Oh ja was even benieuwd hoe zwaar jullie kids waren bij 6 maanden controle op CB M was 7770 gram en 72 cm. Lang en mager noemde de cb arts hem (en ik vond hem echt een bolle toet hebben!!). Gewicht buigt van + 1 naar 0 lijn en lengte blijft + 1,5.
Klinkt idd lekker en makkelijk Bd, ik ga hem proberen! Wij zijn op de 6 maanden afspraak met 5 maanden geweest, was erg druk die maand, dus afspraak ging 'iets' naar voren. Hij was toen 7560 gram en 68,5 cm. Zit bij allebei nog steeds op de +1 lijn en met zijn hoofd op de +2. Van de week moeten we weer, dus dan zal ik t ook ff melden.
Hmm wat een lekkere recepten komen er voorbij; Anke die taart met gehakt doe je daar de bladerdeeg overheen ? Ik moest officieel afgelopen donderdag voor de 6 mnd afspraak, maar die ben ik dus vergeten . Heb T. vorige week wel gewogen en op onze weegschaal woog ze 8350, lengte weet ik niet. Ze was toen precies 6 mnd
Bem ik weer, ff getraind. Was niet bepaald een zware, maar wel weer lekker wat gedaan. Ientje, die preitaart, dat eimengsel is een mix van 2 eieren, ee half kopje melk of een flinke scheut zeg maar en wat zoit en peper. Voor meer dan 4 personen een extra ei voor elke 2 personen extra. En die Boursin, verkruimelen kan, krijg je wel vieze vingers, ik snij meestal plakjes met een schilmesje en die leg ik erop. Krijg je iets minder vieze vingers Strooizout, hebben we een emmertje van in huis, was vorig voorjaar in de aanbieding. Heb ik ook al gebruikt. Het regende net ook echt, trouwens. Daf, J ook al zo tevreden. B meestal ook hoor, maar het is nu een beetje ellende met 2 of 3 slaapjes en tandjes die maar niet willen doorkomen :x, dat helpt niet. Sneeuwballen, ik zat in de auto, anders had ik uiteraard wel teruggegooid! Bd, leuk met de familie uit eten. Leuk dat je nog een oma hebt, en leuk voor haar dat ze achterkleinkinderen heeft. En vooral leuk dat ze nog mee uit eten wil (kan) gaan. B heeft ook heel even een overgrootoma gehad, zo trots als zij was! Bd, de jouwe mager? B was 68 cm en 7090 gram, wat noem je dat dan? En ze is echt niet mager hoor, bolle toet maar gewoon fijn gebouwd, smalle schoudertjes enzo. Overigens is dat inderdaad een beetje onder de curve, maar geen -1. Qua lengte er wel boven, en qua hoofd dik eronder. Annelies, over die boursinlaag gaat inderdaad weer bladerdeeg. Zo dat was een rustig weekend, vond ik wel prima. Beetje werk ingehaald, bij met de was en weer genoeg boodschappen in huis. Hihi en dan wordt ik hier voor zuiplap uitgemaakt vanwege 2 glazen witte wijn op zaterdagavond . Vond het namelijk heeeeeel braaf van mezelf . Nog ff chillen nu, op tijd naar bed en morgen weer fris en fruitig aan het werk!
Morning! Nou, S heeft het laten zien hoor hoe ie moet draaien. Gistermiddag, toen ik in bed lag! :x Potverdrie! Maar ach, er zullen genoeg dingen zijn die ik als eerste zie en z'n pa pas later. Ik gun hem deze wel hoor Annelies, jij dus ook al de 6 maanden afspraak vergeten, foei! Anke, nog 1 vraagje over die taart waar je de bladerdeeg overheen doet. Doe je alleen de bladerdeeg eroverheen, of leg je het ook in de ovenschaal voor je alles erin kiept? Mmmmm, ik ga ze allemaal uitproberen deze week denk ik! Wij kunnen vanaf vandaag naar het volgende hoofdstuk in Opperdepop: 7-9 maanden! Nu kan er ook vlees bij enzo, leuk! S ligt nu te slapen, als hij wakker wordt gaan we naar een vriendin die kapster is. Had laatst een taart gemaakt voor haar dochter, in ruil daarvoor knipt en verft ze mijn haar Goeie deal toch?! En werd ook wel weer tijd! Al die haren die ik na mn zwangerschap ben verloren, komen nu grijs terug! IEEEKKSS!! Boehoeehhh, en ik ben nog niet eens 30!
