goed. Resultaat driftbuien waar ik nog jaloers op kan zijn Verder heeft ze nog steeds problemen met haar ontlasting; toch maar even de huisarts bellen voor overleg.
Het is weer lekker rustig vandaag We hebben van de huisarts Forlax gekregen. Eerst één zakje per dag en als dat niet werkt mag er nog een tweede zakje bij. Dan moet het binnen een paar weken beter gaan.
Anke, zo zie je Schiphol nog eens! Aaah, gaaf man, nieuw huis kopen! Wil je daar in de buurt blijven? Geen suggesties voor kado, das hier ook altijd een drama. Ha Annelies, jij ook weer hier! Gelukkig het meest positieve nieuws wat je broer kon krijgen! Het blijft natuurlijk altijd heel erg spannend en de wetenschap dat hij er sowieso aan zal overlijden is wel heel triest en verdrietig. Maar het is denk ik het beste om er zo positief mogelijk in te staan, wat je ook doet zo te zien. Grappig dat T juist wel van rug naar buik rolt, S doet dat juist niet, en rolt alleen maar van buik naar rug! Ik las toevallig van de week iets over kindicol van VSM. Dat is ook voor de ontlasting. Kindicol druppels | bij verstopping/obstipatie baby of kind | VSM Kind Hier: S is een beetje chago vandaag. Niet helemaal in z'n hum, piept snel maar verder volgens mij niet echt wat aan de hand. Ach, we hebben allemaal weleens onze dag niet! Gisternacht heeft ie weer helemaal doorgeslapen, en vannacht bijna, om 5 uur moest ik er even naartoe. Maar het gaat wel de goeie kant op! Annelies, geen stomme vraag hoor Vandaag even 2 boxen zwitsal doekjes gehaald bij de etos, ik had nog opbergdozen nodig voor de kleertjes van S, dus dat kwam mooi uit! Sjouwde me wel een breuk, kreeg ze niet alletwee tegelijk mee dus moest ik 2 keer het hele winkelcentrum door Wel weer een hele hoop babyzegels rijker Weet 1 van jullie toevallig of er weer nieuwe cadeaus zijn? Gratiesj, gratiesj!
Oh, èn ik hoef de komende 2 jaar geen billendoekjes meer te kopen, heb nu 2x17=34 pakken gekocht en ik had nog een aardig voorraadje
O, al een topic gevonden waar het in staat: http://www.zwangerschapspagina.nl/gratis-aanbiedingen/324732-zijn-de-nieuwe-producten-inlevering-babyzegels-bekend.html
Ien: jij spamt dat topic hier wel ff vol zie ik. Annelies; wow heel goed nieuws dus van je broer. Fijn geen uitzaaiingen. Vanochtend naar zh vanwege afplatting / vergrootte bolling van M zijn hoofd. Hij hoeft geen helm, pffff happy!! Bolling zit aan voorkant en helm geeft druk aan achterkant dus heeft dan geen nut. Het zal in toekomst minder worden en mensen die het niet weten zullen dan goed moeten kijken om het te zien. Wel had hij verminderde spierkracht, dus moet hij wel fysio blijven krijgen.
Hee dames, net thuis van werk, had nieuwjaarsbijeenkomst. Anneslies, relatief goed nieuws, oplichting dat er geen uitzaaiingen zijn. Maar wel een naar idee dat het zo'n tijdbom is. Maar hij zal ongetwijfeld goed gecontroleerd worden en de ontwikkelingen qua behandeling zijn ook nog in beweging, maar het blijft iet niks. Kan me goed voorstellen dat het hard aankomt. Vervelend dat T nog zo'n last heeft met poepen, hopelijk helpt het spul van de dokter. Ientje, ah S weet weer hoe het moet, relaxed! Genoeg billendoekjes, heb je wel genoeg kastruimte? Schiphol, ik ken het echt door en door, genoeg tijd doorgebracht in de vertrekhallen maar ook daar waar de boel beheerd wordt. Ik vergeet ook nog wel eens dat het voor heel veel mensen heel bijzonder is en dat die er hooguit 4x per jaar komen. Sorry, beroepsdeformatie Maar eerlijk is eerlijk, het blijft leuk daar! Bd mooi om te horen dat het meevalt met het hoofd van S en dat ie geen helmpje hoeft! Wel fysio dus, nouja zolang het helpt... Juul, zwaai vanaf deze bank! Vandaag moest ik dus werken, manlief had papadag en im morgen mamadag. Er stond wel een bezoek aan het CB op de planning, dus B ging met papa. 68 cm en 7.090 kg. verder vonden ze haar erg alert etc voor haar leeftijd, wel een hele droge huid dus badolie in d'r badje en droge plekken insmeren met vaselinecreme. Als iemand nog goede tips heeft hoor ik ze graag. Verder was ze volgens manlief nogal chago vandaag, en weinig geslapen. Afgelopen nacht wel goed en hopelijk vannacht ook weer . Alsof ze telepatisch contact heeft met S, Ientje. Nu keelpijnvan het vele praten vanavond, was gezellig. Morgen lekker vrij maar moet wel even langs kantoor om wat spullen op te halen, neem B mee, vinden die mannen ook wel leuk. Zo maar es mn bed in. Tot later!
