De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Meid, fijn dat de zalf goed zijn werk doet. Is het met S al een beetje beter? Bruidskapsel was geslaagd dus? Wat voor kapsel heb je? Of is het geheim?

@Ien, mooi dat je zo goed geslaagd bent voor speelgoed op de rommelmarkt. Ik heb het helaas gemist, we hadden al andere plannen met Koninginnedag. Leuk dat je oom en tante hier zijn. Hoe is het nu met hun dochtertje?
    Wij willen ook een opbergkist voor J's speelgoed. Misschien willen we hem zelf maken met steigerhout ofzo. Maar nog niet echt concrete ideeën. Als jij ondertussen iets leuks bedacht hebt, dan ben ik wel benieuwd.

@Supernova, ik zag n heel leuk filmpje op fb langskomen. Wat een schatje die D! Ah, leuk je eerste fietstochtje geslaagd dus.
    Wat betreft inrichting houden we wel van landelijk. Robuuste houten tafel, witte servieskast, van die industriele lampen en chromen booglampen vind ik ook mooi en oja zo'n gehaakte poef of kussentjes vind ik ook heel tof.

@Anke, oe leuk allemaal creatieve projectjes. Druk aan gewerkt vandaag met je mama-dag? Oje druk op werk dus. Wel lekker dat de deadlines iig gehaald zijn.

Hier alles prima, J kan nu zelf zitten (nog niet gaan zitten, maar wel blijven zitten). Wat ziet dat er ongelofelijk schattig uit!! Wat houden jullie eigenlijk aan met fietsen? Wachten tot ze echt goed stevig zitten of echt wachten tot ze ook zelf kunnen gaan zitten? Het lijkt me namelijk erg leuk om te gaan fietsen, maar ik wil het zeker niet te vroeg doen. Al helemaal niet na het horen van die horror verhalen erover.

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Spruiten meeting: wat mij betreft gaat dat ook door hoor, leuk!

Fietsen: Ik heb gewacht tot D een beetje goed bleef zitten. Het zelf kunnen gaan zitten en voor het eerst fietsen viel hier toevallig min of meer samen, maar niet heel bewust op dat moment gewacht.
    Die enge verhalen hebben mij ook wel bangig gemaakt, maar het gaat helemaal prima.

Anke: gaaf, zelf doopjurk maken. Nog een week de tijd, gaat dat lukken? Ben benieuwd! (mijn schoonzus had een doopjurkje gemaakt van reststof van haar trouwejurk, ook heel mooi!)

Ien: Nog wat gesopt? Speelgoed heb ik in een kast in de woonkamer liggen, genoeg bergruimte. ;) Ik was tijdens mijn zwangerschap aan een boxzak begonnen, maar toen de naald tot 2 keer toe afbrak was ik het zat. Het hele project ligt nog ergens, misschien toch eens afmaken.

Hier: Jullie hebben het filmpje gezien op fb. D was helemaal nat, dus schone kleren. En toen ik de koelkast verschoof om het water op te dweilen nam ik een stuk zeil mee (dat heb je ook echt pas door als er een enorme Jaap in het zeil in ;) ). Dus ook nog wat vloer reparaties gedaan. Het was m'n middagje wel.
    D wil trouwens niet meer blijven liggen op het aankleed kussen. Zitten is het helemaal en meneer wilt niets anders meer. Lastig bij het aankleden!

De komende dagen komt een vriend uit Slovenië op bezoek, ik heb hem 2 jaar niet gezien! Veel om bij te praten dus! :)

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    help ik kon ons niet vinden...............we stonden op de 2e pagina............dit is spuitjes verwaarlozing! hahaha!

ik ben ook al veelste lang niet hier geweest.
    mijn vriend had de afgelopen dagen weer eens rally, en zat in Duitsland.dus maar gezellig een nachtje met de jongens bij mijn moeder gelogeerd [mijn vader was ook mee, vandaar] en vandaag gezellig wezen winkelen.
    en ik heb toch een leuk zomerjurkje gekocht van dept, nu hopen wat lekker weer! en voor de oudste een spijkerbroek, tjonge zeg wat hebben die kinderen snel de knieën kapot van de spijkerbroek.

