De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Juul: Inderdaad missie geslaagd dan. Mijn vriend vind het niet eerlijk dat ik ook parachute gesprongen heeft en hij niet.... misschien ook maar eens de wereld uit helpen. Ehm, niet m'n vriend, maar dat ik wel en hij niet gesprongen heeft. ;) :D

Iets voorkeur in bewegen is dus niet eens zo gek. Ik houd het even in de gaten. Volgens mij heeft mijn fysio er een missie van gemaakt om alle kleine verschilletjes van D uit te lichten. Is niet verkeerd, maar ik wil er ook niet in doordraven zeg maar.

Brand: Veel ramptoerisme hier, echt ongelooflijk, mensen rijden gewoon om zodat ze wat zien, stapvoets langs het huis rijden met de auto, groepjes mensen verzamelen zich regelmatig voor het huis enz enz. :$ Tijdens de brand heb ik ook wel af en toe staan kijken op het balkon (meer omdat ik me zorgen maakte om m'n auto die daar geparkeerd stond), maar het echte ramptoerisme heb ik nooit begrepen.

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nova, woon jij in K.?

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ha Meid, weer met veilige benen terug dus :D (had je onveilige benen dan toen je ging? :p)
    Ach, die kleine S, niet geslapen in het vliegtuig, arme jij :D
    Heerlijk genoten daar dus!

Voorkeurskant, euhm, eerlijk gezegd dus echt nog helemaal niet op gelet! Vanaf nu gaan we dat dus maar doen ;)

Nova, is de rust al wedergekeerd? ;)

De taart is af, en opgehaald! En ik heb ze stiekem even op elkaar gezet voor de feauteau ;) dus die ga ik zo even in mijn album zetten. Nog maar even niet op fb, zaterdag is het meiske pas jarig en het is natuurlijk niet leuk als de helft van de visite de taart al heeft gezien!

Morgen inpakken, vrijdag werken en zaterdag hoppakee, weg ermee!

4. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Bah, zit hier heel alleen wakker te zijn! Had ik ook vaak bij de eerste zwangerschap, maar kan me niet herinneren zo snel al.

Ik zag een vraag voorbij komen op fb over slaaptips voor je kind. Ik heb bij R. een Safe T Sleep ( en gebruik de middelste flap niet, zodat ze kan draaien). Eerst had ik een puckababy, maar toen ze ging draaien mocht die niet meer. Maar vaak zat ze dan opeens volledig gedesorienteerd op d'r billen, heel verdrietig werd ze ervan.

Dit werkt bij ons echt heel goed. Ook heb ik een volledig verduisterend gordijn op haar kamer, zodat ze zolang het echt donker is weet dat wij ook in bed liggen. En als ze toch wakker wordt en ze is echt ontroostbaar leg ik haar tussen ons in en geef borstvoeding totdat ze in slaap valt. Ik slaap dan zelf niet zo lekker als wanneer ze daar niet ligt, maar toch beter dan wanneer ik uren met haar in de weer ben.

Ramptoeristen voor een uitgebrand huis? Dat je niets beters te doen hebt?! Als je er nou in de straat woont, maar er speciaal voor naartoe komen, dat snap ik ook niet erg!

Voorkeursbewegen probeer ik wel een beetje op te letten, omdat ik ook merk dat ze vaker met links iets pakt dan met rechts, dus dat vind ik wel opvallend. Maar ik geloof dat dat nog weinig zegt de eerste twee jaar, heb ik ooit ergens gehoord.

Guns 'n roses zonder Slash toch? Ik had vroeger een foto van hem in mijn portemonnee, zo stoer vond ik hem ( begin middelbare school), dus blijf altijd een beetje een zwak voor hem houden. :)

R. is vandaag helemaal zonder hulp de trap opgeklommen, nu nog onder luid applaus, maar nu toch maar snel een traphekje aanschaffen voor die momenten dat we misschien iets later kijken dan vandaag.

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: D wilde ook niet slapen in het vliegtuig, het vond het allemaal veels te boeiend.

Juul: Ja, daar woon ik. ;) Alleen niet de straat die genoemd wordt in de berichten, mijn straat heet anders. ;)

Ien: Wow, wat een gave taart!!!! Kan ik je niet inhuren voor D's verjaardag? Al denk ik dat je dan al je handen vol hebt aan een taart voor je eigen manneke. :D

Pina: Aaw, nu al slapeloze nachten. Fijn dat de Safe T sleep bij jou zo goed werkt! Wat knap dat R de trap opklimt, maar een traphekje zal inderdaad geen overbodige luxe zijn.

