Goeiemorgen meiden, Potverdorie nog steeds geen baby hier! Vannacht weer een aantal keer wakker geworden (om de 2 uur ongeveer) om te plassen, had ook steeds pijn in mn buik dus hoopte zo dat het ging beginnen! Hoop ik stiekem nu nog steeds. Wat nou stiekem, ik hoop het gewoon! Kon in bed niet meer lekker liggen, zit nu in mn schommelstoel, dekentje erover, laptoppie erbij, en ik ga maar weer een serie'tje kijken. Check jullie later!
Flash van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Pieter. Geniet ervan! En hopelijk knap je snel op. Nova, wat rot dat je in het ZH moest blijven voor al die onderzoeken. Gelukkig niets gevonden. Hopelijk blijft het zo en ga je gewoon snel bevallen. Ientje ook al over de 40 weken, pff. Denk dat ik de 40 weken ook wel ga halen (woensdag). 15 juli is het volle maan (had me de vorige keer vergist, toen was het nieuwe maan), dus wie weet bevallen we dan met z'n allen haha. Nou iedereen een rustige en fijne dag (of een goede bevalling )
Goedemorgen, het gaat fantastisch mooi weer worden, dus een mooie bevaldag voor ientje (ik hoop het echt voor je hoor). Gisteravond belde mijn moeder (lol) en die komt straks even een kopje koffie halen. Ze zal wel willen zien hoe het met me gaat. Net ook maar even de automonteur gebeld en gevraagd wat het kost om de lambdasonde te vervangen. Dat is zo'n beetje het enige wat de klachten van de auto nog kan veroorzaken (volgens de dealer), hoewel we dus geen enkele computermelding/storing krijgen. Leuk joh auto's @ Ientje, balen dat de beeb er nog niet is zeg Hopelijk gaat het doorzetten. Wat voor serie'tje ben je aan het kijken? @ marrie, wat een plaatje van een eochter heb je. @ flash, gefeliciteerd met je zoontje. Geniet ze. @ nova, wat goed dat je hebt gebeld en dat je langs kon komen. Die catheter dat lijkt me zo akelig, brrrr. Gelukkig dat je nu weer thuis bent, doe lekker rustig aan.Ik snap dat je er doorheen zit @ julia, ientje, supernova; vandaag is hopelijk de dag. Zou wel leuk zijn drie bevallingen op 1 dag. Vanmiddag heb ik een orienterend/inleidend gesprek met de verpleegkundige in het ziekenhuis. Geen idee wat ik er van moet verwachten, maar we zullen zien
Oh ja, zag nog mooie foto's voorbij komen Geweldig die kleine mensjes. bij het zien van al dat babyschoon wil ik helemaal snel die kleine van ons vasthouden haha.
@flash, gefeliciteerd met jullie zoon! geniet ervan, mmm herstelwerkzaamheden, hier net zo.....! had gehoopt zonder kleerscheuren ervan te komen maar helaas! gaat gelukkig wel elke dag stukje beter, tip, laat het lekker veel luchten! @supernova, ritje ziekenhuis dus...niet zo leuk! katheter in je blaas??waarom dan? ben bij onze oudste regelmatig in zh geweest met verdenking zwsvergifteging en nu ook 1keer maar dat nog nooit gehad [gelukkig dus ,als ik jou zo hoor....] @ientje, lekker dagje gehad dus, mooie foto!!!!en zag er erg romantich uit! maarre hoe staat het er vandaag voor???al aan het puffen? we wachten op nieuws van je...hihi vind vandaag wel een mooie dag, jij niet? las iets over collectief werpen...goed idee! hebben jullie wat steun aan elkaar! ik hoop zo voor jullie dat het allemaal maar snel achter de rug is, het wachten. en dan zo'n heerlijke roze baby in jullie handen hebben! @marrie, wat een plaatje zeg! en al zo lekker helder aan het kijken...mooi! gaat alles goed? vanmorgen is mijn vriend weer voor het eerst aan het werk sinds de bevalling, vanmorgen nog kraamhulp en morgen ochtend nog en dan is de verwennerij weer over. hebben nu 2kraamverzorgsters, die zijn nu lekker boven de boel aan het stoffen en zuigen, en ik lig hier met mijn laptoppie op de bank...moet meer rusten en liggen want er is een hechting open...auw... vanmiddag komen ze van de wijkverpleging voor hielprikje en gehoor test...ohh altijd zo zielig he! je gaat die arme kleine babytjes toch niet in hun hieletjes prikken!!!
