Hallooooo dames! Wat een drukte opeens hier! Meid, leuke trouwplannen! Ben je al aan het aftellen? Ientje, ai balen van de auto zeg, hopelijk kom je eruit met de dealer. Die broek, hahaha sorry ik zie er geen meidenbroek in, maarre als je het niks vindt hou ik me aanbevolen Lippenstiftzakje???? Ik stop daar mijn geld in als ik ga stappen, of het bonnetje van de garderobe. Maar ik doe dan ook niet aan lippenstift . Heb nog ff gecheckt en manlief heeft ook een lippenstiftzakje, volgens hem trouwens een sleutelzakje. Misschien voor S een speenzakje, of broodkorstzakje? Nova, nachtmerries? Hm dat onrustige af en toe ken ik wel, is gelukkig hier al wat beter. Daffie, al aan de rapley, wauw! Leuk dat J zo vrolijk is, B is ook de hele tijd lekker blij, kan ik zo van genieten. Ik heb hier een tuit eker staan met zachte tuit, gewoon van de Hema. Overigens nog niet geprobeerd. Julia, druk met werk dus. Jij held! Onverschrokken naar beneden bij een alarmmelding! Thee, ik dacht nig, wat een goed idee, maar dat is dus nog niet de bedoeling. 's Nachts wakker worden, hoesten, allemaal herkenbaar. Hoesten is gelukkig weg maar heeft ruim een maand geduurd na dat ellendige RS virus. B slaapt nu weer lekker door maar heeft een week of twee gehad dat ze wakker werd, soms ging ze weer slapen, soms moest er een fles aan te pas komen en een paar keer heb ik haar in ons bed gelegd omdat ze niks wilde, en dan viel ze bij ons in slaap. Combi van onrust en verkoudheid. Dat van die sprongetjes is niet helemaal mijn ding maar zowel bij 4 als bij 6 maanden dus het verschijnsel van onrustig slapen, wakker, overdag ongeduldig en gefrustreerd. Dan opeens kan ze weer vanalles, is de frustratie weg en slaapt ze weer goed. Nu is ze soms nog wel wakker 's nachts hoor, kwestie van opnieuw instoppen en dan slaapt ze weer verder. Heb ook het idee dat dat steeds makkelijker gaat nu er vast voedsel ingaat. Verder, hypotheek besproken, vooral om budget te bepalen en inderdaad zijn de maandelijkse lasten bepalender dan wat we kunnen lenen, zeker nu met het kdv enzo erbij. Maar budget past prima bij de huizenprijzen waar we naar kijken dus dat is ok. Als het zover is gaan we zeker nog shoppen bij meerdere banken. Vanochtend de makelaar gebeld, was in gesprek en zou terug bellen. Deed ze ook, lijstje gegeven van huizen die we willen zien en wat blijkt, ze had net een kijker gesproken! Dus sinds een half jaar weer een kijker, dat is toch een beetje positief. Nu ook maar een vakantie aan het boeken voor begin juni, heb wat dingen uitgezocht en nu is manlief ze aan het bekijken. By the way, we hadden alle frisdrank op het balkon staan, dat is nu dus bevroren . Manlief heeft meteen al het bier naar binnen gehaald, stel je voor Nu noodgedwongen maar een biertje genomen
Julia: Ik heb ook al thee gegeven hoor, ik had ergens gelezen dat het met 6 maanden 'mag'. Kan vast geen kwaad, kind vond het heerlijk in ieder geval. Rijstwafels had ik juist weer ergens gelezen dat het vanaf 8 maanden 'mocht'. Ooh, lijkt me ook eng, midden in de nacht eruit met het idee dat er misschien iemand rondloopt. Brrr! Ien: Volgens mij een gewoon spijkerbroekje hoor! Zit niet in al die spijkerbroekjes een paars label? In de hema broeken die ik heb wel tenminste, en dat zijn geen meiden broeken! Als je de broek echt kwijt wilt..... welke maat is het eigenlijk? Yoghurt heb ik gewoon plain gegeven. Geen idee waarom, misschien omdat je overal leest dat suikers niet nodig zijn. D vind het heerlijk trouwens, en smult er echt van. Aaah, ruk van die reparatie kosten. En wat ben jij netjes, ik had denk gewoon de auto ingeruild. Gemeen he! Nachtmerrie: hahaha, flesje voor z'n neus leeg gooien. Dat je daar uberhaupt aan denkt, juul! Tuitbeker: Gebruik ik zo af en toe ook voor D. Hij moest er even aan wennen, maar vind het nu wel interessant. Gister heb ik D een boterham met boter gegeven. Volgens mij vond hij het wel lekker, al vond ik later nog het een en ander onder z'n stoel terug (en ik maar denken dat hij zo lekker zijn boterham zit op heeft zitten eten ). Hier schijnt het zonnetje, met strak blauwe lucht. Het zal vast koud zijn buiten, maar we gaan straks een lekker flinke wandeling maken!