@anke, wat leuk zeg dat je zelf een doopjurkje maakt, komt vast wel goed, jij bent zo handig met die naaimachine, al zoveel mooie dingen hier voorbij zien komen! wij willen wel fototje zien he!
    leuke dag morgen!

@daffie, ja het gaat een heel stuk beter met S alleen ik vind het zulke rotzooi, hormoon zalf, dat het me nu echt tegen gaat staan om te smeren, we moeten deze week nog 2keer per dag elke dag smeren en dan 2wk lang ongeveer 3keer per week 2keer per dag smeren. ik ben al met de 2e tube zalf bezig.
    dus hoop vooral dat het goed aanslaat en daarna lekker die zalf ver weg kunnen stoppen.
    haha mijn kapsel is niet geheim hoor, beetje moeilijk uit te leggen, strak, een soort van grace kelly rol. jammer dat ik geen foto's heb gemaakt!
    wat goed dat J nu kan zitten, schattig idd.
    S liep vanavond ineens achter de kinderstoel aan. mijn ouders hebben een lichte kinderstoel en die schoof hij zo vooruit over het laminaat, en hij erachter aan lopen.
    kan me niet voorstellen dat zo'n klein hummeltje al loopt over een maand of 2 a 3.

beginnen jullie kindjes ook al wat meer te brabbelen en kan je er woordjes uithalen? S heeft het altijd over mamama en papa en als er iets valt dan zegt ie boeeem klinkt nog wel allemaal wat mompelend maar kan er echt wel dingen uithalen. oja en bij voorbaat 'nee' schudden als ie ergens op af gaat wat niet mag, hihi!

@fietsen, hebben wij vorige maand al een keertje gedaan, kort stukje, lekker weer. ik heb gewacht tot dat ie goed stabiel zat en zich zelf kon corrigeren met zitten.

@supernova, gezellig visite!veel plezier!
    de boel alweer droog? vloer heel?
    ik zet S altijd neer bij bv het aankleden, hij wil ook niet zo graag liggen en staand of zittend aankleding is hartstikke handig [als je even je handigheidje hebt gevonden] allen de luier verschonen gaat niet staand of zittend, meestal geef ik hem dan de schone luier in handen, heeft ie wat om te bestuderen!

dinsdag heb ik mijn vrijgezellenfeest! ik heb er ontzettend veel zin in!
    ik heb ook al een idee wat we gaan doen, omdat het doordeweeks is...maar dat is nog even afwachten.

goed weekend!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hello!

Anke, zelf patroon gemaakt zelfs :$ Ik ben zeer benieuwd! :)

Daf, het is het kindje van mijn nicht (lekker boeiend, haha). Het gaat op zich hartstikke goed met haar, groeit en ontwikkelt zich netjes volgens het boekje, alleen haar voetjes zijn erg slap. Ze krijgt er fysio voor en binnenkort worden er beugeltjes gemaakt, maar ik denk dat het met lopen nog weleens een (groot) probleem kan gaan worden.
    Op zich is ze er heel goed aan toe voor iemand met open ruggetje, en dat is natuurlijk wel iets om heel dankbaar voor te zijn. Maar ik vind het alsnog wel heel naar om te zien dat ze niet helemaal ok is.
    Het was natuurlijk wel erg gaaf om haar eindelijk te ontmoeten!

Fietsen: ik heb gewacht tot ie stevig kon zitten. Hij kon overigens vrij snel daarna ook gaan zitten.
    Als ze zichzelf kan corrigeren bij het zitten, kun je wel met kleine stukjes gaan beginnen.

Spruitjes meeting: uiteraard! Ik ben voor hoor! :D Gesjellie!

Nova: heb het filmpje gezien, oeps! O, zonde van het zeil!
    Niet willen liggen op aankleedkussen: zeer herkenbaar ;) Hier ook het meeste zittend, maar de luier gaat toch echt gewoon liggend hoor!

Veel plezier met je bezoek! Leuk, veel bij te praten dus!

Meid, zomerjurkje is binnen, nu de zomer nog! Maar jij bent er al klaar voor :D
    Handig, zo'n loopstoel!
    En al woordjes ook, goed man! Hier nog niet hoor! Bwabwabwa is wat de klok slaat hier ;)
    Maar hij kan wel een handje geven, zo schattig!