Zo daar zitten we weer, big bellied achter de pc! Jammer Ien, t was er zo'n mooie nacht voor, helemaal als je toch al elke 2 uur naast je bed stond! Gromm!! @Annelies, ohh ik ben erg benieuwd naar het lambdasonde antw. van de dealer. Wat voor probleem heb je dan? Mijn zwager is officieel geen monteur ofzo, maar weet verdomde veel van auto's. Wij hebben ook een probleempje, soms als je voor het stoplicht staat hoor je de motor haperen, wanneer je hem in de 1 zet en wil gaan rijden kom je bijna niet vooruit. Wanneer je dan de motor aan en weer uitzet werkt alles weer. Geen lampjes etc die gaan branden. Hij vertelde ons dat het waarschijnlijk lambdasonde is die of bijgesteld of vervangen moet worden. Volgens hub zijn die dingen niet zo duur, maar het werk dat ze eraan hebben, tikt natuurlijk aan... Laat me even weten als je meer weet, ben benieuwd namelijk! @Misty, jij ookal over de 39 weken en een voorgevoel van overtijd? Zeg het niet te hard, dan komt het nog uit ook, zul je zien. Net zoals bij Ien.... *ik ga niet overtijd, ik ga niet overtijd, ik ga niet overtijd. Iemand die het hoort??!* @Meid, auw hechting open? Shit! Idd maar eens die verplichte rust he. Je bent KRAAMVROUW! Werkt hub fulltime of is hij toch vrij veel thuis gedurende de week? Kan me voorstellen dat het best zwaar is dadelijk, helemaal als je lichamelijk nog gewoon niet helemaal op de been bent. Geniet van laatste dagen kraamzorg!
@flash gefeliciteerd met jullie zoon! @anneliesje succes vanmiddag met het gesprek! @Marrie28 wat een schatje!! @julia wat een superleuke foto van de kattenknuffel!! @collectief werpen lijkt me super goed idee! Vannacht gelukkig niet uit bed gevallen, en redelijk geslapen.. Werd wel helemaal gek van jeuk aan mn ogen, dat bevallingsbad staat nu in de slaapkamer bij ons, en is schoongemaakt met (pure?) Dettol, wat een stinkspul zeg! We slapen altijd al met het raam open, maar toch mn ogen reageren er best heftig op.. Vandaag dagje administratie, blêh, geen zin in maar t mot.. Ben nog op zoek naar hulp in huishouden voor een paar weken nu met de drukte, alle (schoon)moeders op vakantie, vriend die heel veel moet werken en de kleine straks.. Ben via via aant vragen en heb ff op MP gekeken.. iemand nog tips? Nou het wordt een hele mooie dag vandaag, hoop dat iedereen er een beetje van kan genieten! PS: Morgen ben ik 37 weken!!!
@Meid: Veel succes vanmiddag met die gemene wijkverpleegkundige. Lijkt me echt hartverscheurend zo'n kleintje prikken :S En een hechting open, auw! Sterkte ermee. @Julia: Ik heb je gehoord! JE GAAT NIET OVERTIJD!
