De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo allemaal! Ik kom ook weer kletsen, sorry voor de spruitjesverwaarlozing. Alweer een derde zwanger! Leuk, gefeliciteerd Ien! Hier momenteel nog geen plannen, dus ik zal de vierde niet zijn;).

@Julia, hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je nog een beetje fit en heb je last van misselijkheid? O wacht, ik lees nu dat de misselijkheid wat afneemt. Gelukkig maar:). Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

@Meid, gefeliciteerd met je oudste! Ah wat zielig voor S. Hopelijk wordt hij snel weer beter. Geen idee of het krentenbaard kan zijn, geen ervaring mee.

@Ien, wat leuk dat jullie het je ouders al gaan vertellen en wat een originele manier! Toen wij het van J gingen vertellen, hadden we een kerstkaartje met daarop de echo. Net als bij Meid, viel het kwartje vrij laat;). Maar ik neem aan dat ze het met het filmpje wel door zullen hebben:).

@Marrie, dat klinkt inderdaad niet erg fijn hoe het slapen ging. Ik merk met J inderdaad ook dat als ze overdag weinig slaapt, ze 's avonds ook moeilijker in slaap komt. Hopelijk vandaag weer beter.

@Pina, hoe is het met jou? Heb je nog een echo laten maken?

@Anke, nog druk aan het klussen, zag ik op FB. Ik zag een heel mooi plafond onder een heel lelijk plafond vandaan komen. Goed bezig:). Wanneer is jullie planning om over te gaan?

Hier gaat het verder prima. We zijn inmiddels verhuisd. Helaas moet er wel nog behoorlijk wat gebeuren in het nieuwe huis. De keuken zit er bijvoorbeeld nog niet in, de tuin moet nog gedaan worden, nog wat schilderwerk en 1 kamer moet nog volledig gebeuren (vloer, muren, kozijnen, plafond). Maar het komt vast ooit af:). Verder druk bezig met het afronden van mijn promotie. Ik heb nog tot 1 oktober. Vorige week net weer een artikel geaccepteerd gekregen, dus het gaat de goede kant op. Ondertussen ook aan het solliciteren. Ik zit nu midden in een sollicitatietraject, maar duurt allemaal wat langer ivm vakantieperiode. Met J gaat het ook allemaal goed. Ik maakte me afgelopen weken wat zorgen, omdat ze alleen nog maar achteruit tijgerde (al maandenlang). Maar gister begon ze vanuit het niets ineens vooruit te kruipen (zonder ooit achteruit gekropen of vooruit getijgerd te hebben(!)). Dat was wel een aangename verrassing:). Begin deze maand ook nog 2 weken op vakantie geweest. Was heerlijk. In de eerste week is wel onze tent kapot-gewaaid:$. Maar op de tent na gelukkig geen schade. Daarna lekker in een klein huisje op de camping gestaan. Oeh, dit is best wel een lang ego-bericht geworden. Sorry!

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo, so he jullie hebben even wat pagina's volgekletst weer!

Meid gefeliciteerd met je kleuter! Die is zich al heel erg bewust van het hele fenomeen jarig zijn, leuk! Hopelijk heeft hij een superdag gehad.
    Beterschap met S, vervelend met dit weer dat ie niet lekker is. Gelukkig eet en drinkt ie wel. Ik heb trouwens geen ervaring met krentenbaard, heb je al gegoogled?

Marrie, gezellig dat je weer komt kletsen. Ai, kort geslapen, niet leuk, en dan 's avonds ook nog een drama. Balen zeg, en jij met kleine oogjes op je werk.

Ientje, leuk plan om je ouders te vertellen van je zwangerschap, ze zullen vast erg blij zijn voor jullie. speen, mooi dat ie weg is, dat past toch ook niet meer bij zo'n stoere vent. Hier istie trouwens ook vanzelf verdwenen. Zag laatst een foto van een kind van 3 met een speen, geen gezicht, dat ben ik wel met Meid eens.

Juul, fijn dat alles goed is!

Daf, druk nog met jullie huis. Nog een hoop te doen, maar je woont er al dus. Bevalt het verder wel? En dus druk met je promotie, 1 oktober komt nu wel snel dichterbij maar zo te lezen ben je op de goede weg. Hoeveel moet je nog qua artikelen? En dan nog een discussie/eindconclusie? En heb je al mooie stellingen bedacht? Jee en dan ook nog solliciteren, lijkt me wel druk! Lekker dat het met J goed gaat, en ze gaat letterlijk vooruit dus, hihihi.