Nova, thx voor label-info! Door jullie rea's ben ik van mening dat het aan mij lag, een vriendin heeft er ook nog naar gekeken en die zag er ook niks specifiek meisjesachtigs aan. Dus... Sorry Anke en Nova, ik houd hem zelf Het is idd fricking koud buiten, pak hem en jezelf goed in! Dealer: tja ik had er gewoon geen goed gevoel bij. En als we nou niks meer met die dealer te maken zouden hebben na het ophalen van de auto.. maar we hebben 7 jaar garantie, en wil niet met zo'n 'valse' start beginnen zeg maar. Ben benieuwd, ik word er straks over teruggebeld.
I'm back @ Ien, ik zie aan het broekje niets bijzonders. Dus ik zou hem mooi zelf houden (en anders verkopen lol). Ahh ik lees dat je dat al van plan bent. Nu ben ik wel erg nieuwsgierig wat je had gedaan als iedereen had gezegd dat het echt een meidenbroek was? Wat balen dat de Alfa nu nog kapot is.Tja ik heb het wel gedaan met mijn opel haha. Die had ook kuren, maar zelfs de dealer kwam er niet uit. Overigens had ik tijdens het gesprek ookal voorzichtig laten vallen dat ik de auto niet meer vertrouwde. Ons opeltje is op de vrachtwagen naar verweggistan gegaan en ik heb er een prachtige chevrolet spark met plastic interieur aan overgehouden (hahaha). @ Daffiee, wat goed dat J. haar flesjes nu leegdrinkt. Hier was de overgang van 5 naar 4 flesjes heel erg simpel. Ik sta er nog steeds verbaasd van. T. kreeg 5 flessen van 180 en ze krijgt er nu eentje van 210 en 3 van 180 (dus eigenlijk minder qua hoeveelheid). Ik heb trouwens geen idee wanneer je met een tuitbeker kunt beginnen, maar ik zou het gewoon eens proberen. Wat grappig dat J. stukjes geweldig vind. Hier ook een dame die graag alles zelf wil doen. Vanmiddag een stukje (warme) zoete aardappel gegeven en dat ging er goed in. Verder natuurlijk alles onder gesmeerd. @ Anke, spannend dat er toch weer een kijker is. Hopelijk is dit degene die voor jullie appartement valt. Ik ben benieuwd of je snel je droomhuis zal vinden. Vage mensen daar in DH, zo maar een zadel jatten (wat je daar nu in hemelsnaam mee moet ) @ Meid, wat spannend dat je een uitstrijkje moet laten maken. Hopelijk is de uitslag goed. Ik moet ook binnen nu en een half jaar en moet eerlijk bekennen dat ik er tegenop zie. Je bruiloft komt snel dichterbij, iets bijzonders om naar uit te kijken. @ Julia, jeetje bikkel in je eentje op een alarmmelding afgaan. @ verkouden, pff hier is T. ook