Grommm... weer geen bevalling! Haha! En ik had er nog wel zoveel vertrouwen in! Nah ja. Nog 1 week tot due date, ziet er wel mooi uit op die lelijke banner. Misschien moet ik er ook maar eens een mooie ondergooien zoals bij jou Ien. Geen smsjes nee. Van jou ook niet! Dan maar weer aan de wandel he? Haha. Wij gaan zo de ukkies ophalen en misschien even naar een strandje dichtbij huis, tis er het weer voor volgens mij. @Eli, mijn vk's zou volgens geen inwendig onderzoek doen met 37.4, tenzij je er lichamelijk zo doorheen zit misschien. Ik heb het ook nooit gevraagd hoor, maar kan me zo voorstellen dat ze dat - als je het nog eneigszins trekt - proberen uit te stellen tot iets dichter bij de uitgerekende datum. Maar vragen staat vrij he? Gewoon doen! @Marrie, houdt ukkie zich goed warm? Is een eerste wandelingetje naar buiten al in the picture, of nog te vroeg? @Bd, lekker dat jullie zoontje tot 09u sliep. Wat een luxe ineens he? @Annelies en Bd, lekker maar even een middagslaapje na brakke nacht. Ik werd rond 06u wakker, ging pas na 01u naar bed, maar heb gelukkig uiteindelijk tot iets voor 10u geslapen. Wowww, dat is echt zoooo lang geleden! Heerlijk! Nou. Geen wee te bekennen hier, dus ik ga ervandoor, prullekes ophalen en mijn moeder verlossen
Nova, als je lekt, kan dat vruchtwater zijn he! Hou het effe goed in de gaten, en probeer wat op te vangen, bij twijfel echt vk bellen! Want volgens mij moet je bij breken van vliezen binnen 24 uur bevallen (???) weet t niet meer zeker, maar houd het in de gaten!!! Enne, GEFELI met je 40 weken!!! Hopelijk gaat t vandaag gebeuren!!
Met gebroken vliezen mag je max 72 uur rondlopen, meestal gaan ze na 24-48 uur inleiden. Spannend! Aline is alweer bijna op geboortegewicht, dus waarschijnlijk morgen voor het eerst even naar buiten. Vind het echt heel snel! De kindjes slapen nu allebei, dus doe ik ook even mijn oogjes dicht.
@Elio: Kid-sit, ziet er inderdaad handig uit! En die lifetree is een draagdoek zag ik, ben benieuwd hoe die je bevalt. Willen tzt wel een babydrager maar nog geen idee of dat een draagdoek wordt of zo'n babybjorn. Dus ervaringen zijn welkom! By the way, mijn vent had tot een week geleden ook zo'n wegga-drang, alsof tie straks geen leven meer heeft. Ach, gaat vanzelf weer over. @Vive: ah eindelijk rust na je nesteldrang, heerlijk! @Ientje: Fijn dat je vk gaat bellen voor inleiden! @SuperNova: helaas, kook alleen voor de lol, maar je bent welkom hoor! Boogschieten, klinkt wel leuk! Ben benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat is, lijkt mij best moeilijk. Haha die vent van je, wordt ie zenuwachtig? @meid: fijn dat het zo goed gaat, wel druk natuurlijk... geniet ervan (maar dat doe je zo te horen) @Julia: heeeeeerlijk zo'n relaxte dag! Jij bent er nu wel klaar voor! @Annelies: fijn dat je weer een goed humeur hebt! Beetje gezelligheid doet wonderen. @Marrie: gaat goed met Aline zo te horen, fijn! Wat hebben jullie lopen spoken vannacht! Tapas waren heerlijk, geen bevalling die het eetfeestje heeft verstoord. Overigens was het vk-vriendinnetje te eten, dus als een van haar patienten vannacht ging bevallen had zij dus een vk met knoflookadem... pech gehad. Nouja kauwgom doet wonderen. Waarschijnlijk ook wel wat anders om je druk om te maken als je gaat bevallen. Wel een beetje laat gemaakt maar lekker uitgeslapen. Rest van de dag ook maar lekker relaxen. Hihi manlief was gister opeens light biertjes aan het drinken terwijl z'n vriendjes met het speciaal bier in de weer waren.... hij doet zo stoer maar ondertussen...