Hier, gister en vandaag weer staan klussen, morgen komt mijn broer helpen, gaan we met een aanhanger zooi naar de stort brengen. Spannend want ik heb nog nooit met een aanhanger gereden. Ach, zal wel lukken, ik zorg gewoon dat ik niet achteruit hoef ;) het schiet aardig op, het meeste sloopwerk is gedaan, nog een paar dingen die de aannemer moet doen omdat er meteen wat gestut moet worden. Vanochtend alweer bij de keuken- en badkamerboer geweest om wat te veranderen. Die vent van de badkamers was irritant en langzaam, manlief was chargijnig vanwege slaapgebrek dus het was erg gezellig. Ga de berekeningen nog maar even nalopen, die verkoper was nogal vaak en ik heb hem twee keer verbeterd met het rekenen, dat scheelde al ruim 2000 euro. En hij maar zeggen, ja het is zo warm. Ja zo ken ik er nog wel een paar. Maar goed, daar zijn we ook weer uit. Nu maar even de bouwvak afwachten, alles en iedereen is op vakantie.
    Met manlief gaat het wel redelijk. Met de warmte slecht geslapen en ik denk eerlijk gezegd dat het gebeuren van de afgelopen tijd daar wel een rol in speelt. Het is niet zo'n prater, binnenkort maar eens voorzichtig vragen hoe het gaat. Nu ligt ie lekker te slapen, hij was echt heel moe. Ik merk dat ik wel veel aan mn smoeder denk en de wchrik van het slechte nieuws is ook nog niet helemaal weg, bij onverwachte telefoontjes of dingen die niet helemaal kloppen denk ik al heel snel dat er iets mis is. Gaat wel weer over, maar kost tijd.
    Zo ik heb er ook een mooi egobericht van gemaakt zie ik ;). Nu maar lekker slapen, het is inmiddels wat afgekoeld dus ik ga lekker dromen van bergen behang die niet meer op de muren van ons nieuwe huis zitten :D
    Slaap lekker allemaal!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Daf, fijn dat ze de vooruit knop heeft gevonden. En zo ontwikkelt elk kindje zich in haar/zijn eigen tempo, maar ik kan me voorstellen dat je blij bent met deze plotselinge (letterlijke) vooruitgang!

En het huis, dat komt wel. Jullie zitten wel in een heel drukke periode zo te lezen, wat lukt dat lukt en die ene kamer die komt ook wel af. Misschien iets later dan gepland, maar ja - so be it. Klinkt wel lekker makkelijk allemaal trouwens. Hier ook nog wel wat klusjes liggen die er niet van komen en die ik het liefst al een eeuwigheid geleden af had gehad, maar dat zit er blijkbaar niet in.

@Anke, fijn die berekeningen zeg, blij dat jij beter in wiskunde bent dan die kerel. Wat een grove rekenfout, poeh! Zou snel verdiend zijn... Wat betreft manlief, lijkt me moeilijk hoor. Zou een weekendje weg misschien wat rust brengen? Al willen jullie waarschijnlijk zsm door met het huis en is dat misschien niet helemaal het goede moment nu.

Hier trouwens ook geen smoeder meer, zij overleed toen hub 22 jr was en ik leerde hem 1,5jr erna kennen. Ook mijn man praat er niet over, soms komen er wel eens leuke herinneringen boven, maar van het verdriet kreeg/krijg ik nooit iets mee. Ik probeer haar maar 'levend' te houden door toch regelmatig iets over haar te vragen, ook voor de kinderen, dat zij een idee hebben wie hun echte bulgaarse oma nou eigenlijk was. Wat ik daarmee win weet ik eigenlijk niet maar ik vind dat ik het ze wel verplicht ben. En zo uit de verhalen maak ik op dat ze echt heeuuulll anders was dan spa. Over spa gesproken, die heeft zowaar een nieuwe vriendin die ik in BG heb ontmoet. Een erg aardige, schone :)P) dame. Leuk voor hem, hopelijk blijft het goed gaan.