Leuk, je vrijgezellenfeest! Maar is dat bij jullie niet geheim dan?
    Bij mij wel, althans.. dat dachten ze. Maar ja.. wat wil je, de laatste zaterdag voor mn trouwdag, er waren weinig dagen over ;)
    Heel veel plezier alvast!
    Oh, ik ben zo benieuwd hoe je eruit gaat zien joh! Iehhh, deze maand gaat het al gebeuren!!! :) Spannennnnnddddd! Is het nog gelukt met het pakje voor S vermaken trouwens?

Vandaag weer aan een taartje bezig geweest, voor mn schoonzus. M'n nichtjes hebben een surprise party voor haar georganiseerd, hoe schattig! (oudste is 10)
    Ze belden me laatst op om dat te vertellen, en toen kwam de aap uit de mouw, ze konden niet zelf taart maken :D
    Tja, en daar kun je natuurlijk geen nee op zeggen! ;)

Meiden, ik ga m'n nestje opzoeken!
    Fijn weekend verder!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Even uit nieuwsgierigheid, eten jullie kindertjes al zelf? En dan bedoel ik natuurlijk niet met een lepel een hap pakken en in de mond doen :p
    Maar stukjes brood oppakken en naar de mond brengen, dat soort dingen.
    S eet namelijk een soepstengel wel op (jaja, tegenwoordig wel! ;)), tot op zekere hoogte dan, want zodra het te klein wordt en dus in zijn hand verdwijnt, laat ie het vallen.
    Als ik een stukje brood voor hem leg dan pakt ie het op, knijpt ie het fijn en laat ie het weer vallen. Of hij veegt het van tafel ;) Maar als ik hem een vork met stukje brood eraan in zijn handje geef, stopt ie het wel in zn mond.

Zou ie dat eigenlijk al "moeten" kunnen? (en dan het "moeten" echt heel hard tussen haakjes, want ik snap ook wel dat elk kind zn eigen volgorde heeft)
    Maar meer in de zin dat het nuttig zou zijn om het te oefenen, bijv met rozijntjes ofzo. Nu veegt ie dat in 1 keer van tafel ;)

Sjonge.. wat een verhaal voor zo'n klein vraagje ;)

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ien: even een reactie op je laatste berichtje. Ik heb geen idee wanneer kindjes zelf zouden 'moeten' eten, dus wat dat betreft vraag ik me hetzelfde af als jij.
    D eet wel zelf, stukjes brood laat ik hem zelf pakken, en dat brengt hij zelf naar z'n mond. Over het algemeen gaat ook alles naar binnen, soms valt er een stukje naast, maar dat hangt er ook een beetje vanaf hoeveel aandacht hij heeft voor zijn broodje ;). Vorige week had ik hem een paar gekookte macroni'tjes gegeven, en die wist hij weliswaar zelf op te pakken en in z'n mond te doen.

Oh, bedenk me net dat het misschien heel opschepperig klinkt, maar dat is niet mijn bedoeling. Vind het zelf gewoon zo leuk! *trotse mamma*

Wat ik meestal doe is stukjes brood op een bordje en dat houd ik hem voor, dan mag hij zelf pakken. Duurt meestal een eeuwigheid, want het lijkt erop dat hij elk stukje eerst even moet aanraken ;) :D
    Platgeknepen stukjes brood geef ik gewoon weer in z'n handjes en zeg dan 'neem maar een hapje' of nog simpeler 'haphap' en dan gaat het erin.
    Toen ik was begonnen met bijvoeding heb ik vanaf het begin 'haphap' gebruikt, bij fruithapjes en dergelijke als ik hem voedde. Als ik hem iets 'nieuws' in handen geef (laatst bijvoorbeeld een hele gekookte sperzieboon) zit hij er eerst naar te staren met een blik van 'wat moet ik daarmee'. Toen ik 'haphap' zei, leek het kwartje te vallen en ging hij ervan eten.

