De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo meiden, ik kom ook weer even buurten! Vriend erop uit gestuurd om boodschapjes te doen (fruit voorraad aanvullen, en nee, geen ananas!)

Aambeien: heb ik ook, kwam ik tot de ontdekking. Heb er alleen echt nul komma nul last van! Heb verder geen tips oid. Heb hier wel een smeerseltje liggen, eigenlijk geen idee wat, maar volgens vriennd helpt het.

Lammbdasonde: Geen idee wat dat moge zijn, maar klinkt wel interessant. Al heb ik het vermoeden dat Anneliesje liever ook niet had geweten wat het was. :p :D

Meid: Hechting open klinkt pijnlijk! Rustig aan hoor!

Anke: nog lekker aan het freubelen, wel fotootjes spammen hoor!

Ientje: jij gaat dus mogelijk ook voor de inleiding? Of alleen info gesprek?

Elio: woon jij dicht bij het vondelpark? Volgens mij ben je daar wel vaak te vinden, lekker hoor, je hebt groot gelijk en geniet ervan!

Hier zijn de krampen weer terug, al de hele middag. Begint nu ook een beetje door te trekken naar mijn rug. Heb ook volgens mij de slijmprop voorbij zien komen (in ieder geval veel slijm). Ik houd me rustig en neem straks een lekkere warme douche.
    Ik ga niet te snel juichen hoor, misschien is het gewoon weer wat voorwerk. Ik houd jullie op de hoogte!

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh, vergeet ik nog. Morgen weer afspraak in ziekenhuis, urine inleveren en bloeddruk meten. Misschien dat ik eens een balletje opgooi mbt strippen. Iemand ervaring hiermee?

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    ***Breekt even in omdat ik hier af en toe kom checken hoe het met mijn vriendinnetje Vivelafete gaat en zag toevallig de vraag van Supernova****

@ Strippen: Ik ben gestript 3 dagen voor ik werd ingeleid, en dat heeft geresulteerd in het verlies van mijn slijmprop de dag van het strippen (wat is dát een vies ding!), en 3 cm ontsluiting op de dag van de bevalling... Lees: Supervlotte bevalling is gevolgd! Succes!

** Breekt uit**

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    @Ientje: Dat was MamaNini, van het bevallingsbad en de dettol.... nee dank je feestje, ik doe niet aan dettol. Fijn dat je over inleiden mag praten maar hopelijk wordt het dan toch vandaag of overmorgen!
    @Elio: Stoere dochter inderdaad, overal doorheenslapen. Tukze

Lekker aan het freubelen, beetje ruzie met de naaimachine. Nu maar even pauze, straks weer verder.
    Moet ook nog afwassen en de badkamer en wc poetsen, zucht. Eerst maar aan beginnen, tussendoor even pauze met wat aardbeitjes, mmmm!

5. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Ja strippen kan helpen.
    Maar ik had al 2cm ontsluiting toen ik gestript werd.
    En toen de bevalling begon ongeveer 3cm
    Dat was 2 dagen later geloof ik.

Maar strippen zou ik zeker (weer) laten doen!
    Werkt echt mee, beter dan het verhaal van de ananas/kinine.

Oeh net wakker, snel m'n dochter op gaan halen.

@vondelpark, jaa loopafstand :) fijn!!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Eli: hihi ja daar kun je er nooit genoeg van hebben he, van shirtjes ;)
    Morgen 7 jaar getrouwd, wat vliegt de tijd he! Ik vond 3 al zoveel vorige week :D

Viv, ja ik ben nog steeds voor het duowerpen hoor, maarre, de 18e pas? Dat duurt nóg een week! Doe maar eerder dan, ok?
    Ik hoop eigenlijk dat ik dan vrijdag mag, maar ik hoorde van verschillende mensen dat ze dat meestal niet doen, ivm het weekend dat dan voor de deur staat. Halloo, er moeten toch ook mensen in 't weekend bevallen?? Werken zullen ze! Puh! Maar we zullen morgen wel zien.

Nova, joh, ik dacht dat jij lag te werpen vandaag! Niet dus. Bummer..
    Ook al aan de aambeien, jij mazzelaar dat je er geen last van hebt! Maar wel smeren hoor, want als je te lang wacht gaan ze wel zeer doen. Believe me ;)
    Ik wil liever niet langer doorlopen dan de 41 wk, dus dan zou ik vrijdag ingeleid worden. Morgen gesprek, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er precies van moet verwachten.
    Jeej, de slijmprop! Hopelijk gaat t gebeuren voor je meis!
    Zou zeker even vragen hoe dat zit met strippen.

@ Anke: oeps, foutje! Tja, zwanger he :p
    Waren de aardbeitjes lekker? Vast! Jammie!

Ik ga koken, later!

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wie was dat nou ook alweer die per se de laatste Harry Potter film in de bios wilde zien? Nova, jij toch? Of vergips ik me weer?
    Hij komt woensdag uit he!

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wil de film wel een keer zien, maar ik was niet diegene die woensdag per se wilde. Weet even niet meer wie dat was. :( Waarschijnlijk gaan wij 'm gewoon thuis kijken, ooit eens ;).

Update: Krampen houden aan, en worden nu en dan meer.

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Spannend meid!! :D Go for it! Good luck!

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011)
    28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011)
    4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli)
    5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011)
    7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli)
    10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter- 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011)

Al 5 jongens en 2 meisjes geboren.

Uitgerekende data:
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis - fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 4 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:
    12 juli - Annelies - controle gyn
    12 juli - ientje- controle vk

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ Harry Potter, it was me :):) Ik snap niet dat jullie dat hebben kunnen vergeten hoor hahaha.

@ supernova, hopelijk zet het door en kan ik vandaag en anders morgen buddynieuws vermelden. Dat zou toch wel heel erg leuk zijn. Strippen kunnen ze alleen doen als er al iets ontsluiting is, je kunt het altijd aankaarten natuurlijk. Ik ga er echter vanuit dat het niet meer nodig zal zijn, omdat je gewoon lekker gaat bevallen.Je hebt trouwens gelijk dat ik liever niet had geweten wat het was. De spaarcentjes gaan er zo hard doorheen en ik had daar toch liever een andere bestemming voor gehad ;)

@ ientje, zet even een aantal vragen op papier (mocht je die hebben). Dat zorgt ervoor dat je je niet zo overvallen gaat voelen door het gesprek/de informatie die je krijgt. Je weet dat wanneer je zegt dat de beeb niet mag komen, dat hij/zij waarschijnlijk niet gaat luisteren he hahaha. Zal me niets verbazen dat het dan juist gaat gebeuren.

@ anke, wat ben je aan het maken op de naaimachine ? Lekkere aardbeitjes (hmm toch nog maar eens even naar de winkel om iets op te halen).

@ elio, wat lekker klinkt dat om samen te luchen in het vondelpark. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

@ vive, ligt preitje nog steeds dwars ? Dat gaat nog wel iets beloven voor na de bevalling, tis er eentje met een eigen willetje ;)

@ bd, idd gaat snel met het aantal pagina's. Het komt vast omdat we allemaal verlof hebben.Ik ben bij de verpleegkundig consulent geweest. Was een orienterend gesprek zodat ik weet wat ze precies doet. Bleek dat ze me kende van toen ik nog een kindje was haha. Dat is toch wel heel erg grappig.
    Weinig nieuwe informatie (wist alles eigenlijk wel, omdat ik nogal een controlfreak ben qua informatie), maar nog even bloeddruk gechecked en het hartje geluisterd. Beeb had het druk, haar hartslag was 158 (die van mij een nette 88). Bloeddruk was ook goed, ben benieuwd naar morgen bij de gyn.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    owww ik heb daffie en mirowsu ook al lang niet meer gezien in dit topic ?

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Harry Potter, deel 1 is geloof ik op tv, die heb ik al 25x gezien geloof ik, of in ieder geval stukjes. Niet echt mijn soort film eigenlijk.

@SuperNova Spannend, hopelojk zer het snel door!
    @Annelies Weer goedgekeurd, grappig dat je verpleegkundige je herkende. Succes morgen bij de gyn.
    @Vive Wat een toestand met je scheve prei, hopelijk gaat het allemaal goedkomen. In ieder geval heel veel sterkte!

Ben voor mezelf een badjasje aan het maken, van een patroon van een vest. Lukt best aardig, met twee kleuren stof. Nou had ik em even aan en die bloemetjesstof deed me toch wel denken aan zo'n omaschort maar met een roze sjaalkraat en roze mouwen wordt het vast beter. Als tie af is post ik wel even een fotootje.
    Aardbeien waren weer lekker. Net gegeten in mn up, manlief is trainen. Zo maar een perenijsje scoren als toetje. Es kijken wat de avond brengt.

14. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @supernoov, wat spannend en maar afwachten of t doorzet hè!
    Ik hoop t echt voor je!
    Dat wordt dan vast niet meer de 11 juli,
    Zou wel een ubersnelle bevalling zijn.
    Moet je nu nog blijven bewegen en actief zijn?
    Of is dit al t moment om je terug te trekken,
    Gordijnen dicht te doen of te gaan douchen?

Dat was mij bij de voorlichting niet duidelijk.
    Ze zei: weeën komen niet vanzelf, lekker bezig blijven dus.
    Maar als ze er eenmaal zijn, dan moet je gaan nestelen en focus zoeken...
    Ach ja, ik zal het wel aanvoelen als het zover is hè.
    Het is een natuurlijk proces moet je maar denken.

@vondelpark, ah ja het is zo heerlijk daar.
    Lekker makkelijk met een speeltuin voor de kids,
    En een terras met lekkers voor ons :)
    Ideaal als je geen tuin hebt.
    En super gezellig, omdat half oud zuid daar komt met z'n kindjes Hihi

@slapen, Jah was heerlijk, dank je.
    Ohh m'n borduurwerk is klaar!!
    Ik zal eens kijken of ik op de pc een foto kan spannen.
    Dan doe ik gelijk weer ff een buikfoto

Voor nu een fijne avond, en bevalse vannacht!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - 27+4 - borstvoeding (grotendeels nog via kolf, deels direct vanaf de borst!) - zkh- (7 juli 2011)
    28 juni 2011, 6.05u - Sucre - Zoontje Daan - 39+2 - 3720gr - 50cm - borstvoeding - thuis (3 juli 2011)
    4 juli 2011 -06:37- Lovekees - Dochtertje Elina Tineke -39- 3170gr- 48cm- thuis - borstvoeding (11 juli)
    5 juli 2011, 7.50u - Meid - Zoontje Senn - 39+3 - 3610 gr - ziekenhuis (9 juli 2011)
    7 juli 2011, 16.51u - Marrie28 - Dochtertje Aline - 38+6 - 3915gr - ziekenhuis - borstvoeding (15 juli)
    10 juli 2011, 11.00u - Flash - Zoontje Pieter- 40+3 - 3270 gr - ziekenhuis (7 juli 2011)

Uitgerekende data:

Wij verwachten nog 7 meisjes, 2 jongens en van 4 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:
    13 juli - Julia- controle vk

Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

Even mijn vk afspr erbij gezet, nu eens even bijlezen en reageren zo

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Nog een aanpassing:

Bevallingslijst:

Uitgerekende data:

Afspraken:
    13 juli - BD81 - controle vk (strippen?)
    13 juli - Julia- controle vk

Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Oei ineens kramp hier.... Ik zal wel te graag willen denk ik haha

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Even een kort berichtje van mijn kant.
    Hier alles goed, alleen is mijn kleine spekje flink verkouden. Zo erg dat hij 's nachts weinig lucht krijgt en veel last heeft van taai slijm. Daarom in overleg met de huisarts sterke neusdruppels gekregen, hopelijk werkt het een beetje en slaapt mijn mannetje weer goed.

Overdag heeft hij er niet zo veel last van gelukkig. Dan knuffelen we wat af! Ik heb hem vandaag voor het eerst in de draagdoek gehad, heerlijk!!! Maar wel wennen weer hoor, haha.

En de CB-verpleegkundige is geweest en toen hebben we Daan gewogen. Hij weegt alweer 4100 gram, mama's melk doet hem echt goed!!! Mijn kleine spekje. ;)

Verder las ik dat het bij enkelen van jullie nog flink aan het rommelen is. Mag nu wel eens doorzetten he.

Supernova, hopelijk ben jij de volgende, dat gerommel is niet fijn he.

De rest, hopelijk is het einde van de zwangerschap voor jullie ook snel in zicht, want jullie zijn allemaal natuurlijk retenieuwsgierig naar die kleintjes. Sterkte nog ff!! Knuffie van ons

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jee, ik moet vaker reageren overdag, want nu heb ik 4 pagina's door moeten ploegen.

Vandaag niet echt een geweldige dag. Niks bijzonders, maar ben beetje moe en dan 2 ukken thuis was wel beetje too much. Speeltuintje gepakt, allemaal geslapen vanmiddag, maar ben gewoon beetje chago geloof ik ;)

@Nova, en en? Zet het door? Are you next? Hoe voel je je?

@Viefke, hoe'st met jou en je knullen? Trek je het nog? Zag je FB berichtjes vanmiddag even, goed geregeld tot 16u freedom, of wat was het precies :p Tis vermoeiend he, als je ze allebei thuis hebt en je bent minder mobiel? Ik hoor mijzelf 10x op een dag vragen of ze even iets willen oprapen voor me.... Mijn D-tje was laatst trouwens helemaal verontwaardigd toen ik een paar treden naar beneden kwam om iets aan te nemen dat hij naar boven kwam brengen. Hij zei: 'nee mama!!!! ik kom juist naar boven zodat jij niet hoeft te bukken!' How cute, zorgzaam typetje :)

@Annelies, tja... cartroubles. Mijn hub gaat ermee aan de slag als hij vanaf de geboorte een dag minder gaat werken. Hopelijk rijden we hem niet verder kapot op deze manier, maar hij wordt trouwens ook niet dagelijks gebruikt en als we hem gebruiken alleen maar binnen Nijmegen de laatste tijd. Jij al meer duidelijkheid over hoe of wat? ALs het de lambdasonde is, kunnen ze dat heel makkelijk meten, schijnt...?!

@Meid, beetje rustig aan gedaan met die open hechting? Moest het niet opnieuw gehecht worden?

@Hielprik, gehoortest, joh kwamen ze die thuis doen joh? Hier moet je ervoor naar zo'n gezondheidscentrum gebeuren. Makkelijk zeg, lekker thuis!

@Eli, morgen 7 jaar! Leuk!

@Anke, jeetje wat kan jij overweg met die naaimachine zeg! Ik doe het je niet na, petje af. Ben benieuwd naar het resultaat dadelijk!

@Nova, misschien heb je die afspr morgen in het zk wel helemaal niet nodig? :)

@mamanini, dettol? Gebruik ik nooit, maar klinkt stinkerig. Kan je er niet een pot Ajax ingooien?

@Ien en Vief, nah zeg, duo werpen, mag ik aub ook meedoen? :D

@Bd, jij ook woensdag vk zie ik. Heb ik iets gemist, of ergens overheen gelezen, maar ga je vragen of ze willen proberen te strippen?

Kramp nu? Goeie zaak, hopelijk zet het door!

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    @Elio De pufjuf zei dat je zolang het rechtop moet blijven zodat je genoeg druk op je bekken hebt, dat bevordert de ontsluiting. Als het zwaarder wordt schijnt douchen wel te helpen.

Deel Deze Pagina