Oh ja, mijn banner is er ook mee gestopt zie ik. Ik wacht de echo morgen even af en dan kom ik hopelijk een mooie nieuwe banner showen.
hahahahaha nou de praatstoel is weer gevuld, julia is weer terug! maar leuk om te lezen hoor! fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad! ja ik denk dat idd 2talig opvoeden, geen kwaad kan, kan toch ook haast niet anders als 1van beide ouders niet nederlands is van oorsprong? spannend morgen de echo, ben benieuwd hoe ver je bent! lekker dat de misselijkheid wat afneemt. oh een wedstrijdje over welke baby als eerst loopt, ik denk niet dat wij gaan winnen hoor, hihi, er is sinds de vorig keer nog geen verschil, nog steeds maar een paar pasjes los. @bd, he wat goed dat het goed gaat, met melkproducten, lijkt me een heel gedoe een allergie daarvoor, moet je eens kijken waar allemaal wel geen melk in zit. dan kan je weinig eten nogmaar. ohhh je zoontje zal vast genoten hebben van zijn bad, kan me voorstellen dat ie er niet meer uit wou! heeft het geholpen? dat gips? @ientje, voor jou dus nog even wachten voordat je naar de vk kan, ik kan me nog goed herinneren dat ik dit moment altijd het engst vond bij beide zwangerschappen, die onzekerheid de eerste weken, na de 1e echo voelde het altijd een stuk fijner. wat een super weer he, vandaag, [thanks juul] kinderen hebben lekker buitengespeeld en we zijn vanmiddag nog even op de fiets naar de winkelstraat gegaan, stoepkrijt gehaald voor bij de traktatie van de oudste, want die gaat morgen trakteren op school. hij word woe 4jaar.
He Meid wat grappig, jullie kindjes en die van BD lopen qua leeftijd echt gelijk op. Die van BD vandaag 4 *GEFELI BD!!!!!!!* en bij jullie a.s. woensdag dus feest! Wat dat tweetalig opvoeden, het heeft toch ook wel te maken met hoe consequent je het doet. Er zijn best veel ouders die (gebrekkig) een tweede taal met hun kind(eren) spreekt/spreken. Een vriendin van me is Nederlands, haar vriend is Canadees en zij hebben nu ze sinds bijna een jaar in Canada wonen de regel om aan tafel altijd Nederlands met elkaar te spreken. Niet echt goed dus aangezien de Canadees vrij gebrekkig Nederlands spreekt en het dus verkeerd brengt naar zijn dochter. De taal die ouders onderling met elkaar spreken schijnt veel minder belangrijk te zijn trouwens, het gaat er echt om dat je in je moedertaal met je kinderen spreekt en dat dus consequent. Tevens is het ook echt belangrijk om zo regelmatig mogelijk ofwel gasten over de vloer te hebben die ook de 'tweede taal' spreken (in ons geval dus Bulgaren) en/of zelf met enige regelmaat naar BG. Ik wil mezelf geen schouderklopje geven hoor, het gaat hier gewoon automatisch en het gaat goed, dus daar ben ik blij mee, maar blijf het wel echt belangrijk vinden dat zij met hun familie daar kunnen communiceren en tevens weet ik natuurlijk niet waar zij zelf zullen gaan wonen later. @Bd, ik heb me nog nooit zo verdiept in producten met of zonder melk erin, maar lijkt me idd een hele opgave. Is het te vergelijken met gluten? Nou ik duik er vroeg in vanavond, vanmiddag met mijn moeder de zandbak eens onder handen genomen. Wat doen die kereltjes er toch in hemelsnaam mee, de helft was potgrond?!?! Ze hebben zelf trouwens ook de spierballen gebruikt en met emmertjes potgrond gesleept. Morgen even nieuw zandbakzand kopen, dan kunnen ze er weer tegenaan. Fijne avond! En Meid, nu hou ik dus mijn smoel he
Zwaait terug! Ik klets later wel hoor, nu moe en morgen een lange dag werken! Kletsen jullie maar door dan! Nog 92
Tsss, stond jij nou bovenaan dat lijstje met grootse ouwehoeren in dit topic? Schuift het lekker op de rest af. Mooie ben jij. Vooruit dan maar, laatste bericht van mij, nog 91 - wie neemt het stokje over, want ik duik nu echt mijn nest in hoor!