Verder weinig te melden. Ik zou met de jongens naar een grote speeltuin in het bos gaan, maar de middelste en Y waren moe en chagie, dus forget it. Ze liggen nu te ronken.

En als we dan toch ego bezig zijn; vanmiddag een record los lopen: 13 kleine stapjes zonder om te vallen! Dat was echt een vergissing van hem hoor! Hij kwam niet verder dan 4/5 :p

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Daffiee: lekker druk, dus. Ik benijd je niet. Al dat klussen, maar als het eenmaal af is: geWELdig! En ook nog promoveren. De laatste loodjes: ik leef met je mee.
    Kruipen: Suf is dat hè? Ineens hebben ze het trucje door en doen ze niet meer anders.
    @ Juul: 14 stapjes los lopen :$ wat ontzettend knap! *sentimentele modus aan* Weer een nieuwe fase, nog verder verwijderd van dat kleine baby'tje dat hij ooit was... *sentimentele modus uit*
    @ Ien: leuk bedacht! Ben benieuwd of het kwartje snel valt ;)
    @ Anke: kan je niet ff helpen? Ik heb hier ook nog een offerte van een aanbouw liggen die van geen kanten klopt! Had gerekend op ongeveer € 25.000, is het € 38.500 :$ Nog maar eens verder shoppen, want anders gaat het echt niet door!
    @ Meid: wat zielig. Geen idee of het van krentenbaard kan komen, geen ervaring mee.

Hier redelijk geslapen: spookjes waren om half 10 eindelijk stil. De ene in haar eigen bedje, de andere in dat van ons. Het was op zolder namelijk wel heel erg warm. Vandaag weer "lekker" werken. Heb een bikini meegenomen en als ik er echt klaar mee ben, dan duik ik de zee in, ha!

Fijne dag vandaag!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hoi allemaal!

Meid, hoe gaat het met S? Nog koorts? Hopelijk is ie intussen alweer lekker opgeknapt!
    Ik heb geen verstand van krentenbaard, kan ik je niet mee helpen..
    Lastig lijkt me dat, als er een kindje met zoiets besmettelijks dan op verjaardag komt. Ik geloof dat ik dat als moeder dan eerst even zou overleggen met degene waar de verjaardag gevierd wordt.

Daffie, gefeli met je grote dochter! Leuke foto op fb met die schommel :)
    Nog druk in huis bezig dus, komt idd heus wel af, keuken is nu even het belangrijkst ;)
    Oef, zware periode dus met alles tegelijk! Succes met promoveren/solliciteren!
    En ze heeft dus standje vooruit gevonden, beter!
    Lekker op vakantie geweest dus, o zonde van tent!

Anke, wow, gelukkig kan jij wél rekenen zeg! Takke zeg, je zou zomaar voor (minstens) €2000 opgelicht worden! :$
    Kan me voorstellen dat het gebeurde van afgelopen tijd er goed in heeft gehakt (ook bij jou!). Goed idee van je om binnenkort eens voorzichtig te polsen bij je man.

Juul, wat goed van je dat je, ondanks dat je je schoonmoeder nooit hebt leren kennen, je kids toch zoveel mogelijk wil proberen van haar mee te geven!
    Spa met vriendin? Schoon? Wie weet krijgt ze hem ook nog eens aan het (regelmatig) douchen! ;)
    Ooohw ik had het al gezegd, maar wat vind ik die Y van jou een knapperd!! 13 stapjes, dat is gewoon LOPEN! Yeah!! (ook even praktisch gedacht, dat is straks wel héul handig als de volgende prul tevoorschijn komt,

Marrie, slim van jou om je bikini mee te nemen! Was je nog op tijd, of is het al gaan regenen? Ach, ik vond die regen niet erg, beetje verkoeling op zo'n benauwde dag!

