Ien: Jammer van de regen, maar wat een geweldige foto kwam er op FB voorbij! Wat betreft het verjaarskado blijft het lastig. Voor m'n gevoel -moet- ik iets speciaals doen. Aan de andere kant zal hij door iedereen flink verwend worden, dus om nou nog meer speelgoed te kopen vind ik ook zo overbodig. Meid, geweldige tips, ik had het een en ander al op een lijstje staan. Veel kado-ideeën speel ik door aan familie, en zo blijft er weinig voor ons over. Gisteren met vriend erover gehad en we hebben besloten om liever een geldbedrag op een spaarrekening te storten voor D. Wij zijn fan van hout speelgoed, en er staat ook het een en ander van op z'n verlanglijstje. Zelf ben ik helemaal weg van deze blokken http://julabug-cdn.make-a-store.com/mas_assets/cache/image/8/b/4/x480-2228.Jpg Ze zijn er ook in het Nederlands. Helaas moeilijk te vinden in Europa. Er zit een webshop in Belgie, maar die heeft niets op voorraad. Ik blijf zoeken! Zometeen eens lekker wandelen met D!
Vergeet nog helemaal te vertellen dat D net twee stapjes heeft gezet, wel terwijl ik hem vast had, maar toch....twee stapjes *trots*
@nova, super joh! ik kan niet wachten totdat S ook gaat lopen [los] ik vind dat altijd zo'n koddig gezicht...smelt....hihi met zo'n pamper kontje...hihi!
Ola dames! Ien, bah regen op vakantie. Gelukkig hebben jullie het toch naar je zin, en wordt er goed geslapen Eerste verjaardag, ja moeilijk. Die kinderfauteuil vonden we ook al een goed idee, maar net zoals Nova geven we alle goede ideeën weer weg. Manlief heeft al wel een goed idee en ik denk dat ik een leuke poster met lijst koop voor in de nieuwe kamer van B. Losstaan, ja hier ook al. Zondag ging ze zelf op haar hurken zitten, hihihi. Aan een hand lopen gaat heel voorzichtig maar dan moet ze wel heel hard lachen. Juul balen van je vent zn rug, en jouw nachtrust. Beterschap! Ha trots op je ventje Nova, en terecht! Hier, de laatste dagen echt keihard gewerkt en ben nu nog bezig, maar..... officieel heb ik nu vakantie! Nog een paar dingen doen om mezelf ook weer een relaxte start te geven na de vakantie, maar het idee is heerlijk. Morgen is B nog naar de creche, en ik lekker de stad in. Donderdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en vrijdag gaan we een weekje naar de Ardennen. Nu nig een beetje mooi weer maar het schijnt wat beter te worden, het wordt wel eens tijd voor de zomer. Succes morgen allemaal met NL-DLD Laters!
Ik zat nog even naar die datumprikker te kijken maar volgens mij mis ik Sucre. Of doet ze niet mee? Flien en Pina, doen jullie ook nog mee? Ik wil wel graag een dagje prikken, anders zitten de agenda's straks toch weer vol.
Potverdrie, Anke je hebt gelijk! Zal haar vandaag direct een berichtje sturen! *schaaaammm* Later meer, ik draai me nog even om in bed op werk.
Ik heb net pas de datumprikker ingevuld ! Ik had al gezien dat ik in principe alle dagen wel zou kunnen, was het alleen vergeten ook nog even in te vullen. Regen in Frankrijk schijnt vanaf morgen beter te gaan, hoop ook op Ien d'r plekje! Voor de eerste verjaardag hebben we niet echt een groot cadeau op het oog. Ik heb wel een heel lief knuffeltje met boek bij de Wereldwinkel gekocht en vraag verder vooral duplo aan mensen die komen ( als ze niets weten). Vooral geen grote spullen, we komen om in de spullen als het zo doorgaat! Zeker nu ik de inloopkast op moet gaan offeren voor de tweede ben ik vooral aan het proberen spullen kwijt te raken! Zo naar het voetbal kijken, boeit me nooit, maar WK en EK is toch wel iets anders! R. al de hele dag in een oranje vestje met "Jong Oranje" op de achterkant, ze heeft wel bekijks gehad! Maar net volledig ingesmeerd met soep, dus dat wordt niets meer vanavond, haha!