Mogge meiden, fijne dag vandaag! Juul succes vandaag bij dok, beterschappies voor Y! S is vandaag een half jaar! en dat op vrijdag de 13e
S gefeliciteerd met je halve verjaardag! Tis rustig hier, iedereen aan het werk of leuke dingen aan het doen?
Halloooo!!! Kwam ik vorige week binnenvallen met het nieuws over mijn vader en heb ik daarna niks meer gepost. Excuses. Hij mag vandaag naar huis, het is nog onduidelijk allemaal, maar op dit moment denken ze aan een herseninfarct of mogelijk een tumor. Echt afwachten dus... Maar goed, hij mag naar huis, zodat hij daar kan herstellen. Even bijlezen hoe het met jullie gaat!
Juul, wat sneu dat je mannetje benauwd is. Hopelijk gaat het gauw beter! Pufjes werken vaak erg goed. Meid, goed dat je kijkt waarom je mannetje ontevreden was. Fijn dat het nu beter gaat zonder late fles! Anke, wat een druk leven heb jij! Maar wel fijn dat alles zo goed te organiseren is. Ik vind schiphol ook altijd heel bijzonder en spannend! Gaaf dat jullie een nieuw huis gaan kopen. Ergens in de buurt van waar je nu woont? Een fotoprinter is toch een prima kado! Heb je beide wat aan. Jouw meisje is dus een klein vreetzakje . Ze is ook al groot!!! BD, is het misschien een idee om niet om 16.15 uur groente te geven, maar dan een fles? Of eten jullie zelf ook altijd zo vroeg warm? En dan rond 18 uur groente en rond 20 uur de laatste fles? Moeilijk altijd he, zoeken naar wat het "beste" schema is. 3 flessen lijkt me nog wat weinig. En ook dat zgn kwijt moeten van de laatste fles heb ik altijd wat onzinnig gevonden. Ik neem 's avonds toch ook altijd een kop thee. waarom zou een baby dan niet lekker wat warme melk mogen voor de lange nacht.... Fijn dat hij geen helm hoeft, valt toch weer mee! En zijn de spieren in zijn nek/rug minder sterk? Fysio zal vast goed werken! Anneliesje, ik ben blij dat jullie toch "positief" nieuws hebben gekregen, al kreeg ik wel kippenvel. Wat ontzettend afschuwelijk zeg! Hopelijk krijgt hij nog heel veel mooie jaren voor zich. Sneu ook dat je meisje moeilijk kan poepen! Hopelijk helpen de medicijnen! Sinds we hier met bijvoeding zijn begonnen, heeft D er ook meer moeite mee. Laatst huilde hij zo hard en was zn kontje gewoon gaan bloeden door het perzen. Ientje, D rolt ook alleen van buik naar rug. Alhoewel hij zostraks wel een poging deed, alleen meteen weer terug rolde . Lekker dat het slapen weer wat beter gaat! Whahaha, genoeg billendoekjes, you go girl! Feli met de 1e 6 mnd van je ventje. Gaat snel he! Ok, dat was pagina 1. Op naar nummer 2.