Wat maf joh dat bij een aantal van jullie het doorslapen werkt nadat er een fles afgaat? Vaag! Misschien anders een te vol gevoel ofzo? Ik durf het niet aan, dan komt hij vast ipv 1 voeding 's nachts 2x, moet ik echt niet hebben! Oh ja, oeps, Anke, zwemles bedoelde ik inderdaad. Ien had het goed. Was wel beetje dom. Hij zat tijdelijk op de zaterdag (normaal gesproken op maandag) omdat ze het zwembad aan het verbouwen waren. Nu heeft hij wel weer les in het verbouwde zwembad maar kunnen de lessen tot april ineens niet op de maandag gegeven worden en zijn ze dus verhuisd naar de zondag. Nou, die zit nog niet helemaal in ons systeem. Ik kwam zondag op mijn gemakkie uit de slaapdienst naar huis fietsen en trof de hele family op het ijs (incl poes, echt in het midden van een vrij grote sloot! Maf beest). Op mijn dode gemakkie even het tafereeltje aanschouwd en toen met zijn alleen richting huis. Schiet me ineens te binnen dat D. dus zwemles had. Aj... Waren net op tijd trouwens. Lekkere recepten komen er voorbij! Zeg, Anke, heb ik er nou overeen gelezen, hoe was het huis in de meloenstraat? En nog meer bekeken zaterdag? En en en? @Daffiee, jullie een druk weekend gehad zo te lezen, maar wel vol met leuke bezoekjes! Fijn dat dat met J. zo goed gaat, geeft wat vrijheid he? @Ien, 2 boterhammen? Sjoooo... klinkt mij als erg veel in de oren. Maar ja, als hij echt zoveel honger heeft? Vraag het eens na bij het CB zou ik zeggen. Ik heb die ukken van mij iig nooit 2 boterhammen op een dag gegeven met die leeftijd, maar zoals nu ook, heeft Y. het na 1tje waarvan 1/4 op de grond ligt ook wel gehad. Dan is hij gewoon moe van het zitten in de stoel en begint hij heftig in zijn ogen te wrijven. @Bd, bah, crematie. Iemand van je werk of lees ik het verkeerd? Leuk met opoe uit eten, dat dat nog kan zeg! Hoe oud is ze? Wij moeten a.s. maandag, dus over een week naar het CB, ben al een hele tijd niet geweest, ook een afspraak overgeslagen en ben dus erg benieuwd. Maar, nu prul steeds meer begint te bewegen zal het aankomen ook wel minder worden. @Goh Ien, ik las je stukje van vandaag en dacht even dat je met S naar de kapper ging. Arm jong, die 3 haren. Ik ga trouwens vanavond Y. eens onder handen nemen, die plukken worden wel weer erg lang, jouw vriendin woont zeker niet hier in de buurt? Vorige keer toen ik zijn haar knipte zag het er een beetje nerd-erig uit namelijk En om nou de tondeuse eral bij te pakken....... Oh boehoeee van grey hair. Snik Not funny. Wat voor kleurtje gaat erin? Foto spammen?! Zo. Ik vind het allemaal wel mooi, maar nu even pauze. Tand 2 is ook een feit hier, tand 1 zit er pas een kleine week en dan dat kruipen erbij. Wij gaan hopelijk even op de relax-stand. Verdere ontwikkelingen graag pas over een maand of 4. Verder ook hier weer snoooottttttt, maar dat is niks bijzonders. A.s. vrijdag neem ik hub mee naar Brugge voor het weekend. Hij weet van niks, verrassing! Ik heb er zin in! Fijne dag allemaal!
2 boterhammen, ja ik heb ook het idee dat het vrij veel is hoor. Ik denk dat ik hem, als hij echt hard gilt, misschien nog een korstje geef of nog een beetje melk. De laatste 2 dagen ging het wel gewoon goed. Maar als ik hem zn gang laat gaan, vreet ie tot ie overloopt volgens mij. Schijnt een beetje op z'n vader te lijken, de kliko Ja hoor, ze wil vast Y's haar ook wel knippen moet je wel ff hierheen komen he Mijn haar heeft gewoon dezelfde kleur als het was hoor, donkerbruin. Niks bijzonders. Dus nee, geen foto Wow, tand 2 alweer, jeetje! Die gaat idd als een jekko zeg! O, er wordt er 1 wakker hier, later!
