De spruitjes en het preitje van juli 2011

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bd81, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Juul en ien jullie waren er weer vroeg bij. Tot mijn verbazing redelijk geslapen. Wel twee keer er uit (vaste tijd; 2u en 5u). Dat zullen vast ook de voedingstijden worden na geboorte ....

Nova en?????

Vandaag heet en zin, morgen 16 graden en regen. Is toch te gek voor woorden. Dan maar gewoon 22 graden en zon kan ik me beter in vinden

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Nog geen buddynieuws van nova ;)

Ik heb tot mijn verbazing verukkelijk geslapen. Ben één keer wakker geworden om half vijf (shock) en ben nu net uit bed gerold. Ik snap er helemaal niets van, maar ik geniet nog maar even haha. Wat ik dan wel weer gek vind is dat ik nog steeds hardstikke moe ben, dus vanmiddag maar een middagdutje?

@ elio heb je nog een beetje kunnen slapen ?

@ ien & julia, jullie waren er echt vroeg bij. Hopelijk liggen jullie nog lekker te ronken in jullie bedjes. Wellicht dat je even tijdelijk je banner kunt verwijderen ien.

Hebben jullie nu ook dat jullie de beeb minder voelen dan bij 30-32 weken ? Ik voel haar echt een heel stuk minder, terwijl ze normaalgesproken zo druk is. Het is nog wel het minimum van 5 per dag (die mijn gyn hanteert), maar toch vind ik het vaag.

3. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Anneliesje: Ik blijf de baby heel goed voelen, maar ze is ook niet ingedaald. Volgens de vk zit ze dan veel steviger vast, waardoor je ze minder zou voelen. Bij mij kan ze nu nog een paar keer per dag een radslag of dubbele flikflak maken... en dat doet ze dan ook!!! ;)

@ Ientje en Julia: Gezellig hier 's nachts! Beschuit met muisjes klinkt erg goed, ga er zo ook eens eentje nemen!

Bij mijn yoga-clubje begint iedereen zo'n beetje met bevallen, is er vorige week eentje bevallen tijdens een stroomstoring. :$
    Ja, perst u maar...... oh neeeeee, licht uit.... puffen!!!! Niet persen, eerst lichtje zoeken op de telefoon!!!! Hahahaha! Ze hebben bij zo'n pietepeuterig lampje de bevalling voortgezet, de navelstreng geknipt, gekeken naar het geslacht en gehecht!!!

Nu snap ik die zaklamp op mijn lijstje een stuk beter!

Groetjes Pina

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    hahaha pina, geweldig! Meestal heb je 9 maanden NA een stroomstoring baby-boom! :D Ik dacht, ff gesprekje in zkh, heb ik gelijk hartfilmpje van half uur en echo! :$ dus ik lig nu in een ziekenhuisbedje, helemaal in mn remi :( gezellig hoor. Maarja. Komt wel weer goed. Is trouwens routine hoor, hadden ze me alleen effe niet verteld ;) naja. Hopelijk mag ik er snel af, moet piesen :D meld me later wel weer!

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen!

@Ien: Spannende, gesprek over inleiden. Dat is al vrij snel dan, toch? Succes in het ZH en bij de VK.

@Eli: Stoere dochter hoor! Die wil ik ook wel, eentje die lekker door slaapt bij de hielprik hihi. Gefeliciteerd met jullie 7jarig jubileum en veel plezier vanavond met het etentje!
    @Supernova: Succes in het ZH vandaag. Rommelt het nog? Of is het weer rustig. Ik heb geen ervaring met strippen, sorry. Heb wel vaak gehoord dat het alleen zin heeft als je al wat ontsluiting hebt en sowieso binnenkort zal gaan bevallen.
    @Harry Potter film: Ik wil de film wel echt persé in de bios zien. HEb alle delen gezien in de bioscoop, dus wil deze ook zien. Durf nu alleen geen kaartjes te gaan reserveren haha. Zit ik dadelijk in de bios en begin ik spontaan te bevallen haha. De film zal nog wel even draaien, dus dan gaan we maar als de kleine al geboren is. Kan ik gelijk even wennen als iemand anders moet oppassen en ik dus zonder beeb ben.
    @Anneliesje: rommelt het nog? Succes vandaag bij de VK. En jij ook zo'n Harry Potter fan hihi. Me2. Althans, ik moet alle films gezien hebben in de bioscoop en heb ze ook op dvd ;)
    @Sucre: haha, klein spekje. Klinkt wel schattig. FIjn dat hij zo goed groeit en hopelijk is hij ook snel van zijn verstopte neusje af!
    @Pina: Joehoe, je bent 40 weken! FIjn dat je het nog naar je zin hebt met je buikje ;) Ik ben morgen 40 weken en houdt het ook nog wel even vol. Het is niet dat ik er helemaal klaar mee ben in ieder geval. Maar ben wel heel nieuwschierig naar hoe het zal zijn om echt mama te worden/zijn.