Zal ik dan maar een duit in het zakje doen? Juul, gezellig dat je er weer bent, maar die andere dames hier kunnen er ook wat van hoor! Lekkere vakantie gehad dus, en die Y al een paar pasjes gezet, wauw! Fijn ook dat je misselijkheid wat afneemt, lijkt me ook niet echt een combi met 30+ graden. Meid, jij ook al een kleuter thuis binnenkort. Grappig, voor het eerst echt naar school en meteen trakteren. Heerlijk he, dat weer, eindelijk zomer! Dat mag van mij wel even zo blijven. Ientje, werkse morgen. Mooie taart heb je gemaakt voor D van Bd! Het klussen, tsja Ientje ging er al leuke grapjes over maken. Maar het bewijs staat op facebook, ik zal bij mijn info even een linkje plaatsen naar de pagina van manlief, hij heeft foto's op zn facebook staan. Hm we komen er nu achter dat we nog een ovenschotek in elkaar moeten draaien, snel even wat doen nu nog en dan lekker slapen. Tot later meiden!
Nou, dan zal ik het maar doen!! Vandaag bij de vk geweest en die kon het hartje niet vinden. Ik was er niet echt van onder de indruk, maar zij wou me het liefst woensdag terug zien voor een controle echo. Omdat ik volgende week maandag al een echo gepland heb staan hoefde dat van mij niet, en nu heb ik natuurlijk toch een beetje spijt.... Een week is toch best lang! Welkom terug Julia en bedankt voor de zon, wordt hier erg gewaardeerd! Mooie taart Ien! Ik zag een foto op fb, erg gaaf! Zwangerschap gaat verder erg goed, wel een beetje vermoeid door ijzertekort, maar daar valt goed mee te leven. Ik zag trouwens een paar schema's, hierbij de onze ( behoorlijk afwijkend): 9:00 wakker 10:00 eten 11:00 slapen met flesje 13:00 wakker en eten 15:00 slapen 18:30 eten 22:45 slapen meestal tegelijk met ons, soms nog een powernap tussendoor Ondanks vele pogingen lukt het niet om haar vroeger te laten slapen. Ze wordt zelfs actiever na 21:00, in tegenstelling tot haar ouders. Ga haar nu dus snel op bed leggen en pitten, want zo'n dagje in de tuin en zon hakt er goed in.
@Anke, bewijs op FB? Wie wat waar? Ik mis iets geloof ik! Gaat het de goede kant op in het nieuwe huis? Wow, zag wel een omgevallen boom, is het zulk bagger weer geweest toen wij in BG zaten joh? Ik denk trouwens dat Meid bedoelde dat haar grote zoon gaat trakteren op de psz 'school', hier is het iig niet gebruikelijk om als je net 4 bent geworden en naar groep 1 gaat daar ook direct te trakteren. Is niet goed voor de juffies lijn @Pina, je bent volgens mij een aardig nuchtere tante, maar ik zou alsnog proberen die echo te krijgen morgen hoor. Lijkt me toch dat er, ook bij de vk een belletje zou moeten rinkelen als er geen hartje te vinden is bij 12 weken. Veel sterkte in ieder geval, hopelijk valt het wachten mee en kan je nog iets regelen. Wat betreft slapen, ik weet natuurlijk niet of de wens er is om haar er 's avonds vroeger in te hebben, maar je zou die slaap van 11u kunnen proberen op te schuiven, ietsje later. Dan trekt ze het misschien nog niet met 1 slaap op een dag, maar zou je die van 15u ook wat op kunnen schuiven (als dat nodig is) en haar dan wat korter laten slapen. Grote kans ook dat ze vanzelf eerder wakker wordt omdat ze al wat later die ochtend/begin middag geslapen heeft en tijdens die 2e slaap gewoon minder slaap nodig heeft. Is ze om 21u niet gewoon over haar moeheid heen? Lijkt mij een vrij logische verklaring, maar dat weet je zelf natuurlijk het beste. Ik denk alleen maar even mee. Zou me zo voor kunnen stellen dat je het lekker vindt om 's avonds ook een beetje 'me-time' te hebben en/of samen met hub. Zo. Ik ga eten want heb onwijs honger. Eind vd middag werken. Banner? Ja, komt eraan. Alles was goed. Uitgerekende datum 3 feb., nu 12.2 weken. Phewwwwwwwwwwwwwwww Laterr!