Hmm, was nog niet helemaal klaar met reageren, maar mijn laptoppie dacht er anders over haha. Ik vind het niet zo heel erg om een paar dagen overtijd te gaan. Nu paps en mams in France zitten. Kunnen ze eerst nog een paar daagjes bijkomen voordat ze weer bijna 1200 km terug gaan rijden voor hun nieuwste kleindochter om vervolgens wee 1200 km terug naar France te rijden voor de rest van hun vakantie. Maar wel fijn dat ze op en neer komen @Mamanini: Ja, bah, pure Dettol is echt stinkspul. Wij gebruiken het op het werk om de plasemmers mee schoon te maken. Morgen 37 weken, joehoe, dat is altijd fijn! Dan mag de kleine officieel komen Wil je thuis bevallen of in het ZH? MIsschien een beetje een genante vraag, maar heeft iemand van jullie ervaring met bevallen als je hele grote aambeien hebt. Heb er nu last van en ze doen echt auw! Gister bijna de hele dag plat gelegen, gekoeld met ijs, Sperti zalf gesmeerd, Hemoclin spray erop. Niets werkte. Nu is de grootste nog steeds net zo groot (zeker wel zo groot als een flinke knikker), maar kan het vandaag wat beter hebben. Zie alleen ineens zo op tegen de bevalling, terwijl ik in eerste instantie zo nuchter eronder was. Beetje jammer om nu ineens bang te zijn door die rottige aambeien! Nou goed, dat was mijn vraag en geklaag weer Ga zo maar even een filmpje kijken denk ik.
Geen baby hier. Wel liters vocht in mijn vingers. Misty: huismiddeltjes zou ik niet gebruiken, bel je huisarts even, die kan je een middel voorschrijven dat wel werkt Hemoclin is peperduur maar doet niets en Sperti is gewoon vaseline... Juul: nee schat, je gaat NIET overtijd. Echt niet. Meid: doe nou maar rustig aan nu het nog even kan! Een gesprongen hechting.. Klinkt pijnlijk. Moet ie niet opnieuw? Nini: geen idee. Heb er niet echt ervaring mee. Ik zou ze iif op gesprek laten komen en duidelijke regels opstellen want er schijnt vrij veel gesjoemeld te worden. Bijna 37 weken, goed man! Het eind is in zicht! Ik heb een anannananananananaashart op. *burb* nu ga ik effe bevallen. Later!
Viv: ik zit klaar met mijn foon hoor, na jouw ananas verhaal Heb alleen gehoord dat je er 24 moet eten wil het enigszins werken hahahaha.... Dus eet smakelijk! Aambeien: hier geen ervaring mee (op een enkele mini na dan) Net even boodschappen gedaan. Getsie al die vieze kleine onweersbeestjes. Kriebelt nog steeds! Vanmiddag nog even bij mijn paardjes kijken en dan plat op de bank. Zoontje mag dan lekker filmpje kijken heb ik beloofd hihi.
@ bd, lekker rustig dagje voor de boeg dus. Die vliegjes zijn echt smerig he, brrr. @ viv, hmm ben benieuwd of het daadwerkelijk werkt haha. Als dat wel het geval is dan hoor ik het graag, want dan ren ik direct naar de winkel haha. Ik heb hier ook megadikke voeten en mijn vingers beginnen ookal met vocht vast te houden @ misty, volgens mij ben jij de enige die het niet erg zou vinden om over tijd te gaan Helaas geen verstand van aambeien, lijkt me wel heel erg pijnlijk. @ mamanini, dettol is drama. Dat spul stinkt echt gigantisch. Ik heb geen tips voor een schoonmaakster, zou mijn gevoel wel volgen, omdat het een vreemd iemand is die je in je huis toe laat. @ julia, dat zijn inderdaad klachten die voor kunnen komen bij een kapotte lambdasonde. Zo begon het bij ons haha. Echter het kan ook aan de luchtmassameter liggen (of er kan een kapotte katalysator zijn, waardoor zowel de luchtmassameter en de lambdasonde gek doen). Ik heb geen verstand van auto's maar het schijnt te zijn dat die dingen met elkaar te maken hebben en daardoor komt het dus wel eens voor dat ze allemaal tegelijk (of vlak na elkaar) kapot gaan. Ennuh jij gaat niet over tijd hoor. @ meid, auwww een hechting die open ligt. Dat lijkt me echt verschrikkelijk pijnlijk. Doe maar rustig aan, dat verdien je wel in deze tijd. Heb je het idee dat je het gaat redden nadat de kraamzorg is afgelopen ?