Ien valt me wel van je tegen hoor nog geen beeb Nova; hou ff in de gaten wat je lekt. Desnoods ff maandverbandje in en vk bellen als het aanhoudt. Eli; meestal doen ze dan nog geen inwendig onderzoek hoor of er moet reden voor zijn. Bij mij wel as woensdag ivm buikpijn die aanhoudt. Anneliesje; lekker ff plat gaan jij. Hier vriend ff weg, zoontje bij oma spelen en mama plat op de bank.
Anke jaa, dikke pech hoor. Zo kun je wel bezig blijven toch? Een kauwgompje doet wonderen en gepaste afstand ook. Goed dat de tapas een succes was! Super: ja dat kan zeker! Het kan zijn dat je een hoog scheurtje hebt in je vliezen. Wat je kan doen is je poezelige achterwerkje op een zeiltje parkeren en even een kwartiertje/halfuurtje erop zitten. Paar keer kuchen, lachen en zo proberen war op te vangen en evt. in een potje over te gieten. Twijfel je of het urine, vruchtwater of waterige afscheiding is, dan kun je de VK bellen en dan komt ze effe kijken! Marrie: slaap lekker! Wat goed dat ze alweer op haar geboortegewicht zit, dat is snel!! Juul: he shit, geen weeën... Ben blij voor je dat je een relaxed weekend hebt gehad, daar niet van, maar toch.. Een beginnetje zou wel uberleuk zijn geweest hé!! Ien: potverr, alweer een halfgaar nachtje... Hou vol!! Hier alles goed. Zalig geslapen. voordeel van een dwarsligger is dat ze niet tegen mijn blaas aanstampt en ook bij ribben met rust laat Vannacht en vanmorgen maar veel met nootmans gepraat en alle scenario's bij langs geweest. Eindconclusie: Stel dat ze te groot is en daarom niet meer ingedaald is en scheef is gaan liggen, dan is dat heel erg lullig. Zeker omdat ze geen echo wilden maken vorige week ondanks ons argument dat we vermoedden dat ze te groot was. Maar dat is dan niet anders. Woensdag gaan we voor de laatste keer op controle en dan zullen we dit verhaal ook bij de gyn neerleggen en hopelijk valt er een beetje over te praten en wordt niet gelijk alles weg gebagatelliseerd.
Pffffffff.... Wat een nacht! Echt brak, slecht geslapen en Uk was zó hard aan t trappen dat ik echt schrok vannacht, pas toen ik slaapliedjes ging neuriën werd ze rustig.. (Echt waar!) Vriend was ook nog wakker, voor je het weet lig je een uur te praten en heb je in totaal maar 4/5 uur geslapen Waterbevalling: Het bad is bezorgd! Vanmiddag in elkaar gezet met mn vriend, ging nog redelijk makkelijk, misschien van de week even uitproberen om te checken of 'ie goed in elkaar is gebouwd wel zo handig. Klossen: ook bezorgd! Maar wat is dat HOOG!! Ik kom mn bed bijna niet in en ik ben 1.75 dus echt niet klein. Ze staan op het allerlaagst, en het bed+klossen is nu in totaal zo'n 80centimeter. Maar ben echt bang dat ik 's nachts op mn plaat ga!! Vriendin van me is gisteren bevallen van een zoontje, allemaal best vlot gegaan, ben heel benieuwd naar de kleine Donderdag komt een vriendin haar Bugaboo Cameleon brengen die we van haar overnemen, ben heel benieuwd! Hij is met groene hoes en alles er-op-en-er-aan, haar man werkt bij Bugaboo dus we kunnen voor 80 Euri ongeveer een hele complete set er bij kopen in bijv. roze, maar denk dat ik het lekker bij groen hou.. Wat voor kleur/soort kinderwagens hebben jullie? Ohja het kinderbedje is ook bezorgd (t wordt nu echt steeds meer een kinderkamer) echt een mooi ding, echt hout, uit Duitsland van mn ouders gehad.. Is een soort 'meegroei bed' waar ze tot een jaar of 6 in kan, dus scheelt weer een hoop voor de komende jaren! Zal van de week even wat foto's er op gooien, oa van het bad! Vind het nog steeds een raar idee dat ik ga bevallen in dat ding haha, maar goed we gaan het meemaken.. @sucre t feestje viel mee, ze gingen rond een uurtje of 01.30 stappen dus toen was het rustig.. Heb meer last van muggen de laatste tijd dan van buren haha.. @supernova gefeliciteerd met je 40 weken! Nu wel tijd dat de kleine komt hè hopen dat het snel zo ver is..