Hier vanacht/vanochtend heerlijk geslapen. Wel een aantal keer eruit om te plassen of even wakker te zijn, maar steeds weer goed in slaap gevallen. Ging pas om 10 uur uit bed! Is me nog niet eerder gelukt haha. Heerlijk.

Vanavond lekker op kraamvisite bij vriendinnetje. Ben zo benieuwd naar haar wondertje :D Wie weet wordt het wel een toekomstig vriendje van ons meisje hihi.

Fijne dag allemaal!

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ientje succes met je plasje ophouden, haha. Hopelijk is alles goed met hartslag etc.

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha mama´s!

hier ook een pokkenacht tot in 't kwadraat. Geen idee wat prei heeft zitten uitspoken maar het was een boel geschud. Vanmorgen na het plassen een beetje een verdacht straaltje vocht verloren tijdens de oversteek van w.c naar de douche maar verder niets meer. Beetje last van mijn rug nu dus ik doe maar weer rustig aan. Hehe.

Nog geen supernova nieuws??? Hmz.. Spannend!

Ien en Juul: he shit, ook al zo'n brakke nacht. Succes vandaag!

Ien: oo gezellig aan de ctg. Heb je geen Libelle meegenomen? :D

8. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina: Oei baby geboren bij stroomstoring. Ook apart haha. Moet hier nog eens op zoek naar een zaklamp, niet eens hier in huis liggen volgens mij.

Ien: oh dus jij mag nog ff spieken naar je kleine. Ben benieuwd wat ze af gaan spreken. Hopelijk toch wel inleiden.

Viv: toch geen vruchtwater he?! Doe lekker rustig aan!

Nova: where are you???? Zou het zo ver zijn?!

Hier heerlijk rustig dagje. Zoontje is bij oma (iedere dinsdag bij de ene oma en donderdag bij andere oma), vanochtend is hoefsmid geweest bij mijn paardjes en nu..... NIETS :)
    Ga dus beetje in huis aanrommelen, boekje lezen, poetsen, ZW pagina spammen en straks lekker aan het fruit.

9. vive2

vive2 Fanatiek lid

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Supernova, ben erg benieuwd hoe het met je gaat en of je al bevallen bent!

Vive, verlies je nu niks meer? Ook niet als je op je pols blaast?

Ien en JUlia, wat waren jullie lekker vroeg aan het kletsen. Ik had mee kunnen doen, als ik ook zo'n supersonische foon als jullie zou hebben.

Ientje, hoe was je ctg? En hebben ze verder iets voor je kunnen doen?

Julia, nog geen armbandje te zien. Maar wel grappig, hij is zo anders dan zijn grote broer. Die was altijd zo fijntjes en nu heb ik een spekje. :D

Elio, hopelijk kan je vandaag een beetje bijkomen.

Hier best een goede nacht. van 24 - 1 uur gevoed (incl schone luier, boertjes, knuffeltjes) en toen pas weer om 4 uur. Maar mannetje was te moe (lui) en dronk maar 1 borst, waardoor hij na 2 uur alweer honger had. Snotjes zitten nog goed vast en zijn flink groen, zo sneu!

Ga hem zo ff verschonen, hij roept me, hihi.

Succes meiden vandaag!!

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames,

Weer wat nachtbrakers die op het forum rondspookten vannacht... beetje over vliegtuigongelukken praten, wat een onderwerp...