:) Jeetje, sorry...is echt een heel verhaal geworden. Ien, jij een klein vraagje met een heel verhaal. Ik een kort antwoord met een nog langer verhaal :D :D :D

7. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Spruitjesmeeting, ja tuurlijk wil ik dat nog! Maar om even wat concreter te werk te gaan. Het lijkt me inderdaad slim om alvast een datum te plannen (bij mij zit de agenda meestal vrij snel vol...). Willen we dit per mail of gewoon op het forum? We hadden eerder geloof ik al voor augustus besloten toch? Zo ja, dan bijt ik alvast het spits af: ik kan de eerste 3 weekenden van augustus.

@Supernova, leuk, bezoek uit Slovenië. Is het gezellig? Heb je hem nederland nog laten zien?

@Meid, jullie moeten lang doorsmeren zeg, maar super dat het helpt. Klinkt erg mooi je kapsel! We krijgen tzt vast wel bruiloftsfoto's te zien, toch?:) Wat goed dat S al achter de kinderstoel loopt zeg.
    Hier wordt ook heel wat afgebrabbeld, maar over het algemeen nog niet echt gericht geloof ik. Hoewel ze tegenwoordig 'haai' lijkt te zeggen als soort van begroeting. Echt heel cool, maar wie weet denk ik dat alleen maar en is het gewoon toeval;).

@Ien, ah wat leuk die surprise party. Succes met het maken van de taart.
    Zelf eten, J kan dit al wel. Ik herken wel wat je schrijft. J had eerst ook moeite met het eten van kleine stukjes , maar nu lukt het haar al wel een tijdje. Volgens mij hoeven ze het echt nog niet te kunnen hoor. Zoals je zelf al schrijft, ieder baby'tje zijn eigen volgorde (J kan bv nog niet tijgeren, laat staan kruipen, zoals je weet;)). No worries dus!

Hier druk bezig met de voorbereidingen van het huis. We krijgen volgende week de sleutel al. Ik heb wel echt zin om te gaan klussen:).

8. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    spruitjes meeting, leuk leuk leuk! in het weekend is het denk ik wel het makkelijkst voor iedereen.

@ientje, ohhh wat schattig dat S al een handje kan geven!leuke foto op fb trouwens, lekker op de fiets.
    eigenlijk hoort een vrijgezellen feest wel geheim ja, maar als je al kids hebt is dat natuurlijk niet zo makkelijk. we moeten wel regelen dat er oppas is ofzo of dat mijn vriend eerder uit zijn werk kan komen om ze van het kdv op te halen.
    ja joh ik denk dat mijn sma er zin in had, gister kleertjes heen gebracht en vandaag had ze het al klaar!
    je ziet er niks van!

@zelf eten, als ik een broodje ofzo geef dat stopt ie dat wel in zijn mond....maarja echt alles gaat in zijn mond, zelfs de kruimeltjes die op de grond liggen, whahahhahaha!o enne ballonnen...laatst vond mijn moeder in zijn luier een groene waterballon...

ach en wat ze 'moeten', daar zou ik dus echt niet naar kijken, ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier, de een kan al lopen met 12mnd de ander pas met 18 mnd, maar uiteindelijk kunnen ze allemaal lopen!
    er is er ook geen één van 18 die nog niet zelf kan eten, toch!

@daffie, volgende week de sleutel al, lijkt zo snel. al zal dat voor jullie niet zo voelen natuurlijk.
    moeten jullie veel doen, voordat jullie erin kunnen wonen?

even gtst afkijken en dan lekker onder de douche!

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames! Rustig hier, zit er nog iemand in Italie? :D

Daf, ja ook hier ideeën voor een opbergkist. Mijn vader is timmerman geweest, denk dat ik hem ga vragen iets te maken voor de verjaardag van B.
    Fietsen, toen B 9 maanden was kon ze goed genoeg zitten en begon het weer ook ergens op te lijken. Toen moest ik alleen het stoeltje nog bestellen. Maar ze zat heel goed, en lekker rondkijken natuurlijk.
    Oja Ien die pet bleef niet heel lang op natuurlijk ;)

Nova, die D van jou kan lekker kliederen zeg! Ai duurde even voordat je alles weer had opgeruimd. Leuk, iemand op bezoek die je al zo lang niet meer gezien hebt. Jullie hebben vast wat bij te praten.

