De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Wow Martje, jij hebt echt grote kinders gebaard!!
    Goed gedaan hoor :)

Vanmiddag op de kdv vroeg de leidster of ik wist of er 1 of 2 babies in m'n buik zaten whaahahaha
    Nee echt niet hoor.
    Ik heb uitgelegd hoe de baby lag,
    En dat dit er maar 1 was.
    Of ik dat zeker wist... Hun? Duhh tuurlijk schat hhaaha
    Ik kon er wel om lachen.
    Thuis toch even m'n buik opgemeten.
    De grootste omtrek die ik kon maken was 102cm
    Nou das toch oké ?
    Vanmorgen gewogen: 70.8kg ook oké.
    Start was 59kg.

Ik ben 'dik' tevreden haha.

Oh ik bied mezelf wel aan als volgende hoor :)
    Met 37 weken thuis in 4 uur tijd bevallen. Oké.
    Dan mag t vannacht starten rond 06.00 uur
    Dochter slaapt lekker door,
    Oma komt oppassen.
    Prima planning.
    (moet hubby t alleen niet te gek maken vanavond,
    Anders moet ik t toch alleen doen...)

Hm.... Genoeg fantasie praat.
    Ik ga verder m'n boekje lezen.
    Oh ja, in m'n op klossen verhoogde bed ;)

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Oh dan nog een vraag:

Wie kent de babycuddle draagdoek van lifetree?
    Ik ga er morgen ws een kopen...

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Eli, geen ervaring met die doek maar hij ziet er erg comfi uit! Ik ga er ook serieus over nadenken. Type nu vanaf iPod maar ik heb op de laptop nog een link staan naar een draagdoek, via sucre. Zal hem later even sturen, beetje een ander idee maar ook een fijne lijkt mij die je tevens als babyhangmat in de box kan gebruiken.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Goedemorgen,
    nog geen babynieuws? Het is een beetje een droevig dagje, dus een perfecte dag om wat opgefleurd te worden door een baby.

@ elio, nette buikomtrek toch ? Ik vind 102 helemaal niet zo extreem eigenlijk. Ik durf alleen mijn eigen omtrek niet te meten haha. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.
    Die draagdoek ken ik niet, ik krijg de hoppediz straks als kraamcadeau.

@julia, nog een beetje lekker kunnen slapen ? Je was er weer vroeg bij.

Zometeen eerst boodschapjes doen en vanmiddag gaan we bij vrienden op bezoek. Ben benieuwd of de eerste opmerking er weer eentje over mijn buik gaat zijn (zucht :D).

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen! Geen nachtbrakers vannacht? Ik heb in elk geval lekker geslapen, werd pas een uur geleden wakker! (op de nodige toiletbezoekjes na dan) Eli, geen idee, geen verstand van draagdoeken. Succes! Meiden, tis hier weer pokkeweer. Ik vind het uitstekend weer om te gaan bevallen. Wie doet er mee? Juul, jouw kids zijn er niet toch? :D

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    o hihi, annelies, had jouw post nog niet gelezen. Ik hoop dat ik wat voor je kan betekenen vandaag :p tja om opmerkingen over buik kun je nu niet meer heen.. Maar ach joh, nog ff en ze hebben t alleen maar over hoe koddig, snoezig, poepig, schetig jouw kindje is :)

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011)
    28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011)
    4 juli 2011 - Lovekees - Dochtertje Elina Tineke - 39 - thuis?? - borstvoeding (11 juli)
    5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011)
    7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli)

Al 4 jongens en 2 meisjes geboren.

Uitgerekende data:
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 5 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:
    05 juli - Ientje - controle gyn
    06 juli - Vive- controle gyn + de inleidingsbabbel
    11 juli - Annelies - gesprek verpleegkundige + babbel
    12 juli - Annelies - controle gyn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ ientje, ik hoop met je mee haha. Lijkt me verschrikkelijk om over tijd te lopen. Je leeft zo na die 40 weken grens toe en dan ga je er ook nog eens overheen :$
    Leuk nieuw onderschrift trouwens ;)

Die buikopmerkingen gaan het ene oor in en en het andere oor uit (met soms een hoop ergenis haha).

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Eli, volgens mij heb je een mooi formaat buik hoor! Je bent helemaal niet veel aangekomen en 102 is volgens mij ook niet veel. Ik werd er nieuwsgierig van dus heb het zelf net ook maar eens opgemeten, kom op 100 cm uit. Vanavond kan je er vast 5 cm bijtellen ;)

@Draagdoek, omdat ik zelf ook nog een jacht ben, even die hoppediz vergeleken met die van Eli lifetree. Volgens mij zijn ze precies hetzelfde. Hoppediz qua lengte geloof ik 10 cm langer, maar ook bestaande uit 1 doek. Ze zijn wat duurder en je hebt wat meer mogelijkheden qua kleur en patroon. Verder geloof ik hetzelfde.