sinds vrijdag snippieverkouden. Ze heeft er sinds vandaag ook een vaag hoestje bij. Toch maar even goed in de gaten houden. Hier neusspray (zoutoplossing) een uit onder haar bed (stinken) en luuf op haar borstkas (vaag luchtje). Hopelijk is het snel voorbij, want dit is erg sneu en slecht voor de nachtrust. @ broer, uitslag van afgelopen maandag is positief. Hetgeen wat de huisarts zegt minder, die geeft aan dat alle mensen bij hem in de praktijk met uitgezaaide melanoomkanker binnen een jaar zijn overleden. Beetje confronterend :x In ieder geval hebben ze 53 lymfeklieren weggehaald. Hiervan waren er drie aangetast; 2 van 3,5 cm en eentje van 6,5 cm. De tumoren waren mooi ingekapseld (dat is ook weer positief schijnbaar). Over 2 weken start de bestraling. De verwachting is dat hij 5-7 weken lang iedere dag bestraald moet worden, best heavy. @ hier, ik begin weer een beetje tot mezelf te komen. Had echt even een mega-dip, maar krabbel nu weer op. T. haar tweede tandje is door en ze doet pogingen te zitten (levensgevaarlijk al zeg ik het zelf). Verder gaat haar ontlasting als een tierelier (eindelijk). Owww R. zit thuis, vorstverlet, hoezo luxe. Doorbetaald krijgen om thuis niets te doen
Ien: Ik heb het ook wel eens met kleding, shirtjes vooral, dat ik twijfel of het nou voor een meid of jongen is. Dealer: ja, als je inderdaad nog 7 jaar 'vast' zit aan diezelfde dealer, is het wel zo verstandig om het netjes op te lossen. Al wat gehoord? Ik heb vorige week van mijn moeder een skipakje (mt 74/80, lekker op de groei ) gekregen. Echt prima timing van mijn ma, want de kleine man heeft al goed gebruik ervan kunnen maken. Mocht iemand interesse hebben, hier lagen ze bij de Lidl, alleen geen idee van de prijs. (ook voor meiden) Daarstraks hadden we wéér brandweer op de stoep hier. Wederom had iemand een melding gedaan van rook en vlammen op het dak. Vals alarm. Ik denk zelf dat het gezichtsbedrog geweest moet zijn, laagstaande zon, iedereen flink aan het stoken met deze kou. Was ook weer hetzelfde tijdstip dat ze hier waren. Zoontje van m'n buurvrouw vind het alleen maar geweldig, die keek z'n ogen uit
Jeetje dat is me toch wel wat een tweede valse melding. Je zou haast denken dat iemand het er om doet Hoe doen jullie dat trouwens met dit weer en de handjes? Gebruikt iemand handschoentjes ? Hier is dat echt een drama, T. blieft die dingen niet (gillen/krijsen etc).