Viv, ik heb best wel goed geslapen hoor vannacht, ik leefde mee met degenen die niet goed hadden geslapen Eli, ik heb geen idee of ze dat met jouw termijn al doen. Ligt denk ik ook aan de vk. Nova, hoe'st met jou inmiddels? Volgens mij een truukje om te checken of het vruchtwater is dat je verliest, hand tegen je mond leggen en dan hard blazen. Als je dan lekt, is de kans groot dat het vw is. Juul, wat heerlijk dat je tot 10 uur hebt geslapen! Daar kun je wel even op teren he Marrie, lekker dat die kleine al bijna op geboortegewicht zit! Morgen wordt t ook nog lekker weer volgens mij, das wel lekker! Anke, lekker avondje gehad dus! Hihi, schattig he die kerels ineens. Viv, hopelijk valt erover te praten met gyn, gewoon effe flink zeiken hoor! Mamanini, nee joh, je pleurt echt niet zomaar uit je bed. Doe je normaal toch ook niet? Gefeli met de kleine van je vriendin! Leuk, zo dicht op elkaar! Leuke kinderwagen, wij hebben ook de bugaboo Grijze bak met oranje kap. Kan niet wachten tot we ermee kunnen gaan pronken Leukleuk, het kamertje wordt steeds affer! foto? Zo, wij zijn lekker ff de hele middag de hort op geweest. Met de auto gaan rijden, toch maar niet de Capelse natuur in, maar richting Gouda en dan langs het water gereden. Lekker geluncht in de buitenlucht en een paar leuke fotootjes gemaakt. Hubje moet ze alleen nog effe op de pc zetten, zal er straks ff 1 spammen als ze tenminste in het groot net zo leuk zijn als op dat kleine minischerm Nu ff rustig aan, op de bank met een ijsje (what else ) geeneens een cornetto trouwens, een heerlijke nep solero van de lidl. Echt: YAMM!
@Anke, een babybjorn is geweldig handig! Die hebben we echt maximaal gebruikt. Tot ze 1,5 was (en al zeker over max gewicht, maar ja). Maarrr een kindje kan er pas met 3 mnd in ofzo, als het nekje sterk genoeg is. En bij die draagdoek kan het direct vanaf geboorte. En ik zat te denken, buidelen kan dan ook! Ik vond dat zo'n mooi iets: buidelen. Ik denk echt dat t meewerkt ten goede. Dat t rust geeft aan de baby, betere en diepere slaap etc. Heb ff wat websites gelezen hierover. Enn je schijnt de baby kunnen voeden (zonder handen haha) vanuit de draagdoek, hoe handig! @wegga drang haha, dat had hubby ook extreem bij de eerste haha. Nu iets minder ernstig @supernoov: wow 40 weken! Dapper knap bijzonder goed hoor!! En je lekt?... Hm vreemd, inderdaad ff in de gaten houden. @Juul, bummer geen bevalling, ach nog een weekje tot de 40. Sterkte! @vive, het blijft vreemd en spannend die dwarsligger. Heb je er een beetje vetrouwen in zo? Succes Bij t komende vk bezoek. Hopelijk wordt er toch iets concreets gedaan voor jullie. @mamanini, 80cm is wel gemiddeld en wenselijk denk ik. Bij ons is ie 70cm, ik doe me elke keer bij t uit bed stappen pijn aan de bedrand, dus ga daar een handdoek over leggen ofzo. Verder vind ik 70cm wel oké. @kinderwagen: 80 is niet verkeerd zeg! Wij hebben zilver, metal, zwart. Lichte fijne kleuren al zeg ik het zelf. Oh wat een chilldag vandaag. Heel veel op bed gelegen. Ook nog op de naaimachine een hoes voor het voedingskussen gemaakt. Zo ff in een uurtje of 2 ook fijn. Maar m'n buikspieren vonden zo lang aan tafel zitten niet zo fijn, AU! Nu ff snel aankleden, en nog naar buiten. Groetjes
Naar buiten gaan heb ik op verzoek v hubby toch gecanceld. Werd ineens zo misselijk! Ik voel me ff niet zo lekker ineens. Hubby vind dat ik teveel over m'n grenzen ga, En heeft het idee dat de baby daar echt niet eerder van zal komen. Dus ik moet rustiger aan doen van hem, zodat ik meer uitgerust kan starten met de bevalling. Tja, wellicht heeft hij gelijk. Maar makkelijk is dat niet, rustiger aan doen. Ik lig weer op bed pffff russst
Hee Ientje, ziet er goed uit! Lekker ook, even naar buiten Elio, goed te horen dat je zo enthousiast ben over de babybjorn, vriendinnetje heeft em ook. Haar kind kon er met 8 weken al in, maar het nekje moet idd sterk genoeg zijn. Rustig aan jij, ook al is het moeilijk... Anders doet je lichaam het wel voor je. Morgen ga ik ook weer achter de naaimavhine, vandaag ff geen zin. Niemand aan het Bevallen? Het is hier wel stil...