Dames, hallo! Goed om te zien dat jullie nog net zo aan de klets zijn als anders. En alweer een stel zwanger: gefeliciteerd, spannend!!! Ik probeer weer eens wat regelmatiger aan te waaien, is toch wel leuk om wat lotgenoten (kan ff geen ander woord vinden dat de lading dekt) te "spreken". Ons spruitje is ook alweer een jaar. Loopt nog lange niet (lekker rustig) en stopt alles in haar mond wat ze tegenkomt. Elke dag stofzuigen dus en oppassen dat ze niet de hele tuin leeggraast. Haar slaapschema is flexibel. Meestal slaapt ze na de papfles tot een uur of 9, dan een beetje fruit en diksap en na de lunch (boterham met kaas of worst en een fles melk) mag ze weer naar bed. Haar grote broer doet dan ook nog een dutje, dus kan ik nuttige dingen doen met was enzo of even heerlijk met de Linda. in de tuin (zoals gisteren). Dan een crackertje en wat te drinken (ik ben begonnen met drinken uit een beker, rete-interessant maar wat een knoeiboel!) en 's avonds mee-eten of een lui potje prut. Om een uur of 19 naar bed en hopen dat ze 's nachts doorslaapt... Soms slaapt ze een uurtje en is dan de rest van de avond wakker, ook als ik allang naar mijn bed wil. Bye!
he marrie, wat leuk dat jij hier ook weer even bent! maar zo te lezen gaat het dus prima met jullie?! zal wel lekker druk zijn bij jullie thuis met 2van die kleintjes...en helemaal al de een dan ook snachts niet altijd wil doorslapen. vandaag heeft de oudste getrakteerd op het kdv, maar het zou goed kunnen dat ik school heb 'gezegd' hoor, ik noem het ook eigenlijk altijd school, vandaar! er werd voor hem gezongen en hij mocht een kado'tje uit kiezen, nou een kind kan je niet blijer maken, toch, hihi. straks maar even slingers ophangen en morgen ochtend in bed maar even de kado'tjes doen. wij moeten helaas allebei werken en dus gaan de jongens naar mijn moeder, die vertelde al dat ze een stoel versierd heeft en kado's erbij gelegd heeft. en morgen avond eten we daar en mag hij kiezen wat we gaan eten...het zal wel iets met de p zijn...ehhmm pannenkoeken...offf eehhhmm patat.... @pina, jij lijkt me wel heel erg nuchter, ik zou echt wel voor morgen weer een echo willen hoor. zit je dan niet enorm in spanning? en julia,jij dus uitgerekend 3feb. wat klinkt dat al dichtbij zeg... ga nu dus eerst de slingers doen, en dan zo mijn bed in, morgen is het om 6;30 weer dag... weltrusten!