O, oeps, ik ga me heel hard schamen Heb ik gewoon jouw auto lopen afkraken Sorry!! Maar ik vond hem aan de buitenkant echt wel mooi, maar aan de binnenkant dus niet zo. Maar heb jij dan trouwens de bifuel versie of de benzine? Gewoon, nieuwsgierig hoor Vind je me nog wel aardig, of heb ik het nu helemaal bij je verbruid (schaam me echt rot hier, haha ) Wow, mega confronterend wat de huisarts zei zeg Snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom hij dat heeft gezegd. Dat het bij hem in de praktijk zo is, hoeft niet te zeggen dat dat voor alle gevallen geldt, toch? Heeft de arts in het ziekenhuis daar nog iets over gezegd, percentages ofzo? Wow, 53 stuks weggehaald, klinkt als enorm veel. Hoeveel zitten er daar in dat gebied eigenlijk? (geen flauw idee van) Sterkte komende tijd, allemaal. Fijn om te lezen dat je weer uit je dip aan het klimmen bent. Gelukkig gaat het met T haar ontlasting weer goed! Lekker dat R vrij is! Of baalt hij er zelf van? Wat voor werk doet hij? Iets buiten, gok ik? Ik heb contact gehad met de Kia dealer. De handelaar geeft er nu 250 minder voor omdat die reparatie echt wel moet gebeuren. De dealer vond het wel fijn en eerlijk dat ik het had aangegeven dus die bood aan om de helft voor zijn rekening te nemen. Komt er dus op neer dat wij nu nog 125 euro eraan kwijt zijn, maar ik ben allang blij. Stukken beter dan de 610 die de reparatie anders had gekost! S was vanmiddag even helemaal van slag, hij was gewoon duidelijk niet lekker. Hij heeft wel weer lekker groente gegeten, dat had hij al een paar dagen niet gedaan dus dat gaat wel de goeie kant op. Morgen weer werken, en dan weer lekker weekend! Hub hoeft niet te voetballen - jeeej - dus even kijken wat we voor leuks gaan doen. O, Nova lees nu net jouw stukkie. Welke maat heeft D nu dan? Aangezien je het over 'op de groei' hebt, met het maat 74-80 pakje? S gaat nu wel richting de 74. Vind het steeds jammer dat hij die leuke kleertjes niet meer past, haha
Annelies: zie net dat we tegelijk hebben gepost . Aww, T ziek, hopelijk is het hoestje niets en is ze snel weer beter. Fijn dat je broer een positieve uitslag heeft gekregen. 5-7 weken bestraling is niet niks zeg, jeetje! Heftig! Ik snap dat die huisarts eerlijk wilt zijn naar zijn patient, maar wel confronterend inderdaad! Heel veel sterkte! Wat goed dat T al probeert te zitten!
O, ik moet sneller typen geloof ik, weer een stukje gemist! Annelies, ik heb wantjes voor S. Maar die blijven gewoon niet zitten, gaat ook niet handig met zijn jas. Ik prop z'n handjes steeds in de voetenzak, maar hij haalt ze er steeds weer bovenuit. Tja, meer kan ik niet doen, moet ie zelf weten als ie kouwe handjes wil...
@ Ien, ik moest zo lachen toen ik je stukkie las Ik vind je nog wel lief hoor, ben niet zo snel gepikeerd en kan er de humor wel van in zien. Ik heb de bi-fuel en dat is de reden waarom we voor de chevrolet spark zijn gegaan. Ik rij enorm veel kilometers en gas is gewoon erg voordelig. Ik ben puur voor mijn portemonnee gegaan. Verder is de instap iets hoger, dat is ook iets prettiger voor mij. Goed nieuws dus met de kia-dealer. Ik hoop dat je de dealer voorlopig niet nodig hebt wanneer je nieuwe autotje er is. Volgens mij hebben ze alle lymfeklieren in dat gebied weggehaald, dus er zullen er wel 53 hebben gezeten. Ik heb geen flauw benul hoeveel er zitten en of er bij ieder mens evenveel zitten. De huisarts is wel eerlijk, maar nogal een doemdenker. Ik heb hem ook lang gehad en altijd als ik daar kwam en ik had iets wat hij niet direct wist, dan ging hij er vanuit dat het mega-ernstig was. Aan de andere kant heeft hij zelf zijn vrouw verloren aan kanker. Binnen een paar weken was ze overleden, dus hij leeft wel enorm mee met mensen met kanker. Bij mijn broer was de drain losgeschoten en hij was dus met een lekkende drain richting de huisartsenpost gegaan in het weekend. Stond de huisarts 's maandags toch maar even voor de deur om te vragen hoe het ging en dat is toch wel erg lief. R. is voorman en dan loodgieter/cv-monteur. Hij vindt het zelf wel lekker om thuis te zijn en heeft gisteren en vandaag het bad maar even geplaatst.