Meid, S gaat als een speer! Fijn dat die hormoonzalf helpt, het is wel rotzooi maar het werkt tenminste. Dat brabbelen, ja het gaat langzaam ergens op lijken maar begrijpen doe ik het nog niet. Hihi, nee schudden als hij iets gaat doen wat niet mag, ik zie het al helemaal voor me.
    Morgen je vrijgezellenfeest, veel plezier! En laat je lekker verrassen, dat is het leukst! Zomerjurkje gescoord, nice, nu nog het bijpassende weer erbij.

Ientje, leuk dat je nicht op bezoek was en dat je je achternichtje hebt gezien. Fijn ook dat het relatief goed met haar gaat.
    Hahaha die nichtjes van jou, slimme dametjes, we bellen tante Ien en die maakt een taartje voor mams.
    Mijn vrijgezellendag was ook de laatste zaterdag voor onze bruiloft, geen verrassing, en al helemaal niet toen manlief op zaterdagochtend op tijd ergens wilde zijn.
    Zelf eten, ja hier wordt zelf brood gegeten, soepstengels, liga, rijstewafel, knakworstjes (kindvriendelijke binnenpicknick :cool:), kortom alles wat niet wegschiet als ze iets te hard knijpt. Gaat steeds beter trouwens, komkommer gaat ook al het mondje in (zeker een kwart van de stukjes :D). Met een vork, dat heb ik nog niet geprobeerd.
    Oja, stukjes van de grond gaan ook het mondje in ;)

Hier, iets minder druk gelukkig. Dat wil zeggen, mijn gevoel van controle is weer soort van terug.
    Zaterdag picknick met 5 studievriendinnen, plus mannen, plus 7 kids. Heel gezellig en heel druk. B was niet zo blij met al die jongetjes, twee keer een meo gehad maar ze haalde wel mooi een jongetje van dik 2 maanden ouder in met kruipen, hahahaha. Verder lekker gegeten, ook B heeft gesnoept van de knakworstjes en muffins.
    Gister na 3 weken weer gesoftbald, was erg leuk en gewonnen. Vanochtend al spierpijn, nu hele stijve rug, toch was kou opgelopen denk ik. Niet fijn, ben maar weer braaf wat oefeningen aan het doen.

Doopjurk vordert gestaag, kost een hoop tijd maar is wel leuk om te doen. Zo maar weer mee verder gaan.

Tot later!

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sorry voor de verwaarlozing, maar druk aan het klussen in / regelen voor ons nieuwe huis.

Daffie, jullie ook een spannende tijd tegemoet dus. Moeten jullie veel doen in het nieuwe huis?

Ien: handje geven, cute!! Echte versierder hoor ik al wel.

Meid; vandaag je vrijgezellenfeestje toch? Hoe was het????

Even snel een vraagje. M slaapt gewoon bijna niet!!! s'ochtends een half uurtje / uurtje. S'middags soms gewoon niet. S'avonds ook maar een uurtje en dan slaapt hij van 22.00 - 6.00. Is dit niet erg weinig???? Zijn ritme ziet er normaal ongeveer zo uit:
    7.00 - 7.30 wakker
    10.30 - 11.30 half uurtje / uurtje slapen
    13.00 - 14.30 slapen (als hij dat al doet!)
    19.00 naar bed (wil vaak niet)
    21.30 avondfles

Ik kom er niet helemaal uit, pffff. Met eerste nergens last van gehad, maar nu. Hij slaapt s'nachts ook steeds korter. Normaal tot 7.00 - 7.30 nu vaak om 6u al wakker. Met verbouwen, werken en regelen hakt dit er behoorlijk in.
    Ik zat zelf te denken om hem eventueel na het avondeten wakker te houden en dan om 20.30 laatste fles ofzo te geven, maar ben bang dat hij dan helemaal midden in de nacht wakker wordt. Iemand tips?

Sorry voor ego berichtje, maar misschien kunnen jullie mij helpen.

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Helleu!

Nou, S is dus gewoon een lompe Harrie net als z'n pa, niet zo goed met de fijne motoriek, haha! Maar komt vanzelf wel goed, daar maak ik me echt niet druk over.