Hallo dames! Ientje, S is gewoon aan het oefenen zodat ie het extra mooi voor jou kan doen . Hihihi wat een boefje, en ook een goede eter, zo te lezen! Wij komen nog niet verder dan een broodkorst en een soepstengel. Ach, alles op zn tijd. Bij die ovenschotels is het trouwens bij allemaal de bedoeling dat je de schaal eerst bekleedt met bladerdeeg, dan de vulling erin en dan het eimengsel eroverheen of nog een laag bladerdeeg. We komen er wel hoor Ientje! Juul, leuk, Brugge! Zijn wij ook ooit es geweest, leuk stadje en heel gezellig. Have fun, kan me goed voorstellen dat je er zin in hebt. Was het bij jullie nog glad? Hier viel het reuze mee gelukkig. Vind het eerlijk gezegd niet heel erg dat alle sneeuw verdwenen is en het voelt ook meteen een stuk minder koud. Opperdepop, ja het volgende hoofdstuk! De tartaar was in de bonus dus die hebben we vast klaarstaan! Oja, zoete aardappel is hier ook een succes, dank voor de tip. Nu ook begonnen met yoghurt, paar hapjes is ok, maar meer nog niet. Nouja, lekker blijven proberen. Fijne avond allemaal!
@ Anke, ik gokte er al op dat er ook bladerdeeg in de ovenschaal moest Ik ben namelijk 5 minuten geleden op mijn kont gaan zitten nadat ik alvast het eten voor morgen klaar heb gezet. Het is die met gehakt en boursin geworden. Oh my... dat zag er nu al zo lekker uit (dat gehakt/ui/champignons prutje is ook al zo verschríkkelijk lekker) dat ik me moest bedwingen om het niet vast in de oven te zetten Ik zal morgen verslag uitbrengen of het te eten was Edit: boursin in plakjes snijden? Hoe doe jij dat dan? Bij mij werd het gewoon 1 grote kliederboel! Volgende keer leg ik de boursin eerst een uurtje in de vriezer denk ik! Of.... gewoon spinazie a la boursin kopen. Nog makkelijker
Leuk dat je het gaat proberen! Die boursin, ja dat wordt wel een kliederboel, het plakt niet aan elkaar maar wel aan je vingers . Spinazie met boursin, ja dat kan ook hoewel ik juist die hapjes met een stukkie boursin zo lekker vind! Maar is wel makkelijker natuurlijk. Ben benieuwd hoe je het vindt en eet smakelijk vast! Her morgen rijst met kipkerrie, al tijden niet meer gegeten omdat manlief daar een onsmakelijke associatie mee had....
@ientje, haha bij jullie dus ook zo, minder melk, weer doorslapen...........enne nee hoor niet raar 2broodjes *kan niet anders zeggen want senn krijgt er ook 2*! S. krijgt bij zijn brood[jes] een flesje thee en dan om 15uur de fles. dus smiddags niks tussendoor. mooie nieuwe haartjes dus, leuk. jammer dat je geen foto tje hebt hoor. @yeeehhhh julia, super zeg dat jullie zoon het kruipen heeft ontdekt, echt zo'n soort mijlpaal weer he, en vooral goed uitkijken dat kleine prul al die kleine dingetjes niet in zijn mondje stopt..! wat een leuk verrassings uitje! brugge is echt heeel erg leuk, geniet ervan! en de boys? gaan die naar opa en oma ofzo? @gewicht met 6mnd, oeps..vergeten dus, en toen maar meteen overgeslagen, deze ervaren mama vind het wel prima! maar stiekum nu wel nieuwsgierig naar gewicht en lengte. misschien S. van de week maar eens op een meetlatje leggen... ohh wat een lekkere dingen zeg, net een stukje chocolade achter mijn kiezen maar die ovenschotels staan me ook wel aan. gister naar de tandarts geweest, Y ook meegenomen, die is nu 3. Y even tandjes tellen, ging gelukkig helemaal goed en ik had alleen klein beetje tandsteen, op naar over een half jaar. hebben jullie trouwens ook nog iets gedaan met Valentijnsdag? nog kaarten of bossen rozen van geheime aanbidders gehad?