@ Pina, poeh, dat je dat volhoudt! Tuurlijk zal die zich net even verstopt hebben voor de vk, maar kan je niet stiekem toch ff nog een echootje laten maken? Maandag is nog wel 5 hele nachtjes slapen! @ Meid: gefeliciteerd! Alweer een hele grote kerel @ Julia: Ooh, mooie dag hoor, 3 februari! (zie onderschrift ) Gisteren was het echt een slaap-drama. Aline had maar 40 minuten geslapen op de crèche dus ze was helemaal gesloopt. Huilen tijdens het eten, huilen bij het tandenpoetsen, huilen in haar bedje. Ze maakte zichzelf helemaal over haar toeren. Steeds eruit, bij mama liggen (in slaap vallen) en weer in bed (HUILEN). Ik werd er moedeloos van! Uiteindelijk ben ik maar met haar onder de douche gegaan. Even uit de negatieve spiraal. Gelukkig ging ze daarna eindelijk (het was inmiddels 0:45) slapen... Nu oogjes openhouden op het werk, met het strand op 2,5 kilometer afstand... Ik ruik de zee bijna!
Zo, daar ben ik ook weer! Het is te warm buiten, dus wij zitten heerlijk koel binnen. Heb gewoon koude voeten! Blij met de ligging van ons huis, hier binnen is het nooit te warm S ligt in bed, dus ik heb even zp tijd Juul, lekker gehad dus, alleen beetje te warm daar dus voor een schwangere! Gelukkig maar dat je nu hier woont en niet daar 4 stapjes los?! Nou dat vind ik wel een hele goeie hoor!!! Kan nooit meer lang duren! Hier ook geen groot succes aan de hand trouwens. Hij deed het een paar keer, maar intussen zijn we weer terug bij af. Ach, hij zal vast ooit wel gaan lopen, maakt mij niet zoveel uit hoe lang dat nog duurt! (liefst wel voordat de volgende prul wordt geboren ) Inwendige echo, tja het is al even geleden maar toen heb ik er toch wel een behoorlijk aantal gehad. Geloof niet dat ik me daar nog erg genant bij voel Maar ik wacht wel hoor, nog een kleine 3 weken. Overleven we wel. Liever dan gelijk zekerheid dan een vroege echo waarbij misschien niks te zien is. (ja okeee, tuurlijk wil ik wel een vroege echo, maar dan wel met de zekerheid dat er wat te zien is! Maar ja. Krijgen we niet, dus niet zeuren ) Blijft nu nog wel even spannend ja, op zich heb ik er wel vertrouwen in, maar na die echo mag iedereen het pas weten. Wb dat tweetalig opvoeden, ik geloof ook dat je dan heel consequent moet zijn en per persoon 1 taal spreken tegen het kind. Anders snapt t kind toch niet welk woord bij welke taal hoort? En het is dacht ik ook goed voor het kind, in de zin dat ze andere talen dan ook makkelijker leren. Altijd handig Juul, hoe is het nu eigenlijk met de wond op je hubs hand? Oef, komt wel dichtbij dan he, die aanslagen op dat vliegveld en je moeder zo kort daarvoor daarvandaan gevlogen. Je moet er toch niet aan denken... Waar blijft die banner van je? Anke, lekker bezig nog dus. Trekt je man het allemaal nog een beetje, of vindt ie het klussen misschien juist een goeie afleiding? Pina, jij nuchtere eigenwijze harrie, heb je alsnog een afspraak gemaakt, of wacht je toch nog tot maandag? Sterkte met wachten! Wat ik tijdens vorige zwangerschap wel deed om ijzer een beetje op peil te houden (hij was toen vrij laag en door ijzertabletjes kon ik haast niet naar de wc dus daar was ik mee gestopt), van die gedroogde abrikozen 's avonds in een bakje met water leggen, volgende dag af en toe eentje naar binnen werken. Ik deed er ook pruimen bij trouwens. Best wel te eten Ha die Marrie, leuk dat je er weer even bent Die meid van jou is dus ook lekker de wereld aan het verkennen Oei, 40 minuten slaap op 1 dag is best weinig! En toen 's avonds helemaal van 't padje af. Pittig! Succes vandaag! Ik zei net wel dat pas na de echo iedereen het mag weten, maar we gaan het straks wel aan mijn ouders vertellen, die zijn net terug van vakantie. Wil ik zelf graag, hub wilde wel wachten tot na de echo maar vond het ook prima om het nu al te doen. Heb van de foto's van S' verjaardag een filmpje gemaakt, en als laatste foto eentje van de positieve zwtest Ben benieuwd hoe ze reageren, denk niet dat ze het aan zien komen! O, en we zijn sinds 2 nachten van de speen af! Jiehoeee! Hij spuugde hem steeds uit, dus ik had eergisteren ineens het briljante idee om hem dan maar helemaal van de speen af te krijgen. Het duurde een uur voor ie sliep, gisteravond een half uur, en toen ik hem net naar bed bracht heb ik geen kik gehoord! Hopelijk blijft het zo goed gaan! Ik hoor hem trouwens intussen weer wakker worden, dus we pakken zo de fiets op weg naar opa en oma! Hub is vrij vandaag dus het voelt als weekend! Fijne dag vandaag!