he pina, een nieuwe banner zie ik, leuk! iedereen voetbal aan het kijken denk ik?! hier staat de tv ook op voetbal, maar gelukkig is mijn vriend niet zo'n voetbal liefhebber. als je hier in bepaalde wijken ook de straten bekijkt, niet normaal joh, je zal maar van die vlaggetjes voor je huis hebben hangen.... en sommige auto's, vreselijk vind ik het. vandaag ben ik samen met mijn moeder, en de jongens naar balorig geweest, de oudste heeft zich super vermaakt en zelfs S. heeft het enorm naar zijn zin gehad, tussen de ballen en op de glijbaan! o ik zie net het 2e doelpunt voor Duitsland....kom op nederland dit lijkt nergens op! @ientje, al een beetje zon in frankrijk? morgen met de jongens naar het cb, Y krijgt weer een ogentest en een prik, ben benieuwd hoe dat zal gaan. hij is bijna 4. en S krijgt ook weer prikken, eens kijken of ie goed gegroeid is, laatste keer was ie 8kilo en 70cm. oja vandaag kregen we ook een telefoontje dat de oudste 18 juli een proefochtendje naar school mag.
Ik wip even snel langs om door te geven dat ik Sucre snel nog even heb toegevoegd Hopelijk kunnen we nu snel de knoop doorhakken!
Oh ja en Ien heeft de benen genomen, 600 km verderop en nu in de zon en nabij het strand. Betuuurr!!! Geniet Ien, wifiloos, zou haar dat lukken?
Dames, ik kijk nog even naar die datumprikker en ben best optimistisch maar nu toch even niet. Hier gaan we echt niet allemaal uitkomen hoor. Ik twijfel toch een beetje of het geen idee is om hem op te schuiven zodat we iig niet meer in het hot seizoen vd vakantie zitten. Nu gaat Ien natuurlijk in sept ook nog weg, en aan de andere kant is er hoe later we plannen hoe meer kans op regen.... wat is wijsheid?
oh haha ientje denkt als de zon mijn kant niet op komt, kom ik die kant wel op...verstandig! vandaag met de jongens naar het cb geweest, Y moest ogentest en kreeg nog een prikje en wat domme testjes met blokjes stapelen [als een kind van bijna 4dat niet kan..... is er serieus een probleem]ze vond hem erg pienter en ver voor zijn leeftijd. trots op mijn grote man, geen kick gegeven om het prikje! en S loopt een beetje staak in zijn groei, hij weegt 8500gram en is 73 cm, hij is maar 200gram gegroeid en 2cm...niet veel. haha als je de groeicurve ziet, hij zat altijd onder de middenlijn, maar nu was het een rechte streep naar beneden, oeps. en hij kreeg ook weer 2prikjes, maar was niet zo stoer als zijn grote broer. vandaag nog een vaderdag kado gekocht, een nieuwe leren portemonee. doen jullie nog wat met vaderdag?Y en S hebben voor onze vakantie ook nog wat gemaakt op kdv. verder heb ik weinig nieuws eigenlijk, laatste daagjes vakantie en dan di weer aan het werk. best snel gegaan 4wk vakantie.
Pina: Inderdaad, jouw banner! Leuk! Zag trouwens ook nog wat leuke foto's op FB! Meid: Proefochtend, lijkt me spannend voor je oudste, of kan hij haast niet wachten? CB bezoekje klinkt erg positief! Juul: Ik waai even met alle winden mee, wat betreft de spruiten-meet. Datum met meeste mensen die kunnen, of datum dat iedereen kan..... Maakt mij allebei niet uit. Ien: slimme zet, die 600km Vaderdag: Een scheermes houder voor vriend's scheermes (hij scheert op een ouderwetse manier, met van die enge vlijmscherpe mesjes). Oh en kan hij er ook gelijk z'n scheerkwast aan hangen, ligt dat ding ook niet steeds in de weg op de wastafel. :x Ik zit me al te verheugen op morgen. Het is sale bij een plaatselijke baby-kleding winkel, alles 50% korting en ik heb nog waardebonnen van ze liggen! Da's pas leuk shoppen! *gniffel*
Goeiemorgen, gaaaaaap. B vond het om kwart voor 6 wel tijd om op te staan. Nog even proberen te rekken maar half 7 zaten we aan het ontbijt. Nouja, we moeten toch gaan pakken, kunnen we op tijd weg naar de Ardennen. Zo, genoeg ego. Ien, verstandig om de zon op te zoeken, veel plezier! Datum, tsja ik wilde al zeggen het maakt me niets uit, maar dat is eigenlijk niet zo. Na de zomer heb ik namelijk veel meer tijd, ban de andere kant, als we nu plannen kan het ook gewoon. Maar ik vind het wel zo leuk als we met z'n allen zijn. En is het dan geen idee om bij slecht weer uit te wijken naar een binnenspeeltuin oid? Een vriendinnetje van me woont daar in de buurt, die heeft vast wel tips mocht het nodig zijn. Meid, vakantie alweer voorbij, ik geloof wel dat die dagen voorbij zijn gevlogen! Nova, lekker shoppen, altijd leuk! Meiden ik ga wat doen, moet ook nog mn benen scheren bedenk ik net. Oja gister de sleutel van ons nieuwe huis gekregen! Champagne gedronken in de tuin en alles gemeten, kunnen we mooi plannen maken op vakantie.
