De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat ik nog vergeet te vragen...

'Praten' jullie kindjes? D ligt soms naast me hele verhalen bij elkaar te brabbelen, mamama, dadada, nanana en prrrrlllf zijn favorieten :D

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Flien, en? Is ze ziek geworden? Hopelijk niet!
    Ahh, je kat en kind zijn dus even oud :)
    Gaan jullie alleen zwemmen, of een week(endje) naar CP? Lekker hoor, ff samen :)

Daf: gefeli! Fijn dagje vandaag, nog wat bijzonders op de planning?

Nova, rijstwafels zijn hier ook geen groot succes. Hij speelt ermee, en knijpt er vervolgens in waardoor 2/3 al op de grond ligt voor het überhaupt zn lip heeft aangeraakt.
    Sowieso, eetbare dingen in zijn handje geven, is geen overweldigend succes, hij speelt er vooral mee maar laat zich liever bedienen.
    Gisteravond een half frietje (ohhh ien, FOEI!) in zn handje gegeven, hij heeft er welgeteld 2 keer aan gelikt en 1 keer op gekauwd en toen lag ie alweer op de grond. Van het bierviltje had ie meer plezier :D

Boodschappen doen, 's avonds is idd de beste optie qua drukte!

Praten: ja S kletst de oren van mn kop! Begint al als ie wakker wordt 's morgens :)

Meet-maand: hier is mei een drama, alleen al in mijn familie 4 verjaardagen!
    Augustus is wat mij betreft een goeie maand.

Zo. Nog eventjes tv kijken en dan is mijn pauze alweer voorbij. Fijne dag allemaal!

3. NA2252

NA2252 Niet meer actief

We gaan alleen zwemmen, zin in hoor! We hebben een super oppas dus dat maakt het ook mogelijk ontspannen weg te gaan zonder om de 5 min. op de telefoon te kijken.
    Hare Majesteit is niet echt ziek geworden, gelukkig. We uitermate jengelig, hangerig, chagrijnig en ontevreden. Misschien komen eindelijk die tandjes een keertje door. Ze werken al heel lang maar doorkomen? Ho maar!

Nova: ja hoor! Peppep, memmem, ba, oi, bakpao, proeii, brubb, etc! Gezellig hé! Gekraakt worden. Brr. Ben blij dat het help en het niet voor niks is. Schijnt nogal pijnlijk te zijn!

Anneliesje: Jij vroeg een keer naar dat dubbelvouwen.. Dat is niet letterlijk. De methode is een paar maanden terug erg in opspraak geweest omdat er een keer een doorgeslagen fysio veel te hard had zitten vouwen. Bij HKH houden we haar in de arm met haar kontje naar beneden en haar benen iets omhoog. Als ze gaat stressen dan leg ik haar neer op mijn benen en dan pak ik haar bovenbenen en dan leg ik haar heel rustig wat naar de foetushouding. Dan ontspant ze en kan ik ook haar vuistjes weer openen, haar teentjes, etc. Er zijn ook babies bij wie het totaaaaaal niet werkt en die gaan krijsen. Je moet altijd de grens van je kind voorop stellen. Huilen is nee.

4. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    jaaa helemaal mee eens flientje, wij zitten hier hartstikke midden nl! de grote steden zijn een uur rijden, groningen, utrecht, leeuwarden, amsterdam....

bij welke ha zit jij dan? hihi dan weet ik dat ik daar igg niet heen hoef!

veel baby's die zich overstekken ontspannen idd als ze weer even in de foetus houding worden gelegd.
    zwemmen in zeewolde? nice! maar neem een gevulde portemonee mee, wij zijn van de winter een keer geweest, maar jee zeg wat een prijzen voor een beetje zwemmen.

@nova, rijstewafels nog niet geprobeerd, maar S is wel gek op een eierkoek!
    fijn dat het met je rug de goede kant op gaat, wat een rotpijn is rugpijn he! ik had het bij de zwangerschap van de oudste, brr je weet niet hoe je moet zitten, staan of liggen, verschrikkelijk!

@praten, vooral heel veel ; ugge [ofzo] en veel zijn tong uitsteken, en ik weet niet of ik het wou horen, maar na het bad vanavond klonk het als mammmmaaaa. maar vooral heel veel lachen om zijn broer! zo schattig

oh en S zijn haren beginnen nu eindelijk ook te groeien, ach t zijn nog wel 10 pluisjes ongeveer, maar ben er trots op

@anke, gelukkig dat de operatie goed gegaan is!hopelijk knapt hij snel op!