Ramptoerisme is nu wel minder geworden, valt ook weinig te zien, behalve een huis met afgetimmerde ramen en een dekzeil op het dak, dus het spannende is eraf. Iedereen was meer ondersteboven van het feit dat er hennep gekweekt werd. Nu ben ik van mening dat dit soort 'ongelukjes' voorkomen kunnen worden door het legaliseren van bepaald 'onkruid'. Maar oke, dat is weer een hele andere discussie. Het is in ieder geval naar voor de buren die flink rook en waterschade hebben.

Best grappig hoe je achteraf gaat speculeren en denken. Ik heb die man die daar 'woonde' gesproken toen hij er net in kwam. Vond het al een aparte man, wel vriendelijk. Grappig detail ook, om de facade op te houden, had de huurder/bewoner oranjes vlaggetjes in de tuin opgehangen.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Nova, ik had nergens iets gelezen of gehoord over een straat, maar zag een nieuws berichtje langskomen met iets over die brand en een foto van een brandweerman die een dak probeert te blussen. Daar hadden ze het alleen over K., en dat in combi met jouw berichtje die dag, was dat een simpel optelsommetje. Leuk wonen daar trouwens?

@Pina, traphekjes zitten hier denk ik al een maand of 2. Hier klimt meneer ook de trap op, en zolang hub of ik erachter aan naar boven gaan geen man overboord - hij vindt het echt een sport namelijk - maar anders is dat hekkie dus echt dicht. Ik vind het ideaal, boven helemaal, ik kan van alles doen terwijl Y. op de bovenverdieping van kamer naar kamer kruipt.

Zeg, even over die datumprikker, volgens mij zit er geen datum bij waarop iedereen kan. Wat willen jullie? Door de weekse dagen erbij pakken of verder in de toekomst plannen en dan weer alleen de weekenden?

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo allemaal!

Nova, lekkere buurt woon jij ;). Wat een toestand zeg, je auto in het gedrang, ramptoerisme. Nouja er gebeurt in ieder geval wat ;)

Voorkeur voor een kant, ik ben linkshandig en mnanlief rechtshandig dus we roepen nog wel eens enthousiast naar elkaar dat B dingen links of rechts doet, maar daar valt geen peil op te trekken. Draaien over rechts doet ze trouwens pas sinds kort, dus wel een voorkeur maar niet heel sterk.

Pina, grappig dt je je nu weer dingen van je vorige zwangerschap herinnert, volgens mij ben ik ook al weer heel veel vergeten.

Juul, guns 'n roses, dat is echt jeugdsentiment! Ik was overigens meer van Bon Jovi, die vond ik toch een stuk leuker dan Axl en Slash.

Ientje, die taart, wauwie! Echt heel cool! En heeeeeel slim om een smijt- en plettaartje te maken voor de jarige job.
    En al bijna op vakantie, veel plezier alvast!

Zo vandaag niet zoveel gedaan behalve de wasachterstand ingehaald etc, en de datumprikker ingevuld. Hopelijk weten we snel iets te prikken, lijkt me erg leuk!
    Net ook bij de bloedbank geweest, maar net goedgekeurd maar mn goede daad weer gedaan en een roze koek gescoord :D. Goede gewoontes moet je niet veranderen :p

Nog even werken, heel hard om alles te doen wat ik nog moet doen en vanaf woensdag vrij. Heeeeerlijk, heb er nu al zin in. Maar eerst nog een dagje knallen voor het weekend, ga ik vanavond eens inspiratie voor opdoen ;). Fijne avond allemaal!

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina gefeliciteerd! Hoe voel je je?

Ien bijna vakantie, nog even aftellen. Ben je er klaar voor. Vergeet je hardloopschoenen niet hè ;)
    Enne taarten bakken, kunnen we de opdrachten gewoon per mail aan je toezenden?

Bedankt voor uitnodiging meeting. Ben benieuwd of we er uit komen mbt een datum.