@Bd Fijn dat je lekker geslapen hebt! Dat dat nog even zo mag blijven
    @Annelies Jij ook al lekker geslapen, straks weer verder ;) Het viel mij ook op rond die tijd dat de baby anders ging bewegen. Niet zozeer minder vaak maar minder heftig. Ongetwijfeld heeft dat te maken met de ruimte in je buik. En nu is het nog steeds sommige dagen veel meer dan andere. Voel wel duidelijk handjes/elleboogjes en voetjes/knieën bewegen.
    @Pina Ben je al gestopt met werken nu? Bijzonder, bevallen met stroomstoring. Bij ons geen zaklamp op de lijst maar wel een stuk of 3 in huis.
    @Ien Denk je snel klaar te zijn.... lig je opeens in een zh bed, apart
    @Misty Ook al zo lekker geslapen, doen we goed met z'n allen
    @Sucre Arm kind, zo verkouden... Hopelijk snel weer ok. Hihi spekje! Grappig mijn familie heeft het ook over spekkies als het over je vetrolletjes gaat.
    @Vive Rustig aan daar!

Net weer bij de vk geweest, alles nog hetzelfde. Bloeddruk gezakt tot 95/55, net zo laag als rond de 20 weken. Nouja heb er geen last van, schijnt alleen maar goed te zijn voor de baby. De afwas staat er nog steeds, die eerst maar es doen. Straks weer achter de naaimachine.
    Dacht dat het mooi weer zou zijn hier, was het ook maar nu bewolkt. Jammer want de zon komt pas rond een uur of 4 op het balkon.
    Werd vanochtend wakker om 7u, ligt manlief nog naast me. Zeg tegen em, moet jij niet opstaan? Zegt ie: moet jij niet bevallen? Ik: nee, gebeurt nog niks. Hij: oh had er op gerekend, had al geen wekker gezet om te gaan werken. De arme schat is toch maar opgestaan en naar z'n werk vertrokken. Zal em zo es mailen hoe het gaat (en hoe het met mij gaat).

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo meiden, ben weer thuis hoor. Al een tijdje uit het zkh trouwens hoor, maar nog even naar jarige schoonmoeder geweest.

Viv, hou je 't effe goed in de gaten, die verdachte straaltjes?
    Dat filmpje, geweldig! En vooral dat muziekje erachter :D:D

Hihi, die stroomstoring. Wij hebben een bouwlamp liggen voor als er te weinig licht is tijdens het hechten. Maar geloof dat we geen zaklamp in huis hebben. Hm. Straks eens even aan hub vragen.

Ik denk dat Nova wel aan het bevallen is hoor, kan toch haast niet anders?!

Sucre, koop effe een smartphone joh, kun je ook mee lullen vannacht :p
    Ach, groene snotjes, helpen die druppels al wat?

@ Bd: hihi, thx voor filmpie, leuk he :p

Anke, das idd wel laag ja, je bloeddruk!
    Hahaha, die vent van jou, wat een figuur! Serieus zn wekker niet gezet! Whaha! Gefeli trouwens met je 40 weken!!

Zo. Ben weer bij hoor. Nu effe mijn ziekenhuisavonturen met jullie delen.

Heb dus een half uur aan de ctg gehangen en daarna echootje gehad, en toen zei vk dat ik me vrijdagochtend mag melden. Ging nog even voelen om te kijken of ik al wat ontsluiting had, had ik al 3 (!!!!!!!!!!!!!!!!) cm!! WHAAAA! Maar goed. Daar kan ik best al een tijdje mee rondlopen. Maar meiden, ik denk dat het echt vandaag of morgen gaat gebeuren. Ik voel het aan mn water :D
    Daarstraks met afvegen ook wat bloederig slijm (zag er toch héél anders uit dan die foto van slijmprop van laatst :D:D:D:p) en nu beetje last van harde buiken zo nu en dan. En last van mn rug. Denk dat ik stiekem rugweeën heb, en die hebben me de afgelopen 2 nachten ook wel een beetje geteisterd.

Dus. Meiden, ik hoop dat ik vannacht (liefst iets na 12 uur, dan is het tenminste de 13e :D) mn buddy ga wakker smsen :p
    Dusse.. Juul, ik zal jou 2 uur van tevoren even inlichten, dan mag jij ook met de lancering van je bebekind beginnen :p

Ik ga me eens even concentreren, kijken of er iets te timen valt aan die harde buiken... Getver, zul je net zien dat ik vanmiddag naar vk moet, eerst naar schoonma lopen voor de auto, zit ik ook echt op te wachten. Not! Naja. Ik zeur niet meer hoor, ben blij dat er wat gebeurt hier :)
    I'll keep you posted hoor!