Trusten?? Nu al? Jij bent morgen toch vrij? Hoe reageerden ouders op filmpje? Super cool idee, met test op het eind! Zwaait naar Marrie, leuk dat je weer eens langswipt. Oeh wat een avond en dan overdag 'lekker' werken. Beetje volgehouden? Ik ga verder, reclame voorbij, kijk die film, hoe heet ie ookal weer, Runaway jury
Meid, gefeliciteerd met je grote zoon!!!!!!!!!!!!!!!! Joepieee! 4 jaar!!! GROOOOTTTTTTTTTTTTTTT! Heeft hij genoten vandaag?
bedankt voor de felicitaties. jaaa grote vent alweer, vanavond lekker pannenkoeken gegeten, jammie! ja dat heb ik in de gaten ientje, hahahaha, maar ik vind het gezellig hoor! spannend dat je het aan je ouders gaat vertellen! en leuke manier hoor. wij hebben toen met sinterklaas gezegd , hadden een fotoboekje laten maken van de oudste en dan als laatst foto de echo van S. dus, maar het kwartje viel niet zo snel, hihi! lekker dat ie nu van de speen af is, soms zie je kinderen van 2jaar er nog mee lopen, pfff kan echt niet hoor, vind ik.. S heeft nooit de speen willen hebben, nou dan niet. S is trouwens al 2 dagen niet fit, hoge koorts, rond de 39,6 en heel erg veel slapen en hij is heel erg sloom, net een zak zout. zo zielig, wat het is weet ik niet precies, denk geen griep, want hij drinkt heel goed en eten gaat ook eigenlijk wel redelijk. koorts zakt ook nog niet, even afwachten maar.. 2wk geleden was er trouwens een kindje bij ons met krentenbaard..kan dit het worden, iemand verstand van krentenbaard.zijn ze dan eerst ook ziekig ofzo? ik was ook niet zo happy dat ze kwamen, is namelijk zeer besmettelijk en er waren heel veel kleine kinderen en baby's..[verjaardag] @marrie, nou dat is zeker een slaapdrama ja, meisje heeft vast last van de warmte. ik hoop voor jullie dat het vandaag beter gaat... heb je vanmiddag geen vrij genomen, om dat stand van nog dichterbij eens te bekijken????
En zo spam ik wel even richting de 5000 met 1 oog op de tv gericht. Meid, ja hier ervaring met krentenbaard. Niet in het gezicht maar op billen/bovenbenen van de middelste als baby. Ging geen koorts ofzo aan vooraf, maar geen idee eigenlijk of dat wel bij symptomen hoort hoor. Sterkte met het manneke, gelukkig krijgt hij genoeg vocht binnen, wel zo belangrijk met dit weer. Ien, wat een kleine held die S., zomaar zonder speen zonder al teveel gedoe en gezeik. Knap hoor! Nog een paar dagen en tis verleden tijd Dan denk je daar over een maand of 8 nog eens aan terug als je een blerende baby in de wieg hebt en twijfel je even: zal ik hem/haar nou een speen geven of niet