Nou de batterij raakt hier aardig op. Slapen sinds paar dagen in nieuwe huis, dus drukste is voorbij. Redelijk vermoeid en prikkelbaar dus zorgt nog wel voor leuke reacties.
    Ergste is dat M gewoon 2 tot 3x per nacht wakker wordt en niet meer gaat slapen. Hakt er zo in dat ik behoorlijk aan einde van Latijn ben pfff. Hebben al van alles geprobeerd; laten huilen, uit bed, bij ons in bed (is enige wat beetje helpt maar dat resulteert weer in brak wakker worden), bedje anders zetten, etc. Als er hier nog tips zijn; WELKOM

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Anke, haha, ja Bon Jovi is natuurlijk ook een stuk lekkerder, vooral dat kontje! :D Ook eens naar een concert geweest trouwens, in Amsterdam als ik me goed herinner :)
    Goeie, jij weer een liter (?) bloed armer dus.

Knal ze vandaag - zo druk op het werk?

@Bd, ach jee toch wat een gedoe met die nachten bij jullie zeg. Waarschijnlijk een vraag waar je geen antw op hebt, maar jullie hebben echt geen idee waar hij wakker van wordt? Geen idee hoor, ik ben er hier nooit zo'n voorstander van geweest maar het werkte hier bij de oudste twee met regelmaat; bij elkaar op de kamer. Dat is altijd hub zijn oplossing. Nu slapen die twee ookal een hele tijd samen, maar toen ze dat nog niet deden en er was er eentje aan het spoken is het volgens hub altijd omdat hij niet alleen wil slapen. Ik zag een nog brakkere nacht al voor me, ipv één, twee wakkere kinderen maar hij bewees het tegendeel. Hier is het een aantal keer echt de oplossing geweest. En dan zou ik in jouw geval, M met ledikant en wel een nachtje op de kamer van zijn broer laten slapen, bedjes naast elkaar. Mocht het een helse nacht worden geef ik je ons adres wel, kan je verhaal komen halen bij mijn man :D

Veel sterkte in ieder geval, niet cool dit :(

@Ien, morgen! Zin in? Alles ingepakt? Past het in de auto? Ben weer eens de naam vergeten van de stad/dorp waar jullie in de buurt zitten maar heb even het weer bekeken op de hoogte van Parijs. Mwah, niet loeiheet maar zou iets warmer mogen natuurlijk. Jullie zitten iets ten zuiden van Parijs toch? Hopelijk houden jullie het droog, dat is toch wel het voornaamste met camperen. Alvast een goede reis en geniet ervan! Heerlijk even weg met zijn drietjes!

@All, waar gaan jullie eigenlijk allemaal naartoe op vakantie?

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Juul: Ah, kwam wat krantenberichtjes tegen met de straatnaam erin, vandaar. Maarre leuk wonen? Nee, niet echt en willen nog steeds verhuizen.

Ik heb de datumprikker nog niet ingevuld trouwens (heeft dat nu nog zin? Ach ik vul het zo wel even in, zo gedaan.). Weekenden wat verder weg plannen is denk het handigste voor de meesten.

Anke: Goede daad weer gedaan! Bijna lang weekend voor jou dus, nog plannen?

Bd: Heeft het te maken met de verhuizing, dat M steeds wakker wordt in de nacht? Als dat zo is, dan denk ik dat het een kwestie van gewenning is. Makkelijk zal het niet zijn, helemaal als je zelf zo vermoeid bent door de verhuizing en alles. Misschien een nachtje laten logeren, zodat jullie weer even bij kunnen komen? Al is dat een tijdelijke oplossing.
    Dat idee van Juul d'r man klinkt ook niet verkeerd, met z'n tweetjes op een kamer.

Ien: Fijne vakantie alvast! Is er wifi? :D

Voorkeur: D draait veel over rechts, dus de andere kant moeten we nu stimuleren van de fysio. Best lastig, want D is echt een draaikont. Op de commode wordt het ook steeds spannender, daarstraks lanceerde hij zichzelf er bijna van af. Gelukkig had ik hem nog bij z'n beentje vast :$ ;), anders had hij met z'n hoofd in de wasmand gelegen :).

Vakantie plannen: wij hebben in de planning om 3 weekjes naar Zeeland te gaan met de boot. Mocht het weer echt niet meezitten, boeken we een last minute naar ergens.

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ientje, wat een geweldige taart zeg, super mooi! het lijkt me ook een keer zo gaaf om zo iets te maken, misschien maar eens een cursusje voor gaan volgen ofzo.dat ik de basis beginselen heb.
    hele fijne vakantie!

@nova, lekker dan zo'n groenteboer bij je in de staat!
    zal lekker gestonken hebben bij jullie, al die aangebrande groenten....
    hoe is het met je handboogschieten?