Meid, ik ben ook voorstander van vers. Maar idd, die potjes zijn handig! Krijgt D trouwens ook bij de gastouder. En thuis dan gewoon vers. Leuk dat je wil gaan zwemmen, maar idd, wel een geregel hoor! Knap! Juul, wat grappig dat je mannetje zo actief is met rollen en schuiven. En ook al achteruit, geweldig hee!! Hier dus juist een kletser, heb al regelmatig papa, baba, gaga, dada, muhmuh etc voorbij horen komen. Geweldig!! Weer een dillema, over school. Ik heb zelf een jaar langer gekleuterd. Ik denk niet dat het verkeerd is voor een kind. Maar je moet kijken waar de behoeftes liggen. Is hij echt eager to learn, dan misschien wel door naar groep 3. Vindt hij het nog heerlijk om te spelen en te doen, dan toch nog kleuteren? Moeilijk, succes met jullie besluit! Supernova, moeilijk he, laten huilen, wel of niet. Volg je gevoel, dan doe je het altijd goed. En die grote glimlach als je dan komt, geweldig he!! Ik ben echt tegen een kind een uur laten huilen. Dat is ook gewoon schadelijk voor de ontwikkeling. Maar even huilen mag best, niet te lang, dan word ik kriebelig. Lekker vooruitzichten, maar ook spannend, zonder je mannetje weg. Maar gaat vast heel goed! Pina, jammer dat je meisje het ritme wat heeft verdraaid. Hopelijk lukt het om 's avonds weer wat tijd voor jullie zelf te hebben. Wouw, kan ze nu al zelf zitten, zonder hulp!! Dan is ze echt sterk!!! Grappig dat ze ook kruipt, zet de spullen maar vast veilig weg! BD, wow, ook een heftig weekje voor jullie met je hub in het zkh en jij zelf ook nog ziek. Hoe gaat het nu? daffie, wat herkenbaar dat gevoel van verdriet om een flesje KV. Dat had ik ook. Nu krijgt D af en toe een flesje KV. En waar maak ik me druk om. Hij doet het er prima op. Dus jouw kleine zal er ook echt wel happy mee zijn. En jij ook, als je meer tijd hebt voor jezelf! En het is gewoon super hoe lang jij al BV geeft! Petje af! En dat was pagina 2. Is er nog meer?
@Anke, cadeau-ideeen, hmmm misschien een 'belevenis' zoals een slipcursus of een uur in een dure auto rijden ofzoiets. Geen idee wat jouw man leuk zou vinden, ik zou mijn man hier wel blij mee maken. Fotoprinter klinkt ook goed, heb je zelf tenminste nog wat aan @Bd, hmm fles-tips, dan zit je hier natuurlijk (nog) niet echt aan het juiste adres, gister net het eerste flesje. Hopelijk vind je de oplossing. @Annelies, wat naar allemaal met je broer. Aan de ene kant natuurlijk fijn dat jullie het meest positieve scenario gekregen hebben, maar dat de realiteit blijft dat hij er uiteindelijk aan zal overlijden, lijkt me vreselijk. Hopelijk helpt de Forlax! Doet het zijn werk vandaag al een beetje? @Ien, oeh het gaat de goede kant op met S zie ik. Met J ook, afgelopen 2 nachten weer doorgeslapen! Haha, jij hoeft komende half jaar geen billendoekjes meer te kopen. @Julia, hoe is het met je zieke mannetje? @Bd, jeej goed nieuws, geen helm! Ok nog wel naar de fysio voor de spierkracht, hopelijk trekt dat snel bij. @Anke, zo 68 cm al! En ook boven de 7 kg. Hmm, tips tegen droge huid. Ik geloof dat het dan goed is om eens in de 2 dagen in bad te doen en niet elke dag. En heb je B vandaag nog geshowed op kantoor? @Ien, gefeliciteerd met S zijn verhalfjaardag! @Sucre, jeetje wat heftig allemaal van je vader! Tumor of infarct, beide vreselijk. Gister eerste flesje kv en J vond t net zo lekker als de bv (haha doe ik daar nu altijd zo mijn best voor). Neehoor, ben erg blij dat ze de kv accepteert. Gister weer naar Amsterdam geweest voor mijn werk en ik moet volgende week weer om goedkeuring voor ons onderzoek bij de medisch ethische commissie te krijgen. Pfff, das echt saai werk, alleen maar papierwerk, en dat heen en weer naar Amsterdam gaan kost ook bijna 5 uur in het totaal! Ok, genoeg gezeurd. Vandaag lekker vrij dagje gehad. Heerlijk gelunched in de stad en nog tijdje koffie gedronken. J had het ook heerlijk naar haar zin, lekker rondkijken, vooral naar de andere baby's. Zo nu sluit ik af, ik ga de Voice kijken!