@bd, spannend allemaal zeg met jullie nieuwe huis, lijkt me heel erg leuk trouwens om een keer een huis te laten bouwen, er van begin tot eind bij betrokken zijn. alles lekker nieuw en schoon.
    dus casco opgeleverd, word nog flink klussen dus.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #4285 AnkeM, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
    Daf gefeliciteerd met je hub!

Flien, lekker zeg, zwemmen met z'n tweeën, inderdaad even zonder afleiding, heerlijk!

Nova, rug al verbeterd?

Meid, ha pluisjes, het begin is er! Hier ook nog een bescheiden hoeveelheid hoor. En blond, niet wit maar licht, had ik ook vroeger.

Hier, paps mag morgen naar huis. Hij had het al over huizen kijken, gaat de goede kant op.
    Vandaag functioneringsgesprek gehad, was leuk gesprek en het gaat goed. Nog genoeg plannen en dat is ook een leuk vooruitzicht, lekker doorgaan met die carriere. Het grappigste was dat de heren hadden geconcludeerd dat ik na mijn zwangerschapsverlof enorm gegroeid was, het moederschap deed me goed. Nou klopt die groei wel maar dat had met andere dingen te maken dan het moederschap. Maar wel leuk om te horen natuurlijk :).

Brabbelen, ja B kan er ook wat van, maar niet met vreemden erbij hoor. Pfuh, poeh, papapa. En ze lacht ook veel, heel gezellig. Vanochtend hoorde ik haar wat miemelen, moest plassen en inmiddels was ze weer stil, ging toch maar even kijken. Lag ze op haar buik te slapen in d'r slaapzak, voeten tegen het hoofdeinde, op d'r knietjes, armen onder d'r lijfje. Tsjaaaaaa, gek kind. Zo nog een uur liggen tukken, hihihi.

Rijstwafels, hier wel een succes met als de beschuit en soepstengels. Had vandaag bijna een frietje gegeven maar vond ze zelf te lekker :D En sowieso liever zelf eten, gaat ook steeds beter. Ook leuk om dat geklooi met een stukje eten te bekijken. Grappig genoeg heeft ze daar veel meer geduld mee dan met kruipen (dat gaat de verkeerde kant op)

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Oja de spruitjesdate, augustus lijkt me prima en midden van het land ook!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hèhè, eindelijk even tijd. Rust. Peaceeeeee. En guess what? Thuis! Ipv slaapdienst!
    Yeah! Collega wilde mijn dienstje draaien, dus ik heb een tussendienst gedraaid en ben nu lekker thuis. Wat maf, zo op de dinsdagavond, wel even tijd voor zp dus.

Hoe gaat het hier? Eens even kijken.

@rijstewafels? is er iets dat Y. niet eet? Nee! Dus ook rijstewafels gaan er zonder probleem in, alleen wordt het een gigantische plakzooi. Hij heeft er trouwens pas 2x een stukkie van gekregen. Word af en toe een beetje moe van al die eetmomenten hier verdeeld over 1 dag. Alsof ik de hele dag bezig ben met eten! Daarom ook lichtelijk jaloers op degene die al aan de 3 flessen zitten! Ahhhhh!!! IKWILOOK!

@Meid, haar in aantocht? Mooi! Kammetje nodig :p

@Flien, lekkah, centerparcs. Ah, trouwens... ik weet helemaal niet of dat lekker is, ben er nog nooit geweest!
    Veel plezier! Geniet van het samenzijn en het niets hoeven! Heerlijk vooruitzicht!

@Meet-maand. Maakt niet zoveel uit, eerste helft van juli op vakantie. Augustus is voor mij ook prima.

Oh, trouwens, er komt weer Bulgaars bezoek onze kant op. Flien, wat zei jij over waar ik mijn energie vandaan haal? Nou, ik zit al dagen met een dikke keel, die fijne zwakke plek na 3 beroerde nachten. Ik heb echt niet giga veel energie, soms ben ik dan ineens heul chagerijnig hoor. Ben ook maar van vlees en bloed maar op de een of andere manier functioneer ik wekenlang best redelijk zelfs met te weinig slaap, dan een keertje proberen bij te slapen overdag een paar uur en ik kan er weer weken tegenaan.