Goeiemoggel! Nog niet vaak zo vroeg geweest maar S was vanmorgen om half 7 alweer wakker... Maar niets te klagen hoor, na 2330 heeft hij doorgeslapen. Maak er nu maar gelijk gebruik van, moeten straks naar cb dus ik heb hem al fruit gegeven en hij ligt nu alweer waterpas. Hopelijk is ie gewoon over een uurtje alweer wakker, vind het zo sneu om hem wakker te moeten maken. We'll see. Maar voorlopig zit ik dus al met een bak koffie op de bank Meid, o S dus ook al 2 boterhammen. Ik ga straks eens even informeren bij cb. Tot nu toe nog geen bizarre adviezen gekregen van ze, dus ik heb hoop Wij doen niet aan Valentijn hoor, en ik heb helaas ook geen geheime aanbidder En bloemen koop ik zelf wel van de week Doen jullie er wel aan? Anke, ik had er al een bericht aan gewijd, maar nog een keer: het was echt superlekker! En je hebt idd gelijk met die hapjes met boursin, hihi. Hoe is het afgelopen met de rijst-kipkerrie bij jullie? Heeft ie het gegeten? Haha, ik denk dat ik een vermoeden heb waar ie het op vindt lijken Best goed idee trouwens, ga ik ook weer eens maken! Ik had een weekmenu gemaakt, maar hub heeft vanavond ineens weer een avonddienst en hij weet pas kort van tevoren hoe druk hij het gaat krijgen, en dus of hij thuis kan eten of niet. Ik denk dat het de preiprut van Bd gaat worden Fijne dag meiden!
Pff zeg, ruim een uur binnen geweest daar. Wat een rampenplan. De wvp had flink uitloop, terwijl de arts niks te doen had omdat haar kindjes niet op kwamen dagen. Ik bood nog aan dat ik dan bij de arts zou gaan, maar nee, de wvp wilde hem per se zelf zien :x Maar. Hij weegt nu 8860 gram en is 71,5 cm lang! Lekker gegroeid dus. Hij was echt helemaal doodop, had vanmorgen een half uurtje geslapen (ben wel megablij dát ie had geslapen, anders was het helemaal een ramp geweest!) en viel echt bijjjjjna in slaap vlak voor we thuis waren. Hem weer even wakker gepord en hem ipv een boterham maar een pyjamapapje gegeven, en daarna gauw in zn bedje gegooid
Ien wat belachelijk dat je niet bij arts terecht kon! S super moe dus. Hopelijk slaapt hij nu even goed en is hij straks weer vrolijk en uitgerust. En al weer bijna 9 kilo, groeit goed die kerel! Heeft het niet van een vreemde natuurlijk Wat zeiden ze over de boterhammen?
Haha, ja z'n moeder groeit ook goed ja Ja zo irritant dat ik niet bij de arts kon! Als het nou andersom was dan begreep ik het nog wel. Maar m'n volgende afspraak is om 9 uur s morgens, dus ik neem aan dat ze dan nog niet veel uitloop hebben. Mag hopen van niet, m'n schoonmoeder gaat mee Boterhammen, ze zei dat ie s morgens nu een boterham erbij mag. Maar ik gaf aan dat ik s morgens in bed bv geef en dat een boterham dan echt giga onhandig is, toen zei ze zelf dat ie evt tussen de middag dan 2 boterhammen mag. Prrrima! Zo, even terug naar m'n prei prutje hoor
@Julia, o wat leuk vrijdag naar Brugge. Veel plezier alvast! Dat filmpje van kruipende Y op fb was echt te schattig. Die handjes helemaal omhoog bij elke stap, uhh kruip, lief!! @Anke, he je meisje is precies 7 maanden vandaag! En al begonnen met yoghurt. Hier bij een nieuwe smaak ook altijd even wennen, maar als je het dan meerdere keer gegeven hebt dan vindt ze het bijna altijd wel heel lekker. @Meid, ik kan me voorstellen dat je wel benieuwd bent naar de groei. Ook al weet je waarschijnlijk dat het wel goed zit, de getallen zijn toch altijd wel interessant. Fijn dat de tandarts goed ging! @Ien, S lekker gegroeid dus. Irri dat jullie niet bij de arts terecht konden. Hier ook wel eens enorme uitloop gehad toen J nog jong was. Die was dus ook supermoe toen we eindelijk aan de beurt waren. @lengte, J is maar een kleintje. Vorige week gemeten en ruim 65 cm, dat is richting de -1 lijn. Verder gewicht wel gemiddeld, 7.7 kg. Hier neigen we er inmiddels naar om een huis te kopen. We zitten nu nog in een huurhuis. Hartstikke mooi en groot huis, maar toch leuk om eens een eigen huis te hebben waar je helemaal je eigen ding van kan maken. We hebben eerder niet gekocht omdat we niet zeker weten of we hier in de regio willen/kunnen blijven. Vooral omdat we beiden een 4-jarig contract hebben zonder kans op verlenging en niet zeker weten of we daarna hier wel een baan kunnen vinden. Maarja, we willen hier gewoon heel graag blijven, dus nu toch maar stiekem funda af aan het struinen.