Oef, balen Eli. Maar wel goed van je hubje dat ie je goed in de gaten houdt. Rustig an jij! Zodra die kleine d'r uit is, kun je weer alles doen. Knuf, want t is niet leuk dat t nu nog niet kan! Oh ik heb nu al trek in 't toetje straks, heb namelijk net even een hele stapel fruit in stukjes staan snijden, we hebben nu 2 flinke soepkommen vol met fruit voor straks. Kon me bijna niet inhouden Maar eerst ff koppie soep en een broodje, en dan... smulleeeee! Dus ja meiden, ik houd naast de mac, ook HEUS wel van gezonde dingen hoor!
Hoi ladies, graag wil ik melden dat wij de ouders zijn geworden van een zoon! Vannacht om 12 uur begonnen de weeen en rond 11 uur is onze Pieter geboren. Hij maakt het hardstikke goed, weegt 3270 gram. Bij mij wat reparatiewerk waarvoor ik net de O.K. niet inhoefde. Later meer, nu thuis lekker slapen!
Flash, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Pieter! Hopelijk gaat het goed met de kleine man, kom lekker bij en dan genieten!
Flash!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Pieter!! Oef, reparatiewerk klinkt niet zo heel lekker, maar het belangrijkste is dat jullie zoon er is!! Ga lekker genieten meid!!
Bevallingslijst: 11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011) 28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011) 4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli) 5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011) 7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli) 10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter- 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011) Al 5 jongens en 2 meisjes geboren. Uitgerekende data: 8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv 12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv 13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv 28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv 2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 4 kindjes is het geslacht nog onbekend. Afspraken: 11 juli - Annelies - gesprek verpleegkundige + babbel 12 juli - Annelies - controle gyn 12 juli - ientje- controle vk Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Inger1979 Blike1987 MMM Buddies: Julia - Ientje BD81 - Vive la Fête Sucre - Elionorah Anneliesje - SupernovA
Flash: Gefeliciteerd met jullie zoontje!!! Reparatie werk klinkt niet zo lekker, hopelijk valt het mee, en herstel je snel! Ik ben net een uurtje terug uit het ziekenhuis. Ik had toch even gebeld naar de verloskamers om advies te vragen. Na wat vragen doorgenomen te hebben wilde de VK toch dat ik even lang kwam. Daar aan de ctg gelegen en nagekeken of het inderdaad vruchtwater was, ook urine even gecontroleerd en bloeddruk gemeten. Nu lekte ik geen vruchtwater, dus dat zit nog goed dicht (helaas?). Alleen was mijn bloeddruk wel flink hoog, dus werd er gedacht aan mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Bloed geprikt, catheter in blaas, nog meer bloeddrukmetingen en anderhalf uur verder mocht ik toch naar huis. Bloedonderzoek was goed, maar moet nu wel 24 uur urine opsparen en dinsdag moet ik terug. En mijn vriend vroeg vanmorgen nog: 'wat zullen we vandaag eens gaan doen, lieverd?' Nou, dat probleem was ook alweer snel opgelost. Trouwens een catheter in je blaas doet pijn! Uiteindelijk konden we rond 6 uur weer weg. We hebben onszelf getrakteerd op een Burger King en een Swirl ijsje! Ik vond dat ik dat nu wel verdiend had!