Gefeliciteerd Anke, super! Sleutel dus in huis! En nu pakken voor de Ardennen, lekker vooruitzicht! @Nova, hier ook een ouderwets schermesje in de badkamer, hihi Zo'n houder daar begin ik alleen niet aan, hij gebruikt hem toch niet vaak (genoeg) @Meid, vaderdag? Ja er liggen hier wat knutsels vd kinderen klaar voor zondag. Ontbijtje erbij en we zijn compleet. Wij kopen er nooit zelf nog iets bij. Hub kent het hele vader en moederdag helemaal niet en vroeger thuis hielden mijn ouders het alleen bij zelfgemaakte cadeautjes, dat heb ik eigenlijk zo overgenomen, vind dat wel wat hebben. Wel valt me op dat er vanuit school erg leuke knutsels mee naar huis komen. Zoveel origineler dan vanuit het kdv. Nu zijn ze daar natuurlijk een stukkie ouder, dus misschien logisch. D. moest een kei mee naar school nemen, die is geverfd en er hangt een kaartje aan met 'voor een kei van een vader'. En dan helemaal mijn man kennende (man van de bergen en het buiten leven, zo primitief mogelijk) gaat dit erg in de smaak vallen. Spannend joh, dagje meedraaien op school dus. Ieks! Heeft hij er zin in? Verwacht je dikke tranen? Ik denk dat ik in okt. als onze 2e spruit naar school gaat, ik zijn broer maar inzet, dan is die drempel vast iets lager voor hem. Voor mij niet hoor, ik vind het idee nu al spannend. Kleine mannetjes worden groot.... Maakte ze zich zorgen over S. zijn groep op het CB? Of gewoon even aankijken? Y. was in lengte ook nauwelijks gegroeid, moest het aankijken. We'll see. @Daf, hoe gaat het in het nieuwe huis? Schiet het al op, enig zich op een datum al? @Annelies, hoe is het eigenlijk op je werk? Al van start gegaan? Nieuwe functie toch? @Ien, lekker in de zon daar? Volgens weeronline komen er nog wel een paar hele mooie dagen aan, dus denk dat dat zeker een goed besluit is geweest. Eindelijk een beetje bruin op die melkflessen! Oh dames, ik kom later nog even een geheimpje onthullen, eerst fruit klaarmaken hier. Vanmiddag nog slaapdienst en zondag een tussendient en dan heb ik het na 6 weekenden op een rij, he-le-maal gehad met in het weekend werken! Nog dik 2 weken en dan zitten we in BG! Doeiii
Hee Juul je maakt me nieuwsgierig met je geheimpje! Wij zitten in de Ardennen, met Wifi! Het is hier droog en ik heb ook al een beetje zon gezien Vaderdag, hier een knutsel van het kdv, Dezelfde als die ik kreeg en manlief kreeg em in zn handen geduwd met het ophalen, terwijl ik 's ochtends nog had gezegd dat ik de volgende dag zou ophalen maar het gaat natuurlijk om het idee. Verder pannelappen, omdat ik de huidige zovaak in de fik heb gezet met koken dat ze stuk zijn . En dan nog een abo voor een jaar op een glossy dat Bier! heet, erg toepasselijk. En manlief zei dat ie een biertje op bed wilde, nou geen probleem, met een pain au chocolat erbij. Es kijken oftie dat opdrinkt. Fijne avond allemaal en tot later!