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anke: dus jouw mannetje was er al helemaal op voorbereid... helaas :)

Ien: al 3cm, zo wie weet zet het vandaag gewoon wel door joh! Zeker door het inwendig onderzoek kan het soms net ff doorzetten. Ik duim voor je hoor, je hebt nu lang genoeg gewacht. We wachten in spanning af!!!

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Vanmorgen trouwens nog even mn randje boven de wc boven even wat meer opge-Margriet:

Bekijk bijlage 166387

:D

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ientje, dat klinkt goed! Hopelijk zet het door en beval je net iets over twaalven! Sterkte!

Hoe is het met Nova? Hopelijk snel goed nieuws!

Manlief was alweer over de teleurstelling heen denk ik, hij vroeg zich alweer af wat we gingen eten. Maar es boodschappen doen, het wordt een AGV'tje. Morgen indisch vleesprutje.

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Anke: haha, moest wel lachen om die man van jou. Leuk dat hij er zo vanuit ging dat de uitgerekende datum ook echt DE datum is haha. Fijn dat de controle weer goed was. Bloeddruk klinkt wel echt heel laag! Maar goed, als het niet goed zou zijn hadden ze er wel iets van gezegd lijkt me.

@Ientje: Joehoe, jij wordt gewoon de volgende die bevalt! En al 3 cm ontsluiting! Doe je goed, terwijl je het niet eens doorhad haha. Hopelijk volgen de andere cm's snel en beval je op 13 juli (mijn uitgerekende datum, dus heel speciaal ;) ) You go girl!

@Nova: hopelijk ben je bijna mama!

Nou hier vandaag weer eens de stofzuiger gebruikt en een wasje gedraaid. Vanavond lekker op kraamvisite, maar straks eerst even koudeschotel maken (nou ja, van alles er door doen en mooi op een bordje met allerlei lekkere dingentjes erbij ;)

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ Ien, hopelijk zet het door het roeren van de gyn door en anders dan is het uiterlijk vrijdag dat je je beeb in je armen hebt. Wel mooi dat je al 3 cm ontsluiting had.

@ Nova, die is vast aan het bevallen op dit moment. Hoop dat alles goed gaat met haar.

@ anke, gefeliciteerd met het behalen van de 40 week. Die vent van je spoort niet haha, zou dubbel hebben gelegen van het lachen. Ik hoop toch ook voor jou dat je snel je beeb in je armen mag houden.

@ bd, heerlijk een rustig ochtendje waar je lekker kunt aanrommelen. Dat heeft een mens soms echt nodig.

@ sucre, wat lekker dat je een goede nacht hebt gehad. Hopelijk vannacht weer zo'n nacht? Ik vind het enorm leuk om te lezen dat de borstvoeding zo goed gaat en dat hij zo goed hier op groeidt.

@ vive, bah vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Die prei van jou kan er wel wat van hoor :D

@ hier, zoowww weer terug van de gyn. Ben weer helemaal goedgekeurd en mag me maandag weer melden. Voor de geinteresseerden heb ik even gevraagd hoe zwaar hij de beeb schatte op dit moment. Dat had ik beter niet kunnen doen, want dat was beter voor mijn gemoedsrust (ontkenningsfase) geweest. Hij schatte haar op 7,5 pond op dit moment :$:$ Het was een flinke zei hij, maar hij zei er nog bij dat hij het mis kon hebben (dat hoop ik dan maar lol).

We gaan hier maar eens de kattenharen verwijderen, de vaatwasser uitpakken en het bed verschonen. Dan heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag ;)

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ientje, super meis, gewoon al 3 cm ontsluiting!! :) Nog maar 7 te gaan! :p Hopelijk zet het door! Was het trouwens niet te zien op het CTG? Of was je buik toen rustig.

Anke, ahh, arme manlief. Die had natuurlijk zo gehoopt dat je op de uitgerekende datum zou gaan bevallen.

Anneliesje, heeft hij dat geschat op basis van een echo of door te voelen? Dat laatste is nl echt niet betrouwbaar. Mijn oudtse werd nl ook groot geschat en was toch echt maar inimini. Maar goed, even afwachten dus. En dan zullen we het weten. ;) Gelukkig was alles verder goed!

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Op basis van de echo ;) maar ook dat is niet mega-betrouwbaar heb ik al vernomen. Ik was destijds 8,5 pond bij de bevalling (jaja) en R. was een kleintje (4,5 pond), dus had stiekem gehoopt op iets er tussenin.

Deel Deze Pagina