O gelukkig Anneliesje, phew! *veegt zweet van voorhoofd* Ja, in jouw geval is die bi-fuel wel handig. Ik zal niet giga veel km's maken, dus was voor mij niet veel meerwaarde. En de dealer was een ongelofelijke klojo, ik was eigenlijk al afgehaakt voordat ik de auto goed had bekeken Nu lijkt het net alsof ik hem anders had gekocht, dat is niet zo hoor. Maar ik vind de sfeer die in zo'n toko hangt ook belangrijk, en er liepen alleen maar van die gladjakkers rond daar. Brrr. Maar goed, ik ben blij met mn kiaatje, en ik hoop idd ook dat ik hem niet vaak nodig zal hebben, maar zal vast wel ooit eens in die 7 jaar. En dan heb ik liever een goeie verstandhouding met de dealer Apart geval, die huisarts dus. Maar idd wel heel attent dat hij op die maandag kwam kijken hoe het ging. Zou ik wel hebben gewaardeerd in elk geval! Wel fijn dus dat R vrij is! Ah, bad geplaatst, fijn! Wordt heel de badkamer aangepakt of..?
Wow Annelies, heftige tijd gaan jullie allemaal tegemoet... begrijpelijk dat ha meeleeft en een doemdenker is, maar toch ook wel hefig hoor om dat allemaal maar aan te horen... Fijn dat jij weer een beetje uit het dal omhoog klimt. Zet hem op meid. Met je spark *foei Ien!* Wanten? Ja ik heb ze wel, maar aangezien zijn jas te groot is zitten zijn handjes lekker warm verstopt in de mouwen, dus dat is een ideale oplossing! @Anke, awhhh.. frisdrank bevroren? Zit er nu nog prik in dan? Geen idee eigenlijk, maar t wordt tijd voor een nieuw huis met genoeg ruimte voor een grote koelkast! Hehe... halve dag vergaderd. Bhehhhh, hoe saai. Zaten ook wel leuke onderwerpen bij, tis ook altijd wel gezellig enzo, maar toch. Ik heb nou eenmaal geen vergaderbloed Dames, hou het hierbij, koppijn! Ga even een pot thee zetten en op zoek naar de afstandsbediening
Hello! Meid, balen van dat uitstrijkje maar verstandig van de huisarts om maar even te checken. En hopelijk komt het gewoon door een te lichte pil. Annelies, fijn om te horen dat je uit je dip komt, klinkt best heftig. Die T van je, wat een dame zeg. Hier ook zo'n dametje dat het liefst de hele dag zit en staat, ze kan een beetje zitten maar valt met hetzelfde gemak om, liefst met haar hoofd tegen de spijlen van de box of zo . Ah nieuwe auto, beter! Je had al tijden ellende met die vorige toch? Ientje, vandaag had B een broek van de Hema aan, een echte meidenbroek . Het labeltje is roze... Nu ga ik maar weer naar de Hema, jongensspijkerbroek kopen voor B, vond em namelijk wel leuk . Hihi nee geintje hoor, hier net een maandje in maat 68, houdt ze nog wel even vol denk ik. Nette deal met de dealer, je eerlijkheid is beloond. Kan me goed voorstellen dat je je daar niet lekker bij voelt. Nova, alweer vals alarm, drukte om niks. Begrijpelijk dat je buurjongetje het interessant vindt. Skipak, ideaal voor dit weer. Hier een winterjas maat 74, een voetenzak in de wandelwagen en een mooie muts, werkt ook. Net huis opgeruimd, morgen dus een kijker. Manlief moet met B een half uurtje de hort op en uitgerekend morgen zijn zn ouders er niet en heb ik de auto nodig. Heb maar een boodschappenlijstje gemaakt, kunnen ze mooi even boodschappen doen. B heeft vandaag eindelijk weer eens beter geslapen overdag, 's nachts gaat best goed maar overdag was steeds maar een uurtje. Nu 's ochtends een klein uurtje en 's middags 2,5 uur. Heerlijk, ik moest ook werken, morgen wat inleveren. Overigens nig steeds geen tandjes hier, wel 2 witte streepjes en vandaag een onophoudelijk stroompje kwijl, rood tandvlees en einde van de dag lekker jengelen. En uiteraard weer goeie zin toen papa binnen kwam . Hopelijk komen ze nu snel door. Wat gebruiken jullie qua middeltjes eigenlijk? Hier Chamodent, werkt wel aardig geloof ik. Oja, nog een succesnummer hier voor het receptenboek: snijbonenstamppot! Morgen staat de zoete aardappel op het menu, staat al klaar in de koelkast.