Een teken van leven na wat je noemt hectische dagen... @Daf, oh wat herken ik je emoties die je omschreef de dag voor het eerste flesje kv. Heel herkenbaar. Hier kwam de acceptatie direct na zijn eerste fles en zijn volle buik. Zo intens tevreden, terwijl hij na die eind-van-de-middag-bv altijd wat ontevreden naar eten 'zocht'. Fijn ook dat J het lekker vond, hoewel.... hoe durft ze eigenlijk! @Suc, fijn dat je vader weer thuis is, maar dus toch nog erg onzeker over hoe of wat. *knuffel* voor verdriet en onzekerheid en dat het maar mag meevallen.... @Ienke, gefeli met half jaar meid! Wat een bikkeltje al! En die foto op FB: geweldig! Maare, waar zijn zijn ogen? @Anke, wat is ze lang! Helemaal in vergelijking met Y. Die was in lengte ook een maandje stil blijven staan en een paar weken terug 'maar' 63cm. Hier klein en rond dus Beeb geshowed op kantoor? Al goedgekeurd door een toekomstige spa daar? @Bd, fijn, geen helm! Hopelijk helpt de fysio - succes! Ok, en nu even snel, want wil zo naar bed. Wie vroeg over droge huid? Anke? Vaseline cetomacrogol creme FNA van Mediq. Werkt prima. Gebruik het hier tegen minimale eczeem plekjes van de middelste. Ideaal spul, geen rotzooi. (die cetomacrogol verkopen ze ook bij andere apo's, maar deze van Mediq staat hier echt met stip op nr 1) Oh en Anke, nieuw huis kopen? Stoerrrrrr!!! He, weetje? Huis van mijn buurman staat te koop, +- 140M2, vraagprijs 173.000 dacht ik. Interesse? @Annelies, ondanks een goede uitslag toch ook erg verdrietig. Ik kreeg het er helemaal koud van toen ik het las... *knuffel!* @Rollen: wat is dat toch met die babies van jullie? Allemaal snel van buik naar rug? Hier dus echt andersom! Hij ligt nog geen 5 tellen op zijn rug en floep, draait zichzelf op zijn buik, maar andersom..... ho maar, of met veel moeite! Zo, weer beetje bij. Nu nog even over de laatste paar dagen want jeetje....Afgelopen woensdag dus naar de ha met Y. Ventolin pufjes mee, geen enkel resultaat. Met moeite tot vanmorgen gewacht, gisteravond nog even getwijfeld om alsnog naar de hap te gaan, maar uiteindelijk toch gewacht tot vanmorgen. Door de ha doorgestuurd naar het zkh en daar stelde de kinderarts RS virus vast. Anke, is arts je tweede beroep? Ik meen mij te herinneren dat jij het al opperde een paar dagen terug? Niet zoveel aan te doen, maar een poging om de luchtwegen iets meer open te krijgen is vernevelen. Zo gezegd zo gedaan, hij was zo moe dat hij er zelfs bij in slaap viel. Maar, het is het waard geweest, de pufjes lijken nu ook wat te helpen en ik heb de indruk dat hij gisteren op de top zat van het ziek zijn en dat het sinds vanmiddag ietsje beter begint te gaan. Hij klinkt nog steeds als een zaagmachine, ik word er zelf bijna benauwd van als ik hoor wat voor geluiden hij produceert, maar hopelijk zijn we nu op de goede weg. Het begint iig allemaal wat losser te raken met veel snot als resultaat en ik denk nu alleen maar: hoe meer hoe beter! Tot zover. We puffen op advies van de kinderarts nog even een paar dagen door, goed opletten of de koorts niet veel hoger wordt en vooral blijft, want dan zou hij naast een virus- ook bacteriele infectie kunnen hebben maar ik ga er vanuit dat hij nu elke dag wat opknapt. Slaap lekker allemaal en alvast een fijn weekend!