Oja thanks voor de felicitatie, we zijn helemaal happy. Vande week plannen maken en daarna aan de slag met aannemer, loodgieter, etc
@anke, gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis!en al champie in de tuin gehad! kan niet beter...hihi! lekker genieten van jullie vakantie, na de vakantie word het vast hard werken in jullie nieuwe huis! @nova, klinkt goed, schoppen met kadobonnen. ik vertelde hem dat hij een ochtendje op school mag kijken, maar eigenlijk reageert hij er niet zo op. maar hij wil als we een stukje gaan fietsen ofzo wel altijd langst zijn school fietsen, hihi. ik denk dat ie de nuchterheid van zijn moeder heeft overgenomen. @julia, je hebt ook gelijk met moeder/vaderdag hoor, tis toch ook allemaal commercieel. gaat jullie 2e dus ook bijna na school, vind hij het al leuk, hij gaat natuurlijk vaak mee om zijn broer naar school te brengen. ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan, waar ik vooral zelf een beetje mee zit is dat di altijd zo'n lange dag voor hem gaat worden, dan moet ie overblijven tussen de middag en smiddags naar de buitenschoolse opvang. gelukkig is dat maar 1dag in de week maar toch. ik heb geen idee of ze zich zorgen maakt over S. denk het niet, ze zei er niks over, vroeg alleen of ie vaak ziek was, nou nee, hij heeft zelfs nog nooit de griep gehad... met 9mnd was ie ook al bijna niet gegroeid. ik maak me er zelf geen zorgen over, hij is gewoon klein en fijn, ik ben ook klein.[jammer genoeg niet fijn, hahahahaha] geheimpje???kom op ermee ikke nieuwschierig....!!!
@Meid, wel langs zijn nieuwe school fietsen dus, hihi - is natuurlijk ook wel erg interessant Dinsdag lange dag, hier in het begin hetzelfde. Ben overigens niet direct die eerste schooldagen al met bso begonnen, had toen oppas geregeld. Hij is een klein jaar op dinsdag naar de bso gegaan, nu heeft hub op dinsdags altijd vrij, dus geen bso meer nodig. Was ook bar slecht geregeld daar allemaal (slechte communicatie, verschillende locaties, veel onduidelijkheden etc) dus uiteindelijk blij dat het niet meer nodig is, scheelt ook een hoop geld trouwens Maar... het zal wel loslopen. Helemaal als er meer kindjes uit zijn klas zijn die die dag naar de bso gaan. Dan sjokt hij er gewoon achteraan en kan je hem aan het eind vd dag opvegen Hier trouwens continurooster, dus altijd overblijven en dat vind ik ideaal. Geen race tegen de klok, helemaal met D. die eet zo langzaam thuis Geheimpje? Nou vooruit.... ik ben.... juist. Zwanger! (iedereen zit nog op zijn stoel??) Wat een gekkigheid he? Noem het maar een cadeautje dat niet op mijn verlanglijstje stond. Ik had vorige week al een paar een vlaag van misselijkheid en in bed bij omdraaien zo'n typische steek die ik alleen van bandenpijn ken, dus dinsdag voor de zekerheid toch maar even een test gekocht. Om het uit te sluiten. Nou die knalde er vanaf dus! Ik had echt zoiets van: "what the f***???!!!" Hub draaide door van enthousiasme, helemaal door het dolle heen - zijn grote wens komt uit. Ik stond echt versteld, beetje shocking wel, maar ergens had ik het hoofdstuk nog niet compleet afgesloten al had ik al wel een paar grote dingen het huis uit gedaan. Kleertjes minimaat waat ik na 3 jongens echt op uitgegeken was al weggegeven, maar toch ook een doos met minimaatjes die ik toch wel erg leuk vond bewaard. Voor het geval dat..... Nou, het geval dat blijkt nu dus. Totaal onverwacht. Ook wel een wonder eigenlijk. Voor alledrie de heren hormonen moeten slikken, ziekenhuis in en uit voor tig echo's en nu, mét condoom notabene zomaar zwanger. Geen idee hoelang, 1x ongesteld geweest, ergens voor onze vakantie in Italie, maar wanneer precies? (vergeten te noteren destijds). A.s. vrijdag afspr bij de vk. Ben benieuwd. Ook wel erg spannend. Geen idee of het allemaal goed zit natuurlijk, dus een paar draaiende duimen kunnen we wel gebruiken. De misselijkheid blijft iig, dus laat dat een goed teken zijn, ben zo gammel - bheehh! Zo. Dat is toch een nieuwtje dat jullie niet verwacht hadden he? Ik ook niet trouwens, haha! Maar waar plek voor 3 is, is ook plek voor 4. Tevens in het hart, in huis en financieel. Behalve in de auto... praktisch probleem. Ik zie wel op tegen een zw.schap. Hormonsters, moe en een vol programma. Dus ALS alles goed zit dan hoop ik stiekem dat ik al een eindje op weg ben. Elke dag scheelt en een paar weken al helemaal