Jíj bent degene die regelmatig LANGS de afslag Capelle rijdt, zou het niet gewoon handiger zijn als je die afslag eens neemt? Scheelt mij weer wat km'tjes
Anke, snijbonenstampot? Dat klinkt echt vies! Misschien omdat ik niet zo van de bonen ben, maar zeker eens de proberen. Gewoon snijbonen met...snijbonen en? aardappelpuree ofzo? Oh spannend, morgen een kijker! Duim duim! Hopelijk vinden ze het wat! Stuur je vent idd maar naar de winkel, ik vind het echt te koud om voor de lol een blokje om te gaan... brrrrrr
Geachte mev... mej..... ehhhh (hoe schrijf je een bejaarde eigenlijk aan?) Bij dezen nodig ik u zeer officieel uit voor een kopske thee bij mij thuis. Wellicht krijgt u er ook nog een koe....biskw.... rijstwafeltje bij, mits u zich netjes gedraagt. Met vr......... Hoogach.... doei ien Zo. Tevree?
Even bijlezen en reageren. Anke: hypotheken, bleh zo'n hekel aan. Hele hoop abracadabra voor mij en komt er toch op neer dat ik moet betalen. Manlief houdt zich daar lekker mee bezig Meid: he getsie, wanneer moet je voor uitstrijkje? Daffie: hmm slaapt je kleine eindelijk door, nog drama door het hoesten. Hopelijk snel beter! Julia: jij een spannend nachtje achter de rug dus met die bewegingsmelder. Zou dus ook echt niets voor mij zijn. Ien: die broek is echt voor een meisje hoor. Die ga je toch niet bij een jongen aan doen, geen gezicht!!!!!!!!!!! Hahahaha, ik zie het verschil niet hoor. Volgens mij kan het voor beiden toch? Goede deal met de dealer jij. Zo zie je maar, eerlijkheid duurt het langst! Annelies: oef dat is wel even confronterend ja wat de arts zegt. Hoe is je broer er zelf onder? Zo, hopelijk niemand vergeten, anders sorry! Hier druk en beetje aan het kwakkelen. Vorige week op vakantie dacht ik blaasontsteking te hebben. Bijna aan het einde ook bloed bij plassen; hmmmm das nie goe nie. Dus maar contact opgenomen met ha en die raadde aan om daar naar een arts te gaan. Daar vonden ze idnerdaad behoorlijk wat bloed bij urine maar geen ontsteking (kan namelijk voorkomen bij blaasontsteking). Ze gingen urine op kweek zetten en volgende dag mocht ik bellen of het toch een otnsteking was. Dat bleek zo te zijn. Moest deze week bij eigen arts urine nogmaals laten controleren nar antibiotica kuur. Kreeg gister wel ineens weer last bij plassen en steeds kleine beetjes, dus toch maar zoals andere arts had gezegd na afloop van kur urine laten controleren. Bleek weer geen ontsteking in te zitten maar nog steeds bloed??!!! Moet nu morgen naar huisarts voor afspraak. Vind het stiekem wel een beetje eng, je hoort tegenwoordig de gekste verhalen. Sorry voor mijn lange klaagbericht, maar moest er ff uit. Duik nu mijn bedje in, kom morgen weer verslag uit brengen.