Hello! Zo, als het hier wat rustiger is ga ik ook eens dat lekkere Anke receptje koken. Als het zelfs Ien gelukt is iets eetbaars uit de oven te toveren dan moet ik dat toch ook kunnen? Hoe is het verder hier? Valentijnsdag, vroeg Meid? Neuhhh, al kreeg ik volgens mij voor het eerst een bosje tulpen van mijn echtgenoot Hij had zich wel enigszins verraden want net toen ik de middelste in het kdv zijn pantoffels aandeed en hij ondertussen door het raam naar buiten keek kwam papa langs fietsen. Oeps! En dat was in de richting vh winkelcentrum, niet van huis! Haha! Oh ja, hij kwam ook met 6 appelflappen thuis. of die ook voor Valentijn waren dat weet ik niet want hij at er 3 na elkaar op. @Ien, ik vind dat ook wel een beetje maf dat je niet bij de arts terecht kon vanmorgen, waar slaat dat op? Maar goed, eind goed, al goed en meneer is mooi gegroeid, dus prima! 2 boterhammen dus 's ochtends? Goh, lijkt je dat onhandig joh, zo'n bammetje in bed, na elk sloke melk een happie En smaakt het preiprutje? Het klinkt vies, dus ga dat gewoon niet maken. Sorry Bd! No hard feelings Hoe is het met de rest? Hier wel moe zeg, ik probeer te functioneren na 2 nachten met elk 5 uur slaap en zal en MOET een clientverslag af typen. A.s. vrijdag begint mijn surprise weekendje met hub in Brugge en wil het verslag voor die tijd de deur uit hebben, dan is het extra relaxed. Hopelijk gaat het trouwens allemaal door want Yuri heeft alweer 2 dagen koorts. Vanmiddag was de piek met 39,5, met para doet hij het redelijk maar zodra die uitgewerkt is blijft er een hoopje hopeloos mens over. Vanmiddag trouwens - consequenties van enig slaapgebrek misschien - erg hard gelachen. Samen met D. en Y. (gebrek aan oppas voor een half uurtje, dus mee) B van het kdv opgehaald. Zitten we in de auto, bijna thuis vraagt D. zich ineens hardop af: 'waarom heeft B zijn pantoffels aan?' Oh, ik lag echt in een scheur over het stuur. Ben ik zo verstrooid joh, dat ik gewoon mijn kind vergeet zijn schoenen aan te doen en hem op zijn pantoffels meeneem van het kdv naar huis? Zelf echt niks gezien dus, terwijl ik hem nog wel in het autostoeltje heb vastgezet enzo. Maar goed. Ik heb er lekker om kunnen lachen, die schoenen die halen we morgen of overmorgen wel even op Fijne avond, ik duik mijn verslag weer in....
Ien: oh hij mag dus al 2 boterhammen? Weten we dat ook weer. Julia: veel plezier in Brugge. Lekker even er uit samen. Daffie: spannend, jullie ook kijken naar een nieuw huis. Leuk. Ien: hoe was je preiprutje? Julia: ja het klinkt niet echt lekker dat preirprutje, maar is binnen 5 minuten klaar en smaakt best lekker, dus soms is het wel eens handig! (by the way, sonja bakker recept dus nog gezond ook.... nou ja, wel zonder die a la creme dan, maar dat maakt het wel wat lekkerder hihi). Oh en Y nog steeds ziek, bah! Toen oudste in december zo ziek was zei de arts dat we zeker 4 paracetamols op een dag moesten geven. (hij is 3,5 jaar). Vooral zorgen dat het niet uitgewerkt raakte. Succes met je verslag. Nog even doorwerken en dan kan je lekker genieten van je weekendje. Hier niet veel nieuws. Nog steeds beetje aan het sukkelen met blaasontsteking (wat nu weer geen blaasontsteking is.... raar verhaal). Beide keren dachten we blaasontsteking, bij eerste test kwam er niets uit, pas bij kweek kwam er wat uit. Vandaag kwam er weer niets uit, maar heb sinds 3 dagen ook buikpijn. Morgen weer naar huisarts om te kijken hoe verder. Schiet niet echt op dus en je hoort tegenwoordig al die rare verhalen. Positief denken!! Hou jullie op de hoogte.
Getsie Bd, blijft toch raar hoor... *knuffel!* Hopelijk snel meer duidelijkheid, succes morgen bij de ha.