@Marrie: Mooi meisje hoor, daar ben je vast heeeeeel trots op! @Ientje: Teleurstellend lijkt me, wakker worden en je alwéér realiseren dat er nog geen baby is.... enjoy je serietje @Anneliesje: nog steeds die auto, balen! Succes in het zh vanmiddag! @Meid: jij bent zo te horen lekker aan het genieten, goedzo! Vervelend van die hechting, hou je haaks als ze je kind komen mishandelen (is zo voorbij als het goed is) @MamaNini: gelukkig in je bed gebleven. Goed idee van de huishoudelijke hulp, wij kunnen waarschijnlijk via vrienden ook iemand krijgen die in september meer wil gaan werken. Succes met zoeken, wat ik ervan hoor werkt vinden via via toch het beste. @Misty: nee sorry geen ervaring met aambeien. Misschien aangeven aan je vk met de bevalling, misschien wil ze er wel verdovingsspray opspuiten voor het persen? Of mag dat niet? @Vive: en nu maar hopen dat het werkt, ananashart. Ananas schijnt ook goed te zijn tegen vochtvasthouden dus hopelijk heb je het lekkere gedeelte ook gegeten! Hier alles (weer) rustig, gisteravond in bed wat voorweeën, ik keek al heel blij. Manlief: nee nee dat kan niet, het is nog geen dinsdag. Pffff like I care... Maar helaas, zakte snel weer af, gelukkig wel lekker geslapen. Zo de naaimachine weer op tafel, beetje bezig blijven.
Bevallen zit er voor mij niet in hoor, ladies! Als ik weeën krijg dan komt ze er toch niet uit want ze ligt zo scheef als een banaan hé! Dan lig ik hooguit wat eerder op de o.k. Tenzij ze ineens het licht ziet natuurlijk, maar ik heb maar geaccepteerd dat het er waarschijnlijk niet inzit. En dat lucht ook weer op. Wat een warmte hé! Wat lees ik nou? 40 ananassen wegbikken voor resultaat? Hm, gelukkig zit er vitamine C in en drijft het vocht af... Heb ik het toch niet helemaal voor niks gedaan. Ik heb de ananas gewoon lekker opgegeten met de kinders hoor en ik geloof ook niet zo heel erg in de werking van kinine. Vind de harten niet zo vies overigens dus ik snij dat gewoon mee. Anke: Jhaaa zo mannelijk. Vastpinnen op een datum... Maar voorweeën, dat is alleen maar goed! Dan duurt het ook vast neit lang meer. Misschien tóch morgen? Ik hou je op de hoogte hoor Bd! Maar ik verwacht helemaal niets meer. Voel je iig niet geropen om op mij te wachten, ga jij maar eerst
Ha allemaal, Nog steeds geen beebs te vinden hier hoor, ik ga vanaf nu voor woensdag. Altijd al gezegd dat 13 mn geluksgetal is, dus dan gaan we daar maar voor he! Als het er vannacht voor 12 uur nog niet is, dan MOET ie nog minstens 24 uur blijven zitten, want morgen is mn schoonmoeder jarig, en dan wil ik niet. Dus. Ik kijk de serie 'Army Wives'. Is volgens mij wel even op tv geweest hier, maar ik haal het van internet. @ Meid: aaach zielig he die hielprikjes. Hopelijk heeft ie er niet al teveel last van. Echt hoor meiden, ik heb echt werkelijk nog NOOIT van lambdasondes gehoord! Maar ja. Dan zal die van ons het nog wel doen Ja Juul, nou weten we het wel dat je niet overtijd gaat! Wrijf het er maar in! Anke: gatverdegatver, dettolstank in de slaapkamer. Ik neem aan dat het zo'n gevaarte is dat je niet effe op de gang neerzet 's nachts? Anders misschien een deken ofzo eroverheen, of gewoon vannacht effe bevallen, dan kan ie zo snel mogelijk weer weg. Good luck met admi! Geen ervaring met poetsers, wie had er ookalweer een bertha? Misschien mag je haar even lenen Misty, ik heb wel ervaring met aambeien zoals jullie weten , maar geen grote-knikkerformaat hoor Daarvoor zou ik toch echt de HA effe bellen. En otrivin neusspray helpt ook om hem te laten slinken, denk dat dat vooral bij zo'n joekel wel moet helpen. (moet je de xylometazoline hebben, geen zoutoplossing) Viv, lekker hoor, ananashart nog 23 te gaan dus Ik heb er 1 staan hier, maar die is nog niet rijp, dus die moet even blijven staan Anke, hihi die mannen ook jammer dat t niet doorzette. Ik ga weer even tv kijken... doei!