Ha dames, goedemorgen! Sucre, fijn dat je vader weer naar huis mag maar het is dus nog niet duidelijk wat er aan de hand is. Begrijp ik goed dat je vader al langer problemen heeft met zijn gezondheid? Naar zeg, dat zijn van die dingen waarvan je hoopt dat je er niet mee te maken krijgt. Hopelijk slaan jullie je er met de familie doorheen. Heel veel sterkte. Dat draaien, B draaide altijd direct van buik naar rug, op een gegeven moment kon ze naar haar buik draaien en draaide ze direct door naar haar rug of begon ze te mekkeren omdat ze dat niet leuk vond. Maar nu kan ze op haar buik spelen en ligt nauwelijks meer op haar rug. Grappig, dat ze zo jong als ze zijn nu al hun voorkeuren ontwikkelen. Hoe gaat het met jou nu? Snot weer weg en werken de meds voor je schildklier? Daffiee, ook aan de kv, kan me voorstellen dat het even moeilijk is. Papierwerk, bah, en dan ook nog steeds op en neer naar Amsterdam. Dat is voor jou aan de andere kant van het land toch? Je kan wel betere dingen doen met je tijd. Je gaat toch altijd met de trein? Is nog wel een relaxte maniervan reizen vind ik, zeker als je grote afstanden moet afleggen en de verbinding goed is. Juul, dank voor de tip, ik zal eens langs de apotheek gaan. RS virus, gemeen is dat. In mijn omgeving zijn genoeg kinderen ziek geworden, een paar zelfs opgenomen in het zkh, allemaal benauwd, veel slijm in de longen en veel snot. B heeft het ook gehad maar is er erg genadig vanaf gekomen. Dus nee, geen arts als 2e beroep . Overigens is het een typisch wintervirus, iedereen krijgt het maar jonge kinderen reageren er dus wat heftiger op. Hier, vanavond feestje hier vanwege verjaardag manlief. Verder weinig bijzonder, niet verkeerd. Nu maar es een luier verschonen en een fles klaarmaken. Doei!
Hoi allemaal! Bedankt voor alle feli's voor S zn halve verjaardag Anke Gefeliciteerd met je vent! (was het nou ook vandaag??) Ja ik heb genoeg ruimte voor de doekjes hoor, heb een grote zolder (zul je zien dat ik een hele stapel doekjes vergeet en over 10 jaar weer tegenkom ) Schiphol, ik vind het altijd erg leuk om daar rond te lopen en mensen te kijken. Lekker lang is B! Net als S, ze gaan ongeveer gelijk op volgens mij Droge huid, ik doe altijd balneum badolie in het badje, en meestal een beetje huidolie op z'n gezichtje. Sucre: fijn dat je vader naar huis mocht, maar nog steeds spannend dus. Heftig hoor, allebei de dingen die het kunnen zijn. Sterkte! O jouw spruit draait dus ook niet verder dan zn zij? Hihi, S vindt het echt wel prima op z'n rug. Daffie: haha ja eigenlijk ondankbaar he van die beebs van ons, dat ze kv gewoon ook lekker vinden?! Juul, heavy man, met Y. Hopelijk knapt ie gauw op en geen bact. infectie erbij, dan ben je nog verder van huis. Bd: jeeej, geen helm! Fijn! Hier weinig bijzonders eigenlijk! Ik wil S' kamertje omgooien, ik wil het ledikant en de commode omwisselen. De muur waar de commode tegenaan staat is maar heeeel dun, en ik wil nu toch echt plankjes boven de commode. Dan maar de boel omdraaien En zijn kledingkast is mega onhandig ingedeeld, 2 hanggedeeltes en maar heel weinig legruimte, waardoor ik heel veel kleertjes nu in de commode bewaar. Begint nu aardig irritant te worden Dus ik heb al een plank ergens vandaan getoverd dus hopelijk kan hub die morgen ff op maat zagen. *noteert: plankdragers kopen bij gamma Ik ga even bankhangen met een kop thee en een rijstewafel, jaja ik ben hevig aan het lijnen geslagen! Aan de shakes en de repen, en tot nu toe bevalt het aardig! (dit is dag 3 )