Nova, jij opschepster :D:p Is toch juist hartstikke leuk dat hij dat zo goed doet?!
    Als ik de stukjes brood op een bordje voor hem neerzet, dan ligt het bordje mét inhoud binnen 10 seconden op de grond, haha!
    Ik zit overigens erg te twijfelen om zo'n tafelblad voor op de tripp trapp te kopen, maar die zijn duuurrrrrr :$
    Trouwens, best slim dat 'haphap' van jou!

Meeting: vooralsnog kan ik heel de maand augustus wel, maar mijn zus en zwager verhuizen die maand ook naar Parijs. Ik zal eens even polsen of ze al een datum weten.

Daf, leuk man, de sleutel al bijna! Veel klusplezier alvast :)

Meid, je hebt een lekker dagje gehad gisteren las ik op fb! Heerlijk, lekker ontspannen!
    Je hebt idd wel gelijk over dat geregel wb vrijgezellenfeestje. Ach, het gaat erom dat het gezellig is toch! Verrassing of geen verrassing, lekker belangrijk :D
    Wow, een ballon in z'n luier?!?! :$ Bizar!

Anke, inderdaad rustig hier zeg, en dat terwijl vakantiegangster herself alweer lang en breed terug is! Die doet gewoon vet aan spruitjes verwaarlozing! :p:D
    Gelukkig heb je het weer wat minder druk!
    Komende zondag toch, dat ze wordt gedoopt? Of heb ik het niet goed onthouden?

Bd, oei die M van jou die slaapt idd aardig weinig zeg! Ik heb helaas weinig tips, hooguit voor de nacht iets van een papfles ipv melk? Ik heb hier zo'n blauw pak van bambix, dromerig avondpapje (wie verzínt zulke namen?!) en daar doet S het vrij goed op 's nachts.
    Is hij overdag ook erg moe als hij niet slaapt, of trekt hij het wel?
    Kan me voorstellen dat dat er behoorlijk inhakt, en al helemaal nu je ook nog in je nieuwe huis bezig bent! :(
    *edit, wat een sukkel ben ik, hij heeft natuurlijk KMA dus dan is die pap helemaal geen optie, ander soort pap misschien dan?*

Als je hem om 1900 naar bed brengt, krijgt ie dan ook een fles? Ik merk hier nl dat S slaperig wordt van die fles en dan gaat het inslapen ook iets beter. Al moet ik zeggen dat het inslapen hier de laatste tijd ook lang duurt, maar ik heb ook wel begrepen dat het een beetje bij de leeftijd hoort. Dus wie weet is dat het hele probleem bij M en is het een fffaaaassseee ;) Let's hope so! (en dat ie zo snel mogelijk weer voorbij is!)

Hier weer begonnen met hardlopen, vanmiddag weer een rondje, samen met mn zus en een zeker persoon uit Nijmegen doet op afstand ook mee :p Nog meer geïnteresseerden? Hihi, zou toch wel leuk zijn zeg, een hardloopclubje op afstand :D
    Heb eergisteren weer voor het eerst een rondje gedaan, en het viel me niet tegen! Nu wel giga spierpijn, maar dat rennen we er vanmiddag wel uit ;)

Fijne dag!

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien; haha idd hij heeft KMA dus pap gaat niet. We geven hem wel rijstebloem in zijn avondfles. Maarre weer aan het hardlopen zag ik? Goed bezig. Ga vrijdag ook weer een poging wagen. Deze week weer aan de Sonja gegaan dus hopelijk voor de zomer (als die nog komt ;) ) nog wat kilo's kwijt.