@gelijkmatigbewegen, haha nee dat doet s. niet zo goed, loopt ook al niks voor niks sinds zijn geboorte bij de fysio, voorkeurshouding. toen ie alleen nog maar draaide viel het echt op, maar nu niet meer.
    ik denk wel dat ie zomaar links handig kan zijn, hij pakt alles met zijn linker hand op, terwijl Y. dat altijd met zijn rechterhand deed.
    hun papa is links, dus zou zo maar kunnen natuurlijk.

@julia, tis ook erg moeilijk plannen natuurlijk met zo veel meiden, je kan het niet iedereen naar het zin maken, pak gewoon een datum dat de meeste kunnen. er komt vast nog wel eens een spruitjes meeting.
    ik zou er zeker geen datums bijzetten, er is nu al zoveel keus, misschien dat dat het juist moeilijk maakt.

@anke, oohhh heerlijk al vanaf woensdag vrij! druk voor jullie huis bezig? hadden jullie de sleutel nu ook al?

@bd, ah dus jullie zitten ondertussen al lekker in jullie huis, bevalt het?
    poe slaaptips....
    wij hebben het bij de oudste een maand of 4 gehad, dat was rond zijn 1e verjaardag, ook constant huilen snachts, hij leek wel overstuur. ook van alles geprobeerd, bed draaien, kamertje leger maken[rustiger], er uit en de fles geven, er uit en rondjes lopen, er bij blijven zitten, je kan het zo gek niet bedenken, totdat we echt bekaf van waren, toen waren we er helemaal klaar mee.
    en denk ik een nacht of 3 laten huilen huilen en huilen, verschikkelijk om te horen, maar even doorzetten en sinds dien, nooit meer gehoord snachts!

julia, daar heeft je man wel een punt hoor, op vakantie moesten de jongens ook op 1 kamer slapen, wij dachten, nou dat word helemaal niks, maar we hebben ze geen 1 keer gehoord!

zijn jullie trouwens al aan het bedenken wat jullie je kindjes geven voor hun 1e verjaardag?? ik zoek ideeen...

onze oudste word eind juli 4 en we zijn nu wat aan het rondkijken voor een nieuwe fiets, hij heeft nu nog zo'n 12 inc fiets, maar die is echt veelte klein, zijn nu aan het kijken voor een 18 inc.

ojaaaa S gaat af en toe los staan!!!dan staat ie bij mij of aan tafel ofzo en dan laat ie ineens zijn handjes los, leunt ie ook nergens meer tegen aan.
    hij blijft dat een sec. of 10 los staan!
    en hij klapt sinds een paar weken, zo schattig.
    ik heb eigenlijk nooit zo wat gemerkt van die sprongentjes maar dit was er duidelijk 1tje, hij is echt weken [denk wel een maand eigenlijk] ontzettend huilerig en zeurderig geweest en dat is sinds 2wk over en in eens is ie in ontwikkeling ontzettend op vooruit gegaan.

fijne avond nog!

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien is op vakantie zeker ;)

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Yup... In de regen, arme Ien....

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maar mét WiFi, dus die vakantie is een slap excuus :)

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Tja dat kan toch niet, wel posten op FB, maar niet hier :D

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wordt er over mij geroddeld hier? :D
    Ik dacht, ik krijg vast op m'n flikker als ik hier ga lopen posten, haha :p

Wat een tijdstip hè.. Maar gelukkig lagen we er ook al vroeg in :) S wordt echt elke ochtend om 645 stipt wakker! Maar slaapt hier dus al 2 nachten door, weet niet wat ik meemaak ;)

En nu peer ik hem weer hoor, duimen jullie voor een beetje zon? :)

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou Ien, hopelijk vanaf morgen dus mooier weer, zoals de anti-buienrader aaangaf. *fingers crossed*

Hoe is het verder hier?

@Bd, nog steeds dezelfde nachten?

@Sucre, bij jullie ook nog trammelant snachts of begint D. het door te krijgen?

@Rest?

Oh meid, we blijven gelijk opgaan hoor. Hier sinds een paar weken ook een losstaand kereltje. En idd echt ook wel 10 sec., met een vette smile op zijn gezicht. Heel soms een stapje en dan tegen de vlakte natuurlijk. Het ziet er in ieder geval erg komisch uit.