@Eli, ik ben er wel enthousiast over. Gebruiksaanwijzing ziet er erg makkelijk uit (net zoals dus waarschijnlijk bij die hoppediz het geval zal zijn) en ik vind de prijs ook nog meevallen. Ach... en zoveel maakt dat ook weer niet uit, mijn vader heeft het nog niet gevraagd, maar de vraag wat ik wil hebben komt vast nog ;)

@Ien, mooie banner!!!!!!!!!!! Veuuullll mooier dan die vorige, dat je er nog maar lang gebruik van mag maken :p Of liever niet?

Hier begint de zon een beetje te schijnen. Ik heb redelijk geslapen tot een uurtje of 06. Kindjes zijn net opgehaald, ik ben er klaar voor. Sinds gisteren zo nu en dan weer van die fijne menstruatieachtige buikpijn, maar ja, dat had ik een paar weken geleden ook. Hopelijk gaat er iets beginnen vandaag/morgen. Ik vind het wel mooi geweest namelijk!

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien en flash gaan jullie nu eens gewoon bevallen. Is een mooie dag voor vandaag!

Hier ook redelijk geslapen op de toilet bezoekjes na dan. Moest ook rustig doen want vriend heeft vandaag zijn eerste tijdrit op de fiets (wedstrijd). Heb me netjes aan de afspraak gehouden door rustig te doen dus :)
    We gaan papa straks dus aanmoedigen, nu nog ff relaxen op de bank.

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Joehoe, 2 meiden geboren! Lovekees en Marrie gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters. En wat een mooie namen en mooie foto heb ik gezien! Geniet ervan.

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Zag nog wat voorbij komen over een baarkruk. Ik was ook van plan om die te gaan gebruiken bij de bevalling, maar heb er nog geen ervaring mee ;) We zullen zien of het iets is.

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Jaja ik doe mn best! Gisteravond toen ik naar bed ging wel wat last van menstruatiepijn ook, maar dat trok helaas weer weg. Heb het idee dat het nu weer een beetje aan het opkomen is, maar dat kan ook wel komen doordat ik dat zo graag wil. Ik wil gewoon bevallen vandaag! Punt!

Ik ga me vandaag tegoed doen aan frambozenbladthee en ananas. En heb vanmorgen hub even verleid, nou als dat kind er dan nog niet uit wil, dan weet ik het ook niet meer hoor! :p

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ientje en Flash: You go girls!
    Hier inmiddels wat meer harde buiken en last van mn rug.... hopelijk duurt het bij mij ook niet al te lang meer.

Fijn weekend allemaal

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011)
    28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011)
    4 juli 2011 - Lovekees - Dochtertje Elina Tineke - 39 - thuis?? - borstvoeding (11 juli)
    5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011)
    7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - 52 cm - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli)

Al 4 jongens en 2 meisjes geboren.

Uitgerekende data:
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 5 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:
    05 juli - Ientje - controle gyn
    06 juli - Vive- controle gyn + de inleidingsbabbel
    11 juli - Annelies - gesprek verpleegkundige + babbel
    11 juli - Sucre - huisbezoek CB-verpleegkundige
    12 juli - Annelies - controle gyn
    8 aug - Sucre - 1e keer CB

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey dames,

Frambozenbladthee? Waarvoor is dat? Ben benieuwd.

Dames die uitgerekend zijn/over tijd zijn veel succes! Hopelijk snel weer wat babynieuws.

17. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meiden!
    Trekken jullie het nog een beetje? Lijkt me zo lastig als je graag wilt bevallen en er gebeurt niks, terwijl mensen om je heen wel bevallen. Maar echt, het einde is in zicht! Jullie worden heeeeeeeeeeeel snel mama. Nog een paar tips om het proces te versnellen? De wipjes, ananas en thee zag ik al voorbij komen. Veel lopen en trap lopen schijnt ook te helpen. Of gewoon weken ellendige voorweeën hebben, zoals moi, dat werkt ook wel, haha. Nee, hoop echt gauw op meer babynieuws! Omdat ik zo nieuwsgierig ben, maar vooral omdat ik weer dat enkelen van jullie het toch wel erg zwaar hebben.