Ikke uiteraard giga trots op mijn gup, die vanaf nu echt officieel speenloos door het leven gaat!! Vanavond hoefde ik zelfs niet 1 keer terug naar zijn kamer, wel even gemekker maar niet zo ernstig. Gaat elke dag een beetje beter!
    Hij kreeg hem al alleen in bed trouwens, en op momenten dat ie echt heel moe was. Niet heel de dag door, zou alleen maar heel irritant zijn en ik vind het ook heel stom staan als grotere kindjes met speen rondlopen (in bed vind ik nog wel een ander verhaal). Ik ken een kindje dat met speen in mond, zelf naar school fietste, en bij school de speen aan de moeder gaf!! Eerlijk waar, ik heb het echt zelf gezien! Dát gaat dus écht te ver. En kinderen die met de speen in (proberen te) praten. Nja, wel duidelijk dus dat ik blij ben dat we er vanaf zijn, haha :D

Ouders het filmpje laten zien dus van de week. Mn moeder begreep hem na een seconde of 5, en mn vader snapte 'm niet, hahaha! Ik had er nog wel bijgezet 'uit te pakken omstreeks 22 maart 2013', maar toen die tekst verscheen had mn moeder hem al door dus keken ze niet meer naar het scherm. Het kwartje viel wel vrij gauw daarna hoor, maar hij wilde het laatste stukje nog wel een keer zien ;)
    Was erg grappig, en ze vonden het natuurlijk erg leuk :)

Meiden, ik ga onderuit hangen op de bank, en eens nadenken over een taart die dit weekend op de planning staat :)

Later!

6. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @daffie, verhuist dus ook al...maar nog niet rustig aan doen lees ik... nou ik vind dat jullie ver zijn hoor, maar idd pak alles gelijk aan [kan ik uit ervaring helaas zeggen] wij hadden zoiets met de zolder van achh dat komt wel...ehmm jaa idd het komt ook wel...nog steeds, wonen er 8jaar...whaaha.

maar ik heb altijd zoveel ideetjes en weet precies hoe het moet, maar helaas mijn uitvoerder [hub] heeft 2linker handen.en ik kan best veel zelf maar sommige dingen gaan me toch te ver.

@anke, en jullie dus ook flink aan de klus! zo goed dat jij kan rekenen zeg! moet je kijken wat je van dat geld kan kopen!
    het is logisch dat het er allemaal behoorlijk inhakt van je sma. verschrikkelijk toch ook. *knuf*

@julia, jou kleine man heeft gewonnen, wauw wat gaaf al zo ver los lopen!

ik kan merken dat S nog niet helemaal de oude is, er zit ook weinig nieuwe ontwikkeling in de laatste weken.
    heb nog even gegoogld, maar is dus niet vooraf koorts ofzo.
    het gaat wel wat beter, maar wat het was, geen idee, hoge koorts en heel erg moe, sloom, en hij was constant aan het huilen, maar dan heel zacht en zeurderig. zal ook wel deels door de warmte komen.

@ientje, jammie weer een lekkere taart maken! ik ga na de zomer samen met mijn szus een workshop doen, gezellig, en niet te vergeten lekker.
    leuk, ouders blij met het blijde nieuws!

vanavond naar mijn ex collega's geweest, en heb nu weer ejen mooie kleur en mooi model in mijn haar, was ook hard nodig.

fijn weekend meiden!

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Haai!

Meid, S heeft dus even een beetje een off-week gehad! Hoop dat ie gauw weer de oude is hoor!
    Je haartjes zijn weer tiptop, lekker hoor!
    Dat van mij moet echt noooooodig weer geverfd worden, ik word zo grijs als een dakduif! Alleen degene die het altijd verft is nog niet zo lang geleden bevallen en nu op vakantie. Maar zodra ze terug is vraag ik gelijk of ze me weer even onder handen wil nemen :)

Morgen drukke dag, taart maken en tussendoor komt schoonzus om de mannen te knippen, en we gaan mn souders ook het blije nieuws vertellen :) Nou maar hopen dat sma dit keer wel haar kop kan houden, vorige keer had ze zich versproken tegen szus ;) Geen ramp hoor, maar had het leuker gevonden om het zelf te vertellen.

Verder weinig te melden dus ik klap mn flappie weer dicht :)
    Doei!

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Geen haren bij de taart hè ;)

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hihi Bd, heb je er ervaring mee? :D

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maar ach, die ene haar... Zolang t maar geen snotjes zijn ;)

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Don't worry bd! :)

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Die heeft er as we speak nachtmerries over Ien!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja, die denkt dat jij me op ideeën hebt gebracht met die snotjes! :p

Mooie banner btw :)

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Er zit wel groen op de taart ....