@Nova, fijn dat D. goed gegroeid is en dat het goed met hem gaat!

@Flien, oh cool dat draw spel! Alleen het gokken is echt moeilijk soms in het engels.

@Daffiee, J. weer helemaal op en top? Nog huizen gekeken?
    Gefeli met hub! Feestje? Leuke dag gehad?

En jij Anke? Droomhuis al gevonden?

@Bd, oeh, spannend he, zo'n klein kereltje dadelijk voor het eerst naar school!

Heet jij dano in dat draw something spelletje, of is Dano een typefoutje en moest daat DRAW staan? Als dat het geval is, hoe heet je?

Zo. Dames. Ik ben moe! Heb echt al dagen koppijn en keelpijn. Met y. gaat het super lekker, maar sinds 3 nachten slaapt hij 's nachts echt bagger. Heel, heel onrustig! Ik heb een beetje de indruk dat hij door het kruipen misschien veel actiever is, meer ziet en doet en dat allemaal 's nachts moet verwerken. Hub slaapt al een paar nachten naast hem in de hoop dat ik beter slaap, maar ik word er toch ook nog regelmatig wakker van. Hoop zo dat dit snel overgaat, vooral voor hem natuurlijk. Ik duik er zo lekker in, hopelijk een goede nacht!

Verder alles prima hier. Schoolvakantie helaas weer voorbij, ik kijk uit naar de volgende! :D

Vakantie in Italie gaat dus gewoon door he? Hub heeft het geflikt, hihi, toch vrij! :D en hopelijk iets van geleerd :p

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh Anke, fijn dat je vader morgen naar huis mag! Yess! Een goede gezondheid is toch wel erg belangrijk! *Happy for you!*

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Juul, lekker dat je vakantie door kan gaan!

Dat draw something is heel grappig, ik ben pupke, by the way :)

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En weer gezellig tegelijk aan het posten :):)

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ah pupke, jij dus :) hihi!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Haha, pupke! *proest!* Ik heb mij laten inspireren door Ienke, jij volgens mij ook :p

Ja jeej, alweer tegelijk! Ksalutniemeerdoen! :D

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hoe heet jij dan, Juulke?

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Kom je snel genoeg achter

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anke fijn dat je vader vandaag naar huis mag.

Oh jee zijn we verslaafd aan een nieuw spel :)

Hier heel de nacht wakker geweest. M zo ziek, hoge koorts en veel huilen. Zo maar ff ha bellen.

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh bd, veel beterschap voor het manneke. Al bij de ha geweest? Sterkte!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Flien, fijn dat het dubbelvouwen helpt, en zoals jij het uitlegt klinkt het idd niet pijnlijk of raar.
    Gelukkig is ze niet echt ziek geworden!

Meid: ah mooi zo, krijgt ie haar? Hier zelfde verhaal :D

Anke, gaat dus de goeie kant op met je pa, mooi zo! Intussen al thuis?
    Gegroeid na je verlof, wat grappig! Leuk om te horen dat ze zo blij met je zijn.
    Hihi, wat een lekker popje, op dr knieën liggen slapen :)

Juul, lekkahh, een nachtdienstje minder!
    Hoe vaak krijgt Y nou nog melk dan?
    En heb jij nooit dat ie ineens "te lang" slaapt zodat je met 2 eetmomenten in de knoei komt? Ik had dat namelijk bij S, en toen heb ik maar 1 van de 'maaltijden' geschrapt. En hij sliep weer door sinds toen :)

Alweer bezoek :$ ja je bent het wel gewend he.. wie wat waar hoelang?

En ja hoor, jouw hub is echt een mazzelaar hoor!! Gelukkig maar, en nu heb jij de komende 5 (of 10, of 20) jaar een excuus om wat te vergeten. Als hij jou dan op je flikker geeft, kun jij dit altijd weer naar hem terugkaatsen! :D
    Oh, enne, het is een man he, ergens iets van leren? Forget it :p

Jij inspi van mij? Wie noemt mij altijd ienke dan? He? He? :p

Bd, o nee, wat naar dat M zo ziek is! Hoe gaat het nu? Ben je nog bij ha geweest? Beterschap!

Heb het idee dat de pap goed werkt bij S! Hij was vanmorgen tussen pap en fruit erg goed gehumeurd en gilde ook niet zo toen zn fruit op was. Ook lekker lang geslapen, dus ik ben er blij mee.

Balen, moet straks nog naar de winkel alleen voor een sausje voor over het vlees, pff, en het duurt altijd eeuwen voor ik daar weer weg ben als ik met S ben!

Later!

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ien, retourtje postduif voor je regelen? wat voor sausje heb je nodig, dan komt Dollie de duif uw kant op!

Tja, mannen.... die van mij leert niet hoor. Was het maar waar. Niet op dit gebied in ieder geval.

@Bd, las je berichtje op FB, wat naar joh. Hopelijk knapt hij snel op. Ab? Veel sterkte!

@Melk: euhmmmm, 5x zonder nachtvoeding. Die nachtvoeding heeft hij ook niet meer nodig maar is nu, tijdens die belabberde nachten soms even een hulpmiddel. Dan dus 6. Veels te veel. Maar: ochtend en avond BV, dat is echt een aflopende zaak dus niet meer een hele voeding. Mijn gevoel en verstand zijn het niet met elkaar eens, wil het nog niet opgeven terwijl ik nu wel erg dubbel bezig ben. Stom he? Zal er eens goed over gaan nadenken want soms komt er dus zelfs NOG een melk moment bij als de bv 's ochtends te weinig is, krijgt hij er nog een klein flesje na. Dan zit je dus op 6 zonder nacht. Pffffffffffffffffffffffff Ik doe iets fout. Kwartje valt, was een gulden I know. Tis die bv waar ik mee in mijn maag zit.....

19. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Supernova, wat fijn om zo terug te komen van het CB:).
    Ah je rug gaat de goede kant op lees ik. Gelukkig maar!

@Flien, wat fijn dat jullie een goede oppas hebben. Ik ken het gevoel van elke 5 minuten op de telefoon kijken;), maar dat was vooral in de periode dat J de fles weigerde.
    Hopen dat de tandjes snel doorkomen.

@Meid, jeej mamma als eerste woordje. Niks meer aan doen! Wat goed dat S zn haren groeien. J krijgt langzamerhand ook weer haar op haar kale plekje.

@Anke, super dat het zo goed gaat met je pa!
    En ook een positief functioneringsgesprek, fijn:).
    Ah wat schattig op de knietjes slapen!

@Date, ja ik ga ook mee! (had ik geloof ik al eerder getypt, maar weet het niet meer zeker). Augustus is prima, alleen wel liever in de eerste helft, omdat ik zelf in 2e helft jarig ben. Hoewel ik mijn verjaardag natuurlijk niet een halve maand lang ga vieren, dus op zich kan de 2e helft ook:).
    Locatie, uhm waar wonen Meid en Flien?

@Rijstewafels, J is groot fan hiervan! Net als zo'n beetje alles wat ze zelf uit haar handje kan eten:).

@Bd, oh wat vervelend dat M ziek is. Zo zielig dan die kleintjes:(. Heel veel beterschap!

@Ien, wat fijn dat de pap goed werkt. Geef je een bordje pap of een flesje? J vindt zo'n beetje alles wel lekker, maar pap vindt ze niks aan. We gaan het volgende week maar weer eens proberen.
    Haha, dan ga je toch naar een andere supermarkt om je sausje te halen, oho:$:p!

@Julia, naar dat je zo in de kluts zit met de bv:(. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Overigens blijft bij bv volgens mij gewoon gelden dat het op verzoek is, dus 6 mag prima hoor! (wat het cb ook zegt...) Maar kan me wel voorstellen dat zoveel voedingen heel zwaar zijn voor je. Wat je ook doet, je hebt je mannetje wel al mooi ruim 7 maanden laten genieten van het beste van het beste. Superknap!!

@draw, hmm ken het nog niet. Zal straks eens kijken.

Gisteren was mijn man dus jarig. Ik heb hem eens lekker verwend. 's Ochtends croissantjes van de bakker afgebakken (kun je bevroren kopen daar, jummie!) en een lekker gekookt eitje. Uiteraard een cadeautje gegeven: een tas. En 's avonds ook nog een 3-gangen diner gekookt. Was erg geslaagd allemaal!

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    oeps, foutje

Deel Deze Pagina