We gaan vanavond kijken of we hem iets langer wakker kunnen houden (tot 19.30/20.09) en dan fles kunnen geven.
    Hoe zit dat bij jullie? M krijgt om 18u eten dus 19 fles vind ik dan zo kort op elkaar. Pfff bij de eerste was het veel makkelijker :)

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja dat vind ik ook wel vroeg op elkaar, maar ik doe het wel, hij drinkt het gewoon op dus heeft er geen moeite mee. Maar ik heb ook een kliko als kind, misschien niet echt een eerlijke vergelijking ;)
    Kun je trouwens ook de granenpap enzo niet geven? Geen idee hoor of daar km in zit. *gaat ff koekeloeren* volgens mij zie ik er geen km op staan. Jeweetwel, van die kwats die in het vak naast de rijstebloem staat. Dat lijkt mij meer vullend dan de rijstebloem.
    En dat meng je met zijn eigen melk. Of mag je die melk niet mengen? (geen idee of ik nu met hele rare voorstellen kom, haha)

Jij ook goed bezig dus, ik mag vrijdag ook weer, en Juul doet gezellie mee. Hoe laat gaan we? :D Ik moet wel 's avonds want ik moet werken overdag.
    Collega doet weight watchers en zit in zo'n clubje. Ik hoorde dat er een introductiekorting is, 1e maand voor 20 euro ofzo. Ik zit er wel stevig over na te denken om 1 maandje te doen, dan weet ik hoeveel punten ik mag en wat ik het beste kan eten.
    Voel me erg wanhopig, haha, maar nu met dat hardlopen vind ik wel dat ik gelijk goed aan de slag moet om nou echt echt echt die kilo's eraf te krijgen! En ik geloof dat het me zelf niet echt lukt ;)

Ik ga een klein ventje uit de box plukken, die is het zat.
    Later!

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien; ik ga morgen meteen ff kijken in de supermarkt. Heb m net fles gegeven en op bed gelegd. Uurtje eerder dan normaal de fles dus ff kijken of het werkt.

Hardlopen; ik moet in de ochtend vrijdag, oudste op school, jongste in wagen als supporter mee.
    Ik ben nu weer begonnen met Sonja. Hopelijk werkt het in combi met hardlopen. Laatste weken was het gewoon te gek; snel ff een mars naar binnen ipv fruit ofzo. Broeken begonnen weer wat strakker te zitten dus alarmbellen gingen even aan :)
    Ben iemand die van lekker eten houdt dus wordt moeilijk, maar goed het moet nu gewoon ff!
    Tot nu toe (3 dagen :) ) verleiding kunnen weerstaan.

Weight watchers ook goede verhalen over gehoord. Je mag dan bijv best een mars maar dan mag je geen avond eten meer :) redelijk vrij in je keuze. Succes

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Bd, ik zou dan trouwens wel voor de minst heftige granen gaan, anders valt het misschien weer erg zwaar op de maag. Er is er 1 vanaf 6 mnd, fijne granen geloof ik.

Sjo, net effe de hele woonkamer opgeruimd en gepoetst, lijkt wel nesteldrang :p
    En nou eindelijk met een bak koffie op de bank! Spierpijn, auw!

16. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    gister heb ik mijn vrijgezellenfeestje gehad! we zijn lekker naar de zwaluwhoeve geweest, mijn jeetje mina wat een drukte zeg....gelukkig zag je binnen al die mensen niet meer terug.
    flink zitten zweten in de sauna en en in de middag was er nog een hammam geregeld, heerlijk zeg! daarna turkse thee met baklava!

en vandaag weer werken...en weg is dat ontspannen gevoel weer, hihi.

@julia, ik hoor dus dat jij al lang en breed weer in dit natte landje zit, hoe was je vakantie? genoten?en lekker weer gehad?

@anke, ja laat dat lekkere weer nu maar komen, ohhh ik hoop toch zo dat het 24mei, droog is en als ik toch bezig ben met mijn wensen, dan ook nog graag een beetje zon erbij.
    wat klinkt dat gezellig die picknick!
    he goed zeg gewonnen, en die spierpijn, tja die moet je vandaag dan maar even voor lief nemen, wahahhaha!

@bd, ik kan me je verwaarlozing goed voorstellen hoor, als je savonds thuis komt ben je blij dat je kan zitten denk ik na dat geklus in huis.
    en even over je vraagje, tja wat is weinig slapen, S slaapt ook nog heel erg weinig hoor.
    hij is rond uur of 7wakker, en gaat soms in bed rond 8;30 meestal werkt het niet meer maar soms slaapt ie tot 9;30 en dan gaat ie smiddags naar bed rond uur of 12;30 en word wakker rond 14;30 en slaapt dan ook pas weer rond 19uur. maar slaapt ie later op de dag, krijg ik hem er om 19uur ook niet in.ik kan merken dat ie eigenlijk minder slaap nodig heeft.
    moeilijk he! ik vind het met de 2e ook wel heel anders als bij de oudste.
    misschien dat je hem smorgens uit bed kan houden en dan na de lunch in bed doen.
    oja S krijgt ook om 18uur eten en dan om 19uur de fles.