Hier verder niet veel nieuws te melden. Ik ben moe, heb er een bagger nacht op zitten. Nee, niet vanwege kinderen (klopt heel hard af) want die slapen alledrie al weken voorbeeldig, maar ik kon zelf gewoon niet goed slapen. Hub is afgelopen zaterdag door zijn rug gegaan, en hij kon ook geen normale houding aannemen om pijnloos de nacht door te komen. B. ligt nu even te slapen, dus ik dook er ook snel in, zul je uiteraard zien dat wanneer ik net in slaap ben, Y. wakker werd. Argghhhhhh!!! Nah ja.

Over een uurtje naar school, dan nog zwemles op het programma, een pizza in de oven en dan heb ik het echt gehad voor vandaag ;)

Doeiii

18. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meid: Wat gaaf dat S af en toe los staat! En klappen in z'n handjes!

Juul: He balen zo'n nacht!

Eerste verjaardag: Hier hard aan het nadenken voor de eerste verjaardag. Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan een driewieler. (zo'n meegroei- driewieler), dus als iemand nog meer ideeën heeft zijn die welkom!

Zo, nu weer verder met de grote schoonmaak. ;)

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ah Juul, balen man dat je zo brakkies bent :( Straks effe met boekie langs het zwembad, ff beetje soort-van uitrusten.

Nova, ik denk ook weleens aan het eerste-verjaardag kado. Mijn ouders hebben er een traditie van gemaakt om elk oudste kind van het gezin bij de eerste verjaardag een houten loopfiets kado te doen. Een beetje a la zoiets:
    Bekijk bijlage 252126

Maar dat is eigenlijk het enige 'groots' wat ik zou kunnen verzinnen. En dan denk ik: waarom zouden we eigenlijk nog meer groots geven? Het jong heeft hartstikke veel en kleine dingen vindt hij ook hartstikke leuk. Ik zit overigens keihard te liegen hier, want ik zag hem vorige week bij het cb heel leuk spelen met een autogarage en toen bedacht ik dat dat wel leuk was voor z'n verjaardag :) Ik ga eens op MP speuren of daar nog wat leuks op staat!

Het was vandaag droog, heerlijk alle handdoeken buiten laten drogen! Tot een uurtje geleden, toen begon het weer keihard te regenen. Maar intussen is het alweer droog, dus er is nog hoop. We hebben het echt wel naar ons zin hoor overigens, haha :)

Later!

20. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ientje, dat meen je niet, regen in frankrijk, bahhh! ik ga voor je duimen hoor voor goed weer!
    maar wat een genot zeg dat S al 2 nachten doorslaapt, hopelijk houd ie het te pakken!

@julia, ai door je rug, super irri he rugpijn, ik had echt nooit last van mijn rug, maar tijdens de zwangerschap van de oudste had ik meer ruimte aan de ene kant van mijn bekken als aan de andere kant, dus verging tijd van de rugpijn, en sinds dien, is mijn rug een zwakke plek geworden, heb regelmatig zeurende pijn rond mijn bekken.
    misschien moet ik maar eens mee naar de ha ofzo, dat het nooit helemaal meer goed op zijn plaats gekomen is ofzo, kweet niet of dat kan, hihi! maarja flink balen dus rugpijn...
    grappig dat ze zo gelijk opgaan!

ik zou vanavond eigenlijk weer moeten spinnen, maar ik heb maar besloten volgende week te gaan,heb er geen zin in, heb ook nog deze week vakantie dus...mocht van mezelf wel nog een weekje missen...

@nova, zo zo aan de grote schoonmaak, twas lekker weer, dus de voorjaars kriebels kan ik begrijpen hoor!
    driewieler is leuk, maarja die had bij ons de oudste al, dus hoef geen nieuwe voor de jongste...
    trouwens maar weinig gebruikt dat ding, misschien nu wat meer bij de jongste?

cool autogarage!
    bij ons heb je eens speelgoedwinkel met houten speelgoed, daar hebben zo ook mooi garages enzo.
    de oudste heeft van mijn ouders voor zijn 1e verjaardag een houten schrijftafel met een houten stoel gekregen, vond ik ook een erg leuk kado!
    en kwaliteit, ik sta wel eens op die stoel om ergens iets van af te pakken, stevig ding.

of een loopfiets, kunnen ze goed evenwicht mee leren bewaren, kunnen ze ook snel zonder zijwielen fietsen.

wat ook leuk is is een kinder fauteuil.
    ja ik weet zat hoor, maar probleem is dat wij natuurlijk de 2e hebben en de eerste al zo'n beetje alles heeft, en wat ook nog niet vervangen moet worden ofzo.

Deel Deze Pagina