Draagdoek, ik heb er dus 1. Die is multifunctioneel. Heb ook de binana geleend van mijn schoonzus, erg fijn dun, rekbaar stofje, ideaal voor de zomer. Maar als iemand nu even alle draagdoeken op een rijtje zet, en daarbij alle plusjes en minnen tegen elkaar afweegt, dan kunnen we misschien de ultieme draagdoek aanschaffen.

Hier gaat het prima. Alleen lijkt Daan wel te clusteren 's nachts. Gek kind. Hopelijk krijgen we dat ritme gauw omgedraaid. Of zal ik gewoon naar de andere kant van de wereld verhuizen *grin* dan zitten we meteen goed!

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Misty, dit las ik:

Drink de laatste 3 maanden van de zwangerschap frambozenbladthee om de baarmoeder te versterken en voor te bereiden op de zwangerschap. Het bevordert een onstpannen, gemakkelijke en snelle bevalling door de weeen te versterken. Daarbij verzacht het de pijn bij weeen en maakt het contracties effectiever.
    Dit samentrekkende en stimulerende kruid versterkt de spieren van de baarmoeder en de bekken. Ook stimuleert het de productie van moedermelk. Het helpt de baarmoeder te herstellen van de bevalling als je het gebruikt in de maanden erna.

Ik dacht eigenlijk dat je het niet voor de 40 weken mocht drinken, vandaar dat ik het nu pas in huis heb gehaald.
    Maar.. het zijn natuurlijk allemaal geen wondermiddeltjes. Maarja.. als het net effe dat laatste duwtje geeft, dan ben ik wel blij :p

Sucre, het gaat nog wel hoor, maar ik ben het gewoon zat! :D Dus ik ga eens even mn wasje uit de wasmachine halen, en buiten ophangen. Ben voor 't eerst blij dat de wasmachine sinds de badkamerverbouwing op zolder staat, nu MAG ik nog een extra trap op en af :D:p

Tja, emigreren, zul je net zien he, heb je 't allemaal voor elkaar, kun je vertrekken, heeft Daan een mooi ritme voor hier :D

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ehm ik ben een beetje boel chagerijnig vandaag, volgens mij. Merk dat ik niets kan hebben en dat ik me enorm snel zit te ergeren. Verder blijven mensen bellen en berichtjes sturen over hoe het nu gaat. Ehm als de baby er al was dan wisten jullie het wel hoor, pffff :x. Schoonmams had ik ook nog even aan de foon en ze eiste zowat dat ze werd gebeld wanneer de bevalling begonnen was. Dan kon ze zich er op voorbereiden en niet weg gaan zeg maar. Ze zei dat ze dan het wel kon begrijpen dat R. en ik alleen met zijn tweetjes de bevalling wilden doorstaan. Alsof ze er uberhaupt iets over te zeggen heeft.
    Dus heb maar heel mooi er omheen gepraat en gezegd dat zodra er belangrijk nieuws is, zij dat wel hoort (dat dat pas is als de baby is geboren dat merkt ze dan wel weer lol). Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik mijn mond niet kan houden en er een sarcastische opmerking uitflapt.

@ julia, owww dat is ook een mooie omvang zeg. Ik heb het hier nog steeds niet opgemeten, bibber nu al van angst haha.Mooi dat je redelijk hebt geslapen en wie weet zet het door :)

@ draagdoeken, er zijn er zoveel dat het soms niet meer te overzien is. Ach ik zie wel welke ik ga krijgen :)

@ bd, succes met de tijdrit van je partner. Ik ben altijd blij als ze weer heelhuids aangekomen zijn :) Verder lekker rustig aan doen.

@ Ientje, frambozenbladthee ??? ehm dat klinkt niet heel erg lekker, maar ananashart is ook niet lekker (gewone ananas dan weer wel haha). Ben benieuwd of de bakerdingetjes hebben gewerkt en of je beeb er vandaag uit zal komen.

@ anke, klinkt spannend, hopelijk zet het door.

@ sucre, vervelend dat daan in de nacht clusterd. Hopelijk gaat dat snel wijzigen, is wel zo lekker voor je nachtrust.

Zo boodschapjes zijn gehaald en we hebben een speciale schrobborstel voor de badkamer gehaald. R. is nu de badkamer aan het doen haha

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Hier nog geen baby nieuws, hoop gerommel, nu en dan krampen. Kleine moet nog even blijven zitten, omdat z'n pappa een BBQ heeft vanavond :D.
    Wij gaan gewoon voor de uitgerekende datum, lijkt me wel leuk. Ook om later te vertellen op feesten en partijen ;).

Net verrast door pap en mam met een heerlijk broodje haring. Nu bankhangen met een slechte film op rtl4.

Sorry, beetje ego berichtje. Reageer later weer even op de rest.

Deel Deze Pagina