@ientje, wat goed zeg weer hardlopen!

17. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: je vrijgezellenfeest gehad, was het leuk? Het was een relax dagje lees ik, heerlijk!
    Het vermaken van de kleding is gelukt, lees ik. Toppie! Een groene waterballon in de luier, hahahaha, je moeder zal wel raar opgekeken hebben.

BD: Sorry geen tips mbt het korter slapen. Zou het niet komen doordat hij aanvoelt dat jullie met van alles bezig zijn en dat het een drukke tijd is. Hoe is hij verder overdag? Hangerig, huilerig, of gewoon gezellig?

Ien: Ik zet het bordje niet voor D's neus, anders ligt hier ook alles op de grond hoor. :D Maar ik houd het bordje voor en laat hem pakken, en dan weer bordje weg. Zo'n tafelblad vind ik best handig, maar ik ben niet echt bekend met de tripptrapp, dus weet niet hoe het daarmee zit. Als je hem gewoon lekker aan kan schuiven aan de tafel dan werkt dat toch ook, lijkt me. En anders marktplaats?

Hardloopclub op afstand: leuk, maar niet mijn ding. Mag fietsen ook? ;)

Hier: Beetje een rare week, maar verder alles goed. Gisteren met vriendinnetje naar de Haagse markt geweest een een lading vers fruit en groente ingeslagen. :)

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Sjoooo echo echo! Wat een stilte hier! Juul, kom jij nou eindelijk ook nog eens kletsen hier of heb jij het te druk met Evy op je telefoon zetten? :D

Meid, je vrijgezellenfeestje was dus geslaagd, fijn! Heerlijk ontspannen dus. Lekker hoor!

Ja goed he hardlopen, haha ben echt wel 'fier' op mezelf :p En ik merkte nu bij de derde keer dat het me al iets makkelijker af ging.

Nova, marktplaats al gekeken maar er staan er maar weinig op helaas. Ik denk dat ik het ook maar laat gaan, vind het echt te duur. En zo vreselijk lang zal ie er ook geen gebruik van maken denk ik.

Ja hoor, jij mag meefietsen! :D Wel handig, dan kan D voorop :)
    Lekker, een hoop verse spullen, vast niet duur op de markt!

Bd, nog gelukt met de pap? En ik zag dat jij ook bent begonnen met Evy :) Gezellie hoor, de sjok-club wordt steeds groter ;)

Ik ga lekker bankhangen, ben wel weer actief genoeg geweest vandaag. Was druk op 't werk en daarna gaan hardlopen, ben nu wel moe!

Morgenavond vier ik mn verjaardag, en zondag gaan we ws de moeders wel even langs. Jullie nog plannen voor 't weekend?

Trusten meiden en een fijn weekend!

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou Ien, daar snap ik dus echt geen ruk van he? Dus ga ondertussen maar eens bijlezen en kom dan terug :p

20. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Meid; leuk vrijgezellenfeest dus, mooi!

Ien; Evi / Evy pfffff eerste keer vandaag. Moe!!!!! Maar goed eerste paar keer vallen tegen daarna gaat het stuk makkelijker.

Juul; leef je nog?!

Hier al twee avonden M wakker gehouden tot 20/20.15 en dan zijn laatste fles gegeven ipv 19 naar bed en om 21.30 fles. Wat denk je; al twee ochtenden om 7.30 wakker ipv 6u!
    Niet te vroeg juichen maar denk dat het dus een goede keus is geweest.

Morgen werken en dan mijn eigen gekozen Moederdag cadeau ophalen. Hub had er geen tijd voor, druk bezig met aanleg tuin (trots op m, ziet er super uit!)
    Zondag nog op bezoek bij de oma's, maar niet te lang want hub wil nog ff tuin afmaken.
    Jullie nog plannen?

Deel Deze Pagina