Zo filmpje is weer afgelopen. Nu even een tukkie doen @aambeien: ik zal het als ik donderdag nog niet ben bevallen even aankaarten bij de vk. moet dan toch op controle. verder werkt volgens mij op het moment rust het beste, dus zoveel mogelijk plat. @ananas: heb er hier ook een staan voor vanavond. Vriendin van mij heeft het bij beide kids gedaan en beviel bij beide 3 dagen later. Geen idee of het toeval is haha @Ientje: succes met beebje binnen houden. de 13e ben ik uitgerekend, maar jij mag de datum hebben hoor haha @Anke: haha, die man van jou neemt de uitgerekende datum wel heel serieus. Wie weet heeft hij een goed voorgevoel... @BD: veel plezier bij de paardjes! nou ik ga even een tukkie doen. doegie
Net gebeld door vk, ik moet morgenochtend naar ziekenhuis voor gesprek over inleiden... Ben benieuwd! En 's middags naar vk zelf. Dus ik heb zelfs geen tijd om morgen te bevallen
Goedemiddags dames. Wat een heerlijk zomers dagje! Vanmorgen met hubby int vondelpark geluncht leuk! Nog ff wat t-shirtjes gekocht voor de baby, had er eecht nog niet genoeg. M'n buik blijft gevoelig ook al doe ik minder. Maar of dit nu voorwerk is of niet, ik weet t niet meer. Hubby denkt dat de baby volgende week geboren wordt. Wie weet @aambeien, kan er niet over meepraten, maar wat lijkt me dat vervelend zeg! @hielprik en gehoortest, m'n dochter sliep door beide heen Of ze was toen al gewoon heel stoer ik haalde haar uit de wieg, hield haar slapende op de arm, prik knijp knijp... Ze sliep gewoon door. Dus zielig is het niet altijd @meid, oei gesprongen hechting. Ik had ook een hechting na de 1e. En daar was ook 1 knoopje los gegaan. Heel naar, omdat ik t zelf niet goed kon niet, Maar nu helemaal geen last van ofzo. Toen ook niet echt eigenlijk, viel me allemaal wel mee. Om vond t emotioneel nog t heftigst. Dat t down under niet meer was zoals voorheen, en dat er een litteken zat. Ach ja, ook dat leer je accepteren hè. M'n kindje is sinds gisteren volgens mij veel drukker met de beentjes aant schoppen. Zegt dat iets? Nu krijgt ie van al dat schoppen ook nog de hik... (lig nou even stil haha) @Anke, spannend hoor de voorweeen! Hopelijk zet t wel gauw door! @ien, spannend maar goed dat je morgen ochtend op gesprek kan over inleiden! Succes en niet stiekem bevallen hè. Ah morgen ben ik 7 jaar getrouwd! Gaan we gezellig uit eten (of bevallen!) Ik wil nu toch nog een tukkie doen. Dat lukte me om half 3 niet. Dan moet t nu wel lukken. Lekker nog ff alleen thuis, straks dochter ophalen v d kdv. Groetjes