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja, extra m'n best op gedaan, lekker smaakje zit eraan joh! :p

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hè die Juul :)

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    #4937 AnkeM, 29 jul 2012
    Laatst bewerkt: 29 jul 2012
    Haaai allemaal

Zo, lekker uitpuffen oo de bank na heel veel klussen dit weekend.

Ientje, S weer zn vrolijke zelf inmiddels!

Juul, nice banner! Ik verklaar je trouwens als winnaar van de loopwedstrijd, 13 stapjes is serieus! Hier nog geen stapjes los trouwens maar het liefst loopt B de hele dag rond, ze pakt ook gewoon mijn handen en gaat staan. Oja, en wordt heel boos als je niet meehelpt. ;)

Bd, alweer aan de taart? :)

Nou, donderdag zooi weggebracht, vrijdag nog wat gedaan en gisteren de puincontainer volgestort, we zijn bijna aan het einde van het onderdeel slopen. De spierpijn en stijfheid van het sjouwen valt me reuze mee vandaag. Nog wat behang en zachtboard verwijderen, gips van de muur en wat hout hier en daar. Van de week nog wat doen en dan kunnen we weer gaan opbouwen. Maar goed ook want zaterdag gaat manlief een weekje op scoutingkamp.
    Zo nu lekker zwemmen kijken, i like olympic games!

Fijne avond allemaal!

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bd, gefeliciteerd met M.! En wat een taart!?! Ien, petje af hoor, ziet er weer super uit!

Hoe is het verder hier?

@Anke, dat boos worden als je niet helpt, haha - klinkt bekend. Hier ook een driftkikker soms zeg, dan balt hij zijn vuistjes en is zijn gezicht zo rood als een tomaat. Ziet er niet uit!

Jij ook zwemmen gekeken dus gisteren, hier ook. Ik hou er ook wel van de Olympic Games. Niet alles hoor, maar turnen en zwemmen bijv. altijd wel leuk om te kijken.

@Meid, de ontwikkeling bij die kleintjes gaat toch ook in 'sprongen', soms een paar weken niks en dan ineens kunnen ze weer iets. Hopelijk is S. weer helemaal de oude intussen. Jij weer de nieuwe, met nieuwe coupe! Betur!

Hier alles oke, vriendjes uit de straat zijn terug van vakantie dus ik heb de kinder picknicktafel maar naar hun hut achter het huis gebracht, een stapel tosti's gebakken die de heren daar heerlijk hebben op gegeten.

Vanmorgen kreeg de middelste nog een vacc., 3jr 9mnd. Bikkeltje liet geen traan maar zat wel vol interesse te kijken wat voor spul er zijn arm in werd gespoten :)

Echt veel meer ook niet te melden vanuit het Nijmegen front. Dus iedereen een fijne dag toegewenst!

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ps. Oh ja, de oogtest moet uiteraard nog een keer herhaald worden over een maand of 3. Bd, Meid - herkenbaar he? :p

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Helleu!

Anke, jij bedoelt denk ik S van Meid, die weer zn vrolijke zelf is? ;)

Ja juul, Y is met recht de winnaar hoor! Al was S dat in mijn droom van vannacht, haha die liep heel de huiskamer door ineens! Helaas deed ie vandaag niet meer dan 1 stap los... :p

Nog lekker aan het slopen Anke dus, de stort heeft een goeie klant aan jullie!

Boos worden bij helpen, hier niet. Maar als z'n eten op is is het huis te klein! :D

O Juul, die B van jou, ik vind het een bikkel! Toppertje, niet huilen en gewoon meekijken!
    Die ogentest, wat moeten ze dan doen?

Hier een baggernacht en een baggerdag achter de rug. Toen ik gisteravond naar bed ging, werd S wakker en om een uur of 3 was het hele huis eindelijk weer in volle rust. Pff Bd en Sucre, petje af voor jullie. Ik ben na 1 zo'n nacht helemaal van de kaart!
    Wilde vanmiddag even gaan slapen, werd ik wakker gebeld door hub. Grr! En toen ik daarna weer bijna in slaap viel werd S alweer wakker.
    Ik denk dat mijn humeur ook niet echt bevorderlijk was voor dat van hem, allebei mega chagie! Vanmiddag dus maar even naar opa en oma gefietst.

Intussen ligt meneer alweer lang en breed in bed, morgen gaat ie naar oma en ik weer werken.

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina